Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Ervaring JBL BassPro SL2 Subwoofer aan GT-Plusline Harman Kardon premium audio?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Allen,

inmiddels ruim 3000km met de Sportage gereden en ondanks dat het premium HK geluidsysteem het best aardig doet, mis ik de bas ervaring een beetje. Nu staat in de Kia webshop de JBL BassPro SL2 Subwoofer, die inclusief inbouw €350,- moet kosten. Gezien het feit dat mijn Sportage een lease-auto is wil ik ook niet zelf gaan lopen prutsen en is die €350,- best wel redelijk.

Maar: wie heeft ervaring met deze subwoofer aanvulling? Hoor het graag!

• Like 1
Geplaatst

Niet duur inderdaad met montage, maar let op hij kan niet in de GT-Plusline ivm electrische stoelen, misschien kunnen ze hem wel in de kofferbak monteren?

Geplaatst

Ik meen in de lijst wel de GT-Plusline te hebben gezien, maar nu krijg ik bij de favoriet alleen maar de Picanto te zien.... Raar.... Zal eens onder de stoelen kijken of er ruimte is... 7cm hoogte is er onder de bestuurderstoel alleen als de ventilatie"buizen" verwijderd worden, denk ik.

Bummer...

Geplaatst

@elsingahet is een prima subwoofertje om wat extra laag toe te voegen maar verwacht niet teveel output(trekt ook maar max 12a / 125w). Dit is een systeem om je normale speakers een beetje aan te vullen op het sublaag.  De cutoff zit al op 60hz dus de echt lage (voelbare) bas ga je er niet mee krijgen. 

Zelf heb ik een rockford fosgate p300-12 erin liggen. Dan krijg je tenminste een beetje fatsoenlijke laagweergave. De HK installatie van de gtplusline is eigenlijk schandalig imo. 

Geplaatst

Sorry dat ik ook reageer, ik heb namelijk geen tip, maar wil ook nog wel even kwijt dat de HK set in de GT Plusline niet veel voor stelt, ook de dab ontvangst is gewoon waardeloos en van Kia en dealer Tinholt geen oplossing. 

Geplaatst
26 minuten geleden, zei Harm Vet:

Sorry dat ik ook reageer, ik heb namelijk geen tip, maar wil ook nog wel even kwijt dat de HK set in de GT Plusline niet veel voor stelt, ook de dab ontvangst is gewoon waardeloos en van Kia en dealer Tinholt geen oplossing. 

Klopt, na de laatste firmwareupdate is het iets beter geworden maar is zeker niet een luxe audio upgrade waardig (dat pretendeert Kia zelf wel in alle brochures etc). De "subwoofer" in de kofferbak is die naam niet eens waardig. Het is een een 6,5" drivertje die niet eens de naam subwoofer mag dragen.

Begrijp me niet verkeerd, de meeste mensen die gewoon een muziekje op willen zetten of radio luisteren vinden het geluid waarschijnlijk prima maar adverteer er dan niet mee dat het premium audio upgrade is. Ik heb auto's gereden uit het c-segment die allemaal een beter geluid hadden. 

Met het toevoegen van een eigen goede sub ben ik nu wel tevreden. Met de (beperkte) eq in de Kia kan ik de bass terugschroeven waardoor de overige speakers minder belast worden en een beter geluidsbeeld geven. De laagweergave wordt nu grotendeels door mijn p300-12 opgepakt en geeft eindelijk een goed geluidbeeld. Zowel op hoog volume met strak en voelbaar laag maar ook op lage volumes een mooi vol geluid.

• Like 1
Geplaatst
10 uur geleden, zei Harm Vet:

Ik heb echt helemaal geen DAB problemen, kan je aangeven welke zender en omgeving?

HK Set stelt idd niks voor, als je nog op zijn minst de sub volume los kon instellen zou dat misschien al helpen om meer bass te krijgen, nu verhoog je ook die van je normale speakers en dat wil je niet.

Geplaatst
10 uur geleden, zei Renzo4000:

Klopt, na de laatste firmwareupdate is het iets beter geworden maar is zeker niet een luxe audio upgrade waardig (dat pretendeert Kia zelf wel in alle brochures etc). De "subwoofer" in de kofferbak is die naam niet eens waardig. Het is een een 6,5" drivertje die niet eens de naam subwoofer mag dragen.

Begrijp me niet verkeerd, de meeste mensen die gewoon een muziekje op willen zetten of radio luisteren vinden het geluid waarschijnlijk prima maar adverteer er dan niet mee dat het premium audio upgrade is. Ik heb auto's gereden uit het c-segment die allemaal een beter geluid hadden. 

Met het toevoegen van een eigen goede sub ben ik nu wel tevreden. Met de (beperkte) eq in de Kia kan ik de bass terugschroeven waardoor de overige speakers minder belast worden en een beter geluidsbeeld geven. De laagweergave wordt nu grotendeels door mijn p300-12 opgepakt en geeft eindelijk een goed geluidbeeld. Zowel op hoog volume met strak en voelbaar laag maar ook op lage volumes een mooi vol geluid.

Op 13-8 krijg ik mijn GT-Line (2 jaar oud) ben gewend in mijn huidige auto (Nissan Qashqai J12) een mooi geluid te hebben met Focal speakers. Ben bang dat ze niet passen in de Sportage, dus ik zoek wat opties voor een beter geluid in de Sportage. Waar heb jij de p300-12 geplaatst? Ik begrijp uit je verhaal dat deze sub een mooie aanvulling is op de standaard speakers? Dus niet de Harman speakers?

Geplaatst
1 uur geleden, zei surfingjohn:

Op 13-8 krijg ik mijn GT-Line (2 jaar oud) ben gewend in mijn huidige auto (Nissan Qashqai J12) een mooi geluid te hebben met Focal speakers. Ben bang dat ze niet passen in de Sportage, dus ik zoek wat opties voor een beter geluid in de Sportage. Waar heb jij de p300-12 geplaatst? Ik begrijp uit je verhaal dat deze sub een mooie aanvulling is op de standaard speakers? Dus niet de Harman speakers?

Ik heb een gtplusline dus ook de hk setup. Ik heb de sub gewoon in de kofferbak (daar waar ze eigenlijk horen 😉). Het is een quickrelease systeem dus ik kan hem er zo uit halen mocht ik meer ruimte nodig hebben. Tevens heb ik een goede H/L pass filter ertussen geplaatst.

Omdat ik de bass in de eq settings nu op -3 heb staan worden de overige luidsprekers veel minder belast wat ten goede komt voor de geluidskwaliteit. Voor mij is dit nu acceptabel genoeg. Wil je echt een stap maken dan zou je alle luidsprekers moeten vervangen en een fatsoenlijke versterker ertussen plaatsen met een goede dsp). Ook het plaatsen van geluidsdempingsmatten levert veel voordeel op. 

Geplaatst
22 uur geleden, zei Renzo4000:

Ik heb een gtplusline dus ook de hk setup. Ik heb de sub gewoon in de kofferbak (daar waar ze eigenlijk horen 😉). Het is een quickrelease systeem dus ik kan hem er zo uit halen mocht ik meer ruimte nodig hebben. Tevens heb ik een goede H/L pass filter ertussen geplaatst.

Omdat ik de bass in de eq settings nu op -3 heb staan worden de overige luidsprekers veel minder belast wat ten goede komt voor de geluidskwaliteit. Voor mij is dit nu acceptabel genoeg. Wil je echt een stap maken dan zou je alle luidsprekers moeten vervangen en een fatsoenlijke versterker ertussen plaatsen met een goede dsp). Ook het plaatsen van geluidsdempingsmatten levert veel voordeel op. 

bedankt voor de info, De GT-Line heeft de standaard speakers, dus geen HK speakers. Als ik het zo lees wordt de upgrade een aardige kostenpost, denk niet dat ik dat ga doen. Helaas kan ik geen ervaringen vinden van bezitters die de voorspeakers vervangen hebben. Wel zie ik veel shops die JBL aanbieden voor de NQ5.

Geplaatst
Op 18-7-2024 om 21:57, zei Renzo4000:

@elsingahet is een prima subwoofertje om wat extra laag toe te voegen maar verwacht niet teveel output(trekt ook maar max 12a / 125w). Dit is een systeem om je normale speakers een beetje aan te vullen op het sublaag.  De cutoff zit al op 60hz dus de echt lage (voelbare) bas ga je er niet mee krijgen. 

Zelf heb ik een rockford fosgate p300-12 erin liggen. Dan krijg je tenminste een beetje fatsoenlijke laagweergave. De HK installatie van de gtplusline is eigenlijk schandalig imo. 

Aanschaffen en plaatsen van een niet standaard sub zal m.i. wel lukken. Hoe zit het met de bedrading cq aansluiten op het bestaand systeem? Is daar een schema tekening voorhanden?

Geplaatst
2 uur geleden, zei cismo14:

Aanschaffen en plaatsen van een niet standaard sub zal m.i. wel lukken. Hoe zit het met de bedrading cq aansluiten op het bestaand systeem? Is daar een schema tekening voorhanden?

Ik heb het laten doen aangezien het een leaseauto betreft. Als ik me niet vergis hebben ze de bedrading afgetakt vóór de dsp (om de slechte bewerking van het hk systeem te voorkomen) met een nette iso tussenstekker direct op de HU. Vervolgens een goede h/l passfilter ertussen. 

Geplaatst
Op 17-7-2024 om 17:15, zei elsinga:

Allen,

inmiddels ruim 3000km met de Sportage gereden en ondanks dat het premium HK geluidsysteem het best aardig doet, mis ik de bas ervaring een beetje. Nu staat in de Kia webshop de JBL BassPro SL2 Subwoofer, die inclusief inbouw €350,- moet kosten. Gezien het feit dat mijn Sportage een lease-auto is wil ik ook niet zelf gaan lopen prutsen en is die €350,- best wel redelijk.

Maar: wie heeft ervaring met deze subwoofer aanvulling? Hoor het graag!

Hallo, 

Ik mag maandag 5 augustus mijn Kia sportage GT-plusline afhalen. Ik meen dat de pluslijn standaard de subwoofer erin heeft zitten (staat ook in de lijst als enige bij de plusline), maar jij hebt deze er niet in dan?

Ben benieuwd, word mijn eerste kia, heb nu een Mazda CX-30, en mis net dat beetje ruimte en de Kia heeft een grotere koffer, dat in relatie tot kosten>opties>comfort tegen andere merken hoop ik meer auto voor mijn geld te krijgen. 

Geplaatst
1 uur geleden, zei Yathunder:

Hallo, 

Ik mag maandag 5 augustus mijn Kia sportage GT-plusline afhalen. Ik meen dat de pluslijn standaard de subwoofer erin heeft zitten (staat ook in de lijst als enige bij de plusline), maar jij hebt deze er niet in dan?

Ben benieuwd, word mijn eerste kia, heb nu een Mazda CX-30, en mis net dat beetje ruimte en de Kia heeft een grotere koffer, dat in relatie tot kosten>opties>comfort tegen andere merken hoop ik meer auto voor mijn geld te krijgen. 

Ja er zit een "subwoofer" in, maar zoals je hierboven kan lezen hadden ze die net goed weg kunnen laten. Laat ik het zo zeggen; ik hoop niet dat je verwachtingen hoog zijn voor het HK upgrade pakket 😉.  Heb je geen proefrit gemaakt en het audiosysteem uitgeprobeerd?

Geplaatst
Ja er zit een "subwoofer" in, maar zoals je hierboven kan lezen hadden ze die net goed weg kunnen laten. Laat ik het zo zeggen; ik hoop niet dat je verwachtingen hoog zijn voor het HK upgrade pakket .  Heb je geen proefrit gemaakt en het audiosysteem uitgeprobeerd?

Jazeker heb ik een proefrit gemaakt, maar dat was een andere uitvoering. Gt plusline was er niet.
Geluid was niet veel, maar de verkoper gaf aan dat de door ons bestelde veel beter geluid had .
Ik laat me verrassen!
Enige wat ik moet gaan doen is de trekhaak eronder zetten zelf, af fabriek veel te duur!

Verder wel tevreden met de sportage? Of spijt van de aanschaf… ik ontvang de phev variant overigens.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geplaatst
2 uur geleden, zei Yathunder:

Jazeker heb ik een proefrit gemaakt, maar dat was een andere uitvoering. Gt plusline was er niet.
Geluid was niet veel, maar de verkoper gaf aan dat de door ons bestelde veel beter geluid had emoji850.png.
Ik laat me verrassen!
Enige wat ik moet gaan doen is de trekhaak eronder zetten zelf, af fabriek veel te duur!

Verder wel tevreden met de sportage? Of spijt van de aanschaf… ik ontvang de phev variant overigens.

Verder zeker tevreden met de eerste 11.000km Hiervoor een Proceed gtplusline gereden ook naar alle tevredenheid. Enige probleem nu is dat er een vervelend kraak in de bestuurdersstoel zit die ze niet kunnen traceren of maken. Er komt een compleet nieuw stoelframe in onder garantie uiteraard. 

Geplaatst
5 uur geleden, zei Yathunder:

Hallo, 

Benieuwd naar de wachttijd voor je nieuwe Sportage. Heb een GT-Plusline HEV besteld net voor kerstmis. Zou vandaag bij de dealer aankomen. Zaterdag zelf gebeld, om te vernemen dat er nog niet eens een chassis nummer bekend is.
Nieuwe poging op 8 september 🙄

Geplaatst

De HEV'S lagen gemiddeld op 7 maanden. Misschien nu iets langer voor de MY25 en ivm zomerperiode. Geloof me, hij kan er ineens zijn. Het trackingsysteem van Kia wat betreft het volgen van een productieslot > productie > verschepen naar distributie > dealer is waardeloos.  Dealers weten het zelf ook niet vaak. Als je een VIN hebt kan ie er met een week of 3 zijn.

Geplaatst
Benieuwd naar de wachttijd voor je nieuwe Sportage. Heb een GT-Plusline HEV besteld net voor kerstmis. Zou vandaag bij de dealer aankomen. Zaterdag zelf gebeld, om te vernemen dat er nog niet eens een chassis nummer bekend is.
Nieuwe poging op 8 september 1f644.png

Besteld op 11 september 2023, en word 5 augustus afgeleverd. Is afgelopen vrijdag binnen gekomen bij de dealer, maar ga eerst nog even op vakantie met de mazda omdat het allemaal net te kort op elkaar zit.

Geplaatst
16 uur geleden, zei Renzo4000:

De HEV'S lagen gemiddeld op 7 maanden. Misschien nu iets langer voor de MY25 en ivm zomerperiode. Geloof me, hij kan er ineens zijn. Het trackingsysteem van Kia wat betreft het volgen van een productieslot > productie > verschepen naar distributie > dealer is waardeloos.  Dealers weten het zelf ook niet vaak. Als je een VIN hebt kan ie er met een week of 3 zijn.

Bedankt voor de info. Ga me ondertussen maar wat verder verdiepen in subwoofers en webcams 🙂

Geplaatst
12 uur geleden, zei Yathunder:

Besteld op 11 september 2023, en word 5 augustus afgeleverd. Is afgelopen vrijdag binnen gekomen bij de dealer, maar ga eerst nog even op vakantie met de mazda omdat het allemaal net te kort op elkaar zit.

Is ook knap lang dus. Ik erger me vooral aan het gebrek aan informatie vanuit de dealer. Als de auto op 22 juli bij dealer aan zal komen, kan je 3-4 weken daarvoor al zien dat er nog geen auto is überhaupt.  Bedankt voor de reactie.  Prettige vakantie ondertussen.

• Like 1
  • 4 weken later...
Geplaatst

Sinds een week de Sportage in bezit. Eigenlijk valt de geluidskwaliteit best mee, was de Focals gewend in mijn vorige auto dacht een behoorlijke stap terug te doen. Oké het is geen hifi, maar er komt een redelijk sound uit. Zou ik dit willen upgraden dan loopt het aardig in de papieren, dat is het me op dit moment niet waard. 

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...