Sportage 5
2021 -> heden
Alles over de Kia Sportage 5 vind je hier
354 topics in dit forum
-
- 2 volgers
- 7 antwoorden
- 1,2k weergaven
Gisteren mijn Sportage opgehaald (2jaar oud) GT-Line. Of ik heb niet goed gekeken maar ik zie nergens een zonnebril houder. Hebben jullie leuke oplossingen hiervoor?
Laatste antwoord door Jim Gubbels, -
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ik ben sinds een half jaar in het bezit van een Sportage, maar waar ik me in vergist heb zijn de stoelen. Ik rij regelmatig een rit van 10 uur en heb dan een houten kont van de stoelen. Hiervoor een citroen gereden en daar geen centje pijn. Bij een testrit merk je dit soort problemen natuurlijk nooit. Maar bij een auto van bijna €50.000 had ik toch wel betere stoelen verwacht. Zijn er opties om het zitcomfort te verbeteren?
Laatste antwoord door Jim Gubbels, -
- 2 volgers
- 15 antwoorden
- 1,8k weergaven
Ik sta op een naar boven hellende weg, voet op de rem, verkeerslicht op rood. Verkeerslicht wordt groen, laat de rem los, trap het gaspedaal in om gas te geven en de motor slaat niet aan en de auto begint naar achteren te rollen. Snel voet op de rem en rem weer los laten om gas te geven: geen reactie van motor: auto rolt weer achteruit. Bij een derde poging ging de motor weer aan en kon ik wegrijden. bijzonderheden: van te voren 3 uren stilstaan, stukje rijden, stilstaan bij verlaten parkeerplaats met meer dan 3000 auto's (formule 1 Spa-Francorchamps). Batterij was helemaal leeg en reed dus op benzine.
Laatste antwoord door Wim-A, -
- 2 antwoorden
- 599 weergaven
Zoals in een ander lijntje beloofd, bij deze de foto’s van mijn nieuwe Kia. Kia sportage GT plusline PHEV 2024 in de kleur penta metal Besteld september 2023 Geleverd 5 augustus 2024 Eerste 100km zitten erop. Heel erg wennen tov mijn mazda cx30 van knoppen naar touch screen, ook moet ik nog alles instellen op de knoppen in het stuur dat carplay opstart etc. Maar lijkt tot op heden allemaal gebruiksvriendelijk. Viel me alleen zojuist pas op dat er geen achterruitenwisser op zit, en dat je bij het weglopen echt op afsluiten moet drukken (of is dit een instelling?), bij mazda deur dicht gooien en weglopen, nu krijg ik een bericht op mijn telefoon dat de auto niet is afge…
- 1 volger
- 11 antwoorden
- 4,7k weergaven
Na de tijds wisselen zomer-/wintertijd kreeg ik de auto niet open met de afstandsbediening Sportage met ochtend-/wintertijd humeur Laatst wilde ik onze Sportage openen, helemaal niks…. Daarna met de reserve sleutel nog een poging, helemaal niks… En toen…. Sportage openen dmv het verwijderen van het klepje van het linker voor portier, daarna met de sleutel het slot/de auto geopend. Een hoop getoeter, gouw de startknop ingedrukt, getoeter weg. …..En toen…… Geen uitklappende spiegels, opnieuw starten….. Alleen de electro (HEV) motor doet iets. ….En toen…… O ja wintertijd, zoek ik in het menu, vink je weg bij zomertijd….. Weer op slot doen en v…
Laatste antwoord door Nomen Nescio, -
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
Vannacht tijdens het laden is de zekering in de meterkast uitgesprongen. De batterij stond op 93%. Vanmorgen weer geprobeerd de KIA op te laden maar er knipperd alleen een rood lampje en melding in de app "kan niet starten met laden, onverwachte voertuig status". Laad altijd via stopcontact. Volgens mij laad die ook niet meer bij onder het rijden.. Gaat lekker met de Sportage 5... Iemand enig idee wat het kan zijn of hetzelfde voorval gehad al?
Laatste antwoord door Rick, -
- 6 antwoorden
- 1,7k weergaven
Onlangs een nieuwe Sportage HEV in ontvangst genomen, en het valt op dat elke keer als het EV lampje uit gaat, en de motor aan slaat, er een keiharde piep ( van een riem? ) te horen is buiten de auto. Een tijd later op de snelweg hoor ik ineens een schurend geluid, waarna het opvalt dat de auto niet meer overschakelt op EV modus. Na uitzetten start de auto prompt ook niet meer, omdat het systeem wat de motor moet starten kennelijk kapot is. Enfin, afgesleept. De dealer laat later weten na een poos, dat er een krukaspulley kapot zou zijn - wat ik gek vind omdat de motor nog gewoon prima liep voor het uitzetten. Ook zou dit een bekend probleem zijn bij Kia, en de h…
Laatste antwoord door Rick, -
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 676 weergaven
Goedenavond, Ik sta op het punt een 2 jaar oude Sportage GT te kopen, waar ik benieuwd over ben is of de 7 jaar garantie ook volledig geldt voor de airco (behalve natuurlijk steenslag o.i.d.) Ik kan op internet geen garantie voorwaarden vinden, alles wordt verwezen naar het garantieboekje in de auto, maar ja die heb ik nog niet en vergeten in te kijken tijdens de proefrit! Een link naar het betreffende document mag ook natuurlijk, alvast bedankt!
Laatste antwoord door Nomen Nescio, -
- 1 antwoord
- 593 weergaven
Afgeschreven van factuur terinlichting en info onderhoud ------------------------------------------------------------------------- Ik heb zopas mijn eerste onderhoud gehad 15000.km ( belgie) bij kia dealer. Oplijsting; -15000 kn onderhoud beurt 76.50 euro -10% (vaste klant) totaal 68.85 Euro -service kit-oil filter 20.82 euro 20.82 euro -uitlezing en diagnose 43.50 euro 43.50 euro -Q8 formula special fe 0w20 (x 4.80 l ) …
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 852 weergaven
Vandaag is de trekhaak gemonteerd. Ziet er goed uit en automatisch openen achterklep werkt nog. Kabelset was plug en play volgens de inbouwers, inleren was niet nodig. Vraag: de achteruitrijcamera werkt nog prima met een fietsendrager achterop, maar in mijn Kodiaq kreeg ik netjes een melding dat er een aanhanger aangesloten was en dus bepaalde systemen uitgeschakeld waren (blind spot, afstand achter) en was er bij richting aangeven een extra ikoontje zichtbaar in het dashboard. En bij mijn Sportage niets van dat alles. Uiteraard ga ik nog testen of er achter nog een afstandswaarschuwing komt en ik heb vast snel genoeg door of de blind spot nog werkt, Maar zou ik een…
Laatste antwoord door elsinga, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
De Kia Sportage PHEV 2023 heeft Drive mode >Terrain waar je kunt kiezen voor Snow, Mud of Sand. Ik kwam dit weekend mi onnodig vast te zitten op nat grasland omdat de KIA in Terrain-Mud modus, de snelheid, automatisch ging afremmen. Er staat nergens in de papieren cq digitale manual nergens hoe deze Terrain Modus exact werkt. Ik kan niet vinden of de instellingen aangepast kunnen worden en of deze modus alleen bij een volle accu in EV modes werkt maar niet cq minder goed bij een 20% lege accu in de HEV modus. Ik hoop dat iemand het weet, want op deze manier wordt werking en nut ernstig beperkt. Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft, Groet, C…
Laatste antwoord door PhaseShifter, -
- 10 antwoorden
- 1,2k weergaven
Allen, hij staat hier nu voor de deur en ik had wat foto's beloofd. Is nog MY24, dus met hogere trekgewicht. Ondertussen druk bezig met dashcam inbouwen. Voeding links langs de A-stijl gaat echt heel makkelijk, maar het rubber links naast het dashboard zit wel heel strak. Duurt dus iets langer.
Laatste antwoord door elsinga, -
- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
Vandaag de eerste update laten instaleren van de navigatie. Echter geeft het systeem aan bij het opstarten dat de navigatie verouderd is en geüpdate dient te worden. Nu weet ik dat deze melding bij mijn vorige Sportage na verloop van tijd verdween. Gebeurt dat bij deze Sportage 5 ook? Hoor het graag.
Laatste antwoord door cismo14, -
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
Jaarlijks is een inspectie aan de auto verplicht om aan de garantie voorwaarden van KIA te kunnen voldoen. NQ5 bjr Q2-2023 2023 aangekocht Q4 met heel weinig km op de teller 2023 Q4 2024 jaar-inspectie = €175,- 2024 Q2 Oliewissel+filter, interieur filter, 1 uur (45 min werkelijk) arbeid = €300,-
Laatste antwoord door Keesd515, -
BPM vaststelling
door raz- 3 antwoorden
- 958 weergaven
Wanneer wordt de BPM vastgesteld/ vastgezet voor een nieuw voertuig ? ls dat op op het moment van de kentekenaanvraag bij RDW ? stel je vraagt kenteken aan medio december, wordt de BPM dan gelijktijdig vastgezet ? Dit om de BPM verhoging van 2024 te voorkomen.
Laatste antwoord door William Dhondt, -
- 4 antwoorden
- 880 weergaven
Ik heb een Kia Sportage uit 2011 en steeds gaat het motorlampje aan. Als laatst gaf hij aan dat er iets was met het differentieel. Hebben ze nagekeken en gedeelte vervangen. Gereden geen problemen meer nu na ongeveer 200 kilometer gaat het lampje weer aan. Tevens start hij niet altijd meteen met de startknop. Heeft iemand hier ook problemen mee gehad en wat zou het kunnen zijn. Ik ben al diverse malen terug geweest naar de garage maar ze kunnen niet vinden wat het is.
Laatste antwoord door Marinus 22, -
- 31 antwoorden
- 8,5k weergaven
Weet iemand of de smartkey van de nieuwe KIA Sportage gevoelig is voor de "Relay Attack". De vraag is dus, of de sleutel zichzelf na 3-5 minuten uitzet als die niet beweegt. Dus als je b.v. je sleutel even op je voorwiel leg 5-10 minuten wacht en dan de deur probeert open te doen. Als de deur dan open gaat, dan is de auto dus gevoelig voor de "Relay Attack" en kan gemakkelijk gestolen worden. Als dat zo is, zou je de sleutels kunnen beveiligen met de "Keyless Protector". Dit is iets duns om de batterij van de sleutel heen die de doorvoer van de batterij afsluit als de sleutel 3 minuten niet bewogen heeft. Je hoeft de sleutels dan niet meer in een blikken doosje te bewaren…
Laatste antwoord door Z61, -
- 1 volger
- 33 antwoorden
- 7,7k weergaven
Allen, lees net ergens dat er bij de Kia Sportage in het nieuwere jaarmodel(?) aanpassingen zijn qua vermogen. Even de prijslijsten er bij gepakt van 2023 (april en november) en 2024 (januari) en in de 2024 prijslijst is ineens het vermogen en trekgewicht n.n.b., de 0-100 is 8.4s ipv 8.0s, topsnelheid van 193km/u naar 183 en het brandstofverbruik gelijk. Ik hoorde via-via al van trekgewicht van 1650kg naar 1350kg, wat eigenlijk de meest onhandige verandering is. Prijs is in de prijslijst wel identiek, maar dus minder auto voor evenveel geld. Ik gok dat dit allemaal te maken heeft met de verandering van CO2-emissie klasse, die van Euro 6d-ISC-FCM met OBD-norm Euro 6-2…
Laatste antwoord door Ben Wouters, -
- 2 volgers
- 24 antwoorden
- 4,4k weergaven
Ook na de SW- update valt Apple CarPlay om de haverklap weg
Laatste antwoord door DriverGT, -
Kia Connect
door Ruud Alblas- 5 antwoorden
- 1,2k weergaven
Klopt het dat je via kia connect "kia sportage phev gt plusline" weinig remote functies heeft? Op slot / ontgrendelen en opladen starten / stoppen? Had verwacht motor starten en verwarmen of airco. Claxon af laten gaan zodat je op een grote parkeer plaats je auto makelijk vind ( zo leuk zijn) Find my Kia en eventueel je parkeer plaats markeren Groet Ruud
Laatste antwoord door cismo14, -
- 7 antwoorden
- 1,3k weergaven
Goedemorgen allemaal, Tot voor kort kon ik op mijn navigatiescherm de actuele brandstofprijs zijn zodra ik in de buurt van een benzinestation was. Het is me opgevallen dat dit sinds een aantal weken niet meer het geval is, ondanks dat ik de vinkjes aan heb staan in de settings. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn? Betreft een Kia Sportage GT plus line uit Feb 2024
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 895 weergaven
Na een half jaar en 6400 km ben ik eigenlijk best tevreden met het verbruik van mijn Sportage. 70 tot 75% van de ritten is stadsverkeer.
Laatste antwoord door Kiawar, -
- 7 antwoorden
- 1,3k weergaven
ik heb een Sportage V GT plusline met open dak en vanaf begin slechte ontvangt DAB+, nu is het slechter aan het worden, dealer alles gecontroleerd een geen afwijking, KIA nederland geeft niet thuis, het zou gewoon normaal zijn. ik zie langer terug ook wel wat meldingen, zijn er mensen waar het probleem is opgelost, het zou vooral met model met open dak zijn?
Laatste antwoord door Harm Vet, -
- 0 antwoorden
- 661 weergaven
Does anybody have tips for driving the HEV, to maximize the use of the electric power? For example, when driving in the city I usually put the speed limiter on, which I found helps limit the petrol engine coming on, as the gas pedal input is consistent. Do you have any tips and tricks?
Laatste antwoord door Z61, -
- 12 antwoorden
- 2,1k weergaven
Weet iemand hoe ik dat irritante welkomstmuziekje in de Kia Sportage 2023 uit kan zetten. Volgens de handleiding via : Instellingen - Voertuig - Cluster en vervolgens het vinkje bij welkomstgeluid weghalen. Het muziekje blijft echter..... Iemand de gouden tip?
Laatste antwoord door Wim-A,