Vraag over WELKE sneeuwkettingen (reguliere, loopvakketting of Sock).
Ik heb bandenmaat 235/55/18 op mijn HEV (GT-PlusLine).
In onderhoudsboekje staat alleen gebruik van ladderketting (loopvlak-ketting) en de weefseltype (de sock variant).
De loopvlak-ketting: dit in verband met beperkte ruimte achter het wiel (remleiding).
Sock variant mag niet overal in Oostenrijk gebruikt worden (als alternatief voor echte kettingen).
Maar in de kia webshop staat dat de gewone sneeuwketting ook mag (dealer zegt: het staat op de site, dus zal wel mogen).
Alemaal tegenstrijdig; moet wel zeggen de laatste 10 a 12 jaar geen sneeuwkettingen meer hoeven te gebruiken (Oostenrijk, Zwitserland en Frankrijk)
Wie weet wat kan en mag?
Ik kan de gewone sneeuwketting van Pewag (Servo SUV RSV 79) lenen, kan/mag ik die ook gebruiken ?