AnneM Posted March 14 Posted March 14 Hoi allemaal, aangezien ik in de archieven geen recente ervaringen/reviews kan vinden start ik maar even een nieuw topic. Ben wel nieuwsgierig naar de recente bevindingen. Quote
Derrek Posted March 14 Posted March 14 Ik heb een aantal jaar geleden alweer één keer gebruik gemaakt van de KIW nadat de accu van mijn Niro leeg was en niets meer deed. Het was bij mij thuis en na het nummer te bellen stond er na ongeveer een half uur een servicewagen met een monteur. Die heeft met een truc de kofferklep open gemaakt (de elektrische sluiting deed het vanzelfsprekend ook niet) en de wagen gestart met een externe accu. Met het advies om een rondje te rijden om de accu op te laden is hij weer vertrokken. Geen groot probleem dus en ook niet in het buitenland maar was tevreden over de snelheid. Quote
AnneM Posted March 14 Author Posted March 14 51 minuten geleden, zei AnneM: Hoi allemaal, aangezien ik in de archieven geen recente ervaringen/reviews kan vinden start ik maar even een nieuw topic. Ben wel nieuwsgierig naar de recente bevindingen. Het gaat mij vooral om ervaringen buiten Nederland. Ipv de KIW-pro kan ik nl. ook een pechhulp buitenland module bij de autoverzekering (unive) nemen, welke op jaarbasis ook nog goedkoper is. Keuzes, keuzes, keuzes Quote
AnneM Posted March 19 Author Posted March 19 Geen enkele reactie meer....dat is een goed signaal, want dat zou inhouden dat men met een KIA nooit pech heeft waarvoor hulp nodig is. Blij dat ik KIA rij Quote
Geer00 Posted March 19 Posted March 19 Dan inderdaad maar even andersom reageren: Met de 8 Kia's die wij zelf (en mijn directe familie) hebben gereden, hebben wij nog nooit van de KIW gebruik hoeven maken. Bij de 9e echter, een handgeschakelde Sportage Mild Hybride bj 2022 van mijn zoon, loopt de accu regelmatig leeg. KIW dus wel gebruikt. Auto regelmatig in de garage gestaan; veel onderzoek, weinig resultaten; multimedia-unit vervangen zonder noemenswaardig resultaat. Ik moet er wel bij vermelden dat deze auto regelmatig 2 tot 3 weken stil staat ............ maar toch. Quote
Geer00 Posted March 20 Posted March 20 16 minuten geleden, zei PhaseShifter: KIW ?! Even Googlen misschien? Quote
Wim-A Posted March 20 Posted March 20 2 uur geleden, zei Geer00: Even Googlen misschien? Of even antwoord geven: Kia Internationale Wegenhulpgarantie 3 1 Quote
kwang van leusden Posted April 12 Posted April 12 Wat kost de KIW? En gaat dat via de kia Dealer ? Quote
ehombie Posted April 13 Posted April 13 zit verwerkt in de onderhoudsprijs bij autos in garantie. 2 Quote
Murcielaygo Posted April 13 Posted April 13 Mijn Picanto TA is na meer dan 13 jaar en 3 ton ruim over de garantie heen, maar ook daar is de BASIS KIW inbegrepen in de beurten.Maar het is tov bij aanschaf wel FLINK uitgekleedt en deels betaald gemaakt. Voorheen was er ook service in de woonplaats en voor "strandingen" door eigen schuld, zoals lege tank, verkeerde brandstof of een lege accu bij een EV, maar tegenwoordig betaal je daar €100/jaar voor. Quote
AnneM Posted April 14 Author Posted April 14 14 uur geleden, zei Murcielaygo: Mijn Picanto TA is na meer dan 13 jaar en 3 ton ruim over de garantie heen, maar ook daar is de BASIS KIW inbegrepen in de beurten. Maar het is tov bij aanschaf wel FLINK uitgekleedt en deels betaald gemaakt. Voorheen was er ook service in de woonplaats en voor "strandingen" door eigen schuld, zoals lege tank, verkeerde brandstof of een lege accu bij een EV, maar tegenwoordig betaal je daar €100/jaar voor. Voor zover ik weet, en lees in de KIW brochure, kost de duurste (Pro-KIW) met alles er op en er aan 44,95 incl BTW. Je hebt dan dekking in NL, Europa, woonplaats en uitgebreide hulp. Dus lang geen 100 Euro. Zelfs met een uitbreiding voor caravan-hulp ben je net geen 65 Euro kwijt. Mijn advies, download, of haal de KIW-brochure en lees deze eens door. Ook kan je eens bij je autoverzekering kijken wat e.e.a. daar moet kosten. 1 Quote
Murcielaygo Posted April 14 Posted April 14 Die €100 heb ik bij Kia uit een folder...https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/nl/nl/assets/contents/service/kia-family-card/Actievoorwaarden%20Kia%20Family%20Card%20Def%2020240319.pdfMaar ik denk dat ik me heb vergist; die €100 is wat ze er aan waarde aan plakken, die je niet betaalt als je een Family Card hebt... 2 Quote
Recommended Posts