Sportage 5
2021 -> heden
Alles over de Kia Sportage 5 vind je hier
342 topics in dit forum
-
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
Jaarlijks is een inspectie aan de auto verplicht om aan de garantie voorwaarden van KIA te kunnen voldoen. NQ5 bjr Q2-2023 2023 aangekocht Q4 met heel weinig km op de teller 2023 Q4 2024 jaar-inspectie = €175,- 2024 Q2 Oliewissel+filter, interieur filter, 1 uur (45 min werkelijk) arbeid = €300,-
Laatste antwoord door Keesd515, -
BPM vaststelling
door raz- 3 antwoorden
- 888 weergaven
Wanneer wordt de BPM vastgesteld/ vastgezet voor een nieuw voertuig ? ls dat op op het moment van de kentekenaanvraag bij RDW ? stel je vraagt kenteken aan medio december, wordt de BPM dan gelijktijdig vastgezet ? Dit om de BPM verhoging van 2024 te voorkomen.
Laatste antwoord door William Dhondt, -
- 4 antwoorden
- 777 weergaven
Ik heb een Kia Sportage uit 2011 en steeds gaat het motorlampje aan. Als laatst gaf hij aan dat er iets was met het differentieel. Hebben ze nagekeken en gedeelte vervangen. Gereden geen problemen meer nu na ongeveer 200 kilometer gaat het lampje weer aan. Tevens start hij niet altijd meteen met de startknop. Heeft iemand hier ook problemen mee gehad en wat zou het kunnen zijn. Ik ben al diverse malen terug geweest naar de garage maar ze kunnen niet vinden wat het is.
Laatste antwoord door Marinus 22, -
- 31 antwoorden
- 8,1k weergaven
Weet iemand of de smartkey van de nieuwe KIA Sportage gevoelig is voor de "Relay Attack". De vraag is dus, of de sleutel zichzelf na 3-5 minuten uitzet als die niet beweegt. Dus als je b.v. je sleutel even op je voorwiel leg 5-10 minuten wacht en dan de deur probeert open te doen. Als de deur dan open gaat, dan is de auto dus gevoelig voor de "Relay Attack" en kan gemakkelijk gestolen worden. Als dat zo is, zou je de sleutels kunnen beveiligen met de "Keyless Protector". Dit is iets duns om de batterij van de sleutel heen die de doorvoer van de batterij afsluit als de sleutel 3 minuten niet bewogen heeft. Je hoeft de sleutels dan niet meer in een blikken doosje te bewaren…
Laatste antwoord door Z61, -
- 1 volger
- 33 antwoorden
- 7,3k weergaven
Allen, lees net ergens dat er bij de Kia Sportage in het nieuwere jaarmodel(?) aanpassingen zijn qua vermogen. Even de prijslijsten er bij gepakt van 2023 (april en november) en 2024 (januari) en in de 2024 prijslijst is ineens het vermogen en trekgewicht n.n.b., de 0-100 is 8.4s ipv 8.0s, topsnelheid van 193km/u naar 183 en het brandstofverbruik gelijk. Ik hoorde via-via al van trekgewicht van 1650kg naar 1350kg, wat eigenlijk de meest onhandige verandering is. Prijs is in de prijslijst wel identiek, maar dus minder auto voor evenveel geld. Ik gok dat dit allemaal te maken heeft met de verandering van CO2-emissie klasse, die van Euro 6d-ISC-FCM met OBD-norm Euro 6-2…
Laatste antwoord door Ben Wouters, -
- 2 volgers
- 24 antwoorden
- 4,3k weergaven
Ook na de SW- update valt Apple CarPlay om de haverklap weg
Laatste antwoord door DriverGT, -
Kia Connect
door Ruud Alblas- 5 antwoorden
- 1,2k weergaven
Klopt het dat je via kia connect "kia sportage phev gt plusline" weinig remote functies heeft? Op slot / ontgrendelen en opladen starten / stoppen? Had verwacht motor starten en verwarmen of airco. Claxon af laten gaan zodat je op een grote parkeer plaats je auto makelijk vind ( zo leuk zijn) Find my Kia en eventueel je parkeer plaats markeren Groet Ruud
Laatste antwoord door cismo14, -
- 7 antwoorden
- 1,1k weergaven
Goedemorgen allemaal, Tot voor kort kon ik op mijn navigatiescherm de actuele brandstofprijs zijn zodra ik in de buurt van een benzinestation was. Het is me opgevallen dat dit sinds een aantal weken niet meer het geval is, ondanks dat ik de vinkjes aan heb staan in de settings. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn? Betreft een Kia Sportage GT plus line uit Feb 2024
Laatste antwoord door Wim-A, -
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 802 weergaven
Na een half jaar en 6400 km ben ik eigenlijk best tevreden met het verbruik van mijn Sportage. 70 tot 75% van de ritten is stadsverkeer.
Laatste antwoord door Kiawar, -
- 7 antwoorden
- 1,2k weergaven
ik heb een Sportage V GT plusline met open dak en vanaf begin slechte ontvangt DAB+, nu is het slechter aan het worden, dealer alles gecontroleerd een geen afwijking, KIA nederland geeft niet thuis, het zou gewoon normaal zijn. ik zie langer terug ook wel wat meldingen, zijn er mensen waar het probleem is opgelost, het zou vooral met model met open dak zijn?
Laatste antwoord door Harm Vet, -
- 0 antwoorden
- 610 weergaven
Does anybody have tips for driving the HEV, to maximize the use of the electric power? For example, when driving in the city I usually put the speed limiter on, which I found helps limit the petrol engine coming on, as the gas pedal input is consistent. Do you have any tips and tricks?
Laatste antwoord door Z61, -
- 12 antwoorden
- 1,9k weergaven
Weet iemand hoe ik dat irritante welkomstmuziekje in de Kia Sportage 2023 uit kan zetten. Volgens de handleiding via : Instellingen - Voertuig - Cluster en vervolgens het vinkje bij welkomstgeluid weghalen. Het muziekje blijft echter..... Iemand de gouden tip?
Laatste antwoord door Wim-A, -
- 3 antwoorden
- 736 weergaven
In mijn kia sportage gt-line van 2019 kan ik geen cordinaten in het navigatie systeem zetten. Vul ik coordinaten in krijg ik de boodschap niet gevonden. Wel staat er dan onder 3 mogelijkheden poi, adres, coordinaten. Geen van deze optie kan je aanklikken. Dealer weet het ook niet. Wie kan mij helpen? Vast bedankt. groet Berend
Laatste antwoord door elsinga, -
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
Op autoweek zijn foto’s geplaatst van de ge-update Hyundai Tucson. Weliswaar nog gecamoufleerd. Autoweek artikel Zal de Sportage volgen? Het is wel het directe zusje van de Tucson ook al zou het wel erg snel zijn na het huidige model.
Laatste antwoord door PhaseShifter, -
- 3 volgers
- 39 antwoorden
- 8,9k weergaven
Update navigatie is beschikbaar sinds 14 juni. Benieuwd of hij ook OTA gaat. Update juni 2023
Laatste antwoord door BarneyRubble, -
- 0 antwoorden
- 867 weergaven
Gisteravond ging mijn Sportage niet meer uit en kon ook geen drivemode selecteren en ambiant verlichting branden rood, dat is niet fijn als je half uit een parkeervak steek. Kreeg ook waarschuwingen over het uitschakelen van componenenten ivm ontladen 12 volt accu en die was ook redelijk ontladen zij de app. Na een half uur op allerlei knoppen indrukken ben ik uit gestapt en met key in mijn hand van de auto gelopen en dat leek te helpen. Heeft iemand dit al eens meer gehad en is daar een soort reset voor?? Kia hulpdient gaf aan 10 sec startknop ingedrukt houden . Groet Ruud Ps hebben jullie ook last van netwerkfouten is de Kia conect app?
Laatste antwoord door Ruud Alblas, -
Benzine meter
door Ortu- 2 volgers
- 19 antwoorden
- 2,3k weergaven
Ik heb een sportage HEV april 2022. Sinds juni 22 problemen met disfunctionerende benzine meter. Garage geeft vandaag aan dat dit een producteigenschap is en dat het niet verholpen kan worden. Als het een produkteigenschap is dan zou dit probleem bekend moeten zijn bij anderen. Wie heeft ook problemen met de brandstofmeter???
Laatste antwoord door Edwin-HEV, -
- 11 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo allemaal ik heb sinds kort een sportage 1.6 T-GDI HYBRID GT-PLUSLINE Weet iemand of ik Tv/ Dvd kan laten uitschakelen / vrijschakelen ?
Laatste antwoord door Kenniani, -
- 0 antwoorden
- 679 weergaven
Hè hè, eindelijk ben ik erachter hoe je de ruimteventilatie in kunt schakelen ZONDER dat de verbrandingsmotor gaat draaien 🤔 Op vochtige dagen ff een boodschap doen (korte afstand) was een uitdaging om de voorruit en zijruiten droog te houden als je op EV modus rijden wil. Gewoon de ventilatie draaiknop voor de gewenste temperatuur op standje LO draaien en de AC-uitschakelen. Op de ventilator snelheid toetsen de gewenste verversings-flow van buitenlucht regelen van 1 t/m 8 en je ramen blazen gewoon droog😝
Laatste antwoord door PhaseShifter, -
- 1 antwoord
- 671 weergaven
Ik heb nu al twee keer de rode koelvloeistof moeten laten bijvullen op 26.000 km en 31.000 km. Beide keren ca halve liter, peil zat onder min. . Volgens de dealer is dit normaal. Ik heb dit bij andere (nieuwe) auto’s nog nooit hoeven doen. Het motor-koelsysteem is toch een gesloten systeem, lijkt me niet ok. Iemand dezelfde ervaring? PHEV GT-Plusline 03-2023.
Laatste antwoord door ldzwolle, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 758 weergaven
Collega Sportage rijders Heeft 1 van jullie ervaring met een fietsendrager en de veiligheid functies van de auto. Zoals adaptive cruise controle en dodehoek detectie? Bij diverse Kia/Hyundai modellen wordt dit uit geschakeld omdat de auto denkt dat er een aanhanger/caravan achter de auto hangt en dan snap ik dat. Maar een fiesten drager is een ander geval. In de Niro is hiervoor een update geweest en de dealer geeft aan dat dit bij de sportage niet voorkomt. Maar ik was benieuwd of er iemand ervaring had met een fietsen drager Groet Ruud
Laatste antwoord door KiAuke, -
- 6 antwoorden
- 2,8k weergaven
Ik heb begin 2023 een nieuwe Sportage GT-Plusline HEV aangeschaft. Inmiddels 15.000 km gereden en een afspraak gemaakt voor de eerste (olie)beurt. De dealer geeft aan hier 1:15u voor nodig te hebben, en berekent het naar hun zeggen door Kia verplichte tarief van 296 EUR. Ik vind dat extreem, en denk dat het eerder de helft zou mogen kosten. Maar ik heb geen keus: wanneer ik ooit een beroep op garantie wil doen moet ik de auto door een dealer laten onderhouden. Eigenlijk betaal je de 7-jaars garantie waar ze bij aankoop mee pronken dus gewoon zelf middels de onderhoudstarieven. Ik vraag me af of Kia deze verplichting wel op mag leggen aan dealers, en wat mijn rechten …
Laatste antwoord door Mave, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 456 weergaven
Beste kia rijders Ik heb een kia sportage gt uit 2023 Kom ik van de week bij onze auto zit er een ster in me linker achterlicht maar je voelt niks aan de buitenkant is van binnenuit lijkt het. Heel apart ben ik bij de kia dealer geweest om te vragen hoe het kon ik zeg fabrieks misschien hun zeggen geen andere meldingen gekregen met dezelfde situatie misschien iemand een idee vervangen kost mij bij de dealer €1.100,00 voor dat driehoekje op me kofferbak omdat het led is zijn ze gek . Gr menno
Laatste antwoord door Kiawar, -
Velgen Poederlakken
door gios- 0 antwoorden
- 382 weergaven
Hallo, Wie van jullie heeft de velgen laten poeder coaten ? En wat waren hier de kosten van ,evt. een adresje in Limburg?
Laatste antwoord door gios, -
Drivetrain
door AdV- 1 antwoord
- 836 weergaven
Ik hou van techniek. En ik heb een Sportage HEV besteld. Nu probeer ik uit te zoeken hoe het apparaat in elkaar zit. Van Toyota bijvoorbeeld staat het hybridesysteem uitgebreid op het www. Maar deze Kia niet. Heeft iemand deze gegevens? Ben met name geïnteresseerd in de koppeling (nat/droog/koppelomvormer etc) en hoe de electromotor daar tussen is gezet
Laatste antwoord door PhaseShifter,