Anne de Wit Geplaatst 10 Juni, 2025 Geplaatst 10 Juni, 2025 Mijn Sportage PHEV (bouwjaar mei 2024) kon tot twee keer toe niet worden geopend met de elektrische sleutel. Na handmatige opening wilde deze niet rijden/starten. Bericht op Kia app: "12V-batterij waarschuwing". Beide keren heeft de hulpdienst de auto gestart. Dealer zegt niets te kunnen vinden en heeft de 2de keer de accu vervangen. Hij meldde dat waarschijnlijk de achterklep lange tijd heeft open gestaan. Ik kan u verzekeren dat wij de auto zorgvuldig afsluiten en dagelijks de auto opladen. Wij rijden +/- 23 % op benzine en de rest elektrisch. KM stand 15.000. Heeft iemand soortgelijke ervaring? Quote
elsinga Geplaatst 10 Juni, 2025 Geplaatst 10 Juni, 2025 Met mijn HEV nu ook 2x gehad, beide keren wel na langer stilstaan. Na handmatig openen was het drukken op het 12v Reset knopje links van beht stuur voldoende. Heeft de PHEV ook zo'n knopje of is dat er niet? Quote
Anne de Wit Geplaatst 10 Juni, 2025 Topic Starter Geplaatst 10 Juni, 2025 Bij mijn auto is er niet zo'n knopje. Ook heeft mijn dealer hier niks over geïnformeerd. Quote
gjklasens Geplaatst 11 Juni, 2025 Geplaatst 11 Juni, 2025 Met mijn HEV nu ook 2x gehad, beide keren wel na langer stilstaan. Na handmatig openen was het drukken op het 12v Reset knopje links van beht stuur voldoende. Heeft de PHEV ook zo'n knopje of is dat er niet?PHEV heeft dit knopje inderdaad niet. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.