Ga naar inhoud

KCG

KCG
  • Aantal items

    333
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    13

KCG won de laatste dag op 30 augustus

KCG had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

127 Excellent

Over KCG

  • Titel
    Kia Contact Groep

Algemeen

  • Geslacht
    Niet Opgegeven
  • Auto
    n.v.t.

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Kia presenteert een sociaal experiment: de authentieke keuze Breukelen - 16 oktober 2018 Samen met de introductie van de nieuwe Kia Ceed, door AutoBild uitgeroepen tot de nieuwe nummer 1, presenteert Kia een sociaal experiment in een door XXS Amsterdam ontwikkelde campagne. Een experiment waarbij een groep zakelijke rijders wordt gevolgd met verborgen camera’s om te laten zien dat zij geneigd zijn in hun keuzegedrag de groep te volgen. Opvallend is dat in zowel de experimenten als in het kiezen van hun leaseauto, zakelijke rijders zich vaak laten leiden door groepsdruk in plaats van zelf een authentieke keuze te maken; de top 5 meest gekozen leaseauto's verandert nauwelijks. De vraag in dit experiment is dan ook of de zakelijke rijder zich laat beïnvloeden door de groep of dat hij of zij zelf een authentieke keuze maakt bij het uitzoeken van een nieuwe leaseauto. Kia heeft de ambitie om in Nederland verder te groeien in de zakelijke markt – maar moet daarvoor als merk meer vertellen dan alleen wat de functionaliteiten van haar modellen zijn. Daarom lanceert Kia met de nieuwe Kia Ceed ook de eerste campagne die de mentaliteit van het merk communiceert. Een mentaliteit die gaat over het durven af te wijken van de gebaande paden en over eigen keuzes willen maken. Kia was bijvoorbeeld ook de eerste die 7 jaar garantie als standaard introduceerde. Met de Ceed wil Kia het groepsgedrag doorbreken; Kia gunt het de zakelijke rijder om zelf een authentieke keuze te maken. De basis van de campagne is een film waarin het experiment met de zakelijke rijders is vastgelegd. Een drietal experimenten laten zien dat wij als mensen sterk beïnvloedbaar zijn door groepsdruk. Aan het eind van de film moedigt Kia de zakelijke rijder aan een authentieke keuze te maken; een keuze die hij of zij echt zelf maakt. Hiermee lanceert Kia een campagne die meer doet dan alleen vertellen over de nieuwe Ceed. Een campagne die laat voelen wat de mentaliteit van het merk Kia is; de zakelijke rijder uitnodigen om eigen keuzes te maken en af te wijken van de gebaande paden wanneer hij of zij dat zelf nodig acht. CREDITS Kia Commercieel Directeur: Sjoerd Knipping Manager Communicatie & PR: Maaike Aarts XXS Amsterdam Creatives: Paul van Uden, Anne-Maro Huberts Creative Directors: John de Vries, René Verbong Head of strategy: Joram Helmer Strategy Director: Michael Van den Brande Account: Ward Enckhof, Lisa Been RTV- Producer: Marcel Ossendrijver Filmproductie maatschappij: We Film Regisseur: Joeri Holsheimer Executive producer: Rogier Sol Producers: Annemieke Boschma, Anouk Knapen & Lino Kempees Camera techniek/Go Pro’s: Christiaan van der Knoop Offline editors: Sander van der Aa & Joshua Menco Kleurcorrectie: The Compound, Tim van Paassen Online afwerking: The Compound, Tim van Paassen & Daniel Falkenhagen Geluidsnabewerking: Evelien van der Molen Muziek: Library muziek www.deauthentiekekeuze.nl https://youtu.be/_3GgNUV1MnU – zonder subs https://youtu.be/ht2eazXHdZM – met subs
  2. In detail: de nieuwe Kia e-Niro met 485 kilometer range • Nieuwe Kia e-Niro met 64 kWh lithium-ion-polymeerbatterij heeft actieradius van 485 kilometer (volgens WLTP) op één acculading • Kia e-Niro combineert elektrische kracht met ruimte en gebruiksgemak van een crossover • Kia e-Niro completeert Niro-gamma van Niro Hybrid en Niro Plug-in Hybrid • In Nederland meer dan 10.000 exemplaren van de Kia Niro verkocht sinds 2016; hierdoor is de Kia Niro de bestverkochte hybrideauto van 2017 en 2018 • Debuut Kia e-Niro tijdens Autosalon van Parijs (4 t/m 14 oktober 2018) • Verkrijgbaar vanaf eind 2018 Breukelen - 02 oktober 2018 De gloednieuwe Kia e-Niro is de eerste volledig elektrisch aangedreven crossover van Kia. Met een actieradius van maar liefst 485 kilometer volgens de WLTP-testcyclus combineert de e-Niro rijplezier en opwindend design met het gebruiksgemak van een compacte crossover en emissievrij rijden. Het resultaat maakt van de Kia e-Niro een van de interessantste elektrische auto’s van dit moment. De verkoop van de Kia e-Niro start eind 2018. De vanafprijs maakt Kia binnenkort bekend. De Kia e-Niro is een van de eerste elektrische voertuigen waarin rijplezier, oogstrelend design en het gebruiksgemak van een crossover hand in hand gaan met emissievrije mobiliteit. Om die reden heeft de e-Niro een unieke marktpositie. Kopers profiteren van diverse speciaal voor EV’s ontwikkelde technologieën, nieuwe veiligheidssystemen en een opvallend ex- en interieurdesign. “De combinatie van een cool crossover-design en geavanceerde aandrijflijnen resulteerde in 2017 in Europa al in de verkoop van ruim 33.000 exemplaren van de Niro en al meer dan 30.000 exemplaren van januari tot nu in 2018. Daarmee is het een van onze bestverkopende modellen”, zegt Emilio Herrera, Chief Operating Officer van Kia Motors Europe. “Naar verwachting komt het cumulatieve verkoopaantal van elektrische voertuigen in Europa dit jaar uit op 200.000. Eind 2022 zal dat aantal zijn opgelopen tot bijna een miljoen auto’s, terwijl de crossover-markt ook in de komende jaren zal blijven groeien. De e-Niro is een duidelijk bewijs van de vooruitgang die Kia heeft geboekt met het maken van comfortabele, gebruiksvriendelijke en fun-to-drive modellen die de weg vrij maken voor emissievrij rijden.” De nieuwe e-Niro komt naast de al bestaande en bijzonder succesvolle Niro Hybrid en Niro Plug-in Hybrid in de line-up van Kia. Kia heeft sinds de marktintroductie van het model in 2016 wereldwijd al meer dan 200.000 exemplaren van de Niro verkocht, waarvan 65.000 in Europa. In Nederland zijn er sinds de introductie van de Kia Niro Hybrid meer dan 10.000 exemplaren verkocht. De Kia Niro Hybrid is daarmee de bestverkochte hybride van Nederland in 2017 en 2018. De e-Niro is na de Soul EV de tweede volledig elektrische auto van Kia die wereldwijd wordt verkocht.
  3. Kia met maar liefst vier onthullingen op de Autosalon van Parijs • Europees debuut van volledig elektrische Kia e-Niro crossover • Publieksdebuut van Kia ProCeed met opwindende shooting brake-carrosserie • Introductie van high-performance Kia Ceed GT en ProCeed GT • Premiere van Kia Ceed GT-Line • Alle nieuwe modellen standaard met 7 jaar of 150.000 km garantie Breukelen - 02 oktober 2018 Kia presenteert op de Autosalon van Parijs de nieuwe Kia ProCeed. Het geheel nieuwe vijfdeursmodel met shooting brake-carrosserie debuteert samen met de nieuwe high-performance Ceed GT en ProCeed GT, de Ceed GT-Line en de e-Niro, die zijn Europese debuut maakt. Emilio Herrera, Chief Operating Officer van Kia Motors Europe: “De nieuwe auto’s die wij op de Autosalon van Parijs presenteren, onderstrepen onze ambities en onze passie voor het design dat de auto’s van Kia kenmerkt. De ProCeed is een voorbeeld van verbluffend, emotioneel design, de Ceed GT daagt zijn bestuurder maximaal uit en de e-Niro verlaagt de drempel om elektrisch te gaan rijden met zijn gebruiksgemak, betrouwbaarheid en rijplezier.” Alle vier nieuwe modellen die Kia in Parijs presenteert, worden verkocht met de unieke garantie van Kia: standaard 7 jaar of 150.000 kilometer. Deze garantie geldt ook voor het lithium-ion-polymeer-batterijpakket en de elektromotor in de Kia e-Niro. Kia e-Niro: elektrische kracht met gebruiksgemak van een crossover De volledig elektrische Kia e-Niro combineert rijplezier, opvallend design, praktisch gebruiksgemak en een emissievrije aandrijflijn. Deze uiterst veelzijdige, compacte, elektrisch aangedreven crossover maakt elektrisch rijden zeer aantrekkelijk met zijn grote actieradius en grotere gebruiksmogelijkheden dan veel andere elektrische voertuigen. De e-Niro is vanaf eind dit jaar in Europa te koop. Kia ProCeed: verbluffende coupé-geïnspireerde lijnen met veelzijdigheid van een stationwagon De nieuwe Kia ProCeed is op de Autosalon van Parijs voor het eerst te zien. De ProCeed verenigt opwindend design met de ruimte en veelzijdigheid van een stationwagon in de fraaie vormen van een vijfdeurs shooting brake-carrosserie. Vanaf begin 2019 is de Kia ProCeed exclusief in Europa te koop. Kia Ceed GT en ProCeed GT: topprestaties, sportief weggedrag en wendbaarheid De nieuwe Kia Ceed GT is sportiever en rijdt plezieriger dan ooit. De GT-uitvoering, die er ook is als Proceed GT, debuteert op de Autosalon van Parijs. De productie gaat in november van start. Beide modelversies zijn vanaf het eerste kwartaal van 2019 leverbaar. Of de GT-versies ook naar Nederland komen maakt Kia Motors Nederland later bekend. Ceed GT-Line: sportief design, zuinige en schone turbomotoren De nieuwe Kia Ceed GT-Line deelt designelementen met de Ceed GT. De GT-Line uitvoeringen zijn beschikbaar met de zuinige 1.0- en 1.4-liter turbobenzinemotoren met directe inspuiting en met de 1.6-liter common-rail dieselmotor. Vanaf het eerste kwartaal van 2019 is de Ceed GT-Line leverbaar.
  4. Tipje van de sluier nieuwe Kia ProCeed Breukelen - 29 augustus 2018 In een vandaag vrijgegeven schets is te zien hoe de nieuwe Kia ProCeed design moeiteloos combineert met de veelzijdigheid van een wagon in een vijfdeurs shootingbreak carrosserie. De nieuwe ProCeed volgt qua design de Kia ProCeed Concept die tijdens de 2017 IAA in Frankfurt zeer positief is ontvangen. De ProCeed levert een bijzondere combinatie van design en veelzijdigheid. Ontworpen, ontwikkeld en gebouwd in Europa vertegenwoordigt de Kia ProCeed een uniek aanbod in het C-segment. De nieuwe Kia ProCeed beleeft op 13 september zijn wereldpremière en maakt zijn publieke debuut op 2 oktober tijdens de 2018 Modial de l’Auto in Parijs.
  5. Kia toont nieuwe generatie Separated Sound Zone technologie • Nieuw geluidssysteem biedt mogelijkheid om iedere passagier naar andere muziek te laten luisteren, zonder koptelefoon • Zorgt voor extra privacy tijdens handsfree telefoongesprekken • Kan geluiden dempen die onnodig zijn voor passagiers, maar cruciaal voor de bestuurder • Geavanceerde technologie helpt rijervaring te verbeteren in het autonome navigatietijdperk Breukelen - 13 augustus 2018 Kia presenteert de nieuwste generatie Separated Sound Zone (SSZ) technologie waarbij iedere inzittende naar eigen muziek kan luisteren en bijvoorbeeld alleen de bestuurder waarschuwingssignalen kan horen. Bijzonder daarbij is dat geen koptelefoon vereist is, zodat de ‘sociale ruimte’ met de vrijheid om onbelemmerd met elkaar te converseren intact blijft. De SSZ-technologie creëert en stuurt akoestische velden in de auto, zodat elke inzittende geluiden kan horen die een ander niet hoort. De vele luidsprekers in de auto bevatten technologie om de sterkte van geluidsgolven te verminderen of te verhogen. Dit zorgt ervoor dat verschillende geluiden op de zitplaats in de auto elkaar niet ‘overlappen’. Dit werkt op dezelfde wijze als de inmiddels bekende ruisonderdrukkingssystemen (noise cancellation), maar dan zonder koptelefoons. “In het tijdperk van autonomie krijgen klanten steeds meer behoefte aan gepersonaliseerde entertainment, zoals het Separated Sound System”, zegt een woordvoerder van het Kia NVH Research Lab. “Het streven is om bestuurders en passagiers te voorzien van een gepersonaliseerde, individuele ‘audio-omgeving’ om de rit nog comfortabeler en plezieriger te maken.” De muzieksmaak van mensen loopt sterk uiteen. Sommige passagiers kiezen er dan ook voor om koptelefoons te gebruiken om hun eigen muziek te luisteren, maar daarmee sluit je je ook onnodig af van interactie met andere passagiers. In een voertuig met SSZ-technologie hoef je alleen je smartphone via Bluetooth te verbinden om muziek te luisteren, zonder dat je hinder ondervindt van de muziek die andere passagiers luisteren. SSZ maakt het bovendien mogelijk om handsfree telefoongesprekken te ‘isoleren’, zodat niemand anders kan meeluisteren of hinder ondervindt. Verder maakt de baanbrekende SSZ-technologie het mogelijk om waarschuwingssignalen of andere geluiden die specifiek aan de bestuurder gericht zijn, onhoorbaar te maken voor andere inzittenden. De SSZ-technologie is sinds 2014 in ontwikkeling en naar verwachting binnen twee jaar gereed voor serieproductie. Kijk voor meer informatie over SSZ op https://youtu.be/lokXL8qyu1c.
  6. Kia Motors Nederland B.V. levert nieuwe Kia Ceed aan het Ministerie van Defensie • Primeur voor Kia: levering auto’s aan het Ministerie van Defensie • Nieuwe Kia Ceed sinds begin juli in de showrooms, nu al gekozen door het Ministerie van Defensie • Eerste 25 van in totaal 217 exemplaren van de Kia Ceed afgeleverd • Nieuwe Kia Ceed overtuigt met gunstige prijs-kwaliteitverhouding en unieke garantievoorwaarden Breukelen - 24 juli 2018 Kia Motors Nederland B.V. is gestart met de levering van in totaal 217 exemplaren van de nieuwe Kia Ceed aan het Ministerie van Defensie. De eerste 25 exemplaren zijn inmiddels afgeleverd. Het is een primeur voor Kia om dienstauto’s te leveren aan de Staat der Nederlanden. “Voor Kia is deze overeenkomst een mijlpaal. Met de nieuwe Kia Ceed hebben wij een belangrijke zakelijke troef in handen en mede daarom hebben wij ons ingeschreven op deze tender van de Rijksoverheid”, zegt Sjoerd Knipping, Commercieel Directeur. “Het is een mooie referentie dat we aan de Staat der Nederlanden – in dit geval aan het Ministerie van Defensie – een groot aantal auto’s leveren. De overeenkomst, die begin dit jaar is ondertekend, versterkt niet alleen onze relatie met het Ministerie van Defensie, maar draagt ook bij aan de ambitie van Kia om binnen de zakelijk markt te groeien.” Zware milieueisen Kia voldoet met de nieuwe Ceed aan de meest strenge milieueisen. Bovendien is de nieuwe generatie Ceed de meest Europese Kia ooit – hij is ontwikkeld in Europa en wordt hier ook geproduceerd. De Ceed vijfdeurs staat sinds begin juli in de showroom. De Kia Ceed Sportswagon volgt later dit jaar.
  7. Kia hergebruikt EV-batterijen voor energieopslag • Hergebruik EV-batterijen betekent minder gebruik kostbare grondstoffen, besparing kosten van verwerking en extra rendement van ontwikkeling • Gebruikte EV-batterijen voor proefproject van Kia Soul EV Breukelen - 27 juni 2018 Samen met de Hyundai Motor Group gaat Kia Motors een partnership aan met het Finse Wärtsilä om het hergebruik van batterijen van elektrisch aangedreven auto’s (EV) beter in te zetten in de groeiende markt voor energieopslag. Dankzij de stijgende productie en verkoop van EV’s komen steeds meer batterijen beschikbaar die niet meer voldoen voor de aandrijving van auto’s, maar die nog prima geschikt zijn om energie in op te slaan. De samenwerking richt zich op de geavanceerde energieopslag via het bestaande wereldwijde netwerk van technologiebedrijf Wärtsilä in 177 landen. Het bedrijf is een grote speler op de wereldmarkt van energiecentrales. Het partnerschap opent een nieuwe markt voor geavanceerde opslagsystemen en de toepassing daarbij van gebruikte EV-batterijen. Het businessmodel is gericht op het realiseren van een wereldwijde supply chain met een holistische benadering van de fabricage, de toepassing in EV’s en hergebruik voor opslag van energie, maar ook voor het hergebruik van materialen. Extra rendement “Energieopslag is de logische volgende stap als het gaat om hergebruik van EV-batterijen”, zegt Youngcho Chi, Executive Vice President Strategy & Technology Division en Chief Innovation Officer van de Hyundai Motor Group, waarvan Kia deel uitmaakt. “Door het hergebruik van de EV-batterijen, die immers een groot beslag leggen op kostbare grondstoffen, besparen we op de kosten van de afvoer en de verwerking daarvan en hebben we extra rendement op de kosten van onderzoek en ontwikkeling. We versterken daarmee onze leidende positie op het gebied van schone technologie en duurzaamheid door deelname aan deze nieuwe energiemarkt.” Greensmith Energy In 2025 is zo’n 29 GWh van EV-batterijen beschikbaar en de capaciteit is daarmee veel groter dan die van de huidige stationaire energieopslagmarkt – die slechts 10 GWh bedraagt. Greensmith Energy heeft wereldwijd al meer dan zeventig netwerksystemen in negen landen gebouwd en levert het vooraanstaande energieplatform GEMS. Daarvan is nu de vijfde generatie operationeel. Het dochterbedrijf van Wärtsilä bouwt een steeds sterkere positie op de wereldmarkt voor programmeerbare energieopslag en speelt een essentiële rol in de visie van het moederbedrijf om de groei en transitie naar een hernieuwbare economie flexibel en betrouwbaar mogelijk te maken. “Wärtsilä werkt met zijn dochterbedrijf Greensmith Energy aan een schonere en doeltreffendere benadering van het hergebruiken van EV-batterijen”, aldus Javier Cavada, President van Wärtsilä Energy Solutions. “Onze samenwerking met HMG past in onze visie op duurzaamheid. Toepassing van gebruikte EV-batterijen accentueert onze toewijding aan het bouwen van een duurzame samenleving met slimme technologie.” Elektrificatiestrategie Kia Kia is de eerste autofabrikant ter wereld die hybride, plug-inhybride en batterij-elektrisch aangedreven auto’s aanbiedt aan consumenten. Volgens de elektrificatiestrategie van Kia moet het merk in 2025 in totaal zestien modellen met elektrische aandrijving hebben geïntroduceerd: vijf hybrides, vijf plug-inhybrides, vijf volledig elektrische auto’s en ook een gloednieuwe brandstofcelauto (FCEV) in 2020.
  8. Nieuwe Kia Ceed vanaf 4 juli in de showroom • Nieuwe Kia Ceed scherp in de markt vanaf € 22.595,- • Meer comfort, gebruiksgemak en actieve veiligheid • Nieuwe 1.4 Turbo benzinemotor en 1.6 CRDI dieselmotor • Meerprijs Kia Ceed Sportswagon € 1.250,- en DCT7-automaat € 2.000,- Breukelen - 22 juni 2018 De nieuwe Kia Ceed staat vanaf woensdag 4 juli in de Nederlandse showrooms. De meest Europese Kia ooit – hij is bedacht, ontwikkeld én gemaakt in Europa – is uitermate scherp in de markt gezet: de vijfdeurs hatchback is leverbaar vanaf € 22.595,-. De Kia Ceed Sportswagon volgt later dit jaar. De uitgebreide line-up van de nieuwe Kia Ceed biedt de consument veel keus en start met de ComfortLine. Die uitvoering is uitgerust met onder meer airconditioning, Bluetooth® smartphone-integratie, cruise control, een lichtsensor, elektrische ruitbediening vóór én achter en veel actieve veiligheid waaronder High Beam Assist, Driver Attention Warning, Lane Keeping Assist en Forward Collision Warning met Forward Collision-Avoidance Assist (AEBcity). Vanaf het uitrustingsniveau DynamicLine (+ € 2.000,-) behoort een infotainment- en navigatiesysteem met een 8” touchscreen en digitale radio (DAB+) tot de standaarduitrusting. Dit systeem is geschikt voor Apple CarPlay en Android Auto. Ook zijn bij deze versie parkeersensoren achter, 16” lichtmetalen velgen, automatische airconditioning en een handige achteruitrijcamera standaard. Autonoom rijden Level 2 De uitvoering DynamicPlusLine (+ € 1.500,-) biedt standaard een aantal comfortabele extra’s zoals een smart key met start-stop knop, verwarmbare voorstoelen en een verwarmbaar stuurwiel. In combinatie met de DCT7 automaat (+ € 2.000,-) krijgt de koper ook enkele systemen die autonoom rijden Level 2 mogelijk maken, zoals Adaptive Cruise Control en Lane Following Assist (LFA). Lane Following Assist is een systeem dat na inschakeling zelf kan sturen, accelereren en remmen van 0-130 km/h. De topversie ExecutiveLine (+ € 3.500,- + € 4.000,- Sportswagon) gaat met rijassistentiesystemen nog een stap verder dankzij Blind Spot Collision Warning en Rear Cross-Traffic Collision Warning. Comfortabele extra’s in deze uitvoering zijn onder meer LED-koplampen, lederen bekleding inclusief een verwarmbare achterbank, elektrische stoelverstelling van de bestuurdersstoel met geheugen en stoelventilatie voorin. Tevens beschikt deze meest luxe uitvoering over 17” lichtmetalen velgen, een groot schuif-/kanteldak, een JBL Premium soundsysteem en een draadloze oplaadmogelijkheid voor de nieuwste smartphones. Keuze uit drie motoren Nieuw in het motorenaanbod van de Kia Ceed zijn een 1.4 Turbo benzine motor van 103 kW (140 pk) en een 1.6 CRDI diesel van 85 kW (115 pk). Beide zijn optioneel leverbaar met de DCT7 automaat met dubbele koppeling. De nieuwe motoren voldoen aan de strengste normen op het gebied van verbruik en emissie. De nieuwe 1.6 CRDI bereikt een optimaal verbruik en dito uitstoot dankzij nieuwe directe brandstofinspuiting en Selective Catalytic Reduction (SCR). Daarnaast is de nieuwe Kia Ceed leverbaar met de al bekende 1.0 Turbo benzinemotor van 88 kW (120 pk), die eveneens uitblinkt door zijn energieke en zuinige karakter. Sterk eigen gezicht De bredere ‘tiger-nose’ grille en de strakke, rechte vormen geven de nieuwe Kia Ceed een sterk eigen gezicht. Het nieuwe model heeft standaard ‘ice cube’ achtige LED-dagrijverlichtingunits, als knipoog naar de extra sportieve GT- en GT-Line-versies van de uitgaande generatie. En profil maken scherpe, rechte lijnen de motorkap van de auto optisch langer, waardoor hij er sportiever en krachtiger uitziet. Aan de achterzijde maakt optionele LED-dagrijverlichting de nieuwe Ceed beter zichtbaar en bovenal direct herkenbaar. Een subtiele achterspoiler en de strakke horizontale lijnen geven de Ceed een extra dynamische look. Sportief design met scherpe lijnen Kia bouwt de op-en-top Europese Ceed op het nieuwe K2-platform. De vijfdeurs hatchback is 20 mm breder (1.800 mm) en 23 mm lager dan het uitgaande model (1.447 mm). De wielbasis blijft met 2.650 mm gelijk aan het huidige model en garandeert veel binnenruimte. De overhang aan de voorzijde is verkort met 20 mm naar 880 mm en de overhang achter is verlengd met 20 mm naar 780 mm. Het nieuwe platform resulteert in meer gebruiksgemak. Zo meet de bagageruimte nu 395 liter (was 380 liter) en biedt de nieuwe Ceed meer schouderruimte. De productie van de nieuwe Kia Ceed hatchback is inmiddels gestart in de productiefaciliteit in Žilina (Slowakije). De verkoop start aan het begin van het derde kwartaal. Hieronder het complete leveringsprogramma in Nederland bij de marktintroductie.
  9. Vernieuwde Kia Sportage krijgt frisse styling en nieuwe technologie • Fris design voor interieur en exterieur • Herzien motorengamma met nieuwe EcoDynamics+ 2.0-liter diesel mild-hybrid en 1.6-liter diesel • EcoDynamics+ aandrijflijn vermindert CO2-emissies tot wel 4% (WLTP) • Nieuwe technologie: nog betere infotainment en actieve rijhulpsystemen Breukelen - 23 mei 2018 Kia presenteert de vernieuwde Sportage. De absolute bestseller van Kia – niet alleen in Europa maar ook wereldwijd – krijgt een fris exterieur- en interieurdesign, nieuwe rijhulpsystemen en verbeterd infotainmentsysteem. Ook het motorengamma wordt grondig herzien. De vernieuwde Kia Sportage staat vanaf eind derde kwartaal van 2018 in de showrooms. De vernieuwde Kia Sportage is te herkennen aan de nieuwe voor- en achterbumper, gewijzigde lichtunits voor en achter én aan nieuwe lichtmetalen wielen in de maten 16, 17 en 19 inch. Er is ook keuze uit vijf nieuwe exterieurkleuren. Optioneel levert Kia verchroomde instaplijsten en metallic skid plates voor extra stoere looks. De sportieve GT-Line-versies vallen extra op door de in hoogglans zwart gespoten grille, de skid plate in hoogglans zwart en zilvergrijs en de donker verchroomde details voor de zijskirts en achterbumper. Andere kenmerken zijn unieke lichtmetalen 19-inchwielen, een dubbele uitlaat en ‘ice cube’ achtige LED-mistlampen. Het opgefriste interieur is voorzien van een nieuw stuurwiel, een gewijzigd instrumentarium en nieuwe zwart-grijze bekleding. De GT-Line-versies zijn optioneel leverbaar met zwart leder met rode accenten. Slimme veiligheidssystemen Kia installeert de nieuwste veiligheids- en rijhulpsystemen in de vernieuwde Sportage, waaronder Smart Cruise Control met Stop&Go, een Around View Monitor voor nog gemakkelijker inparkeren en Driver Attention Warning om vermoeidheid van de bestuurder tijdig te signaleren. Er is keuze uit een nieuw 7.0-inch touchscreen en een frameloos 8.0-inch infotainmentsysteem. Herzien motorengamma Het motorengamma is uitgebreider dan ooit. Nieuw is de EcoDynamics+ 2.0-liter diesel mild-hybrid. EcoDynamics+ reduceert de 2-uitstoot van de dieselmotor door deze tijdens accelereren te ondersteunen met elektrische energie afkomstig van een krachtige 48-voltbatterij. Ook kan de motor met behulp van een nieuwe Mild-Hybrid Starter-Generator eerder worden uitgeschakeld om brandstof te besparen en emissies te beperken. Het resultaat is een tot 4% lagere CO2-uitstoot volgens de nieuwe en meer op de praktijk gerichte Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure, kortweg WLTP. Nieuwe 1.6-liter CRDi-motor Kia vervangt de 1.7-liter CRDi-motor voor een nieuwe 1.6-liter CRDi: de schoonste dieselmotor ooit van Kia. De nieuwe motor levert 100 kW (136 pk) en een maximumkoppel van 320 Nm. Een zeventrapsautomaat met dubbele koppeling is optioneel leverbaar. Elektrificatiestrategie De geavanceerde 48-volttechnologie op de vernieuwde Sportage maakt onderdeel uit van de uitgebreide elektrificatiestrategie van Kia. Met de introductie van deze EcoDynamics+ mild-hybrid technologie is Kia de eerste autofabrikant ter wereld die behalve deze nieuwe technologie ook hybride, plug-in hybride en batterij-elektrisch aangedreven auto’s aanbiedt aan consumenten. In 2025 zal Kia in totaal zestien voertuigen met elektrische aandrijving hebben geïntroduceerd: vijf hybrides, vijf plug-in hybrides, vijf volledig elektrische auto’s én een gloednieuwe brandstofcelauto (FCEV) in 2020. Kia heeft meer dan 131.000 exemplaren van de Sportage verkocht in 2017, wat gelijk staat aan 25% van de totale verkoop van Kia in Europa. Prijzen maakt Kia nog voor de marktintroductie bekend.
  10. Kia introduceert nieuwe diesel 48-volt mild-hybride aandrijflijn in 2018 • EcoDynamics+ diesel mild-hybride aandrijflijn ondersteunt acceleratie met behulp van 48-volt elektromotor • Betaalbare, compacte technologie eenvoudig te integreren in bestaande modellen • Biedt elektrisch vermogen en ontlast de motor tijdens accelereren • Vangt vrijgekomen energie tijdens remmen en uitrollen van auto op • Systeem beschikt over nieuwe functie van Stop & Start-systeem • Technologie reduceert CO2-emissie tot wel 4% volgens WLTP-methode (tot wel 7% met NEDC) in combinatie met handgeschakelde transmissie • Europese verkoop Kia Sportage met diesel 48-volt mild-hybride aandrijflijn start later in 2018, andere modellen en een benzine mild-hybride aandrijflijn volgen Breukelen - 15 mei 2018 Kia introduceert in de tweede helft van 2018 zijn eerste diesel 48-volt mild-hybride aandrijflijn. De populaire Kia Sportage krijgt daarbij de primeur. De nieuwe 'EcoDynamics+' aandrijflijn reduceert de CO2-uitstoot door de dieselmotor tijdens accelereren te ondersteunen met elektrische kracht afkomstig van een krachtige 48-volt batterij. Ook kan de motor met behulp van een nieuwe Mild-Hybrid Starter-Generator eerder worden uitgeschakeld om brandstof te besparen en emissies te beperken. De nieuwe EcoDynamics+ technologie is betaalbaar en compact en past om deze redenen perfect in de strategie van Kia om innovatieve auto’s betaalbaar aan te kunnen bieden aan een grote groep consumenten. De compacte componenten van het 48-volt mild-hybride systeem maken het mogelijk om het systeem in diverse bestaande voertuigen toe te passen, zonder in te hoeven leveren op de praktische bruikbaarheid van de auto. De Kia Sportage wordt in de tweede helft van 2018 als eerste model in Europa uitgerust met de EcoDynamics+ diesel 48-volt mild-hybride technologie. Diverse andere Kia-modellen, waaronder de nieuwe Kia Ceed, krijgen de nieuwe aandrijflijntechnologie in de loop van 2019. Het begin van iets groots Met de introductie van de 48-volt mild-hybride technologie is Kia de eerste autofabrikant ter wereld die naast deze nieuwe technologie ook hybride, plug-in hybride en batterij-elektrische auto’s aanbiedt aan consumenten. De 48-volt technologie maakt onderdeel uit van de uitgebreide elektrificatiestrategie van Kia, waarbij het merk in 2025 in totaal zestien voertuigen met elektrische aandrijving heeft geïntroduceerd: vijf hybrides, vijf plug-in hybrides, vijf volledig elektrische auto’s en zelfs een gloednieuwe brandstofcelauto (FCEV) in 2020. De EcoDynamics+ diesel mild-hybride aandrijflijn zorgt ervoor dat Kia nog schonere dieselmotoren kan aanbieden. Het systeem is gekoppeld aan de Selective Catalytic Reduction (SCR) unit om emissies actief te verlagen. Het resultaat is een tot 4% lagere CO2-uitstoot volgens de nieuwe en meer op de praktijk gerichte Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure – kortweg WLTP – en teruggerekend zelfs tot 7% lagere uitstoot met de New European Driving Cycle (NEDC). De uitrol van de diesel mild-hybrid technologie draagt bij aan het streven van Kia om de gemiddelde CO2-uitstoot van het complete gamma verder te verlagen. EcoDynamics+ heeft twee modi: ‘motor’ en ‘generator’ De mild-hybride technologie van Kia bestaat uit een compacte 0,46 kWh 48-volt lithium-ion batterij en een Mild-Hybrid Starter-Generator (MHSG). Door de MHSG elektronisch aan te sturen met behulp van een omvormer kan het systeem soepel schakelen tussen twee modi: ‘motor’ en ‘generator’. Het systeem is met een riem verbonden aan de krukas van de dieselmotor. In de modus ‘motor’ biedt MHSG tijdens accelereren tot wel 10 kW aan elektrische ondersteuningskracht aan de motor. De motor hoeft zo minder hard te werken en verbruikt dus minder brandstof maar produceert ook minder emissies. In ‘generator’ modus slaat het systeem kinetische energie – vrijgekomen tijdens het remmen of uitrollen van de auto – op en gebruikt deze energie om de batterij weer op te laden. Zo werkt EcoDynamics+ op de weg De aandrijflijn is zo ontworpen dat de verbrandingsmotor nog efficiënter presteert door deze te ondersteunen met elektrische kracht en het opvangen van energie. In de modus ‘motor’ haalt het systeem tijdens accelereren energie uit de batterij en voorziet de motor met deze energie van extra koppel zodat er een lichte boost ontstaat en de motor wordt ontlast. Tijdens uitrollen – bij een afdaling of het naderen van een kruispunt – schakelt MHSG over naar de ‘generator’ modus en vangt het systeem energie van de krukas op om de batterij onderweg weer op te laden. Het systeem wordt aangestuurd via een geavanceerde Electronic Control Unit (ECU), die precies kan berekenen hoe de beschikbare energie het beste kan worden gebruikt en houdt daarbij ook rekening met de resterende energie in de batterij. Batterijkracht kan ook gebruikt worden door de nieuwe ‘Moving Stop & Start’ functie. Als de batterij voldoende is opgeladen, schakelt de verbrandingsmotor automatisch uit tijdens het uitrollen of remmen. De MHSG kan daarna de motor – ongeacht de situatie – soepel opstarten zodra de bestuurder het gaspedaal indrukt. Compacte onderdelen maakt integratie in bestaande modellen mogelijk Dankzij de van nature compacte onderdelen kan Kia deze nieuwe EcoDynamics+ mild-hybride technologie eenvoudig toepassen in bestaande voertuigarchitecturen. Afhankelijk van het voertuig wordt de 48-volt batterij geplaatst onder de vloer van de bagageruimte, zodat de impact op de praktische bruikbaarheid van de auto minimaal is. Omdat de MHSG in directe verbinding staat met de motor en de krukas aandrijft via een riem, zijn de aanpassingen in de motorruimte zeer beperkt. De DC/DC omvormer van de 48-volt batterij maakt het mogelijk dat de nieuwe batterij in verbinding staat met de krachtvoorziening van het voertuig, met als gevolg dat er een aanzienlijk kleinere 12-volt batterij nodig is om aanvullende elektronica van de auto van stroom te voorzien. De toepassing van de MHSG betekent ook dat de conventionele startmotor een maatje kleiner is en primair wordt gebruikt ter ondersteuning bij koude starts bij lage temperaturen. De kracht van de 48-volt batterij is in de meeste condities toereikend om de motor te starten. De EcoDynamics+ diesel mild-hybride aandrijflijn is geschikt voor zowel handgeschakelde als automatische transmissies en kan worden toegepast in auto’s met voor-, achter- óf vierwielaandrijving. De technologie wordt ook toepasbaar gemaakt voor benzinemotoren. Kia maakt in de komende maanden meer gedetailleerde plannen bekend over de uitrol van de nieuwe mild-hybride technologie.
  11. Kia onthult eerste foto’s van volledig elektrische Niro • Exclusieve eerste foto’s van Niro EV tonen sportief en veelzijdig design • Europese première tijdens de Autosalon van Parijs in oktober 2018 • Stijlvol en modern exterieur geïnspireerd op de Niro EV Concept gepresenteerd tijdens CES 2018 • Nieuwe Kia Niro EV met 64 kWh-accu belooft toonaangevende actieradius van ruim 450 kilometer* Breukelen - 04 mei 2018 Kia heeft tijdens ‘The 5th International Electric Vehicle Expo’ in het Zuid-Koreaanse Jeju de eerste foto’s van de volledig elektrische Niro EV gepresenteerd. De Kia Niro EV beleeft zijn wereldpremière op de Autosalon van Parijs in oktober dit jaar en combineert sportiviteit en veelzijdigheid met gebruiksgemak en een aantrekkelijk design. De auto staat vanaf komend najaar in de showrooms. De nieuwe Kia Niro EV is één van de eerste volledig elektrische crossovers in Europa. De auto is ontworpen door de designcentra van Kia in Californië en Namyang in Korea. De eerste foto’s tonen het aerodynamische en ranke silhouet van de elektrische crossover. Slank profiel Het design is geïnspireerd op de Niro EV Concept, die Kia tijdens de 2018-editie van de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas begin dit jaar presenteerde. Het productiemodel heeft een aantal bijzondere kenmerken, zoals de exclusieve grille, futuristische luchtinlaten en pijlvormige LED-dagrijverlichting. De toelopende vorm van de raampartij van de auto – geïnspireerd op de ‘Clean and High-tech’-designfilosofie van Kia – benadrukt het ranke profiel van de Niro EV en de dik aangezette wielkasten. Keuze uit twee accupakketten De Niro EV heeft een volledig elektrische aandrijflijn met onderdelen die specifiek voor deze elektrische crossover zijn ontwikkeld. Er is straks keuze uit twee accupakketten: Mid Range en Long Range. Het lithium-ion-polymeer accupakket van de Long Range-uitvoering heeft een capaciteit van 64 kWh en geeft de Niro EV een indrukwekkende actieradius van ruim 450 kilometer* op één acculading. De 39,2 kWh-accu in de Mid Range-versie heeft een eveneens indrukwekkende actieradius van ruim 300 kilometer. De Kia Niro EV demonstreert dat Kia in de afgelopen jaren grote stappen heeft gezet op weg naar emissievrij rijden, zonder dat het merk comfort en rijplezier uit het oog heeft verloren. De Niro EV wordt straks verkocht met zeven jaar garantie – een termijn die geen enkele producent van volledig elektrische auto’s in Europa biedt. Meer informatie over de aandrijflijn en over de prijzen maakt Kia binnenkort bekend. *Alle technische gegevens genoemd in dit persbericht zijn voorlopige cijfers en afhankelijk van verdere ontwikkeling en homologatie. De actieradiuscijfers zijn berekend op basis van de World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) meetmethode. Cijfers kunnen nog veranderen.
  12. Beste kwartaal ooit voor Kia in Europa • Europees verkooprecord in eerste kwartaal 2018: 131.434 auto’s (+5,2%) • Kia groeit harder dan Europese markt die 0,6% groeide in Q1 2018 • Maart 2018 was beste maand ooit in Europa • Hybrides en EV’s nu goed voor 10% van alle Kia-verkopen in Europa • Nieuwe Stonic en Picanto spelen belangrijke rol in Europese groei Breukelen - 19 april 2018 Kia Motors Europe heeft het beste kwartaal ooit achter de rug, zo blijkt uit cijfers van de ACEA (European Automobile Manufacturers’ Association). In de eerste drie maanden van 2018 verkocht Kia in totaal 131.434 exemplaren, een toename van 5,2% ten opzichte van het eerste kwartaal van 2017 (124.987 auto’s). Daarmee groeit Kia harder dan de Europese markt die in Q1 2018 met 0,6% groeide. Maart 2018 was voor Kia de beste maand ooit in de Europese geschiedenis van het merk. In één maand tijd verkocht Kia 57.492 auto’s, een toename van 4,5% ten opzichte van dezelfde maand in 2017 (55.007). Het Europese marktaandeel van Kia kwam in het eerste kwartaal van 2018 uit op 3,1% versus 2,9% in dezelfde periode in 2017. In Nederland kwam het marktaandeel van Q1 uit op 6,2%. “Kia mikt in Europa op een jaarverkoop van meer dan 500.000 auto’s”, zegt Emilio Herrera, Chief Operating Officer van Kia Motors Europe. “Een recordstart van dit nieuwe jaar brengt ons in een uitstekende positie om dit doel te bereiken. De lancering van nieuwe modellen later dit jaar – zoals de nieuwe Ceed – zal bijdragen aan verdere verkoopgroei.” Sportage bestverkopende Kia in 2018 De populaire Kia Sportage is met stip het bestverkopende model in Europa in het eerste kwartaal van 2018. In totaal verkocht Kia er 34.644 exemplaren van. In het laatste productiejaar van de uitgaande generatie Cee’d realiseerde Kia met dit model nog een lichte verkoopgroei van 0,8% naar 18.625 exemplaren. De nieuwe Kia Ceed hatchback is vanaf eind derde kwartaal 2018 te koop, de Ceed Sportswagon volgt in het vierde kwartaal van dit jaar. Twee nieuwe Kia-modellen in 2017 speelden een belangrijke rol voor de verkoopgroei in Europa. De Europese verkoop van de Picanto, de best verkochte auto in het A-segment in Nederland, steeg ten opzichte van vorig jaar met 12,4% naar 18.573 exemplaren. Daarmee is de Picanto binnen de Kia-familie het derde bestverkopende model. Van de Kia Stonic, de gloednieuwe compacte B-segment cross-over die sinds eind 2017 op de markt is, verkocht Kia in totaal 15.170 exemplaren in het eerste kwartaal van 2018. 36,2% groei voor modellen met enige vorm van elektrische aandrijving Kia-modellen met een alternatieve aandrijflijn zijn steeds populairder. De verkoop van hybride, plug-in hybride en volledig elektrische Kia-modellen steeg met 36,2% naar 13.070 exemplaren. In het eerste kwartaal van 2018 was 10% van alle verkochte Kia-modellen in Europa voorzien van een vorm van elektrische aandrijving. In dezelfde periode in 2017 was dat nog 7,7%. De verkoop van de Kia Niro hybride cross-over steeg met 26,6% naar 10.399 exemplaren, mede geholpen door de nieuwe Niro Plug-in Hybrid, die medio 2017 is geïntroduceerd. In Nederland is de Kia Niro in het eerste kwartaal van 2018, net als over geheel 2017, de best verkochte hybride. De 100% elektrische Kia Soul EV heeft zijn beste kwartaal ooit achter de rug: 1.717 exemplaren en dat is 53,2% meer dan in Q1 2017. De verkoop van de Kia Optima Plug-in Hybrid kreeg ondersteuning van de nieuwe Optima Sportswagon Plug-in Hybrid. Het resultaat mag er zijn: 954 versus 260 auto’s in het eerste kwartaal van vorig jaar. Kia blijft zijn gamma milieuvriendelijke modellen de komende jaren verder uitbreiden en biedt in 2025 in totaal zestien versies met elektrische aandrijving, waaronder een brandstofcelauto (FCEV) in 2020. De eerste van dit modellenoffensief wordt nog later dit jaar voorgesteld – de Kia Niro EV – en die zal de positie van Kia op het gebied van volledig elektrische auto’s in Europa, maar vooral ook in Nederland, nog verder versterken.
  13. KCG

    Kia Niro EV

    Allard Kalff bekijkt meerdere opties in één model - de verschillende aandrijflijnen van de Kia Niro. RTL Autowereld, zondag 15 april om 17:30 bij RTL 7 en de herhaling, zaterdag 21 april om 11:30
  14. Kia Motors Nederland B.V. ondersteunt één van meest ambitieuze MaaS projecten in Nederland • Uniek MaaS project in Enschede met de gemeente als ‘launching customer’ • Kia levert 11 volledig elektrische Soul EV’s Breukelen - 06 april 2018 Kia Motors Nederland B.V. levert 11 Kia Soul EV’s aan Gemeente Enschede als onderdeel van het project ‘duurzaam deelvervoer’ in Enschede. Hiermee doet Kia mee aan één van de meest ambitieuze duurzame mobiliteitsprojecten van Nederland. Onder de naam ‘Stad-up Enschede’ gaan de gemeente Enschede, Baan Twente en hun partners beweging in de stad brengen. Dit alles staat in het teken van het verduurzamen van het woon-werk en werk-werk vervoer door de medewerkers van de Gemeente Enschede. Snelladen mogelijk met Kia Soul EV Baan Twente heeft de aanbesteding gewonnen waarbij naast elektrische modellen van Smart ook een elftal volledig elektrische Kia Soul EV’s wordt ingezet. De Gemeente Enschede heeft namelijk als eis gesteld dat 60% van de in te zetten auto’s een NEDC-norm van minimaal 250 km moet hebben. Hieraan voldoet de Kia Soul EV. Een ander groot voordeel van de Soul EV is dat deze kan snelladen met een maximaal laadvermogen van 100 kW. Dit soort snelladers zijn momenteel nog vrij uniek in Nederland. Enschede beschikt als één van de eerste grotere steden over een dergelijke snellader, welke via een uniek privaat publiek project tot stand is gekomen. Stad-up Enschede De gemeente Enschede geeft met ‘Stad-up Enschede’ het goede voorbeeld om de stad leefbaar te houden; door onder andere bij te dragen aan minder CO2‑uitstoot, het reduceren van fijnstof in de stad, het verminderen van parkeeroverlast en het stimuleren van minder gemotoriseerde vervoersbewegingen. Daarom heeft de gemeente ervoor gekozen dat haar medewerkers gebruik kunnen gaan maken van nieuwe mobiliteit met MaaS (Mobility as a Service) en geen zakelijke kilometers meer gaan declareren. De eerste testgroep van ambassadeurs van de gemeente Enschede zal vanaf april starten met het duurzame deelvervoer. “We zijn ontzettend trots dat wij met de volledig elektrische Kia Soul EV een bijdrage leveren aan dit ambitieuze MaaS project. Dit project en de introductie van de volledig elektrische Niro EV later dit jaar, passen volledig in onze visie op toekomstige duurzame mobiliteit dat veel verder gaat dan de verkoop van de auto alleen”, aldus Léan Verstoep, Managing Director van Kia Motors Nederland B.V.
  15. Verkoopmijlpaal: Kia Sportage passeert de 5 miljoen wereldwijd • Verkoop van Kia Sportage bereikt mijlpaal 25 jaar na introductie in 1993; een van de eerste 'urban SUV's' wereldwijd • Kia Sportage al twee jaar lang de absolute bestseller van Kia wereldwijd • Sportage ook in Nederland populair: al ruim 40.000 exemplaren verkocht sinds introductie Breukelen - 18 maart 2018 Kia boekt in het jaar van het 25 jarig jubileum van de Sportage een heel bijzondere mijlpaal: de verkoop van het 5-miljoenste exemplaar. “We zijn extreem trots op het bereiken van deze mijlpaal met onze wereldwijde bestseller”, zegt Ho Sung Song, Executive Vice President van de Global Operations Divison van Kia Motors. “De toenemende populariteit van de Kia Sportage demonstreert perfect hoe veelzijdig de auto is en hoezeer dit model klanten over de hele wereld aanspreekt. De Sportage vormt al sinds 1993 een benchmark in het compacte SUV-segment. Zijn succes heeft de basis gelegd voor een divers en uitgebreid aanbod SUV’s en crossovers van Kia. In de toekomst volgen nog meer nieuwe modellen.” In 2016 en 2017 stootte de Kia Sportage de Rio van de troon als absolute wereldwijde bestseller van Kia. Sterke verkoopresultaten van de Sportage in januari en februari 2018 – respectievelijk 36.632 en 32.930 exemplaren – hebben bijgedragen aan het bereiken van deze verkoopmijlpaal. De Sportage verscheen voor het eerst ten tonele op de Tokyo Motor Show van 1991. Kia had daarmee de primeur met het concept van een ‘Urban SUV’. De auto vormde de blauwdruk voor een compacte praktische SUV, die uitermate geschikt is voor kopers van alle leeftijden. De eerste generatie Sportage werd gelanceerd in 1993 en boekte direct een verkoopsucces met meer dan 500.000 verkochte exemplaren. De tweede generatie Kia Sportage was nog succesvoller. Daarvan verkocht Kia in zeven productiejaren in totaal 1.223.776 exemplaren wereldwijd. De derde generatie Sportage bereikte de productiemijlpaal van 1 miljoen exemplaren al na vier productiejaren. In totaal verkocht Kia van de derde generatie Sportage in zes jaar tijd maar liefst 2 miljoen exemplaren. De vierde en huidige generatie Sportage ging nog sterker uit de startblokken, want slechts 29 maanden na de verkoopstart bereikte Kia de productiemijlpaal van 1 miljoen. De huidige Sportage heeft een gewaagde styling, is veelzijdig en biedt hoogstaand comfort. De Sportage valt in de smaak bij kopers van alle leeftijden dankzij diverse veiligheidssystemen én een uitgebreid motorengamma. Design is altijd een sterk punt geweest van de Kia Sportage. Zowel de derde als vierde generatie Sportage is onderscheiden met prestigieuze ‘iF Design’ en ‘Red Dot’ design awards. Bovendien behaalde de huidige Sportage in 2017 de hoogste veiligheidsscore ooit in een test van het Noord-Amerikaanse Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Al ruim 40.000 exemplaren verkocht in Nederland Ook in Nederland is de Kia Sportage populair. Sinds de marktintroductie in 1994 zijn er ruim 40.000 exemplaren in Nederland verkocht. “De Sportage is een zeer belangrijk model voor Kia, omdat het een auto is die mensen van alle leeftijden aanspreekt. Verder maakt de Kia Sportage indruk in zijn segment door zijn opvallende design, veelzijdigheid en de nog altijd unieke garantietermijn van 7 jaar”, zegt Léan Verstoep, Managing Director van Kia Motors Nederland B.V.
×