KCG

KCG
  • Aantal bijdragen

    309
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    11

Waardering in de gemeenschap

124 Excellent

Over KCG

  • Rang
    Kia Contact Groep

Algemeen

  • Geslacht
    Niet Opgegeven
  1. ‘Boundless for all’: Kia presenteert visie op mobiliteit van de toekomst op beurs in Amerika • Kia presenteert autonome, connected en eco-/elektrische technologie op Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas • Complete modellengamma in de toekomst ‘connected’ • In het jaar 2025 biedt Kia zestien modellen met elektrische aandrijving; hybride, volledig elektrisch en met brandstofcel • Niro EV Concept biedt indrukwekkende actieradius van 383 kilometer • Kia biedt tegen 2021 Level 4 autonome auto’s aan voor rijden in slimme steden • Lancering van autodeeldienst ‘WiBLE’ in enkele Europese landen in 2018 Breukelen - 09 januari 2018 Kia presenteert op de Consumer Electronics Show (CES) 2018 in Las Vegas haar visie op de toekomst van mobiliteit. Onder de noemer ‘Boundless for all’ (Grenzeloos voor iedereen) presenteert Kia een toekomst waarin de mogelijkheden voor mobiliteit en vervoer onbeperkt zijn. Om mobiliteitsdiensten nog beter te maken, demonstreert Kia ook een reeks nieuwe technologieën als onderdeel van haar nieuwe 'ACE'-strategie om auto’s Autonomous, Connected en Eco/Electric te maken. “’Boundless for all’ is de visie van Kia op de toekomst, waarin iedereen kan genieten van de voordelen van toekomstige mobiliteit. Dit is het manifest voor haar rol als aanbieder van massamobiliteit in de toekomst. Klanten van nu vinden vaak dat een auto ‘slechts een vervoermiddel’ is, maar Kia is vastberaden om voor meer te gaan door een bredere oplossing voor mobiliteit aan te gaan bieden. ‘Boundless for all’ staat voor een toekomst waarin een voertuig zoveel meer is”, stelt Dr. Woong-chul Yang, Vice Chairman en hoofd R&D Centre van Kia. De ‘ACE’-strategie van Kia is gebaseerd op drie elementen die samen voor de toekomstvisie van persoonlijke mobiliteit zorgen: Autonomous – Kia wil Level 4 autonoom rijdende auto’s op de markt brengen en in 2021 met tests in ‘Smart Cities’ beginnen. Connected – In 2025 past Kia connected autotechnologie toe in elk segment van haar modellengamma. Eco/Electric – Kia introduceert tot 2025 zestien voertuigen met elektrische aandrijving in de vorm van nieuwe hybrides, plug-in hybrides en volledig elektrische auto’s inclusief een gloednieuwe brandstofcelauto (FCEV) in 2020. Tegelijk met de nieuwe technologie kondigt Kia aan dat het haar autodeeldienst ‘WiBLE’– gelanceerd in 2017 in Korea – verder uitrolt in 2018, te beginnen in Europa. Beyond Autonomous Driving: het beursthema voor ‘connected’ voertuigen van Kia De interactieve presentaties van Kia tijdens CES 2018, die bestaande- en toekomstige technologie combineren, geven een voorproefje van een toekomst van ‘Beyond Autonomous Driving’. Bezoekers kunnen alle nieuwe autonome rijtechnologieën zelf ervaren via een VR-simulator (Virtual Reality) en via een V2X-diorama zien hoe auto’s zich kunnen verbinden met andere voertuigen in een stedelijke omgeving. Kia wil in 2019 een grootschalige testvloot aan autonome voertuigen op de openbare weg in gebruik nemen als opmaat voor commerciële productie van deze technologie. Het hoopt Level 4 autonoom rijden in slimme steden mogelijk te maken in 2021 met een nieuw Smart City-pilotproject. “De connected auto’s van Kia worden grenzeloos en bieden een nieuwe mobiliteitservaring. Virtual reality, zelfrijdende auto’s en ‘vehicle-to-everything’ connectiviteit werden ooit beschouwd als technologie van een verre toekomst. Nu deze steeds sneller realiteit worden, onderzoekt Kia hoe het de nieuwe technologie het beste kan inzetten en toepassen voor haar klanten. Wij demonstreren onze strategie en visie voor toekomstige mobiliteit met een reeks interactieve displays die laten zien wat onze klanten kunnen verwachten”, aldus Vice Chairman Yang. 16 nieuwe voertuigen met elektrische aandrijving in 2025 Kia blijft zijn gamma milieuvriendelijke voertuigen de komende jaren verder uitbreiden en biedt in 2025 in totaal zestien voertuigen aan met elektrische aandrijving, waaronder een brandstofcelauto (FCEV) in 2020. “In het jaar 2025 bieden wij zestien modellen aan met een geavanceerde aandrijflijn; vijf nieuwe hybrides en plug-in hybrides, vijf nieuwe volledig batterij-elektrische auto’s en een op volume gerichte FCEV in 2020. Deze FCEV vormt de spil van Kia’s inspanningen om een toekomst van emissievrije mobiliteit te realiseren”, zegt Yang. Als onderdeel van deze strategie presenteert Kia de Niro EV Concept tijdens de CES 2018. Het studiemodel combineert het stijlvolle design van een moderne compacte cross-over met de hoge efficiency van een geavanceerde volledig batterij-elektrische aandrijflijn. De Kia Niro EV Concept vertegenwoordigt de volgende stap in de voortdurende reis van het merk naar elektrificatie. De Kia Niro EV Concept is een volledig elektrische compacte cross-over, die is ontworpen door de designstudio in Korea. Zijn aerodynamische design laat de wind eenvoudig over, langs en onder de auto door glijden. De traditionele grille – niet langer noodzakelijk voor het koelen van de motor – is vervangen door een interactieve display, gecombineerd met ultra-smalle verlichting. Het profiel van het studiemodel is geïnspireerd op de huidige Kia Niro. De achterzijde van de Niro EV Concept oogt clean en heeft scherpe randen, zodat de luchtstroom eenvoudiger de achterkant van de auto loslaat. Met een fluisterstille elektrische aandrijflijn én de verwachting dat een dergelijke auto over het algemeen in een stedelijke omgeving zal rijden, is de Niro EV Concept uitgerust met nieuwe technologie om de veiligheid van voetgangers verder te verbeteren. Zo is de Niro EV Concept voorzien van het nieuwe Active Pedestrian Warning System (APWS) dat vier frontcamera’s, objectherkenningstechnologie en frontspeakers omvat. Wanneer het systeem een overstekende voetganger of fietser vóór de auto detecteert, klinkt er een waarschuwgingssignaal uit de speakers, dat rechtstreeks is gericht aan die ene persoon om hem of haar op de aanwezigheid van de auto te attenderen. APWS is gekoppeld aan het nieuwe interactieve lichtsysteem van de Niro EV Concept. Dit systeem biedt omstanders een uiterst intuïtieve visuele communicatie met het voertuig. Het interieur van de Kia Niro EV Concept kenmerkt zich door een pure, minimalistische en digitale vormgeving, waardoor een betere interactie is met de nieuwe technologie en voorzieningen. Het dashboard heeft een horizontale lay-out met grote oppervlakken, dat de bestuurder en de passagiers een veilig omsloten gevoel geeft. Het effect is een gevoel van ruimte en rust in het interieur, dat versterkt wordt door de zachte tinten zilvergrijs en brons op alle oppervlakken. De Niro EV Concept wordt aangedreven door een nieuwe generatie batterij-elektrische aandrijflijn die Kia in de nabije toekomst introduceert. De aandrijflijn bestaat uit een 64 kWh lithium-polymeer-batterij, gekoppeld aan een krachtige 150 kW sterke elektromotor. Hiermee is het verwachte bereik in de praktijk van één acculading ruim 380 kilometer, zonder enige vorm van uitstoot. Interactieve presentaties geven voorproefje van nieuwe in-car technologie Ook toont Kia op CES 2018 haar nieuwste HMI-technologieën, autonome rijvoorzieningen en ’s werelds eerste in-car 5G-verbinding. Stuk voor stuk voorproefjes van innovaties die Kia in toekomstige modellen kan toepassen. Kia demonstreert deze innovaties in interactieve ‘cockpits’ en presenteert daarmee de visie ‘Beyond Autonomous Driving’ met technologie waarvan passagiers in de toekomst van autonome voertuigen kunnen gebruikmaken. De eerste cockpit laat bezoekers de innovatieve HMI van de Niro EV Concept ervaren. De nieuwe HMI biedt betere interactie tussen inzittenden en het voertuig. De bediening van het infotainmentsysteem en de verwarming, ventilatie en airconditioning gebeurt via aanraking en gebaren, waarbij het stuurwiel als afstandsbediening fungeert. De bestuurder kan ‘swipen’ langs een met geperforeerd leder afgewerkt paneel op het tweespaaksstuurwiel. Met verschillende gebaren kan de bestuurder een favoriet muzieknummer selecteren en het volume en de ventilatie regelen. Het digitale dashboard toont extra informatie aan de bestuurder, onder meer over het voertuig, de aandrijflijn en de reis. Onderdeel van de meer digitale interactie tussen auto en bestuurder is dat de nieuwe HMI ‘inloggen’ op het voertuig mogelijk maakt door gezichts- en stemherkenning. De gezichts- en stemherkenningstechnologie, ontwikkeld in samenwerking met Amazon Web Services (AWS), verwelkomt de bestuurder en stelt zijn voorkeursinstellingen in. Het nieuwe systeem is uiterst accuraat en schakelt veel functies van de auto uit als de bestuurder het identificatieproces niet doorstaat. De HMI-cockpit op CES 2018 laat gebruikers deze nieuwe opwindende in-car technologieën ervaren. Een tweede cockpit demonstreert ’s werelds eerste in-car 5G-verbinding – met realtime verbinding tussen twee posities, in dit geval Las Vegas en Seoul in Korea. De 5G-verbinding maakt het mogelijk om content snel en betrouwbaar naar het infotainmentsysteem van de auto te streamen. De tweede cockpit presenteert ook het Separate Sound Control System van de Niro EV Concept, waarmee zowel de vóór- als de achter passagiers de geluidsscheidingstechnologie van Kia kunnen ervaren. Deze technologie maakt het mogelijk dat passagiers vóór- en achterin tegelijkertijd naar hun eigen muziek luisteren, zonder dat de anderen daar last van hebben. Het systeem – geheel ontwikkeld door Kia – maakt gebruik van acht in de hoofdsteun geïnstalleerde speakers die het geluid over de voor en achterste zitrij verspreiden. Noise-cancellation-technologie voorkomt dat geluid van de ene zitrij de andere geluidszone binnendringt. Door twee geluidszones in de auto te creëren, maakt Kia het mogelijk dat inzittenden genieten van hun eigen muziek of podcasts. Kia gelooft dat deze technologie het comfort in toekomstige modellen kan verhogen. Tot slot kunnen bezoekers met een aantal virtual reality exposities de autonome rijhulptechnologieën van Kia ervaren. De VR-simulators demonstreren via VR-headsets autonome rijhulptechnologie in diverse omgevingen. Kia lanceert autodeeldienst WiBLE in 2018 in Europa Na de succesvolle lancering in Korea rolt Kia in 2018 haar autodeeldienst ‘WiBLE’ uit in Europa. WiBLE is een afkorting voor ‘Widely Accessible’ en wordt eind 2018 geïntroduceerd in een aantal Europese markten en steden. Kia breidt de dienst in de komende jaren verder uit naar markten over de hele wereld. WiBLE wordt aangeboden in stadscentra en biedt voertuigen aan klanten, die niet over een eigen auto beschikken. Gebruikers van WiBLE in Korea hebben toegang tot een uitgebreide range van Kia-modellen om het laatste deel van hun reis mee af te leggen – onder meer de Soul EV en de Niro Hybrid. Alle WiBLE-auto’s zijn voorzien van actieve veiligheidssystemen om klanten hun reis veiliger te laten voltooien in een auto die ze waarschijnlijk niet (volledig) kennen. Dit format wordt naar verwachting ook in nieuwe WiBLE-markten uitgerold. WiBLE is toegankelijk via de bijbehorende smartphone app. Gebruikers betalen alleen als ze een WiBLE-auto gebruiken. De hoogte van de ritprijs is afhankelijk van de tijd die in de auto wordt doorgebracht. WiBLE in Europa geeft gebruikers de mogelijkheid om ergens naartoe te rijden zonder de verplichting om de auto weer in te leveren bij het vertrekpunt: maximaal gebruiksgemak en value for money. Kia maakt de eerste Europese WiBLE-locaties later dit jaar bekend.
  2. Euro NCAP geeft Kia Stinger en Kia Stonic maximale veiligheidsscore van vijf sterren • Euro NCAP beloont Kia Stinger met hoogst mogelijke veiligheidsscore • Vijf sterren veiligheid voor nieuwe Kia Stonic met Advanced Driving Assistance pack • Hoge veiligheidsniveaus mede bereikt door Advanced High Strength Steel carrosserie • Veel opties aan Advanced Driver Assistance Systems verkrijgbaar • Electronic Stability Control en Vehicle Stability Management standaard aanwezig Breukelen - 22 december 2017 De nieuwe Kia Stinger sportsedan en de compacte crossover Stonic zijn door Euro NCAP bekroond met de maximale veiligheidsscore van vijf sterren. De topscore geldt voor alle uitvoeringen van de Stinger en voor alle Stonic-modellen met het optionele pakket met slimme actieve veiligheidssystemen. De Kia Stinger overtuigde op alle onderdelen. De bescherming van volwassen inzittenden kreeg een hoge score van 93%. De veiligheid van kinderen in de auto is beloond met 81%, de voetgangersveiligheid met 78% en ‘Safety Assist’ met 82%. De Kia Stonic met optionele Advanced Driving Assistance Pack behaalde een score van 93% voor volwassenenbescherming, 84% voor de veiligheid van kinderen in de auto, 71% voor voetgangersveiligheid en 59% voor het onderdeel ‘Safety Assist’. De uitstekende veiligheid van beide modellen is mede bereikt door de zeer sterke Advanced High Strength Steel carrosserie, de diverse airbags (zes in de Stonic en zeven in de Stinger) en talrijke actieve en passieve hightech veiligheidssystemen. Euro NCAP is bij zowel de Stonic als de Stinger onder de indruk van de bescherming van het passagierscompartiment. Dat blijft zeer stabiel bij een aanrijding waardoor passagiers zowel voor- als achterin van maximale veiligheid genieten. In het geval van de Stinger zijn alle inzittenden goed beschermd tegen een zogeheten whiplash, terwijl letsel bij voetgangers wordt beperkt door de actieve motorkap, die omhoog komt als een voetganger wordt geschept. Het Autonomous Emergency Braking-systeem van de Stinger en Stonic hielp uitstekend een impact te voorkomen tijdens tests in de categorie ‘Safety Assist’. De maximale veiligheidsscore van vijf sterren van Euro NCAP geldt voor alle Stinger-uitvoeringen, ongeacht de motorisering (diesel of benzine) of aandrijfconfiguratie (RWD of 4WD). De veiligheidsscore van vijf sterren geldt voor elke Stonic met het Advanced Driver Assistance Pack van Kia1. Hightech veiligheidssystemen De Kia Stinger wordt in Nederland standaard geleverd met de nieuwste Advanced Driver Assistance Systems (ADAS). Vehicle Stability Management (VSM), Electronic Stability Control (ESC), Autonome noodremassistentie met voetgangersherkenning (AEB), Adaptieve Cruise Control met Stop & Go, Actieve rijbaanassistentie (LKAS), Active motorkap, grootlichtassistentie (HBA), dodehoekdetectie (BSD), kruisend verkeersdetectie achter (RCTA) en 3600-graden camera (AVM), voor manoeuvres op lage snelheid zijn standaard. De Stinger wordt standaard ook geleverd met het innovatieve Driver Attention Warning-systeem (DAW), dat een afgeleide of vermoeide bestuurder waarschuwt. In Europa is vermoeidheid van de bestuurder de oorzaak van 25 procent van alle fatale ongelukken. Het systeem registreert diverse handelingen van de bestuurder en de bewegingen van de auto. Met een geluidssignaal én een grafisch weergegeven waarschuwing in het instrumentenpaneel wordt gewaarschuwd als de concentratie van de bestuurder afneemt. ADAS-systemen voor de Stonic zijn: autonome noodremassistentie met voetgangersherkenning (AEB), dodehoekdetectie (BSD) met kruisend verkeersdetectie achter (RCTA) en rijbaanassistentie (LDWS). Vermoeidheidsherkenning (DAW) is eveneens optioneel verkrijgbaar. Elke Kia Stonic heeft standaard VSM en ESC. De verkoop van de nieuwe Kia Stinger en Kia Stonic is inmiddels begonnen. Voor de Stinger is er keuze uit drie motoren: een 2,2-liter turbodieselmotor met 147 kW (200 pk) vermogen en 440 Nm koppel, een 2,0-liter turbobenzinemotor met 188kW (255 pk) en 353 Nm en – voor de Kia Stinger GT – een 3,3-liter Twin Turbo V6 Lambda II-benzinemotor met een vermogen van 272 kW (370 pk) en 510 Nm trekkracht. De Stinger GT is de krachtigste en snelst accelererende Kia ooit. Alle motoren zijn gekoppeld aan een achttrapsautomaat. De auto is leverbaar met achter- of vierwielaandrijving. De Stinger is in Nederland verkrijgbaar vanaf € 59.995,-. De Kia Stonic is leverbaar met een 1.2 MPI met 62 kW (84 pk), een krachtige 1.0 T-GDi met 88 kW (120 pk) of een koppelrijke 1.6 CRDi dieselmotor met 81 kW (110 pk). Kia koppelt elke motor standaard aan een handgeschakelde transmissie. Uiteraard geldt voor elke Stonic en Stinger de unieke zeven jaar of 150.000 kilometer garantie van Kia. 1 Zonder dit pakket behaalt de Stonic een veiligheidsscore van drie sterren.
  3. Kia Niro Plug-in Hybrid en Optima Sportswagon Plug-in Hybrid: vanaf heden in Nederland verkrijgbaar • Trend naar verduurzaming zet voort. Kia speelt hier op in door de start van de levering van de Kia Niro Plug-in Hybrid en Optima Sportswagon Plug-in Hybrid • Slimme en ultra zuinige semi-elektrische aandrijflijnen die zowel voor de milieubewuste particuliere als de zakelijke rijder zeer interessant zijn • Kia Niro Plug-in Hybrid aantrekkelijk geprijsd vanaf € 34.595,- • Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid leverbaar vanaf € 42.975,- Breukelen - 21 december 2017 Meer en meer worden wij bewust van het belang om te streven naar een duurzamere maatschappij. Een lage CO2 uitstoot per kilometer draagt bij aan een verbetering van het klimaat. Plug-in hybrides kunnen hierin een rol spelen. Kia introduceert daarom de Niro Plug-in Hybrid en Optima Sportswagon Plug-in Hybrid uitgerust met een moderne en zuinige semi-elektrische aandrijflijn. Deze worden standaard als automaat geleverd. Zowel de Niro PHEV als de Optima SW PHEV zijn direct te bestellen. Sinds 1 januari 2017 zijn de bijtellingsregels gewijzigd. Alleen volledig elektrische auto’s, zoals de Kia Soul EV, vallen nog in de laagste bijtellingscategorie van 4 procent. Berijders van alle andere auto’s krijgen bij zakelijk gebruik te maken met 22 procent bijtelling. Plug-in hybrides behouden echter één groot fiscaal voordeel: tot en met 2020 geldt voor plug-in hybrides een halftarief voor de motorrijtuigenbelasting (mrb). Voor PHEV’s als de Kia Niro Plug-in Hybrid en Optima Sportswagon Plug-in Hybrid betalen zowel zakelijke rijders als particulieren dus de helft van het tarief voor een gewone auto. Kia Niro Plug-in Hybrid De Kia Niro Plug-in Hybrid combineert de veelzijdigheid van een crossover in het C-segment met maximale brandstofefficiëntie. Dankzij de geavanceerde plug-in hybride aandrijflijn kan de Niro Plug-in Hybrid tot wel 58 kilometer volledig elektrisch en dus emissievrij rijden. De auto is daarom een overtuigend alternatief voor wie op zoek is naar een compacte crossover met een conventionele benzine- of dieselmotor. Het accupakket is geplaatst onder de achterbank en de laadvloer van de 324 liter grote bagageruimte. De accu’s kunnen worden opgeladen via de bijgeleverde kabels aan een standaard wandcontactdoos of een laadpaal. Via een laadpaal (3,3 kW) duurt volledig opladen twee uur en 15 minuten. De Kia Niro Plug-in Hybrid heeft standaard een geremd trekgewicht van 1.300 kilogram, zeldzaam in dit segment. Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid Kia levert de Optima PHEV als sedan en nu dus ook als sportieve Sportswagon. In beide uitvoeringen ligt de nadruk op zowel efficiency als rijplezier. De Optima Sportswagon Plug-in Hybrid kan dankzij een 11,26 kWh lithium-ion-polymeerbatterij (Optima sedan PHEV heeft 9,8 kWh) 62 kilometer volledig elektrisch rijden tot snelheden van 120 km/uur. Het trekgewicht van de Optima Sportswagon PHEV bedraagt 1.500 kilogram. De lage gebruikskosten en het maximale gebruiksgemak maakt de Optima Sportswagon PHEV interessant voor zowel zakelijk als particuliere berijders. De voor Kia unieke 7 jaar garantie geldt voor zowel de Niro PHEV als de Optima SW PHEV ook op de lithium-ion-accu. Kijk hier voor alle technische specificaties van de Kia Niro Plug-in Hybrid. De technische specificaties van de Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid staan hier.
  4. Kiyong Kim nieuwe President Kia Motors Nederland B.V. Breukelen - 19 december 2017 Kia Motors Nederland B.V. heeft vandaag een nieuwe benoeming bekend gemaakt in de top van haar managementteam. De heer Kiyong Kim versterkt met onmiddellijke ingang het Nederlandse hoofdkantoor van Kia in Breukelen als nieuwe President van Kia Motors Nederland B.V. De heer Kim volgt President Duk Hwa Jung (D.H. Jung) op die benoemd is tot President van Kia Motors Duitsland. De heer Jung was sinds november 2015 werkzaam voor Kia in Nederland. De heer Kim heeft diverse posities binnen Kia Motors Corporation bekleed en beschikt over een grote hoeveelheid internationale ervaring die hij onder andere heeft opgedaan bij Kia Canada Inc. Gedrevenheid, ambitie en transparante communicatie zijn kernwaardes die hij hoog in het vaandel heeft staan. Kiyong Kim: “Kia heeft in Nederland de afgelopen jaren een geweldige ontwikkeling doorgemaakt als merk en is inmiddels een vaste waarde in de top 10 van Nederland. Kia Motors Nederland heeft een stevige ambitie door te streven naar een 5e positie overall in de komende jaren. Met alle nieuwe modellen die Kia gaat introduceren, ben ik er van overtuigd dat wij deze ambitie in Nederland gaan waarmaken en ik kijk ernaar uit om tezamen met het gehele professionele en gemotiveerde team van Kia Motors Nederland mijn steentje hieraan bij te dragen.”
  5. Kia Motors Nederland B.V. kiest voor XXS Amsterdam • Kia Motors Nederland B.V. heeft XXS Amsterdam aangesteld als bureau voor haar marketing- en brandcommunicatie voor de Nederlandse markt • Aan de keuze ging een uitgebreide pitch vooraf waar XXS als winnaar uit de bus kwam Breukelen - 18 december 2017 Vanaf 2018 gaat XXS Amsterdam alle marketing- en brandcommunicatie voor de Nederlandse markt voor Kia verzorgen. De ‘full service’ aanpak van het bureau is in lijn met de grote ambities van de importeur. Kia Motors Nederland B.V. heeft een succesvol jaar achter de rug. Om deze stijgende lijn door te zetten heeft Kia een pitch gehouden voor haar creatieve bureau. De keus is gevallen op communicatiebureau XXS Amsterdam. “De keuze voor XXS is samen met het hele team gemaakt. De ervaring, bewezen successen, manier van werken en de mentaliteit van het bureau passen bij de grote ambities die Kia op de Nederlandse markt heeft. De ‘full service’ propositie van het bureau geeft bovendien consistentie en efficiëntie waardoor wij ons nog meer kunnen richten op het streven om Kia in de top 5 van automerken in Nederland te brengen”, aldus Maaike Aarts, Manager Communications & PR van Kia Motors Nederland B.V. Kia heeft dit jaar succesvol de nieuwe Rio, Picanto, Stonic en Stinger op de Nederlandse markt geïntroduceerd en hiermee, in combinatie met de grote verkoopsuccessen van onder andere de Niro, haar vaste positie binnen de top 10 verder verstevigd. Ook de komende jaren blijft Kia flink aan de weg timmeren. “We zijn bijzonder happy om voor Kia aan de slag te mogen gaan. XXS heeft vanaf de oprichting 20 jaar geleden, het allerbeste werk gemaakt voor ‘Brave and Ambitious Brands’. Kia heeft, sinds haar komst in Nederland 25 jaar geleden, meer dan bewezen zowel ‘brave’ als ‘ambitious’ te zijn”, aldus Piet Hein Smit, directeur XXS Amsterdam.
  6. Kia-dealers VDNS B.V. en Fase Autobedrijven B.V. bekroond met ‘Platinum Prestige Dealer Award’ • Twee Kia-dealers van Nederland bekroond met de ‘Platinum Prestige Dealer Award’ • VDNS B.V. vertegenwoordigt Nederland als ‘Dealer of the Year’ tijdens verkiezing beste Kia-dealer wereldwijd in Melbourne Breukelen - 06 december 2017 Kia Motors Europe heeft in Frankfurt de best presterende Kia-dealers in Europa van 2017 bekendgemaakt. De Nederlandse Kia-dealers VDNS B.V. en Fase Autobedrijven B.V. viel hierbij de ‘Platinum Prestige Dealer Award’ ten deel. Zij ontvingen de bijbehorende award uit handen van Michael Cole, COO van Kia Motors Europe. “Een goed en professioneel dealernetwerk vormt de basis voor tevreden klanten. De uitzonderlijke kwaliteit en het onderscheidend design van ons aantrekkelijke modelgamma gecombineerd met onze unieke 7 jaar fabrieksgarantie verklaren het aanhoudende succes van Kia. Om onze serviceverlening te blijven optimaliseren werken we hecht samen met onze dealers. Wanneer je je vervolgens als dealer weet te onderscheiden in ons sterke dealernetwerk, is dat een teken van optimale toewijding, inzet en kwaliteit”, zegt Léan Verstoep, Managing Director van Kia Motors Nederland. Beoordeling Iedere Kia-dealer wordt onderworpen aan een objectieve beoordeling, met name de afdelingen Verkoop en After Sales. Daarbij wordt niet alleen gekeken naar absolute verkoopaantallen, maar ook naar de wijze waarop de service aan de klant wordt verleend. Zowel bij de aanschaf van een nieuwe auto als in het traject van de technische dienstverlening daarna. De Kia-vestigingen van VDNS B.V. in Helmond, Venlo en Venray en die van Fase Autobedrijven B.V. in Alphen aan den Rijn, Woerden en Waddinxveen hebben zich daarbij onderscheiden en scharen zich bij de best presterende Kia-dealers in Europa. “Ik ben erg trots om dit een tweede keer te bereiken. Dit kan alleen maar gerealiseerd worden als alle ingrediënten kloppen zoals mooie en kwalitatief hoogstaande producten, goede samenwerking met een ambitieuze importeur en zeker medewerkers die veel passie en betrokkenheid hebben voor de organisatie en het merk Kia”, aldus Frank van den Nieuwenhuizen van VDNS B.V., die in 2012 ook tot ‘Dealer of the Year’ werd bekroond. Arjan van Vliet van Fase Autobedrijven zegt: “We zijn zeer vereerd om de titel Platinum Prestige Dealer te mogen voeren in 2018. We gaan dit dan ook met trots doen. De uitreiking op het hoofdkantoor in Frankfurt heeft ons nóg meer inspiratie gegeven om de ambities van Kia verder te integreren in onze bedrijven.” Dealer of the Year Award Tevens werd bij de prijsuitreiking bekendgemaakt dat VDNS B.V. voor de tweede maal sinds 2012 genomineerd is voor de wereldwijde ‘Dealer of the Year’ Award van Kia. Deze prestigieuze verkiezing vindt traditioneel plaats in januari tijdens de Australian Open in Melbourne, het Grand Slam tennistoernooi waarvan Kia hoofdsponsor is. Deze nominatie betekent dat VDNS B.V. reeds tot de beste Kia-dealers ter wereld behoort.
  7. Nieuwe president Kia Motors Europe zet krachtig in op verdere uitbouw marktpositie • Yong Kew Park verantwoordelijk voor continuïteit in Europese expansie • President Park brengt 30 jaar ervaring mee met internationale activiteiten van Kia, waaronder tot voor kort in Rusland Breukelen - 06 november 2017 Yong Kew Park is aangesteld als nieuwe president van Kia Motors Europe. Vanuit het hoofdkwartier van Kia Motors Europe in Frankfurt neemt hij de leiding op zich om de verdere uitbouw van business en verkoopgroei in Europa te realiseren. President Park neemt meer dan dertig jaar ervaring bij Kia en veel kennis van het concern en de producten mee naar deze managementfunctie. President Park werkte tot voor kort bij Kia Motors Russia. Daar was hij sinds 2016 president. Onder zijn leiding groeide het marktaandeel van Kia in Rusland naar meer dan 10 procent – het hoogste van alle buitenlandse merken die in deze markt actief zijn. President Park heeft voordien diverse andere posities bekleed, waaronder Head of Sales bij Dongfeng Yueda Kia Motor Co in China in 2015 en 2016. Verder was hij president van Kia Motors in Centraal- en Zuid-Amerika van 2012 tot 2014, Chief Executive Coordinator bij Kia Motors America in 2011 en Regional Manager voor Kia Motors in Afrika en het Midden-Oosten tussen 2007 en 2010. President Park neemt bij Kia Motors Europe de functie over van Ho Sung Song, die eerder is gepromoveerd naar de functie van Executive Vice President en Chief Operating Officer van de nieuwe Global Operations Division bij het hoofdkwartier van Kia Motors Corporation in Seoul. In reactie op zijn nieuwe positie zegt President Park: “Ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat ik wereldwijd zeer veel ervaring heb kunnen opdoen bij Kia. Dat is voor mij van zeer groot nut om snel inzicht te krijgen in de business hier en de bredere markt. Ik kom bij Kia Motors Europe in een zeer uitdagende fase voor het concern, met een reeks nieuwe modellen die de resultaten naar nieuwe recordhoogtes kunnen stuwen. Ik heb het volste vertrouwen dat de ervaring die ik inbreng, zal helpen bij verdere uitbouw van de marktpositie van Kia in Europa.” De Europese verkopen van Kia zijn dit jaar gestegen naar een totaal van 364.924 eenheden*, wat neerkomt op een stijging van 8,1 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Kia heeft in Europa nu een marktaandeel van 3,0 procent, een groei ten opzichte van de eerste negen maanden van 2016, toen het marktaandeel nog 2,9 procent bedroeg. *Bron: ACEA, EU28 + EFTA-statistieken, januari tot en met september 2017.
  8. Kia Motors Nederland benoemt Sjoerd Knipping tot Commercieel Directeur Breukelen - 31 oktober 2017 Per 1 november gaat Sjoerd Knipping, de huidige Sales Directeur van Kia Motors Nederland, de rol van Commercieel Directeur vervullen. Deze nieuwe functie maakt deel uit van een herstructurering van de marketing en sales organisatie bij de Kia importeur. Kia behoort momenteel tot één van de snelst groeiende merken in Nederland. “En dat is in lijn met onze plannen en ambitie”, aldus Léan Verstoep, Managing Director. “Om in te spelen op toekomstige marktontwikkelingen en klaar te zijn om onze ambities richting 2020 waar te maken, hebben wij besloten de marketing en sales organisaties samen te voegen tot één commerciële afdeling.” “Tot en met september staan wij met Kia in de Nederlandse verkoopstatistieken in de top 5”, aldus Knipping, die aangeeft dat dit een positie is die Kia ook voor de middellange termijn ambieert. “We willen goed inspelen op alle wijzigingen die ons in het Automotive Retail landschap te wachten staan. Denk hierbij aan het verder toenemend belang van internet maar ook bijvoorbeeld de invoering van de nieuwe testcyclus WLTP. Daarom is er besloten de marketing en sales krachten te bundelen om onze opmars verder vorm te geven”, vervolgt Knipping. “Wij komen uit een periode waarin wij de groei in de zakelijke markt niet konden volgen. Met de combinatie van gewijzigd, meer genormaliseerd, fiscaal overheidsbeleid, sinds Autobrief 2, en de komst van vele nieuwe modellen, hebben wij het tij weten te keren. Inmiddels zijn we weer vertegenwoordigd in de top 10 in Nederland als het gaat om de zakelijke markt. Hiermee leggen wij, samen met ons sterke Kia dealer netwerk, een zeer solide basis voor verdere groei in de toekomst.” Met de integratie van beide afdelingen, richt Kim Kreber zich in haar rol als Director Marketing op de verdere ontwikkeling van het merk Kia en de communicatie in Nederland. Ruben Keuter krijgt een nieuwe rol als Manager Business Strategy & Product Marketing. Beiden gaan rapporteren aan de Commercieel Directeur.
  9. Kia zorgt dit najaar voor warmte tijdens MijnKia Testdag • Kia-rijders ontvangen tijdens de MijnKia Testdag gratis Kia fleece deken en gratis inspectie van hun Kia op 10 punten • MijnKia Testdag vindt dit jaar plaats op zaterdag 11 november • Vooraf aanmelden via kia.nl/mijnkiatestdag Breukelen - 26 oktober 2017 Op zaterdag 11 november a.s. vindt bij alle Kia-dealers en - reparateurs de negende editie van de landelijke MijnKia Testdag plaats. Op die dag kan iedereen gratis zijn of haar Kia op 10 vitale punten laten controleren en ontvangt daarbij een warme fleece deken als geschenk. Bovendien is er een speurplaat ontwikkeld waarin de 10 checkpunten subtiel verwerkt zijn. De beste speurders maken kans op een Kia waardecheque van € 50,-. “Goeie relaties hou je warm”, zegt Marcel Sluis, Director After Sales van Kia Motors Nederland B.V. “Deze actie sluit naadloos aan bij de verschillende service- en klanttevredenheidsprogramma’s van Kia, die zijn ontwikkeld onder de noemer ‘Family-like Care’. We willen daarmee duidelijk maken dat wij omgaan met onze klanten, zoals wij omgaan met onze familieleden.” Kia-rijders kunnen zich voor de MijnKia Testdag aanmelden door een afspraak te maken via MijnKia.
  10. Onderstaand een officieel bericht van Kia Motors Nederland B.V. (KMNL) n.a.v. het gesprek dat wij als Kia Contact Groep (KCG) hebben gehad met het management op vrijdag 1 september 2017. Het betreft de definitieve beantwoording op de door ons ingebrachte agendapunten. Dit keer is het opvallend dat wij alleen punten over het model Niro hebben ingebracht. Dit impliceert aan de ene kant dat er blijkbaar geen of minder aandachtspunten/problemen bij de andere Kia modellen zijn geconstateerd. Dat is natuurlijk niet geheel waar. Aan de andere kant was vaak wel duidelijk dat het om een geïsoleerd probleem ging dat expliciet door de dealer diende te worden opgelost. Wij brengen immers alleen algemene problemen in bij KMNL. De onderstaande agendapunten zijn soms wel, soms niet of onvoldoende bekend bij de dealer of KMNL. Wij hebben deze punten onder de aandacht gebracht bij het management van KMNL (importeur) ervan uitgaande dat er een passende oplossing voor zou komen of een juiste uitleg. Daarnaast ook dat deze informatie d.m.v. nieuwsbulletins beter onder de aandacht komt van de Kia dealers of officiële Kia reparateurs, zodat jullie niet tevergeefs bij de dealer aankloppen. Agendapunt 1. ECO-DRIVE niet actief (wel aanwezig) Voor veel Niro rijders is het niet duidelijk hoe de ECO-Drive nu precies werkt en of deze überhaupt wel aanwezig is op hun Niro. Antwoord KMNL: De ECO-DRIVE is standaard ingeschakeld op de Niro en zichtbaar op het dashboard door middel van het oplichtende ECO icoontje. Wanneer de automaat in de manual stand wordt gezet, gaat deze in SPORT-stand en blijft functioneren als automaat, tot het moment dat de bestuurder zelf besluit te schakelen door de pook naar + of - te bewegen. Dit wordt op het dashboard aangegeven. Dit staat ook als volgt beschreven in de handleiding: SPORT-stand / ECO-stand Wanneer je rijdt nadat de selectiehendel in manuele modus is gezet, schakelt de auto automatisch naar de SPORT-stand. Wanneer je rijdt nadat de selectiehendel in de 'D' is gezet, schakelt de auto automatisch naar de ECO-stand. Elke automatische schakeling wordt getoond op het instrumentenpaneel. ECO-stand Deze stand helpt het brandstofverbruik te verminderen. Het werkelijke brandstofverbruik is afhankelijk van uw rijgewoontes en de wegomstandigheden. SPORT-stand Dankzij deze stand kan je sportief rijden. Let op, in deze stand neemt het brandstofverbruik mogelijk toe! Agendapunt 2. Coasting Guide en Predictive Energie Control niet actief (wel aanwezig) Voor veel Niro rijders is het niet duidelijk hoe het bovenstaande nu precies werkt en of deze überhaupt wel aanwezig is op hun Niro. Antwoord KMNL: Coasting Guide en Predictive Energy Control is pas beschikbaar op auto's vanaf het modeljaar 2018. Concreet betekent dit dat Coasting Guide en Predictive Energy Control beschikbaar is op auto's die vanaf juni 2017 zijn geproduceerd. Alle auto's gebouwd vóór deze maand (datum) zijn niet voorzien van Coasting Guide en Predictive Energy Control. Er is helaas geen software update beschikbaar voor auto's van het modeljaar 2017. Deze zal er ook niet gaan komen. Een en ander heeft te maken met het feit dat de HCU (Hybrid Control Unit) om technische redenen van modeljaar 2017 Niro's niet geschikt is voor toepassing van deze technologie. Agendapunt 3. Defusser (skidplate) trekt krom nabij de uitlaat Dit agendapunt behoeft geen verdere uitleg, aangezien er genoeg op het forum bekend is. Antwoord KMNL: De skidplate is een onderdeel wat aansluit op de bumper zelf. Gezien het een apart onderdeel is, kan er mogelijk een naad zichtbaar zijn tussen de bumper en de skidplate. Indien een grotere naad gaat ontstaan of reeds aanwezig is, kan de dealer beoordelen of er sprake is van een 'afwijking' en contact opnemen met de garantie-afdeling van Kia Motors Nederland B.V.. In overleg met de dealer zal er gekeken worden of er sprake is van een onacceptabele afwijking, met als gevolg dat er onder garantie een nieuwe skidplate geplaatst gaat worden. (Graag willen wij wel hierbij benadrukken dat de skidplate zich op een schade-gevoelige locatie bevindt. Mocht de bumper en/of de skidplate worden geraakt door een object of een andere auto, is het heel goed mogelijk dat er een naad ontstaat die er voorheen niet was. Een duw tijdens een parkeermanoeuvre is niet altijd direct zichtbaar op de bumper, maar kan wel leiden tot vervormingen. Het loskomen van de skidplate kan hiervan een gevolg zijn). Agendapunt 4. Cruise Control werkt niet goed (service) Antwoord KMNL: Voor voertuigen met een conventionele cruise control (normale cruise control, niet adaptieve cruise control) is bekend dat de snelheid kan 'schommelen'. Dit geldt voor modellen uit de eerdere productiemaanden en wel tot en met december 2016. Gelukkig is voor deze voertuigen inmiddels een software update beschikbaar. De dealer kan deze kosteloos onder garantie installeren. Mocht hiervan sprake zijn, het variëren van de snelheid bij een ingeschakelde cruise control, dan raden wij aan contact te leggen met uw dealer om een afspraak te maken voor een software update in de betreffende auto. Uiteraard kan de update ook gedaan worden tijdens het laten uitvoeren van een reguliere onderhoudsbeurt. Agendapunt 5. Originele trekhaak is niet berekend op zijn taak (parts) Een aantal forumleden constateren speling op de constructie van de trekhaak, anderen ervaren dit weer niet. Antwoord KMNL: Kia Motors Nederland B.V. is op de hoogte van hetgeen wordt waargenomen. Wij hebben contact opgenomen met de leverancier (GDW) van de trekhaak. Gezamenlijk met de leverancier is Kia Motors Nederland B.V. bezig met het oplossen van die incidentele gevallen waarbij dit plaatsvindt. Omdat het om incidentele gevallen gaat, raden wij aan om de dealer of reparateur te bezoeken indien twijfel bestaat of het ook bij uw specifieke auto het geval is. Namens de KiaContactGroep, Smart - Specialmade - Mika Kjelld - Xtra40
  11. Rafael Nadal gaat rijden in snelste Kia ooit: de Stinger • Kia overhandigt nieuwe Stinger aan Rafael Nadal • Toptennisser al sinds 2004 ambassadeur Koreaanse merk • Vele overeenkomsten tussen Kia en Nadal: consistentie, inspanning, bescheidenheid en passie • Stinger is snelste en meest dynamische Kia ooit Breukelen - 23 oktober 2017 Kia heeft de sleutels van een gloednieuwe Kia Stinger overhandigd aan Rafael Nadal: de nummer één tennisprofessional en sinds 2006 wereldwijd ambassadeur van Kia. De overhandiging vond plaats in het bijzijn van Kia Motors Iberia President Yangseop Gihl, Managing Director Emilio Herrera en Marketing & Communications Director Ricardo de Diego bij de Rafael Nadal Academy in Manacor (Mallorca) - de thuisstad van Rafael Nadal. De samenwerking tussen Rafael Nadal en Kia in Spanje begon al in 2004, in de beginfase van zijn professionele tenniscarrière. Twee jaar later werd Nadal aangesteld als wereldwijd ambassadeur van Kia. Rafael Nadal is een van de meest bekroonde en bejubelde sportmannen ooit. Hij begon zijn tennisavontuur in 2001 op 15-jarige leeftijd. Nog voor zijn 20ste levensjaar had hij al tien professionele ATP-titels (Association of Tennis Professional) op zak. Nadal heeft tot op heden zestien Grand Slam-titels, twee Olympische medailles, vier Davis Cup-overwinningen en 75 ATP-titels op zijn naam staan, evenals vele andere awards en prijzen. In 2017 won Nadal meer dan zestig wedstrijden, goed om zijn positie aan de top van de ATP-ranglijst verder te versterken. Vele overeenkomsten tussen Kia en Nadal Emilio Herrera, Managing Director van Kia Motors Iberia (Spanje): “Nadal is een ware ambassadeur voor ons merk. We hebben het privilege gehad om samen te groeien. Rafael staat voor consistentie, inspanning, bescheidenheid en passie. Dat zijn waarden die we gemeen hebben. We zijn vereerd om hem de sleutels van een nieuwe Stinger te overhandigen: de meest verrassende en opwindende Kia van al onze modellen.” Verkoop Kia Stinger gestart De verkoop van de nieuwe Kia Stinger is reeds begonnen. De Stinger biedt keuze uit drie motoren: een 2,0-liter turbobenzinemotor, een 2,2-liter turbodieselmotor en een 3,3-liter Twin Turbo V6 Lambda II-benzinemotor met een vermogen van 272 kW (370 pk). Deze complete Gran Turismo is ontwikkeld in Europa – en beproefd op onder meer de befaamde Nürburgring Nordschleife – en is de krachtigste, snelst accelererende productieauto die ooit door Kia is gemaakt. Hij is in Nederland verkrijgbaar vanaf € 59.995,-.
  12. Kia Motors Europe noteert beste derde kwartaal ooit • Recordaantal van 113.452 auto’s verkocht in derde kwartaal in Europa • Resultaat in eerste negen maanden van 2017: 364.924 auto’s (+8,1%) • Marktaandeel in Europa gegroeid naar 3,0% • Hybride en elektrische auto’s leveren belangrijke bijdrage aan verkooptoename • Nieuwste modellen en geavanceerde aandrijflijnen vormen motor achter groei • Verkoop nieuwe Stinger en Stonic drijven verkoopaantal nog verder op • Top 5 positie voor Kia in Nederland, met een groeipercentage (26,9%) dat tweemaal zo hoog is als de marktgroei (13,6%) Breukelen - 19 oktober 2017 Kia Motors Europe stevent af op een nieuw recordverkoopresultaat in 2017. Uit cijfers van de ACEA (European Automobile Manufacturers’ Association) blijkt dat Kia in de eerste negen maanden van dit jaar al 364.924 auto’s heeft verkocht: een toename van 8,1% ten opzichte van dezelfde periode in 2016. Het Europese marktaandeel van Kia is gegroeid naar 3,0%, tegen 2,9% in de eerste negen maanden van 2016. Van juli tot september 2017 verkocht Kia 113.452 auto’s in Europa, waarmee Kia het vorige Q3-record van 2016 met maar liefst 5,0% overtreft. In Nederland groeit Kia met bijna 27%. Michael Cole, Chief Operating Officer van Kia Motors Europe: “Kia heeft dit jaar al diverse nieuwe modellen geïntroduceerd. Die leveren stuk voor stuk allemaal een bijdrage aan de verkoopgroei. De verkoop van geëlektrificeerde Kia-modellen groeide in viervoud, waardoor hybrides en elektrische auto’s een groter aandeel hebben in ons verkoopresultaat dan ooit. Kia komt in de komende jaren met nog meer elektrische en hybride aandrijflijnen in diverse modellen. Ook de nieuwe Rio en nieuwe Picanto verkopen beter dan hun voorgangers. De verkoop van de nieuwe Stinger en Stonic is inmiddels gestart. Die auto’s verhogen het verkoopvolume nog verder en zullen de perceptie die mensen van het merk Kia hebben sterk veranderen.” Verkoop elektrische en hybride modellen sterk gegroeid In de eerste negen maanden van 2017 is de verkoop van volledig elektrische en hybride voertuigen van Kia gegroeid naar 30.244 exemplaren: 7.868 meer dan in de eerste negen maanden van 2016. De verkoop van auto’s met geëlektrificeerde aandrijflijnen verviervoudigde daarmee. De nieuwe Kia Niro hybride crossover scoorde in de eerste negen maanden van 2017 een verkooptotaal van 24.677 (inclusief de nieuwe plug-in hybride versie, waarmee de Niro het vijfde best verkopende model van Kia in Europa is, na de Picanto, Rio, Sportage en cee’d modelfamilie. Twee nieuwe compacte modellen – de nieuwe Rio en nieuwe Picanto – zijn begin dit jaar geïntroduceerd. De Rio-verkoop is in de eerste negen maanden van 2017 gegroeid met 11,8% naar 58.931 units. De verkoop van de nieuwe Picanto is gegroeid met 16,7% naar 49.739 units. Nederland Ook de resultaten van Kia in Nederland dragen bij aan dit succes: het marktaandeel (tot en met september) steeg hier van 5,1% (in 2016) naar 5,8% (in 2017), goed voor een vijfde plaats op de ranglijst van best verkopende automerken. De totale Nederlandse automarkt groeide ten opzichte van vorig jaar met 13,6%, maar Kia groeide bijna twee keer zo hard, met 26,9%. Met name de Picanto, Niro en Rio zijn in Nederland zeer in trek.
  13. Ruim 184.000 banen in Europa dankzij Kia • Nieuw rapport van London Economics becijfert de forse sociaaleconomische impact van Kia in Europa • € 1,2 miljard belastinginkomsten voor Europese overheden in 2016 • Kia verantwoordelijk voor € 7,6 miljard aan toegevoegde waarde in onderzoek, ontwikkeling, productie, leveringen, verkoop en distributie in heel Europa Breukelen - 19 oktober 2017 184.386 mensen hebben hun baan te danken aan de aanwezigheid van Kia in Europa; direct bij Kia of indirect bij de leveranciers of in de verkoop- en distributieketen. Dat blijkt uit het nieuwe rapport The economic and societal benefits deriving from the presence of Kia in Europe. Dit is uitgebracht door het toonaangevende, onafhankelijke economisch adviesbureau London Economics. Inclusief douanerechten en verkoop- en inkomstenbelasting was Kia in 2016 in totaal goed voor € 1,2 miljard aan belastinggeld dat naar de Europese overheden vloeit. Dat is ten opzichte van 2013 een toename van 39%: toen genereerde Kia € 865 miljoen aan Europese belastinginkomsten. Uit het rapport van London Economics blijkt eveneens dat Kia nog eens € 7,6 miljard aan waarde toevoegt in onderzoek, ontwikkeling, productie, leveringen, verkoop en distributie in heel Europa. Dit bedrag is afgeleid van de bruto toegevoegde waarde (‘gross value added’ of GVA) van de Europese operaties van Kia. Bij het bepalen hiervan wordt rekening gehouden met de economische bijdrage aan het bruto binnenlands product en met de waarde van de goederen en diensten die door het bedrijf worden geproduceerd, na aftrek van de invoerkosten. De productiefaciliteit van Kia in Žilina (Slowakije) biedt meer dan 3.800 mensen een directe fulltimebaan. Vorig jaar werd door Europese fabricageoperaties voor in totaal € 5,2 miljard aan middelen aangekocht, waarvan € 3,8 miljard (73 procent) een Europese bron heeft. De fabriek ontvangt in 2017 € 130 miljoen investeringsgeld van Kia om de productielijn voor te bereiden op toekomstige modellen. Michael Cole, Chief Operating Officer van Kia Motors Europe: “Kia heeft in Europa enkele miljarden euro’s geïnvesteerd en hiervan profiteren onze klanten, werknemers en gemeenschappen op het hele continent. Het rapport erkent de schaal van onze totale bijdrage aan de Europese economie en onze toewijding aan productontwikkeling en productie zorgt ervoor dat deze voordelen alleen maar groter worden.” In 2016 verkocht Kia 435.316 auto’s in de Europese Unie: een toename van 12,7% ten opzichte van 2015 en goed voor een marktaandeel van 2,9%. Tijdens het eerste half jaar van 2017 verkocht Kia in Europa in totaal 251.472 voertuigen: een stijging van 9,5% ten opzichte van dezelfde periode in 2016. Bovendien heeft Kia nu een cumulatief marktaandeel van 3,0% in Europa. In Nederland staat Kia na de eerste negen maanden in 2017 op een vijfde plaats met een marktaandeel van 5,8%.
  14. Breakdancers bewegen zich tijdens de Red Bull BC One World Final voort met Kia • Kia zet als mobiliteitspartner haar nieuwste model, de Kia Stonic, in voor de Red Bull BC One 2017 • Er worden 15 Stonics ingezet voor vervoer van breakdancers, juryleden en vips • De Red Bull BC One World Final vindt plaats op 4 november a.s. in Amsterdam • Kans op gratis toegangskaarten bij proefrit in Kia Stonic Breukelen - 16 oktober 2017 Kia zet 15 Stonics in voor het vervoer van breakdancers, juryleden en vips rondom de Red Bull BC One World Final in Amsterdam. Tijdens dit spectaculaire evenement, dat op zaterdag 4 november a.s. plaatsvindt, strijden de 16 beste breakdancers ter wereld in 1-tegen-1-battles om de wereldtitel. De inzet van de Kia Stonics maakt deel uit van het partnership dat Kia met Red Bull BC One is aangegaan. “Met deze nieuwe, opvallende crossover richten we ons met name op avontuurlijk ingestelde professionals in een stedelijke omgeving”, zegt Kim Kreber, Marketing Director van Kia Motors Nederland. “De Kia Stonic onderscheidt zich met stoere looks, uitgebreide stylingopties, dynamische rijeigenschappen en (net als elke Kia) standaard zeven jaar garantie.” Sinds eind september staat de Stonic bij de Kia-dealers. Wie de afgelopen weken een proefrit maakte, kreeg een blikje Red Bull met een verwijzing naar de actiewebsite kia.com/bcone. Hier kon men zich aanmelden om kans te maken op Golden Tickets voor de Red Bull BC One World Final. Op 2, 3 en 4 november staat in het Amsterdamse Westerpark de creatieve Hip Hop cultuur centraal, met lezingen, breakdance battles, workshops en kunst tijdens de Red Bull BC One. Het hoogtepunt is op 4 november: dan vindt het wereldkampioenschap breakdance, de Red Bull BC One World Final, plaats. Nederland is met 2 deelnemers vertegenwoordigd in de finale: Menno van Gorp en Shane Boers. Daarnaast maakt ook danser Justen Beer, bekend van de tv-show ‘Everybody Dance Now’, kans op een plaats in de finale. De Red Bull BC One World Final is live te volgen op 4 november, via www.redbull.nl/bcone (20:00 – 22:30 uur), Red Bull TV en RTL 5 (21:00 – 22:30 uur).
  15. Merkwaarde Kia sinds 2007 met 645% gestegen • Wereldwijde merkwaarde Kia afgelopen twaalf maanden gegroeid met 6% naar 6,68 miljard dollar • Kia voor tweede jaar op rij in de top 70 sterkste merken wereldwijd • Merkwaarde Kia in 10 jaar verzevenvoudigd • Kia op dit moment het elfde meest waardevolle automerk ter wereld Breukelen - 27 september 2017 Volgens het gisteren gepubliceerde Interbrand-rapport 2017 van ‘Best Global Brands’, is Kia momenteel het elfde meest waardevolle automerk ter wereld. Sinds 2007 is de marktwaarde van Kia met 645% toegenomen. Alleen al in de afgelopen twaalf maanden steeg de merkwaarde van Kia met 6% tot 6,68 miljard dollar. Kia staat nu op de 69ste positie op de Interbrand-lijst. “De voortdurende inspanningen van Kia om zich verder te ontwikkelen en te verfijnen zijn van groot belang voor de groei van de merkwaarde”, zegt Mike Rocha, Global Director of Brand Valuation bij Interbrand. “De lancering van de Stinger – de nieuwe sensationele gran turismo van Kia – en de opening van ‘Beat 360’ – het nieuwe brand experience center in Seoul – versterken de hoge verwachtingen die ik heb over een veelbelovende toekomst van het bedrijf.” Kia is op dit moment het elfde meest waardevolle automerk ter wereld en staat daarmee boven diverse andere bekende premium-, luxe- en volumemerken van autofabrikanten. “Deze welkome stijging van onze merkwaarde is een duidelijke afspiegeling van de aanhoudende toewijding van Kia aan onze klanten”, zegt Charles Suh, Senior Vice President van de Corporate Marketing Division bij Kia Motors. “Dit resultaat geeft ons nog meer motivatie voor het voortzetten van onze missie: wij willen in de ogen van onze klanten het meest aantrekkelijke automerk worden.” The Power to Surprise De aanhoudende groei van de merkwaarde van Kia is het resultaat van intensieve inspanningen om een emotionele band tot stand te brengen tussen de producten van Kia en consumenten wereldwijd. Kia is inmiddels een synoniem voor kwaliteit en betrouwbaarheid in de automotive wereld en staat al twee jaar op rij op de eerste plaats in de Amerikaanse J.D. Power Initial Quality Study. Kia kwam in 2017 ook als betrouwbaarste merk uit de bus in de J.D. Power Vehicle Dependability Study in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Kia introduceerde onlangs zijn eerste premium sportsedan – de Stinger – en de nieuwe hybride crossover Niro. Beide zijn ontworpen om de dynamiek en aantrekkingskracht van Kia een extra boost te geven. De nieuwste modellen van Kia vallen op door de nieuwste aandrijflijnen, innovatieve technologieën en premium kwaliteit en design. Digitale technologieën staan centraal bij de inspanningen om meer interactie met klanten te realiseren. In Korea werd de onthulling van de nieuwe Stinger live uitgezonden, waardoor vertegenwoordigers van de media en consumenten deze gebeurtenis zelf konden meemaken. In de Verenigde Staten lanceerde Kia de ‘NiroBot’: een Facebook Messenger service waarmee gebruikers via Facebook vragen konden stellen over de nieuwe Niro en direct live antwoord kregen. In China introduceerde Kia nog de ‘Kia Surprising Lab’ Youtube service waarmee alle technologieën van de – niet in Europa leverbare modellen – K5 en KX5 – uitgelicht werden. Al deze inspanningen illustreren hoe Kia gebruik maakt van relevante en evoluerende technologieën om de digitale ervaring te verbeteren en om altijd verbonden te blijven met klanten. De kracht van Kia wordt verder versterkt door officiële samenwerkingen met hoogwaardige sportevenementen. Kia werkt onder meer samen met FIFA, UEFA, NBA, LPGA en Australian Open: allemaal mogelijkheden om het merk Kia onder de aandacht te brengen bij jonge of zich jong voelende kopers over de hele wereld.