Jump to content

Recommended Posts

Posted

KIA lijkt druk bezig met het vernieuwen van de Connect Store, mogelijk na de security hack van vorig? jaar.
Op de Nederlandstalige versie staat oa ook de Remote Smart Parkeerassistent 2.

https://connectstore-eu.kia.com/nl/nl/info/product-usage-guide

Is dit een voorbeeld van nieuwe functies die uitgebracht gaan worden?
Lijkt standaard bedoeld voor de GT-line modellen:
"※ Alleen voertuigen die zijn uitgerust met een Surround View Monitor kunnen RSPA 2 installeren. RSPA 2 hoort bij de standaarduitrusting van de uitrustingsvariant GT-Line."

Benieuwd naar ervaringen van meer ervaren KIA rijders.

• Like 1
  • 1 month later...
Posted

Komt voor de EV3 RSPA 2 (incl. inparkeren zonder uitstappen) in een OTE? Of is RSPA 2 voorbehouden aan EV9-rijders? Sinds een week rijd ik in een EV3 GT-PlusLine, met 360-gradencamera en dus technisch geschikt voor RSPA 2. Ik heb dit duurste model onder meer gekozen voor RSPA 2 en heb dit in de verkoopgesprekken genoemd. De leverancier lijkt het fijne niet van RSPA versus RSPA2 te weten. Ik vind in mijn EV3 alleen RSPA (verplicht uitstappen). https://connectstore-eu.kia.com/nl/nl/info/product-usage-guide-rspa2 toont in de simulatie een EV9…

• 1 month later...
Posted (edited)

Inmiddels kreeg ik het verzoek voor OTA updates voor je navigatie kaarten, lekker 89 euro voor 2 kaart updates.
Natuurlijk niet gedaan. Vanmiddag kreeg ik de melding "er is een OTA update beschikbaar voor nieuwe kaart versie", die kwam dus gewoon standaard erdoorheen nog. Echter kon ik onder het rijden deze niet installeren.
Nu is de melding verdwenen.. ook op de normale updated (Via USB stick) niks te zien van een nieuwe versie..

Edited by Rick
Posted

Ik kan me er niet zo heel erg druk om maken, ook al is het allemaal naar mijn mening nogal mistig. ik gebruik de Kia-navi toch niet. Heb al jaren Tomtom Go Navigation op mijn iPhone. Bevalt me in combinatie met MyDrivce uitmuntend.

Posted
Op 27-3-2025 om 18:07, zei Arnoud van den Eerenbeemt:

s RSPA 2 voorbehouden aan EV9-rijders

Volgens mij zijn al deze 'updates' alleen voor auto's met een cncc-navigatie systeem (vanaf EV9 en nieuwer)

Posted (edited)

Klopt niet, heb vanmiddag via usb zelf de update er op gezet.

Het is een systeem en navigatie update ook voor de Sportage.

Edited by abhteh
aanpassing
Posted
46 minuten geleden, zei abhteh:

Ook RSPA 2?

Posted

De updates laat ik bij de jaarlijkse beurt uitvoeren. En vwb het deel navigatie.....die loopt zowiezo al meer dan een jaar achter. Lang leve Google Maps🙂

Posted
15 uur geleden, zei abhteh:

Oh echt? op de site staat nog steeds de april versie ervan:
update.kia.com/EU/NL/updateNoticePopup/owEq3v

Dit is iig dezelfde versies als ik in april erop het gezet via USB.

Wat geeft jou navigatie dan aan wat erop staat nu?

Posted
8 minuten geleden, zei Rick:

Oh echt? op de site staat nog steeds de april versie ervan:
update.kia.com/EU/NL/updateNoticePopup/owEq3v

Dit is iig dezelfde versies als ik in april erop het gezet via USB.

Wat geeft jou navigatie dan aan wat erop staat nu?

Ben ook benieuwd: ik heb nu deze er al sinds vorig jaar op staan en dat is dezelfde die nu op de update-site staat.

versie.png

Posted
Op 8-5-2025 om 12:48, zei Wim-A:

Ben ook benieuwd: ik heb nu deze er al sinds vorig jaar op staan en dat is dezelfde die nu op de update-site staat.

versie.png

Er is niks nieuws aan de USB versie, alleen via OTA blijkbaar.

Posted
Op 9-5-2025 om 21:58, zei Rick:

Er is niks nieuws aan de USB versie, alleen via OTA blijkbaar.

Ik kan me haast niet voorstellen dat Kia twee "verschillende" updates zou lanceren??    Dan zou de "echte" update alleen voor de OTA gebruikers zijn en de "mindere" update voor de paupers die niet willen betalen om hun updates via OTA te krijgen maar gewoon 7 jaar gratis met een USB stickje?? 

Posted
38 minuten geleden, zei Henri497:

Ik kan me haast niet voorstellen dat Kia twee "verschillende" updates zou lanceren??    Dan zou de "echte" update alleen voor de OTA gebruikers zijn en de "mindere" update voor de paupers die niet willen betalen om hun updates via OTA te krijgen maar gewoon 7 jaar gratis met een USB stickje?? 

Het zijn (waarschijnlijk) geen twee verschillende updates; ik vermoed dat de OTA gewoon eerder gelanceerd is . Overigens maak ik bezwaar tegen de term paupers voor mensen die willen updaten via USB.

• Like 2