KCG

KCG
  • Aantal bijdragen

    280
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    7

Waardering in de gemeenschap

116 Excellent

Over KCG

  • Rang
    Kia Contact Groep

Algemeen

  • Geslacht
    Niet Opgegeven
  1. Kia zegeviert als betrouwbaarste automerk in de J.D. Power ‘Vehicle Dependability Study’ 2017 • Kia pakt met overtuiging de eerste plaats bij de merken in Duitse studie naar kwaliteit van auto’s • Kia Sportage voor tweede jaar op rij eerste in zijn klasse • Evaluatie van in totaal 71 modellen door 14.000 autobezitters in Duitsland • Ook in de Verenigde Staten voert Kia de J.D. Power ‘Initial Quality Study’ lijst aan Breukelen - 14 augustus 2017 In het zogenaamde ‘voertuig betrouwbaarheidsonderzoek’ (Vehicle Dependability Study) van het gerespecteerde, onafhankelijke onderzoeksbureau J.D. Power naar de kwaliteit en betrouwbaarheid van auto's, is Kia op een overtuigende eerste positie in de merkenranking geëindigd. In hetzelfde onderzoek werd de Kia Sportage voor het tweede jaar op rij uitgeroepen tot de betrouwbaarste auto in de 'compact SUV'-klasse. Het J.D. Power-onderzoek vindt ieder jaar plaats, onder meer in Duitsland. In 2017 namen 14.000 Duitse autobezitters deel aan de studie, waarbij in totaal 71 verschillende modellen van 24 automerken zijn onderzocht. Kia overtuigde het meest. “Kia wil tot de absolute top behoren als het gaat om kwaliteit en betrouwbaarheid. De resultaten van dit onderzoek onderstrepen dit streven”, zegt Léan Verstoep, Managing Director van Kia Motors Nederland. Sportage In het Duitse onderzoek van J.D. Power, waarbij de kwaliteit van auto’s op de lange termijn wordt gemeten, komt de derde generatie Kia Sportage uitstekend uit de bus met een zeer laag aantal storingen, door J.D. Power uitgedrukt in het aantal ‘gesignaleerde problemen per 100 auto’s’ (PP100). De Sportage – het bestverkopende model van Kia in Europa – behaalde slechts 77 punten ofwel: er werden slechts 77 problemen per 100 auto’s gesignaleerd. Het resultaat is een overtuigende overwinning in de ‘compact SUV’-klasse. Het verschil ten opzichte van de nummer twee is maar liefst 7 punten. Overall eindigt de Kia Sportage op een knappe tweede plaats in een lijst met in totaal 71 verschillende modellen. In een onderzoek van het gerenommeerde Duitse automagazine Auto Motor und Sport werd de kwaliteit van de Kia Sportage eveneens geroemd in een duurtest van 100.000 kilometer. Problemen bleven tijdens de test uit: dat is het beste resultaat ooit behaald door een duurtestauto. Best Car Brand In de J.D. Power ‘Vehicle Dependability Study’ 2017 is Kia tevens als eerste geëindigd in de lijst van beste automerken – met het laagste aantal storingen. Van de 24 deelnemende automerken was Kia de enige autofabrikant met een gemiddelde score lager dan 100. Het gemiddeld aantal storingen bedroeg 151. Verstoep: “Ik ben trots op onze wereldwijde resultaten en trots op waar we nu staan als merk. Des te meer omdat dit resultaat niet gaat om de uitkomst van een relatief kleine jury, maar de mening vertegenwoordigt van duizenden gebruikers die hun auto’s uitstekend kennen. Kia staat bekend vanwege haar garantietermijn van 7 jaar, die we tien jaar geleden introduceerden met de eerste generatie cee’d. Sinds 2010 wordt deze garantie op al onze modellen standaard aangeboden. Over de jaren heen hebben wij een bestand opgebouwd van trouwe klanten. Dat is voor ons een bevestiging dat deze klanten tevreden zijn over de betrouwbaarheid van onze auto’s en de service die we hen leveren. Onze kwaliteit is echter meer dan een belofte: het is een garantie.” Kia ook nummer 1 in J.D. Power Initial Quality Study (IQS) VS Kia werd eind juni ook al uitgeroepen tot winnaar in de Amerikaanse ‘Initial Quality Study’ van J.D. Power. Voor het tweede jaar op rij scoorde Kia het best op het gebied van kwaliteit van nieuwe auto’s. Kia verwierf in maar liefst vijf van de in totaal 26 voertuigcategorieën de eerste plaats – een betere score dan welke andere autofabrikant dan ook. De Soul, Niro en Sorento werden eerste in hun segment. De Soul won zelfs voor de derde keer op rij. Ook de -in Europa niet verkrijgbare- Forte en Cadenza behaalden topscores in hun segment. De Sportage en Optima werden tweede in hun klasse, terwijl de Cadenza de hoogste score kreeg van alle in totaal 243 deelnemende modellen, geanalyseerd door meer dan 77.000 autobezitters. J.D. Power Vehicle Dependability Study 2017 De onderzoeksresultaten van het gerenommeerde J.D. Power, dat in 1968 in de Verenigde Staten werd opgericht, zijn gebaseerd op de antwoorden van ruim 15.000 automobilisten. Alle deelnemers zijn gemiddeld twee jaar in het bezit van hun auto en krijgen vragen in verschillende categorieën (Kwaliteit / Betrouwbaarheid, Attractiviteit en Operationele kosten) voorgeschoteld. Alle antwoorden resulteren in een ranking, waarbij het merk of model met het kleinste aantal storingen de winnaar is. De resultaten van deze klanttevredenheidsonderzoeken worden al sinds 2008 gepubliceerd.
  2. De nieuwe Kia Stinger: uitvoeringen & prijzen • Kia Stinger in Nederland verkrijgbaar met drie motoren • Standaard leverbaar met 8 traps-automaat, achterwielaandrijving of vierwielaandrijving naar gelang uitvoering • Consumentenadviesprijs vanaf € 59.995,- • Standaard bijzonder rijk uitgerust Breukelen - 10 augustus 2017 Kia maakt de uitvoeringen en prijzen bekend van de snelste, krachtigste en meest dynamische Kia ooit: de Stinger. In Nederland wordt de Stinger standaard geleverd als GT-Line in combinatie met de 2.2 CRDi of krachtige 2.0 Turbo voor prijzen vanaf respectievelijk € 59.995,- en € 67.995,- (incl. BPM/BTW en kosten rijklaar maken). Voor de liefhebbers levert Kia Motors Nederland ook de 3.3 Twin Turbo V6 AWD GT. Van deze echte GT verwacht Kia in Nederland slechts een beperkt aantal te verkopen. De verkoop van de Kia Stinger verloopt via geselecteerde Kia-dealers die aan bepaalde voorwaarden voldoen. Voor onderhoud kan men bij elke Kia-dealer in Nederland terecht. High-performance Gran Turismo De Stinger is de eerste high-performance Gran Turismo van Kia met alle kenmerken van een authentieke GT: krachtig, elegant en dynamisch. “De Kia Stinger toont als ultiem vlaggenschip hier in Nederland aan waartoe Kia in staat is; het leveren van een prachtige sportieve auto die snel, wendbaar en luxueus is, met een perfecte balans tussen weggedrag en besturing”, zegt Léan Verstoep, Managing Director Kia Motors Nederland. “Een dergelijke auto hebben wij nog nooit eerder gemaakt en wij zijn er bijzonder trots op dat het definitieve ontwerp zo ontzettend dicht bij de oorspronkelijke concept car is gebleven. De Stinger is met recht een sportsedan en kan bestempeld worden als het onverwachte alternatief. Ik ben er van overtuigd dat de Stinger ons merkimago de komende tijd een verdere boost zal geven. Vanzelfsprekend is ook voor de Stinger de unieke garantietermijn van 7 jaar standaard.” Motoren Het motorenaanbod in Nederland bestaat uit de 2,2-liter CRDi viercilinder turbodiesel (147 kW/200 pk en 440 Nm) en de 2,0-liter Turbo viercilinder turbobenzinemotor (187 kW/255 pk en 353 Nm). Het topmodel betreft de Stinger GT met een 3,3-liter Twin Turbo V6 Lambda II-benzinemotor (272 kW/370 pk en 510 Nm) met directe benzine-inspuiting (GDI). Standaard 8-traps automaat Kia koppelt alle motoren aan een nieuwe 8-traps automaat, inclusief schakelflippers aan het stuurwiel. De 2.2 CRDi en 2.0 T-GDi beschikken over achterwielaandrijving en zijn standaard voorzien van een Limited-Slip Differentieel (LSD) voor een zo efficiënt mogelijke vermogensverdeling op de achterwielen. De 3.3 Twin Turbo V6 AWD GT heeft standaard high-performance remmen van Brembo met rode remklauwen én vierwielaandrijving. Veiligheid De Stinger is voorzien van talloze actieve veiligheidsvoorzieningen waaronder Emergency Brake System met forward collision-avoidance, Smart Cruise Control met stop & go, actieve rijstrookassistentie, dodehoekdetectie inclusief kruisend verkeersdetectie achter en Driver Attention Warning. Passieve veiligheidsvoorzieningen zijn er in de vorm van zeven airbags en een Active Hood Lift System (beperkt het hoofdletsel van een voetganger bij een aanrijding). Bijzonder rijke uitrusting Elke Stinger is standaard uiterst compleet uitgerust: Navigatiesysteem met 8-inch touchscreen Harman Kardon premium sound system met Clari-Fi-technologie (15 speakers, DAB+, Bluetooth) Glazen schuif-zonnedak Climate control (3-zones) Verwarmbare en geventileerde voorstoelen D-vormig stuurwiel en achterbank met verwarmingsfunctie Elektrisch verstelbare voorstoelen en stuurkolom Lederen bekleding in de kleuren zwart, grijs of rood Suède hemelbekleding in zwart Slimme automatische achterklep Smart Cruise Control Head-up display 360-graden camera Draadloos oplaadsysteem voor smartphone (inductie) Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels Lichtmetalen reservewiel Metallic lak (zonder meerprijs) LED-verlichting Kia Stinger GT De extra sportieve GT-versie biedt tegen een meerprijs van € 32.000,- ten opzichte van de 2.0 Turbo GT-Line een krachtige 3,3-liter Twin Turbo V6-motor met vierwielaandrijving, elektronisch instelbare schokdempers, speciaal voor de GT ontworpen 19-inch lichtmetalen velgen, Aircell-support in de wangen van de bestuurdersstoel, remschijven en remklauwen van Brembo en is voorzien van GT-emblemen. Kleur bekennen Kia levert de Stinger met keuze uit negen stijlvolle lakkleuren, waaronder voor Kia zes nieuwe kleuren. Ceramic Silver, HiChroma Red, Micro Blue, Deep Chroma Blue en Panthera Metal zijn de beschikbare metallic kleuren en Sunset Yellow is de solid kleur. De Stinger beschikt standaard over lederen bekleding, waarbij de klant een keuze heeft uit een zwart, grijs of rood interieur. De 2.2 CRDi wordt standaard af fabriek geleverd met 18-inch lichtmetalen wielen met banden in de maat 225/45 R18. De 2.0 Turbo en de 3.3 Twin Turbo V6 AWD GT worden standaard zelfs met 19-inch lichtmetalen wielen (225/40 R19 vóór, 255/35 R19 achter) uitgerust. 7 jaar garantie Zoals voor elke Kia geldt ook voor de Stinger een garantietermijn van 7 jaar of 150.000 kilometers. Genoemde prijzen zijn inclusief kosten rijklaar maken.
  3. Maaike Aarts benoemd tot Manager Communications & PR bij Kia Motors Nederland B.V. Breukelen - 02 augustus 2017 Per 1 augustus 2017 is Maaike Aarts benoemd tot Manager Communications & Public Relations van Kia Motors Nederland B.V.. In deze functie is zij samen met haar team verantwoordelijk voor de marketing communicatie én vanaf heden ook voor de PR van de Koreaanse autoproducent. Het team zal op korte termijn nog worden uitgebreid met een PR Officer om de dagelijkse werkzaamheden te ondersteunen. Aarts is sinds 2011 werkzaam voor Kia Motors Nederland B.V. en heeft Kia in haar voormalige rollen als Marketing Coördinator en Manager Communications mede op de kaart gezet gedurende de afgelopen jaren. “In de zes jaar dat ik inmiddels bij Kia werkzaam ben, heeft het merk een enorme groei doorgemaakt en ook de komende tijd staat er nog veel te gebeuren. Bijvoorbeeld met de aanstaande introducties van de Kia Stonic en de Kia Stinger. Het is mooi om hier deel van uit te mogen maken.” De zet om de marketing communicatie en PR onder één verantwoordelijkheid samen te voegen past volledig in de strategie van Kia. “Het medialandschap verandert en biedt veel mogelijkheden voor het verder uitbouwen van het ambitieuze merk Kia in Nederland. Wat ons betreft is het belangrijk dat marketing communicatie en PR hierbij hand in hand gaan. Dit borgen wij met het samenvoegen van de twee disciplines onder leiding van Maaike Aarts”, aldus Kim Kreber, Director Marketing aan wie Maaike zal blijven rapporteren.
  4. Beleef je eigen EK… met een gepersonaliseerde Kia voetbaltafel • Kia geeft unieke voetbaltafel weg • Volledig gepersonaliseerd dankzij zorgvuldige 3D scantechnologie • Spelers spelen met zichzelf Breukelen - 02 augustus 2017 De Oranje Leeuwinnen gaan als een speer op het EK Vrouwen in Nederland. Ter gelegenheid hiervan geeft Kia, sponsor van UEFA Women’s EURO2017, een unieke voetbaltafel weg. Pop met jouw kop! Zo werkt het: bedenk een pakkende naam voor je team (11 collega’s, vrienden, sportmaatjes of buurvrouwen) en geef je op. Eén team wint de gepersonaliseerde tafel. Van alle spelers wordt zorgvuldig een 3D scan gemaakt en op basis hiervan worden zeer realistische poppetjes voor de voetbaltafel gecreëerd. Zo speel je dus uiteindelijk… met jezelf! Nog nooit vertoond Kia staat voor ‘The power to Surprise’ en dat zit met deze actie wel goed. Het ombouwen van een voetbaltafel naar dit hoogst persoonlijke niveau, met behulp van de laatste technologie, is nog nooit eerder gedaan. Juist die mix van nieuwe techniek en handwerk om de tafel uiteindelijk te bouwen, maakt het tot een opvallend project. Sponsor én liefhebber Kia wil met de actie benadrukken dat vrouwenvoetbal een sport is voor iedereen. “Het positieve gevoel rond ‘ons’ Oranje groeit met de dag. Sport verbindt mensen, van jong tot oud, en met deze actie komt de beleving van voetbal éxtra dichtbij”, zegt Kim Kreber, Director Marketing. De actie loopt van 31 juli tot 6 augustus en is terug te vinden op de website (http://www.kia.com/nl/specials/tafelvoetbal/) Kia trouwe UEFA-partner Kia is trouwe UEFA-partner en trotse sponsor van UEFA Women’s EURO 2017TM in Nederland. In het kader van deze samenwerking worden allerlei activiteiten ontplooid. Eerder liet Kia al een mini-documentaire ontwikkelen over de evolutie van vrouwenvoetbal in Nederland, gepresenteerd door Johnny de Mol en werden 31 Official Match Ball Carrier geworven. Het vrouwenvoetbal in Nederland maakt een grote ontwikkeling door. De afgelopen vijf jaar is het aantal voetbalsters met ruim 20 procent gestegen. De populariteit van de sport groeit verder in Nederland, mede door de successen van de Oranje Leeuwinnen. Officiële sponsor FIFA Kia is al sinds 2006 de officiële sponsor van de FIFA. Het eerste Europese eindtoernooi met Kia als officiële partner was het UEFA Euro 2008TM in Zwitserland en Oostenrijk.
  5. Esra Neter telt de dagen tot haar Oranje debuut Breukelen - 29 juli 2017 Esra Neter kan simpelweg niet wachten. De uit Amstelveen afkomstige talentvolle voetbalster telt de dagen af tot ze deel uit mag maken van de selectie van het Nederlands elftal of Ajax. Esra speelt hoofdklasse in het jongensteam van voetbalclub Buitenveldert als enige meisje. Ze mocht als Kia Official Match Ball Carrier in een uitverkocht Galgenwaard de bal aan de scheidsrechter overhandigen tijdens het openingsduel van WEURO2017 tussen Nederland en Noorwegen. Bewonderend bekeek Esra de afgelopen drie wedstrijden van de Oranje Leeuwinnen. Esra: ‘Van binnen heb ik geen twijfel. Natuurlijk kan ik in Oranje spelen. Ik zie me daar al staan met dat oranje shirt, het volkslied op de achtergrond’. Filmpje Aan enthousiasme ontbreekt het Esra in elk geval niet. Kia – trotse sponsor van het UEFA Women’s EURO 2017TM – maakte dit filmpje over Esra, die als ball carrier geselecteerd werd na een oproep van Johnny de Mol, begin juni. Dat mannen beter zouden voetballen dan vrouwen vindt de kleine Esra onzin. ‘Vrouwen zijn net zo goed, alleen wordt er minder aandacht aan besteed’. Ook dit is misschien wel voorgoed verleden tijd. De wedstrijden van de Oranje Leeuwinnen werden stuk voor stuk goed bekeken, met 2,4 miljoen kijkers voor de wedstrijd Nederland – België. Overtuigend Oranje lijkt overigens klaar voor de finale. Noorwegen, Denemarken en België werden in de afgelopen poulewedstrijden overtuigend verslagen.
  6. Allereerste Kia Official Match Ball Carrier in actie tijdens aftrap UEFA Women’s EURO 2017TM op zondag 16 juli • Zondag 16 juli om 18:00 uur aftrap van UEFA Women’s EURO 2017TM: Nederland – Noorwegen in Stadion Galgenwaard in Utrecht • Kia selecteerde 31 Official Match Ball Carriers voor EK vrouwenvoetbal • Talentvolle 10-jarige Esra Neter opent het EK als eerste Official Match Ball Carrier • Kia trouwe UEFA-partner en trotse sponsor van EK vrouwenvoetbal Breukelen - 14 juli 2017 Op de eerste speeldag van het UEFA Women’s EURO 2017TM, op zondag 16 juli, komt de allereerste Official Match Ball Carrier in actie: Esra Neter. Deze 10-jarige talentvolle voetbalster werd samen met dertig andere meisjes uitverkoren tot Kia Official Match Ball Carrier. Zij hebben de eervolle taak om de wedstrijden van het toernooi te openen door de bal te overhandigen aan de scheidsrechter. Na een oproep van Johnny de Mol, begin juni, meldden ruim honderd meisjes zich bij Kia aan. Op de eerste speeldag, zondag 16 juli, neemt Nederland het in Stadion Galgenwaard in Utrecht meteen op tegen Noorwegen, de finalist uit 2013. Esra heeft de eervolle taak om deze spannende wedstrijd te openen. Esra is een talentvolle voetbalster uit Amstelveen en is 10 jaar oud. Esra speelt hoofdklasse in het jongensteam van voetbalclub Buitenveldert als enige meisje. Ook is ze in 2015 en 2016 gescout door Ajax. Ze heeft toen met een aantal meisjes 6 weken stage mogen lopen bij de eerste selectie van het meisjesvoetbal. Oranje Leeuwin “Ik vind het heel cool om straks in dat uitverkochte stadion, vol met enthousiaste voetbalfans, het veld op te stappen en dan het toernooi te openen”, zegt Esra. “Nu ben ik Official Match Ball Carrier, maar ik droom ervan om over een paar jaar zelf een Oranje Leeuwin te zijn en het mooie oranje shirt te mogen dragen.” Zeven speelsteden Het UEFA Women’s EURO 2017TM vindt plaats in zeven speelsteden: Breda, Deventer, Doetinchem, Enschede, Rotterdam, Tilburg en Utrecht. Kia is trouwe UEFA-partner en trotse sponsor van UEFA Women’s EURO 2017TM in Nederland. In het kader van deze samenwerking worden allerlei activiteiten ontplooid. Eerder liet Kia al een mini-documentaire ontwikkelen over de evolutie van vrouwenvoetbal in Nederland, gepresenteerd door Johnny de Mol. Het vrouwenvoetbal in Nederland maakt een grote ontwikkeling door. De afgelopen vijf jaar is het aantal voetbalsters met ruim 20 procent gestegen. De populariteit van de sport groeit verder in Nederland, mede door de successen van de Oranje Leeuwinnen. Officiële sponsor FIFA Kia is al sinds 2006 de officiële sponsor van de FIFA. Het eerste Europese eindtoernooi met Kia als officiële partner was het UEFA Euro 2008TM in Zwitserland en Oostenrijk.
  7. Kia Stinger komt naar Nederland! • Stinger is snelste, krachtigste en meest dynamische Kia ooit • Eerste auto’s arriveren in vierde kwartaal 2017 in Nederland • Info over motorenprogramma en prijzen maakt Kia later bekend Breukelen - 11 juli 2017 De snelste, krachtigste en meest dynamische Kia ooit – de gloednieuwe Kia Stinger – komt naar Nederland. De eerste exemplaren arriveren in het vierde kwartaal van 2017 op Nederlandse bodem. Informatie over het motorenprogramma en de prijzen maakt Kia in een later stadium bekend. “Het is fantastisch dat deze high-performance Gran Turismo in Nederland leverbaar wordt”, zegt Léan Verstoep, Managing Director Kia Motors Nederland. “De Kia Stinger toont als ultieme vlaggenschip aan waartoe Kia in staat is: het leveren van een prachtige auto die snel, wendbaar en luxueus is, met een perfecte balans tussen weggedrag en besturing. Tegelijkertijd biedt hij ruim plaats aan vijf personen inclusief bagage en geldt ook hier weer de unieke, voor Kia standaard garantietermijn van 7 jaar.” Emotionele aantrekkingskracht “De Kia Stinger is een échte Gran Turismo, een auto voor plezierige en langdurige autoritten”, zegt Gregory Guillaume, Chief Designer bij Kia Motors Europe. “Het gaat niet alleen om pure kracht, uitstekende rijdynamiek en een emotionele aantrekkingskracht, maar ook om luxe, comfort en elegantie. Het gaat er niet om wie als eerste bij zijn bestemming is, maar om de reis er naartoe. Het gaat om passie.” Snelste Kia ooit Het Nederlandse motorenprogramma en de prijzen maakt Kia op een later moment bekend. Elders in Europa levert Kia de 4.830 mm lange Stinger met een 2,0-liter viercilinder turbobenzinemotor (187 kW/255 pk/353 Nm) en een 2,2-liter viercilinder turbodiesel (147 kW/200 pk/440 Nm). Het topmodel betreft de Stinger GT met een 3,3-liter twin-turbo V6 Lambda II-benzinemotor met 272 kW (370 pk). Dit is de snelste Kia ooit met een 0-100-tijd van slechts 4,9 seconden en een topsnelheid van 270 km/u. Kia koppelt alle motoren aan een nieuwe achttraps automaat. Alle varianten zijn leverbaar met achter- of vierwielaandrijving.
  8. Kia overhandigt 133 auto’s aan organisatie UEFA Women’s EURO 2017TM • Kia overhandigt 133 auto’s aan organisatie UEFA Women’s EURO 2017 tijdens officiële ceremonie in Rotterdam • Verschillende Kia-modellen worden ingezet voor vervoer van teams, officials en vips tijdens Europees Kampioenschap vrouwenvoetbal in Nederland • Kia is al sinds 2006 officieel sponsor van de UEFA nationale voetbalteams en tevens exclusieve mobiliteitsprovider van UEFA Women’s EURO 2017 • Kia al jaren gepassioneerd supporter van sport Breukelen - 08 juli 2017 Kia heeft vandaag als officiële automotive partner van de UEFA nationale voetbalteams in totaal 133 auto’s overgedragen aan de organisatie van UEFA Women’s EURO 2017. De verschillende Kia-modellen zorgen voor het vervoer van deelnemers, officials en vips bij het EK-vrouwenvoetbal, waar miljoenen mensen naar kijken. Het internationale vrouwenvoetbaltoernooi wordt voor de allereerste keer in Nederland gehouden. De officiële, symbolische overhandiging van de auto’s voor de deur van het Sparta-stadion – beter bekend als ‘het Kasteel’ – in Rotterdam voltrok zich in aanwezigheid van Mr. D.H. Jung, President van Kia Motors Nederland en Léan Verstoep, Managing Director Kia Motors Nederland. Ook Robert Bossert (projectleider UEFA Women’s Euro), Bert van Oostveen (toernooidirecteur WEURO 2017), Minke Booij (manager vrouwenvoetbal KNVB) en de officiële mascotte Kicky woonden de ceremonie bij. 133 x Kia De modellen die Kia ter beschikking stelt voor het EK-vrouwenvoetbal 2017 zijn de Niro, Carens, cee’d, Optima Sportswagon, Sportage en Sorento. Elk deelnemend land heeft sowieso een Kia Carens ter beschikking. “Iedereen bij Kia is enthousiast en trots over de WEURO”, zegt Léan Verstoep, Managing Director Kia Motors Nederland. “Door onze betrokkenheid zijn we in staat ons te presenteren als een merk dat kwalitatief hoogwaardige auto’s maakt voor sportieve mensen, die jong van geest zijn en de ontwikkeling van vrouwenvoetbal in Europa ondersteunt.” Official Match Ball Carriers Al eerder dit jaar selecteerde Kia voor het UEFA Women’s EURO 2017 de Official Match Ball Carriers. Dit zijn de meisjes die de wedstrijd openen door de bal te overhandigen aan de scheidsrechter. Kia trouwe partner EUFA nationale voetbalteams Kia is de officiële sponsor van de FIFA sinds 2006. Het eerste Europese eindtoernooi met Kia als officiële partner was het EUFA Euro 2008TM in Zwitserland en Oostenrijk. De zeven speelsteden – Breda, Deventer, Doetinchem, Enschede, Rotterdam, Tilburg en Utrecht – staan klaar om voetbalsters en hun fans uit heel Europa te ontvangen. Op de eerste speeldag, zondag 16 juli, moet Nederland in Stadion Galgenwaard in Utrecht het al meteen opnemen tegen Noorwegen, de finalist uit 2013. Kia gepassioneerd liefhebber van sport Kia en sport vormen al jaren een sterke en gezonde combinatie. Al jarenlang – en overal ter wereld – verbindt Kia zich aan de grootste talenten, de spannendste competities en de mooiste evenementen. Zo is Kia niet alleen sponsor van FIFA en UEFA, maar ook van de Australian Open, schaatssport en van de NBA: de grootste professionele basketbalcompetitie ter wereld in de Verenigde Staten.
  9. Kia brengt ode aan vrouwenvoetbal • Kia verrast met mini-documentaire over evolutie Nederlands vrouwenvoetbal • Johnny de Mol ontmoet vrouwenvoetbal-pionier Hettie Olde Loohuis • Kia actief als hoofdsponsor UEFA Women’s EURO 2017 • Bekijk hier de mini-documentaire: VIDEO Breukelen - 30 juni 2017 Kia brengt een ode aan het Nederlandse vrouwenvoetbal in een speciale mini-documentaire, gepresenteerd door Johnny de Mol. In de docu staat de evolutie van het vrouwenvoetbal in Nederland centraal. De professionaliteit van het vrouwenvoetbal is tegenwoordig vergelijkbaar met die bij de mannen en de populariteit van de sport groeit gestaag, in Nederland mede door de successen van de Oranje Leeuwinnen. De documentaire is een van de manieren waarmee Kia invulling geeft aan haar status als officiële automotive partner van de EUFA. Eerder wierf Kia al de Official Match Ball Carriers van de UEFA Women’s EURO 2017. Hettie Olde Loohuis speelde samen met vriendinnen een essentiële rol in het op de kaart zetten van het Nederlandse vrouwenvoetbal. “We stuurden een brief naar de KNVB om te vragen of wij ook mee mochten doen met de competitie”, vertelt Hettie in de documentaire. “De KNVB stuurde ons een nette brief terug waarin ze meldden dat er voor vrouwen geen plek was.” In 1974 kwam er schot in de zaak. Bekijk hier de volledige online documentaire: VIDEO “Wij willen iedereen die zich deze zomer bezighoudt met vrouwenvoetbal in de spotlight zetten: van pupil tot voetbalveteraan, speler én fan”, zegt Kim Kreber, Director Marketing van Kia Motors Nederland. “Het past bij ons merk om dat op een verrassende manier te doen. Deze prachtige mini-documentaire is daar een goed voorbeeld van.” UEFA Women’s EURO 2017 Vrouwenvoetbal is tegenwoordig immens populair. Nog nooit meldden zoveel meisjes zich aan bij de KNVB. In 2017 strijden de Oranje Leeuwinnen tijdens het UEFA Women’s EURO voor de Europese titel. Kia verzorgt als trotse sponsor van het UEFA Women’s EURO 2017 de Official Match Ball Carriers. Dit zijn de meisjes die de wedstrijd openen door de bal te overhandigen aan de scheidsrechter. Dit jaar vindt het EK-vrouwenvoetbal voor het eerst plaats in Nederland. Op de eerste speeldag, zondag 16 juli, moet Nederland in Stadion Galgenwaard in Utrecht het meteen al opnemen tegen Noorwegen, de finalist uit 2013.
  10. Kia voor tweede jaar op rij nummer 1 in kwaliteitsonderzoek van J.D. Power • Kia stond in 2016 al op de eerste plaats van de ranglijst van auto- en truckmerken; dit jaar scoort de autofabrikant nog eens 11 punten beter doordat Kia-rijders nóg positiever zijn over de kwaliteit van hun Kia. • De Kia Soul, Niro en Sorento staan, net als de -niet in Nederland leverbare- Kia Forte en Cadenza op nummer 1 in hun segment, waarbij de Cadenza bovendien het kleinste aantal problemen liet noteren van álle auto’s in dit onderzoek. Breukelen - 22 juni 2017 In de nieuwste Initial Quality Study (IQS) van het gerespecteerde, onafhankelijke onderzoeksbureau J.D. Power staat Kia opnieuw fier op nummer 1. Voor het tweede jaar op rij scoort Kia het best op het gebied van kwaliteit van nieuwe auto’s. Kia scoorde dit jaar nog beter dan in 2016, toen het ook al als beste uit de bus kwam. Kia verbeterde de score zelfs tot slechts 72 kwesties per honderd afgeleverde auto’s – het kleinste aantal in de laatste twintig jaar dat J.D. Power de IQS uitvoert. Bovendien behaalde Kia van alle autofabrikanten de meeste awards. In vijf segmenten legde Kia beslag op de eerste plaats. De Soul won in het segment compacte MPV’s, de Forte in het segment compacte auto’s, de Cadenza bij de grote auto’s, de Niro bij de kleine MPV’s en de Sorento bij de medium-SUV’s. In Nederland worden de modellen Forte en Cadenza niet geleverd. Alle Kia’s op nummer 1 of 2 De Kia Soul kreeg voor het derde opeenvolgende jaar een IQS-award. En de nieuwste Kia-modellen, de Cadenza en Niro, presteerden uitstekend en werden meteen al in hun eerste productiejaar onderscheiden. De Kia Cadenza scoorde het best van alle auto’s in het onderzoek van J.D. Power. Inclusief de Optima en de Sportage legde elk van de zeven modellen in Kia’s gamma beslag op de eerste of tweede plaats in hun segment in het J.D. Power IQS-onderzoek. Autofabrikant van wereldniveau “Toen Kia vorig jaar alle andere autofabrikanten versloeg in J.D. Powers Initial Quality Study, vroeg menigeen zich af of we de toppositie zouden kunnen vasthouden. Nu zegt het J.D. Power-onderzoek luid en duidelijk ‘Ja!’. In 2017 legt Kia voor het tweede jaar op rij beslag op de toppositie en neemt het in meer segmenten een award mee naar huis dan welke andere autofabrikant ook”, aldus Michael Sprague, COO en EVP van Kia Motors America. “Onze opeenvolgende successen in de J.D. Power IQS bevestigen de status van Kia als autofabrikant van wereldniveau en illustreren het hoge niveau van vakmanschap en de kwaliteit van onze medewerkers en de auto’s, crossovers en SUV’s die ze maken.” De jaarlijkse J.D. Power Initial Quality Study analyseert de antwoorden van 77.415 respondenten ten aanzien van 243 modellen in 26 segmenten. De auto’s zijn beoordeeld op rijgedrag, prestaties van motor en transmissie en een breed scala aan kwaliteitszaken waarmee de berijders te maken hadden in de eerste drie maanden waarin ze met hun nieuw aangeschafte auto reden.
  11. Kia Stonic: frisse nieuwkomer in segment van compacte crossovers • Belangrijk model voor Kia in snel groeiend segment • Een crossover met een zelfverzekerde uitstraling • Sportieve rijeigenschappen door laag zwaartepunt • Krachtige en lichtgewicht turbomotoren • Stijlvol interieur voorzien van de nieuwste systemen • Slim ingericht en opvallend ruim interieur • Sterke, lichtgewicht carrosserie en nieuwe rijassistentiesystemen • Verkoop nieuwe Kia Stonic start in tweede helft van 2017 Breukelen - 20 juni 2017 Kia breidt haar modellengamma opnieuw verder uit met een nieuw, compact crossover model in het sterk groeiende B-segment: de Kia Stonic. De nieuwkomer heeft een opvallende en zelfverzekerde uitstraling en is geïnspireerd op de vorm en functionaliteit van grotere SUV’s van Kia. Kia levert de Stonic met zuinige benzine- en dieselmotoren. De Europese verkoop start in de tweede helft van 2017. Het B-segment van compacte crossovers en SUV’s is in Europa op jaarbasis goed voor in totaal 1,1 miljoen nieuw verkochte auto’s. Dat is ongeveer 7% van de totale markt. Naar verwachting zal dit segment bijna gaan verdubbelen in de komende jaren, naar meer dan twee miljoen auto’s per jaar in 2020. “Wat volume betreft haalt het B-segment van crossovers en SUV’s het C-SUV-segment rond 2020 in: dan is meer dan 1 op de 10 nieuwe auto’s in Europa een auto in het segment van de Stonic”, zegt Michael Cole, Chief Operation Officer van Kia Motors Europe. “Het crossover-B-segment trekt andere kopers aan waarbij 21% van de kopers de overstap maakt van een supermini naar een crossover en 15% procent vaarwel zegt tegen hun gezinshatchback. Een auto als de Stonic is ook perfect geschikt voor mensen die een alternatief zoeken voor een compacte MPV. De Kia Stonic belooft één van de meest overtuigende nieuwe auto’s in dit snel groeiende segment te gaan worden. Aangevuld met de 7 jaar Kia-garantie en Kia’s uitstekende reputatie op het gebied van betrouwbaarheid, kwaliteit en eigentijds design heeft de nieuwe Stonic het in zich om een bestseller te worden.” Tot in detail te personaliseren De nieuwe Kia Stonic speelt ook in op de allerlaatste trends aangaande personalisatie, zowel vanbinnen als vanbuiten. Het in Europa ontworpen design, in nauwe samenwerking met de Koreaanse designstudio van Kia, maakt van de Stonic een in het oog springende auto. Daarnaast is de Stonic onmiddellijk herkenbaar als een échte Kia, onder meer dankzij de stoere ‘tiger-nose’ grille. Het ‘Targa’-achtige dak – geïnspireerd op de Kia Provo Concept uit 2013 – zal leverbaar worden in vijf verschillende kleuren. Samen met het uitgebreide exterieurkleurenpalet zijn er twintig verschillende kleurencombinaties mogelijk. De Stonic is leverbaar met twee benzine motoren en één diesel die gekoppeld zijn aan een handgeschakelde transmissie. De 1.2 MPI benzinemotor geldt als instapper. Daarnaast is de Stonic ook leverbaar met een 1.0 T-GDI turbobenzinemotor met 120 pk. Ook aan de mensen die veel kilometers rijden is gedacht: er is een 1,6-liter turbodieselmotor leverbaar, die een hoog vermogen koppelt aan een lage CO2. Meer gegevens over de motoren maakt Kia later bekend. Maximale veiligheid De afstelling van de stuurinrichting en wielophanging is specifiek afgestemd op de Europese markt en zorgt voor een directe besturing en uiterst stabiele wegligging. Standaard is elke Kia Stonic uitgerust met Electronic Stability Control (ESC) en Vehicle Stability Management (VSM), zodat de Stonic te allen tijde een rotsvaste wegligging heeft. VSM omvat Torque Vectoring by Braking, Straight Line Stability en Cornering Brake Control. Het in Europa ontworpen interieur is al even uitgesproken als het exterieur: rechte lijnen, strakke oppervlakken en geometrische vormen. Technologie en ergonomie staan centraal. De Kia Stonic biedt dankzij een slimme indeling maximale interieurruimte voor alle passagiers. De auto heeft volop schouder-, knie- en hoofdruimte. De bagageruimte – met dubbele laadvloer – heeft een inhoud van 352 liter (VDA). Ook aan connectiviteit is geen gebrek, want dankzij optionele ondersteuning van Apple CarPlayTM en AndroidAutoTM zijn smartphonefuncties naadloos te bedienen met het touchscreen van het infotainmentsysteem. Ook verwarmbare voorstoelen, cruise control en keyless entry zijn leverbaar. Kia bouwt de nieuwe Stonic op een sterk, veilig en lichtgewicht platform en chassis, voor 51% bestaande uit Advanced High Strength Steel. Mede door dit lichtgewicht platform heeft de Kia Stonic een zeer laag zwaartepunt, waardoor de auto bijzonder wendbaar is. De Kia Stonic zal leverbaar worden met een uitgebreide range aan Kia DRiVE WISE Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) voor het verder verbeteren van de actieve veiligheid. Het gaat om Autonomous Emergency Braking (AEB) met voetgangersherkenning en Forward Collision Alert (FCA), Blind Spot Detection (BSD) met Rear Cross Traffic Alert (RCTA) en Lane Departure Warning System (LDWS). Dankzij een nieuw camerasysteem biedt de Stonic ook High Beam Assist (HBA) en Driver Attention Warning (DAW). De Stonic heeft een vloeiend aflopende daklijn, scherpe horizontale lijnen en vloeiende vormen zodat een sportieve uitstraling ontstaat. De unieke achterlichtsignatuur benadrukt het jonge en futuristische karakter van de nieuwe Kia Stonic. De naam ‘Stonic’ combineert de begrippen ‘Speedy’ en ‘Tonic’. Dat laatste – ‘tonica’ in het Nederlands – refereert aan de eerste en laatste noot van een compositie. De naam ‘Stonic’ geeft weer dat het voertuig wendbaar is en iets nieuws en fris biedt in het compacte crossover-segment. Zoals elke andere Kia wordt ook de Kia Stonic geleverd met 7 jaar garantie (of 150.000 kilometer). De verkoop start in de tweede helft van 2017. Prijzen maakt Kia in een later stadium bekend.
  12. Camiel van Meteren nieuwe Manager Retail Management bij Kia Motors Nederland • “Verder bouwen aan ambitieuze merk Kia.” Breukelen - 16 juni 2017 Kia Motors Nederland maakt vandaag bekend dat per 1 juli Camiel van Meteren de vacant gekomen positie van Manager Retail Management zal invullen. Camiel van Meteren (45) was in zijn laatste functie bij Hyundai Capital Europe als Senior Country Manager de afgelopen twee jaar al nauw betrokken bij Kia en intern dus geen onbekende. In deze hoedanigheid lag zijn focus onder andere op de onderhandelingen omtrent de overeenkomst tussen onze bankpartner Santander en Kia Motors Nederland. Camiel heeft verder als manager bij diverse captive lease- en financieringsmaatschappijen van Daimler Chrysler, Toyota-Suzuki en Peugeot-Citroën gewerkt. “De sterke ontwikkeling van Kia in Nederland, gecombineerd met een gedreven dealernetwerk en gepassioneerde medewerkers, zijn mij opgevallen gedurende mijn activiteiten in de afgelopen twee jaar bij Kia Motors Nederland”, zegt Camiel van Meteren. “De snel veranderende toekomstige ontwikkelingen in de markt op het gebied van digitalisatie en de merkbeleving bij een veranderend consumentengedrag, maakt het een fantastische uitdaging om samen met het ervaren retailmanagementteam verder te bouwen aan het ambitieuze merk Kia.” Léan Verstoep, Managing Director Kia Motors Nederland: “Ik ben ervan overtuigd dat Camiel met deze achtergrond een bijdrage zal gaan leveren aan de verdere versterking van ons merk in Nederland.”
  13. De nieuwe B-segment crossover van Kia heet Stonic • Stonic is nieuwe B-segment crossover van Kia • Naam Stonic combineert ‘Speedy’ en ‘Tonic’ • Uitgesproken design, maximale interieurruimte, ‘zwevend’ HMI • Verkoop nieuwe Kia Stonic start in tweede helft van 2017 Breukelen - 07 juni 2017 Kia maakt de naam bekend van de nieuwe crossover in het B-segment: Stonic. Deze opvallende en zelfverzekerde compacte crossover heeft een Europees design en is geïnspireerd op de vorm en functionaliteit van grotere SUV’s van Kia. De verkoop start in de tweede helft van 2017. De naam ‘Stonic’ combineert de begrippen ‘Speedy’ en ‘Tonic’. Dat laatste – ‘tonica’ in het Nederlands – refereert aan de eerste en laatste noot van een compositie. De naam ‘Stonic’ geeft weer dat het voertuig wendbaar is en iets nieuws en fris biedt in het compacte SUV-segment. Wendbaar is de Stonic vooral door het lage zwaartepunt. De vloeiend aflopende daklijn, de scherpe horizontale lijnen en de zachtere vormen geven de Kia Stonic een sportieve uitstraling. De unieke achterlichtsignatuur benadrukt het jonge en futuristische karakter van de nieuwe Kia Stonic. Het in Europa ontworpen interieur is al even uitgesproken als het exterieur: rechte lijnen, strakke oppervlakken en geometrische vormen waar technologie en ergonomie centraal staan. Dat uit zich in maximale interieurruimte voor alle passagiers – in combinatie met een slimme indeling – en een ‘zwevende’ HMI (human-machine interface) dat smartphones naadloos verbindt met de vele functies in de auto. Meer details over de nieuwe Kia Stonic volgen binnenkort.
  14. Kia zoekt 31 Official Match Ball Carriers voor UEFA Women’s EURO 2017 in Nederland • Kia verzorgt Official Match Ball Carriers voor UEFA Women’s EURO 2017 • EK-vrouwenvoetbal vindt voor het eerst plaats in Nederland: van 16 juli tot en met 6 augustus 2017 • Kia zoekt 31 meisjes die bal willen overhandigen aan scheidsrechter • Unieke kans om Official Match Ball Carrier te worden, aanmelden kan tot en met 11 juni • Johnny de Mol doet oproep voor de Match Ball Carriers Breukelen - 02 juni 2017 Kia verzorgt als trotse sponsor van het UEFA Women’s EURO 2017 de Official Match Ball Carriers. Dit zijn de meisjes die de wedstrijd openen door de bal te overhandigen aan de scheidsrechter. Een belangrijke en eervolle maar vooral leuke taak. Meisjes die zich geroepen voelen, kunnen zich via de speciale Facebook-pagina direct aanmelden. Dat kan tot en met 11 juni 2017. Dit jaar vindt het EK-vrouwenvoetbal voor het eerst plaats in Nederland. De zeven speelsteden Breda, Deventer, Doetinchem, Enschede, Rotterdam, Tilburg en Utrecht staan van 16 juli tot en met 6 augustus klaar om voetbalsters en hun fans uit heel Europa te ontvangen voor het UEFA Women’s EURO 2017. Op de eerste speeldag, zondag 16 juli, neemt Nederland in Stadion Galgenwaard in Utrecht het op tegen Noorwegen. Aan het EK-vrouwenvoetbaltoernooi strijden naast Nederland en Noorwegen ook België, Denemarken, Duitsland, Engeland, Frankrijk, IJsland, Italië, Oostenrijk, Portugal, Rusland, Schotland, Spanje, Zweden en Zwitserland om de Europese titel. Official Match Ball Carriers Kia zoekt in totaal 31 meisjes in de leeftijd van 10 tot 14 jaar die tijdens de EK-voetbalwedstrijden als Official Match Ball Carriers de officiële wedstrijdbal overhandigen aan de scheidsrechter. Meisjes die zich voor deze unieke taak geroepen voelen, kunnen zich via de speciale Facebook-pagina opgeven door een filmpje te uploaden waarin ze zichzelf op een unieke manier presenteren. Bijvoorbeeld door de bal honderd keer hoog te houden, met gesloten ogen een penalty te nemen, een wedstrijdlied te zingen of supersnel waterflessen te vullen. Affiniteit met voetbal is natuurlijk een pré, net als het spreken en begrijpen van de Engelse taal. De familie kan mee Kia geeft elke Official Match Ball Carrier vier EK-kaartjes, zodat ouders, familie en vrienden ook bij het bijzondere overhandigingsmoment aanwezig kunnen zijn. Alle deelnemers moeten toestemming hebben van een ouder of voogd om aan deze unieke actie deel te kunnen nemen. De winnaars – die tussen 16 juli en 6 augustus 2017 minstens één wedstrijddag beschikbaar moeten zijn – krijgen na aanmelding automatisch bericht. Johnny de Mol doet namens Kia Motors Nederland een oproep voor de Match Ball Carriers. Bekijk de video.
  15. Kia zorgt voor spektakel langs de A2 • Kia Motors Nederland verrast met nieuwe kingsize blikvanger • Grootste onthulling ooit voor Kia • Giant Picanto voor hoofdkantoor na zes jaar vervangen • Volg de onthulling van Kia’s nieuwe Giant Picanto op Facebook Breukelen - 19 mei 2017 Hij is weg! Dé blikvanger voor de circa 190.000 automobilisten die dagelijks over de A2 Breukelen passeren. De Giant Picanto, die daar sinds 2011 voor het hoofdkantoor van Kia Motors Nederland stond, heeft zijn taak erop zitten. Maar Kia presenteert vandaag de nieuwe Giant Picanto. Live te volgen op Facebook. De eerste Giant Picanto maakte destijds een indrukwekkende reis. In 2011 trok de reusachtige replica bij een winkelcentrum in Seoul de aandacht voor de toen nieuwe generatie Kia Picanto. Rond die tijd verhuisde de Nederlandse importeur van Vianen naar Breukelen. Om de verhuizing luister bij te zetten is toen voor deze gigantische Picanto gekozen. Het transport van de oude Giant Picanto had nog heel wat voeten in de aarde. Het gevaarte van plexiglas is immers 3,5 meter breed, 8 meter lang en 4 meter hoog. Per schip is de reuze Picanto van Zuid-Korea naar Rotterdam gevaren en van daar met een uitschuifbare dieplader naar Breukelen gereden. Aanvankelijk was de Picanto groen. In de zomer van 2014 werd hij ter ere van het WK-voetbal in feloranje gespoten. De opvolger: Kia Picanto GT-Line in XXXL-formaat Kia Motors Nederland onthult nu een opvolger: de nieuwe Kia Picanto in XXXL-formaat. Een GT-Line in de kleur shiny red om precies te zijn. Door zijn afmetingen zal hij absoluut opnieuw de aandacht trekken van voorbijgangers op de A2. Hij is 8,5 meter lang, 3,8 meter hoog en 3,5 meter breed. Een reus van een nieuwkomer waarvan de kleine versie nu al zeer positieve verkoopresultaten laat zien. “Nagenoeg iedereen in Nederland kent de Giant Picanto voor ons hoofdkantoor in Breukelen langs de A2. Nu er een nieuwe generatie van onze bestseller met veel succes is geïntroduceerd, werd het tijd om de oude Giant Picanto in te ruilen voor onze nieuwe A-segmenttopper”, aldus Kim Kreber, Director Marketing van Kia Motors Nederland. “Wie onze nieuwe Giant Picanto wil zien, kan deze vanaf vandaag voor ons pand in Breukelen bewonderen. Voor de echte uitvoering kan iedereen natuurlijk gewoon terecht bij de Kia-dealer.” De nieuwe Picanto was in de introductiemaand april al meteen de op één na bestverkochte auto van Nederland, ruim voor directe concurrenten als de Volkswagen Up, de Toyota Aygo en de Opel Karl en staat nu zelfs op de eerste positie in het A-segment. De populariteit dankt de Picanto onder meer aan het onderscheidende design, de uitstekende kwaliteit, rijke uitrusting en door de zeven jaar garantie (of 150.000 kilometer), die standaard is op elke nieuwe Kia. De Picanto zorgde er mede voor dat Kia in april op de tweede plaats eindigde in de particuliere markt. Onder de streep was Kia over de afgelopen vier maanden het vijfde bestverkochte merk van Nederland.