Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted (edited)

Sinds dit jaar in bezit van de nieuwe sportage hev gt plusline en wat mij  opvalt is dat hij regelmatig stottert en af en toe in houdt. Het 2022 model had dit niet.

Als je bijvoorbeeld gewoon op de cruisecontrol constant rijdt voel je soms dat het vermogen kort weg valt waarna deze weer plots terug is wat resulteert in een schok. 

Bij het optrekken hapert de auto af en toe, ik merk het regelmatig bij het verlaten van een rotonde.

Ik ga het melden bij de dealer maar ben benieuwd naar jullie ervaringen en eventuele oplossingen. Ik ken nog 2 personen met deze nieuwe sportage die exact hetzelfde ervaren. 

Edited by R2D2
  • R2D2 changed the title to Sportage HEV 2026 model stottert / haperen
Posted

Inmiddels al meerdere personen gevonden op Facebook en dergelijke met dezelfde problemen met de HEV 26

Vandaag bij de dealer geweest en daar hebben ze gereden met de auto en uitgelezen. Bij kia nederland stromen de meldingen binnen en het schijnt daar nu onder de aandacht te zijn. Men verwacht dat er hiervoor een update komt die dit gaat oplossen.

Posted

Beste R2D2

Ik heb sinds 2 maanden een Sportage PHEV 2026 GT-line. Jou probleem heb ik (nog) niet ervaren. Hopelijk wordt dit door KIA snel opgelost.

Zelf heb ik een probleem met windgeruis (vanaf 70km/u) aan bijrijderszijde wat volgens KIA veel voorkomt en er niks aan te doen is.?? Mijn vraag aan jou: Heb jij dit probleem in jou KIA ook?

Posted (edited)
5 uur geleden, zei Hologram:

Beste R2D2

Ik heb sinds 2 maanden een Sportage PHEV 2026 GT-line. Jou probleem heb ik (nog) niet ervaren. Hopelijk wordt dit door KIA snel opgelost.

Zelf heb ik een probleem met windgeruis (vanaf 70km/u) aan bijrijderszijde wat volgens KIA veel voorkomt en er niks aan te doen is.?? Mijn vraag aan jou: Heb jij dit probleem in jou KIA ook?

Ik denk dat het probleem van mij alleen gerelateerd is met de HEV.

Ik ervaar het windgeruis niet, maar zou het er niet mee te maken kunnen hebben dat dit model 64Db is en de vorige 67Db. Daardoor gaan andere geluiden juist misschien meer opvallen.

Edited by R2D2