Sportage 5 HEV
2023 -> heden
Alles over de Kia Sportage 5 HEV vind je hier
16 topics in dit forum
-
- 0 antwoorden
- 57 weergaven
Sedert oktober 2025 ben ik in het bezit van een Sportage HEV model 26. Na 5,5 maand is het nog steeds niet mogelijk om zelf de software te updaten en ik heb ook nog geen automatische update mogen ontvangen. In de lijst met updates op de KIA site staat er voor alle voorgaande modellen van de Sportage een update van feb 2026. Helaas is deze update niet beschikbaar voor het model 26. De dealer zou de navigatie wel even updaten maar moest bekennen dat het niet lukte. Ik moet maar wachten tot augustus op een mogelijke update. Weet iemand meer of moet ik maar via Google maps gaan rijden. Kia beloofd veel op de diverse sites over updates maar kan het niet wa…
Laatste antwoord door Pelle, -
- 5 antwoorden
- 288 weergaven
Sinds gisteren een kia sportage 2026 gr plus line gekocht kan ik het dashboard veranderen naar normale km teller en toerental vind dit niet terug in de handleiding tevens zie ik maar twee drive modus eco en sport Zion dit de enigste gr tilla
Laatste antwoord door Ben Wouters, -
RVS voetensteun
door Tilla- 2 antwoorden
- 124 weergaven
sind drie weken een Kia sportage get plus line 2026 ben op zoek naar een goede en stevige rvs voetensteun iemand een advies gr tilla
Laatste antwoord door Ben Wouters, -
- 2 volgers
- 6 antwoorden
- 286 weergaven
Nu inmiddels een maand of 6de kia sportage hev in bezit. Fantastisch lekkere auto zeker nu het mooi weer wordt en mijn zonnedakje helemaal open gaat. Op de langere ritten is mijn gemiddelde verbruik zo een 5,8L/100km. Vind ik een prima score voor een auto van dit formaat en gewicht. Echter het stadsverkeer is toch een tegenvaller. Als ik in druk stadsverkeer zit zie ik het gemiddelde in rap tempo oplopen naar 7,5l/100km, soms nog slechter. Uiteraard alle verbruiks metingen met een gesloten dak. Voor een hybride vind ik dit dan behoorlijk tegen vallen. Zijn dit een beetje gebruikelijke waardes voor deze Kia?
Laatste antwoord door asty, -
We willen een sportage van 2026 aanschaffen heeft deze dezelfde afmetingen als het model 2024 weet iemand de diepte dit ivm plaatsen van een hondenkooi en heeft iemand een hondenkooi al geplaatst alvast bedankt gr tilla
Laatste antwoord door Marc B., -
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 349 weergaven
Sinds dit jaar in bezit van de nieuwe sportage hev gt plusline en wat mij opvalt is dat hij regelmatig stottert en af en toe in houdt. Het 2022 model had dit niet. Als je bijvoorbeeld gewoon op de cruisecontrol constant rijdt voel je soms dat het vermogen kort weg valt waarna deze weer plots terug is wat resulteert in een schok. Bij het optrekken hapert de auto af en toe, ik merk het regelmatig bij het verlaten van een rotonde. Ik ga het melden bij de dealer maar ben benieuwd naar jullie ervaringen en eventuele oplossingen. Ik ken nog 2 personen met deze nieuwe sportage die exact hetzelfde ervaren.
Laatste antwoord door R2D2, -
- 3 antwoorden
- 209 weergaven
Tja, omdat het van Europa niet hoeft, doen we het ook maar niet. Waarom dagrij verlichting wel voor, maar niet achter standaard laten branden. Mijn vorige auto, een BMW3 serie, branden zowel voor als achter de (stad)verlichting. Mijn Sportage doet dat helaas niet. Is dit te programmeren? Er zijn altijd wel DIY hobbyisten die voor de kia de apparatuur hebben om dit via de OBD te kunnen programmeren, Althans, bij BMW waren die er wel. Alternatief natuurlijk is via de dealer maar daar kom ik pas over een klein jaartje. Wellicht een forum lid die dit voor Kia kan, dan houd ik me aanbevolen, mits uit deze regio (Rotterdam) natuurlijk.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 volger
- 6 antwoorden
- 224 weergaven
Als recente bezitter (3 mnd) van mijn Sportage HEV uit '25 wil ik deze gaan uitrusten met een portable GPS tracker. Nu zijn er 2 redenen dat ik dit niet direct aan de zekeringkast wil aansluiten. 1e is, voorlopig maar even niet knutselen aan de bestaande bekabeling, 2e is dat de crimineel wel weet waar eventuele extra draadjes voor zijn. Om die reden ook geen OBD tracker. Voor zover ik heb kunnen meten zit er aan het interieur nergens een permanente 12vdc aansluiting, auto heeft ook geen trekhaak dus daar ook geen 12volt. Eigenlijk wil ik de tracker op een permanente 12 volt aansluiting zetten, als die er niet is moet het maar een tracker worden op batterijen. …
Laatste antwoord door asty, -
- 1 volger
- 1 antwoord
- 158 weergaven
Sinds maart 2025 hebben we een nieuwe KIA Sportage NQ5 HEV Dynamicline MY25 Comfort Toevallig kwam ik tot de ontdekking dat onze navigatie verouderd was. Best vreemd dat er op een nieuwe auto uit 2025 nog een update van aug 2024 zat. Na vele contacten met KIA en internet in diverse stadia zonder echt een goed advies is het me gelukt de update handmatig te installeren. Duurt inderdaad ca. een uur. Op een nieuwe KIA heb je recht op 2x een gratis OTA update. Helaas werkt die niet. Via de update site kun je met redelijk wat moeite de update downloaden. Zoals aangegeven moet je wel de 64Gb (of meer) USB stick in exFAT formatteren. Met dit formaat kun je namelijk …
Laatste antwoord door Breeze, -
- 10 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ben vanmiddag bij mijn dealer geweest, omdat er een beetje olie op de garagevloer lag en ik niet kon ontdekken waar dit vandaan kwam. De monteur zag olielekkage bij de versnellingsbak, maar hij mocht hier vooralsnog niets aan doen, er moest eerste kontakt worden opgenomen met KIA. Monteur verwacht dat de versnellingsbak zal moeten worden vervangen. Heb met de auto net 10.000km gereden en tot nu toe met veel plezier, maar na zo weinig km's al een bak vervangen komt niet positief en betrouwbaar over. Het is mijn eerste automaat en wat mij nog meer opvalt is, dat de overbrenging soms wat lang blijft hangen met het bijgehorende toerental. KIA moet hier toch iets a…
Laatste antwoord door John Haverkotte, -
- 5 antwoorden
- 355 weergaven
Sinds 24 oktober jl. in het bezit van een nieuwe Sportage (facelift model). Ik luister veel muziek via de USB stick, maar helaas werkt dit op de één of andere muziek niet. Ik heb een USB stick met USB-A aansluiting (64 GB) . Aangezien in de nieuwe Sportage alleen USB-C aansluiting is, heb ik een adaptertje gekocht. Maar helaas werkt dit niet. Daarom een nieuwe USB stick aangeschaft met USB-C aansluiting (64 GB). Ook deze werkt niet. Ik had nog een USB stick liggen met een opslag van 16 GB, met USB-A aansluiting. Dus deze geprobeerd met de adapter. Ook dit werkt niet. Iemand enig idee, wat ik kan doen ?
Laatste antwoord door Stephanie, -
- 2 antwoorden
- 244 weergaven
Hoi : Ik ben sinds 10 Okt. jongsleden de trotse eigenaar van een Kia Sportage ( Nieuw) Waar ik niet trots op ben is dat ik gruwelijk slecht ben in begrijpend lezen. Zeker in een heel dikde gebruiksaanwijzing . Wat ik graag zou willen is het waarschuwingstoontje van de snelheidsoverschreiding uitgeschakeld kan worden. Ik ben geen hardrijder maar als ik 32 km. per uur rij en hij begint al te piepen dan verveelt dat snel. Soms mag je 50 rijden maar gaat al piepen bij 30 km. M.a.w. in de stad is het knap irritant . Dus is dat uit te schakelen ? Ik hoor het graag .
Laatste antwoord door jojovenga, -
Ik heb eind juni een splinternieuwe KIA sportage plus hybride gekocht. Vandaag wilde ik gaan rijden en is mijn accu helemaal leeg. Dus geen contact met de auto . Sleutel doet het niet. Eenmaal in de auto doet nog steeds niks het. KIA gebeld en die hebben een pechhulp gestuurd. Die wist ook niet hoe het kwam dat mijn accu leeg was. Heeft iemand net zoiets meegemaakt? Want ik vind het vreemd voor een auto van 1 maand oud en nee ik had geen lampje of iets anders aangelaten. Gr. Jan.
Laatste antwoord door Wim-A, -
Accu Mild Hybrid
door la taupe- 6 antwoorden
- 536 weergaven
Ik heb een Sportage Mild Hybrid aangeschaft. Ik dacht met 7 jaar garantie maar dat blijkt nu ... een leugen te zijn! De accu van 48V heeft immers maar een garantieperiode van... 2 jaar.... Als ik dan naar de kostprijs van zo een nieuwe accu ga kijken heb ik spijt dat geen Hybride heb gekocht. Bij deze hebben de batterijen nl wél 7 jaar garantie!!! Ik vraag mij af of iemand al ervaring heeft met de levensduur van een dergelijke accu?
Laatste antwoord door Wim-A, -
- 6 antwoorden
- 824 weergaven
Gebruik al 2,5 jaar een Sportage 5 full hybrid GT Plus line als caravantrekker. Tot volle tevredenheid. Sterke, stabiele combinatie met Fendt caravan van ca. 1500 kg. Afgelopen week de caravan opgehaald en op de rijksweg viel ineens het vermogen weg. Snelheid zakte terug naar zo'n 50 km/h. Gaf plankgas, maar geen resultaat. Het verbruik bleef ondanks gevloerd pedaal staan op 5 liter/100 km. Niet heel prettig op de rijksweg! Motor uit, 10 tellen wachten en weer aan. Geen verandering. Rijdt vlot weg, maar lijkt daarna te smoren. Geen enkele melding op het dashboard. Geen lampjes, niks. Voorzichtig verder over de vluchtstrook en ineens is er weer vermogen en r…
Laatste antwoord door boulevard, -
- 1 volger
- 17 antwoorden
- 2,1k weergaven
Goedemiddag, Goed nieuws! Zojuist is de nieuwe Kia Sportage gelost. Vanaf a.s. dinsdag 16 april is de auto gereed voor levering. Dinsdag 16 april of woensdag 17 april zou voor mij mogelijk zijn in de middag. Verneem graag een tijdstip van jullie. Met vriendelijke groet,
Laatste antwoord door Ben Wouters,