Jump to content

KCG

KCG
  • Content Count

    356
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    13

KCG last won the day on August 30 2018

KCG had the most liked content!

Community Reputation

128 Excellent

About KCG

  • Rank
    Kia Contact Groep

Algemeen

  • Geslacht
    Niet Opgegeven
  • Auto
    n.v.t.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kia Motors hoofdsponsor EK League of Legends • Kia betreedt de wereld van e-sports als hoofdsponsor Europees kampioenschap League of Legends • Samenwerking met populairste e-sports-game ter wereld • Kia legt contact met fans via game League of Legends en prominente spelers en commentatoren Breukelen - 28 maart 2019 Kia Motors betreedt de wereld van e-sports – de wereld van het gamen – en wordt hoofdsponsor van het Europese League of Legends-kampioenschap (LEC). Kia wil met het sponsoren van het LEC een nieuwe, jongere generatie autokopers aan zich binden. Als hoofdsponsor van het kampioenschap heeft Kia in samenwerking met een aantal bekende ‘casters’ (online gaming commentatoren) een film gemaakt. In de film, ‘Ready to Play’, verzamelt Trevor ‘Quickshot’ Henry in een Kia Stinger een team van casters. Dat zijn Romain Bigeard, Indiana ‘Froskurinn’ Black, Daniel ‘Drakos’ Drakos, Aaron ‘Medic’ Chamberlain en Andrew ‘Vedius’ Day en samen gaan ze op weg naar het LEC. Nieuwe digitale marketingcontent Kia maakt in 2019 nieuwe, digitale marketingcontent om de aandacht van fans te trekken met prominente gamers, casters en auto’s van Kia. Ook verzorgt Kia promotionele stands tijdens evenementen van LEC en creëert het samen met e-sports-team ‘Fnatic’ originele content, terwijl de teamleden in de nieuwste modellen van Kia rijden. ‘Fnatic’ heeft al zeven keer het League of Legends-kampioenschap gewonnen. Marketinginnovatie “Kia is al bekend om zijn sponsoractiviteiten en deze samenwerking is een nieuwe marketinginnovatie van het merk. Parallel aan onze sponsoring van traditionelere sporten demonstreert de sponsoring van e-sports hoe Kia de levensstijl van jonge digital natives omarmt. Onze introductiefilm – met enkele van de bekendste League of Legends-casters – markeert de start van een nieuwe, opwindende samenwerking. We vinden het fantastisch om het Europese kampioenschap League of Legends in 2019 te sponsoren”, zegt Yong Won Cho, Chief Marketing Officer van Kia Motors. ’s Werelds populairste online game League of Legends kwam in 2009 op de markt en is ’s werelds populairste online game. Spelers werken samen om een zo groot mogelijk territorium in het spel te veroveren. De beste gamers van Europa komen in tien teams tegen elkaar uit in het LEC. Net als bij traditionele sporten worden de wedstrijden via digitale streamingdiensten door miljoenen fans bekeken. Meer informatie over LEC is te vinden via: – https://www.youtube.com/lolesports – https://www.instagram.com/lolesports – https://www.facebook.com/lolesports – https://twitter.com/lolesports – https://www.lolesports.com
  2. Opnieuw drie Red Dot Awards voor Kia • Kia wederom bekroond met designprijs • Gehele Ceed line-up wint Red Dot Design Award • Tweede jaar op rij dat Kia drie Awards tegelijkertijd wint • Al 24 Red Dot Awards voor Kia sinds 2009 Breukelen - 26 maart 2019 Kia valt opnieuw groots in de prijzen tijdens de Red Dot Awards. In 2018 ontving Kia er al drie voor de Stinger, Stonic en Picanto en bij de uitreiking van de 2019 Red Dot Awards in juli neemt Kia opnieuw drie awards mee naar huis. De awards gaan deze keer naar de Ceed hatchback, Ceed Sportswagon en de ProCeed. Het regent dit jaar designprijzen voor Kia. Begin 2019 ontving Kia al drie iF Design-awards voor de Ceed-familie en nu vallen deze door hun looks opnieuw in de prijzen. De drie Red Dot Awards versterken de reputatie van Kia op het gebied van vooruitstrevend en onderscheidend design. In een periode van meer dan tien jaar heeft Peter Schreyer, President of Design en Chief Design Officer van Kia, het Koreaanse merk een geheel eigen gezicht gegeven. Kia won zijn eerste Red Dot Award in 2009 met de Kia Soul. Sindsdien nam Kia al 24 Red Dot Awards voor modeldesigns in ontvangst. De E van Europa, de D van design Dat design een belangrijk onderdeel is bij de ontwikkeling van de Ceed schuilt al sinds de eerste generatie uit 2007 in de naam van het model. Waar de eerste twee generaties werden geschreven als cee’d, voert Kia sinds de derde en tevens huidige generatie de naam Ceed. De betekenis blijft echter hetzelfde: Community of Europe, with European Design. De nieuwe Ceed-familie is niet alleen voor Europese kopers ontwikkeld, maar ook volledig in Europa ontworpen. Het ontwerpproces gebeurde onder leiding van designdirecteur Peter Schreyer en Gregory Guillaume, Head of Design van Kia in Europa. Ook de ontwikkeling vond in Europa plaats; in Rüsselsheim, Duitsland. Bovendien bouwt Kia de nieuwe Ceed-familie in Europa, namelijk in Zilina, Slowakije. Over Red Dot Awards De Red Dot-competitie mag gezien worden als de grootste productdesignwedstrijd ter wereld. De competitie is in 1955 in het leven geroepen door het in Essen gevestigde Design Zentrum Nordrhein Westfalen. De jury – bestaande uit veertig designers, docenten en journalisten – kijkt bij het bepalen van de winnaars onder meer naar innovatie, functionaliteit, ergonomie, symbolische en emotionele waarde en milieuvriendelijkheid. Prijzen worden toegekend aan producten die voldoen aan de hoogste designstandaards. De Red Dot Awards worden gepresenteerd in drie categorieën: Product Design, Communication Design en Design Concept. In 2019 werden uit ruim 5.500 inschrijvingen uit 55 landen winnaars geselecteerd, waaronder dus Kia met de nieuwe Ceed-familie. De officiële presentatie van de Red Dot Awards vindt plaats op 8 juli 2019 in Essen in het Aalto Theatre, een beroemd concertgebouw ontworpen door Alvar Aalto.
  3. Kia zoekt Official Match Ball Carrier WK vrouwenvoetbal • Kia zoekt Official Match Ball Carrier voor WK vrouwenvoetbal in Frankrijk • Nederlandse Ball Carrier komt op 20 juni in actie tijdens wedstrijd Nederland – Canada • Ouders kunnen tot 14 april 2019 video van hun dochter of zoon insturen Breukelen - 20 maart 2019 Als officiële sponsor van de internationale voetbalorganisatie FIFA heeft Kia de eer om een Nederlandse Official Match Ball Carrier voor het WK vrouwenvoetbal in Frankrijk te werven. Je wordt niet zomaar Official Match Ball Carrier bij het WK voetbal. De Ball Carrier mag voor de wedstrijd de bal overhandigen aan de scheidsrechter, op de middenstip in een vol stadion – de droom van ieder voetballend kind. Kandidaten moeten tussen de tien en veertien jaar zijn, goed Engels spreken en over stalen zenuwen beschikken. Nederland-Canada In de zoektocht naar die ene Nederlandse Ball Carrier voor het WK vrouwenvoetbal vraagt Kia ouders om een video van hun zoon of dochter in te sturen. Dat kan tot 14 april 2019. In de video moeten de kinderen hun beste voetbalkwaliteiten tonen en laten zien waarom zij de ideale Ball Carrier zijn. Wie wordt uitgekozen, komt op 20 juni 2019 in actie bij de wedstrijd Nederland-Canada, die gespeeld zal worden in de Franse stad Reims. Het WK vrouwenvoetbal vindt van 7 juni t/m 7 juli plaats in Frankrijk. Populariteit groeit sterk Kia is al sinds 2006 de officiële sponsor van de FIFA. In 2017 zette Kia al 31 Ball Carriers in voor het EK vrouwenvoetbal wat in Nederland werd gehouden en door de Oranje Leeuwinnen is gewonnen. Het vrouwenvoetbal is in Nederland aan een ware opmars bezig. De populariteit van de sport groeit sterk door het succes van de Oranje Leeuwinnen. Zij spelen vanaf 5 april oefenwedstrijden ter voorbereiding op het WK vrouwenvoetbal in Frankrijk. Video’s kunnen ingezonden worden via www.kia.com/nl/over-kia/sponsoring/wk-ball-carrier.
  4. Kia toont eerste schets van stijlvolle Ceed crossover • Onthulling nieuwe crossover en de naam volgt later dit jaar • Europese designers kregen alle vrijheid om modellen te creëren Breukelen - 19 maart 2019 Kia werkt aan een crossover op basis van de Ceed en presenteert de eerste schets van dit nieuwe model. Sinds de start van de ontwikkeling van de Ceed, inmiddels vijftien jaar geleden, staat Kia open voor alle mogelijke modelvarianten. Bij het ontwerpen van de nieuwste generatie Ceed kregen de Europese designers alle vrijheid om uiteenlopende modellen te creëren en bestuderen. Eén van de mogelijke modelvarianten stak met kop en schouders uit boven de andere ideeën. Dat ontwerp leidt nu tot een nieuwkomer in het aanbod van de Kia Ceed. Gregory Guillaume, Vice President of Design van Kia Motors Europe, vertelt: “Het is een volledig nieuw model en we zijn ervan overtuigd dat die een plaats verdient in het productgamma. Het nieuwe model maakt de Ceed nog sterker en aantrekkelijker voor de Europese consument. Het design lijkt op niets wat we tot nu toe hebben gezien in de Ceed-familie. Dit is de volgende grote verrassing van Kia.” Kia onthult de nieuwe crossover later dit jaar. Dan wordt ook de naam bekend gemaakt.
  5. Imagine by Kia: Kia onthult volledig elektrische concept car • Imagine by Kia; een volledig elektrische vierdeurs sedan • Uniek interieur met 21 afzonderlijke HD-displays • Ontworpen in het Europese designcentrum van Kia in Frankfurt • Fascinerende concept car geeft beeld van toekomstige elektrische modellen Breukelen - 05 maart 2019 Kia presenteert met trots de volledig elektrische vierdeurs concept car Imagine by Kia. Dit studiemodel vormt op de 2019-editie van de Autosalon van Genève (5-17 maart) één van de highlights op de Kia-stand, naast de compleet nieuwe volledig elektrische e-Soul en de vernieuwde Kia Niro-familie. Fascinerend bij de Imagine by Kia is het unieke interieur met 21 afzonderlijke HD-displays. “Bij automotive design draait alles om het prikkelen van de zintuigen en om het hart net wat sneller te laten kloppen. Wij zien absoluut geen reden waarom dat anders zou zijn wanneer de auto van een elektrische aandrijving is voorzien”, stelt Gregory Guillaume, Vice President of Design van Kia Motors Europe. “Onze volledig elektrische concept car zet dan ook je hart in de hoogste versnelling en dit ontwerp geeft ook een indruk van onze allesomvattende en emotionele kijk op elektrificatie.” Guillaume: “Tegenwoordig hebben bestuurders veel vragen over elektrische auto’s, wat heel begrijpelijk is. Ze maken zich zorgen om de actieradius, het laadnetwerk en of elektrische auto’s nog wel dynamisch en uitdagend zijn. We hebben ons aan het begin van dit project daarom afgevraagd wat de rol van deze concept car moest zijn. De beste manier voor ons om die vraag te beantwoorden, en tegelijkertijd eventuele zorgen van mensen weg te nemen, was om elektrificatie puur vanuit een emotioneel oogpunt te bekijken.” Deze aanpak waarin de mens centraal staat, past volgens Guillaume perfect bij de visie van Kia op automotive design. “Veel autoproducenten hebben het bij elektrische auto’s over zaken als actieradius, verbruik en prestaties. Eigenlijk net zoals bij auto’s met een verbrandingsmotor. Kia is trots de slogan Power to Surprise iedere keer tot uiting te laten komen en daarom willen wij weg van een puur rationele kijk en focussen we meer op emotie. Wij kiezen voor een warme en menselijke benadering van elektrificatie.”
  6. Vernieuwde Kia Niro Hybrid en Niro Plug-in Hybrid debuteren op Autosalon van Genève · Wereldpremière van vernieuwde Niro Hybrid en Plug-in Hybrid · Wereldwijd al 270.000 Kia Niro’s verkocht, waarvan 100.000 in Europa · Kia introduceert UVO CONNECT telematica technologie · Meer functies dankzij geavanceerd infotainmentsysteem met 10,25-inch scherm · Verkoop Niro Hybrid en Plug-in Hybrid gepland voor derde kwartaal 2019 Breukelen, 28 februari 2019 - De vernieuwde Kia Niro beleeft zijn wereldpremière op de Autosalon van Genève (7-17 maart). De onthulling van zowel de Niro Hybrid als Niro Plug-in Hybrid voltrekt zich op 5 maart. Zowel het uiterlijk als het interieur van de Kia Niro, die het gebruiksgemak en de stijl van een crossover koppelt aan zeer lage emissies dankzij de hybride-aandrijving, is vernieuwd. Ook nieuw is het geavanceerde UVO CONNECT systeem, waarmee de mogelijkheden met online connectiviteit aanzienlijk verruimen. Sinds de introductie in 2016 zijn er van de Niro wereldwijd al meer dan 270.000 exemplaren verkocht, waarvan 100.000 in Europa. De hybride-crossover was in 2018 het vijfde bestverkopende model van Kia in Europa. De verkoop steeg vorig jaar maar liefst 33% naar een totaal van 45.255 exemplaren – waaronder 34.642 hybrides en 9.951 plug-in hybrides. In Nederland zijn sinds 2016 meer dan 12.000 exemplaren verkocht en was hiermee in zowel 2017 als 2018 het bestverkochte hybride-model van het land. In het laatste kwartaal van 2018 is de Niro-familie uitgebreid met de volledig elektrische e-Niro. Emilio Herrera, Chief Operating Officer bij Kia Motors Europe: “De Niro speelt een sleutelrol voor de groei van Kia in Europa én voor onze elektrificatiestrategie. Het crossover design is cool, de auto is zeer veelzijdig en hij is ook nog eens zuinig, wat zich vertaalt in een lage uitstoot. Dat maakt hem aantrekkelijk voor zowel particuliere als zakelijke rijders. De vernieuwing op het vlak van design, materiaalgebruik en infotainment in de vorm van ons ‘connected’ UVO-systeem geeft nu de hele Niro-familie een aantrekkelijkere propositie.” De verkoop van de vernieuwde Kia Niro Hybrid en Niro Plug-in Hybrid start na verwachting begin derde kwartaal van 2019. Nog steeds uniek in het segment van hybride-modellen is de 7 jaar of 150.000 kilometer garantie. Opgefrist design De stijlvolle contouren van de crossover zijn gebleven, maar het uiterlijk oogt door een serie wijzigingen frisser. Het vernieuwde design volgt de designtaal van de in 2018 geïntroduceerde volledig elektrische e-Niro. Het uitgesproken design is behouden maar de bumpers en ‘Tiger nose’ grille zijn vernieuwd, waardoor de Niro daadkrachtiger voor de dag komt. De koplampen zijn eveneens gewijzigd volgens het unieke ‘ice-cube’ ontwerp van Kia. Optioneel is volledige LED-verlichting mogelijk. In de nieuwe bumper is de LED-dagrijverlichting geïntegreerd, vlak onder de koplampen, met een uniek ‘dubbele pijl’ ontwerp. Optioneel zijn LED-mistlampen mogelijk. Aan de achterzijde is de vernieuwde Niro herkenbaar aan de nieuw ontworpen lichtsignatuur. De nieuwe achterbumper is fraai afgewerkt met een zilverkleurige skid plate. De reflectoren en de mistlampen op de hoeken zijn eveneens aangepast. Hoogwaardig interieur en nieuwe pakketten met sierdelen in kleur Het interieur van de Kia Niro oogt hoogwaardiger door een subtiele restyle en gebruik van andere materialen. De bovenkant van het dashboard is afgewerkt met een zacht aanvoelende coating van hoge kwaliteit. De rest van het dashboard en het instrumentarium zijn opgefrist met glanzend zwarte details en zilverkleurige of satijnchromen sierlijsten. Nieuw is het optionele 10,25-inch TFT-LCD scherm in de middenconsole en een 7,0-inch TFT display in het instrumentencluster. Standaard levert Kia de Niro met een 8,0-inch touchscreen en een 4,2-inch TFT scherm in het instrumentarium. De Kia Niro heeft nu optioneel schakelflippers aan het stuurwiel om handmatig van versnelling te wisselen. De soepel schakelende zes-traps automaat met dubbele koppeling (DCT) reageert directer en sneller dan een elektronisch geregelde continu variabele transmissie (CVT), zoals in vele andere hybrides. Ook nieuw is de elektronische parkeerrem. Kia introduceert het innovatieve UVO CONNECT De Niro beschikt optioneel over het slimme UVO CONNECT-systeem, dat rijders online verbindt en ze al rijdend relevante informatie kan bieden. Deze technologie zal in de toekomst ook in andere modellen worden geboden. Toegankelijk via het optionele 10,25-inch touchscreen en de smartphone van de berijder, biedt UVO CONNECT een nieuw Kia Live systeem, welke gebruik maakt van een eigen SIM-kaart. Rijders hebben hierdoor toegang tot actuele verkeersinformatie en weersverwachtingen en kunnen informatie opvragen over ‘points of interest’, brandstofprijzen en parkeervoorzieningen, inclusief tarieven, locatie en beschikbare vrije plekken. Bij de Niro Plug-in Hybrid biedt het systeem tevens informatie over laadfaciliteiten onderweg. Er is ook een UVO App voor Android en Apple smartphones waarmee rijders met de auto kunnen communiceren. Met deze app is het ook mogelijk om bijvoorbeeld vanuit kantoor of huis al een route naar het navigatiesysteem te verzenden of met de smartphone te checken waar de auto zich bevindt. Ook is het mogelijk om technische data uit te lezen. Het navigatiesysteem met 10,25-inch touchscreen is voorzien van Bluetooth-multiconnection, zodat twee mobiele apparaten tegelijkertijd verbonden kunnen zijn en zowel gebruik kunnen maken van Apple CarPlay als Android Auto. De split-screen functie is erg handig om gelijktijdig verschillende functies te kunnen bedienen. De indeling op het scherm is naar eigen voorkeur in te richten. De rijder kan bijvoorbeeld gelijktijdig de navigatie en energiestroom in de hybride aandrijflijn volgen terwijl inzittenden hun favoriete muziek kunnen kiezen of het weerbericht raadplegen. De technologie voldoet aan de eisen van de nieuwe Europese privacyregels zoals vastgelegd in de General Data Protection Regulation (GDPR). Nieuwe veiligheidstechnologieën De upgrade van de Niro gaat gepaard met de introductie van een serie nieuwe actieve rijdersassistentiesystemen. Smart Cruise Control was er al voor de Niro Hybrid en Plug-in Hybrid, maar dat is nu gekoppeld aan een Stop & Go functie. Het systeem zorgt ervoor dat de Niro een voorligger volgt en de juiste afstand bewaart, maar remt de auto nu ook helemaal tot stilstand af en laat hem weer optrekken als het voorliggende verkeer weer begint te rijden. Lane Following Assist, de ‘Level Two’ autonome technologie van Kia, debuteert eveneens in de Niro Hybrid en Plug-in Hybrid. De e-Niro is hiermee al uitgerust. Dit systeem volgt auto’s vóór en achter de Niro en detecteert wegmarkeringen. Afremmen, optrekken en sturen kan de auto zelfstandig met behulp van diverse sensoren bij snelheden van 0 naar 180 km/uur. Voor de veiligheid dient de bestuurder wel de handen aan het stuur te houden. Andere actieve veiligheidsvoorzieningen zijn, afhankelijk van de uitvoering, autonome noodremassistentie, actieve rijbaanassistentie, vermoeidheidsherkenning, grootlichtassistentie, dodehoekdetectie, kruisend verkeersdetectie achter en snelheidsbordenherkenning. Praktisch, efficiënt en dynamisch rijgedrag Met een volledig onafhankelijke voor- en achterwielophanging en de soepel schakelende zes-traps automaat met dubbele koppeling biedt zowel de Kia Niro Hybrid als Plug-in Hybrid een prettige balans tussen comfort en rijdynamiek. De binnenruimte is royaal en dankzij de neerklapbare achterbank is er een grote flexibiliteit voor bagage. Met het optionele Towing Pack is tot aan 1.300 kg aanhangwagengewicht (geremd) mogelijk. De aandrijflijn van de Niro bestaat uit een efficiënte 1,6-liter GDi benzinemotor en een elektromotor die zijn voeding krijgt van ofwel een 1,56 kWh lithium-ion polymeer batterijpakket (Niro Hybrid) ofwel een 8,9 kWh batterijpakket (Plug-in Hybrid).
  7. Kia geeft kijkje in de elektrische toekomst in Genève met nieuwe concept car Breukelen - 27 februari 2019 Kia geeft nieuwe beelden vrij van zijn wereldprimeur op de Autosalon van Genève: een nieuwe, opwindende vierdeurs concept car met volledig elektrische aandrijving. De officiële onthulling is op 5 maart op de stand van Kia. “Bij automotive design draait alles om het prikkelen van de zintuigen en om het hart net wat sneller te laten kloppen. Wij zien absoluut geen reden waarom dat anders zou zijn wanneer de auto van elektrische aandrijving is voorzien”, zegt Gregory Guillaume, Vice President of Design van Kia Motors Europe. “Ons volledig elektrische concept zet dan ook je hart in de hoogste versnelling en dit ontwerp geeft ook een indruk van onze allesomvattend en emotionele kijk op elektrificatie.” Bij design van Kia staat de mens altijd centraal, legt Guillaume uit: “Veel autoproducenten hebben het bij elektrische auto’s over zaken als actieradius, verbruik en prestaties. Eigenlijk net zoals bij auto’s met een verbrandingsmotor. Kia is trots op de slogan ‘Power to Surprise’ en daarom willen wij weg van een puur rationele kijk en focussen we meer op emotie. Wij kiezen voor een warme en menselijke benadering van elektrificatie.” Dit concept is de eerste puur elektrische vierdeurs personenauto van Kia, die in hoge mate de weg naar de opwindende wereld van elektrificatie visualiseert – duidelijk niet ontworpen volgens de binnen de industrie heersende kijk op elektrische voertuigen. Dit ontwerp combineert stijlelementen van een gespierde SUV met de ranke en atletische lijnen van een gezinsauto en de veelzijdigheid en ruimte van een crossover. De ‘tiger nose’ grille van Kia is op slimme wijze verwerkt om deze concept car een krachtig ogende en verlichte ‘tiger mask’ te geven. Die omcirkelt de koplampunits. Daarmee ontstaat een herkenbare verlichtingssignatuur, die direct laat zien dat dit een Kia is voor de toekomst. De voorruit is doorgetrokken in het dak, wat zorgt voor een ruimtelijk gevoel. De oplopende hoge schouderlijn van de carrosserie en de smalle zijruiten worden extra geaccentueerd door een duidelijk in het oog springende dynamische, vloeiend aflopende daklijn. Guillaume en zijn team hebben sterk gefocust op maximale interieurruimte op basis van een specifiek voor elektrische aandrijving ontwikkelde chassisarchitectuur. Het dashboard valt op door 21 individuele schermen van ultrahoge resolutie. Deze zijn met elkaar gesynchroniseerd in een curve bovenlangs het dashboard. “Ik ben ervan overtuigd dat onze onorthodoxe benadering van elektrificatie de verbeelding prikkelt”, zeg Guillaume. “Het maakt het voor ons mogelijk een toekomst te verbeelden waar innemende en dynamische auto’s zoals deze integraal deel uitmaken van onze mobiliteitsbehoeften. En de boodschap is duidelijk; het is tijd om onze verbeelding de vrije loop te laten. De eerste stap is instappen!”
  8. Volledig elektrische Kia e-Soul maakt Europees debuut in Genève • Nieuwe e-Soul ook met krachtige 64kWh batterij • Volledig elektrische actieradius tot maar liefst 452 kilometer (volgens WLTP) • Kia introduceert UVO CONNECT ‘connected car’ telematica technologie • Standaard Combined Charging System (CCS) gelijkstroom snellaadmogelijkheid • Verwachte introductie in Nederland in de tweede helft van 2019 Breukelen - 26 februari 2019 De nieuwe Kia e-Soul brengt emissievrij vermogen met een grote actieradius naar het segment van de urban crossovers. Het derde elektromodel voor wereldwijde verkoop beleeft zijn Europese debuut tijdens de Autosalon van Genève 2019, die in maart plaatsvindt. Kia heeft de derde generatie van zijn innovatieve urban crossover nog unieker gelijnd en nog dynamischer gemaakt. De e-Soul heeft het iconische design en het speelse karakter van zijn voorgangers, maar is in Europa uitsluitend met elektrische aandrijving leverbaar. Emilio Herrera, Chief Operating Officer voor Kia Motors Europe: “Sinds zijn introductie is de Soul een ware pionier voor Kia en voor de gehele auto-industrie. Tien jaar geleden legde dit model het fundament voor het segment van urban crossovers en bij zijn lancering was de Soul EV de eerste volledig elektrisch aangedreven crossover. De nieuwe e-Soul verlegt de grenzen opnieuw, want hij wordt in Europa standaard geleverd met een elektrische aandrijflijn met een grotere actieradius – een verbrandingsmotor is niet leverbaar.” “De markt is in de afgelopen jaren flink veranderd,” gaat Herrera verder, “en in 2018 – het laatste jaar waarin het huidige model van de Soul werd verkocht, verkocht Kia in Europa meer elektrisch aangedreven exemplaren van het model dan de benzine- en dieselversies bij elkaar opgeteld. Kia zet vol in op elektrificatie, met een groeiend aanbod van mild-hybride, hybride, plug-in hybride en volledig elektrisch aangedreven auto’s. Geëlektrificeerde modellen hadden in 2018 een aandeel van circa 1 op de 8 in de totale Europese verkopen van Kia, in 2017 was het aandeel nog 1 op de 10. De nieuwe e-Soul zal bijdragen aan een verdere stijging van dit aandeel.” De e-Soul behoudt de sterke eigenschappen van de vorige generaties van het model; een interieur dat vijf inzittenden alle ruimte en veel flexibiliteit biedt. Net als alle andere modellen van Kia wordt ook de nieuwe e-Soul in Europa standaard geleverd met de kwaliteitsbelofte van Kia; de ongeëvenaarde garantie van 7 jaar/150.000 kilometer, die ook van toepassing is op de elektromotor en het accupakket van de auto.
  9. Kia zet Autosalon van Genève onder spanning met opwindende, elektrische concept car Breukelen - 21 februari 2019 Kia presenteert op de Autosalon van Genève (van 7 t/m 17 maart 2019) een nieuwe, opwindende concept car met volledig elektrische aandrijving. De onthulling vindt op 5 maart a.s. plaats in Genève. De nieuwe concept car is ontworpen in het Europese designcentrum van Kia in Frankfurt. De auto geeft gestalte aan de wens van Kia om de volgende stap te zetten in de wereld van elektrische voertuigen. “Bij het design van auto’s draait alles om het prikkelen van de zintuigen en om het hart net wat sneller te laten kloppen. Wij zien absoluut geen reden waarom dat anders zou zijn wanneer de auto van een elektrische aandrijving is voorzien”, aldus Gregory Guillaume, Vice President of Design van Kia Motors Europe. “We stelden ons voor om een volledig elektrische auto te ontwerpen die niet alleen de zorgen van consumenten wegneemt over rijbereik, prestaties, oplaadnetwerken en rijdynamiek, maar die je ook kippenvel geeft als je ernaar kijkt en ermee rijdt”, zegt Guillaume. “Daarom is onze 100% elektrische conceptauto niet alleen ontworpen om je hart sneller te laten kloppen, maar ook om onze alles omvattende en emotionele benadering van elektrificatie te laten zien.”
  10. Kia Motors Nederland B.V. benoemt Tim den Besten tot EV Brand Manager Breukelen - 14 februari 2019 Per 1 februari 2019 is Tim den Besten benoemd tot EV Brand Manager bij Kia Motors Nederland B.V. Tim is sinds 2015 werkzaam bij Kia en heeft ruime ervaring opgedaan in Product Marketing. De functie van EV Brand Manager is een nieuwe functie binnen Kia en valt onder de afdeling Business Strategy & Product Marketing. Kia behoort momenteel tot één van de snelst groeiende merken in Nederland. “Kia heeft in 2018 een top-5 positie bereikt met het hoogste marktaandeel in de 25‑jarige geschiedenis van Kia in Nederland”, aldus Ruben Keuter, Manager Business Strategy & Product Marketing. “Om in te spelen op toekomstige marktontwikkelingen en klaar te zijn om onze ambities richting 2025 waar te maken, hebben wij besloten om een nieuwe functie te creëren in de vorm van EV Brand Manager.” Volgens de elektrificatiestrategie heeft Kia in 2025 in totaal zestien modellen met elektrische aandrijving geïntroduceerd: vijf hybrides, vijf plug-inhybrides, vijf volledig elektrische auto’s en ook een gloednieuwe brandstofcelauto (FCEV). “Een geweldige uitdaging om geëlektrificeerde producten en aanvullende relevante diensten te mogen ontwikkelen”, zegt Tim den Besten. “Met de komst van de e‑Niro eind 2018 vervolgt Kia haar groei, met name in de zakelijke markt. In 2018 heeft een succesvol reserveringssysteem geleidt tot 3.000 reserveringen. We zijn inmiddels begonnen met de uitlevering en verwachten in het eerste kwartaal al een kleine 1.000 e‑Niro’s te kunnen afleveren. Ik kijk er naar uit om de berijder te kunnen voorzien van waardevolle services en we zullen daarvoor diverse partnerships aangaan. Hierover binnenkort meer.”
  11. Kia wint opnieuw bij iF Awards • Prestigieuze designprijzen voor Ceed-familie • Derde iF Awards hattrick op rij • Achttiende iF-designprijs sinds 2010 Breukelen - 04 februari 2019 Kia Motors sleept opnieuw drie prestigieuze iF Awards in de wacht. Elke carrosserievariant van de nieuwe Ceed ontvangt een iF Award voor zijn design. Een dergelijk resultaat is Kia niet vreemd, ook in 2017 en 2018 werd een hattrick gescoord. Deze prestatie is een erkenning voor de hoogwaardige ontwerpen die al ruim tien jaar worden getekend onder leiding van Peter Schreyer, President of Design en Chief Design Officer van Kia Motors. Kia won de eerste iF Design Award in 2010 en heeft elk daaropvolgend jaar tenminste één prijs gewonnen. In totaal ontvingen de ontwerpen van Kia al achttien iF Awards. De laatste drie iF Awards zijn gewonnen door de Ceed-familie, bestaande uit de vijfdeurs hatchback, de Sportswagon en de ProCeed. De Ceed is specifiek ontworpen voor Europa, wat wordt uitgedragen door zijn naam. Die staat voor ‘Community of Europe, with European Design’. De gehele Ceed-range is ontworpen in Frankfurt onder leiding van Peter Schreyer en Gregory Guillaume, European Head of Design. Onderzoek en ontwikkeling zijn uitgevoerd in het ontwikkelcentrum in Rüsselsheim en de auto’s worden geproduceerd in Slowakije. Het ontwerp van de Ceed is herkenbaar aan de heldere, strakke lijnen. Deze zijn geïnspireerd op de eveneens met een iF Award bekroonde Kia Stinger. De vijfdeurs Ceed hatchback is breder en lager dan zijn voorganger, waarbij de voorruit en de A-stijl verder naar achteren zijn geplaatst. Dat geeft de auto een sportievere aanblik. De Ceed Sportswagon is ruimer dan elke andere auto in zijn segment. De derde generatie is langer dan zijn voorganger en biedt met 625 liter bagageruimte een grotere laadruimte dan de meeste concurrenten en zelfs meer dan veel auto’s uit hogere segmenten. Dankzij de krachtige verhoudingen en het dynamische ontwerp oogt de Ceed sportiever dan elk van zijn voorgangers. Volledig nieuw is het ontwerp van de ProCeed, de eerste compacte shooting brake afkomstig van een volumemerk. De ProCeed combineert een aansprekend, elegant design met de ruimte en flexibiliteit van een stationwagen. De opvallende, aflopende daklijn en de vlakliggende achterruit zorgen ervoor dat de ProCeed geen gelijke kent. Dit wordt benadrukt door de opvallende, met elkaar verbonden LED-achterlichten die de ProCeed een unieke lichtsignatuur geven. Zowel de Ceed als de ProCeed zijn leverbaar als krachtige ‘GT’ met een 150 kW (204 pk) sterke 1,6-liter T-GDi benzinemotor. In totaal zijn zes benzine- en dieselmotoren verkrijgbaar die stuk voor stuk voldoen aan de nieuwe emissienorm Euro 6d-Temp. Onder de nieuwe (optionele) technologieën bevinden zich onder meer een verwarmbare voorruit en Lane Following Assist (LFA), dat na inschakeling zelf kan sturen, accelereren en remmen tot snelheden van 130 km/u – ook wel autonoom rijden Level 2 genoemd. 2019 iF Design Awards: 6.400 inschrijvingen uit vijftig landen De iF Design Awards behoren al sinds 1953 tot de belangrijkste designverkiezingen ter wereld. In 2019 werden 6.400 producten uit vijftig landen beoordeeld door een internationale jury, bestaande uit 67 designexperts. Er zijn prijzen te winnen in zeven categorieën: Product, Packaging, Communication, Interior Architecture, Professional Concept, Service Design / UX en Architecture. De nieuwe Ceed-modellen zijn bekroond in de categorie Product. Alle winnaars worden vermeld in de ‘iF World Design Guide’ en de ‘iF Design App’. Een selectie van de winnaars wordt tentoongesteld tijdens de ‘iF Design Exhibition’ in ‘HafenCity’ in Hamburg.
  12. Het ontwerpen van de Kia ProCeed Breukelen - 25 januari 2019 “De nieuwe ProCeed is een krachtige en energieke nieuwe interpretatie van onze hatchback-ambassadeur. Hierin komen de speelse dynamiek en emotionele aantrekkingskracht van Kia tot uiting. Het stoere, gespierde voorkomen gekoppeld aan het veelzijdige karakter van onze nieuwe vijfdeurs carrosserie vormt een unieke propositie in Europa’s ongekend competitieve segment van midden formaat gezinsauto’s”, aldus Gregory Guillaume, Chief Designer bij het Europese Design Centre van Kia. Sinds zijn wereldpremière tien jaar geleden, toen het type pro_cee’d heette, is dit altijd het meest op de zintuigen zinspelende lid van de cee’d-familie geweest. “Dus hebben we letterlijk alles op alles gezet om andermaal een versie te ontwerpen met de passie, de autoliefde en het enthousiasme die wij allen bij Kia hebben. Per slot van rekening zijn we in de eerste plaats fans van auto’s en in de tweede plaats designers”, legt Guillaume uit. “Terwijl de uit 2012 stammende voorganger zijn dynamische komaf al naar een hoger plan tilde, wisten we dat we nu met een idee moesten komen dat sterk zou moeten afwijken van een traditionele driedeurs hot hatch”, voegt Guillaume toe. Van concept naar product Samen met zijn in Frankfurt zetelende Europese designteam, onder toeziend oog van Peter Schreyer, President of Design en Chief Design Officer van Kia, onderzocht Guillaume hoe de pro_cee’d het beste opnieuw kon worden uitgevonden om de energieke vitaliteit te behouden. De Proceed Concept kreeg in 2017 op de IAA in Frankfurt al de handen op elkaar. Die gaf de designkoers aan voor Guillaume en zijn team. Het innemende concept was een nieuwe uitwerking van het vertrouwde vijfdeurs format, waarbij een imposant nieuw voorkomen samengaat met realistische flexibiliteit. Niet geheel onverwacht is dan ook de nieuwe ProCeed – ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd exclusief voor Europa – een blueprint van de Proceed Concept. Dat blijkt duidelijk uit het atletische uiterlijk, de gespierde verhoudingen en het aandacht opeisende voorkomen. De ProCeed heeft dezelfde frontale architectuur en design als het vijfdeurs zustermodel. Alles achter de A-stijl is uniek voor de ProCeed. Gezinsauto met sportieve looks De lage daklijn van de ProCeed loopt via de geïntegreerde dakspoiler strak over in de achterklep. De B- en C-stijlen zijn zwart gekleurd en vormen een strak geheel met de zijruiten, die zijn voorzien van een verchroomde omlijsting, aangevuld met subtiele schuine Sharkblades onder aan de C-stijlen. De gespierd ogende flanken hebben extra uitdrukkingskracht door vergrote overhang achter, samen met de over de hele achterzijde doorgetrokken LED-verlichtingsstrook. Ook dat designelement is één op éen overgenomen van de conceptversie van vorig jaar. Ondanks zijn lagere en langere proporties is de nieuwe ProCeed toch een gezinsvriendelijke auto, net als de Ceed hatchback en wagon, maar wel één waar voorbijgangers naar omkijken. Dit model is een genot om naar te kijken en mee te rijden. En in lijn met zijn status van topmodel binnen de Ceed-familie is de ProCeed alleen verkrijgbaar als GT of GT-Line-uitvoering. Nieuwe designkoers De ProCeed vertolkt een nieuwe designkoers voor de sportieve hatchbacks van Kia, maar de tijdloze en kenmerkende familietrekken van Kia zijn direct herkenbaar, zoals de fraai geprofileerde flanken, de herkenbare ‘tiger-nose’ grille, de afgeronde voorruit en het volledig glazen dak. En tegelijk is de ruimte voor inzittenden even slim en genereus als in de vijfdeurs hatchback. “De nieuwe ProCeed staat mij na aan het hart, omdat de eerste generatie pro_cee’d de eerste Kia was die ik van begin af aan heb ontworpen”, vervolgt Guillaume. “Met onze gezamenlijke passie voor auto’s in het designteam hebben we aan de hand van het aantrekkelijke lijnenspel van de oorspronkelijke pro_cee’d met veel enthousiasme de nieuwe ProCeed gecreëerd.” Het vijfdeursformat mag dan zijn aangepast, dat geldt niet voor de naam. “ProCeed was niet alleen de naam die we aan de vorige driedeurs Kia cee’d gaven”, aldus Guillaume. “De naam betekent veel meer – het is eigenlijk een ereteken voor de topper van de Ceed-familie en voor het meest passievolle model in de range. Om het simpel te stellen: de ProCeed is de Kia die je hart sneller laat kloppen.” De ProCeed staat vanaf 11 februari in de showroom bij de Kia-dealers.
  13. Kia e-Niro arriveert bij de dealer • Uitlevering Kia e-Niro is gestart • Koopman Autotransport verzorgt al 25 jaar het vervoer van Kia naar de dealers • Kia e-Niro 64 kWh heeft met een 150 kW (204 pk) sterke elektromotor een actieradius van maar liefst 455 km Breukelen - 17 januari 2019 De uitlevering van de langverwachte volledig elektrische Kia e-Niro is gestart. Kia levert de eerste e-Niro’s af bij de Nederlandse Kia-dealers. Koopman Autotransport – onderdeel van de Koopman Logistics Group – verzorgt het vervoer. Koopman Autotransport transporteert de e-Niro naar de dealers. Koopman Autotransport is al 25 jaar de transportpartner van Kia Motors Nederland B.V. Ad ten Brink, directeur bij Koopman Autotransport, kijkt ernaar uit om ook de komende jaren samen te werken met Kia: “Ooit zijn we begonnen met het klaarmaken van Kia-modellen. In de afgelopen jaren zijn onze activiteiten uitgegroeid tot een goed op elkaar ingespeelde samenwerking met de importeur. Wij verzorgen de logistieke keten vanaf het moment dat de auto’s in Nederland aankomen tot aan de levering aan de dealer. De logistieke behoeften bij Kia zijn door de jaren heen enorm veranderd. Wij zijn daarin meegegaan en blijven dat ook in de toekomst doen.” Kia en Koopman Autotransport Arjan Nelemans, Manager Sales Operations van Kia Motors Nederland B.V., vertelt: “Sinds de start van de samenwerking 25 jaar geleden heeft Koopman al bijna 350.000 nieuwe auto’s vanaf onze opslagterreinen opgehaald en afgeleverd aan ons dealernetwerk. In deze succesvolle, langdurige samenwerking staat kwaliteit voorop, zoals ook bij Kia het geval is. Ook in de toekomst verwachten wij veel auto’s met behulp van Koopman Autotransport via ons Kia-dealernetwerk aan klanten af te leveren, helemaal met het oog op de komst van duurzame modellen als de volledig elektrische e-Niro alsook de nieuwe generatie elektrische Soul die later in 2019 op de Nederlandse markt komt. Wij verwachten alleen al in het eerste kwartaal van 2019 een kleine duizend e-Niro’s bij onze dealers af te leveren.” Kia e-Niro De Kia e-Niro, uitgerust met de 64 kWh-batterij, is voorzien van een 150 kW (204 pk) sterke elektromotor met een koppel van 395 Nm, goed voor een actieradius van maar liefst 455 km volgens de officiële WLTP-normen. De e-Niro is voorzien van slimme technologie die de energie van het accupakket optimaal benut, zoals regeneratief remmen, Coasting Guide Control en Predictive Energy Control. De Kia e-Niro 64 kWh wordt geleverd met zeven jaar of 150.000 kilometer garantie. Die garantie geldt ook voor het accupakket en de elektromotor.
  14. Vernieuwde Kia Optima Sportswagon Plug-In Hybrid • Facelift Plug-In Hybrid completeert vernieuwde Optima-familie • Frisse uitstraling dankzij nieuw ontworpen bumper en verlichting • 62 km elektrische actieradius, gecombineerde CO2-uitstoot 33 g/km • Alleen leverbaar als Sportswagon, prijzen vanaf € 44.395,- Breukelen - 14 januari 2019 Na de reguliere uitvoeringen van de Kia Optima is nu ook de Plug-In Hybrid (PHEV) vernieuwd. Deze bijzonder efficiënte, semi-elektrische versie heeft een nieuw ontworpen front en wordt gekenmerkt door een royale standaarduitrusting. De PHEV is uitsluitend beschikbaar als Sportswagon (SW) en per direct te bestellen voor prijzen vanaf € 44.395,-. De benzine- en dieseluitvoeringen van de Kia Optima werden vorig jaar al voorzien van een frisse uitstraling. Nu is het de beurt aan de Optima SW PHEV, die met zijn nieuw ontworpen voorbumper met geïntegreerde LED-mistlampen de vernieuwde Optima-familie completeert. Ook de nieuw ontworpen 17-inch lichtmetalen wielen en de nieuwe carrosseriekleur Runway Red versterken de krachtige uitstraling. Andere noviteiten zijn ambient lighting en vermoeidheidsherkenning (DAW). Riante uitrusting De vernieuwde Optima SW PHEV is leverbaar in de uitvoeringen DynamicPlusLine (vanaf € 44.395,-) en ExecutiveLine (vanaf € 47.895,-) die beide worden gekenmerkt door een bijzonder rijke uitrusting. Zo is de DynamicPlusLine al standaard voorzien van onder meer een infotainmentsysteem met 8-inch beeldscherm, full map navigatie, voorbereiding voor Apple CarPlay en Android Auto, draadloos oplaadstation voor smartphones, Bluetooth-connectiviteit met stuurwielbediening en een Harman Kardon premium audiosysteem. Ook LED-koplampen en -achterlichten, verwarmbare voorstoelen, een panoramisch schuif-/kanteldak en een slimme automatische achterklep zijn standaard. De ExecutiveLine voegt daar onder meer nog aan toe; slimme parkeerhulp (SPAS), lederen bekleding, elektrisch verstelbare voorstoelen met geheugenfunctie voor de bestuurdersstoel, een verwarmbare achterbank en geventileerde voorstoelen. Veiligheid en assistentie Afhankelijk van de uitvoering is de Kia Optima SW PHEV voorzien van een uitgebreide reeks rijhulpsystemen die de veiligheid naar een nog hoger niveau tillen. Denk aan autonome noodremassistentie (AEB), adaptieve cruise control (SCC), dodehoekdetectie (BSD), kruisend verkeersdetectie achter (RCTA), actieve rijbaanassistentie (LKAS), vermoeidheidsherkenning (DAW) en een 360°-camera (AVM). Krachtige plug-in hybride-aandrijflijn De geavanceerde plug-in hybride-aandrijflijn van de Kia Optima SW PHEV wordt gevormd door een 2.0 GDi benzinemotor, een krachtige elektromotor in combinatie met een 11,26 kWh batterij, waarmee de Optima SW PHEV over een afstand van 62 km volledig elektrisch kan rijden met een topsnelheid van 120 km/u volgens de WLTP-meetmethode. Het systeemvermogen bedraagt 151 kW (205 pk) en de gecombineerde verbruik- en uitstootwaarden zijn vastgesteld op slechts 1,4 l/100 km en 33 gram CO2/km. Een 6-trapsautomaat is standaard. Afgestemd op omgeving Het zeer efficiënte energieverbruik is mede te danken aan het ECO-DAS-systeem, welke op basis van de navigatieroute analyseert en de berijder informeert. ECO-DAS bestaat uit twee onderdelen: Coasting Guide Control (CGC) en Predictive Energy Control (PEC). CGC adviseert wanneer je het beste het gaspedaal kunt liften of moet afremmen, waarmee kinetische remenergie wordt omgezet in elektrische energie voor de batterij. PEC beïnvloedt het energieverbruik op basis van topografische veranderingen op de route. Zo bepaalt het systeem wanneer de batterij op het beste moment bijgeladen kan worden en op welk moment de opgeslagen energie het meest efficiënt benut kan worden. De Optima SW PHEV is per direct te bestellen bij de Kia-dealer. Zoals elke Kia wordt ook de Optima SW PHEV standaard geleverd inclusief de unieke garantietermijn van 7 jaar of 150.000 kilometer. Deze unieke garantie geldt voor de gehele auto inclusief het accupakket en de elektromotor.
  15. Kia onthult nieuwe autonome technologieën tijdens CES 2019 • Kia onthult nieuwe, autonome technologie via interactieve ‘Space of Emotive Driving’ tentoonstelling • Kunstmatige intelligentie herkent emoties en past interieur daarop aan • Dit zogenoemd R.E.A.D-systeem werkt via gebarenbediening en vibrerende stoelen die reageren op muziek Breukelen - 04 januari 2019 Kia onthult verschillende nieuwe, autonome technologieën tijdens de Consumer Electronics Show (CES), die van 8 tot 11 januari plaatsvindt in Las Vegas. Kia geeft met de ‘Space of Emotive Driving’ tentoonstelling een blik op een toekomst waarin autonoom rijden de norm is. De tentoonstelling sluit perfect aan op de ‘Beyond Autonomous Driving’ visie die Kia tijdens CES 2018 presenteerde. ‘Real-time Emotion Adaptive Driving’ (R.E.A.D.-systeem) Kia werkt aan diverse autonome technologieën waarbij reiscomfort voorop staat. Het middelpunt van de ‘Space of Emotive Driving’ tentoonstelling is het nieuwe Real-time Emotion Adaptive Driving (R.E.A.D.) systeem – de eerste autonome technologie die menselijke emoties herkent en het interieur daarop aanpast. Via bio-signaaltechnologie kan het R.E.A.D.-systeem real-time emoties van de bestuurder herkennen. De technologie herkent gezichtsuitdrukkingen, hartslag en neurosignalen in de huid. De zelflerende technologie past vervolgens interieur en systemen hierop aan en maakt de menselijke patronen van de inzittenden zichzelf eigen. Albert Biermann, President en Hoofd Research & Development Division van Kia Motors, zegt: “Kia ziet in de toekomst het belang van het interactieve interieur in. Het R.E.A.D.-systeem representeert dan ook de versmelting van hypermoderne voertuigtechnologie en kunstmatige intelligentie. Dankzij het herkennen van emoties versterkt het systeem de communicatie tussen de bestuurder en zijn auto. Zo wordt realtime in het interieur een optimale sfeer gecreëerd.” Het R.E.A.D.-systeem biedt ook V-Touch –’s werelds eerste virtuele gebarenbedieningstechnologie. V-Touch beschikt over een 3D-camera die de ogen en vingertoppen van de passagiers analyseert. Daardoor kan elke passagier met een kleine handeling diverse functies bedienen. Via kleine vingerbewegingen kan elke inzittende het interieur, waaronder sfeerverlichting, verwarming/koeling of entertainment aanpassen. Daardoor zijn minder knoppen of touchscreens nodig op het dashboard. Het innovatieve R.E.A.D.-systeem beschikt daarnaast over vibrerende stoelen die op muziek reageren. Zo kunnen inzittenden hun favoriete muziek niet alleen luisteren, maar ook ‘voelen’. Via zeer gevoelige sensoren herkent het systeem geluidsfrequenties en vertaalt die naar stoelvibraties. De stoelen beschikken ook over een massagefunctie om het interieurcomfort te verhogen en de veiligheid te verbeteren. De geavanceerde rijassistentiesystemen geven, in geval van nood, een waarschuwing via de stoel. Een deel van de technische expertise die nodig is om de demo van de systemen mogelijk te maken komt voort uit de onderzoekssamenwerking van Kia met de ‘Media Lab Affective Computing Group’ van het Massachusets Institue of Technology (MIT) als onderdeel van het ‘Kia Media Lab’ lidmaatschap. Bezoekers van CES kunnen R.E.A.D.-technologie zelf ervaren Kia heeft op haar stand speciaal ontworpen modules geïnstalleerd om het potentieel van het R.E.A.D.-systeem te demonstreren. Bezoekers kunnen via drie cockpits voor de allereerste keer voertuigtechnologie ervaren die emoties herkent via gezichtsherkenning, hartslag en neurosignalen in de huid. De ‘R.E.A.D. Me’ is een éénpersoonscockpit die de emoties van de inzittende herkent. Het interieur op maat levert ook geluiden en geuren die het beste passen bij de stemming van de inzittende. ‘R.E.A.D. Now’ is een tweepersoonscockpit die adviezen geeft over de navigatie en stemt het in-car entertainment af op de stemming van de inzittenden. Bezoekers kunnen in deze cockpit de V-Touch gebarenbediening gebruiken om te gamen, muziek te selecteren, de interieursfeer aan te passen of te internetten. ‘R.E.A.D.’ Motion’ is een vierpersoonscockpit die een mobiele werkplek -één van de voordelen van autonoom rijden- voorstelt. Bezoekers kunnen zich bijvoorbeeld voorbereiden op een zakenreis en via V-touch de agenda bekijken, e-mails openen of een conference call starten. In de verre toekomst moet het ook mogelijk zijn om op afstand de R.E.A.D. Motion-functionaliteiten te bedienen. Meer informatie over de Kia-tentoonstelling tijdens CES is te vinden op www.kia.com/worldwide/CES2019.
×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.