Jump to content

KCG

KCG
  • Content Count

    379
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    13

KCG last won the day on August 30 2018

KCG had the most liked content!

Community Reputation

128 Excellent

About KCG

  • Rank
    Kia Contact Groep

Algemeen

  • Geslacht
    Niet Opgegeven
  • Auto
    n.v.t.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kia en Hyundai gaan samen met Arrival elektrische bedrijfswagens ontwikkelen • Overeenkomst versnelt transitie naar emissievrije mobiliteit • Investering van 100 miljoen euro voor de ontwikkeling van onder meer milieuvriendelijke bedrijfswagens voor deelautobedrijven en logistieke bedrijven • Schaalbaar ‘skateboardplatform’ van Arrival vormt basis voor nieuwe Purpose Built Vehicles (PBV’s) van Kia en Hyundai • Arrival heeft in-house software, materialen, componenten en andere technologieën ontwikkeld voor elektrische Generatie 2.0 voertuigen • Versnelling van uitrol van nieuwe generatie elektrische bedrijfswagens Breukelen - 16 januari 2020 Kia Motors Corporation en Hyundai Motor Company kondigen vandaag een strategische investering aan van 100 miljoen euro in een nieuwe partnership met Arrival, een Engelse start-up die gespecialiseerd is in het ontwikkelen van elektrische auto’s. Met deze samenwerking plannen Kia en Hyundai een nieuwe generatie kleine en middelgrote elektrische bedrijfswagens en andere logistieke producten op de markt te brengen voor onder meer deelautobedrijven en shuttlediensten. Het schaalbare platform van Arrival vormt de basis voor verschillende soorten Purpose Built Vehicles die Kia en Hyundai samen willen ontwikkelen. De samenwerking stelt Kia en Hyundai enerzijds in staat om in te springen op de rap groeiende vraag naar milieuvriendelijke bedrijfswagens in Europa en anderzijds om te transformeren van autobouwers naar aanbieders van schone mobiliteit. Albert Biermann, President & Head of Research & Development Division voor Hyundai Motor Group, en Denis Sverdlov, Chief Executive Officer van Arrival, tekenden het contract voor de investeringen en de gezamenlijke ontwikkeling van elektrische voertuigen op het hoofdkantoor van Kia en Hyundai in Seoul. Van de totale investering draagt Hyundai €80 miljoen bij en Kia €20 miljoen. “De milieuvriendelijke voertuigmarkt in Europa zal naar verwachting snel groeien als gevolg van de introductie van strengere milieuregels,” zei Biermann. “Door het samen met Arrival ontwikkelen van elektrische bedrijfsvoertuigen, zijn we in staat om een concurrentievoordeel te behalen en geleidelijk ons leiderschap in de wereldwijde milieuvriendelijke voertuigmarkt te vestigen, met Europa op de voorgrond.” Denis Sverdlov van Arrival voegt eraan toe: “Arrival heeft met zijn elektrische Generation 2.0 voertuigen een baanbrekende productcategorie gecreëerd. Kia en Hyundai delen onze visie op de toekomst voor elektrische mobiliteit. Ons strategisch partnerschap met Hyundai en Kia betekent dat we al in de zeer nabije toekomst de introductie van onze elektrische Generation 2 voertuigen wereldwijd kunnen gaan opschalen.”
  2. Kia maakt met ‘Plan S’ transitie naar elektrisch rijden en mobiliteitsoplossingen • 11 elektrische Kia-modellen en wereldwijd 6.6% EV marktaandeel tegen 2025 • Kia lanceert een nieuw, volledig EV model in 2021 • 25% van Kia verkopen moet tegen 2025 een milieuvriendelijke auto zijn • Tegen 2026 ligt de verkoopdoelstelling op 500,000 elektrische auto’s en 1 miljoen milieuvriendelijke auto’s • Nieuwe mobiliteitsproducten en -diensten met focus op klant • Kia treedt toe tot de PBV-markt voor zakelijke klanten • Geplande investeringen van 29 triljoen won ($25 miljard) tot 2025 • Doelstelling: 6% operationele marge en 10.6% ROE in 2025 • CEO Han-woo Park: "Kia Motors transformeert zich in een progressief en innovatief merk en versnelt de transitie naar toekomstige businessmodellen" Breukelen - 14 januari 2020 Kia Motors Corporation heeft vandaag de details van ‘Plan S’ aangekondigd, de strategie voor de middellange tot lange termijn die is gericht op het geleidelijk vestigen van een leidende positie op het gebied van mobiliteitsdiensten, elektrificatie, connectiviteit en autonomie. De Plan S-strategie schetst Kia’s preventieve en ondernemende transitie van een businessmodel met focus op voertuigen met verbrandingsmotor naar een systeem gericht op elektrische voertuigen en mobiliteitsoplossingen op maat. De voortdurende merkinnovatie en verbetering van de winstgevendheid van het bedrijf ondersteunen de tweesporige Plan S-strategie die gericht is op de verschuiving naar elektrische en autonome voertuigen en mobiliteitsdiensten. Het nieuwe plan werd vandaag, samen met de financiële strategie, tijdens de CEO Investor Day in Seoul gepresenteerd aan aandeelhouders, analisten en kredietbeoordelaars. Tegen het einde van 2025 wil Kia een volledig assortiment van 11 elektrische auto’s hebben geïntroduceerd. Met deze nieuwe modellen streeft Kia naar een aandeel van 6,6% op de wereldwijde EV-markt (exclusief China). Het merk wil daarnaast ook dat tegen die tijd 25% van haar verkochte auto’s een milieuvriendelijke is. Met de verwachting dat de wereldwijde EV-markt tegen 2026 sterker zal worden, streeft Kia naar 500.000 jaarlijkse EV-verkopen en een wereldwijde verkoop van 1 miljoen milieuvriendelijke auto’s (exclusief China). Kia gaat zich naast elektrische auto’s ook vol richten op mobiliteitsdiensten om zo te helpen bij het oplossen van wereldwijde stedelijke problemen zoals milieuvervuiling. Het bedrijf streeft ook naar een toonaangevende concurrentiepositie in de snel groeiende markt van PBV’s (Purpose Built Vehicles).
  3. Carlos Lahoz nieuwe Marketing Director van Kia Motors Europe • Lahoz rapporteert aan Emilio Herrera, COO van Kia Motors Europe • Elektrificatie belangrijk speerpunt in nieuwe communicatiestrategie Breukelen - 09 januari 2020 Kia Motors Europe heeft Carlos Lahoz benoemd tot nieuwe Marketing Director. Lahoz wordt verantwoordelijk voor de Europese marketing- en communicatieactiviteiten van het merk, met een focus op de strategische marketingplanning, mediarelaties, social media en merkbeleving. Carlos Lahoz volgt Artur Martins op, die recent is gestart in een nieuwe functie op het internationale hoofdkantoor in Seoul. Lahoz gaat rechtstreeks rapporteren aan Emilio Herrera, Chief Operating Officer van Kia Motors Europe. Met meer dan twee decennia aan ervaring in de auto-industrie is de 44-jarige Lahoz een belangrijke aanwinst voor het managementteam. Vóór zijn nieuwe rol als Marketing Director was hij werkzaam als Director Strategic Planning & Operations bij Kia motors Europe. In die functie was hij verantwoordelijk voor de langetermijnstrategie van het bedrijf, CO2-management, business intelligence en salesplanning. Tevens stond hij aan het hoofd van de Europese productiefaciliteit in Slowakije. Voordat hij bij Kia Motors Europe in dienst trad, was Lahoz als Senior Manager Business Planning werkzaam bij Kia Motors Iberia. Emilio Herrera is verheugd met de toetreding van Lahoz tot zijn team: “We kijken ernaar uit om onze reputatie op het gebied van slimme, bereikbare en elektrische mobiliteit samen met Carlos verder te versterken. Carlos gaat samen met de marketingteams in Europa en Korea een groot aantal nieuwe hybride- en elektrische auto’s introduceren. Zijn grote kennis van de industrie en Kia in het bijzonder maakt hem tot de ideale persoon om onze nieuwe marketingstrategie te ontwikkelen en te implementeren.”
  4. Kia innoveert met nieuw Virtual Reality Design Evaluation System • Nieuwe technologie en mogelijkheden helpen Kia en Hyundai bij het beantwoorden van toekomstige mobiliteitseisen • Nieuw systeem verbetert de kwaliteit en de efficiency: auto-ontwikkeling tot 20% sneller en 15% goedkoper • Het nieuwe VR design evaluation system stelt tot 20 designers en ingenieurs in staat om simultaan aan het designproces deel te nemen • Verbeterde efficiency zorgt voor een cyclus van herinvestering in R&D, voor een verbeterde winstgevendheid en verkorte ontwikkeltijd Breukelen - 18 december 2019 Kia Motors Corporation en Hyundai Motor Company hebben een nieuw virtual reality (VR) ontwerpevaluatiesysteem geïmplementeerd op het wereldwijde hoofdkantoor van de merken. Het nieuwe systeem, geïntroduceerd in het Namyang Research and Development Centre in Zuid-Korea, verbetert en versnelt de ontwikkelingsprocessen door de inzet van VR-technologie. De technologie maakt gebruik van verschillende ontwikkelingstoepassingen, waarmee teams van ontwerpers en ingenieurs kwaliteitsbeoordelingen voor voertuigontwerp en ontwikkelingsverificatieprocessen kunnen uitvoeren. Het nieuwe systeem maakt deel uit van een investering van 15 miljard KRW ($12,8 miljoen) in het Namyang Research and Development Centre, aangekondigd door Hyundai en Kia in maart 2019. Met de volledige implementatie van de virtuele processen tijdens de ontwikkelings- en pre-productiefase, verwachten Hyundai en Kia een vermindering van 20% van de ontwikkelingstijden van voertuigen en een verlaging van 15% van de jaarlijkse ontwikkelingskosten te kunnen realiseren. “Het virtuele ontwikkelproces is een noodzakelijke stap om snel en behendig te reageren op de behoeften van klanten en paradigmaverschuivingen binnen de automobielindustrie”, zegt Albert Biermann, hoofd Research and Development voor Hyundai Motor Group. “Met onze nieuwe virtuele processen zullen we de kwaliteit en winstgevendheid verbeteren en uiteindelijk de investeringen in R&D verhogen om ons concurrentievermogen in toekomstige mobiliteit te waarborgen.” Verwacht wordt dat deze nieuwe virtuele technologieën niet alleen de ontwikkelingskosten zullen verlagen, maar ook de winstgevendheid zullen verhogen en een cyclus van continu toenemende R&D investeringen voor Hyundai en Kia gaan faciliteren. 20 gelijktijdige gebruikers Met VR-headsets kunnen de voertuigontwerpers en -ingenieurs virtueel ontwikkelingssimulaties invoeren, waarbij 36 bewegingssensoren de locaties en bewegingen van alle gebruikers detecteren en volgen, zodat iedereen nauwkeurig en real time kan deelnemen. Het nieuwe VR-ontwerpevaluatiesysteem kan momenteel maximaal 20 gelijktijdige gebruikers ondersteunen, waardoor nog meer samenwerking tussen teams mogelijk is. Als gevolg hiervan biedt de nieuwe geavanceerde faciliteit de ontwerpers van de individuele merken de mogelijkheid om een veelvoud aan ontwerpconcepten eerder in het ontwikkelingsproces en op manieren te beoordelen die voorheen fysiek onmogelijk waren. Het systeem simuleert interieur- en exterieurelementen, verlichting, kleuren en materialen, en zelfs virtuele omgevingen. Hyundai heeft dit systeem voor het eerst gebruikt tijdens de ontwikkeling van de HDC-6 NEPTUNE Concept Class 8, een heavy-duty truck, die is onthuld op een Noord-Amerikaanse bedrijfswagenshow in oktober 2019. Kia gaat de ontwerpevaluatiemogelijkheden van de faciliteit gebruiken voor de ontwikkeling van toekomstige modellen. Kia en Hyundai plannen samen bovendien om op afstand VR-ontwerpevaluatiemogelijkheden te ontwikkelen die een real time samenwerking mogelijk maken tussen de ontwerpcentra van elk merk in Europa, Amerika, China en India. De merken gaan dit nieuwe proces mede mogelijk maken door het gebruik van AR (Augmented Reality) technologie.
  5. Kia Motors Europe introduceert Kia Original Oil voor optimale motorprestaties en efficiency • Uitgebreid aanbod van smeermiddelen speciaal ontwikkeld voor Kia-motoren, met óf zonder turbo • Door Kia goedgekeurde smeermiddelen optimaliseren brandstofverbruik, mechanische efficiency en motorprestaties • Kia Original Oil nu te koop bij alle Kia-dealers en -reparateurs in Nederland Breukelen - 13 november 2019 Kia Motors Europe introduceert een compleet nieuwe range van Kia Original Oil-smeermiddelen. De motoroliën zijn speciaal ontwikkeld om de prestaties en het brandstofverbruik van de Kia-motoren te optimaliseren en de levensduur te maximaliseren. De nieuwe smeermiddelen van Kia Original Oil geven de Kia-rijder extra vertrouwen doordat de benzine- of dieselmotor gebruik maakt van de best mogelijke olie. Kia Original Oil wordt aangeboden door alle officiële Kia-vertegenwoordigers in Europa als bij periodiek onderhoud de olie ververst of bijgevuld moet worden, zo ook bij de Kia-dealers en -reparateurs in Nederland. De olie is tevens te koop om als reserve in de auto te hebben, mocht de olie tussen de aanbevolen onderhoudsbeurten moeten worden bijgevuld. De beste prestaties “De Kia Original Oil is met dezelfde expertise ontwikkeld als de motoren in onze auto’s. De smeermiddelen zijn zodanig ontwikkeld dat ze de verbrandingsmotoren van Kia optimaal beschermen en de levensduur maximaliseren”, zegt Fred Sihler, Vice President of Aftersales bij Kia Motors Europe. “Kia Original Oil haalt ook de beste prestaties in onze geavanceerde motoren naar boven en geeft onze klanten extra vertrouwen en gemoedsrust, wetende dat de lokale dealer hen altijd de best mogelijke motorolie kan leveren.” De verkoop van Kia-modellen met kleinere turbomotoren neemt steeds verder toe. Veel van die geavanceerde motoren, waaronder de uiterst efficiënte Smartstream-motoren van Kia, vertrouwen op hoogwaardige oliën met een lage viscositeit om het brandstofverbruik te reduceren en de prestaties te verbeteren. Geschikt voor alle Kia-motoren Kia Original Oil is ontwikkeld voor alle verbrandingsmotoren van Kia en worden aangeboden als 0W30 C2, 5W30 C3 & A3/B4, 5W40 en 10W40. De nieuwe smeermiddelen zijn geschikt voor uiteenlopende motorvarianten, van de 1,0-liter T-GDi turbobenzinemotor – te vinden in compacte modellen als de Picanto, Rio en Ceed – tot de krachtige en uiterst potente 3,3-liter T-GDi-krachtbron in de Kia Stinger GT. De smeermiddelen zijn ook geschikt voor de dieselmotoren en hybride aandrijflijnen van Kia.
  6. Goed voorbereid de winter in dankzij de jaarlijkse MijnKia Testdag • Kia-rijders van harte welkom op zaterdag 9 november voor gratis wintercheck en exclusief cadeau • MijnKia Testdag omvat grondige inspectie op 10 belangrijke punten Breukelen - 06 november 2019 Kia-rijders zijn op zaterdag 9 november van harte welkom bij alle Kia‑dealers en –reparateurs voor de 13e editie van de landelijke MijnKia Testdag. Op deze dag kan iedereen zijn of haar Kia op 10 belangrijke punten laten controleren. Bovendien ligt er na afloop voor elke Kia-rijder een unieke Kia-verrassing klaar. Uitgebreide check De MijnKia Testdag is elk jaar traditioneel op de tweede zaterdag van november. Het is voor Kia-rijders het ideale moment om de auto nauwgezet te laten inspecteren om er zeker van te zijn dat deze goed voorbereid is op winterse omstandigheden. Tijdens de MijnKia Testdag worden verschillende zaken gecheckt waaronder het motoroliepeil, koelsysteem en remsysteem maar ook de multi-riem, accu, verlichting, banden en wielophanging inclusief de stuurrichting en de uitlaat-en ophangrubbers. Leuk cadeau Deze wintercheck – ter waarde van € 19,95 – is voor Kia-rijders helemaal gratis. Een ieder die er gebruik van maakt, krijgt een leuk cadeau. De Kia-dealers en –reparateurs adviseren klanten ook over mogelijke verbeterpunten aan hun auto. Er kan indien gewenst daarvoor direct een afspraak gemaakt worden. Nog veel meer te beleven De gratis wintercheck voor Kia-rijders past perfect binnen het overkoepelende concept van ‘Promise to Care’, bedoeld om Kia-rijders onbezorgd van hun Kia te laten genieten, óók als die al wat ouder is. Tijdens de MijnKia Testdag is er bovendien van alles te beleven bij de Kia-dealer. Kia-rijders kunnen zich voor de MijnKia Testdag aanmelden door een afspraak te maken via MijnKia of door rechtstreeks contact op te nemen met de Kia-dealer of Kia-reparateur.
  7. Kia presenteert Futuron Concept; vernieuwend design voor elektrische SUV-coupé • Ranke, gestroomlijnde carrosserie met als thema ‘360 graden’ • Nieuw ‘tiger face’-front met innovatieve ‘Star Cloud’-lichtsignatuur • Ruim interieur met flexibele indeling en Level 4-autonomie • Debuut op CIIE 2019, de internationale beurs voor importauto’s in Shanghai Breukelen - 05 november 2019 Kia Motors presenteert de Futuron Concept. Met dit vierwiel-aangedreven SUV-coupé studiemodel introduceert een nieuwe designtaal voor toekomstige, elektrisch aangedreven auto’s van Kia. De Futuron Concept vertaalt de visie van Kia op een stoere, vooruitstrevende, elektrisch aangedreven SUV-coupé. De naam Futuron is opgebouwd uit de woorden ‘future’ en ‘on’ die verwijzen naar het elektrische, actieve karakter van toekomstige SUV’s van Kia. Het design is gericht op het idee van dynamische puurheid. De Futuron Concept combineert elegante verhoudingen met pure vormen en oppervlakken. De moderne, gedurfd vormgegeven lichtgewicht carrosserie is voorzien van volledig elektrische vierwielaandrijving en een flexibel, hightech interieur. De Futuron beleeft zijn publieksdebuut op de China International Import Expo (CIIE) in Shanghai, waar het studiemodel tot en met 10 november 2019 is te bewonderen. Elektrische SUV-coupé met ‘360°-design’ De Kia Futuron Concept heeft zogenoemde ‘360°-design’ dat zich kenmerkt door pure, soepele vormen die vrij zijn van versieringen. De subtiele mix van carrosseriedelen zorgt voor vloeiende vormen die lijken te draaien, groeien en samentrekken. Zij vormen een ranke, gestroomlijnde carrosserie die zich soepel en efficiënt door de lucht beweegt. Het lage profiel van de SUV-coupé geeft een duidelijk beeld van de designtaal voor de toekomstige modellen van Kia; zelfverzekerd, sportief en modern. De Futuron Concept is 4.850 mm lang, 1.550 mm hoog en heeft een wielbasis van 3.000 mm. Zijn grote bodemvrijheid en lage carrosserie zorgen voor een dynamische zelfverzekerde uitstraling. De bijzondere vormgeving is mogelijk dankzij de elektrische aandrijflijn. Een accu met grote capaciteit is onder de vloer gemonteerd en levert de elektriciteit voor de vier krachtige elektromotoren die in de wielen zijn gemonteerd. Daardoor heeft de Futuron Concept niet alleen een laag zwaartepunt ondanks zijn aanzienlijke hoogte en bodemvrijheid, maar ook een moderne elektrische aandrijflijn die zorgt voor flitsende reacties op de input van de bestuurder. Vanaf de bestuurdersstoel suggereert de vormgeving van de neus en de spatborden een directe verbinding met de weg. Het dak van de Futuron is een diamantvormige, panoramisch gevormde glazen koepel op een ronde kern. Het doet denken aan de traditionele weergave van vliegende schotels en UFO’s. De constructie zorgt niet alleen voor een licht interieur, maar door zijn vorm ook voor een ongekend vrij uitzicht naar voren. Verder is de Futuron voorzien van een netwerk van LiDAR-sensors (light detection and ranging sensors) die in de meeste situaties autonoom rijden op Level 4 mogelijk maken; de bestuurder kan zijn handen van het stuur nemen en hoeft niet op de weg te letten. Het 360°-thema komt verder tot uitdrukking in de verlichting op de scherpe taillelijn die rond de gehele carrosserie van de Futuron doorloopt. Als een speels en interactief element reageert de verlichting op bewegingen en gebaren van personen buiten de auto. Daarmee krijgen bestuurder en passagiers al een band met de Futuron voordat zij zijn ingestapt.
  8. Kia e-Niro tijdelijk in dienst bij politie voor speciale praktijktest • Kia e-Niro onderdeel van onderzoek naar verduurzaming politiewagenpark • Voertuigen verblijven een jaar bij politie-eenheden Amsterdam, Oost-Nederland en Midden-Nederland • Kia e-Niro speciaal aangepast voor politie, inclusief politiestriping • Actieradius van 455 km (WLTP) en mogelijkheid tot snelladen Breukelen - 06 september 2019 De volledig elektrische Kia e-Niro maakt deel uit van de zogeheten pilot ‘0-emissie’ van de politie voor het testen van emissievrije vervoermiddelen in de praktijk. De pilot duurt één jaar. In die periode test de politie niet alleen elektrische auto’s, maar ook elektrische tweewielers, zoals speedpedelec’s en elektrische motorfietsen. Het doel van de pilot is om te zien wat emissieloze voertuigen kunnen betekenen voor de politie, ook als het gaat om praktische inzetbaarheid, laadmogelijkheden en de laadsnelheid. Met de pilot ‘0-emissie’ bereidt de politie zich voor op toekomstige aanbestedingen van het wagenpark. De pilot zelf is dus geen aanbestedingstraject, maar puur gericht op het inzicht krijgen in elektrisch rijden en het in kaart brengen van consequenties voor operationele inzet van deze voertuigen. Uitgebreid testen Tijdens de pilot gaan basisteams van de politie-eenheden Amsterdam, Oost-Nederland en Midden-Nederland een jaar lang emissieloze voertuigen testen. Elke eenheid heeft vier maanden om de voertuigen uit te proberen. Ze worden niet alleen in de stad getest, maar ook daarbuiten om een zo goed mogelijk beeld te krijgen van de inzetbaarheid. Omdat de voertuigen deelnemen aan dagelijkse politie-werkzaamheden moeten ze volledig voldoen aan alle vereisten die nu voor politievoertuigen gelden. Om die reden is de Kia e-Niro uitgerust met de nieuwe politiestriping. “Kia Motors Nederland is erg trots om deel te mogen nemen aan deze pilot van de politie”, zegt Sjoerd Knipping, Commercial Director van Kia Motors Nederland. “We hebben er alle vertrouwen in dat onze e-Niro de politie volledig ondersteunt in de gevraagde situaties.” Snelladen De Kia e-Niro is uitgerust met een 204 pk (150 kW) sterke elektromotor en een 64 kWh-batterij met een actieradius van maar liefst 455 kilometer volgens de WLTP-testnorm. Daarnaast is de e-Niro geschikt voor snelladen: bij een 100 kW DC-lader laadt een e-Niro met 64 kWh-batterij in slechts 30 minuten op van 10% naar 60%. Dit staat gelijk aan circa 220 kilometer range (WLTP). De Kia e-Niro heeft daarnaast een slim regeneratief remsysteem waarbij vooral de ‘one pedal driving’ modus ideaal is voor in de stad, want bij afremmen wordt energie maximaal teruggewonnen. De Kia e-Niro is daarnaast bijzonder praktisch met ruimte voor maximaal vijf personen en een bagageruimte van 451 liter: ruim genoeg voor het vervoeren van bijvoorbeeld uitgebreide politie-uitrusting.
  9. Kia maakt prijzen XCeed bekend • Kia XCeed verkrijgbaar vanaf € 29.995,- • 7 jaar/150.000 kilometer garantie • Standaard met navigatiesysteem, achteruitrijcamera én cruise control • Per direct te bestellen, levering start in oktober 2019 Breukelen - 05 september 2019 Kia maakt de vanafprijzen bekend van de geheel nieuwe XCeed. De nieuwste telg van de Ceed-familie is leverbaar als DynamicLine, DynamicPlusLine en ExecutiveLine. Kia biedt tevens een aantrekkelijk Design Pack met onder meer een glazen schuif-/kanteldak en een interactief, volledig digitaal instrumentarium. Prijzen beginnen bij € 29.995,-. De XCeed is per direct te bestellen en de levering start in oktober 2019. De Kia XCeed is het vierde lid van de Ceed-familie – die verder bestaat uit de Ceed, Ceed Sportswagon en ProCeed – en biedt als crossover een sportief en onderscheidend alternatief voor traditionele SUV’s. Kia levert de nieuwe XCeed als DynamicLine, DynamicPlusLine en ExecutiveLine. Personaliseren kan volop dankzij twaalf carrosseriekleuren, waarvan het aansprekende Quantum Yellow exclusief is voorbehouden aan de XCeed. Rijke standaarduitrusting Standaard (DynamicLine) heeft de Kia XCeed een bijzonder rijke uitrusting met onder meer een 10,25-inch full map navigatiesysteem met TomTom Live Services en UVO Connect, full LED-koplampen, een achteruitrijcamera, ondersteuning van Apple CarPlay en Android Auto, digitale radio (DAB+), bluetoothconnectiviteit met spraakherkenning en 18-inch lichtmetalen wielen. Ook cruise control, een snelheidsbegrenzer, een autonome noodremassistent (AEB), actieve rijstrookassistent (LKAS), vermoeidheidsherkenning (DAW) en een grootlichtassistent (HBA) zijn standaard. Autonoom rijden Level 2 De uitvoering DynamicPlusLine (meerprijs € 1.500,-) biedt standaard een aantal comfortabele extra’s zoals een smart key met start-stop knop, stoelverwarming en stuurwielverwarming. In combinatie met de DCT7 automaat (meerprijs € 2.000,-) wordt autonoom rijden Level 2 mogelijk gemaakt door Adaptive Cruise Control (SCC) en Lane Following Assist (LFA). Lane Following Assist is een systeem dat na inschakeling zelf kan sturen, accelereren en remmen van 0-130 km/h. Design Pack Het Design Pack (meerprijs € 1.250,-) is mogelijk op de DynamicPlusLine en biedt de primeur van Kia aan een 12,3” digitaal interactief instrumentencluster. Daarnaast wordt het Design Pack aangevuld met een glazen schuif-/kanteldak, het Quantum Yellow interieur, zwarte hemelbekleding, aluminium pedalen, hoogglans zwarte buitenspiegels en hoogglans zwarte exterieur details. T-GDi turbobenzinemotoren Er is keuze uit drie verfijnde T-GDi turbobenzinemotoren. De 1.0 T-GDi driecilinder heeft 120 pk (88 kW) vermogen en 172 Nm koppel. De viercilinder 1.4 T-GDi is goed voor 140 pk (103 kW) en 242 Nm. De 1.6 T-GDi past met zijn vermogen en koppel van 204 pk (150 kW) en 265 Nm uitstekend bij het sportieve karakter van de XCeed. De krachtigste benzinemotor is standaard gekoppeld aan een DCT7-transmissie. Deze zeventraps automaat met dubbele koppeling is optioneel verkrijgbaar op de 1.4 T-GDi. Begin 2020 wordt de XCeed ook leverbaar met geëlektrificeerde aandrijflijnen, waaronder een plug-in hybride en een versie met 48V mild hybrid-techniek. Kia XCeed – vanafprijzen 1.0 T-GDi – 120 pk (88 kW) DynamicLine – € 29.995,- DynamicPlusLine – € 31.495,- ExecutiveLine – € 35.495,- 1.4 T-GDi – 140 pk (103 kW) DynamicLine – € 31.495,- DynamicPlusLine – € 32.995,- ExecutiveLine – € 36.995,- 1.4 T-GDi DCT7 – 140 pk (103 kW) DynamicLine – € 33.495,- DynamicPlusLine – € 34.995,- ExecutiveLine – € 38.995,- 1.6 T-GDi DCT7 – 204 pk (150 kW) DynamicPlusLine – € 38.295,- ExecutiveLine – € 42.295,- Klik hier voor de uitgebreide prijslijst en de uitrusting van de Kia XCeed.
  10. Kia onthult efficiënte Plug-in Hybrid-varianten van de XCeed en Ceed Sportswagon met lage emissie • Voor het eerst Plug-in Hybrid met lage emissie in Kia Ceed-familie • Plug-in Hybrid-aandrijving omvat batterij van 8,9 kWh, elektrische motor van 44,5 kW en 1,6-liter benzinemotor en levert 141 pk, 265 Nm • Kia zet in op volledig elektrische actieradius tot aan 60 kilometer • Meer elektrisch rijbereik dankzij benutten van remenergie voor opladen batterij • Vernieuwd interieurdesign en nieuwe interieurfuncties, waaronder telematica om beschikbare laadpunten in de buurt te vinden • Verkoopstart begin 2020 Breukelen - 2 september 2019 Met de onthulling van de Plug-in Hybrid-varianten van de Kia XCeed en Ceed Sportswagon neemt Kia een volgende stap in zijn elektrificatie-strategie. De twee nieuwe modellen met lage emissie gaan begin 2020 in de verkoop in Europa. Het is de eerste keer dat Kia elektrische aandrijvingen gebruikt in het segment van de XCeed en de Ceed Sportswagon. Emilio Herrera, Chief Operating Officer bij Kia Motors Europe: "Deze twee modellen markeren een belangrijke nieuwe fase voor Kia, waarin we geavanceerde, vooruitstrevende aandrijvingen introduceren om ons aanbod te vergroten. De komst van de nieuwe generatie Ceed leidde in de eerste helft van 2019 tot een verkoopgroei van 40,1% in vergelijking met vorig jaar. Met de nieuwe Plug-in Hybrid-varianten wordt het aanbod nog aantrekkelijker." "In de eerste helft van 2019 was één op de zeven verkochte Kia-modellen in Europa geëlektrificeerd en deze trend zet zich door," vult Herrera aan. "Waar andere merken elektrificatie zien als een plan voor de toekomst, beschikt Kia al over een hele reeks geëlektrificeerde auto’s. Ons aanbod mild-hybrid, hybride, plug-in-hybride en volledig elektrische auto’s biedt onze klanten meer keuze en lagere gebruikskosten." De Kia XCeed en Ceed Sportswagon Plug-in Hybrid worden gebouwd in de Kia fabriek in Žilina, Slowakije – de eerste plug-in hybride-modellen die het merk in Europa bouwt. De ongeëvenaarde garantie van zeven jaar of 150.000 kilometer is standaard en omvat ook de batterij en de elektromotor van de nieuwe aandrijving. De nieuwe modellen worden speciaal gebouwd voor Europa en zijn vanaf begin 2020 te koop.
  11. Beveiligd: Designverhaal Kia XCeed: de Ceed-variant die per toeval werd bedacht • Nieuw boek en video vertellen designverhaal van nieuwe Kia XCeed • Dynamische crossover stond aanvankelijk niet op de planning • Nieuwe Kia XCeed vierde en tevens laatste lid van Ceed-familie • XCeed vormt sportief alternatief voor traditionele SUV’s • Verkoopstart in oktober 2019, uiteraard met 7 jaar/150.000 km garantie Breukelen - 19 augustus 2019 Kia onthult het opvallende achtergrondverhaal van de nieuwe XCeed, de CUV (Urban Crossover Utility Vehicle) waarvoor Kia in eerste instantie geen plannen had. Leden van het designteam vertellen in een korte film over het nieuwste lid van de Ceed-familie. Want hoe kwam de XCeed eigenlijk tot stand? In deze film het antwoord. De Kia XCeed is het vierde en laatste lid van de Ceed-familie, bestaande uit de Ceed vijfdeurs, de Ceed Sportswagon en de ProCeed als opvallende shooting brake. Het volledige achtergrondverhaal van de derde generatie Ceed zet Kia uiteen in een nieuw, gelimiteerd boek dat later dit jaar verschijnt. Hierin wordt ook beschreven hoe de nieuwe XCeed en ProCeed tot stand kwamen. De Ceed-modellen zijn ontworpen in het Europese designcentrum van Kia in Frankfurt, onder leiding van Gregory Guillaume, Vice President of Design van Kia Motors Europe. Tijdens het ontwerpproces bekeek Kia verschillende mogelijkheden om de vorige Kia pro_cee’d hatchback te vervangen. “Tijdens het ontwikkelen van de nieuwe ProCeed realiseerden wij ons dat er een vierde carrosserievariant binnen de Ceed line-up kon bestaan. Dit werd uiteindelijk de Kia XCeed”, stelt Guillaume. “Het leuke van dit project was dat we vooraf nooit gedacht hadden dat wij een dergelijke crossover zouden lanceren.” Sportief alternatief voor traditionele SUV Stijlvol, expressief en modern. De nieuwe Kia XCeed is wat je noemt een sportief alternatief voor traditionele SUV’s. Hij oogt atletischer dan zijn concurrenten en biedt echt iets anders dan de andere modellen in de Ceed line-up. De enige carrosseriedelen die de XCeed gemeen heeft met de Ceed vijfdeurs zijn de voorportieren. Laurent Boulay, General Manager Design Exterior van Kia Motors Europe: “Met de nieuwe Ceed-familie hebben we vier verschillende auto’s ontwikkeld die ieder inspeelt op specifieke behoeften.“ Van opzij gezien loopt de relatief lange motorkap van de Kia XCeed over in de A-stijlen, die duidelijk achter de voorwielen beginnen. Dat geeft de XCeed een sportief, pijlvormig silhouet. Hoewel de wielbasis gelijk is aan die van de andere Ceed-modellen (2.650 mm), heeft de XCeed zowel voor (+25 tot 905 mm) als achter (+60 tot 840 mm) een langere overhang. De schuine vijfde deur en de brede rand onder de achterruit, die 60 mm hoger is dan die van de Ceed vijfdeurs, accentueert de coupéachtige uitstraling van de XCeed. De grotere hoogte en bodemvrijheid geven de XCeed dezelfde stoere uitstraling als de grotere SUV’s in het aanbod van Kia. De bodemvrijheid van de XCeed bedraagt 184 mm in combinatie met 18-inch wielen, een verschil van tot wel 42 mm ten opzichte van de Ceed vijfdeurs. De stoere uitstraling wordt verder versterkt dankzij de panelen langs de wielkastranden en dorpels, de zilverkleurige dakrails en het metaalkleurige paneel in de achterbumper. Boulay voegt toe: “Hij is verhoogd, maar het is geen echte SUV. Het is wel een auto met een hogere zitpositie, maar is qua styling meer coupé-georiënteerd. Het is een oplossing voor mensen die niet een grotere, imposante SUV willen, met name in de stad.” Goede match: verhoogde zitpositie en sportiever rijgedrag Met een lagere zit dan in een SUV maar een grotere bodemvrijheid dan een conventionele hatchback biedt de Kia XCeed de bestuurder zowel een sportieve zitpositie als een beter zicht op de weg. Het interieur heeft dezelfde architectuur als de andere Ceed-modellen, met een licht op de bestuurder gerichte middenconsole. “Ik denk dat bestuurders de nieuwe Kia XCeed op prijs zullen stellen”, aldus Ralph Kluge, General Manager Design Interior, die de supervisie had over het interieurontwerp van de nieuwe Ceed-familie. “De auto biedt een sportief rijgedrag én de hogere zitpositie van een crossover. Daardoor genieten bestuurders van het beste van twee werelden.” De XCeed is de eerste Kia met een volledig digitaal HD-instrumentencluster. Andere primeur in de XCeed is het innovatieve UVO Connect-telematicasysteem. UVO Connect biedt waardevolle informatie via het geïntegreerde 10,25-inch touchscreen en de smartphone-app. “Het forse digitale display en het grote touchscreen centraal op het dashboard zorgen samen voor een levendige presentatie van informatie aan de bestuurder en passagiers. Dat sluit perfect aan op het jeugdige karakter van de auto”, aldus Kluge. Kleurrijk karakter Kleur speelt ook een belangrijke rol om het aansprekende design van de XCeed te benadrukken. De nieuwkomer wordt – net als de andere Ceed-modellen – geleverd met keuze uit twaalf carrosseriekleuren. De opvallende kleur Quantum Yellow is exclusief voor de XCeed ontwikkeld. Barbara Scheffler, verantwoordelijk voor het kleurenpalet van de nieuwe XCeed, legt uit: “Voor mij is het erg belangrijk dat we iets aanbieden wat andere merken niet durven. Quantum Yellow kan de ideale kleur zijn voor een familieman die nog steeds waarde hecht aan een auto met een sportieve uitstraling, of juist voor een onafhankelijke, succesvolle vrouw die graag wil opvallen.” Uniek voor de Kia XCeed is een interieurthema met zwarte bekleding en geel stikwerk voor de stoel- en deurbekleding, met gele biezen langs de stoelbekleding. Dit pakket bestaat ook uit glanzend zwarte en metallic gele accenten in het interieur, die perfect matchen met de exterieurkleur Quantum Yellow. De productie van de nieuwe XCeed start begin augustus 2019 in de Kia-fabriek in Zilina, Slowakije. Daar rolt deze CUV naast de Ceed vijfdeurs, de Ceed Sportswagon en de ProCeed van de productieband. De levering start in oktober. Uiteraard wordt ook de XCeed – net als elke andere Kia – standaard geleverd met de unieke fabrieksgarantie van 7 jaar of 150.000 km.
  12. Kia XCeed: volledig nieuwe crossover met praktisch SUV-karakter en dynamisch rijgedrag • Kia biedt ruime keuze aan consument in het C-segment • Nieuwe XCeed sportief alternatief voor traditionele SUV’s • Interieur- en bagageruimte vergelijkbaar met die van grotere SUV’s • XCeed een van de meest hightech auto’s in zijn klasse • Nieuwe wielophanging, zelfverzekerd weggedrag, comfort en rijplezier • Aandrijving met turbomotoren, plug-in hybride volgt later • Vanaf oktober 2019 te koop met 7 jaar/150.000 km garantie Breukelen - 26 juni 2019 De nieuwe Kia XCeed is een CUV (urban crossover utility vehicle) die het praktische karakter van een SUV combineert met het sportieve weggedrag en de compacte afmetingen van een hatchback. Ondanks het compactere formaat is de interieurruimte van de nieuwe Kia XCeed vergelijkbaar met dat van een traditionele hoge, grote SUV. De XCeed biedt volop rijplezier met zijn zelfverzekerde weggedrag en rijcomfort. Tegelijkertijd profiteert de bestuurder van een hogere zitpositie en een beter zicht op de weg dan in een conventionele hatchback. Dankzij een uitgebreide reeks geavanceerde voorzieningen voor veiligheid, connectiviteit en infotainment is de XCeed een van de meest hightech auto’s in zijn klasse. Voor de aandrijving is er keuze uit bijzonder efficiënte turbomotoren. Emilio Herrera, Chief Operating Officer van Kia Motors Europe, vertelt: “De Kia XCeed is ons antwoord op de groeiende vraag naar auto’s die meer emotie oproepen en dynamischer zijn dan een hoge SUV, zowel qua uiterlijk als weggedrag. Maar klanten willen niet inleveren op het gebied van gebruiksgemak. Onze nieuwe CUV voldoet aan die behoeften, met een modern en onderscheidend design, veel binnenruimte en een veelzijdig karakter. De Kia XCeed verenigt de sterke punten van een hatchback met die van een SUV en biedt de klant een verfrissende nieuwe keuze. Het C-segment, het op een na grootste segment in Europa, wordt de komende jaren steeds belangrijker.” Kia produceert de XCeed in de fabriek in Zilina, Slowakije, samen met de vijfdeurs Ceed hatchback, Ceed Sportswagon en ProCeed shooting brake.
  13. Kia opnieuw hoogst genoteerde volumemerk in J.D. Power kwaliteitsonderzoek • Kia voor vijfde jaar op rij beste volumemerk in ‘Initial Quality Study’ • Amerikaans onderzoek gericht op problemen in eerste 90 dagen • Kia enige automerk met vier modellen in top 10 Breukelen - 21 juni 2019 Kia is voor het vijfde jaar op rij het hoogst genoteerde volumemerk in de U.S. Initial Quality Study (IQS) van het gerenommeerde onderzoeksbureau J.D. Power. Dit jaarlijkse onderzoek richt zich op het aantal problemen dat zich voordoet in de eerste 90 dagen na aankoop van de auto. Kia scoorde het beste van alle volumemerken met 70 problemen per 100 voertuigen. Daarmee deed Kia het twee punten beter dan bij de vorige J.D. Power U.S. Initial Quality Study, toen Kia ook als beste volumemerk eindigde. Voor de 2019-editie van de IQS werden 76.256 auto-eigenaren gevraagd naar eventuele problemen met hun auto in de eerste 90 dagen na aanschaf. Daarbij kwamen in totaal 257 verschillende modellen uit 26 segmenten aan bod. Na alle gemelde problemen uitvoerig te hebben geanalyseerd, eindigde Kia als enige automerk met vier modellen in de top 10. Dat zijn de Kia Rio, Forte, Sportage en Soul. Tevens eindigden de Kia Rio, Forte, Sportage en Sedona bovenaan in hun segment. “We zijn uiteraard enorm trots dat Kia wederom bovenaan de ranglijst staat in de Initial Quality Study van J.D. Power. We hebben onze leidinggevende positie, nu voor het vijfde opeenvolgende jaar, weten vast te houden. Hiermee wordt opnieuw onze reputatie ten aanzien van de kwaliteit van onze producten bevestigd. Niet voor niets geven wij als fabrikant 7 jaar fabrieksgarantie op al onze modellen”, aldus Léan Verstoep, Managing Director bij Kia Motors Nederland B.V.
  14. Prijzen nieuwe Kia e-Soul vanaf € 42.995 • Volledig nieuwe, elektrische Kia e-Soul per direct te bestellen, klantlevering vanaf januari 2020 • Krachtige 64 kWh-batterij en actieradius van 452 kilometer (WLTP) • Standaard met snellaadaansluiting en UVO Connect telematica voorbereiding • Nieuwe Kia e-Soul leverbaar voor prijzen vanaf 42.995 euro • Unieke 7 jaar garantie geldt op gehele auto inclusief accupakket Breukelen - 18 juni 2019 Kia start met de verkoop van de nieuwe e-Soul. De elektrisch aangedreven urban crossover wordt in Nederland standaard geleverd met een krachtige 64 kWh-batterij, die goed is voor een actieradius van maar liefst 452 km (WLTP). De prijzen beginnen bij 42.995 euro. De derde generatie van de innovatieve, elektrisch aangedreven Kia e‑Soul combineert het iconische design en het speelse karakter van zijn voorgangers met een krachtige 64 kWh-batterij, goed voor een actieradius van 452 km (WLTP). De elektromotor levert 150 kW (204 pk) vermogen en 395 Nm koppel, waarmee de e‑Soul in slechts 7,9 seconden van 0 naar 100 km/u accelereert. Laadmogelijkheden De nieuwe Kia e-Soul is standaard uitgerust met een CCS Combo aansluiting voor het laden met wisselstroom (AC) en gelijkstroom (DC). Met de snellaadaansluiting kan de batterij met een snelheid van maximaal 80 kW geladen worden. De Kia e-Soul wordt in Nederland standaard uitgerust met batterijverwarming en een warmtepomp. Daardoor wordt ook in de wintermaanden een optimaal rijbereik bewerkstelligd en wordt de laadsnelheid minder beïnvloed door lagere temperaturen. Nieuwe functies De nieuwe e-Soul is de eerste Kia met een 10,25-inch multimedia touchscreen met diverse nieuwe functies, zoals split screen. Hiermee heeft de berijder in één oogopslag een duidelijk overzicht van verschillende functies. Ook nieuw is de head-up display in de uitvoering ExecutiveLine, die snelheid, instellingen van de cruisecontrol, iconen van veiligheidssystemen en navigatie-instructies weergeeft. Bovendien is de e-Soul de eerste Kia die in Nederland is uitgevoerd met eCall – de noodoproepfunctie die in heel Europa functioneert en in geval van een ongeluk via noodnummer 112 contact opneemt met de hulpdiensten. Connectiviteit Het navigatiesysteem van het 10,25-inch touchscreen heeft een ingebouwde simkaart voor het ophalen en updaten van live TomTom-data tijdens het rijden, zoals real-time verkeersinformatie, weersvoorspellingen, points of interest en informatie met betrekking tot parkeerplaatsen. Dit systeem toont laadstations en vermeldt of er laders van het juiste type beschikbaar zijn. De e-Soul is in Nederland standaard voorbereid voor het nieuwe telematicasysteem UVO Connect wat werkt via het 10,25-inch touchscreen en een smartphone-app. Met deze app wordt het mogelijk gemaakt om bijvoorbeeld vanuit kantoor of huis al een route naar het navigatiesysteem te verzenden of met de smartphone een laadsessie te starten of te stoppen. Tevens biedt UVO Connect ook de mogelijkheid om het interieur van de e-Soul voor te verwarmen/koelen voor een optimaal rijbereik. De UVO Connect app komt binnenkort in Nederland beschikbaar. Line-up & prijzen Kia levert de e-Soul met keuze uit twee rijk uitgeruste uitvoeringen: de DynamicLine voor prijzen vanaf 42.995 euro en de ExecutiveLine vanaf 44.995 euro, waardoor de e-Soul in de 4% bijtellingscategorie valt. Tot de standaarduitrusting behoren onder meer metallic lak, een Harman Kardon Premium Sound System, led-verlichting, 17-inch lichtmetalen wielen, stuurwielverwarming en stoelbekleding in stof-lederlookcombinatie. De ExecutiveLine voegt daar een head-up display aan toe, evenals elektrisch verstelbare, en geventileerde voorstoelen, een verwarmbare achterbank, volledig lederen stoelbekleding, ‘Sound Mood’-verlichting en nog veel meer. Optioneel zijn er zeven two-tone exterieurkleuren beschikbaar voor een meerprijs van 395 euro. De e-Soul is verder verkrijgbaar met een SUV pack (optioneel op de ExecutiveLine voor een meerprijs van 1.100 euro) wat het exterieur robuuster maakt met opvallende kunststof wielkastranden & dorpelafwerking en een skidplate onder de voorbumper. De e-Soul is per direct te bestellen en het maken van een proefrit is mogelijk vanaf 26 juni. De eerste klantlevering vinden vanaf januari 2020 plaats. Zoals elke andere Kia wordt ook de e-Soul geleverd met 7 jaar of 150.000 kilometer garantie. Deze unieke garantie geldt voor de gehele auto inclusief het accupakket en de elektromotor.
  15. Artur Martins per direct verantwoordelijk voor wereldwijde merk- en marketingactiviteiten van Kia • Artur Martins aangesteld als Vice President Global Brand & Marketing bij hoofdkantoor Kia Motors Corporation in Seoul • Martins was sinds 2014 Vice President Marketing & Product bij Kia Motors Europe • Europese vervanger voor Martins wordt binnenkort voorgesteld Breukelen - 17 juni 2019 Artur Martins is met onmiddellijke ingang aangesteld als Vice President Global Brand & Marketing bij Kia Motors Corporation. Martins zal leiding geven aan de wereldwijde ontwikkeling en marketing van het merk Kia, terwijl de fabrikant zich voorbereid op de introductie van nieuwe modellen, geëlektrificeerde aandrijflijnen en innovatieve rijsystemen en veiligheidstechnologie. Martins werd in 2014 aangesteld als Vice President Marketing & Product bij Kia Motors Europe en leverde een belangrijke bijdrage aan de verdere groei van Kia in Europa. Hij was in deze functie verantwoordelijk voor het snelgroeiende productaanbod van Kia en had een belangrijk aandeel in de laatste vijf van tien opeenvolgende jaren van verkoopgroei in Europa – een prestatie die geen enkele autofabrikant wist te evenaren in deze periode. Toen Martins bij Kia aan de slag ging, had hij al bijna twintig jaar ervaring in de autobranche, onder meer bij Volkswagen, Toyota en Fiat. Voor zijn nieuwe functie verhuist Martins naar het wereldwijde hoofdkantoor van Kia in Seoul, Korea. Emilio Herrera, Chief Operating Officer bij Kia Motors Europe: “Artur heeft in de afgelopen vijf jaar een zeer belangrijke rol gespeeld bij het versterken van ons merk, waarbij de merkbekendheid is toegenomen en de modellen aan aantrekkingskracht hebben gewonnen bij Europese kopers. We zijn ervan overtuigd dat hij een even positieve bijdrage zal leveren aan de verdere ontwikkeling van Kia op wereldwijd niveau en we wensen hem heel veel succes met zijn nieuwe functie in Korea.” De opvolger van Artur Martins zal binnenkort door Kia Motors Europe worden voorgesteld.
×
×
  • Create New...