Jump to content
  • Sign Up

KCG

KCG
  • Content Count

    369
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    13

KCG last won the day on August 30 2018

KCG had the most liked content!

Community Reputation

128 Excellent

About KCG

  • Rank
    Kia Contact Groep

Algemeen

  • Geslacht
    Niet Opgegeven
  • Auto
    n.v.t.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Beveiligd: Designverhaal Kia XCeed: de Ceed-variant die per toeval werd bedacht • Nieuw boek en video vertellen designverhaal van nieuwe Kia XCeed • Dynamische crossover stond aanvankelijk niet op de planning • Nieuwe Kia XCeed vierde en tevens laatste lid van Ceed-familie • XCeed vormt sportief alternatief voor traditionele SUV’s • Verkoopstart in oktober 2019, uiteraard met 7 jaar/150.000 km garantie Breukelen - 19 augustus 2019 Kia onthult het opvallende achtergrondverhaal van de nieuwe XCeed, de CUV (Urban Crossover Utility Vehicle) waarvoor Kia in eerste instantie geen plannen had. Leden van het designteam vertellen in een korte film over het nieuwste lid van de Ceed-familie. Want hoe kwam de XCeed eigenlijk tot stand? In deze film het antwoord. De Kia XCeed is het vierde en laatste lid van de Ceed-familie, bestaande uit de Ceed vijfdeurs, de Ceed Sportswagon en de ProCeed als opvallende shooting brake. Het volledige achtergrondverhaal van de derde generatie Ceed zet Kia uiteen in een nieuw, gelimiteerd boek dat later dit jaar verschijnt. Hierin wordt ook beschreven hoe de nieuwe XCeed en ProCeed tot stand kwamen. De Ceed-modellen zijn ontworpen in het Europese designcentrum van Kia in Frankfurt, onder leiding van Gregory Guillaume, Vice President of Design van Kia Motors Europe. Tijdens het ontwerpproces bekeek Kia verschillende mogelijkheden om de vorige Kia pro_cee’d hatchback te vervangen. “Tijdens het ontwikkelen van de nieuwe ProCeed realiseerden wij ons dat er een vierde carrosserievariant binnen de Ceed line-up kon bestaan. Dit werd uiteindelijk de Kia XCeed”, stelt Guillaume. “Het leuke van dit project was dat we vooraf nooit gedacht hadden dat wij een dergelijke crossover zouden lanceren.” Sportief alternatief voor traditionele SUV Stijlvol, expressief en modern. De nieuwe Kia XCeed is wat je noemt een sportief alternatief voor traditionele SUV’s. Hij oogt atletischer dan zijn concurrenten en biedt echt iets anders dan de andere modellen in de Ceed line-up. De enige carrosseriedelen die de XCeed gemeen heeft met de Ceed vijfdeurs zijn de voorportieren. Laurent Boulay, General Manager Design Exterior van Kia Motors Europe: “Met de nieuwe Ceed-familie hebben we vier verschillende auto’s ontwikkeld die ieder inspeelt op specifieke behoeften.“ Van opzij gezien loopt de relatief lange motorkap van de Kia XCeed over in de A-stijlen, die duidelijk achter de voorwielen beginnen. Dat geeft de XCeed een sportief, pijlvormig silhouet. Hoewel de wielbasis gelijk is aan die van de andere Ceed-modellen (2.650 mm), heeft de XCeed zowel voor (+25 tot 905 mm) als achter (+60 tot 840 mm) een langere overhang. De schuine vijfde deur en de brede rand onder de achterruit, die 60 mm hoger is dan die van de Ceed vijfdeurs, accentueert de coupéachtige uitstraling van de XCeed. De grotere hoogte en bodemvrijheid geven de XCeed dezelfde stoere uitstraling als de grotere SUV’s in het aanbod van Kia. De bodemvrijheid van de XCeed bedraagt 184 mm in combinatie met 18-inch wielen, een verschil van tot wel 42 mm ten opzichte van de Ceed vijfdeurs. De stoere uitstraling wordt verder versterkt dankzij de panelen langs de wielkastranden en dorpels, de zilverkleurige dakrails en het metaalkleurige paneel in de achterbumper. Boulay voegt toe: “Hij is verhoogd, maar het is geen echte SUV. Het is wel een auto met een hogere zitpositie, maar is qua styling meer coupé-georiënteerd. Het is een oplossing voor mensen die niet een grotere, imposante SUV willen, met name in de stad.” Goede match: verhoogde zitpositie en sportiever rijgedrag Met een lagere zit dan in een SUV maar een grotere bodemvrijheid dan een conventionele hatchback biedt de Kia XCeed de bestuurder zowel een sportieve zitpositie als een beter zicht op de weg. Het interieur heeft dezelfde architectuur als de andere Ceed-modellen, met een licht op de bestuurder gerichte middenconsole. “Ik denk dat bestuurders de nieuwe Kia XCeed op prijs zullen stellen”, aldus Ralph Kluge, General Manager Design Interior, die de supervisie had over het interieurontwerp van de nieuwe Ceed-familie. “De auto biedt een sportief rijgedrag én de hogere zitpositie van een crossover. Daardoor genieten bestuurders van het beste van twee werelden.” De XCeed is de eerste Kia met een volledig digitaal HD-instrumentencluster. Andere primeur in de XCeed is het innovatieve UVO Connect-telematicasysteem. UVO Connect biedt waardevolle informatie via het geïntegreerde 10,25-inch touchscreen en de smartphone-app. “Het forse digitale display en het grote touchscreen centraal op het dashboard zorgen samen voor een levendige presentatie van informatie aan de bestuurder en passagiers. Dat sluit perfect aan op het jeugdige karakter van de auto”, aldus Kluge. Kleurrijk karakter Kleur speelt ook een belangrijke rol om het aansprekende design van de XCeed te benadrukken. De nieuwkomer wordt – net als de andere Ceed-modellen – geleverd met keuze uit twaalf carrosseriekleuren. De opvallende kleur Quantum Yellow is exclusief voor de XCeed ontwikkeld. Barbara Scheffler, verantwoordelijk voor het kleurenpalet van de nieuwe XCeed, legt uit: “Voor mij is het erg belangrijk dat we iets aanbieden wat andere merken niet durven. Quantum Yellow kan de ideale kleur zijn voor een familieman die nog steeds waarde hecht aan een auto met een sportieve uitstraling, of juist voor een onafhankelijke, succesvolle vrouw die graag wil opvallen.” Uniek voor de Kia XCeed is een interieurthema met zwarte bekleding en geel stikwerk voor de stoel- en deurbekleding, met gele biezen langs de stoelbekleding. Dit pakket bestaat ook uit glanzend zwarte en metallic gele accenten in het interieur, die perfect matchen met de exterieurkleur Quantum Yellow. De productie van de nieuwe XCeed start begin augustus 2019 in de Kia-fabriek in Zilina, Slowakije. Daar rolt deze CUV naast de Ceed vijfdeurs, de Ceed Sportswagon en de ProCeed van de productieband. De levering start in oktober. Uiteraard wordt ook de XCeed – net als elke andere Kia – standaard geleverd met de unieke fabrieksgarantie van 7 jaar of 150.000 km.
  2. Kia XCeed: volledig nieuwe crossover met praktisch SUV-karakter en dynamisch rijgedrag • Kia biedt ruime keuze aan consument in het C-segment • Nieuwe XCeed sportief alternatief voor traditionele SUV’s • Interieur- en bagageruimte vergelijkbaar met die van grotere SUV’s • XCeed een van de meest hightech auto’s in zijn klasse • Nieuwe wielophanging, zelfverzekerd weggedrag, comfort en rijplezier • Aandrijving met turbomotoren, plug-in hybride volgt later • Vanaf oktober 2019 te koop met 7 jaar/150.000 km garantie Breukelen - 26 juni 2019 De nieuwe Kia XCeed is een CUV (urban crossover utility vehicle) die het praktische karakter van een SUV combineert met het sportieve weggedrag en de compacte afmetingen van een hatchback. Ondanks het compactere formaat is de interieurruimte van de nieuwe Kia XCeed vergelijkbaar met dat van een traditionele hoge, grote SUV. De XCeed biedt volop rijplezier met zijn zelfverzekerde weggedrag en rijcomfort. Tegelijkertijd profiteert de bestuurder van een hogere zitpositie en een beter zicht op de weg dan in een conventionele hatchback. Dankzij een uitgebreide reeks geavanceerde voorzieningen voor veiligheid, connectiviteit en infotainment is de XCeed een van de meest hightech auto’s in zijn klasse. Voor de aandrijving is er keuze uit bijzonder efficiënte turbomotoren. Emilio Herrera, Chief Operating Officer van Kia Motors Europe, vertelt: “De Kia XCeed is ons antwoord op de groeiende vraag naar auto’s die meer emotie oproepen en dynamischer zijn dan een hoge SUV, zowel qua uiterlijk als weggedrag. Maar klanten willen niet inleveren op het gebied van gebruiksgemak. Onze nieuwe CUV voldoet aan die behoeften, met een modern en onderscheidend design, veel binnenruimte en een veelzijdig karakter. De Kia XCeed verenigt de sterke punten van een hatchback met die van een SUV en biedt de klant een verfrissende nieuwe keuze. Het C-segment, het op een na grootste segment in Europa, wordt de komende jaren steeds belangrijker.” Kia produceert de XCeed in de fabriek in Zilina, Slowakije, samen met de vijfdeurs Ceed hatchback, Ceed Sportswagon en ProCeed shooting brake.
  3. Kia opnieuw hoogst genoteerde volumemerk in J.D. Power kwaliteitsonderzoek • Kia voor vijfde jaar op rij beste volumemerk in ‘Initial Quality Study’ • Amerikaans onderzoek gericht op problemen in eerste 90 dagen • Kia enige automerk met vier modellen in top 10 Breukelen - 21 juni 2019 Kia is voor het vijfde jaar op rij het hoogst genoteerde volumemerk in de U.S. Initial Quality Study (IQS) van het gerenommeerde onderzoeksbureau J.D. Power. Dit jaarlijkse onderzoek richt zich op het aantal problemen dat zich voordoet in de eerste 90 dagen na aankoop van de auto. Kia scoorde het beste van alle volumemerken met 70 problemen per 100 voertuigen. Daarmee deed Kia het twee punten beter dan bij de vorige J.D. Power U.S. Initial Quality Study, toen Kia ook als beste volumemerk eindigde. Voor de 2019-editie van de IQS werden 76.256 auto-eigenaren gevraagd naar eventuele problemen met hun auto in de eerste 90 dagen na aanschaf. Daarbij kwamen in totaal 257 verschillende modellen uit 26 segmenten aan bod. Na alle gemelde problemen uitvoerig te hebben geanalyseerd, eindigde Kia als enige automerk met vier modellen in de top 10. Dat zijn de Kia Rio, Forte, Sportage en Soul. Tevens eindigden de Kia Rio, Forte, Sportage en Sedona bovenaan in hun segment. “We zijn uiteraard enorm trots dat Kia wederom bovenaan de ranglijst staat in de Initial Quality Study van J.D. Power. We hebben onze leidinggevende positie, nu voor het vijfde opeenvolgende jaar, weten vast te houden. Hiermee wordt opnieuw onze reputatie ten aanzien van de kwaliteit van onze producten bevestigd. Niet voor niets geven wij als fabrikant 7 jaar fabrieksgarantie op al onze modellen”, aldus Léan Verstoep, Managing Director bij Kia Motors Nederland B.V.
  4. Prijzen nieuwe Kia e-Soul vanaf € 42.995 • Volledig nieuwe, elektrische Kia e-Soul per direct te bestellen, klantlevering vanaf januari 2020 • Krachtige 64 kWh-batterij en actieradius van 452 kilometer (WLTP) • Standaard met snellaadaansluiting en UVO Connect telematica voorbereiding • Nieuwe Kia e-Soul leverbaar voor prijzen vanaf 42.995 euro • Unieke 7 jaar garantie geldt op gehele auto inclusief accupakket Breukelen - 18 juni 2019 Kia start met de verkoop van de nieuwe e-Soul. De elektrisch aangedreven urban crossover wordt in Nederland standaard geleverd met een krachtige 64 kWh-batterij, die goed is voor een actieradius van maar liefst 452 km (WLTP). De prijzen beginnen bij 42.995 euro. De derde generatie van de innovatieve, elektrisch aangedreven Kia e‑Soul combineert het iconische design en het speelse karakter van zijn voorgangers met een krachtige 64 kWh-batterij, goed voor een actieradius van 452 km (WLTP). De elektromotor levert 150 kW (204 pk) vermogen en 395 Nm koppel, waarmee de e‑Soul in slechts 7,9 seconden van 0 naar 100 km/u accelereert. Laadmogelijkheden De nieuwe Kia e-Soul is standaard uitgerust met een CCS Combo aansluiting voor het laden met wisselstroom (AC) en gelijkstroom (DC). Met de snellaadaansluiting kan de batterij met een snelheid van maximaal 80 kW geladen worden. De Kia e-Soul wordt in Nederland standaard uitgerust met batterijverwarming en een warmtepomp. Daardoor wordt ook in de wintermaanden een optimaal rijbereik bewerkstelligd en wordt de laadsnelheid minder beïnvloed door lagere temperaturen. Nieuwe functies De nieuwe e-Soul is de eerste Kia met een 10,25-inch multimedia touchscreen met diverse nieuwe functies, zoals split screen. Hiermee heeft de berijder in één oogopslag een duidelijk overzicht van verschillende functies. Ook nieuw is de head-up display in de uitvoering ExecutiveLine, die snelheid, instellingen van de cruisecontrol, iconen van veiligheidssystemen en navigatie-instructies weergeeft. Bovendien is de e-Soul de eerste Kia die in Nederland is uitgevoerd met eCall – de noodoproepfunctie die in heel Europa functioneert en in geval van een ongeluk via noodnummer 112 contact opneemt met de hulpdiensten. Connectiviteit Het navigatiesysteem van het 10,25-inch touchscreen heeft een ingebouwde simkaart voor het ophalen en updaten van live TomTom-data tijdens het rijden, zoals real-time verkeersinformatie, weersvoorspellingen, points of interest en informatie met betrekking tot parkeerplaatsen. Dit systeem toont laadstations en vermeldt of er laders van het juiste type beschikbaar zijn. De e-Soul is in Nederland standaard voorbereid voor het nieuwe telematicasysteem UVO Connect wat werkt via het 10,25-inch touchscreen en een smartphone-app. Met deze app wordt het mogelijk gemaakt om bijvoorbeeld vanuit kantoor of huis al een route naar het navigatiesysteem te verzenden of met de smartphone een laadsessie te starten of te stoppen. Tevens biedt UVO Connect ook de mogelijkheid om het interieur van de e-Soul voor te verwarmen/koelen voor een optimaal rijbereik. De UVO Connect app komt binnenkort in Nederland beschikbaar. Line-up & prijzen Kia levert de e-Soul met keuze uit twee rijk uitgeruste uitvoeringen: de DynamicLine voor prijzen vanaf 42.995 euro en de ExecutiveLine vanaf 44.995 euro, waardoor de e-Soul in de 4% bijtellingscategorie valt. Tot de standaarduitrusting behoren onder meer metallic lak, een Harman Kardon Premium Sound System, led-verlichting, 17-inch lichtmetalen wielen, stuurwielverwarming en stoelbekleding in stof-lederlookcombinatie. De ExecutiveLine voegt daar een head-up display aan toe, evenals elektrisch verstelbare, en geventileerde voorstoelen, een verwarmbare achterbank, volledig lederen stoelbekleding, ‘Sound Mood’-verlichting en nog veel meer. Optioneel zijn er zeven two-tone exterieurkleuren beschikbaar voor een meerprijs van 395 euro. De e-Soul is verder verkrijgbaar met een SUV pack (optioneel op de ExecutiveLine voor een meerprijs van 1.100 euro) wat het exterieur robuuster maakt met opvallende kunststof wielkastranden & dorpelafwerking en een skidplate onder de voorbumper. De e-Soul is per direct te bestellen en het maken van een proefrit is mogelijk vanaf 26 juni. De eerste klantlevering vinden vanaf januari 2020 plaats. Zoals elke andere Kia wordt ook de e-Soul geleverd met 7 jaar of 150.000 kilometer garantie. Deze unieke garantie geldt voor de gehele auto inclusief het accupakket en de elektromotor.
  5. Artur Martins per direct verantwoordelijk voor wereldwijde merk- en marketingactiviteiten van Kia • Artur Martins aangesteld als Vice President Global Brand & Marketing bij hoofdkantoor Kia Motors Corporation in Seoul • Martins was sinds 2014 Vice President Marketing & Product bij Kia Motors Europe • Europese vervanger voor Martins wordt binnenkort voorgesteld Breukelen - 17 juni 2019 Artur Martins is met onmiddellijke ingang aangesteld als Vice President Global Brand & Marketing bij Kia Motors Corporation. Martins zal leiding geven aan de wereldwijde ontwikkeling en marketing van het merk Kia, terwijl de fabrikant zich voorbereid op de introductie van nieuwe modellen, geëlektrificeerde aandrijflijnen en innovatieve rijsystemen en veiligheidstechnologie. Martins werd in 2014 aangesteld als Vice President Marketing & Product bij Kia Motors Europe en leverde een belangrijke bijdrage aan de verdere groei van Kia in Europa. Hij was in deze functie verantwoordelijk voor het snelgroeiende productaanbod van Kia en had een belangrijk aandeel in de laatste vijf van tien opeenvolgende jaren van verkoopgroei in Europa – een prestatie die geen enkele autofabrikant wist te evenaren in deze periode. Toen Martins bij Kia aan de slag ging, had hij al bijna twintig jaar ervaring in de autobranche, onder meer bij Volkswagen, Toyota en Fiat. Voor zijn nieuwe functie verhuist Martins naar het wereldwijde hoofdkantoor van Kia in Seoul, Korea. Emilio Herrera, Chief Operating Officer bij Kia Motors Europe: “Artur heeft in de afgelopen vijf jaar een zeer belangrijke rol gespeeld bij het versterken van ons merk, waarbij de merkbekendheid is toegenomen en de modellen aan aantrekkingskracht hebben gewonnen bij Europese kopers. We zijn ervan overtuigd dat hij een even positieve bijdrage zal leveren aan de verdere ontwikkeling van Kia op wereldwijd niveau en we wensen hem heel veel succes met zijn nieuwe functie in Korea.” De opvolger van Artur Martins zal binnenkort door Kia Motors Europe worden voorgesteld.
  6. Kia en Hyundai investeren in Aurora voor ontwikkeling zelfrijdende modellen • Investeringen ter versterking van reeds bestaand partnerschap • Bedrijven versnellen de ontwikkeling van autonome voertuigplatformen en services die worden mogelijk gemaakt door de Aurora Driver Breukelen - 13 juni 2019 Kia Motors Corporation, als onderdeel van Hyundai Motor Group, en Aurora Innovation Inc. breiden hun samenwerking uit voor technologie waarmee auto’s zelfstandig kunnen rijden. Het bedrijf doet opnieuw een investering om de ontwikkeling van de Aurora Driver, het zelfsturende systeem, te versnellen. Het bestaat uit een lidar, radar en camera’s die de omgeving rond de auto waarnemen. De overeenkomst zal het strategisch partnerschap die de bedrijven in 2018 sloten versterken. De bedrijven zijn overeengekomen om onderzoek uit te breiden naar een breed scala aan modellen en een optimaal platform te bouwen voor autonome voertuigtechnologie van Kia. “Aurora is de toonaangevende innovator van zelfrijdende technologie en we kijken uit naar een sterkere samenwerking met hen”, aldus Youngcho Chi, President en Chief Innovation Officer bij Hyundai Motor Group. ‘Door nauw samen te werken met brancheleiders over de hele wereld kunnen we volledig zelfrijdende voertuigen ontwikkelen die veilig en innovatief zijn voor onze klanten.’ Sinds de oprichting heeft Aurora snel haar plek als marktleider ingenomen in de ontwikkeling van autonome technologie. De Aurora Driver, het zelfsturende systeem, bestaat uit een lidar, radar en camera’s die de omgeving rond de auto waarnemen. De computer waarop de softwaremodules draaien interpreteert de waarnemingen en plant een veilige route. Met de integratie van de Aurora Driver zullen Kia-voertuigen nog beter in staat zijn om te monitoren, te reageren en zich aan te passen aan verschillende omgevingen. “Het team aan technici van Kia wat werkt aan de Aurora Driver heeft de afgelopen periode een enorme vooruitgang geboekt. Zij kunnen trots zijn op de reeds behaalde resultaten”, zegt Sterling Anderson, medeoprichter en Chief Product Officer van Aurora. “Samen met al onze ecosysteempartners komen we zo tot een krachtig platform dat de voordelen van zelfrijdende technologie veilig, snel en breed toepasbaar zal maken”. De samenwerking tussen Kia en Aurora draagt bij aan de ambitie van het merk om leidend te zijn met autonoom rijden. Kia wil in de nabije toekomst een grootschalige testvloot van autonome voertuigen op de openbare weg testen om de weg vrij te maken voor commerciële productie van deze technologie.
  7. Volledig digitaal instrumentarium primeur in Kia XCeed • Nieuw volledig interactief digitaal instrumentarium (Supervision cluster) van 12,3-inch begin Q4 als primeur in de Kia XCeed urban crossover • Geavanceerde grafische mogelijkheden en geschikt voor toepassing in andere toekomstige modellen • Onthulling high-tech Kia XCeed op 26 juni 2019 Breukelen - 11 juni 2019 De nieuwe Kia XCeed urban crossover krijgt als eerste een volledig digitaal 12,3-inch Supervision instrumentarium. De onthulling van dit model op 26 juni 2019 markeert een nieuw tijdperk. Het is een van de meest technologisch geavanceerde modellen van Kia. Emilio Herrera, Chief Operating Officer bij Kia Motors Europe: “Ons nieuwe Supervision cluster is een van de vele optionele technologieën voor de Kia XCeed. Samen met vele andere features, in het bijzonder in de rijker gespecificeerde modelvarianten, speelt dit instrumentenpaneel een belangrijke rol in het overzichtelijk weergeven van essentiële informatie voor de bestuurder. Dit instrumentarium komt ook in aangepaste vorm in toekomstige modellen van Kia, waarbij we nieuwe vormen zoeken voor informatieoverdracht tijdens het rijden richting de rijder.” Nieuw hoge resolutie display voor messcherpe weergave Het 12,3-inch Supervision cluster is ontworpen om informatie zo duidelijk mogelijk weer te geven. Het biedt een hoge schermresolutie van 1920 x 720 pixels en komt in de plaats van de snelheidsmeter en toerenteller, zoals die in de huidige modellen te zien zijn. Een enkel, naadloos display projecteert messcherp digitale meters voor snelheid en toerental. Door de snelle beeldverversingscyclus reageren de wijzers snel en soepel op de input van de bestuurder. Tussen de beide digitaal weergegeven meters is een multifunctioneel display te zien dat is te bedienen via schakelaars op het stuurwiel. In dit deel van het digitale instrumentarium kan de rijder kiezen uit weergave van navigatie-aanwijzingen, audio-informatie, informatie van de smartphone en contacten of ritgegevens. Dat betreft onder meer actueel of gemiddeld brandstofverbruik. Het systeem kan ook onderhouds- of controlewaarschuwingen voor het voertuig weergeven. En het is mogelijk om meldingen te krijgen van de talrijke actieve veiligheids- en bestuurdersassistentiesystemen of actuele verkeersinformatie te tonen. Het multifunctionele centrale display toont daarnaast aanwijzingen van het Driver Attention Warning systeem, te weten adviezen om een pauze te nemen omdat vermoeidheid is geconstateerd. Zodra de bestuurder de auto heeft geparkeerd en de motor afzet, laat het nieuwe instrumentarium kort een grafische afbeelding van de rijdende auto zien, plus een samenvatting van de ritgegevens; gereden tijd, afgelegde afstand, gemiddeld verbruik en de resterende actieradius met de nog aanwezige brandstofvoorraad. Drive Mode graphics Net als bij andere Ceed-modellen zal ook de Kia XCeed leverbaar zijn met het Drive Mode Select systeem. De lay-out van het Supervision instrumentarium verandert ook bij het wisselen van rijmodus. In de stand Normal biedt het scherm actuele informatie over brandstofefficiency en traditionele digitale meters voor snelheid en toerental, plus aanvullende ritgegevens. In de stand Sport zijn snelheid en toerental prominenter in beeld. Niet essentiële informatie is dan verborgen om de bestuurder zo min mogelijk af te leiden. Digitale dashboards van de toekomst Met het digitale instrumentarium bewijst Kia dat het met de in-car technologie klaar is voor toekomstige technologische ontwikkelingen. Digitale dashboards spelen meer en meer een sleutelrol bij het weergeven van rijgegevens en informatie van talrijke bronnen. De nieuwe digitale displays van Kia zijn klaar voor grensverleggende veiligheids- en aandrijflijntechnologie van de toekomst. Om een voorbeeld te geven, de grafische mogelijkheden zijn ideaal om volledige informatie te geven van geëlektrificeerde aandrijflijnen die in steeds meer Kia-modellen zijn te vinden. Het digitale instrumentarium is in de toekomst aan te passen om informatie over zuinig rijden weer te geven, over rijstijl en zelfs over de energieflow tussen batterij en elektromotor. Het nieuwe digitale instrumentarium kan ook een unieke visuele link bieden met de Eco-rijmodus in sommige modellen. Het nieuwe instrumentarium zal dan ook zijn weg vinden naar toekomstige mild-hybrid, hybrid, plug-in hybrid en elektrische modellen.
  8. Nieuwe Kia XCeed: stijlvol en expressief alternatief voor traditionele SUV • Europees design voor nieuwe ‘urban crossover’ met coupé-design • Sportieve looks en rijeigenschappen gecombineerd met de ruimte van een traditionele SUV • XCeed is vierde lid van de Ceed-familie, bestaande uit de Ceed, Ceed Sportswagon en ProCeed • Onthulling Kia XCeed op 26 juni 2019 Breukelen - 05 juni 2019 Kia Motors geeft de eerste foto vrij van de nieuwe Kia XCeed. Deze urban crossover is het vierde familielid van de nieuwe Ceed-familie. Het model combineert een sportieve coupéstyling met dito rijeigenschappen en de veelzijdigheid van een traditionele SUV. De officiële onthulling van de Kia XCeed vindt plaats op 26 juni 2019. Het Europese designcentrum van Kia in Frankfurt is verantwoordelijk voor het design van de onderscheidende Kia XCeed met coupé-daklijn. De urban crossover is daar ontworpen onder leiding van Gregory Guillaume, Vice President of Design bij Kia Motors Europe. De extra bodemvrijheid in combinatie met de lagere daklijn geeft een sportievere positie ten opzichte van een traditionele SUV. Tegelijkertijd zorgt de hogere zitpositie voor een beter zicht op de weg in vergelijking met een conventionele hatchback. Ten opzichte van zijn grotere rivalen biedt de nieuwe Kia XCeed meer dynamiek, niet alleen op het gebied van design, maar ook wat betreft de rijeigenschappen. Daarnaast is de interieur- en bagageruimte vergelijkbaar met die van populaire SUV’s in Europa. “Het sportieve design en karakter maakt de nieuwe Kia XCeed aantrekkelijker dan andere langere en grotere SUV’s”, aldus Emilio Herrera, Chief Operating Officer bij Kia Motors Europa. “Toch doen deze eigenschappen geen afbreuk aan de veelzijdigheid. Dankzij de slimme indeling van het interieur en de bagageruimte is de XCeed net zo praktisch als een SUV.”
  9. Kia Motors Nederland B.V. versterkt positie op zakelijke markt • Zakelijke markt biedt volop kansen voor Kia • Kia nadrukkelijker in beeld bij fleet- en leasemarkt met e-Niro en de nieuwe Ceed-family • Versterking team Fleetsales & Leasing Breukelen - 03 juni 2019 Naast een sterke positie op de particuliere markt pakt Kia ook door op de zakelijke markt. Met haar label ‘Business Approved’ biedt Kia modellen aan die goed aansluiten bij de wensen van de zakelijke rijder. Dankzij de komst van de nieuwe Ceed family, inclusief de aansprekende Proceed én de volledig elektrische e-Niro biedt de zakelijke markt volop kansen voor Kia. Mede daarom is de Fleet & Lease-afdeling van Kia Motors Nederland per 3 juni 2019 versterkt met de komst van Patrick Heintjes. Kia behoort momenteel tot één van de snelst groeiende merken in Nederland. “We zijn heel trots 2018 afgesloten te hebben op een vijfde positie in de Nederlandse verkoopstatistieken. Nu steeds meer zakelijke rijders de weg naar onze modellen weten te vinden, is het zaak hier verder op door te pakken. Dit doen wij onder andere met de propositie op het gebied van e-modellen, waarbij wij naast de auto ook een uitgebreid pakket aan laadoplossingen en bijbehorende diensten leveren”, aldus Sjoerd Knipping, Commercieel Directeur. Versterking team Fleetsales & Leasing Om de groei in de zakelijke markt in goede banen te leiden treedt Patrick Heintjes (33), voorheen werkzaam bij Xtandit B.V., per 3 juni 2019 in dienst als Accountmanager Fleetsales & Leasing bij Kia. Patrick: “Samen met haar dealerorganisatie is Kia in de afgelopen jaren doorgegroeid tot een top 5 speler in de zakelijke markt. Het is nu zaak om ons succes gezamenlijk verder uit te bouwen en onze ambities te verwezenlijken. Met alle nieuwe modellen die Kia nog gaat introduceren, ben ik ervan overtuigd dat wij deze ambities gaan waarmaken en ben ik er trots op hier persoonlijk verder aan te gaan bijdragen.”
  10. Kia gaat partnerships aan en introduceert laadoplossingen voor e-modellen • Kia biedt voor elektrische modellen laadoplossingen en diensten aan • Compleet pakket: elektrische auto, intelligent oplaadpunt inclusief laadsleutel, ondersteuning en updates • Partnerships met Abel&co en Plugsurfing bieden uitgebreide keuzemogelijkheden en professionele ondersteuning Breukelen - 28 mei 2019 Kia maakt de aanschaf van haar e-modellen, zoals de onlangs geïntroduceerde e-Niro, extra aantrekkelijk. Het merk biedt namelijk ook zelf laadoplossingen en alles wat daarbij hoort. Kia maakt de keuze voor een elektrisch aangedreven model nu nog aantrekkelijker door klanten een volledige laadoplossing te bieden. Via de Kia-dealer wordt naast een elektrisch aangedreven Kia ook het laadpunt aangeboden, inclusief de installatie en het onderhoud. Het optionele abonnement voor het opladen en de bijbehorende laadsleutel met smartphone app maakt het rijden van een elektrisch aangedreven Kia nog eenvoudiger. “Fantastisch om te melden dat wij de krachten van professionele partners zoals Plugsurfing en Abel&co kunnen bundelen om laadoplossingen op maat te leveren. Kia biedt nu meer dan alleen een elektrische auto, dat is wat ik noem de Power to Surprise”, zegt Tim den Besten, EV Brand Manager bij Kia Motors Nederland. Van A tot Z Kia biedt deze laadoplossingen van A tot Z aan in samenwerking met nieuwe partners. Zo zorgt Abel&co voor een deskundige installatie van het laadpunt. Abel&co is een coöperatie waarbij 244 installatiebedrijven zijn aangesloten, wat zorgt voor een landelijk dekkend professioneel netwerk. De klant heeft bij de Kia-dealer ruime keuze uit laadpalen, zoals bijvoorbeeld de populaire Mennekes Amtron. De slimme laadpalen zijn voorzien van een paslezer die de chip van de Kia-laadsleutel herkent. Hierdoor is verrekening van de laadsessies mogelijk en heeft de berijder inzicht in alle laadsessies in de Kia Public Charging app. De Online Service & Support desk is 24 uur per dag en 7 dagen per week te bereiken. Toegang tot grootste laadnetwerk van Europa Twijfels of het volgende laadpunt bereikt kan worden hoeft de berijder van een elektrische Kia ook niet te hebben, want via de Kia-dealer wordt er ook gezorgd voor toegang tot het grootste netwerk van laadpunten in Europa. Kia werkt daarvoor samen met Plugsurfing. De Kia-laadsleutel, powered by Plugsurfing, biedt toegang tot een netwerk van meer dan 110.000 laadpunten in Europa. De laadsleutel wordt gekoppeld middels de Kia Public Charging app (exclusief voor Kia) en is beschikbaar voor iOS en Android. In de Kia Public Charging app biedt Kia haar klanten de mogelijkheid om te abonneren op een exclusieve oplaadservice. Voor € 9,99 per maand kan de elektrische Kia-rijder tegen een vast scherp tarief per kWh laden in Nederland. Het tarief bij AC-oplaadpunten is € 0,24 per kWh en bij DC-oplaadpunten € 0,53 per kWh. Tarieven zijn inclusief BTW. Elke e-Niro wordt tijdelijk gratis geleverd met de Kia-laadsleutel inclusief € 10,- laadtegoed.
  11. Prijzen vernieuwde Kia Niro Hybrid en Plug‑in Hybrid • Krachtiger, sportiever en gestroomlijnder uiterlijk • Nieuwe wielen en kleuren voor Niro Hybrid en Niro Plug‑in Hybrid • Nieuw dashboard, nieuw navigatiesysteem en nieuwe systemen voor autonoom rijden • Prijzen nieuwe Niro Hybrid vanaf € 28.995,-, nieuwe Niro Plug‑in Hybrid vanaf € 36.195,- Breukelen - 10 mei 2019 De Kia Niro is uiterst succesvol op de Nederlandse markt. Om dit succes te continueren, introduceert Kia een vernieuwde versie van de Niro Hybrid en Plug‑in Hybrid. De vernieuwde Niro Hybrid is er vanaf € 28.995,- en de Niro Plug‑in Hybrid vanaf € 36.195,-. Sinds zijn introductie in 2016 heeft Kia in Nederland al meer dan 13.000 exemplaren van de hybride Niro verkocht. Daarmee is de Niro de bestverkochte hybride van de afgelopen jaren en in 2018 was de Niro zelfs de nummer twee in het C‑SUV‑segment. Met de vernieuwde Niro Hybrid en Niro Plug‑in Hybrid bouwt Kia het succes verder uit. Krachtiger, sportiever, gestroomlijnder Aan de voorzijde zijn de grille, de nieuwe pijlvormige LED-dagrijverlichting en de skidplate in de geheel nieuwe bumper opgenomen. Daardoor heeft de Niro een krachtiger, sportiever en gestroomlijnder aanzien gekregen. Ook de achterlichten en de achterbumper zijn vernieuwd. Zo hebben de achterlichten een nieuwe indeling gekregen en zijn de reflectors in de achterbumper nieuw vormgegeven, in dezelfde stijl als de pijlvormige dagrijverlichting aan de voorzijde. Nieuwe wielen, nieuwe kleuren Behalve dat er nieuwe lichtmetalen 16- en 18-inch wielen leverbaar zijn, is er ook een nieuwe carrosseriekleur voor de vernieuwde Kia Niro: Horizon Blue, hiermee telt het kleurengamma nu tien kleuren. De blauwe accenten op de Niro Plug‑in Hybrid zijn verdwenen, zodat die versie zich aan de buitenzijde alleen nog onderscheidt van de Niro Hybrid door de verchroomde stootstrips over de portieren. Modern nieuw dashboard Het dashboard van de Kia Niro is geheel nieuw ontworpen en heeft een moderne uitstraling. Standaard levert Kia de Niro nu met een 8-inch audiodisplay met voorbereiding voor Apple CarPlay en Android Auto. Verder behoort tot de standaarduitrusting een achteruitrijcamera en een 4,2-inch digitaal instrumentencluster. Vanaf uitvoeringsniveau DynamicLine installeert Kia een fors 10,25-inch navigatiesysteem voorzien van UVO Connect, waarover Kia later meer bekend maakt. Verder is de nieuwe Niro vanaf de uitvoering DynamicPlusLine voorzien van Ambient lighting, waarmee de sfeerverlichting in het interieur, net als in de e-Niro, naar wens in te stellen is. De topversie, de ExecutiveLine, biedt onder andere een schuif-/kanteldak en het geheel nieuwe 7-inch digitale instrumentencluster.
  12. Kia Motors werkt samen met K-Pop-supergroep BLACKPINK • Kia Motors is in 2019 titelsponsor van wereldtournee meidengroep BLACKPINK • Kia organiseert diverse activiteiten rond concerten tijdens wereldtournee BLACKPINK • Kia kondigt in 2019 meer samenwerkingen met K-Pop-artiesten aan Breukelen - 26 april 2019 Kia Motors is in 2019 de titelsponsor van de wereldtournee van de K-Pop-sensatie BLACKPINK. Door het partnerschap met de meidengroep wil Kia Motors een jongere doelgroep bereiken. BLACKPINK is een Koreaanse meidengroep die in 2016 debuteerde bij het K-Pop-label YG Entertainment. BLACKPINK is de meidengroep met wereldwijd de meeste abonnees op YouTube. K-Pop (Korean Pop) is een mix van elektronische, hiphop-, pop-, rock- en r&b-muziek, met allerlei audiovisuele elementen. “Kia is samen met K-Pop een van de succesvolste exportproducten uit Korea; BLACKPINK past daarom ook perfect bij ons merk. Zij zijn een van de meest dynamische, stijlvolste en populairste acts ter wereld. Deze samenwerking geeft Kia de unieke mogelijkheid om de merkbekendheid bij een jongere generatie te vergroten”, zegt Yong-Won Cho, Chief Marketing Officer van Kia Motors Corporation. Exclusieve evenementen Als de titelsponsor van de groep haar eerste wereldtournee organiseert Kia tijdens de tour diverse evenementen waar fans de K-Pop-sterren kunnen ontmoeten en prijzen (zoals gesigneerde cd’s) kunnen winnen. De wereldtour is in januari dit jaar van start gegaan. BLACKPINK naar Amsterdam Zaterdag 18 mei komt BLACKPINK naar Amsterdam voor een spetterend optreden in AFAS LIVE. Kia Motors Nederland biedt fans de mogelijkheid om kaarten te winnen voor het concert. Daarnaast mogen de gelukkige winnaars overdag ook de soundcheck van de meidengroep bijwonen. De ticketactivatie start dinsdag 30 april via de social media kanalen van Kia Motors Nederland. De eerste van een reeks partnerschappen De samenwerking met BLACKPINK is de eerste van een hele reeks: Kia Motors kondigt de komende maanden meer partnerschappen met K-Pop-artiesten aan om zich met muziekliefhebbers te verbinden.
  13. Kia ontwikkelt speciale smartphone-app om prestaties van elektrische voertuigen in te stellen • Speciale app om zeven prestatie-bepalende instellingen te wijzigen • Gepersonaliseerde instellingen zijn online te delen • Blockchain-technologie zorgt voor optimale beveiliging • Nieuwe technologie leverbaar op toekomstige Kia-modellen Breukelen - 25 april 2019 Kia werkt aan nieuwe technologie waarmee je verschillende prestatie-bepalende instellingen van een elektrisch aangedreven voertuig kunt wijzigen via een smartphone-app. Het gaat hier om een primeur in de auto-industrie. Kia verwacht deze technologie op toekomstige modellen toe te passen. Met deze app kun je op afstand de maximumsnelheid van de auto instellen, evenals het energieverbruik van de klimaatcontrole, de kracht van de verwarming en de setting van het regeneratieve remsysteem. Maar ook het maximumkoppel van de motor, het acceleratievermogen en de reactiesnelheid van het stroompedaal zijn in te stellen. Het gaat in totaal om zeven instellingen die de prestaties van een elektrisch voertuig beïnvloeden en waarvan ondertussen het marktaandeel stevig doorgroeit. De door Kia ontwikkelde technologie maakt het mogelijk dat bestuurders in elk willekeurig elektrisch voertuig hun eigen gepersonaliseerde instellingen kunnen gebruiken door deze te downloaden van de server. De toepassing biedt geoptimaliseerde instellingen voor een route naar een bestemming, door de resterende afstand en de daarvoor benodigde energie te berekenen. Tevens kunnen gebruikers hun persoonlijke instelling online delen en die van anderen uitproberen. Bestuurders kunnen ook aanbevolen instellingen van Kia toepassen, bijvoorbeeld voor het rijden op provinciale wegen, in stedelijk gebied of in bergachtig gebied. De instellingen van gebruikers worden opgeslagen op een server in de cloud. Met behulp van blockchain-technologie wordt optimale beveiliging gewaarborgd. Tijdens het uploaden en delen van aangepaste instellingen codeert het systeem belangrijke parameters in een blockchain-netwerk door nieuwe datablokken te maken en deze op te slaan om eventuele manipulatie te blokkeren. Elektrische voertuigen bieden specifieke eigenschappen waarmee zij zich nadrukkelijk onderscheiden van conventionele voertuigen met een verbrandingsmotor. EV’s bieden een unieke vorm van vrijheid in het aanpassen van rij-instellingen, omdat er geen uitstoot is en zij daarom meer speelruimte bieden zonder nadelige milieueffecten. Kia verwacht deze technologie in toekomstige elektrische modellen toe te passen.
  14. Kia Motors hoofdsponsor EK League of Legends • Kia betreedt de wereld van e-sports als hoofdsponsor Europees kampioenschap League of Legends • Samenwerking met populairste e-sports-game ter wereld • Kia legt contact met fans via game League of Legends en prominente spelers en commentatoren Breukelen - 28 maart 2019 Kia Motors betreedt de wereld van e-sports – de wereld van het gamen – en wordt hoofdsponsor van het Europese League of Legends-kampioenschap (LEC). Kia wil met het sponsoren van het LEC een nieuwe, jongere generatie autokopers aan zich binden. Als hoofdsponsor van het kampioenschap heeft Kia in samenwerking met een aantal bekende ‘casters’ (online gaming commentatoren) een film gemaakt. In de film, ‘Ready to Play’, verzamelt Trevor ‘Quickshot’ Henry in een Kia Stinger een team van casters. Dat zijn Romain Bigeard, Indiana ‘Froskurinn’ Black, Daniel ‘Drakos’ Drakos, Aaron ‘Medic’ Chamberlain en Andrew ‘Vedius’ Day en samen gaan ze op weg naar het LEC. Nieuwe digitale marketingcontent Kia maakt in 2019 nieuwe, digitale marketingcontent om de aandacht van fans te trekken met prominente gamers, casters en auto’s van Kia. Ook verzorgt Kia promotionele stands tijdens evenementen van LEC en creëert het samen met e-sports-team ‘Fnatic’ originele content, terwijl de teamleden in de nieuwste modellen van Kia rijden. ‘Fnatic’ heeft al zeven keer het League of Legends-kampioenschap gewonnen. Marketinginnovatie “Kia is al bekend om zijn sponsoractiviteiten en deze samenwerking is een nieuwe marketinginnovatie van het merk. Parallel aan onze sponsoring van traditionelere sporten demonstreert de sponsoring van e-sports hoe Kia de levensstijl van jonge digital natives omarmt. Onze introductiefilm – met enkele van de bekendste League of Legends-casters – markeert de start van een nieuwe, opwindende samenwerking. We vinden het fantastisch om het Europese kampioenschap League of Legends in 2019 te sponsoren”, zegt Yong Won Cho, Chief Marketing Officer van Kia Motors. ’s Werelds populairste online game League of Legends kwam in 2009 op de markt en is ’s werelds populairste online game. Spelers werken samen om een zo groot mogelijk territorium in het spel te veroveren. De beste gamers van Europa komen in tien teams tegen elkaar uit in het LEC. Net als bij traditionele sporten worden de wedstrijden via digitale streamingdiensten door miljoenen fans bekeken. Meer informatie over LEC is te vinden via: – https://www.youtube.com/lolesports – https://www.instagram.com/lolesports – https://www.facebook.com/lolesports – https://twitter.com/lolesports – https://www.lolesports.com
  15. Opnieuw drie Red Dot Awards voor Kia • Kia wederom bekroond met designprijs • Gehele Ceed line-up wint Red Dot Design Award • Tweede jaar op rij dat Kia drie Awards tegelijkertijd wint • Al 24 Red Dot Awards voor Kia sinds 2009 Breukelen - 26 maart 2019 Kia valt opnieuw groots in de prijzen tijdens de Red Dot Awards. In 2018 ontving Kia er al drie voor de Stinger, Stonic en Picanto en bij de uitreiking van de 2019 Red Dot Awards in juli neemt Kia opnieuw drie awards mee naar huis. De awards gaan deze keer naar de Ceed hatchback, Ceed Sportswagon en de ProCeed. Het regent dit jaar designprijzen voor Kia. Begin 2019 ontving Kia al drie iF Design-awards voor de Ceed-familie en nu vallen deze door hun looks opnieuw in de prijzen. De drie Red Dot Awards versterken de reputatie van Kia op het gebied van vooruitstrevend en onderscheidend design. In een periode van meer dan tien jaar heeft Peter Schreyer, President of Design en Chief Design Officer van Kia, het Koreaanse merk een geheel eigen gezicht gegeven. Kia won zijn eerste Red Dot Award in 2009 met de Kia Soul. Sindsdien nam Kia al 24 Red Dot Awards voor modeldesigns in ontvangst. De E van Europa, de D van design Dat design een belangrijk onderdeel is bij de ontwikkeling van de Ceed schuilt al sinds de eerste generatie uit 2007 in de naam van het model. Waar de eerste twee generaties werden geschreven als cee’d, voert Kia sinds de derde en tevens huidige generatie de naam Ceed. De betekenis blijft echter hetzelfde: Community of Europe, with European Design. De nieuwe Ceed-familie is niet alleen voor Europese kopers ontwikkeld, maar ook volledig in Europa ontworpen. Het ontwerpproces gebeurde onder leiding van designdirecteur Peter Schreyer en Gregory Guillaume, Head of Design van Kia in Europa. Ook de ontwikkeling vond in Europa plaats; in Rüsselsheim, Duitsland. Bovendien bouwt Kia de nieuwe Ceed-familie in Europa, namelijk in Zilina, Slowakije. Over Red Dot Awards De Red Dot-competitie mag gezien worden als de grootste productdesignwedstrijd ter wereld. De competitie is in 1955 in het leven geroepen door het in Essen gevestigde Design Zentrum Nordrhein Westfalen. De jury – bestaande uit veertig designers, docenten en journalisten – kijkt bij het bepalen van de winnaars onder meer naar innovatie, functionaliteit, ergonomie, symbolische en emotionele waarde en milieuvriendelijkheid. Prijzen worden toegekend aan producten die voldoen aan de hoogste designstandaards. De Red Dot Awards worden gepresenteerd in drie categorieën: Product Design, Communication Design en Design Concept. In 2019 werden uit ruim 5.500 inschrijvingen uit 55 landen winnaars geselecteerd, waaronder dus Kia met de nieuwe Ceed-familie. De officiële presentatie van de Red Dot Awards vindt plaats op 8 juli 2019 in Essen in het Aalto Theatre, een beroemd concertgebouw ontworpen door Alvar Aalto.
×
×
  • Create New...