Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ben vanmiddag bij mijn dealer geweest, omdat er een beetje olie op de garagevloer lag en ik niet kon ontdekken waar dit vandaan kwam.

De monteur zag olielekkage bij de versnellingsbak, maar hij mocht hier vooralsnog niets aan doen, er moest eerste kontakt worden opgenomen met KIA.  Monteur verwacht dat de versnellingsbak zal moeten worden vervangen.

Heb met de auto net 10.000km gereden en tot nu toe met veel plezier, maar na zo weinig km's al een bak vervangen komt niet positief en betrouwbaar over.  Het is mijn eerste automaat en wat mij nog meer opvalt is, dat de overbrenging soms wat lang blijft hangen met het bijgehorende toerental. KIA moet hier toch iets aan kunnen doen lijkt mij. 

Zijn er meer KIA-rijders die dit type auto rijden en deze klachten ook ervaren. Bij voorbaat bedankt.

Posted

Hallo,

Hier hetzelfde probleem de auto blijft veel te lang in de tweede versnelling hangen .

Dit mag wel eens aangepast worden lijkt mij.

Wij proberen wat te spelen met het gaspedaal dan lukt het vrij aardig met het opschakelen.

Posted
Op 3-9-2024 om 20:08, zei gios:

Wij proberen wat te spelen met het gaspedaal dan lukt het vrij aardig met het opschakelen.

Yupp dat doe ik ook, vind het bloed irritant om met 2000 toeren in zijn twee te blijven rijden.  Dus of even gas bijgeven dat hij naar drie schakelt of wat lummelen met  het gaspedaal.  en soms wil opschakelen met de stuurflipper ook wel eens werken maar helaas niet altijd.  Terugschakelen met de flipper kun je altijd volgens mij, opschakelen helaas niet.

Posted

Hebben jullie vaker automaat gereden?
Ik heb het idee dat ze er expres voor hebben gekozen de 2e versnelling wat langer te maken. Ik vindt het eigenlijk erg prettig, na een bocht of een rotonde zit ie al direct in de juiste versnelling en kun je vlot optrekken. Ik heb de ervaring met andere automaten dat je bij het gasgeven eerst even moet wachten tot ie teruggeschakeld is (Wat ik dan weer erg vervelend vind). Mijn vorige leaseauto was een nieuwe Mercedes B-Klasse en ik moet zeggen dat deze automaat, van de KIA, vele malen beter bevalt.

• Like 1
  • 2 weeks later...
Posted

2023 PHEV met 33k op de teller inmiddels met heel veel plezier rijdend gemiddeld 1L:25km 

Ook deze bak blijft soms in 2 draaien, terwijl al lang en breed doorgeschakeld had moeten worden, hij doet het ook in de sport stand.

In sport is het normaal dat de auto verder in rpm doortrekt, maar dan wordt er veel vermogen gevraagd, in bovenstaande is dat niet zo, eerder is er juist sprake van zeer laag vermogen afname (aflopend wegvlak/ tunneltje inrijden)

Bij 38k moet ie voor een beurt en zal eens navraag doen.

• 2 months later...
Posted

Beste John,

Is het probleem met de olielekkage inmiddels opgelost? 
Mijn Sportage ondervindt momenteel hetzelfde probleem. De heeft nu 40k km gedraaid. 

groetjes Gerwin. 

Posted
13 uur geleden, zei Gjvandenos:

Mijn Sportage ondervindt momenteel hetzelfde probleem.

Volgens je profiel heb je een Opel Zafira ....