Jump to content
  • Sign Up

KCG

KCG
  • Content Count

    364
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    13

KCG last won the day on August 30 2018

KCG had the most liked content!

Community Reputation

128 Excellent

About KCG

  • Rank
    Kia Contact Groep

Algemeen

  • Geslacht
    Niet Opgegeven
  • Auto
    n.v.t.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kia en Hyundai investeren in Aurora voor ontwikkeling zelfrijdende modellen • Investeringen ter versterking van reeds bestaand partnerschap • Bedrijven versnellen de ontwikkeling van autonome voertuigplatformen en services die worden mogelijk gemaakt door de Aurora Driver Breukelen - 13 juni 2019 Kia Motors Corporation, als onderdeel van Hyundai Motor Group, en Aurora Innovation Inc. breiden hun samenwerking uit voor technologie waarmee auto’s zelfstandig kunnen rijden. Het bedrijf doet opnieuw een investering om de ontwikkeling van de Aurora Driver, het zelfsturende systeem, te versnellen. Het bestaat uit een lidar, radar en camera’s die de omgeving rond de auto waarnemen. De overeenkomst zal het strategisch partnerschap die de bedrijven in 2018 sloten versterken. De bedrijven zijn overeengekomen om onderzoek uit te breiden naar een breed scala aan modellen en een optimaal platform te bouwen voor autonome voertuigtechnologie van Kia. “Aurora is de toonaangevende innovator van zelfrijdende technologie en we kijken uit naar een sterkere samenwerking met hen”, aldus Youngcho Chi, President en Chief Innovation Officer bij Hyundai Motor Group. ‘Door nauw samen te werken met brancheleiders over de hele wereld kunnen we volledig zelfrijdende voertuigen ontwikkelen die veilig en innovatief zijn voor onze klanten.’ Sinds de oprichting heeft Aurora snel haar plek als marktleider ingenomen in de ontwikkeling van autonome technologie. De Aurora Driver, het zelfsturende systeem, bestaat uit een lidar, radar en camera’s die de omgeving rond de auto waarnemen. De computer waarop de softwaremodules draaien interpreteert de waarnemingen en plant een veilige route. Met de integratie van de Aurora Driver zullen Kia-voertuigen nog beter in staat zijn om te monitoren, te reageren en zich aan te passen aan verschillende omgevingen. “Het team aan technici van Kia wat werkt aan de Aurora Driver heeft de afgelopen periode een enorme vooruitgang geboekt. Zij kunnen trots zijn op de reeds behaalde resultaten”, zegt Sterling Anderson, medeoprichter en Chief Product Officer van Aurora. “Samen met al onze ecosysteempartners komen we zo tot een krachtig platform dat de voordelen van zelfrijdende technologie veilig, snel en breed toepasbaar zal maken”. De samenwerking tussen Kia en Aurora draagt bij aan de ambitie van het merk om leidend te zijn met autonoom rijden. Kia wil in de nabije toekomst een grootschalige testvloot van autonome voertuigen op de openbare weg testen om de weg vrij te maken voor commerciële productie van deze technologie.
  2. Volledig digitaal instrumentarium primeur in Kia XCeed • Nieuw volledig interactief digitaal instrumentarium (Supervision cluster) van 12,3-inch begin Q4 als primeur in de Kia XCeed urban crossover • Geavanceerde grafische mogelijkheden en geschikt voor toepassing in andere toekomstige modellen • Onthulling high-tech Kia XCeed op 26 juni 2019 Breukelen - 11 juni 2019 De nieuwe Kia XCeed urban crossover krijgt als eerste een volledig digitaal 12,3-inch Supervision instrumentarium. De onthulling van dit model op 26 juni 2019 markeert een nieuw tijdperk. Het is een van de meest technologisch geavanceerde modellen van Kia. Emilio Herrera, Chief Operating Officer bij Kia Motors Europe: “Ons nieuwe Supervision cluster is een van de vele optionele technologieën voor de Kia XCeed. Samen met vele andere features, in het bijzonder in de rijker gespecificeerde modelvarianten, speelt dit instrumentenpaneel een belangrijke rol in het overzichtelijk weergeven van essentiële informatie voor de bestuurder. Dit instrumentarium komt ook in aangepaste vorm in toekomstige modellen van Kia, waarbij we nieuwe vormen zoeken voor informatieoverdracht tijdens het rijden richting de rijder.” Nieuw hoge resolutie display voor messcherpe weergave Het 12,3-inch Supervision cluster is ontworpen om informatie zo duidelijk mogelijk weer te geven. Het biedt een hoge schermresolutie van 1920 x 720 pixels en komt in de plaats van de snelheidsmeter en toerenteller, zoals die in de huidige modellen te zien zijn. Een enkel, naadloos display projecteert messcherp digitale meters voor snelheid en toerental. Door de snelle beeldverversingscyclus reageren de wijzers snel en soepel op de input van de bestuurder. Tussen de beide digitaal weergegeven meters is een multifunctioneel display te zien dat is te bedienen via schakelaars op het stuurwiel. In dit deel van het digitale instrumentarium kan de rijder kiezen uit weergave van navigatie-aanwijzingen, audio-informatie, informatie van de smartphone en contacten of ritgegevens. Dat betreft onder meer actueel of gemiddeld brandstofverbruik. Het systeem kan ook onderhouds- of controlewaarschuwingen voor het voertuig weergeven. En het is mogelijk om meldingen te krijgen van de talrijke actieve veiligheids- en bestuurdersassistentiesystemen of actuele verkeersinformatie te tonen. Het multifunctionele centrale display toont daarnaast aanwijzingen van het Driver Attention Warning systeem, te weten adviezen om een pauze te nemen omdat vermoeidheid is geconstateerd. Zodra de bestuurder de auto heeft geparkeerd en de motor afzet, laat het nieuwe instrumentarium kort een grafische afbeelding van de rijdende auto zien, plus een samenvatting van de ritgegevens; gereden tijd, afgelegde afstand, gemiddeld verbruik en de resterende actieradius met de nog aanwezige brandstofvoorraad. Drive Mode graphics Net als bij andere Ceed-modellen zal ook de Kia XCeed leverbaar zijn met het Drive Mode Select systeem. De lay-out van het Supervision instrumentarium verandert ook bij het wisselen van rijmodus. In de stand Normal biedt het scherm actuele informatie over brandstofefficiency en traditionele digitale meters voor snelheid en toerental, plus aanvullende ritgegevens. In de stand Sport zijn snelheid en toerental prominenter in beeld. Niet essentiële informatie is dan verborgen om de bestuurder zo min mogelijk af te leiden. Digitale dashboards van de toekomst Met het digitale instrumentarium bewijst Kia dat het met de in-car technologie klaar is voor toekomstige technologische ontwikkelingen. Digitale dashboards spelen meer en meer een sleutelrol bij het weergeven van rijgegevens en informatie van talrijke bronnen. De nieuwe digitale displays van Kia zijn klaar voor grensverleggende veiligheids- en aandrijflijntechnologie van de toekomst. Om een voorbeeld te geven, de grafische mogelijkheden zijn ideaal om volledige informatie te geven van geëlektrificeerde aandrijflijnen die in steeds meer Kia-modellen zijn te vinden. Het digitale instrumentarium is in de toekomst aan te passen om informatie over zuinig rijden weer te geven, over rijstijl en zelfs over de energieflow tussen batterij en elektromotor. Het nieuwe digitale instrumentarium kan ook een unieke visuele link bieden met de Eco-rijmodus in sommige modellen. Het nieuwe instrumentarium zal dan ook zijn weg vinden naar toekomstige mild-hybrid, hybrid, plug-in hybrid en elektrische modellen.
  3. Nieuwe Kia XCeed: stijlvol en expressief alternatief voor traditionele SUV • Europees design voor nieuwe ‘urban crossover’ met coupé-design • Sportieve looks en rijeigenschappen gecombineerd met de ruimte van een traditionele SUV • XCeed is vierde lid van de Ceed-familie, bestaande uit de Ceed, Ceed Sportswagon en ProCeed • Onthulling Kia XCeed op 26 juni 2019 Breukelen - 05 juni 2019 Kia Motors geeft de eerste foto vrij van de nieuwe Kia XCeed. Deze urban crossover is het vierde familielid van de nieuwe Ceed-familie. Het model combineert een sportieve coupéstyling met dito rijeigenschappen en de veelzijdigheid van een traditionele SUV. De officiële onthulling van de Kia XCeed vindt plaats op 26 juni 2019. Het Europese designcentrum van Kia in Frankfurt is verantwoordelijk voor het design van de onderscheidende Kia XCeed met coupé-daklijn. De urban crossover is daar ontworpen onder leiding van Gregory Guillaume, Vice President of Design bij Kia Motors Europe. De extra bodemvrijheid in combinatie met de lagere daklijn geeft een sportievere positie ten opzichte van een traditionele SUV. Tegelijkertijd zorgt de hogere zitpositie voor een beter zicht op de weg in vergelijking met een conventionele hatchback. Ten opzichte van zijn grotere rivalen biedt de nieuwe Kia XCeed meer dynamiek, niet alleen op het gebied van design, maar ook wat betreft de rijeigenschappen. Daarnaast is de interieur- en bagageruimte vergelijkbaar met die van populaire SUV’s in Europa. “Het sportieve design en karakter maakt de nieuwe Kia XCeed aantrekkelijker dan andere langere en grotere SUV’s”, aldus Emilio Herrera, Chief Operating Officer bij Kia Motors Europa. “Toch doen deze eigenschappen geen afbreuk aan de veelzijdigheid. Dankzij de slimme indeling van het interieur en de bagageruimte is de XCeed net zo praktisch als een SUV.”
  4. Kia Motors Nederland B.V. versterkt positie op zakelijke markt • Zakelijke markt biedt volop kansen voor Kia • Kia nadrukkelijker in beeld bij fleet- en leasemarkt met e-Niro en de nieuwe Ceed-family • Versterking team Fleetsales & Leasing Breukelen - 03 juni 2019 Naast een sterke positie op de particuliere markt pakt Kia ook door op de zakelijke markt. Met haar label ‘Business Approved’ biedt Kia modellen aan die goed aansluiten bij de wensen van de zakelijke rijder. Dankzij de komst van de nieuwe Ceed family, inclusief de aansprekende Proceed én de volledig elektrische e-Niro biedt de zakelijke markt volop kansen voor Kia. Mede daarom is de Fleet & Lease-afdeling van Kia Motors Nederland per 3 juni 2019 versterkt met de komst van Patrick Heintjes. Kia behoort momenteel tot één van de snelst groeiende merken in Nederland. “We zijn heel trots 2018 afgesloten te hebben op een vijfde positie in de Nederlandse verkoopstatistieken. Nu steeds meer zakelijke rijders de weg naar onze modellen weten te vinden, is het zaak hier verder op door te pakken. Dit doen wij onder andere met de propositie op het gebied van e-modellen, waarbij wij naast de auto ook een uitgebreid pakket aan laadoplossingen en bijbehorende diensten leveren”, aldus Sjoerd Knipping, Commercieel Directeur. Versterking team Fleetsales & Leasing Om de groei in de zakelijke markt in goede banen te leiden treedt Patrick Heintjes (33), voorheen werkzaam bij Xtandit B.V., per 3 juni 2019 in dienst als Accountmanager Fleetsales & Leasing bij Kia. Patrick: “Samen met haar dealerorganisatie is Kia in de afgelopen jaren doorgegroeid tot een top 5 speler in de zakelijke markt. Het is nu zaak om ons succes gezamenlijk verder uit te bouwen en onze ambities te verwezenlijken. Met alle nieuwe modellen die Kia nog gaat introduceren, ben ik ervan overtuigd dat wij deze ambities gaan waarmaken en ben ik er trots op hier persoonlijk verder aan te gaan bijdragen.”
  5. Kia gaat partnerships aan en introduceert laadoplossingen voor e-modellen • Kia biedt voor elektrische modellen laadoplossingen en diensten aan • Compleet pakket: elektrische auto, intelligent oplaadpunt inclusief laadsleutel, ondersteuning en updates • Partnerships met Abel&co en Plugsurfing bieden uitgebreide keuzemogelijkheden en professionele ondersteuning Breukelen - 28 mei 2019 Kia maakt de aanschaf van haar e-modellen, zoals de onlangs geïntroduceerde e-Niro, extra aantrekkelijk. Het merk biedt namelijk ook zelf laadoplossingen en alles wat daarbij hoort. Kia maakt de keuze voor een elektrisch aangedreven model nu nog aantrekkelijker door klanten een volledige laadoplossing te bieden. Via de Kia-dealer wordt naast een elektrisch aangedreven Kia ook het laadpunt aangeboden, inclusief de installatie en het onderhoud. Het optionele abonnement voor het opladen en de bijbehorende laadsleutel met smartphone app maakt het rijden van een elektrisch aangedreven Kia nog eenvoudiger. “Fantastisch om te melden dat wij de krachten van professionele partners zoals Plugsurfing en Abel&co kunnen bundelen om laadoplossingen op maat te leveren. Kia biedt nu meer dan alleen een elektrische auto, dat is wat ik noem de Power to Surprise”, zegt Tim den Besten, EV Brand Manager bij Kia Motors Nederland. Van A tot Z Kia biedt deze laadoplossingen van A tot Z aan in samenwerking met nieuwe partners. Zo zorgt Abel&co voor een deskundige installatie van het laadpunt. Abel&co is een coöperatie waarbij 244 installatiebedrijven zijn aangesloten, wat zorgt voor een landelijk dekkend professioneel netwerk. De klant heeft bij de Kia-dealer ruime keuze uit laadpalen, zoals bijvoorbeeld de populaire Mennekes Amtron. De slimme laadpalen zijn voorzien van een paslezer die de chip van de Kia-laadsleutel herkent. Hierdoor is verrekening van de laadsessies mogelijk en heeft de berijder inzicht in alle laadsessies in de Kia Public Charging app. De Online Service & Support desk is 24 uur per dag en 7 dagen per week te bereiken. Toegang tot grootste laadnetwerk van Europa Twijfels of het volgende laadpunt bereikt kan worden hoeft de berijder van een elektrische Kia ook niet te hebben, want via de Kia-dealer wordt er ook gezorgd voor toegang tot het grootste netwerk van laadpunten in Europa. Kia werkt daarvoor samen met Plugsurfing. De Kia-laadsleutel, powered by Plugsurfing, biedt toegang tot een netwerk van meer dan 110.000 laadpunten in Europa. De laadsleutel wordt gekoppeld middels de Kia Public Charging app (exclusief voor Kia) en is beschikbaar voor iOS en Android. In de Kia Public Charging app biedt Kia haar klanten de mogelijkheid om te abonneren op een exclusieve oplaadservice. Voor € 9,99 per maand kan de elektrische Kia-rijder tegen een vast scherp tarief per kWh laden in Nederland. Het tarief bij AC-oplaadpunten is € 0,24 per kWh en bij DC-oplaadpunten € 0,53 per kWh. Tarieven zijn inclusief BTW. Elke e-Niro wordt tijdelijk gratis geleverd met de Kia-laadsleutel inclusief € 10,- laadtegoed.
  6. Prijzen vernieuwde Kia Niro Hybrid en Plug‑in Hybrid • Krachtiger, sportiever en gestroomlijnder uiterlijk • Nieuwe wielen en kleuren voor Niro Hybrid en Niro Plug‑in Hybrid • Nieuw dashboard, nieuw navigatiesysteem en nieuwe systemen voor autonoom rijden • Prijzen nieuwe Niro Hybrid vanaf € 28.995,-, nieuwe Niro Plug‑in Hybrid vanaf € 36.195,- Breukelen - 10 mei 2019 De Kia Niro is uiterst succesvol op de Nederlandse markt. Om dit succes te continueren, introduceert Kia een vernieuwde versie van de Niro Hybrid en Plug‑in Hybrid. De vernieuwde Niro Hybrid is er vanaf € 28.995,- en de Niro Plug‑in Hybrid vanaf € 36.195,-. Sinds zijn introductie in 2016 heeft Kia in Nederland al meer dan 13.000 exemplaren van de hybride Niro verkocht. Daarmee is de Niro de bestverkochte hybride van de afgelopen jaren en in 2018 was de Niro zelfs de nummer twee in het C‑SUV‑segment. Met de vernieuwde Niro Hybrid en Niro Plug‑in Hybrid bouwt Kia het succes verder uit. Krachtiger, sportiever, gestroomlijnder Aan de voorzijde zijn de grille, de nieuwe pijlvormige LED-dagrijverlichting en de skidplate in de geheel nieuwe bumper opgenomen. Daardoor heeft de Niro een krachtiger, sportiever en gestroomlijnder aanzien gekregen. Ook de achterlichten en de achterbumper zijn vernieuwd. Zo hebben de achterlichten een nieuwe indeling gekregen en zijn de reflectors in de achterbumper nieuw vormgegeven, in dezelfde stijl als de pijlvormige dagrijverlichting aan de voorzijde. Nieuwe wielen, nieuwe kleuren Behalve dat er nieuwe lichtmetalen 16- en 18-inch wielen leverbaar zijn, is er ook een nieuwe carrosseriekleur voor de vernieuwde Kia Niro: Horizon Blue, hiermee telt het kleurengamma nu tien kleuren. De blauwe accenten op de Niro Plug‑in Hybrid zijn verdwenen, zodat die versie zich aan de buitenzijde alleen nog onderscheidt van de Niro Hybrid door de verchroomde stootstrips over de portieren. Modern nieuw dashboard Het dashboard van de Kia Niro is geheel nieuw ontworpen en heeft een moderne uitstraling. Standaard levert Kia de Niro nu met een 8-inch audiodisplay met voorbereiding voor Apple CarPlay en Android Auto. Verder behoort tot de standaarduitrusting een achteruitrijcamera en een 4,2-inch digitaal instrumentencluster. Vanaf uitvoeringsniveau DynamicLine installeert Kia een fors 10,25-inch navigatiesysteem voorzien van UVO Connect, waarover Kia later meer bekend maakt. Verder is de nieuwe Niro vanaf de uitvoering DynamicPlusLine voorzien van Ambient lighting, waarmee de sfeerverlichting in het interieur, net als in de e-Niro, naar wens in te stellen is. De topversie, de ExecutiveLine, biedt onder andere een schuif-/kanteldak en het geheel nieuwe 7-inch digitale instrumentencluster.
  7. Kia Motors werkt samen met K-Pop-supergroep BLACKPINK • Kia Motors is in 2019 titelsponsor van wereldtournee meidengroep BLACKPINK • Kia organiseert diverse activiteiten rond concerten tijdens wereldtournee BLACKPINK • Kia kondigt in 2019 meer samenwerkingen met K-Pop-artiesten aan Breukelen - 26 april 2019 Kia Motors is in 2019 de titelsponsor van de wereldtournee van de K-Pop-sensatie BLACKPINK. Door het partnerschap met de meidengroep wil Kia Motors een jongere doelgroep bereiken. BLACKPINK is een Koreaanse meidengroep die in 2016 debuteerde bij het K-Pop-label YG Entertainment. BLACKPINK is de meidengroep met wereldwijd de meeste abonnees op YouTube. K-Pop (Korean Pop) is een mix van elektronische, hiphop-, pop-, rock- en r&b-muziek, met allerlei audiovisuele elementen. “Kia is samen met K-Pop een van de succesvolste exportproducten uit Korea; BLACKPINK past daarom ook perfect bij ons merk. Zij zijn een van de meest dynamische, stijlvolste en populairste acts ter wereld. Deze samenwerking geeft Kia de unieke mogelijkheid om de merkbekendheid bij een jongere generatie te vergroten”, zegt Yong-Won Cho, Chief Marketing Officer van Kia Motors Corporation. Exclusieve evenementen Als de titelsponsor van de groep haar eerste wereldtournee organiseert Kia tijdens de tour diverse evenementen waar fans de K-Pop-sterren kunnen ontmoeten en prijzen (zoals gesigneerde cd’s) kunnen winnen. De wereldtour is in januari dit jaar van start gegaan. BLACKPINK naar Amsterdam Zaterdag 18 mei komt BLACKPINK naar Amsterdam voor een spetterend optreden in AFAS LIVE. Kia Motors Nederland biedt fans de mogelijkheid om kaarten te winnen voor het concert. Daarnaast mogen de gelukkige winnaars overdag ook de soundcheck van de meidengroep bijwonen. De ticketactivatie start dinsdag 30 april via de social media kanalen van Kia Motors Nederland. De eerste van een reeks partnerschappen De samenwerking met BLACKPINK is de eerste van een hele reeks: Kia Motors kondigt de komende maanden meer partnerschappen met K-Pop-artiesten aan om zich met muziekliefhebbers te verbinden.
  8. Kia ontwikkelt speciale smartphone-app om prestaties van elektrische voertuigen in te stellen • Speciale app om zeven prestatie-bepalende instellingen te wijzigen • Gepersonaliseerde instellingen zijn online te delen • Blockchain-technologie zorgt voor optimale beveiliging • Nieuwe technologie leverbaar op toekomstige Kia-modellen Breukelen - 25 april 2019 Kia werkt aan nieuwe technologie waarmee je verschillende prestatie-bepalende instellingen van een elektrisch aangedreven voertuig kunt wijzigen via een smartphone-app. Het gaat hier om een primeur in de auto-industrie. Kia verwacht deze technologie op toekomstige modellen toe te passen. Met deze app kun je op afstand de maximumsnelheid van de auto instellen, evenals het energieverbruik van de klimaatcontrole, de kracht van de verwarming en de setting van het regeneratieve remsysteem. Maar ook het maximumkoppel van de motor, het acceleratievermogen en de reactiesnelheid van het stroompedaal zijn in te stellen. Het gaat in totaal om zeven instellingen die de prestaties van een elektrisch voertuig beïnvloeden en waarvan ondertussen het marktaandeel stevig doorgroeit. De door Kia ontwikkelde technologie maakt het mogelijk dat bestuurders in elk willekeurig elektrisch voertuig hun eigen gepersonaliseerde instellingen kunnen gebruiken door deze te downloaden van de server. De toepassing biedt geoptimaliseerde instellingen voor een route naar een bestemming, door de resterende afstand en de daarvoor benodigde energie te berekenen. Tevens kunnen gebruikers hun persoonlijke instelling online delen en die van anderen uitproberen. Bestuurders kunnen ook aanbevolen instellingen van Kia toepassen, bijvoorbeeld voor het rijden op provinciale wegen, in stedelijk gebied of in bergachtig gebied. De instellingen van gebruikers worden opgeslagen op een server in de cloud. Met behulp van blockchain-technologie wordt optimale beveiliging gewaarborgd. Tijdens het uploaden en delen van aangepaste instellingen codeert het systeem belangrijke parameters in een blockchain-netwerk door nieuwe datablokken te maken en deze op te slaan om eventuele manipulatie te blokkeren. Elektrische voertuigen bieden specifieke eigenschappen waarmee zij zich nadrukkelijk onderscheiden van conventionele voertuigen met een verbrandingsmotor. EV’s bieden een unieke vorm van vrijheid in het aanpassen van rij-instellingen, omdat er geen uitstoot is en zij daarom meer speelruimte bieden zonder nadelige milieueffecten. Kia verwacht deze technologie in toekomstige elektrische modellen toe te passen.
  9. Kia Motors hoofdsponsor EK League of Legends • Kia betreedt de wereld van e-sports als hoofdsponsor Europees kampioenschap League of Legends • Samenwerking met populairste e-sports-game ter wereld • Kia legt contact met fans via game League of Legends en prominente spelers en commentatoren Breukelen - 28 maart 2019 Kia Motors betreedt de wereld van e-sports – de wereld van het gamen – en wordt hoofdsponsor van het Europese League of Legends-kampioenschap (LEC). Kia wil met het sponsoren van het LEC een nieuwe, jongere generatie autokopers aan zich binden. Als hoofdsponsor van het kampioenschap heeft Kia in samenwerking met een aantal bekende ‘casters’ (online gaming commentatoren) een film gemaakt. In de film, ‘Ready to Play’, verzamelt Trevor ‘Quickshot’ Henry in een Kia Stinger een team van casters. Dat zijn Romain Bigeard, Indiana ‘Froskurinn’ Black, Daniel ‘Drakos’ Drakos, Aaron ‘Medic’ Chamberlain en Andrew ‘Vedius’ Day en samen gaan ze op weg naar het LEC. Nieuwe digitale marketingcontent Kia maakt in 2019 nieuwe, digitale marketingcontent om de aandacht van fans te trekken met prominente gamers, casters en auto’s van Kia. Ook verzorgt Kia promotionele stands tijdens evenementen van LEC en creëert het samen met e-sports-team ‘Fnatic’ originele content, terwijl de teamleden in de nieuwste modellen van Kia rijden. ‘Fnatic’ heeft al zeven keer het League of Legends-kampioenschap gewonnen. Marketinginnovatie “Kia is al bekend om zijn sponsoractiviteiten en deze samenwerking is een nieuwe marketinginnovatie van het merk. Parallel aan onze sponsoring van traditionelere sporten demonstreert de sponsoring van e-sports hoe Kia de levensstijl van jonge digital natives omarmt. Onze introductiefilm – met enkele van de bekendste League of Legends-casters – markeert de start van een nieuwe, opwindende samenwerking. We vinden het fantastisch om het Europese kampioenschap League of Legends in 2019 te sponsoren”, zegt Yong Won Cho, Chief Marketing Officer van Kia Motors. ’s Werelds populairste online game League of Legends kwam in 2009 op de markt en is ’s werelds populairste online game. Spelers werken samen om een zo groot mogelijk territorium in het spel te veroveren. De beste gamers van Europa komen in tien teams tegen elkaar uit in het LEC. Net als bij traditionele sporten worden de wedstrijden via digitale streamingdiensten door miljoenen fans bekeken. Meer informatie over LEC is te vinden via: – https://www.youtube.com/lolesports – https://www.instagram.com/lolesports – https://www.facebook.com/lolesports – https://twitter.com/lolesports – https://www.lolesports.com
  10. Opnieuw drie Red Dot Awards voor Kia • Kia wederom bekroond met designprijs • Gehele Ceed line-up wint Red Dot Design Award • Tweede jaar op rij dat Kia drie Awards tegelijkertijd wint • Al 24 Red Dot Awards voor Kia sinds 2009 Breukelen - 26 maart 2019 Kia valt opnieuw groots in de prijzen tijdens de Red Dot Awards. In 2018 ontving Kia er al drie voor de Stinger, Stonic en Picanto en bij de uitreiking van de 2019 Red Dot Awards in juli neemt Kia opnieuw drie awards mee naar huis. De awards gaan deze keer naar de Ceed hatchback, Ceed Sportswagon en de ProCeed. Het regent dit jaar designprijzen voor Kia. Begin 2019 ontving Kia al drie iF Design-awards voor de Ceed-familie en nu vallen deze door hun looks opnieuw in de prijzen. De drie Red Dot Awards versterken de reputatie van Kia op het gebied van vooruitstrevend en onderscheidend design. In een periode van meer dan tien jaar heeft Peter Schreyer, President of Design en Chief Design Officer van Kia, het Koreaanse merk een geheel eigen gezicht gegeven. Kia won zijn eerste Red Dot Award in 2009 met de Kia Soul. Sindsdien nam Kia al 24 Red Dot Awards voor modeldesigns in ontvangst. De E van Europa, de D van design Dat design een belangrijk onderdeel is bij de ontwikkeling van de Ceed schuilt al sinds de eerste generatie uit 2007 in de naam van het model. Waar de eerste twee generaties werden geschreven als cee’d, voert Kia sinds de derde en tevens huidige generatie de naam Ceed. De betekenis blijft echter hetzelfde: Community of Europe, with European Design. De nieuwe Ceed-familie is niet alleen voor Europese kopers ontwikkeld, maar ook volledig in Europa ontworpen. Het ontwerpproces gebeurde onder leiding van designdirecteur Peter Schreyer en Gregory Guillaume, Head of Design van Kia in Europa. Ook de ontwikkeling vond in Europa plaats; in Rüsselsheim, Duitsland. Bovendien bouwt Kia de nieuwe Ceed-familie in Europa, namelijk in Zilina, Slowakije. Over Red Dot Awards De Red Dot-competitie mag gezien worden als de grootste productdesignwedstrijd ter wereld. De competitie is in 1955 in het leven geroepen door het in Essen gevestigde Design Zentrum Nordrhein Westfalen. De jury – bestaande uit veertig designers, docenten en journalisten – kijkt bij het bepalen van de winnaars onder meer naar innovatie, functionaliteit, ergonomie, symbolische en emotionele waarde en milieuvriendelijkheid. Prijzen worden toegekend aan producten die voldoen aan de hoogste designstandaards. De Red Dot Awards worden gepresenteerd in drie categorieën: Product Design, Communication Design en Design Concept. In 2019 werden uit ruim 5.500 inschrijvingen uit 55 landen winnaars geselecteerd, waaronder dus Kia met de nieuwe Ceed-familie. De officiële presentatie van de Red Dot Awards vindt plaats op 8 juli 2019 in Essen in het Aalto Theatre, een beroemd concertgebouw ontworpen door Alvar Aalto.
  11. Kia zoekt Official Match Ball Carrier WK vrouwenvoetbal • Kia zoekt Official Match Ball Carrier voor WK vrouwenvoetbal in Frankrijk • Nederlandse Ball Carrier komt op 20 juni in actie tijdens wedstrijd Nederland – Canada • Ouders kunnen tot 14 april 2019 video van hun dochter of zoon insturen Breukelen - 20 maart 2019 Als officiële sponsor van de internationale voetbalorganisatie FIFA heeft Kia de eer om een Nederlandse Official Match Ball Carrier voor het WK vrouwenvoetbal in Frankrijk te werven. Je wordt niet zomaar Official Match Ball Carrier bij het WK voetbal. De Ball Carrier mag voor de wedstrijd de bal overhandigen aan de scheidsrechter, op de middenstip in een vol stadion – de droom van ieder voetballend kind. Kandidaten moeten tussen de tien en veertien jaar zijn, goed Engels spreken en over stalen zenuwen beschikken. Nederland-Canada In de zoektocht naar die ene Nederlandse Ball Carrier voor het WK vrouwenvoetbal vraagt Kia ouders om een video van hun zoon of dochter in te sturen. Dat kan tot 14 april 2019. In de video moeten de kinderen hun beste voetbalkwaliteiten tonen en laten zien waarom zij de ideale Ball Carrier zijn. Wie wordt uitgekozen, komt op 20 juni 2019 in actie bij de wedstrijd Nederland-Canada, die gespeeld zal worden in de Franse stad Reims. Het WK vrouwenvoetbal vindt van 7 juni t/m 7 juli plaats in Frankrijk. Populariteit groeit sterk Kia is al sinds 2006 de officiële sponsor van de FIFA. In 2017 zette Kia al 31 Ball Carriers in voor het EK vrouwenvoetbal wat in Nederland werd gehouden en door de Oranje Leeuwinnen is gewonnen. Het vrouwenvoetbal is in Nederland aan een ware opmars bezig. De populariteit van de sport groeit sterk door het succes van de Oranje Leeuwinnen. Zij spelen vanaf 5 april oefenwedstrijden ter voorbereiding op het WK vrouwenvoetbal in Frankrijk. Video’s kunnen ingezonden worden via www.kia.com/nl/over-kia/sponsoring/wk-ball-carrier.
  12. Kia toont eerste schets van stijlvolle Ceed crossover • Onthulling nieuwe crossover en de naam volgt later dit jaar • Europese designers kregen alle vrijheid om modellen te creëren Breukelen - 19 maart 2019 Kia werkt aan een crossover op basis van de Ceed en presenteert de eerste schets van dit nieuwe model. Sinds de start van de ontwikkeling van de Ceed, inmiddels vijftien jaar geleden, staat Kia open voor alle mogelijke modelvarianten. Bij het ontwerpen van de nieuwste generatie Ceed kregen de Europese designers alle vrijheid om uiteenlopende modellen te creëren en bestuderen. Eén van de mogelijke modelvarianten stak met kop en schouders uit boven de andere ideeën. Dat ontwerp leidt nu tot een nieuwkomer in het aanbod van de Kia Ceed. Gregory Guillaume, Vice President of Design van Kia Motors Europe, vertelt: “Het is een volledig nieuw model en we zijn ervan overtuigd dat die een plaats verdient in het productgamma. Het nieuwe model maakt de Ceed nog sterker en aantrekkelijker voor de Europese consument. Het design lijkt op niets wat we tot nu toe hebben gezien in de Ceed-familie. Dit is de volgende grote verrassing van Kia.” Kia onthult de nieuwe crossover later dit jaar. Dan wordt ook de naam bekend gemaakt.
  13. Imagine by Kia: Kia onthult volledig elektrische concept car • Imagine by Kia; een volledig elektrische vierdeurs sedan • Uniek interieur met 21 afzonderlijke HD-displays • Ontworpen in het Europese designcentrum van Kia in Frankfurt • Fascinerende concept car geeft beeld van toekomstige elektrische modellen Breukelen - 05 maart 2019 Kia presenteert met trots de volledig elektrische vierdeurs concept car Imagine by Kia. Dit studiemodel vormt op de 2019-editie van de Autosalon van Genève (5-17 maart) één van de highlights op de Kia-stand, naast de compleet nieuwe volledig elektrische e-Soul en de vernieuwde Kia Niro-familie. Fascinerend bij de Imagine by Kia is het unieke interieur met 21 afzonderlijke HD-displays. “Bij automotive design draait alles om het prikkelen van de zintuigen en om het hart net wat sneller te laten kloppen. Wij zien absoluut geen reden waarom dat anders zou zijn wanneer de auto van een elektrische aandrijving is voorzien”, stelt Gregory Guillaume, Vice President of Design van Kia Motors Europe. “Onze volledig elektrische concept car zet dan ook je hart in de hoogste versnelling en dit ontwerp geeft ook een indruk van onze allesomvattende en emotionele kijk op elektrificatie.” Guillaume: “Tegenwoordig hebben bestuurders veel vragen over elektrische auto’s, wat heel begrijpelijk is. Ze maken zich zorgen om de actieradius, het laadnetwerk en of elektrische auto’s nog wel dynamisch en uitdagend zijn. We hebben ons aan het begin van dit project daarom afgevraagd wat de rol van deze concept car moest zijn. De beste manier voor ons om die vraag te beantwoorden, en tegelijkertijd eventuele zorgen van mensen weg te nemen, was om elektrificatie puur vanuit een emotioneel oogpunt te bekijken.” Deze aanpak waarin de mens centraal staat, past volgens Guillaume perfect bij de visie van Kia op automotive design. “Veel autoproducenten hebben het bij elektrische auto’s over zaken als actieradius, verbruik en prestaties. Eigenlijk net zoals bij auto’s met een verbrandingsmotor. Kia is trots de slogan Power to Surprise iedere keer tot uiting te laten komen en daarom willen wij weg van een puur rationele kijk en focussen we meer op emotie. Wij kiezen voor een warme en menselijke benadering van elektrificatie.”
  14. Vernieuwde Kia Niro Hybrid en Niro Plug-in Hybrid debuteren op Autosalon van Genève · Wereldpremière van vernieuwde Niro Hybrid en Plug-in Hybrid · Wereldwijd al 270.000 Kia Niro’s verkocht, waarvan 100.000 in Europa · Kia introduceert UVO CONNECT telematica technologie · Meer functies dankzij geavanceerd infotainmentsysteem met 10,25-inch scherm · Verkoop Niro Hybrid en Plug-in Hybrid gepland voor derde kwartaal 2019 Breukelen, 28 februari 2019 - De vernieuwde Kia Niro beleeft zijn wereldpremière op de Autosalon van Genève (7-17 maart). De onthulling van zowel de Niro Hybrid als Niro Plug-in Hybrid voltrekt zich op 5 maart. Zowel het uiterlijk als het interieur van de Kia Niro, die het gebruiksgemak en de stijl van een crossover koppelt aan zeer lage emissies dankzij de hybride-aandrijving, is vernieuwd. Ook nieuw is het geavanceerde UVO CONNECT systeem, waarmee de mogelijkheden met online connectiviteit aanzienlijk verruimen. Sinds de introductie in 2016 zijn er van de Niro wereldwijd al meer dan 270.000 exemplaren verkocht, waarvan 100.000 in Europa. De hybride-crossover was in 2018 het vijfde bestverkopende model van Kia in Europa. De verkoop steeg vorig jaar maar liefst 33% naar een totaal van 45.255 exemplaren – waaronder 34.642 hybrides en 9.951 plug-in hybrides. In Nederland zijn sinds 2016 meer dan 12.000 exemplaren verkocht en was hiermee in zowel 2017 als 2018 het bestverkochte hybride-model van het land. In het laatste kwartaal van 2018 is de Niro-familie uitgebreid met de volledig elektrische e-Niro. Emilio Herrera, Chief Operating Officer bij Kia Motors Europe: “De Niro speelt een sleutelrol voor de groei van Kia in Europa én voor onze elektrificatiestrategie. Het crossover design is cool, de auto is zeer veelzijdig en hij is ook nog eens zuinig, wat zich vertaalt in een lage uitstoot. Dat maakt hem aantrekkelijk voor zowel particuliere als zakelijke rijders. De vernieuwing op het vlak van design, materiaalgebruik en infotainment in de vorm van ons ‘connected’ UVO-systeem geeft nu de hele Niro-familie een aantrekkelijkere propositie.” De verkoop van de vernieuwde Kia Niro Hybrid en Niro Plug-in Hybrid start na verwachting begin derde kwartaal van 2019. Nog steeds uniek in het segment van hybride-modellen is de 7 jaar of 150.000 kilometer garantie. Opgefrist design De stijlvolle contouren van de crossover zijn gebleven, maar het uiterlijk oogt door een serie wijzigingen frisser. Het vernieuwde design volgt de designtaal van de in 2018 geïntroduceerde volledig elektrische e-Niro. Het uitgesproken design is behouden maar de bumpers en ‘Tiger nose’ grille zijn vernieuwd, waardoor de Niro daadkrachtiger voor de dag komt. De koplampen zijn eveneens gewijzigd volgens het unieke ‘ice-cube’ ontwerp van Kia. Optioneel is volledige LED-verlichting mogelijk. In de nieuwe bumper is de LED-dagrijverlichting geïntegreerd, vlak onder de koplampen, met een uniek ‘dubbele pijl’ ontwerp. Optioneel zijn LED-mistlampen mogelijk. Aan de achterzijde is de vernieuwde Niro herkenbaar aan de nieuw ontworpen lichtsignatuur. De nieuwe achterbumper is fraai afgewerkt met een zilverkleurige skid plate. De reflectoren en de mistlampen op de hoeken zijn eveneens aangepast. Hoogwaardig interieur en nieuwe pakketten met sierdelen in kleur Het interieur van de Kia Niro oogt hoogwaardiger door een subtiele restyle en gebruik van andere materialen. De bovenkant van het dashboard is afgewerkt met een zacht aanvoelende coating van hoge kwaliteit. De rest van het dashboard en het instrumentarium zijn opgefrist met glanzend zwarte details en zilverkleurige of satijnchromen sierlijsten. Nieuw is het optionele 10,25-inch TFT-LCD scherm in de middenconsole en een 7,0-inch TFT display in het instrumentencluster. Standaard levert Kia de Niro met een 8,0-inch touchscreen en een 4,2-inch TFT scherm in het instrumentarium. De Kia Niro heeft nu optioneel schakelflippers aan het stuurwiel om handmatig van versnelling te wisselen. De soepel schakelende zes-traps automaat met dubbele koppeling (DCT) reageert directer en sneller dan een elektronisch geregelde continu variabele transmissie (CVT), zoals in vele andere hybrides. Ook nieuw is de elektronische parkeerrem. Kia introduceert het innovatieve UVO CONNECT De Niro beschikt optioneel over het slimme UVO CONNECT-systeem, dat rijders online verbindt en ze al rijdend relevante informatie kan bieden. Deze technologie zal in de toekomst ook in andere modellen worden geboden. Toegankelijk via het optionele 10,25-inch touchscreen en de smartphone van de berijder, biedt UVO CONNECT een nieuw Kia Live systeem, welke gebruik maakt van een eigen SIM-kaart. Rijders hebben hierdoor toegang tot actuele verkeersinformatie en weersverwachtingen en kunnen informatie opvragen over ‘points of interest’, brandstofprijzen en parkeervoorzieningen, inclusief tarieven, locatie en beschikbare vrije plekken. Bij de Niro Plug-in Hybrid biedt het systeem tevens informatie over laadfaciliteiten onderweg. Er is ook een UVO App voor Android en Apple smartphones waarmee rijders met de auto kunnen communiceren. Met deze app is het ook mogelijk om bijvoorbeeld vanuit kantoor of huis al een route naar het navigatiesysteem te verzenden of met de smartphone te checken waar de auto zich bevindt. Ook is het mogelijk om technische data uit te lezen. Het navigatiesysteem met 10,25-inch touchscreen is voorzien van Bluetooth-multiconnection, zodat twee mobiele apparaten tegelijkertijd verbonden kunnen zijn en zowel gebruik kunnen maken van Apple CarPlay als Android Auto. De split-screen functie is erg handig om gelijktijdig verschillende functies te kunnen bedienen. De indeling op het scherm is naar eigen voorkeur in te richten. De rijder kan bijvoorbeeld gelijktijdig de navigatie en energiestroom in de hybride aandrijflijn volgen terwijl inzittenden hun favoriete muziek kunnen kiezen of het weerbericht raadplegen. De technologie voldoet aan de eisen van de nieuwe Europese privacyregels zoals vastgelegd in de General Data Protection Regulation (GDPR). Nieuwe veiligheidstechnologieën De upgrade van de Niro gaat gepaard met de introductie van een serie nieuwe actieve rijdersassistentiesystemen. Smart Cruise Control was er al voor de Niro Hybrid en Plug-in Hybrid, maar dat is nu gekoppeld aan een Stop & Go functie. Het systeem zorgt ervoor dat de Niro een voorligger volgt en de juiste afstand bewaart, maar remt de auto nu ook helemaal tot stilstand af en laat hem weer optrekken als het voorliggende verkeer weer begint te rijden. Lane Following Assist, de ‘Level Two’ autonome technologie van Kia, debuteert eveneens in de Niro Hybrid en Plug-in Hybrid. De e-Niro is hiermee al uitgerust. Dit systeem volgt auto’s vóór en achter de Niro en detecteert wegmarkeringen. Afremmen, optrekken en sturen kan de auto zelfstandig met behulp van diverse sensoren bij snelheden van 0 naar 180 km/uur. Voor de veiligheid dient de bestuurder wel de handen aan het stuur te houden. Andere actieve veiligheidsvoorzieningen zijn, afhankelijk van de uitvoering, autonome noodremassistentie, actieve rijbaanassistentie, vermoeidheidsherkenning, grootlichtassistentie, dodehoekdetectie, kruisend verkeersdetectie achter en snelheidsbordenherkenning. Praktisch, efficiënt en dynamisch rijgedrag Met een volledig onafhankelijke voor- en achterwielophanging en de soepel schakelende zes-traps automaat met dubbele koppeling biedt zowel de Kia Niro Hybrid als Plug-in Hybrid een prettige balans tussen comfort en rijdynamiek. De binnenruimte is royaal en dankzij de neerklapbare achterbank is er een grote flexibiliteit voor bagage. Met het optionele Towing Pack is tot aan 1.300 kg aanhangwagengewicht (geremd) mogelijk. De aandrijflijn van de Niro bestaat uit een efficiënte 1,6-liter GDi benzinemotor en een elektromotor die zijn voeding krijgt van ofwel een 1,56 kWh lithium-ion polymeer batterijpakket (Niro Hybrid) ofwel een 8,9 kWh batterijpakket (Plug-in Hybrid).
  15. Kia geeft kijkje in de elektrische toekomst in Genève met nieuwe concept car Breukelen - 27 februari 2019 Kia geeft nieuwe beelden vrij van zijn wereldprimeur op de Autosalon van Genève: een nieuwe, opwindende vierdeurs concept car met volledig elektrische aandrijving. De officiële onthulling is op 5 maart op de stand van Kia. “Bij automotive design draait alles om het prikkelen van de zintuigen en om het hart net wat sneller te laten kloppen. Wij zien absoluut geen reden waarom dat anders zou zijn wanneer de auto van elektrische aandrijving is voorzien”, zegt Gregory Guillaume, Vice President of Design van Kia Motors Europe. “Ons volledig elektrische concept zet dan ook je hart in de hoogste versnelling en dit ontwerp geeft ook een indruk van onze allesomvattend en emotionele kijk op elektrificatie.” Bij design van Kia staat de mens altijd centraal, legt Guillaume uit: “Veel autoproducenten hebben het bij elektrische auto’s over zaken als actieradius, verbruik en prestaties. Eigenlijk net zoals bij auto’s met een verbrandingsmotor. Kia is trots op de slogan ‘Power to Surprise’ en daarom willen wij weg van een puur rationele kijk en focussen we meer op emotie. Wij kiezen voor een warme en menselijke benadering van elektrificatie.” Dit concept is de eerste puur elektrische vierdeurs personenauto van Kia, die in hoge mate de weg naar de opwindende wereld van elektrificatie visualiseert – duidelijk niet ontworpen volgens de binnen de industrie heersende kijk op elektrische voertuigen. Dit ontwerp combineert stijlelementen van een gespierde SUV met de ranke en atletische lijnen van een gezinsauto en de veelzijdigheid en ruimte van een crossover. De ‘tiger nose’ grille van Kia is op slimme wijze verwerkt om deze concept car een krachtig ogende en verlichte ‘tiger mask’ te geven. Die omcirkelt de koplampunits. Daarmee ontstaat een herkenbare verlichtingssignatuur, die direct laat zien dat dit een Kia is voor de toekomst. De voorruit is doorgetrokken in het dak, wat zorgt voor een ruimtelijk gevoel. De oplopende hoge schouderlijn van de carrosserie en de smalle zijruiten worden extra geaccentueerd door een duidelijk in het oog springende dynamische, vloeiend aflopende daklijn. Guillaume en zijn team hebben sterk gefocust op maximale interieurruimte op basis van een specifiek voor elektrische aandrijving ontwikkelde chassisarchitectuur. Het dashboard valt op door 21 individuele schermen van ultrahoge resolutie. Deze zijn met elkaar gesynchroniseerd in een curve bovenlangs het dashboard. “Ik ben ervan overtuigd dat onze onorthodoxe benadering van elektrificatie de verbeelding prikkelt”, zeg Guillaume. “Het maakt het voor ons mogelijk een toekomst te verbeelden waar innemende en dynamische auto’s zoals deze integraal deel uitmaken van onze mobiliteitsbehoeften. En de boodschap is duidelijk; het is tijd om onze verbeelding de vrije loop te laten. De eerste stap is instappen!”
×
×
  • Create New...