Jump to content

Geer00

Leden
  • Posts

    176
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

Geer00 last won the day on September 12 2022

Geer00 had the most liked content!

1 Follower

Algemeen

  • Auto
    Sinds 15-07-2022 Kia Sportage 1.6 T-GDI HEV GT-PlusLine. Kleur Penta Metal + Pearl Black.

Recent Profile Visitors

1,852 profile views

Geer00's Achievements

Collaborator

Collaborator (7/14)

  • Reacting Well
  • Conversation Starter
  • Dedicated Rare
  • First Post
  • Collaborator

Recent Badges

26

Reputation

  1. Klopt! Ik ervaar dat ook als een gemis. Geldt overigens ook over het ritverbruik.
  2. Ik hou me aanbevolen als je daar nieuws over hebt!!!!
  3. Gebeurde vanochtend dus met een halfvolle batterij.
  4. Wij hebben dit in onze Hybrid ook. Vaak op hetzelfde punt (een lange doordraaiende oprit naar de snelweg). De bak blijft dan lang op hoog toerental hangen. Je moet dan extra gas geven om door te schakelen. Het gebeurt na een kleine 2 km wanneer de motor (en ook de versnellingsbak(olie)?) nog niet helemaal op bedrijfstemperatuur is. Ik vind dat persoonlijk zeer irritant, temeer daar de bak verder heel soepel schakelt. Ik heb er eerlijk gezegd nog niet op gelet wat op dat moment de status van de batterij is.
  5. Bij mijn HEV laadt de accu tijdens het rijden op tot omstreeks 60 - 70%, dan schakelt electrisch rijden in tot omstreeks 35-40%, waarna de verbrandingsmotor inschakelt. En zo steeds opnieuw. Ik kan me niet voorstellen dat wanneer een PHEV is "leeggereden" tot 17%, dat je dan alleen door regenereren louter electrisch zou blijven rijden. Je zou dan dus geen verbrandingsmotor nodig hebben en feitelijk een electrische auto hebben ..............
  6. Dat hangt er maar net vanaf hoor. Als je met een PHEV verhoudingsgewijs veel korte(re) ritten rijdt, allicht dat je dan een laag verbruikscijfer hebt (qua benzine dan he), je rijdt immers veelal elektrisch. Wanneer je met een PHEV en HEV dezelfde ritten van bijv. 100 km rijdt, dan zullen die cijfers veel dichter naar elkaar toe komen. Dat doet bij mij overigens wel de vraag rijzen: wanneer de accu van een PHEV leeggereden is, laadt hij dan tijdens het rijden daarna wel gewoon weer op net zoals een HEV?
  7. Ik zit met mijn HEV na 10.000 km op een gemiddelde van 1:17,2. Dat is vanaf juli vorig jaar. Ik heb om het jaar vol te maken nog een aantal warmere maanden tegoed. Ik verwacht daarmee dichter bij de 18 dan 17 te zitten.
  8. Bij mij komtie ook niet meer al te best ................................ afijn laat maar ook.
  9. Op mijn Ceed bj 2020 was het wel geactiveerd ...........................
  10. Ik lees wel veel hier maar reageer niet overal op. Maar deze ergernis is ook bij mij ruim aanwezig. Ik vind het niet te begrijpen dat dit ontbreekt, temeer daar het bij onze Ceed (bj 2020) wel aanwezig was. Dit moet toch vrij simpel softwarematig kunnen worden toegevoegd????
  11. Tip: Zet de concept lijst hier eerst even neer, dan kan iedereen aan de hand daarvan bepalen of er nog iets ontbreekt.
  12. Bij mij gebeurt dit ook hoor. Zelfs als ik twee handen aan het stuur heb op de snelweg. En ik heb ook niet het idee dat het een sensor is. Ik denk meer dat stuurbewegingen de melding voorkomen, niet het contact met handen aan het stuur.
  13. Ik had dit in mijn Ceed ook al. Zeer irritant. Ze doen er niks aan want het is een veiligheidsvoorziening.
  14. Niks acceptabel ……. Gezien de omstandigheden zoals door jou geschetst is dit verbruik erg netjes!
  15. Vandaag afgereist naar de Vogezen. Onderweg in Luxemburg getankt toen de bc aangaf dat er nog 40 km (zo’n 2 liter dus) kon worden gereden. 54,5 liter getankt tot aan het nekkie …… Heeft iemand wel eens (al dan niet noodgedwongen) door de “nul” heen gereden? Ik heb nl het gerechtvaardigde vermoeden dat de tankinhoud van de HEV dicht tegen de 60 liter aan zit.
×
×
  • Create New...