Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
3 uur geleden, zei Wim-A:

Je zult zien dat de accu tijdens een rit meerdere keren 'leeg' raakt. Vervolgens laadt deze zich weer op door de benzinemotor en schakelt zelf weer om als hij genoeg energie heeft. Merk je trouwens niks van, gaat zeer soepel.

En de benzinemotor is dan nog voldoende denk ik zo toch? Al mis je de 50 elektrische pk’s natuurlijk wel. Is opladen makkelijker in de sport modus van de automaat?

Geplaatst
38 minuten geleden, zei Justme:

En de benzinemotor is dan nog voldoende denk ik zo toch? Al mis je de 50 elektrische pk’s natuurlijk wel. Is opladen makkelijker in de sport modus van de automaat?

Benzinemotor moet echt voldoende zijn.
En in de sportmodus laadt de accu weliswaar wat sneller op en wordt ook iets 'voller', maar hij loopt ook eerder leeg en ook je benzineverbruik is dan hoger.
Persoonlijk zie ik geen voordeel van de sportmodus, maar misschien dat anderen daar anders over denken.

Geplaatst (aangepast)
Op 18-2-2025 om 08:13, zei Headlong:

Leuk! Gefeliciteerd met de aankoop.:) 

Onze caravan mag max 1300kg wegen, zit ook geen zwaardere as onder. Beetje slim inpakken en zware spullen in de auto leggen, dan komt het wel goed. Zo veel hoeven we niet mee te nemen.

Ik ben op zoek naar goede trilvrije spiegels, niet al te breed en die je eenmaal goed afgesteld dit niet meer steeds hoeft te doen, ben eigenlijk wel benieuwd welke spiegels jij op je sportage gebruikt en hoe je ervaring daar mee is.

Ik heb zelf uiteraard ook gekeken en ben tot nu toe op de spiegels in de afbeelding gekomen, heeft iemand anders misschien ook ervaring met deze spiegels, dan hoor ik dat graag.

gr Barney

Caravan Spiegels.jpg

aangepast door BarneyRubble
Geplaatst
5 uur geleden, zei BarneyRubble:

Ik ben op zoek naar goede trilvrije spiegels, niet al te breed en die je eenmaal goed afgesteld dit niet meer steeds hoeft te doen, ben eigenlijk wel benieuwd welke spiegels jij op je sportage gebruikt en hoe je ervaring daar mee is.

Ik heb zelf uiteraard ook gekeken en ben tot nu toe op de spiegels in de afbeelding gekomen, heeft iemand anders misschien ook ervaring met deze spiegels, dan hoor ik dat graag.

gr Barney

In bezit van deze spiegels. Vorig jaar 4 weken "uitgeprobeerd" Passen prima, eenvoudige en snelle montage. Stangen op de houders ± 5 cm ingekort, omdat die anders wel erg uitsteken. Geen trillingen, ook niet met wind van tegenliggers. Slotjes erbij genomen, ogen erg fragiel. Wel aan de prijs.

• Thanks 1
Geplaatst
1 uur geleden, zei JohnnyBGoode:

In bezit van deze spiegels. Vorig jaar 4 weken "uitgeprobeerd" Passen prima, eenvoudige en snelle montage. Stangen op de houders ± 5 cm ingekort, omdat die anders wel erg uitsteken. Geen trillingen, ook niet met wind van tegenliggers. Slotjes erbij genomen, ogen erg fragiel. Wel aan de prijs.

1 uur geleden, zei JohnnyBGoode:

Ik neem aan dat jij het ook over dezelfde spiegels hebt als in mijn afbeelding toch?

Dus jij hebt ook deze EMUK spiegelset? en bevalt je goed dus.? Ze zien er idd best lang uit terwijl je er zelfs nog een verlengstuk kan bijkopen🫣 

Dan zal ik ze ook maar bestellen want alle ( beste veel ) reviews waren ook erg positief.😉

Geplaatst
20 uur geleden, zei BarneyRubble:

Ik neem aan dat jij het ook over dezelfde spiegels hebt als in mijn afbeelding toch?

Dus jij hebt ook deze EMUK spiegelset? en bevalt je goed dus.? Ze zien er idd best lang uit terwijl je er zelfs nog een verlengstuk kan bijkopen🫣 

Dan zal ik ze ook maar bestellen want alle ( beste veel ) reviews waren ook erg positief.😉

Inderdaad dezelfde afbeelding, standaard optie, met reflectie stickers en slotjes.

Geplaatst

Ik heb de universele Emuk spiegels gekocht. Heb geen zin om met iedere andere auto een nieuwe set spiegels te kopen. De universele bevallen overigens ook prima. Trillingsvrij en zeer stevig gemonteerd.

• Thanks 1
Geplaatst
1 uur geleden, zei Headlong:

Ik heb de universele Emuk spiegels gekocht. Heb geen zin om met iedere andere auto een nieuwe set spiegels te kopen. De universele bevallen overigens ook prima. Trillingsvrij en zeer stevig gemonteerd.

Heb je daar een link of afbeelding van ?

Thanks,

Barney

Geplaatst
1 uur terug, zei Headlong:

Oké, thanks vorig jaar had ik deze volgens mij bij de caravan die ik gehuurd had, ik heb toen erg zitten hannesen met ze er zo op te zetten om het zicht goed te krijgen.

Aan de bovenkant worden ze met 2 draaiklemmetjes in de spiegel vastgedraaid, je moet er dan voor zorgen dat je genoeg oppervlakte hebt om ze stevig en recht te plaatsen, toen ze uiteindelijk zaten kon ik de binnenspiegel niet meer bijstellen omdat de klemmetjes daar dus ook tegenaan zaten, kortom, ik vond het een heel getob.🫣

Met de originele van kia worden ze om de behuizing vastgezet en blijft de binnenspiegel vrij van obstakels  ( zover ik kan zien ) en dacht daarom dat deze misschien voor mij toch beter zijn.🤔

Je hebt zeker gelijk dat mocht ik de auto omruilen voor een heel ander type dat ik dan niets meer aan deze spiegels heb.😩

Geplaatst

Ik heb ze zover mogelijk naar de buitenhoek vd spiegel geplaatst. Voor mij was het zicht ruim voldoende, die spiegels van de auto zelf heb ik niet geprobeerd te verstellen. Zou best kunnen dat die dan niet meer te verstellen zijn. Ik weet niet hoe breed jouw caravan is, die van mij 230cm, kan zijn dan indien jouw caravan nog breder is deze spiegels dan niet voldoen.

Geplaatst
32 minuten geleden, zei Headlong:

Ik heb ze zover mogelijk naar de buitenhoek vd spiegel geplaatst. Voor mij was het zicht ruim voldoende, die spiegels van de auto zelf heb ik niet geprobeerd te verstellen. Zou best kunnen dat die dan niet meer te verstellen zijn. Ik weet niet hoe breed jouw caravan is, die van mij 230cm, kan zijn dan indien jouw caravan nog breder is deze spiegels dan niet voldoen.

Wat de breedte betreft zijn we zo goed als gelijk ( 2.32 M )

• 1 maand later...
Geplaatst

Spiegels specifiek voor de sportage zijn perfect, 1 keer goed afstellen en dan simpel monteren en demonteren, zeer goede stevige pasvorm.

Inmiddels is de caravan binnen en is er mee gereden, op de snelweg alleen maar Elektrisch gereden tot hij leeg was maar jezus wat gaat dat dan snel, moet er niet aan denken er een volledige elektrische auto voor te hebben want je radius wordt minstens gehalveerd.

Caravan op chassis laten terugzetten naar 1350kg, was 1500kg en de sportage trekt het echt met groot gemak, op benzine gebruikt hij tot nu toe 1op13 en vind dit erg netjes, ik schat het gewicht nu zo rond de 1200 kg geladen maar ga hem eerdaags met fietsen op een weegbrug zetten, ben benieuwd wat daar dan uit komt, de kogeldruk zonder fietsen op de dissel is op dit moment 50kg dus dat is in principe nog niks, nu nog is wegen met de fietsen er op maar toen ik met mijn 100kg op de dissel ging staan zakte hij een paar millimeter volgens het vrouwtje. Anders is er nog een optie om het reserve wiel die nu niet meegewogen is deze achter onderop te laten monteren of indien toch niet nodig deze in de disselbak te plaatsen waar hij hoort, ligt er dan ook aan hoe het rijcomfort in de kia dan is.

De foto's volgen nog😉

Geplaatst

Goedendag,

Sinds november in het bezit van een Kia Sportage Plugin. Op zoek naar een auto waren onze criteria dat het een hybride en 4 wiel aangedreven auto moest zijn. Ik heb zelf alleen rijbewijs B , rijbewijs E achter B zou dan weer €800 kosten en dan moet je het maar halen. Kia was F.2 2415kg en met caravan van 1350kg zou ik boven de 3500kg , nl. 3765kg zijn. Ik heb F.2 verlaagd naar 2145kg. Nu mag ik zonder E wel met deze caravan rijden. (mijn vrouw heb ik op dieet gezet, mag zij ook mee)

spiegels van emuk gekocht met xl spiegels. Ik had al een camera systeem bedraad achterop mijn caravan. Dus een extra contactdoos geinstalleerd op de kia.

rijden met de caravan ; wat een genot. Ik had hiervoor een toyota rav4 van 2009 en de caravan ging boven de 100 wel lichtjes slingeren. Hiervoor met een Kip Kompakt hefdak gereden en daar kon je 130 meerijden zonder iets te voelen. Alles logisch natuurlijk met een andere caravan van 400kg zwaarder en 30cm breder. Met de Kia en Sprite 420 nu heel tevreden, 700km gereden en 1 op 10 is erg fijn, gemiddelde snelheid op de snelweg GPS 90km/u

20241204_124330.jpg

20250223_134717~4.jpg

Geplaatst
2 uur geleden, zei henkules:

Goedendag,

Sinds november in het bezit van een Kia Sportage Plugin. Op zoek naar een auto waren onze criteria dat het een hybride en 4 wiel aangedreven auto moest zijn. Ik heb zelf alleen rijbewijs B , rijbewijs E achter B zou dan weer €800 kosten en dan moet je het maar halen. Kia was F.2 2415kg en met caravan van 1350kg zou ik boven de 3500kg , nl. 3765kg zijn. Ik heb F.2 verlaagd naar 2145kg. Nu mag ik zonder E wel met deze caravan rijden. (mijn vrouw heb ik op dieet gezet, mag zij ook mee)

spiegels van emuk gekocht met xl spiegels. Ik had al een camera systeem bedraad achterop mijn caravan. Dus een extra contactdoos geinstalleerd op de kia.

rijden met de caravan ; wat een genot. Ik had hiervoor een toyota rav4 van 2009 en de caravan ging boven de 100 wel lichtjes slingeren. Hiervoor met een Kip Kompakt hefdak gereden en daar kon je 130 meerijden zonder iets te voelen. Alles logisch natuurlijk met een andere caravan van 400kg zwaarder en 30cm breder. Met de Kia en Sprite 420 nu heel tevreden, 700km gereden en 1 op 10 is erg fijn, gemiddelde snelheid op de snelweg GPS 90km/u

20241204_124330.jpg

20250223_134717~4.jpg

Hoe kom jij aan 2415 gewicht sportage, 4 inzittenden + Bagage ?

Geplaatst
3 uur geleden, zei BarneyRubble:

Hoe kom jij aan 2415 gewicht sportage, 4 inzittenden + Bagage ?

Zo stond de auto bij rdw geregistreerd.

F.2  toegestaan max. massa voertuig was 2415kg, dit heb ik verlaagd.

Anders snap ik de vraag niet.

Geplaatst (aangepast)
20 minuten geleden, zei henkules:

Zo stond de auto bij rdw geregistreerd.

F.2  toegestaan max. massa voertuig was 2415kg, dit heb ik verlaagd.

Anders snap 

Geplaatst (aangepast)
20 minuten geleden, zei BarneyRubble:

AlJe mag tot 600kg laden in de sportage, inclusief personen, dat doe je niet snel want dat is heel wat.

Je mag met een caravan van standaard 1500kg tot 1350 laden, dat halen wij ook niet.

Alleen omdat het maximale gewicht op beide kenteken staat aangeduid mag je met deze combinatie dus niet rijden omdat je dan " zogenaamd " ruim boven het max treingewicht van 1350 kg zou komen.

Maar in de praktijk haal je deze beide belastingen nooit in mijn geval.

Door dit geintje heb ik het chassis van de caravan van 1500 naar 1350 moeten verlagen, gelukkig heb ik wel BE Anders had ook ik de kia moeten verlagen of BE weer extra moeten halen.

Lekker zo, aan de andere kant snap ik deze registratie ook wel weer want als je kijkt wat de gewichten soms op de weegbrug zijn als je wordt aangehouden of hoe een caravan achter een auto hangt dan wordt je daar ook niet vrolijk van.🫣

Geplaatst

Alleen omdat het maximale gewicht op beide kenteken staat aangeduid mag je met deze combinatie dus niet rijden omdat je dan " zogenaamd " ruim boven het max treingewicht van 1350 kg zou komen.

Ik denk dat dit voor jouw combinatie geldt?

Ik voldoe nu aan alle wetten en regels, theoretisch en in de praktijk.

Geplaatst

Ik stel voor dat jullie eerst nalezen wat de definitie van 'Treingewicht' is.

Adri

• Like 1
Geplaatst
2 minuten geleden, zei Breeze:

Ik stel voor dat jullie eerst nalezen wat de definitie van 'Treingewicht' is.

Adri

Hoi Adri, dit is precies waar wij het nu samen over hebben, dit bepaald nu enkel en alleen het kenteken van de auto en caravan.

Soms moet je dus het maximale gewicht van de auto laten aanpassen en soms ook van de caravan 

Treingewicht is een maat die wordt gebruikt om het totaalgewicht van een samenstel van voertuigen aan te geven.

Geplaatst (aangepast)
2 uur geleden, zei henkules:

Ik denk dat dit voor jouw combinatie geldt?

Ik voldoe nu aan alle wetten en regels, theoretisch en in de praktijk.

Klopt en is precies wat ik bedoel😉vandaar dat ik BE heb en max 1350 mag trekken ( de caravan was 1500 dus is 150kg verlaagd.

Mijn combinatie ( treingewicht ) is nu dus 2415+1350 = 3765kg en dus toegestaan voor rijbewijs BE

Dit gaan ze trouwens verhogen naar 4250 kg voor rijbewijs B

Geplaatst
33 minuten geleden, zei henkules:

Jullie?....Waarom stel je iets voor dat ik nooit heb gebruikt?

Rustig, rustig, .......

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...