KCG

KCG
  • Aantal bijdragen

    298
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    8

Waardering in de gemeenschap

119 Excellent

Over KCG

  • Rang
    Kia Contact Groep

Algemeen

  • Geslacht
    Niet Opgegeven
  1. Kia Motors Europe noteert beste derde kwartaal ooit • Recordaantal van 113.452 auto’s verkocht in derde kwartaal in Europa • Resultaat in eerste negen maanden van 2017: 364.924 auto’s (+8,1%) • Marktaandeel in Europa gegroeid naar 3,0% • Hybride en elektrische auto’s leveren belangrijke bijdrage aan verkooptoename • Nieuwste modellen en geavanceerde aandrijflijnen vormen motor achter groei • Verkoop nieuwe Stinger en Stonic drijven verkoopaantal nog verder op • Top 5 positie voor Kia in Nederland, met een groeipercentage (26,9%) dat tweemaal zo hoog is als de marktgroei (13,6%) Breukelen - 19 oktober 2017 Kia Motors Europe stevent af op een nieuw recordverkoopresultaat in 2017. Uit cijfers van de ACEA (European Automobile Manufacturers’ Association) blijkt dat Kia in de eerste negen maanden van dit jaar al 364.924 auto’s heeft verkocht: een toename van 8,1% ten opzichte van dezelfde periode in 2016. Het Europese marktaandeel van Kia is gegroeid naar 3,0%, tegen 2,9% in de eerste negen maanden van 2016. Van juli tot september 2017 verkocht Kia 113.452 auto’s in Europa, waarmee Kia het vorige Q3-record van 2016 met maar liefst 5,0% overtreft. In Nederland groeit Kia met bijna 27%. Michael Cole, Chief Operating Officer van Kia Motors Europe: “Kia heeft dit jaar al diverse nieuwe modellen geïntroduceerd. Die leveren stuk voor stuk allemaal een bijdrage aan de verkoopgroei. De verkoop van geëlektrificeerde Kia-modellen groeide in viervoud, waardoor hybrides en elektrische auto’s een groter aandeel hebben in ons verkoopresultaat dan ooit. Kia komt in de komende jaren met nog meer elektrische en hybride aandrijflijnen in diverse modellen. Ook de nieuwe Rio en nieuwe Picanto verkopen beter dan hun voorgangers. De verkoop van de nieuwe Stinger en Stonic is inmiddels gestart. Die auto’s verhogen het verkoopvolume nog verder en zullen de perceptie die mensen van het merk Kia hebben sterk veranderen.” Verkoop elektrische en hybride modellen sterk gegroeid In de eerste negen maanden van 2017 is de verkoop van volledig elektrische en hybride voertuigen van Kia gegroeid naar 30.244 exemplaren: 7.868 meer dan in de eerste negen maanden van 2016. De verkoop van auto’s met geëlektrificeerde aandrijflijnen verviervoudigde daarmee. De nieuwe Kia Niro hybride crossover scoorde in de eerste negen maanden van 2017 een verkooptotaal van 24.677 (inclusief de nieuwe plug-in hybride versie, waarmee de Niro het vijfde best verkopende model van Kia in Europa is, na de Picanto, Rio, Sportage en cee’d modelfamilie. Twee nieuwe compacte modellen – de nieuwe Rio en nieuwe Picanto – zijn begin dit jaar geïntroduceerd. De Rio-verkoop is in de eerste negen maanden van 2017 gegroeid met 11,8% naar 58.931 units. De verkoop van de nieuwe Picanto is gegroeid met 16,7% naar 49.739 units. Nederland Ook de resultaten van Kia in Nederland dragen bij aan dit succes: het marktaandeel (tot en met september) steeg hier van 5,1% (in 2016) naar 5,8% (in 2017), goed voor een vijfde plaats op de ranglijst van best verkopende automerken. De totale Nederlandse automarkt groeide ten opzichte van vorig jaar met 13,6%, maar Kia groeide bijna twee keer zo hard, met 26,9%. Met name de Picanto, Niro en Rio zijn in Nederland zeer in trek.
  2. Ruim 184.000 banen in Europa dankzij Kia • Nieuw rapport van London Economics becijfert de forse sociaaleconomische impact van Kia in Europa • € 1,2 miljard belastinginkomsten voor Europese overheden in 2016 • Kia verantwoordelijk voor € 7,6 miljard aan toegevoegde waarde in onderzoek, ontwikkeling, productie, leveringen, verkoop en distributie in heel Europa Breukelen - 19 oktober 2017 184.386 mensen hebben hun baan te danken aan de aanwezigheid van Kia in Europa; direct bij Kia of indirect bij de leveranciers of in de verkoop- en distributieketen. Dat blijkt uit het nieuwe rapport The economic and societal benefits deriving from the presence of Kia in Europe. Dit is uitgebracht door het toonaangevende, onafhankelijke economisch adviesbureau London Economics. Inclusief douanerechten en verkoop- en inkomstenbelasting was Kia in 2016 in totaal goed voor € 1,2 miljard aan belastinggeld dat naar de Europese overheden vloeit. Dat is ten opzichte van 2013 een toename van 39%: toen genereerde Kia € 865 miljoen aan Europese belastinginkomsten. Uit het rapport van London Economics blijkt eveneens dat Kia nog eens € 7,6 miljard aan waarde toevoegt in onderzoek, ontwikkeling, productie, leveringen, verkoop en distributie in heel Europa. Dit bedrag is afgeleid van de bruto toegevoegde waarde (‘gross value added’ of GVA) van de Europese operaties van Kia. Bij het bepalen hiervan wordt rekening gehouden met de economische bijdrage aan het bruto binnenlands product en met de waarde van de goederen en diensten die door het bedrijf worden geproduceerd, na aftrek van de invoerkosten. De productiefaciliteit van Kia in Žilina (Slowakije) biedt meer dan 3.800 mensen een directe fulltimebaan. Vorig jaar werd door Europese fabricageoperaties voor in totaal € 5,2 miljard aan middelen aangekocht, waarvan € 3,8 miljard (73 procent) een Europese bron heeft. De fabriek ontvangt in 2017 € 130 miljoen investeringsgeld van Kia om de productielijn voor te bereiden op toekomstige modellen. Michael Cole, Chief Operating Officer van Kia Motors Europe: “Kia heeft in Europa enkele miljarden euro’s geïnvesteerd en hiervan profiteren onze klanten, werknemers en gemeenschappen op het hele continent. Het rapport erkent de schaal van onze totale bijdrage aan de Europese economie en onze toewijding aan productontwikkeling en productie zorgt ervoor dat deze voordelen alleen maar groter worden.” In 2016 verkocht Kia 435.316 auto’s in de Europese Unie: een toename van 12,7% ten opzichte van 2015 en goed voor een marktaandeel van 2,9%. Tijdens het eerste half jaar van 2017 verkocht Kia in Europa in totaal 251.472 voertuigen: een stijging van 9,5% ten opzichte van dezelfde periode in 2016. Bovendien heeft Kia nu een cumulatief marktaandeel van 3,0% in Europa. In Nederland staat Kia na de eerste negen maanden in 2017 op een vijfde plaats met een marktaandeel van 5,8%.
  3. Breakdancers bewegen zich tijdens de Red Bull BC One World Final voort met Kia • Kia zet als mobiliteitspartner haar nieuwste model, de Kia Stonic, in voor de Red Bull BC One 2017 • Er worden 15 Stonics ingezet voor vervoer van breakdancers, juryleden en vips • De Red Bull BC One World Final vindt plaats op 4 november a.s. in Amsterdam • Kans op gratis toegangskaarten bij proefrit in Kia Stonic Breukelen - 16 oktober 2017 Kia zet 15 Stonics in voor het vervoer van breakdancers, juryleden en vips rondom de Red Bull BC One World Final in Amsterdam. Tijdens dit spectaculaire evenement, dat op zaterdag 4 november a.s. plaatsvindt, strijden de 16 beste breakdancers ter wereld in 1-tegen-1-battles om de wereldtitel. De inzet van de Kia Stonics maakt deel uit van het partnership dat Kia met Red Bull BC One is aangegaan. “Met deze nieuwe, opvallende crossover richten we ons met name op avontuurlijk ingestelde professionals in een stedelijke omgeving”, zegt Kim Kreber, Marketing Director van Kia Motors Nederland. “De Kia Stonic onderscheidt zich met stoere looks, uitgebreide stylingopties, dynamische rijeigenschappen en (net als elke Kia) standaard zeven jaar garantie.” Sinds eind september staat de Stonic bij de Kia-dealers. Wie de afgelopen weken een proefrit maakte, kreeg een blikje Red Bull met een verwijzing naar de actiewebsite kia.com/bcone. Hier kon men zich aanmelden om kans te maken op Golden Tickets voor de Red Bull BC One World Final. Op 2, 3 en 4 november staat in het Amsterdamse Westerpark de creatieve Hip Hop cultuur centraal, met lezingen, breakdance battles, workshops en kunst tijdens de Red Bull BC One. Het hoogtepunt is op 4 november: dan vindt het wereldkampioenschap breakdance, de Red Bull BC One World Final, plaats. Nederland is met 2 deelnemers vertegenwoordigd in de finale: Menno van Gorp en Shane Boers. Daarnaast maakt ook danser Justen Beer, bekend van de tv-show ‘Everybody Dance Now’, kans op een plaats in de finale. De Red Bull BC One World Final is live te volgen op 4 november, via www.redbull.nl/bcone (20:00 – 22:30 uur), Red Bull TV en RTL 5 (21:00 – 22:30 uur).
  4. Merkwaarde Kia sinds 2007 met 645% gestegen • Wereldwijde merkwaarde Kia afgelopen twaalf maanden gegroeid met 6% naar 6,68 miljard dollar • Kia voor tweede jaar op rij in de top 70 sterkste merken wereldwijd • Merkwaarde Kia in 10 jaar verzevenvoudigd • Kia op dit moment het elfde meest waardevolle automerk ter wereld Breukelen - 27 september 2017 Volgens het gisteren gepubliceerde Interbrand-rapport 2017 van ‘Best Global Brands’, is Kia momenteel het elfde meest waardevolle automerk ter wereld. Sinds 2007 is de marktwaarde van Kia met 645% toegenomen. Alleen al in de afgelopen twaalf maanden steeg de merkwaarde van Kia met 6% tot 6,68 miljard dollar. Kia staat nu op de 69ste positie op de Interbrand-lijst. “De voortdurende inspanningen van Kia om zich verder te ontwikkelen en te verfijnen zijn van groot belang voor de groei van de merkwaarde”, zegt Mike Rocha, Global Director of Brand Valuation bij Interbrand. “De lancering van de Stinger – de nieuwe sensationele gran turismo van Kia – en de opening van ‘Beat 360’ – het nieuwe brand experience center in Seoul – versterken de hoge verwachtingen die ik heb over een veelbelovende toekomst van het bedrijf.” Kia is op dit moment het elfde meest waardevolle automerk ter wereld en staat daarmee boven diverse andere bekende premium-, luxe- en volumemerken van autofabrikanten. “Deze welkome stijging van onze merkwaarde is een duidelijke afspiegeling van de aanhoudende toewijding van Kia aan onze klanten”, zegt Charles Suh, Senior Vice President van de Corporate Marketing Division bij Kia Motors. “Dit resultaat geeft ons nog meer motivatie voor het voortzetten van onze missie: wij willen in de ogen van onze klanten het meest aantrekkelijke automerk worden.” The Power to Surprise De aanhoudende groei van de merkwaarde van Kia is het resultaat van intensieve inspanningen om een emotionele band tot stand te brengen tussen de producten van Kia en consumenten wereldwijd. Kia is inmiddels een synoniem voor kwaliteit en betrouwbaarheid in de automotive wereld en staat al twee jaar op rij op de eerste plaats in de Amerikaanse J.D. Power Initial Quality Study. Kia kwam in 2017 ook als betrouwbaarste merk uit de bus in de J.D. Power Vehicle Dependability Study in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Kia introduceerde onlangs zijn eerste premium sportsedan – de Stinger – en de nieuwe hybride crossover Niro. Beide zijn ontworpen om de dynamiek en aantrekkingskracht van Kia een extra boost te geven. De nieuwste modellen van Kia vallen op door de nieuwste aandrijflijnen, innovatieve technologieën en premium kwaliteit en design. Digitale technologieën staan centraal bij de inspanningen om meer interactie met klanten te realiseren. In Korea werd de onthulling van de nieuwe Stinger live uitgezonden, waardoor vertegenwoordigers van de media en consumenten deze gebeurtenis zelf konden meemaken. In de Verenigde Staten lanceerde Kia de ‘NiroBot’: een Facebook Messenger service waarmee gebruikers via Facebook vragen konden stellen over de nieuwe Niro en direct live antwoord kregen. In China introduceerde Kia nog de ‘Kia Surprising Lab’ Youtube service waarmee alle technologieën van de – niet in Europa leverbare modellen – K5 en KX5 – uitgelicht werden. Al deze inspanningen illustreren hoe Kia gebruik maakt van relevante en evoluerende technologieën om de digitale ervaring te verbeteren en om altijd verbonden te blijven met klanten. De kracht van Kia wordt verder versterkt door officiële samenwerkingen met hoogwaardige sportevenementen. Kia werkt onder meer samen met FIFA, UEFA, NBA, LPGA en Australian Open: allemaal mogelijkheden om het merk Kia onder de aandacht te brengen bij jonge of zich jong voelende kopers over de hele wereld.
  5. Kia Rio ‘Leaseauto van het Jaar’ in de categorie ‘Economy’ • 22e editie verkiezing ‘Leaseauto van het Jaar’ • Kia Rio wint in categorie ‘Economy’ • Uitstekende score op leveringsprogramma, zuinigheid/milieuvriendelijkheid en betrouwbaarheid • Titel onderstreept ambities Kia op zakelijke markt Breukelen - 18 september 2017 De Kia Rio heeft in de categorie ‘Economy’ de titel ‘Leaseauto van het Jaar’ gewonnen. De Rio scoorde uitstekend op de criteria leveringsprogramma, zuinigheid/milieuvriendelijkheid en betrouwbaarheid, zo bleek uit de deskresearch. De verkiezing wordt jaarlijks georganiseerd door leasemaatschappij Alphabet. De titel onderstreept de ambities die Kia heeft op de zakelijke markt in Nederland. “Het gaat goed met Kia op de Nederlandse markt. Kia staat momenteel op de vijfde positie met een marktaandeel van bijna 6%. Kia is daarmee het bestverkopende Aziatische merk in Nederland. We pakken ook door op de zakelijke markt”, zegt Léan Verstoep, Managing Director van Kia Motors Nederland. Eerder dit jaar breidde Kia Motors Nederland in dat kader de afdeling Fleetsales & Leasing al uit met twee nieuwe accountmanagers. “De Kia Rio wordt door steeds meer fleetmanagers en leasemaatschappijen op de shortlist gezet. Maar ook de hybride Kia Niro en de Kia Optima Sportswagon scoren goed bij zakelijk rijders. En ons productoffensief zorgt ervoor dat we de komende jaren grote stappen zullen maken. Samen met onze dealerbedrijven maken wij ons sterk om de zakelijke markt nog beter te bedienen.” Verkiezing ‘Leaseauto van het Jaar’ De verkiezing ‘Leaseauto van het Jaar’ wordt georganiseerd door leasemaatschappij Alphabet. Er zijn vier categorieën: Economy, Business, Business+ en Executive. Deelnemende auto’s worden geselecteerd op criteria als exploitatiekosten, design, representativiteit, zuinigheid en milieu, de kwaliteit van het dealernetwerk en rijeigenschappen. De uiteindelijke winnaars worden bepaald door resultaten van de deskresearch, de publieksstemming en de praktijkdag bij elkaar op te tellen.
  6. Pierre Leclercq nieuwe Head of Styling bij Kia Motors • Nieuwe functie in het leven geroepen om langetermijnstrategie voor design en innovatie verder te ontwikkelen • Leclerq werkt samen met Peter Schreyer en Seon Ho Youn bij Kia’s designstudio in Namyang, Korea • Afgestudeerd aan Pasadena Art Center College of Design, voorheen werkzaam bij BMW, Ford, Zagato en Great Wall Motors Breukelen - 15 september 2017 Kia Motors heeft Pierre Leclercq benoemd tot Head of Styling van het designhoofdkwartier in Namyang, Korea. Met de aanstelling van de Belgische topdesigner wil Kia de ontwikkeling van een consistent design-DNA voor de steeds verder groeiende modellenrange bespoedigen. Leclercq wordt verantwoordelijk voor de langetermijnstrategie op het gebied van design en innovatie bij Kia. Hij zal richting geven aan het ontwerp van exterieur, interieur, materialen en bekleding van nieuwe modellen. Daarnaast zal hij de samenwerking tussen de diverse designcentra in de Verenigde Staten, Europa, China en Korea versterken. Leclercq start eind september in de nieuwe functie, waarin hij nauw zal samenwerken met Peter Schreyer, President en Chief Design Officer van Hyundai Motor Group, en Seon Ho Youn, Head of Kia Design Center in Korea. “Pierre Leclercq heeft een unieke kijk op wereldwijd voertuigdesign. Hij heeft de nodige ervaring en expertise en werkt mee aan het verder versterken van de designidentiteit van Kia voor de komende jaren”, aldus Peter Schreyer. “Design speelde een sleutelrol in de transformatie van Kia en Pierre zal ons verder helpen die designgerichte benadering consistent vast te houden voor toekomstige modellen in nieuwe segmenten.” Leclercq studeerde in 1998 af aan het Art Center College of Design in Pasadena, Californië, in Transportation Design. Hij startte zijn carrière in Italië bij designhuis Zagato, waarna hij vervolgens werkzaam was bij Ford’s Ghia studio, bij BMW (in Californië en München) en bij M Performance van BMW. Zijn laatste functie voor zijn komst naar Kia was Head of Design bij Great Wall Motors. “Ik heb de ontwikkeling van Kia met grote belangstelling gevolgd en ben dan ook zeer verheugd dat ik deelgenoot mag worden van dit innovatieve designteam”, reageert Leclercq. “Kia heeft een reputatie opgebouwd door design centraal te stellen bij de ontwikkeling van nieuwe modellen. Ik kijk ernaar uit om met de getalenteerde vormgevers van Kia te werken. Zij hebben van Kia een merk gemaakt dat geassocieerd wordt met krachtig, energiek en modern autodesign.” Biografie – Pierre Leclercq 2013 – 2017 Head of Design bij Great Wall Motors Global 2011 – 2013 Brand Design Chief, BMW M Performance 2004 – 2010 Senior Exterior Designer, BMW München 2000 – 2003 Exterior Designer, BMW Los Angeles 1999 – 2000 Ford Advanced (Ghia studio), Turijn
  7. Kia onthult Proceed Concept op IAA in Frankfurt, naast Stonic, Picanto X-Line en vernieuwde Sorento • Wereldpremière voor Kia Proceed Concept • Publieksdebuut voor compacte crossover Kia Stonic en voor stoere Kia Picanto X-Line • Vernieuwde Kia Sorento voor het eerst te zien, ook in GT-Line-uitvoering • Stinger op de Kia-stand, verkoop start in laatste kwartaal van dit jaar Breukelen - 12 september 2017 Kia heeft vandaag op de internationale autotentoonstelling van Frankfurt (IAA) de opvallende, nieuwe Proceed Concept onthuld, samen met een aantal andere nieuwe modellen. De Proceed Concept maakt de contouren van de nieuwste generatie Kia cee’d duidelijk zichtbaar. Kia onthulde de conceptauto samen met de nieuwe Kia Stonic, die zijn publieksdebuut maakt in Frankfurt. Kia presenteert hier ook de Picanto X‑Line en de vernieuwde Sorento, die later dit jaar wereldwijd op de markt verschijnen. Kia Proceed Concept Europees ontwerp De Proceed Concept is ontworpen in het Europese designcentrum van Kia in Frankfurt. De sportieve, langgerekte ‘hot hatch’ heeft een lage, elegante daklijn, gespierde proporties en compacte afmetingen. De opvallende haaienvinvorm in het plaatwerk accentueert het ontbreken van B-stijlen. Plooien in de body versterken de slanke taillelijn en geven de achterzijde een extra gespierde uitstraling. De Proceed Concept is afgewerkt in de kleur Lava Red. Voor het interieur hebben de designers zich laten inspireren door de wereld van haute couture. De vier zitplaatsen met gespleten rugleuning zijn handmatig bekleed met geribbelde zwarte stof. De deurpanelen zijn afgewerkt met handgeverfde, satijnachtige stof, die doorloopt tot in de voetenruimte. De bedieningsorganen in het dashboard van de Proceed Concept zijn uitgevoerd in prettig aanvoelend, geribbeld aluminium. Publieksdebuut voor compacte crossover, de Stonic De Kia Stonic is in Frankfurt voor het eerst door het publiek te bewonderen. De compacte crossover is een belangrijk nieuw model in het snelst groeiende marktsegment van dit moment en zal naar verwachting veel nieuwe klanten aantrekken. De Stonic is een zelfverzekerde blikvanger en biedt extra veel mogelijkheden tot personaliseren. De Stonic is een van de opvallendste Kia-modellen tot nu toe, direct herkenbaar als een Kia dankzij onder meer de ‘Tiger nose’ grille. Het dak is leverbaar in vijf contrasterende kleuren. Samen met het uitgebreide exterieurkleurenpalet zijn maar liefst twintig kleurencombinaties mogelijk. Het interieur is ontwikkeld met ergonomie als uitgangspunt. Het is voorzien van talrijke technologieën ter verhoging van het comfort en het gebruiksgemak, de connectiviteit en de veiligheid. De slimme indeling maximaliseert de interieurruimte, met de grootste schouderruimte in zijn klasse en ruim voldoende hoofd- en beenruimte voor alle inzittenden. De Kia Stonic biedt keuze uit een gamma aan lichtgewicht benzine- en dieselmotoren in combinatie met een handmatig te bedienen transmissie. De stuurinrichting is afgestemd op de Europese omstandigheden, net als de wielophanging. Beide zorgen voor een opwindend rijgedrag, met een directe besturing en een stabiele wegligging. De nieuwe Kia Stonic staat vanaf het eind van deze maand in de Nederlandse showrooms. Stoere Kia Picanto X-Line Eveneens op de Kia-stand in Frankfurt staat de geheel nieuwe Kia Picanto X-Line, die voor het eerst aan het publiek wordt getoond. De Picanto X-Line combineert de beste eigenschappen van de populaire Picanto met een nieuwe look, die is geïnspireerd op die van de andere populaire crossovers en SUV’s van Kia. Het stoere ontwerp wordt geaccentueerd met contrasterende kleuren en een 15 mm grotere bodemvrijheid. Dat resulteert in een zelfverzekerde uitstraling, een hogere zitpositie en beter zicht op de weg en de omgeving. De Picanto X-Line wordt onder andere aangedreven door een 74 kW (100 pk) sterke 1,0-liter T-GDI turbobenzinemotor. Daarmee is het de sterkste Picanto ooit. Deze motor wordt ook gemonteerd in de GT-Line-uitvoering. De X-Line komt in het vierde kwartaal van dit jaar in Nederland te koop. Vernieuwde Sorento in Europese uitvoering De vernieuwde Kia Sorento, de grootste SUV die Kia in Europa levert, beleeft zijn wereldpremière op de IAA in Frankfurt. De verkoop in Nederland start eveneens in het vierde kwartaal van 2017. De vernieuwde Kia Sorento wordt in Nederland standaard geleverd met een nieuwe automatische achttrapstransmissie, die soepel schakelt en de emissies helpt beperken. Andere vernieuwingen zijn te vinden in de uitgebreide reeks systemen op het gebied van veiligheid, comfort en gemak, zoals bijvoorbeeld het nieuwe infotainmentsysteem met 8.0-inch touchscreen en allerlei nieuwe veiligheidssystemen die de bestuurder assisteren en beschermen. De vernieuwde Kia Sorento is voor het eerst leverbaar in een nieuwe GT-Line-uitvoering, met de uitstraling van de sportievere GT-modellen, maar zonder in te leveren op veelzijdigheid, prestaties en comfort. Kia Stinger te koop vanaf vierde kwartaal van 2017 Op de Kia-stand in Frankfurt is ook de Kia Stinger te zien in de Europese uitvoering. De verkoop start in het vierde kwartaal van dit jaar. De Stinger biedt keuze uit drie motoren: een 2,0-liter turbobenzinemotor, een 2,2-liter turbodieselmotor en een 3,3-liter Twin Turbo V6 Lambda II-benzinemotor met een vermogen van 272 kW (370 pk). Deze complete gran turismo is ontwikkeld in Europa en is de krachtigste, snelst accelererende productieauto die ooit door Kia is gemaakt.
  8. Kia Proceed Concept maakt werelddebuut in Frankfurt • Verlengde ‘hot hatch’: voor Kia nieuwe carrosserievorm • Laag, rank en dynamisch: conceptauto met elegante daklijn, gespierde proporties en compacte afmetingen • Conceptauto voorbode van nieuwe generatie Kia cee’d • Uniek uiterlijk kenmerk ‘Luminline’: verlichte omlijsting van zijramen • ‘Memory Bank’ met geuren die doen denken aan de autosport Breukelen - 12 september 2017 Kia onthult vandaag de Proceed Concept op de IAA in Frankfurt. De conceptauto maakt zijn werelddebuut op de internationale autoshow en is ontworpen op slechts vijfhonderd meter van de beursvloer in het Europese designcentrum van Kia. De Proceed Concept maakt de contouren van de nieuwste generatie Kia cee’d duidelijk zichtbaar. Gregory Guillaume, Chief Designer Europe van Kia Motors, vertelt: “De Proceed Concept is onze gedurfde visie op een nieuw topmodel voor de cee’d-familie. De Proceed Concept is een prikkelende interpretatie van het dynamische karakter van de pro_cee’d. Deze langere, sportieve hatchback weerspiegelt het sportieve karakter van Kia. Dit is een ware ambassadeur voor onze emotie, onze passie en onze dynamische waarden. Het is de nieuwe pro_ceed, mooier dan ooit tevoren.” “De pro_cee’d was altijd het sportieve topmodel van de cee’d-familie. Sinds zijn introductie in 2008, maar ook na de nieuwe versie van 2012, belichaamde de pro_cee’d de sportieve passie van Kia. Maar onze Europese klanten zoeken steeds meer naar een alternatief voor een driedeurs hatchback, dus werken wij aan een nieuw sportief topmodel.” “De langere, sportieve hatchback die hier staat, kan dat zijn. Het wordt dan het derde model in de cee’d-familie – met het dynamische karakter van de pro_cee’d, maar dan verder doorontwikkeld. We wilden zijn opvallende, nieuwe uiterlijk combineren met dagelijks, praktisch gebruiksgemak. De Proceed Concept is onze visie op een model waarin het karakter van de pro_cee’d sterk tot uiting komt om daarmee een nieuwe groep klanten aan te spreken”, besluit Guillaume. Carrosseriedesign: indrukwekkende proporties, compacte afmetingen Laag, rank en dynamisch – de vijfdeurs Proceed Concept verenigt zijn indrukwekkende proporties met compacte afmetingen die wijzen op een dynamisch karakter. Het silhouet van de auto heeft kenmerkende designdetails. De opvallende lijn langs de bovenkant van de raampartij loopt door tot de achterklep en benadrukt de dynamische proporties. Het glazen dak en de opvallende haaienvinvorm in het plaatwerk – met GT-logo – accentueert het ontbreken van B-stijlen. Plooien in de body versterken de slanke taillelijn en geven de achterzijde een extra gespierde uitstraling. Voor de Proceed Concept past Kia verlichting op een geheel andere manier toe. De conceptauto is voorzien van ‘Luminline’: een lichtgevende omlijsting van de zijramen waarmee de krachtige contouren van de auto worden benadrukt. Daarmee onderscheidt het model zich nadrukkelijk van elke andere auto. Guillaume: “Tegenwoordig is verlichting van auto’s zeer kenmerkend. Dat inspireerde ons om een stap verder te gaan en ‘Luminline’ te ontwikkelen, een sterk herkenningspunt als het donker is.” Andere highlights zijn de koplampen met sfeervolle rode achtergrondverlichting, verticale luchtinlaten en lichtmetalen 20-inchwielen met een centrale wielmoer. Het geribbelde oppervlak van de achterlichtstrip is geïnspireerd op gesmolten metaal. De proporties en de uitstraling van de Proceed Concept zijn nieuw, maar de auto is ook voorzien van reeds bekende designkenmerken van Kia. De iconische ‘Tiger nose’ grille, de lange motorkap die geïnspireerd is op die van de Kia Stinger, de vormen van de voorruit, het glazen dak over de volle lengte en de onmiskenbare mix van vloeiende vormen en scherpe lijnen maken van de Proceed Concept een onvervalste, moderne Kia. De carrosserie van de Proceed Concept is afgewerkt in de kleur Lava Red. De lak is volgens een complex proces, dat een week in beslag nam, met de hand aangebracht. Lava Red is opgebouwd uit negentien lagen zwarte lak, chroom-effect zilvergrijs en rood getinte vernis voor een diepe glans. De lakkleur verandert met de hoek waarin het licht erop valt. De diepte en metallic glans accentueren de lijnen en contouren van de Proceed Concept. Interieurdesign: geïnspireerd op haute couture “Kleur en afwerking waren heel belangrijk bij de ontwikkeling van de auto. We discussieerden tegelijk over de look & feel van het interieur en de vormgeving van de carrosserie van de Proceed Concept. De processen waren geheel met elkaar verweven”, legt Guillaume uit. “We lieten ons inspireren op de wereld van de haute couture: we besloten een echt uniek interieur te ontwerpen en de materialen op onconventionele, innovatieve manieren toe te passen. Zoals modehuizen wél doen, maar in de autowereld eigenlijk niet gebeurt.” De stoelen zijn bekleed met meer dan honderd meter elastaan weefsel, met de hand gesneden, genaaid en aangebracht, met fraaie plooien en ruches. Dat geeft een sterk contrast met het strakke, glanzende instrumentenpaneel. De kleur Lava Red is de link tussen het carrosserieontwerp en het interieur van de Proceed Concept. De kleurstelling in het interieur is geïnspireerd op de indrukwekkende kracht en het spektakel van een uitbarstende vulkaan, wat wordt weerspiegeld door de combinatie van vurig rood, hoger in de cabine en antracietkleurig grijs en satijnzwart, lager in het passagierscompartiment. Het dashboard en de stuurkolom zijn uitgevoerd in de carrosseriekleur. Daardoor lijkt het alsof de vorm van de motorkap in het interieur doorloopt. De deurpanelen zijn afgewerkt met -met de hand geverfde- satijnachtige stof, die in kleur verloopt van puur zwart direct onder de ruiten tot reflecterend rood in de voetenruimte. Het instrumentarium en de infotainmentschermen geven de drie rijmodi weer in een bijpassende kleur: Lava Red voor de GT-modus, Forest Green voor de ecomodus en Ghost White voor de autonome modus. De vier afzonderlijke stoelen zijn uitnodigend gevormd, als een knipoog naar de Kia Prove concept car die in 2013 op de Autosalon van Genève stond. De gedeelde rugleuning van de stoelen zit in uitwendige frames, die het gevoel van lichtheid en structurele kracht versterken. Het idee van lichtheid en kracht komt ook terug in de minimalistische, slim ingedeelde en zwevende middenconsole. Daarin zijn aluminium bedieningsorganen ondergebracht, die zijn geïnspireerd op knoppen van de beste audio-installaties. De console zelf wordt ondersteund door een zichtbare carbon ‘ruggengraat’, die over de gehele lengte van het interieur doorloopt. De Proceed Concept roept emoties op. Het is een toekomstvisie, maar met oog voor het verleden. Bij sportauto’s draait het vooral om emotie en beleving. Geuren wekken bij de mens de sterkste emoties op. Guillaume en zijn team hebben daarom de ‘Memory Bank’ ontwikkeld voor de Proceed Concept – een geursysteem met drie verleidelijke aroma’s. “Elk van de drie gegraveerde flacons bevat een geur die synoniem is met power, passie en prestaties. Geuren die elke autoliefhebber zal herkennen”, aldus Guillaume. “Er is een warme, zachte geur van oud leder, de olieachtige geur van de garage van een oude klassieke auto en de scherpe geur van brandstof voor de autosport, met een hoog octaangehalte. Hier gaat het om de liefde voor auto’s en de hele autowereld.” “Het idee achter de Proceed Concept is hetzelfde als dat achter al onze conceptauto’s – we peilen hiermee de reacties van mensen op Kia, op wat het is en wat het kan zijn”, zegt Guillaume. “Dat is waar het om gaat, als wij het bij Kia hebben over de ‘The Power to Surprise’.”
  9. Kia Motors Nederland investeert in dealermedewerkers met nieuw opleidingsprogramma • Nieuw ontworpen, modulair opleidingsprogramma voor Kia-dealers • Extra aandacht voor proces- en gedragstraining • Innovam al 10 jaar business partner van Kia Motors Nederland Breukelen - 08 september 2017 In samenwerking met Innovam biedt Kia Motors Nederland verkoopmedewerkers van het Kia-dealernetwerk een nieuw, modulair opleidingsprogramma aan. Het programma is door Kia ontwikkeld en omvat naast de reguliere producttrainingen ook geheel vernieuwde proces- en gedragstrainingen. “Kia is uitgegroeid tot een merk met een duidelijke visie, sterke merkwaarden en een herkenbare slogan: The Power to Suprise”, zegt Léan Verstoep, Managing Director van Kia Motors Nederland. “Onze merkcommunicatie reflecteert waar ons merk voor staat, onze showrooms stralen deze merkbeleving uit en nu is het juiste moment om onze dealermedewerkers verder te professionaliseren in klantcontact en zo de positieve merkbeleving nog verder te versterken.” Innovam is geen onbekende in de autobranche: op het gebied van management- en salestrainingen, consultancy en rendementsvraagstukken en productlanceringen heeft Innovam veel ervaring. Innovam is voor training en opleiding al 10 jaar partner in business van Kia Motors Nederland. Leo Fransen, algemeen directeur van Innovam: “Wij zijn er trots op om voor Kia Motors Nederland verkoopvaardigheidstrainingen en productintroducties te mogen verzorgen. Wij kijken uit naar een succesvolle samenwerking.” Fotobijschrift: Leo Fransen, CEO Innovam (links) en Léan Verstoep, Managing Director Kia Motors Nederland
  10. Kia onthult Proceed Concept, in aanloop naar wereldpremière op IAA in Frankfurt • Verlengde ‘hot hatch’: voor Kia nieuwe carrosserievorm • Laag, rank en dynamisch: concept car met elegante daklijn, gespierde proporties en compacte afmetingen • Uniek uiterlijk kenmerk ‘Luminline’: verlichte contouren • Concept car voorbode van nieuwe generatie modellen in C-segment Breukelen - 07 september 2017 Kia Motors heeft nieuwe beelden van de Proceed Concept vrijgegeven. Het nieuwe conceptmodel van Kia beleeft zijn werelddebuut op 12 september a.s. op de internationale autoshow (IAA) van Frankfurt. De Proceed Concept is ontworpen in het Europese designcentrum van Kia in Frankfurt, op slechts 500 meter van de plek waar het model zijn werelddebuut zal beleven. Hij heeft een voor Kia nieuwe carrosserievorm. De langere, sportieve ‘hot hatch’ behoudt de atletische uitstraling van de huidige Kia pro_cee’d en combineert zijn opvallende uiterlijk met praktische veelzijdigheid. De Proceed Concept maakt de contouren van de nieuwste generatie Kia cee’d duidelijk zichtbaar. Gregory Guillaume, Chief Designer Europe van Kia Motors, vertelt: “Er is steeds meer vraag naar een sportief alternatief voor de driedeurs ‘hot hatch’. Dat inspireerde onze gedachten om een nieuw topmodel voor de cee’d-familie te ontwikkelen. De Proceed Concept is een opwindende, nieuwe interpretatie van het dynamische karakter van de pro_cee’d en hoe dat nog aantrekkelijker kan worden gemaakt voor een nieuwe lichting autorijders die op zoek is naar een sportieve auto.” Laag, rank en dynamisch De Kia Proceed Concept is laag, rank en dynamisch. Zijn elegante daklijn, gespierde proporties en compacte afmetingen verwijzen naar zijn wendbaarheid en wegligging. Het silhouet van de auto wordt vervolmaakt met bijzondere designkenmerken. De vormen van de zijruiten volgen de daklijn tot aan de achterklep. De opvallende ‘haaienvin’ in het plaatwerk, compleet met GT-logo, benadrukt de afwezigheid van B-stijlen. Plooien in de body versterken de slanke taillelijn en geven de achterzijde een extra gespierde uitstraling. De auto is voorzien van 20-inch zesspaaks lichtmetalen wielen. Waar dagrijverlichting steeds vaker een belangrijk element vormt in de identiteit van een auto, past Kia voor de Proceed Concept verlichting op een geheel andere manier toe. De concept car is voorzien van ‘Luminline’: een lichtgevende omlijsting van de zijramen waarmee de krachtige contouren van de auto worden benadrukt. Daarmee onderscheidt het model zich expliciet van elke andere auto. De achterklep wordt gekenmerkt door ‘gestapelde’ ventilatieopeningen en het geribbelde oppervlak van de achterlichtstrip, die geïnspireerd is op gesmolten metaal. Bekende designkenmerken De proporties en de uitstraling van de Proceed Concept zijn weliswaar nieuw, maar uiteraard is de auto ook voorzien van reeds bekende designkenmerken van Kia. De iconische ‘Tiger nose’ grille, de lange motorkap (die geïnspireerd is op die van de Kia Stinger), de vormen van de voorruit, het glazen dak (dat zich over de volle lengte uitstrekt) en de onmiskenbare mix van vloeiende vormen en scherpe lijnen maken van de Proceed Concept een onvervalste, moderne Kia. De Proceed Concept is afgewerkt in de kleur Lava Red. Kia onthult de Proceed Concept op 12 september a.s. op de stand van Kia in hal 9 van het beurscentrum Frankfurt Messe.
  11. Kia Sorento: nog krachtiger design, meer technologie • Exterieur en interieur Kia Sorento opgefrist • Veelzijdige en ruimtelijke zevenpersoons SUV nu ook leverbaar als sportieve GT-Line-variant • Nieuwe achttrapsautomaat voor meer rijplezier en lagere CO2-emissie • DRiVE WISE: uitgebreide range actieve veiligheidssystemen • Nieuw infotainmentsysteem en Harman/Kardon® Premium Sound • Verkoop start in vierde kwartaal 2017 Breukelen - 05 september 2017 De Kia Sorento, de grootste SUV die Kia in Europa levert, is dankzij diverse upgrades aan binnen- en buitenkant nu aantrekkelijker dan ooit. Tot de noviteiten behoren een nieuw infotainmentsysteem, de state-of-the-art DRiVE WISE-veiligheidssystemen en de sportieve GT-Line-uitvoering. Ook nieuw is een comfortabele achttrapsautomaat voor de 2,2-liter dieselversie. De vernieuwde Kia Sorento beleeft zijn wereldpremière op de IAA-autoshow in Frankfurt. De verkoop start in het vierde kwartaal van 2017. De Nederlandse prijzen worden later dit jaar bekend gemaakt. Succesvolle SUV “De Kia Sorento was in 2016 goed voor 15.769 verkochte exemplaren in Europa. En de Sorento blijft een belangrijke bijdrage leveren aan de aanhoudende verkoopgroei van Kia”, zegt Michael Cole, Chief Operating Officer van Kia Motors Europe. “Het huidige model trekt een breed koperspubliek, dankzij de combinatie van een uitzonderlijk groot gebruiksgemak, aantrekkelijk design en spreekwoordelijke kwaliteit. Upgrades aan ex- en interieur, op het gebied van veiligheid en in-car technologie maken de Sorento nog aantrekkelijker en zullen zorgen voor een verkoopimpuls.” Vernieuwd exterieur en interieur De nieuwe Kia Sorento heeft een opnieuw vormgegeven voor- en achterbumper, nieuwe koplampen en achterlichten met LED-techniek, en een nieuwe, donker metallic afwerking van de befaamde ‘Tiger nose’ grille. De Sorento is nu ook leverbaar in de exterieurkleuren Rich Espesso en Gravity Blue en met frisse designs voor de lichtmetalen 17- en 19-inchwielen. De premium uitstraling van het interieur wordt versterkt door de afwerking met zachtere en hoogwaardiger materialen, onder meer diverse soft touch panelen en lederen bekleding. Zowel de bestuurders- als de passagiersstoel is op meerdere manieren instelbaar voor maximaal comfort. 8-inch touchscreen Nieuw zijn verder het stuurwiel, het overzichtelijke instrumentencluster, de verbeterde LCD-display voor de klimaatcontrole en een fors 8-inch touchscreen voor de bediening van het infotainmentsysteem (Audio Visual Navigation) met geïntegreerde navigatie en Kia Connected Services powered by TomTom®. Het nieuwe systeem ondersteunt Apple CarPlay™ (iPhone 5 of nieuwer) en Android Auto™ (Android 5.0 Lollipop of nieuwer). De middenconsole is optioneel te voorzien van een handige draadloze oplader (inductie) voor de smartphone. Desgewenst levert Kia een Harman Kardon®-geluidsinstallatie met tien speakers, 640 watt vermogen, surround sound en Clari-Fi™: een gepatenteerd systeem dat details die verloren zijn gegaan in gecomprimeerde muziekbestanden, opnieuw tot leven wekt en detail toevoegt aan alle muziekstreams en formats van lage kwaliteit. Ook QuantumLogic™ Surround Sound-technologie is aanwezig. Dit maakt geluid levendiger, intenser en multidimensionaal. Nieuwe achttrapsautomaat, lagere emissie De Sorento is de eerste SUV van Kia die leverbaar is met een nieuwe achttrapsautomaat. De automaat is geheel door Kia ontwikkeld en kenmerkt zich door soepele en snelle schakelacties voor nog meer efficiëntie en een lagere CO2-emissie. De automaat wordt standaard geleverd in combinatie met de 2,2-liter dieselmotor en vervangt de zestrapsautomaat. Het resultaat is een aanzienlijk lagere CO2-uitstoot van 159 g/km (was 172 g/km). De nieuwe transmissie heeft vier rijmodi: Eco, Comfort, Sport en Smart. Via Drive Mode Select kiest de bestuurder de gewenste modus. Elke modus heeft invloed op de respons op het gaspedaal en het karakter van de elektronische stuurbekrachtiging. De nieuwe Smart Mode begrijpt de voorkeuren van de bestuurder, anticipeert daarop en wisselt automatisch tussen de modi Eco, Comfort en Sport. Motoren In Nederland wordt de Kia Sorento geleverd met een viercilinder dieselmotor met turbo, de 2.2 CRDi met 147 kW (200 pk) en 441 Nm koppel. GT-Line: nieuwe sportieve uitvoering in Sorento-line-up Compleet nieuw voor de Kia Sorento is de sportieve uitvoering GT-Line. Deze versie heeft unieke uiterlijke kenmerken, zoals mistlampen met vier LED-pitten, rode remklauwen, prominente instaplijsten, onderscheidende dubbele verchroomde uitlaatpijpen en subtiele GT-Line-badges. De stoelen in de GT-Line zijn met zwart leder met ruitpatroon bekleed, met contrasterende grijze stiksels en geborduurde GT-Line-logo’s. Specifieke schakelflippers en satijnchromen interieuraccenten verhogen de sportieve sfeer nog verder. DRiVE WISE De Kia Sorento is voor het eerst leverbaar met DRiVE WISE Advanced Driver Assistance Systems (ADAS). DRiVE WISE staat voor Kia’s filosofie om intelligente en veilige voertuigen te maken met actieve veiligheidssystemen, die ontworpen zijn om aanrijdingen te voorkomen of de gevolgen ervan te beperken. Het nieuwe Driver Attention Warning (DAW) herkent afleiding of vermoeidheid van de bestuurder. Er klinkt dan een geluidssignaal en er verschijnt een waarschuwingsicoon in het instrumentencluster als de concentratie van de bestuurder te ver afneemt. In Europa is vermoeidheid achter het stuur de oorzaak van bijna 25 procent van alle fatale verkeersongevallen. Andere nieuwe veiligheidsvoorzieningen in de Sorento zijn Lane Keeping Assist System, grootlichtassistentie en LED-koplampen met dynamische bochtverlichting. Deze nieuwe veiligheidsvoorzieningen maken de Kia Sorento een van de veiligste auto’s in zijn klasse. Vierde kwartaal 2017 De verkoop van de vernieuwde Kia Sorento start in het vierde kwartaal van 2017. Prijzen maakt Kia later bekend. Zoals elke andere Kia heeft ook de Sorento zeven jaar (of 150.000 kilometer) garantie.
  12. Kia Picanto X-Line: turbokracht én crossover-looks • Design Kia Picanto X-Line geïnspireerd op SUV’s Sportage en Sorento • Stoere uitstraling, contrasterende kleuren in het interieur, grotere bodemvrijheid • Kia Picanto X-Line eerste Picanto voorzien van 1,0-liter T-GDI turbobenzinemotor met 74 kW (100 pk) • Verkoop start in vierde kwartaal 2017 Breukelen - 05 september 2017 Kia breidt de uiterst succesvolle Picanto-familie uit met een extra stoere variant: de Kia Picanto X-Line. Deze uitvoering is geïnspireerd op de SUV’s van Kia: de Sportage en de Sorento. De nieuwe telg beleeft zijn wereldpremière op 12 september op de internationale autoshow IAA in Frankfurt. De verkoop van de nieuwe Picanto X-Line start in het vierde kwartaal van 2017. Prijzen maakt Kia later bekend. Picanto zeer succesvol De nieuwe Kia Picanto is een absoluut succesnummer – wereldwijd, maar vooral in Nederland. De hatchback in het A-segment is vrijwel elke maand de bestverkochte auto onder Nederlandse particulieren. “We lanceerden de nieuwe Kia Picanto dit jaar in Europa en nu al verkoopt de auto beter dan zijn ook al zo succesvolle voorganger”, zegt Michael Cole, Chief Operating Officer van Kia Motors Europe. “In de eerste helft van 2017 nam de verkoop toe tot 31.827 exemplaren, dat is 23% meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Wereldwijd is de Picanto een van onze bestsellers.” Unieke kenmerken Om het succes verder uit te breiden introduceert Kia de stoere Picanto X-Line. Ten opzichte van de reguliere Picanto heeft de Picanto X-Line een 15 millimeter grotere bodemvrijheid (nu 156 mm). Unieke uiterlijke kenmerken van de Kia Picanto X-Line zijn de SUV-achtige bumpers met metal-look skidplates, sportieve, lichtmetalen16-inchwielen, opvallend interieurkleurpakket én lime green (of zilverkleurige) highlights rondom de ‘tiger nose’ grille en mistlampen. Zwarte kunststof panelen rondom de wielkasten benadrukken de grotere bodemvrijheid en het SUV-achtige karakter. Net als de reguliere Picanto biedt de X-Line-versie riante hoofd- en beenruimte, een 255 tot 1.010 liter grote bagageruimte (toonaangevend in het A-segment) en een in de verhouding 60:40 neerklapbare achterbank. 74 kW (100 pk) 1.0 T-GDI – de krachtigste Picanto ooit De volledig nieuwe Picanto X-Line is de eerste Picanto in het gamma met de bijzonder krachtige 1,0-liter driecilinder T-GDI turbobenzinemotor. De nieuwe krachtbron past perfect bij het stoere uiterlijk van de Picanto X-Line en maakt deze versie de krachtigste Picanto ooit. De turbomotor levert 74 kW (100 pk) bij 4.500 toeren per minuut en 172 Nm koppel tussen 1.500 en 4.000 toeren per minuut, goed voor een sprint van 0 naar 100 km/uur in slechts 10,1 seconden. Deze 1.0 T-GDI benzinemotor is op termijn ook leverbaar in de sportievere Picanto GT-Line. Het prestatieniveau is gelijk aan dat van de Picanto X-Line. Uitrusting van topniveau De uitrusting van de Picanto X-Line is van uitzonderlijk hoog niveau. Zaken als LED-dagrijverlichting, mistlampen, een haaienvinantenne, keyless entry en een sportief afgeplat stuurwiel – ook nieuw te vinden in de Picanto GT-Line – zijn allemaal standaard. Hetzelfde geldt voor een uitgebreid infotainmentsysteem met een fors, ‘zwevend’ 7,0-inch touchscreen, geïntegreerde navigatie met 3D-kaarten en ondersteuning van Apple CarPlayTM en Android AutoTM. Standaard is de Picanto X-Line uitgerust met een achteruitrijcamera, draadloze smartphoneoplader (inductie) en een USB-poort. Uitgebreide veiligheidsuitrusting De veiligheidsuitrusting is gelijk aan die van de reguliere Kia Picanto en dus van uitzonderlijk hoog niveau, zeker in het A-segment. Advanced High Strength Steel (AHSS) en zes airbags (vóór, zij- en gordijn) zijn standaard, net als actieve veiligheidssystemen als Vehicle Stability Management (VSM) met Electronic Stability Control (ESC) en Autonomous Emergency Braking (AEB). Zeven jaar garantie (of 150.000 kilometer) is standaard, zoals op elke nieuwe Kia.
  13. Hallo forumleden, Zoals jullie weten kennen wij een KCG (Kia Contact Groep) die een aantal keren per jaar in overleg gaat met het management van KMNL (Kia Motors Nederland). Je leest alles over de KCG op dit forum. De KCG bestond altijd uit 4 leden. Ons gewaardeerd forumlid én KCG-lid, de heer Warmentuuter, heeft echter enige tijd geleden aangegeven dat hij vanwege drukke werkzaamheden niet meer beschikbaar kan zijn voor de KCG, daarnaast is hij een vreemd merk gaan rijden...oeps, maar hij is nog wel af en toe op de achtergrond aanwezig om ons te assisteren als trouw forumlid. Heer Warmentuuter wij hebben jouw inzet en enthousiasme enorm gewaardeerd en willen jou daar dan ook voor bedanken.....BEDANKT NAMENS DE KCG!! We hebben ook goed nieuws te melden want wij kunnen jullie met trots melden dat xtra40 zich bereidt heeft verklaard om plaats te nemen in de KCG. Zijn kennis en kunde op het technische vlak is voor ons een echte aanwinst. Welkom in de KCG heer xtra40!! Namens de KCG, Smart - Specialmade - Mika Kjelld
  14. Tien jaar ‘Tiger nose’: kenmerkend voor Kia • Kee concept car uit 2007 eerste Kia met ‘Tiger nose’ grille • ‘Tiger nose’ al tien jaar kenmerkend voor elke Kia • Peter Schreyer over de belangrijke rol van de ‘Tiger nose’ • Stonic en Stinger nieuwste modellen met ‘Tiger nose’ op IAA Breukelen - 01 september 2017 Tien jaar geleden presenteerde Kia op de internationale autoshow (IAA) in Frankfurt de Kee: een spectaculair studiemodel van een sportieve coupé. Deze concept car was destijds het designdebuut Peter Schreyer, hoofddesigner van Kia, en toonde een aantal karakteristieke elementen uit de nieuwe designtaal van Kia. De Kee had één kenmerk dat op alle volgende modellen van Kia zou terugkeren: de ‘Tiger nose’ grille. De iconische ‘Tiger nose’ grille geeft Kia-modellen een onderscheidende en zelfverzekerde uitstraling. In het licht van de recente verkoopcijfers van Kia is die zelfverzekerdheid zeker gepast: sinds 2006 zijn de verkopen van Kia verdrievoudigd. Bovendien heeft Kia sinds 2009 al dertig maal een design award (zoals de Red Dot Award of de iF Award) gewonnen. De ‘Tiger nose’ heeft een belangrijke rol gehad in de design gedreven evolutie van het merk, waarbij wereldwijd de merkbeleving van Kia is veranderd. In 2007 had Kia al een bijzonder hoog kwaliteitsniveau bereikt. Dit werd onderstreept met de introductie van de ‘7 jaar Kia-garantie’ op elke nieuwe Kia. De cee’d, geïntroduceerd in 2007, was de eerste Kia met deze, in de autobranche nog steeds unieke garantieperiode. Om nog meer te verrassen had Kia een heldere designfilosofie en een uniek familiegezicht nodig, waardoor klanten onmiddellijk elk model zouden herkennen als een Kia. Peter Schreyer kreeg alle vrijheid om die designfilosofie te ontwikkelen. “Het was een zeldzame kans en een hele eer dat ik volledig de vrije hand kreeg om de designtaal voor een automerk te bepalen. Op een dag zal de Kee gezien worden als het startpunt van de nieuwe, op design gebaseerde visie van Kia.” Schreyer vat zijn allesomvattende designfilosofie samen als ‘De eenvoud van de rechte lijn’. “Het Kia-gezicht lijkt op dat van een tijger: krachtig, eigenzinnig en herkenbaar”, zegt Peter over de iconische ‘Tiger nose’ grille. “Toch begon dit ontwerp niet met het idee van een tijgerneus. Het is eerder het resultaat van vele uren werk, gericht op het creëren van een uniek DNA voor Kia.” Schreyer is niet alleen Chief Design Officer van Kia, maar ook een van de drie presidenten van het bedrijf en Chief Designer van de Hyundai-Kia Group. Hij heeft de leiding over het Kia-designteam, dat bestaat uit meer dan driehonderd mensen die werken in drie Kia Design Centers: in Namyang (Korea), in Irvine (Californië) en in Frankfurt. Tien jaar na de wereldpremière van de ‘Tiger nose’ grille presenteert Kia de nieuwste modellen met de inmiddels beroemde grille op de internationale autoshow IAA in Frankfurt. De Kia Stonic – de dynamische, compacte crossover waarmee Kia het populaire B-segment opschudt – maakt op de autobeurs zijn werelddebuut. Vanaf eind september staat de Stonic in de Nederlandse showrooms. Kia lanceert dit jaar in Frankfurt ook de wildste ‘Tiger nose’ ooit: de Kia Stinger, de snelst accelererende Kia die ooit gemaakt is. De verkoop van de Stinger start in het vierde kwartaal van 2017. Ook in 2018 staan weer diverse nieuwe modellen van Kia op stapel. Natuurlijk allemaal voorzien van een grille die geïnspireerd is op dat prachtige, superieure roofdier.
  15. Particulieren zetten Kia Picanto op nummer 1 • Kia Picanto best verkochte auto in het particuliere segment • Kia Picanto nummer 1 in A-segment in 2017 • Kia best verkochte Aziatische automerk in Nederland Breukelen - 01 september 2017 Het succes van Kia in Nederland houdt aan. De Kia Picanto is de best verkochte auto aan particulieren en in de afgelopen maand de nummer 1 in het A-segment als ook de op één na best verkochte auto in Nederland. Er werden in augustus maar liefst 876 exemplaren van verkocht, met een segmentaandeel van 14,2% tot gevolg. Naast de in april dit jaar geïntroduceerde Picanto, doet ook de Kia Niro het erg goed met ruim 3.000 verkochte exemplaren. Kia is het meest populaire Aziatische automerk in Nederland. Zijn populariteit dankt de Picanto onder meer aan het onderscheidende design, de uitstekende kwaliteit, de rijke uitrusting en niet in de laatste plaats aan de zeven jaar garantie (of 150.000 kilometer), die standaard is op elke nieuwe Kia. In de eerste acht maanden van 2017 registreerde Kia in Nederland in totaal 16.636 nieuwe auto’s. Dat is 28% meer dan in dezelfde periode in 2016 (12.998 auto’s), terwijl de totale markt met 14% steeg. “De hoge verwachtingen die we van onze nieuwe Picanto hadden, worden overtroffen”, zegt Sjoerd Knipping, Director Sales bij Kia Motors Nederland. “Maar ook onze andere modellen doen het goed. Vanaf eind september komt daar de Kia Stonic bij, onze dynamische crossover die hoge ogen gaat gooien in het B-segment. Dankzij ons sterke productaanbod en de inzet en het enthousiasme van ons dealernetwerk voorzie ik een uitstekend jaar voor Kia.”