Jump to content

KCG

KCG
  • Content Count

    390
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    13

KCG last won the day on August 30 2018

KCG had the most liked content!

Community Reputation

128 Excellent

About KCG

  • Rank
    Kia Contact Groep

Algemeen

  • Geslacht
    Niet Opgegeven
  • Auto
    n.v.t.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kia Motors Corporation benoemt Ho-sung Song tot President • Song voert de implementatie van ‘Plan S’ aan, de strategie van het bedrijf op middellange tot lange termijn • De uitgebreide ervaring van Song binnen de auto-industrie en zijn expertise in overzeese activiteiten helpen het bedrijf te transformeren naar de toekomst, met onder meer elektrische voertuigen en mobiliteitsoplossingen Breukelen - 27 maart 2020 Kia Motors Corporation maakt vandaag bekend dat Ho-sung Song, Head of Global Operations, is gepromoveerd tot President. In zijn nieuwe rol zal Song het voortouw nemen in de verdere implementatie van ‘Plan S’, de strategie van het bedrijf op middellange tot lange termijn, gericht op het verkrijgen van een leidende positie in de toekomstige auto-industrie. De uitgebreide ervaring van Song binnen de auto-industrie en zijn expertise in overzeese activiteiten zijn van grote waarde bij de transformatie naar toekomstige businessmodellen voor onder meer elektrische voertuigen en mobiliteitsoplossingen. Voorafgaand aan zijn huidige functie als hoofd van Global Operations, heeft Song succesvol een breed scala van leidinggevende functies bekleed, waaronder die van President van Kia Motors Europe en Head of Kia Motors Corporation Export Planning Group. De Plan S-strategie van Kia is gericht op de transitie van het aanbieden van auto’s met verbrandingsmotoren naar elektrische en autonome voertuigen. Tegen het einde van 2025 wil het bedrijf een volledige line-up van 11 elektrische voertuigen in het gamma hebben. Met deze modellen streeft Kia naar een aandeel van 6,6% op de wereldwijde EV-markt (exclusief China). Het merk wil daarnaast ook dat tegen die tijd 25% van haar verkochte auto’s milieuvriendelijk is. Han-woo Park krijgt een adviserende rol en blijft de doelstellingen van het bedrijf ondersteunen. De highlights uit de carrière van Ho-sung Song: Head of Global Operations, Kia Motors Corporation (Executive Vice President) President of Kia Motors Europe (Senior Vice President) Head of Export Planning Group, Kia Motors Corporation (Vice President) President of Kia Motors France (Vice President)
  2. De nieuwe Sorento: altijd hybride • Efficiënte en 169kW/230pk sterke ‘Smartstream’ hybrid • Stijlvol exterieur en hoogwaardig, hightech interieur • Nog meer ruimte, comfort en rijplezier • Superieure connectiviteit en geavanceerde assistentiesystemen • Eind zomer 2020 verwacht op de Nederlandse markt Breukelen - 18 maart 2020 Vandaag geeft Kia de belangrijkste feiten vrij van de gloednieuwe Sorento. De eerste van een nieuwe generatie SUV’s van Kia verlegt de grenzen in het segment met zijn krachtige en zuinige ‘Smartstream’ hybride aandrijflijn, het fraaie design en het ruime hoogwaardige interieur. De hightech SUV biedt het allerlaatste op het gebied van infotainment, connectiviteit en assistentiesystemen. Hij komt vanaf eind zomer 2020 naar Nederland met verschillende geëlektrificeerde aandrijflijnen. De elektrificatie van het modelgamma van Kia is in volle gang. Naast de volledig elektrische modellen, de e-Soul en e-Niro, heeft Kia inmiddels verschillende hybrids en plug-in hybrids in huis. Ook de nieuwe Sorento gaat elektrisch. Hij komt in eerste instantie als een efficiënte hybrid naar Nederland en later ook als plug-in hybrid. De Sorento is een belangrijk model voor Kia. Sinds zijn lancering in 2002 is de grote SUV al meer dan 3 miljoen keer verkocht. De nieuwste generatie is de meest geavanceerde Kia van dit moment. Hij verzet niet alleen de bakens op het gebied van slimme en efficiënte technologie, maar maakt ook indruk met zijn stijlvolle design en het hoogwaardig afgewerkte interieur. Smartstream De eerste geëlektrificeerde Sorento is een hybrid. Zijn ‘Smartstream’ krachtcentrale bestaat uit een 132kW/180pk sterke 1.6 T-GDI benzinemotor, een 1.49 kWh lithium-ion polymeeraccu en een 44kW/60 pk sterke elektromotor. De innovatieve en efficiënte hybride heeft een systeemvermogen van 169kW/230pk en een maximumkoppel van 350Nm. Hij is standaard gekoppeld aan een razendsnel en zijdezacht schakelende zestraps automaat. De uitgebreide technische details van de nieuwe Sorento hybrid staan onderaan dit bericht. De plug-in hybrid details worden binnenkort bekendgemaakt. Stijlvol exterieur Met zijn scherpe lijnen en cleane oppervlakken onderscheidt de nieuwe Sorento zich duidelijk van zijn voorganger die meer ronde lijnen heeft. De nieuwe geometrische designdetails en de langgerekte proporties versterken het krachtige ontwerp dat begeerlijker is dan ooit tevoren. Tegelijkertijd behoudt de nieuwe Sorento de kenmerkende, onverzettelijke uitstraling van zijn voorgangers. De assertieve grille van de nieuwe Sorento is een nieuwe interpretatie van het kenmerkende ‘tiger nose’ design. Hij is niet alleen breder en groter dan voorheen, maar ook organisch geïntegreerd met de koplampen, die op hun beurt zijn voorzien van nieuwe en opvallende ‘tiger eye’ LED-dagrijverlichting. En profile vallen met name de nieuwe proporties op. Het gestrekte silhouet van de stijlvolle Sorento wordt mede bepaald door zijn korte overhangen en de langere wielbasis. Een andere eyecatcher is het ‘cab-rearward’ design waarbij de A-stijl 30 mm naar achteren is geplaatst met als resultaat een langere motorkap en een dynamischer profiel. De kenmerkende lijnvoering van de motorkap loopt door langs de gehele zijkant, tot aan de verticaal geplaatste achterlichten die er visueel één geheel mee vormen. Hoogwaardig interieur Het intuïtieve en hightech binnenste van de nieuwe Sorento is vaandeldrager voor de nieuwe generatie Kia-interieurs met een nog stijlvoller design en ongekend hoge afwerkingskwaliteit. De nieuwe Sorento verloochent tegelijkertijd zijn afkomst niet en biedt zelfs nog meer ruimte en veelzijdigheid dan zijn voorgangers. Dé blikvanger in het interieur is het dashboard met gedistingeerde lijnvoering, opvallende verticaal geplaatste ventilatie-units en twee grote beeldschermen. Het 12,3-inch digitale instrumentarium vormt samen met het 10,25-inch grote centrale touchscreen een intuïtieve breedbeeldervaring. De nieuwe Sorento verwent de inzittenden met onder meer een Mood Lighting System dat op subtiele wijze het interieur verlicht en de gebruikte materialen waren niet eerder zo hoogwaardig.
  3. Kia onthult nieuwe Sorento via Facebook livestream • Onthulling Kia Sorento wordt live uitgezonden op 19 maart 2020 12:30uur • Kia nodigt Facebook-bezoekers uit real-time vragen te stellen – waarbij de 60 beste vragen worden beloond met een halfjaar abonnement op TIME magazine • Livestream te volgen via Kia Motors Facebook pagina Breukelen - 16 maart 2020 De nieuwe Kia Sorento wordt op 19 maart a.s. via Facebook livestream onthult. De nieuwe Sorento wordt online onthuld na de annulering van de Autosalon van Genève. Het online event start om 12:30 uur en wordt live uitgezonden op de Kia Motors Facebook pagina: https://www.facebook.com/Kiamotorsworldwide/videos/2589406991318473/. Kia nodigt het publiek dat deelneemt aan de uitzending uit om real-time vragen te stellen aan de aanwezige Kia-vertegenwoordigers. De livestream deelnemers die de 60 beste vragen stellen, worden beloond met een halfjaar abonnement op TIME Magazine. De veelzijdige Kia Sorento verlegt als eerste van een nieuwe generatie SUV’s van Kia de grenzen in het segment met zijn krachtige en zuinige ‘Smartstream’ geëlektrificeerde aandrijflijnen, het fraaie design en het ruime hoogwaardige interieur.
  4. Laurens van Bergeijk nieuwe PR Manager Kia Motors Nederland Breukelen - 10 maart 2020 Kia Motors Nederland heeft Laurens van Bergeijk aangesteld als PR Manager. Binnen het communicatieteam is Laurens per vandaag verantwoordelijk voor het PR-beleid voor de Nederlandse markt. Vóór zijn benoeming bij Kia Motors Nederland vervulde Laurens van Bergeijk diverse communicatie-, marketing en PR-functies binnen de autosector. Hij kijkt met veel energie uit naar zijn nieuwe rol bij Kia: “Ik heb erg veel zin om de komende jaren succesvolle PR-campagnes te realiseren en een mooie bijdrage te leveren aan de hoge ambities van Kia in Nederland.” Laurens is verantwoordelijk voor het opzetten en uitvoeren van de PR-strategie, alsmede voor het contact met de media. Hij rapporteert aan Maaike Aarts, Manager Communications & PR. Grote stappen Maaike Aarts: “We zijn verheugd met de komst van Laurens. Kia maakt grote stappen. Niet alleen met een succesvol en al verregaand geëlektrificeerd modellengamma, maar ook met de implementatie van een geheel nieuwe merkstrategie. Laurens is een belangrijke versterking van ons team en we kijken ernaar uit om samen met hem de volgende stappen te zetten.”
  5. Kia XCeed nu ook als ComfortLine verkrijgbaar • Nieuw instapmodel biedt veel luxe tegen aantrekkelijke prijs • 7 jaar/150.000 kilometer garantie • Nu te bestellen vanaf € 27.995,-*, Private Lease vanaf € 379,- per maand Breukelen - 17 februari 2020 Kia voegt een nieuwe uitvoering toe aan de line-up van de XCeed. De ComfortLine is het nieuwe instapmodel voor de expressieve cross-over en maakt indruk met een uitgebalanceerde combinatie van een rijke uitrusting tegen een extra scherpe prijs. De Kia XCeed ComfortLine is nu te bestellen vanaf € 27.995,-* en via Private Lease beschikbaar vanaf € 379,- per maand. De ComfortLine staat weliswaar aan de basis van het XCeed-gamma, maar is standaard meer dan compleet uitgerust. Hij staat standaard op 16-inch lichtmetalen velgen en is onder meer voorzien van opvallende dakrails en dakspoiler, chromen raamomlijstingen en LED-verlichting voor en achter. De achterbumper met geïntegreerde uitlaatsierstukken en diffuser benadrukken het uitgesproken sportieve design. Compleet en connected De nieuwste uitvoering van de XCeed – die het beste van een SUV combineert met de sportieve rijeigenschappen en compacte afmetingen van een hatchback – is standaard voorzien van onder meer airconditioning, cruise control, een snelheidsbegrenzer en een 3,5” supervision instrumentarium. Ook comfortfeatures als een lichtsensor, elektrisch bedienbare ramen voor- en achter en lederafwerking voor het stuurwiel en de pookknop zijn inbegrepen. Het audiosysteem met 8-inch scherm heeft een USB-aansluiting, Bluetooth-connectiviteit met spraakherkenning en is voorbereid voor zowel Apple Carplay als Android Auto. Hij biedt daarnaast standaard een groot aantal rijhulpsystemen, zoals autonome noodremassistentie, actieve rijbaanassistentie, vermoeidheidsherkenning en grootlichtassistentie. De Kia XCeed ComfortLine is per direct te bestellen in combinatie met de populaire 88 kW/120 pk sterke 1.0 T-GDI benzinemotor. Hij is leverbaar vanaf € 27.995,-* en komt uiteraard met standaard 7 jaar of 150.000 kilometer fabrieksgarantie. De ComfortLine is beschikbaar via Private Lease en is aantrekkelijk geprijsd vanaf € 379,- per maand op basis van 10.000 kilometer per jaar en een looptijd van 60 maanden. Bekijk hier de prijslijst en de uitgebreide specificaties van de Kia XCeed. *) Consumentenadviesprijs inclusief kosten rijklaarmaken bestaande uit: het transporteren, reinigen en poetsen van de auto, de kentekenplaten, handling- en administratiekosten, recyclingbijdrage, legeskosten, kosten tenaamstelling, een model specifieke mattenset en een veiligheidshamer.
  6. Kia onthult de nieuwe Sorento • Krachtig en hoogwaardig design • Eerste geëlektrificeerde Sorento • Boordevol connectiviteits-, rijhulp- en infotainmentsystemen • Publieksdebuut tijdens Geneva International Motor Show Breukelen - 17 februari 2020 Kia geeft vandaag de officiële beelden vrij van de nieuwe Sorento. De grote SUV beleeft zijn publieksdebuut tijdens de 2020 Geneva International Motorshow. Het design van de nieuwe Sorento is stijlvoller dan ooit. Met zijn scherpe lijnen en cleane oppervlakken onderscheidt hij zich duidelijk van zijn voorganger die meer ronde lijnen heeft. De nieuwe geometrische designdetails en de langgerekte proporties versterken het krachtige ontwerp dat begeerlijker is dan ooit tevoren. Tegelijkertijd behoudt de nieuwe Sorento de kenmerkende, onverzettelijke uitstraling van zijn voorgangers. De assertieve grille van de nieuwe Sorento is een nieuwe interpretatie van het kenmerkende ‘tiger nose’ design. Hij is niet alleen breder en groter dan voorheen, maar ook organisch geïntegreerd met de koplampen, die op hun beurt zijn voorzien van nieuwe en opvallende ‘tiger eye’ LED-dagrijverlichting. En profile vallen met name de nieuwe proporties op. Het gestrekte silhouet van de nieuwe Sorento wordt mede bepaald door zijn korte overhangen en de langere wielbasis. Een andere eyecatcher is het ‘cab-rearward’ design waarbij de A-stijl 30 mm naar achteren is geplaatst met als resultaat een langere motorkap en een dynamischer profiel. De kenmerkende lijnvoering van de motorkap loopt door langs de gehele zijkant, tot aan de achterlichten die er een visueel geheel mee vormen. Het geheel nieuwe platform waarop de Sorento staat, biedt samen met het innovatieve interieurconcept niet alleen meer ruimte en comfort, maar ook plaats voor de nieuwe, geëlektrificeerde ‘Smartstream’ aandrijflijnen van Kia. De eerste Sorento met hybride-aandrijving levert hogere prestaties dan zijn voorgangers, tegen een lager verbruik en lagere emissies. De nieuwe Sorento is de vaandeldrager van de SUV line-up van Kia, die onder meer bestaat uit de Stonic en Sportage. Het nieuwe model is het resultaat van de samenwerking van de drie designstudio’s in Korea, Europa en Noord-Amerika. De vierde generatie staat op een geheel nieuw platform en legt de lat hoger in zijn segment met ongekende ruimte, flexibiliteit, efficiency en kwaliteit. De nieuwe Kia Sorento beleeft zijn publieksdebuut tijdens de Geneva International Motorshow op 3 maart 2020.
  7. Kia prijst Ceed Sportswagon en XCeed Plug-in Hybrid • Nu drie Plug-in Hybrids in rap groeiend elektrisch gamma van Kia • 1.6 GDI-motor en elektromotor leveren 141 pk systeemvermogen • Volledig elektrische actieradius tot 60 kilometer* en slimme technologie om bereik te vergroten en makkelijk laadpunten te vinden • Zeer rijke standaarduitrusting en unieke designdetails • Nu te bestellen, levering vanaf april 2020, prijzen vanaf € 34.495,-** Breukelen - 13 februari 2020 Kia maakt vandaag de prijzen van de nieuwe Ceed Sportswagon en XCeed Plug-in Hybrid bekend. Beide modellen combineren een krachtige, emissievriendelijke aandrijflijn met slimme technologie en een zeer rijke uitrusting. Ze zijn per vandaag te bestellen en al in april leverbaar. De elektrificatie van het modelgamma van Kia is in volle gang. Naast de volledig elektrische modellen, de e-Soul en e-Niro, heeft Kia inmiddels een hybrid én drie Plug-in Hybrid modellen in huis. Samen met de Niro Plug-in Hybrid, zijn de twee nieuwe en emissievriendelijke stekkerhybrides uitstekende alternatieven. Plug-in Hybrid is weer in trek in Nederland vanwege de steeds verder aangescherpte leaseregelingen waarbij duurzaamheid een belangrijke rol speelt. Geavanceerde aandrijflijn De nieuwe modellen van Kia combineren een efficiënte 1.6-liter ‘Kappa’ viercilinder GDI-benzinemotor (gasoline direct injection) met een 44,5 kW sterke elektrische motor die wordt gevoed door een lithium-polymeer-accu van 8,9 kWh. Het systeemvermogen van de intelligente aandrijflijn, die is gekoppeld aan een zestraps automaat met dubbele koppeling, levert een systeemvermogen van 141pk en een maximumkoppel van 265Nm. De nieuwe Plug-in Hybrid modellen van Kia hebben een elektrische actieradius van 58 kilometer* (XCeed) tot zelfs 60 kilometer* voor de Ceed Sportswagon. Voor de meeste rijders is dat ruim voldoende voor emissievrij dagelijkse woon-werkverkeer. Het regeneratieve remsysteem benut de kinetische energie om de accu te laden om het elektrische bereik verder te optimaliseren. Beide modellen zijn voorzien van het nieuwe Virtual Engine Sound System van Kia, dat voetgangers bij lage snelheden in de elektrische modus waarschuwt met virtuele geluiden. De geëlektrificeerde aandrijflijn van Kia heeft minimale impact op de binnenruimte. Zo is de accu naast de brandstoftank onder de achterbank geplaatst en dus niet, zoals bij veel andere Plug-in Hybrid modellen, onder de vloer van de bagageruimte, waar hij waardevolle laadruimte inneemt. Er is een speciale ruimte onder de bodem van de kofferbak om de laadkabel in op te bergen. Door de plaatsing van het accupakket is de praktische bagageruimte gelijk aan de XCeed en Ceed Sportswagon met verbrandingsmotoren. Bekijk hier de prijslijst en de uitgebreide specificaties van de Kia Ceed Sportswagon PHEV. Bekijk hier de prijslijst en de uitgebreide specificaties van de Kia XCeed PHEV.
  8. Kia tweemaal in de prijzen bij iF Design Awards • ‘Imagine by Kia’ concept car erkend als ‘Professional Concept’ • Nieuwe XCeed geprezen in de categorie ‘Product’ • Alle vier Ceed-modellen nu bekroond met prestigieuze designprijs • Twintig iF Design Awards voor Kia sinds 2010 Breukelen - 11 februari 2020 De Kia XCeed en de ‘Imagine by Kia’ concept car zijn beide bekroond met een iF Design Award 2020. De dynamische cross-over en het futuristische studiemodel zijn de nieuwste ontwerpen van Kia die de prestigieuze onderscheiding krijgen van het iF International Forum Design uit Hannover. De teller van iF Design Awards voor Kia staat inmiddels op twintig, stuk voor stuk erkenningen voor de succesvolle designstrategie van het merk. Kia won de eerste iF Design Award in 2010. Beste ‘Professional Concept’ van 2020 De ‘Imagine by Kia’ is een elektrische auto die het design van een sportieve sedan combineert met dat van een gespierde SUV en een ruime, veelzijdige cross-over. De concept car van Kia boort daarmee doelbewust een nieuw segment aan. Hij is voorzien van een laag geplaatste accu die via inductie is te laden en die twee elektromotoren voorziet van stroom. Kia zet vol in op elektrificatie en dit studiemodel, dat in 2019 werd onthuld op de autosalon van Genève, is een spannende voorproef van de innovatieve features en het design van toekomstige emissievrij-rijdende modellen van het merk. De baanbrekende concept car van Kia werd door de jury van het designinstituut bekroond tot het beste ‘Professional Concept’ van 2020. Kia XCeed: vervolg op iF Design Award hattrick De Kia XCeed combineert het beste van een SUV met de sportieve rijeigenschappen en compacte afmetingen van een hatchback. De expressieve en dynamische cross-over is in de tweede helft van 2019 geïntroduceerd en de eerste geëlektrificeerde versie, de XCeed Plug-in Hybrid, volgt binnenkort. De overwinning van de XCeed in de categorie ‘Product’ betekent dat nu alle vier modellen van de nieuwe Ceed-familie zijn bekroond met een iF Design Award. Kia werd in 2019 al onderscheiden met een iF Design Award hattrick voor de vijfdeurs Ceed hatchback, de Ceed Sportswagon en de ProCeed shooting brake. iF Design Award 2020 – 7.298 inzendingen uit 56 landen De iF Design Award, opgericht in 1953, is één van de meest prestigieuze designprijzen ter wereld en wordt elk jaar georganiseerd door het iF International Forum Design GmbH in Hannover, het oudste onafhankelijke designinstituut ter wereld. Voor de awards in 2020 heeft de internationale jury van 78 designexperts in totaal 7.298 inzendingen uit 56 landen beoordeeld en in zeven categorieën een winnaar verkozen. De iF Design Award omvat de volgende categorieën: Product, Communicatie, Verpakking, Architectuur, Interieurarchitectuur, Serviceontwerp en Professioneel Concept. De winnaars nemen hun prijzen op 4 mei aanstaande in ontvangst tijdens de ‘iF Design-tentoonstelling’ in het Friedrichstadt-Palast in Berlijn, de UNESCO City of Design.
  9. Kia e-Soul met 452 km actieradius snel leverbaar • Elektrische urban crossover met uitgesproken design en hightech luxe • Krachtige 64 kWh-accu, 4521 kilometer actieradius • Nu te bestellen vanaf € 42.985,-2, bijtelling vanaf € 105,-3 per maand Breukelen - 28 januari 2020 De Kia e-Soul is sinds deze maand volop leverbaar in Nederland. De elektrische urban crossover combineert een stoer design met veel ruimte, hightech features én een actieradius van maar liefst 4521 kilometer. De e-Soul is nu te bestellen vanaf € 42.985,-2 . Elektrisch rijden raakt bij Kia in 2020 in een stroomversnelling. Naast de succesvolle e-Niro, die in 2019 in ons land in de top 5 van bestverkochte elektrische auto’s stond, is nu ook de e-Soul snel leverbaar. De eerste exemplaren van de elektrische urban crossover, die volop ruimte biedt aan vijf inzittenden mét bagage, zijn inmiddels geleverd en de belangstelling voor de emissievrij-rijdende Kia is groot. Hoge actieradius, snel te laden Het succes van de derde generatie van de Soul is goed te verklaren. De elektrische e-Soul combineert zijn uitgesproken design en het speelse karakter van zijn voorgangers met een krachtige elektrische aandrijflijn met een 64 kWh-batterij en een actieradius van maar liefst 4521 kilometer. De elektromotor levert 150 kW (204 pk) en 395 Nm koppel, waarmee hij in slechts 7,9 seconden van 0 naar 100 km/u accelereert. Met innovatieve technologieën, zoals batterijverwarming en een warmtepomp, kunnen bijvoorbeeld in de winter de laadsnelheid en het rijbereik verder worden geoptimaliseerd. Hij is standaard uitgerust met een CCS Combo-aansluiting voor het laden met wisselstroom (AC) en gelijkstroom (DC). De Kia-dealer kan e-Soul-rijders volledig ontzorgen met laadoplossingen op maat voor thuis of op de zaak.
  10. Kia: voor het eerst meer dan een half miljoen auto’s in Europa • 502.845 Kia-modellen verkocht in Europa in 2019; hoogste marktaandeel ooit met 3,2% • Groei voor het elfde jaar op rij; verkoop elektrische Kia-modellen bijna verdubbeld • Op twee na beste verkoopresultaat ooit in Nederland; Niro piekt verkopen Breukelen - 23 januari 2020 Kia heeft in Europa voor het eerst meer dan een half miljoen nieuwe auto’s verkocht. In 2019 nam de verkoop van het merk op ons continent met 1,7% toe tot 502.845 nieuwe auto’s. Daarmee noteerde Kia voor het elfde jaar op rij een verkooptoename en boekte de Koreaanse autofabrikant met 3,2% het hoogste marktaandeel ooit in de EU en de EFTA-landen. De verkooptoename van Kia is voor een belangrijk deel te danken aan de alsmaar grotere vraag naar het groeiende aanbod hybride, plug-in hybride en volledig elektrische modellen van Kia. Ook het succes van nieuwe en vernieuwde modellen als de Stonic en de Ceed-familie droeg bij aan de positieve verkoopresultaten van afgelopen jaar. “2019 was voor Kia een belangrijk jaar waarin we onze eerste nieuwe generatie elektrische modellen hebben geïntroduceerd. Bovendien hebben we enkele van onze populairste modellen verder uitgebreid met nieuwe varianten en aandrijflijnen,” verklaart Emilio Herrera, Chief Operating Officer van Kia Motors Europe. “Kia maakt als één van de eerste autofabrikanten grote stappen op het gebied van elektrificatie en biedt consumenten auto’s waarmee ze hun impact op het milieu en hun gebruikskosten kunnen beperken. Dankzij aanpassingen in onze productie en distributie kunnen we in 2020 nog meer elektrische auto’s gaan leveren. Afgelopen jaar verkocht Kia al bijna tweemaal zoveel elektrische modellen als in 2018 en we zijn ervan overtuigd dat we dit nieuwe jaar met dit grotere aanbod kunnen voldoen aan de toenemende vraag.” Aanzienlijke verkooppiek in elektrische auto’s Een groeiende interesse in geavanceerde aandrijflijnen gaf de verkopen van Kia afgelopen jaar een extra ‘boost’. De verkoop van hybride, plug-in hybride en volledig elektrische auto’s steeg in 2019 met 14,4% tot 66.386 auto’s. De Niro-range bleef de populairste geëlektrificeerde modelserie van Kia, met 57.519 verkochte exemplaren (+27,1%). Met de beschikbaarheid van de volledig elektrische e-Soul per eind 2019 in diverse landen verdubbelde het aantal elektrische auto’s bijna, van 7.064 in 2019 tot 13.132 afgelopen jaar. Nieuwe nummer 1 voor Kia: de Ceed-familie De Ceed-familie was vorig jaar de bestverkochte modelserie van Kia binnen de EU en de EFTA-landen. Kia registreerde met 110.201 auto’s liefst 46% meer Ceed-modellen dan het jaar ervoor, wat mede te danken was aan de succesvolle introducties van de ProCeed en de XCeed. Sterke runner-up in 2019 was de Sportage met 109.838 exemplaren, gevolgd door de Picanto (75.187 auto’s). Kia Niro op 4 na bestverkochte auto van Nederland In Nederland volgde Kia de sterke Europese verkooptrend en boekte met 25.260 nieuw geregistreerde auto’s het op twee na beste resultaat ooit. Daarmee stabiliseerde het marktaandeel van het Koreaanse merk op bijna 6%. Hét succesnummer van Kia in Nederland was in 2019 zonder enige twijfel de Niro-familie. Met 9.235 registraties stond de Niro niet alleen in de top 5 van bestverkochte auto’s in ons land, maar nam hij tevens meer dan een derde van de totale Nederlandse Kia-verkopen voor zijn rekening. “Met de Niro – beschikbaar als hybride, plug-in hybride en volledig elektrisch – kwam elektrificatie bij Kia afgelopen jaar letterlijk in een stroomversnelling. Dankzij de gunstige fiscale bijtelling voor elektrische auto’s in 2019 trok de Niro vooral veel nieuwe zakelijke rijders aan, wat ons de mogelijkheid bood onze positie in de zakelijke markt verder te verstevigen,” aldus Sjoerd Knipping, Commercieel Directeur van Kia Motors Nederland B.V. Nog meer focus op elektrificatie in 2020 In 2020 legt Kia nog meer focus op de elektrificatie van het Nederlandse modelprogramma. Zo staat de Kia e-Soul – het tweede volledig elektrische model van Kia met slechts 8% bijtelling voor zakelijke rijders – vanaf deze maand bij de dealers. Daarnaast debuteren binnenkort de nieuwe plug-in hybride-uitvoeringen van de Kia XCeed en Ceed Sportswagon. Beide modellen krijgen een vermogen en koppel van respectievelijk 141 pk en 265 Nm, en een beoogde puur elektrische actieradius van 60 kilometer.
  11. Kia en Hyundai gaan samen met Arrival elektrische bedrijfswagens ontwikkelen • Overeenkomst versnelt transitie naar emissievrije mobiliteit • Investering van 100 miljoen euro voor de ontwikkeling van onder meer milieuvriendelijke bedrijfswagens voor deelautobedrijven en logistieke bedrijven • Schaalbaar ‘skateboardplatform’ van Arrival vormt basis voor nieuwe Purpose Built Vehicles (PBV’s) van Kia en Hyundai • Arrival heeft in-house software, materialen, componenten en andere technologieën ontwikkeld voor elektrische Generatie 2.0 voertuigen • Versnelling van uitrol van nieuwe generatie elektrische bedrijfswagens Breukelen - 16 januari 2020 Kia Motors Corporation en Hyundai Motor Company kondigen vandaag een strategische investering aan van 100 miljoen euro in een nieuwe partnership met Arrival, een Engelse start-up die gespecialiseerd is in het ontwikkelen van elektrische auto’s. Met deze samenwerking plannen Kia en Hyundai een nieuwe generatie kleine en middelgrote elektrische bedrijfswagens en andere logistieke producten op de markt te brengen voor onder meer deelautobedrijven en shuttlediensten. Het schaalbare platform van Arrival vormt de basis voor verschillende soorten Purpose Built Vehicles die Kia en Hyundai samen willen ontwikkelen. De samenwerking stelt Kia en Hyundai enerzijds in staat om in te springen op de rap groeiende vraag naar milieuvriendelijke bedrijfswagens in Europa en anderzijds om te transformeren van autobouwers naar aanbieders van schone mobiliteit. Albert Biermann, President & Head of Research & Development Division voor Hyundai Motor Group, en Denis Sverdlov, Chief Executive Officer van Arrival, tekenden het contract voor de investeringen en de gezamenlijke ontwikkeling van elektrische voertuigen op het hoofdkantoor van Kia en Hyundai in Seoul. Van de totale investering draagt Hyundai €80 miljoen bij en Kia €20 miljoen. “De milieuvriendelijke voertuigmarkt in Europa zal naar verwachting snel groeien als gevolg van de introductie van strengere milieuregels,” zei Biermann. “Door het samen met Arrival ontwikkelen van elektrische bedrijfsvoertuigen, zijn we in staat om een concurrentievoordeel te behalen en geleidelijk ons leiderschap in de wereldwijde milieuvriendelijke voertuigmarkt te vestigen, met Europa op de voorgrond.” Denis Sverdlov van Arrival voegt eraan toe: “Arrival heeft met zijn elektrische Generation 2.0 voertuigen een baanbrekende productcategorie gecreëerd. Kia en Hyundai delen onze visie op de toekomst voor elektrische mobiliteit. Ons strategisch partnerschap met Hyundai en Kia betekent dat we al in de zeer nabije toekomst de introductie van onze elektrische Generation 2 voertuigen wereldwijd kunnen gaan opschalen.”
  12. Kia maakt met ‘Plan S’ transitie naar elektrisch rijden en mobiliteitsoplossingen • 11 elektrische Kia-modellen en wereldwijd 6.6% EV marktaandeel tegen 2025 • Kia lanceert een nieuw, volledig EV model in 2021 • 25% van Kia verkopen moet tegen 2025 een milieuvriendelijke auto zijn • Tegen 2026 ligt de verkoopdoelstelling op 500,000 elektrische auto’s en 1 miljoen milieuvriendelijke auto’s • Nieuwe mobiliteitsproducten en -diensten met focus op klant • Kia treedt toe tot de PBV-markt voor zakelijke klanten • Geplande investeringen van 29 triljoen won ($25 miljard) tot 2025 • Doelstelling: 6% operationele marge en 10.6% ROE in 2025 • CEO Han-woo Park: "Kia Motors transformeert zich in een progressief en innovatief merk en versnelt de transitie naar toekomstige businessmodellen" Breukelen - 14 januari 2020 Kia Motors Corporation heeft vandaag de details van ‘Plan S’ aangekondigd, de strategie voor de middellange tot lange termijn die is gericht op het geleidelijk vestigen van een leidende positie op het gebied van mobiliteitsdiensten, elektrificatie, connectiviteit en autonomie. De Plan S-strategie schetst Kia’s preventieve en ondernemende transitie van een businessmodel met focus op voertuigen met verbrandingsmotor naar een systeem gericht op elektrische voertuigen en mobiliteitsoplossingen op maat. De voortdurende merkinnovatie en verbetering van de winstgevendheid van het bedrijf ondersteunen de tweesporige Plan S-strategie die gericht is op de verschuiving naar elektrische en autonome voertuigen en mobiliteitsdiensten. Het nieuwe plan werd vandaag, samen met de financiële strategie, tijdens de CEO Investor Day in Seoul gepresenteerd aan aandeelhouders, analisten en kredietbeoordelaars. Tegen het einde van 2025 wil Kia een volledig assortiment van 11 elektrische auto’s hebben geïntroduceerd. Met deze nieuwe modellen streeft Kia naar een aandeel van 6,6% op de wereldwijde EV-markt (exclusief China). Het merk wil daarnaast ook dat tegen die tijd 25% van haar verkochte auto’s een milieuvriendelijke is. Met de verwachting dat de wereldwijde EV-markt tegen 2026 sterker zal worden, streeft Kia naar 500.000 jaarlijkse EV-verkopen en een wereldwijde verkoop van 1 miljoen milieuvriendelijke auto’s (exclusief China). Kia gaat zich naast elektrische auto’s ook vol richten op mobiliteitsdiensten om zo te helpen bij het oplossen van wereldwijde stedelijke problemen zoals milieuvervuiling. Het bedrijf streeft ook naar een toonaangevende concurrentiepositie in de snel groeiende markt van PBV’s (Purpose Built Vehicles).
  13. Carlos Lahoz nieuwe Marketing Director van Kia Motors Europe • Lahoz rapporteert aan Emilio Herrera, COO van Kia Motors Europe • Elektrificatie belangrijk speerpunt in nieuwe communicatiestrategie Breukelen - 09 januari 2020 Kia Motors Europe heeft Carlos Lahoz benoemd tot nieuwe Marketing Director. Lahoz wordt verantwoordelijk voor de Europese marketing- en communicatieactiviteiten van het merk, met een focus op de strategische marketingplanning, mediarelaties, social media en merkbeleving. Carlos Lahoz volgt Artur Martins op, die recent is gestart in een nieuwe functie op het internationale hoofdkantoor in Seoul. Lahoz gaat rechtstreeks rapporteren aan Emilio Herrera, Chief Operating Officer van Kia Motors Europe. Met meer dan twee decennia aan ervaring in de auto-industrie is de 44-jarige Lahoz een belangrijke aanwinst voor het managementteam. Vóór zijn nieuwe rol als Marketing Director was hij werkzaam als Director Strategic Planning & Operations bij Kia motors Europe. In die functie was hij verantwoordelijk voor de langetermijnstrategie van het bedrijf, CO2-management, business intelligence en salesplanning. Tevens stond hij aan het hoofd van de Europese productiefaciliteit in Slowakije. Voordat hij bij Kia Motors Europe in dienst trad, was Lahoz als Senior Manager Business Planning werkzaam bij Kia Motors Iberia. Emilio Herrera is verheugd met de toetreding van Lahoz tot zijn team: “We kijken ernaar uit om onze reputatie op het gebied van slimme, bereikbare en elektrische mobiliteit samen met Carlos verder te versterken. Carlos gaat samen met de marketingteams in Europa en Korea een groot aantal nieuwe hybride- en elektrische auto’s introduceren. Zijn grote kennis van de industrie en Kia in het bijzonder maakt hem tot de ideale persoon om onze nieuwe marketingstrategie te ontwikkelen en te implementeren.”
  14. Kia innoveert met nieuw Virtual Reality Design Evaluation System • Nieuwe technologie en mogelijkheden helpen Kia en Hyundai bij het beantwoorden van toekomstige mobiliteitseisen • Nieuw systeem verbetert de kwaliteit en de efficiency: auto-ontwikkeling tot 20% sneller en 15% goedkoper • Het nieuwe VR design evaluation system stelt tot 20 designers en ingenieurs in staat om simultaan aan het designproces deel te nemen • Verbeterde efficiency zorgt voor een cyclus van herinvestering in R&D, voor een verbeterde winstgevendheid en verkorte ontwikkeltijd Breukelen - 18 december 2019 Kia Motors Corporation en Hyundai Motor Company hebben een nieuw virtual reality (VR) ontwerpevaluatiesysteem geïmplementeerd op het wereldwijde hoofdkantoor van de merken. Het nieuwe systeem, geïntroduceerd in het Namyang Research and Development Centre in Zuid-Korea, verbetert en versnelt de ontwikkelingsprocessen door de inzet van VR-technologie. De technologie maakt gebruik van verschillende ontwikkelingstoepassingen, waarmee teams van ontwerpers en ingenieurs kwaliteitsbeoordelingen voor voertuigontwerp en ontwikkelingsverificatieprocessen kunnen uitvoeren. Het nieuwe systeem maakt deel uit van een investering van 15 miljard KRW ($12,8 miljoen) in het Namyang Research and Development Centre, aangekondigd door Hyundai en Kia in maart 2019. Met de volledige implementatie van de virtuele processen tijdens de ontwikkelings- en pre-productiefase, verwachten Hyundai en Kia een vermindering van 20% van de ontwikkelingstijden van voertuigen en een verlaging van 15% van de jaarlijkse ontwikkelingskosten te kunnen realiseren. “Het virtuele ontwikkelproces is een noodzakelijke stap om snel en behendig te reageren op de behoeften van klanten en paradigmaverschuivingen binnen de automobielindustrie”, zegt Albert Biermann, hoofd Research and Development voor Hyundai Motor Group. “Met onze nieuwe virtuele processen zullen we de kwaliteit en winstgevendheid verbeteren en uiteindelijk de investeringen in R&D verhogen om ons concurrentievermogen in toekomstige mobiliteit te waarborgen.” Verwacht wordt dat deze nieuwe virtuele technologieën niet alleen de ontwikkelingskosten zullen verlagen, maar ook de winstgevendheid zullen verhogen en een cyclus van continu toenemende R&D investeringen voor Hyundai en Kia gaan faciliteren. 20 gelijktijdige gebruikers Met VR-headsets kunnen de voertuigontwerpers en -ingenieurs virtueel ontwikkelingssimulaties invoeren, waarbij 36 bewegingssensoren de locaties en bewegingen van alle gebruikers detecteren en volgen, zodat iedereen nauwkeurig en real time kan deelnemen. Het nieuwe VR-ontwerpevaluatiesysteem kan momenteel maximaal 20 gelijktijdige gebruikers ondersteunen, waardoor nog meer samenwerking tussen teams mogelijk is. Als gevolg hiervan biedt de nieuwe geavanceerde faciliteit de ontwerpers van de individuele merken de mogelijkheid om een veelvoud aan ontwerpconcepten eerder in het ontwikkelingsproces en op manieren te beoordelen die voorheen fysiek onmogelijk waren. Het systeem simuleert interieur- en exterieurelementen, verlichting, kleuren en materialen, en zelfs virtuele omgevingen. Hyundai heeft dit systeem voor het eerst gebruikt tijdens de ontwikkeling van de HDC-6 NEPTUNE Concept Class 8, een heavy-duty truck, die is onthuld op een Noord-Amerikaanse bedrijfswagenshow in oktober 2019. Kia gaat de ontwerpevaluatiemogelijkheden van de faciliteit gebruiken voor de ontwikkeling van toekomstige modellen. Kia en Hyundai plannen samen bovendien om op afstand VR-ontwerpevaluatiemogelijkheden te ontwikkelen die een real time samenwerking mogelijk maken tussen de ontwerpcentra van elk merk in Europa, Amerika, China en India. De merken gaan dit nieuwe proces mede mogelijk maken door het gebruik van AR (Augmented Reality) technologie.
  15. Kia Motors Europe introduceert Kia Original Oil voor optimale motorprestaties en efficiency • Uitgebreid aanbod van smeermiddelen speciaal ontwikkeld voor Kia-motoren, met óf zonder turbo • Door Kia goedgekeurde smeermiddelen optimaliseren brandstofverbruik, mechanische efficiency en motorprestaties • Kia Original Oil nu te koop bij alle Kia-dealers en -reparateurs in Nederland Breukelen - 13 november 2019 Kia Motors Europe introduceert een compleet nieuwe range van Kia Original Oil-smeermiddelen. De motoroliën zijn speciaal ontwikkeld om de prestaties en het brandstofverbruik van de Kia-motoren te optimaliseren en de levensduur te maximaliseren. De nieuwe smeermiddelen van Kia Original Oil geven de Kia-rijder extra vertrouwen doordat de benzine- of dieselmotor gebruik maakt van de best mogelijke olie. Kia Original Oil wordt aangeboden door alle officiële Kia-vertegenwoordigers in Europa als bij periodiek onderhoud de olie ververst of bijgevuld moet worden, zo ook bij de Kia-dealers en -reparateurs in Nederland. De olie is tevens te koop om als reserve in de auto te hebben, mocht de olie tussen de aanbevolen onderhoudsbeurten moeten worden bijgevuld. De beste prestaties “De Kia Original Oil is met dezelfde expertise ontwikkeld als de motoren in onze auto’s. De smeermiddelen zijn zodanig ontwikkeld dat ze de verbrandingsmotoren van Kia optimaal beschermen en de levensduur maximaliseren”, zegt Fred Sihler, Vice President of Aftersales bij Kia Motors Europe. “Kia Original Oil haalt ook de beste prestaties in onze geavanceerde motoren naar boven en geeft onze klanten extra vertrouwen en gemoedsrust, wetende dat de lokale dealer hen altijd de best mogelijke motorolie kan leveren.” De verkoop van Kia-modellen met kleinere turbomotoren neemt steeds verder toe. Veel van die geavanceerde motoren, waaronder de uiterst efficiënte Smartstream-motoren van Kia, vertrouwen op hoogwaardige oliën met een lage viscositeit om het brandstofverbruik te reduceren en de prestaties te verbeteren. Geschikt voor alle Kia-motoren Kia Original Oil is ontwikkeld voor alle verbrandingsmotoren van Kia en worden aangeboden als 0W30 C2, 5W30 C3 & A3/B4, 5W40 en 10W40. De nieuwe smeermiddelen zijn geschikt voor uiteenlopende motorvarianten, van de 1,0-liter T-GDi turbobenzinemotor – te vinden in compacte modellen als de Picanto, Rio en Ceed – tot de krachtige en uiterst potente 3,3-liter T-GDi-krachtbron in de Kia Stinger GT. De smeermiddelen zijn ook geschikt voor de dieselmotoren en hybride aandrijflijnen van Kia.
×
×
  • Create New...