Jump to content

BarneyRubble

Leden
  • Posts

    995
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    41

BarneyRubble last won the day on July 25

BarneyRubble had the most liked content!

2 Followers

About BarneyRubble

  • Birthday 06/16/1963

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Hobby's
    Computers
  • Werk
    Computers / IT
  • Auto
    Kia Niro Design Edition 13-07-2018 nu ingeruild.
    25-05-22 Mijn Nieuwe Sportage PHEV Dynamicplus opgehaald.

Recent Profile Visitors

4,148 profile views

BarneyRubble's Achievements

Mentor

Mentor (12/14)

  • Very Popular Rare
  • Dedicated Rare
  • First Post
  • Posting Machine Rare
  • Collaborator

Recent Badges

130

Reputation

  1. Het zit hem in de uitleg hierover, als je toch alvast de update wil downloaden omdat je nog geen geschikte usb hebt dan wordt deze in een ( zelf gemaakte ) map opgeslagen. Ze " vertellen dan " dat je later " deze inhoud " alsnog zo naar een usb kan kopieéren. Echter ze vertellen er niet bij dat je dus niet de map die tijdens het downloaden wordt aangemaakt ( met de specifieke benaming ) moet kopieéren. maar dat je dus alleen de inhoud van die map naar je usb moet kopieéren dan werkt het pas
  2. Intussen is de PHEV DynamicPlusLine al bijna 2000 euro duurder geworden
  3. Op internet stond vermeld dat de PHEV zo'n 78 km met volle accu zou kunnen rijden, later werd dit teruggeschroefd naar 70 km, ook dat heb ik nog niet zien staan bij volle accu. Nou heb ik tot nu toe bij 100% volle accu een radius van tussen de 55 en de 60 km, rijd ik daarna 50 m dan springt ie zelfs vaak meteen naar nog een paar km lager radius en 95/97 % accu over. Ik denk dat de auto het aantal km bij volle accu steeds weer opnieuw berekent over het rijgedrag van de vorige keren met 100% volle accu gereden kilometers Nou ben ik zeer benieuwd hoeveel de radius in kilometers is bij 100% volle accu bij andere PHEV rijders, is dat meer dan 60 km of juist veel minder, ben echt benieuwd of mijn bewering hierboven vermeld klopt. Gr. Barney
  4. https://www.kia.com/nl/over-kia/nieuwsbrief/2022-07-prijzen-sportage-picanto/ https://nieuws.kia.nl/nieuwe-kia-sportage-scoort-5-sterren-in-euro-ncap-veiligheidstests/ leuk om te weten, heb zelf ook de PHEV.
  5. Leuk Artikel over de Sportage ( PHEV ) https://www.kia.com/nl/over-kia/nieuwsbrief/2022-07-prijzen-sportage-picanto/?&cmpid=eml|20220729_juli_prospects|newsletter|button|body|2022-07-29 08:01:16&utm_medium=eml&utm_campaign=20220729_juli_prospects&utm_source=newsletter&utm_content=button&utm_term=body&ione_extid=1546716&M_BT=527829320138
  6. Dat zijn zeker ook erg mooie resultaten, hybride rijden moet je leren, vooral de accu laten opladen en zoveel mogelijk laten gebruiken tijdens de rit is een mooie uitdaging, het is jou in ieder geval goed gelukt, hier koop je een Hybride voor. Ps. Wij hebben ook de PentaMetal Dark genomen. Eigenlijk ook met een zwart dak want het grote panorama dak is vanaf de bovenkant gezien al zwart, het combineerd echt erg mooi samen met de diep zwarte en chrome omlijstingen en vlakken.
  7. Stjonge, tegen de tijd dat je hem daadwerkelijk hebt is er bijna alweer een nieuwere versie in aantocht. Je wil die auto wel heel graag rijden, ik had er zelf absoluut geen jaar opgewacht, hopelijk worden de intussen prijsverhogingen ook niet nog is aan je doorberekend dat zou dan ook nog is heel crú zijn.
  8. Oke dat is Top, dan laat ie in het zonnetje helemaal zijn kleur mooi zien. Ben benieuwd om hem in deze kleur in het echt te zien.
  9. Is deze kleur met Metallic ?
  10. Nou nou, die reactie's van jou kunnen ook wel wat milder, misschien staat hij voor een moeilijke keuze en herhaald zijn vraag nog een keer en dan liever in een citaat op zijn eigen bericht want zo blijft alles netjes bij elkaar, ik had dezelfde vraag toen ik na 25 jaar niet meer gecampeerd te hebben er achter kwam dat de meeste caravans met een beetje formaat al snel 200 tot 500 kilo zwaarder zijn geworden dan 25 jaar geleden en is de keuze met mijn PHEV die tot 1350 kg mag trekken een stuk minder geworden dus de vraag van Peter is zeker een goede vraag en mag hij hem best 1 x herhalen voor diegene die niet het " volgen" van een bepaald topic hebben aan staan. Daarom staat dit nogal verwarrend omschreven. De PHEV is de krachtigste maar mag wel 250 kg minder trekken. (En de 230 PK versie zou ook 4wd hebben Blijven toch B.....)
  11. Ik had hiervoor een Niro HEV, dit is standaard een automaat, daarvoor reed ik een Renault Capture ook een automaat. De Captur was mijn eerste automaat, we vonden dit geweldig rijden opeens kreeg je meer rust en tijd om nog meer op het verkeer te letten en bij deze vonden we deze automaat al heerlijk schakelen, totdat de Niro kwam, man wat een verschil in schakelen echt fantastisch. Kia dus. In februari dit jaar kregen we interesse in de Nieuwe Sportage 2022, op het moment van proefrijden was er alleen een MHEV beschikbaar dus 6 versnellingen schakelen, ook dit was weer een fantastische beleving t.o.v de Niro, robuusk, stil en vooral erg ruim en een prachtig dashboard. Alleen het schakelen vonden we nu we een automaat gewend waren niet meer zo prettig, er moest weer meer opgelet worden met terug en opschakelen. Maar verder reed de MHEV ook echt geweldig dus wij de Sportage PHEV een beetje op de gok besteld want dat is immers een automaat wat zeker onze voorkeur weer had. 25 Mei konden we de PHEV DynamicPlus ophalen en daar gingen we, wat een comfort weer en belangrijk wat schakelde de automaat fantastisch, we voelden daar echt niets van, hij deed wat ie doen moest en liet dat zeker niet merken, rustig optrekken, snel accelereren, hij bepaald alles zelf en trekt daar zeker geen aandacht mee, hij rijd soepel en als het is nodig is om de volle 265PK te gebruiken door bv ff snel in te halen dan doet hij dat ook erg vloeibaar, kortom, tot nu toe net zo'n goeie automaat als de Niro maar toch net iets beter. . Kortom mijn advies, ga zeker ook is in een PHEV of HEV proefrijden en vergelijk de rust en ontspanning en vooral het vloeibaar schakelen met die van de MHEV 6 bak schakel die idd soms best zijn aandacht nodig had om niet schokkerig maar vloeibaar te kunnen schakelen. En nee voordat de vragen komen, ik heb geen belang of aandelen bij KIA maar vertel gewoon mijn praktijk ervaringen, hopelijk kan je hier wat mee en succes met je keuze.
  12. Ik ben op zoek naar een goeie Dashcam, kia bied er verschillende aan, heeft iemand misschien ervaring met één van deze of een tip over een andere, ik lees het graag.
  13. Een Skoda of Kia Sportage van 11 jaar geleden is met geen enkel iets meer te vergelijken met dezelfde types nu uit 2022, dus saai rijden zal het met beide auto's zeker niet zijn/worden, ga in beide eerst maar is proefrijden en voelen en meemaken wat een doorstart een auto in 11 jaar heeft gemaakt, het zal overweldigend zijn wat je beleefd in de auto's van nu, ook wanneer je de standaard versie's neemt. Succes met je keuze.
  14. HeHe, ik denk dat ik het gevonden heb. Zie nu de onderste foto, als dit klopt dan hebben andere forumleden hier in ieder geval ook wat aan.
  15. Bij de split instellingen kan je aanvinken wat je allemaal aan de rechterkant van je " split " venster wilt kunnen zien, als je alles uitvinkt dan blijft alsnog de kaart en media in het splitscreen dus uitschakelen lukt daar dus niet, zie ook de foto. Is er soms nog ergens een instelling waar je simpel het hele splitscreen kan uit schakelen, als ik splitscreen in het zoekvenster in typ dan kom ik direct weer in het scherm op de foto.
×
×
  • Create New...