Sportage 5
2021 -> heden
Alles over de Kia Sportage 5 vind je hier
342 topics in dit forum
-
- 4 volgers
- 25 antwoorden
- 9k weergaven
Goedendag, Sinds een aantal weken valt de CarPlay verbinding weg (melding: “sluit via een goedgekeurde USB-kabel telefoon aan die Android of Apple CarPlay ondersteund”) in mijn Kia Sportage nov 2022. Het kan soms 45 minuten duren voordat de verbinding wegvalt, maar soms valt de verbinding al naar tien minuten weg. Meerdere kabels al vervangen (ja voor originele Apple kabels), nieuwste updates zijn geïnstalleerd (zowel voor de auto als telefoon) en opnieuw de telefoon aangemeld in de auto . Niks lijkt te werken. Gisteren bij de garage geweest deze konden ook niks vinden. Heeft iemand hier dezelfde problemen gehad en hier een oplossing voor?
Laatste antwoord door JohnnyBGoode, -
- 4 volgers
- 24 antwoorden
- 2,1k weergaven
KIA lijkt druk bezig met het vernieuwen van de Connect Store, mogelijk na de security hack van vorig? jaar. Op de Nederlandstalige versie staat oa ook de Remote Smart Parkeerassistent 2. https://connectstore-eu.kia.com/nl/nl/info/product-usage-guide Is dit een voorbeeld van nieuwe functies die uitgebracht gaan worden? Lijkt standaard bedoeld voor de GT-line modellen: "※ Alleen voertuigen die zijn uitgerust met een Surround View Monitor kunnen RSPA 2 installeren. RSPA 2 hoort bij de standaarduitrusting van de uitrustingsvariant GT-Line." Benieuwd naar ervaringen van meer ervaren KIA rijders.
Laatste antwoord door Rick, -
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 640 weergaven
Beste mensen, Ik overweeg om een nieuwe Kia Sportage te kopen. Nu in het bezit van een Kia Xceed en ben hier tevreden over. Ook over het feit dat ik met een simpele knop aan het stuur de Lane Assist kan uitzetten. Dat vind ik prettig. Er is nu sprake van ISA. Ja, Europese regels zijn mij bekend etc. Maar ik wil ook de ISA zelf kunnen bepalen/uitzetten en accepteer de gevolgen. Natuurlijk weet ik ook dat bij elke rit, de instellingen weer worden gereset. Daarom is mijn vraag: Is het mogelijk dat er inmiddels een snelle , praktische oplossing is via een software update ? Om dit uit te zetten ? Ik weet van de favoriet toets op het stuur, om…
Laatste antwoord door Wim-A, -
- 1 volger
- 19 antwoorden
- 1,9k weergaven
ik heb een kia sportage HEV hybride 2024 de auto geeft contenu foutmeldingen aan camera en sensoren . garage geweest en sensoren vervangen . en foutmeldingen kwamen terug .ze zijden dan ligt het aan je stuurhuis of stuurcalom daar zouden sensors en zo in zitten en die zouden moeilijk doen . auto binnen gebracht de maandag voor het stuurhuis te vervangen en ineens zijn onderhoud te doen . onderhoud is gebeurt nu kunnen ze het nieuw stuurhuis niet updaten garage heeft alles geprobeerd en het lukt niet dus ze steken terug het oude stuurhuis in en ze proberen terug die te koppelen met de auto en die neemt het ook niet aan .de garage heeft kia ge…
Laatste antwoord door peter vereycken, -
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Vanmorgen even langs de Kia dealer geweest om een een inruilvoorstel te bespreken voor het model 2026, wat naar alle waarschijnlijkheid medio December 2025 / Januari 2026 uitkomt. Ze kunnen echter op dit moment nog geen inruilvoorstel doen omdat de prijs van het nieuwe model nog niet echt bekend is. Als ik echter via de Kia site mijn autogegevens invoer komt er een prijs uitrollen, waarbij ik toch echt achter mijn oor ga krabben naar de hoge afschrijving die er in 14 maanden tijd heeft plaatsgevonden.
Laatste antwoord door Geer00, -
Signaal rusten
door leen Plas- 1 volger
- 7 antwoorden
- 912 weergaven
kan het signaal neem een pauze {koffie} uitgezet of verwijderd worden na een paar kilometer gaat dit vervelende signaal al werken of de interval verlengen nu komt deze vrij snel achter elkaar en blijft soms lang piepen
Laatste antwoord door Ben Wouters, -
- 17 antwoorden
- 3,7k weergaven
Hallo Wie kan mij vertellen hoe ik het piepje uitschakel die aangaat bij de kilometer overschrijding b.v.b. als ik iets harder dan 50 kilometer in de bebouwde kom rijd gaat er piepje dat ik snelheid heb bereikt. Klaas
Sneeuwkettingen
door Pieter S- 1 volger
- 11 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo mede sportage rijders, Met een beetje geluk wordt half februari mijn nieuqe Sportage HEV GT-Line geleverd. In maart wil ik er mee naar Oostenrijk, dus sneeuwkettingen verplicht. Wie kan mij vertellen welke maat banden er onder de GT-line liggen en welke type kettingen ik het beste kan gaan huren? Ben benieuwd naar jullie reacties.
Laatste antwoord door Wil002, -
- 3 volgers
- 37 antwoorden
- 7,3k weergaven
Misschien is het handig om hier te vermelden welk type dragers en koffers geschikt zijn voor de Sportage 5. Zelf denk ik aan de Hapro Cronos aero 3 aluminium dakdragers. Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 9 Pro met Tapatalk
Laatste antwoord door Wil002, -
Na 20 jaar Hyundai rijden heb ik begin augustus 2023 een Sportage Hybride Gtline aangeschaft. De dealer vertelde dat KIA de verkooptargets had verhoogd. Met daar tegenover de belofte van een kortere levertijd. Heeft iemand ervaring met de huidige levertijden? Op de site van KIA staat 30-34 weken.
- 11 volgers
- 66 antwoorden
- 21,6k weergaven
Ik heb deze topic geopend omdat deze erg prettige optie inmiddels erg veel handige functies bied. Ik gebruik nu inmiddels al 4 jaar Android Auto en nog steeds blijven er mooie updates voor komen en wordt het steeds aantrekkelijker om te gebruiken. Hier alvast een belangrijke tip, De USB aansluiting die je voor Android Auto en Apple Carplay nodig hebt is nog steeds USB A in deze Sportage. Dit betekent dat als je een Smartphone met een USB C aansluiting hebt en ook USB C voor in je oplaad stekker dat je dan een extra kabel moet hebben die USB C en USB A heeft om deze aan te sluiten, dit is nu ook het geval in mijn Niro.
Laatste antwoord door Johan Schaap, -
- 1 volger
- 13 antwoorden
- 8,4k weergaven
Vandaag geprobeerd wat kraakjes en tikken weg te halen. Bij het nemen van drempels vond ik de gordel voor de middelste zitplaats van de achterbank af en toe wat te klapperend. Ik denk, steek ik dat ding er toch gewoon in, dan ben ik ook gelijk van dat rode waarschuwingslichtje af (dat na een tijdje wel uitgaat). Anyways, er zitten twee gespen aan de gordel en onder bij de bank zitten ook twee ontvangende sluitingen. Ik steek ze beide in de sluiting, prima, gaat goed. Toen kwam het grote vraagteken. De ene sluiting maak je los zoals alle gordels. Rode knopje indrukken en dan floept de gesp er zo uit, maar die tweede, hoe krijg ik die ooit weer los? Iemand een ide…
Laatste antwoord door Ben Wouters, -
- 1 volger
- 11 antwoorden
- 1,6k weergaven
Vraagje. Hoe houden de sensoren zich onder winterse omstandigheden? Ik heb gelezen dat een bevroren sensor verhinderde dat de auto in zijn achteruit kon rijden. Wat kun je er aan doen? Wie heeft ervaring met sensoren die niet werken door bevriezing/sneeuw/hagel en wat heb je er aan gedaan? Alvast bedankt voor een reactie!
Laatste antwoord door Inez, -
- 2 antwoorden
- 480 weergaven
Infotainmentscherm van mijn Kia Sportage HEV uit 2023 knippert constant aan en uit. Ik ben de eerste eigenaar. Dit begon een paar weken geleden en nu is het erger geworden. Voor het eerst heb ik het infotainment gereset, maar er is niets veranderd. Is er iets wat ik kan doen of controleren voordat ik naar een dealer ga? Heeft iemand ervaring met dit probleem? Dealers in mijn omgeving zijn niet responsief, ze vertellen niet wat de mogelijke oorzaak is en wat er moet worden gedaan.
Laatste antwoord door helloworld, -
- 2 volgers
- 35 antwoorden
- 3,8k weergaven
Voor de Sportage had ik een Kodiak en daar zat er bij nul kilomters rijbereik en een lege tank volgens de meter nog voldoende in de tank voor een kilometer of 50. Bij mijn Sportage HEV heb ik dat nog niet getest... Zijn er hier al rijders die bij nul kilometer rijbereik nog een tijdje zijn doorgereden (zonder stil komen te staan uiteraard)? Voor de info: ik tank eigenlijk altjd af totdat de benzine aan de rand van de vulopening staat. Het risico op opwarmen van de benzine, die dan uitzet en de boel laat overstromen is heel beperkt, omdat ik na het tanken vrijwel elke keer nog enkele tientallen kilometers rijd en die vulbuis dus wel weer leeg is als ik de auto p…
Laatste antwoord door elsinga, -
- 2 antwoorden
- 566 weergaven
Als je gaat rijden met achterklep niet op slot vanwege bv een te lange lading, dan wordt iedere keer de handrem geactiveerd als je moet stoppen bij bv een kruising of stoplichten. Wat is hier de logica van, of hebben anderen dat niet?
Laatste antwoord door elsinga, -
- 5 antwoorden
- 629 weergaven
Hoe schakel ik de handgreepverlichting van de deuren uit bij de Sportage, blijven branden na afsluiten van de auto. Bij voorbaat dank, Herman
- 3 volgers
- 42 antwoorden
- 9,9k weergaven
Vanmorgen deed de navigatie het niet, reisdoel ingegeven, die was van tevoren met telefoon en KIA connect app naar auto gestuurd en dat gedeelte werkte. Eenmaal in de auto na kiezen van de bestemming kwam de melding "Online routebegeleiding wordt aangevraagd...", vervolgens hele scherm na zwart alsof systeem zichzelf gereset had en ik kwam weer in beginscherm met de paarse iconen. De data verbinding werkte wel, want ik kon bestemming naar auto sturen en KIA Live met b.v. tankstations en prijzen werkt, plus icoontje van verbinding helemaal rechtsboven gaf gewoon aan dat er een data verbinding was. Vanmiddag werkte het dus weer wel. Dit soort dingen mogen dus NIET gebe…
Laatste antwoord door Dave86, -
- 1 antwoord
- 496 weergaven
Hij is ruim, de Sportage, maar sneeuwspeelgoed meenemen in het interieur is vragen om nattigheid en beschadigingen. Op de imperiaal maakt herrie op de heen en terugweg en veroorzaakt extra brandstofkosten. Dus onderstaande oplossing; de fietsendrager ombouwen voor de wintersport werkt prima (al jaren zo gedaan) De langste skiset (1m83) steekt links 5 cm buiten de carrosserie en is daarmee goed zichtbaar bij manoeuvreren en bij achteruit inparkeren is de camera een goede hulp.
Laatste antwoord door PhaseShifter, -
- 1 volger
- 9 antwoorden
- 961 weergaven
Vorige week in de avond een ritje moeten maken en op een landweg wilde ik even seinen naar een geparkeerde auto (die had geen verlichting aan) en tot mijn verbazing werkte het seinen met de linker handle niet! Alleen bij naar voren duwen, maar dan blijft groot-licht permanent aan en bij uitschakelen werkt daarna niet meer, alleen bedienen met de draaifunctie gaat al het licht uit….. de intelligente groot-licht functie werkt wel goed…. 🫣
Laatste antwoord door PhaseShifter, -
- 1 volger
- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
Zoals ik waarschijnlijk al een keer verteld heb ga ik de standaard audio upgraden naar een Mosconi DSP versterker met Focal Luidsprekers en actieve subwoofer. Ik zal in dit Topic een beetje bijhouden wat en hoe ik het heb gedaan, wellicht handig voor de volgende Dhz. Ik ben vandaag eerst begonnen om uit te dokteren welke stekker ik nodig heb om de signalen van de luidsprekeruitgang door te lussen naar de versterker. Hiervoor heb ik het instrumentencluster verwijderd. Gelukkig stond er ergens al een filmpje online hoe dit te doen. Dit zijn de stekkers van de radio-unit. Ik heb de stekker besteld.... Kom pas week 17 binnen. …
Laatste antwoord door mdrongelen, -
- 1 volger
- 19 antwoorden
- 9,8k weergaven
Sinds enkele dagen mijn connectie kwijt tussen de auto en Kia Connect app . Ik meen ergens gelezen te hebben hoe dit op te lossen maar vindt het niet zo direct terug . Volgens mij ligt het aan de wagen en niet aan de app . Iemand de oplossing ??
Laatste antwoord door Joop Hermsen, -
- 13 antwoorden
- 872 weergaven
Allen, voor de dashcam heb ik constante spanning afgetapt van de zekeringhouder bij de bestuurder, maar nu heb ik constante spanning nodig in de kofferbak. De accessoire aansluiting daar is (net als die in de middenconsole) niet constant spanningvoerend, helaas. En ik zou liever niet die constante spanning helemaal vooraan willen weghalen. Nu heb ik wel een 13-polige trekhaak en die heeft (als het goed is) constante spanning. Kan ik die ergens aftappen? Of zit er ergens anders constante spanning in de kofferbak?
Laatste antwoord door DennisNH, -
- 4 antwoorden
- 617 weergaven
Mijn eerste auto in jaren waarbij de voorruit ook aan de binnenzijde beslagen is na een koude nacht. Is dat typisch voor de nieuwe Sportage? Anderen ook last van?
Laatste antwoord door Henri497, -
- 7 antwoorden
- 5,7k weergaven
Hallo, Sinds ik vorig jaar een kia sportage heb gekocht ben ik al 3x naar dealer moeten teruggaan om een probleem te laten lossen, namelijk: blijf rijden om de uitlaatfilter te regenereren. Deze melding komt altijd onverwacht....het wordt onder garantie wel hersteld maar het kan toch ook definitief worden opgelost Is dit een altijd terugkerend fenomeen of kan het ook in eenmaal goed worden opgelost? mvrgrt, Chris
Laatste antwoord door SRB,