Sportage 5
2021 -> heden
Alles over de Kia Sportage 5 vind je hier
354 topics in dit forum
-
- 2 volgers
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Positief verrast door de navigatie en meldingen voor flits locaties icm een te harde snelheid. Maar… op traject controles krijg je een continu gepiep bij 1 km overschrijding. En nog lulliger mijn km teller lijkt 4 km afwijking te hebben waardoor ik eigenlijk vanaf 97 kmh onophoudelijk gepiep krijg. Nu kan ik natuurlijk alle piepjes uitzetten. Maar dat is juist een ideale optie voor flitsers en start punten van traject controle of échte overschrijding. Of 96 kmh rijden wat ook niet ideaal is. Iemand een idee of verstopte instelling gevonden? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door Jpheuvel, -
- 0 antwoorden
- 698 weergaven
Met de nieuwe Sportage 5 in aantocht, nog een aantal maanden, ben ik benieuwd hoe jullie je auto verzekerd hebben, particulier. Waarom hebben jullie voor een bepaalde verzekeraar gekozen. Welke voorwaarden heeft voor jou de doorslag gegeven? Ging je alleen maar voor de prijs? Omdat ik het een beste uitgave vindt, zou ik een nieuwwaarderegeling van 5 jaar aantrekkelijk vinden... Maar ja als je zo een polis kiest, wat laat je dan op andere punten? Voor mij gaat het niet om de prijs, maar de prijs icm de voorwaarden. Als je meer betaald krijg je in de regel meer, ook al is dat ook weer niet altijd waar. En uiteraard heeft de dealer een aanbieding gedaan …
Laatste antwoord door Wilmar, -
- 1 antwoord
- 746 weergaven
Waarde Kianouten, Na vandaag een stuk achter een Sportage V te hebben gereden heb ik besloten om de einddemper te voorzien van hittebestendige zwarte lak. Over zinnig of onzinnig valt te twisten, ik vind het in ieder geval een stuk beter uit zien. Dit in tegenstelling tot de mat metalen knal pot/eindemper. Bijgevoegd een paar foto’s Net of het zo hoort😉🤭
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 2 volgers
- 10 antwoorden
- 2,3k weergaven
Bij deze de vraag of het volgende normaal is: Als ik de elektrische achterklep sluit met de (smart)sleutel dan moet ik het knopje voor de achterklep ingedrukt blijven houden. Vanaf volledig geopend tot volledig gesloten. Houdt in dat ik het knopje een aantal seconden moet blijven vasthouden. Als ik de knop los laat voordat de klep geheel is gesloten dan stopt de achterklep en blijft deze stil staan. Als ik de achterklep wil openen dan hoef ik het knopje op de sleutel maar 1 seconde in te drukken en dan gaat de klep verder geheel open. Ik vind dit vreemd omdat ik bij mijn vorige auto (Hyundai Tucson) bij openen en sluiten het ik knopje in beide gevallen maar 1 …
Laatste antwoord door ldzwolle, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 963 weergaven
Ik ben aan het rondkijken voor een hondendeken maar had graag de breedte van de achterbank geweten , iemand wat deze eens kan opmeten ? Of er zijn er hier misschien wat al eentje hebben .
Laatste antwoord door Kiawar, -
15-2 een Kia sportage phev Gt-Plusline besteld, deze zat in de pijplijn volgens de verkoper. Bijna 3 kwart jaar verder en bij de dealer durven nog niet eens terug te bellen. Wat een waardeloze service van Kia.
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
Als ik het panoramadak open heb en ik wil het sluiten gaat ook de hemel dicht. Bestaat er een instelling of mogelijkheid dat alleen het panoramadak sluit? Of gaat het niet anders?
Laatste antwoord door beatrix, -
- 2 antwoorden
- 865 weergaven
hello all, I hope you don't mind me posting in English, I'm still working on Dutch. Last February, we ordered Kia Sportage HEV GT Plusline with indication of delivery of 8 months. We haven't heard anything from Kia except auto emails stating that car is not produced yet (no chassis number). In the meantime, I see other opportunities rising in auto market with good price deals and quick delivery times. I'm thinking whether it's wise to cancel the order. Has anyone gone through it or give me any advice? - I know that according to BOVAG terms and conditions, I need to pay 15% penalty if I cancel my order. - However, I can't wait the car forever. If i…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 5 antwoorden
- 2,9k weergaven
Ik zoek nog eigenlijk nog wat inspiratie voor de instellingen van het dashboard, ik vind het lastig om een goede keuze te maken en vraag mij af wat nuttig is en wat niet Zelf heb ik deze nog vrij standaard staan maar vroeg mij af wat jullie voorkeur heeft. Een foto van het dashboard is natuurlijk ook altijd fijn ter inspiratie.
Laatste antwoord door Kenniani, -
- 4 volgers
- 38 antwoorden
- 8,8k weergaven
Leuk topic waar je snel je Weetjes kan zeggen. Weet je # Dat als je met Draaiende Motor/Accu de bestuurdersdeur opent dat de Auto dan direct in de P stand gaat. Weet je # Dat als je in het Clusterscherm bij instellingen het Thema Dynamische kiest dat het beeld zich dan vanzelf aanpast aan de weersomstandigheden. Zowel bij Zon/Bewolkt/Regen ( je ziet dan regendruppels in je Clusterscherm naar beneden lopen.,)😉
Laatste antwoord door BarneyRubble, -
Iemand in de omgeving van Sittard een Sportage in de kleur Infra Red? Zou hem graag eens live willen zien [emoji12] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door gjklasens, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Onze Kia Sportage Gt line hybride automaat heeft soms een storing. Auto staat aan maar krijg je niet in een versnelling en je krijgt hem niet uit. Geeft op dat moment soms kort aan dat de bandenspanning TMPS gecheckt moet worden in de P stand. Dit doet de auto vervolgens dan niet. De auto uitzetten doet hij dan ook niet.
Laatste antwoord door Kenniani, -
- 6 antwoorden
- 1,4k weergaven
Waarde Sportagerijders. is er iemand onder de Sportagerijders die ervaring heeft met de Multichip. Naar verluidt zou de benzine motor van de 180 pk’s naar een kleine 200 pk’s moeten gaan. Qua koppel moet er ook iets van 25 NM bij komen. Heb met deze chip is onze vorige auto, Subaru Outback, gereden. Het verhoogde motorvermogen en het daarbij lagere brandstofverbruik was erg plezierig. Overweeg om de Multichip te plaatsen in onze Sportage nadat wij deze afgeleverd hebben gekregen. Ben benieuwd naar jullie reacties. Linkje https://multituningchip.com/multichip-gefeliciteerd-nonm/?crd=eyJicmFuZCI6IktJQSIsIm1vZGVsIjoiU1BPUlRBR0UiLCJob3JzZXB…
- 27 antwoorden
- 3,2k weergaven
Het valt me op dat de laatste weken het aantal reacties op posts langzaamaan terugloopt. Hebben we inmiddels allemaal de Sportage afgeleverd gekregen en zijn alle vragen inmiddels beantwoord?
Laatste antwoord door gjklasens, -
- 2 volgers
- 11 antwoorden
- 3,5k weergaven
Beste Kia Sportage rijders ik rij vanaf maart een nieuwe Sportage 5. De kleur penta metal en de uitvoering GT benzine / hybride heb pas 800 km erop zitten jammer genoeg gisteravond het eerste sterretje in de voorruit 😂. Ik loop alleen tegen een probleem wat in het begin niet aanwezig was , automaat schakelt zeer fijn. Laatste 1 ½ week ervaar ik dat bij lage snelheid de auto niet fijn overschakelt daarna schakelt hij zeer correct. Wat is jullie ervaring met jullie Sportage. Gr.
Laatste antwoord door Wim-A, -
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hi allemaal, Na 5000 km met de kia sportage phev gt+ lijn krijg ik nu een melding jn de app ‘Batterij-conditionering aanbevolen’. Weet iemand wat dat betekent en wat/of ik daar iets mee moet/kan doen? Daarnaast krijg ik tijdens het rijden continue de melding “handen aan het stuur houden”. Op lange rechtdoor stukken houd ik idd mn stuur aan de onderzijde vast ipv in de “ tien voor twee stand”. Maar zou fijn zijn als mn auto niet steeds loopt te piepen. Kan ik die bevoogdende melding ergens de-activeren?? Sent from my iPhone using Tapatalk
Bij deze een topic betreft sortware updates en functies die al dan niet stiekem worden toegevoegd of soms niet in de release notes staan.
Laatste antwoord door Patrick T., -
- 0 antwoorden
- 624 weergaven
In deze video zie je hoe iemand met een accessoire de Kia Sportage omtovert tot een soort van campervan. Let op: dit is een Amerikaanse model en als ik het goed zeg 20cm langer dan de onze. Sportage campervan
Laatste antwoord door Robert de Niro, -
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
Ben me aan het orienteren o.a. op een Sportage 5 PHEV . Logischerwijs kijk je dan ook eens even naar een Hyundai Tucson PHEV. Voor zover ik kan beoordelen zouden ze beide over exact dezelfde aandrijflijn beschikken. Kijk ik echter naar de specificaties in de vergelijker van b.v. Autoweek dan zie ik een max vermogen van de electromotor van de Kia van 88kW en van de Hyundai van 67 kW. Toch een verschillende electromotor ,foute vermelding ,andere berekening of marketing truc ? En vooral : merk je het verschil ? Is dit ook door iemand anders opgevallen ?
Yucca Steel Grey
door Wilmar- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Wij denken erover om een Kia Sportage 5 in de kleur Yucca Steel Grey aan te schaffen, maar meer dan filmpjes en fotos op internet komen we niet. Is er iemand die een Kia (Sportage) met deze kleur heeft? Bij voorkeur in Gelderland / Utrecht om eens te bekijken? Afspreken graag via pm. (we hebben een rondje bij de dealers gemaakt en zijn m daar nog niet tegen gekomen)
- 4 antwoorden
- 739 weergaven
Waarde Kiarijders, Na jaren geen Kia meer te hebben gereden, met de laatste wissel gekozen voor de Kia Sportage GT-Line MEV van modeljaar 2022 in een bijzonder mooie kleur blauw. We moeten nog wachten tot de 24e augustus voor de aflevering. De Sportage is aangekocht bij en wordt afgeleverd Braber in Ede. Aldaar wordt de afneembare trekhaak gemonteerd, het voor de Sportage nodige onderhoud gepleegd en waar nodig de updates toegevoegd. Binnenkort meer. Groet Eric
Laatste antwoord door Headlong, -
- 8 antwoorden
- 1,3k weergaven
Ik lees dat mogelijk Milenco zou passen, of de Emuk universeel, zelf heb ik de Milenco, maar deze passen niet goed, er zit nauwelijks ruimte tussen glas aan bovenzijde en spiegel huis. Als je de spiegels er toch opzet moet de autospiegel boven naar achteren, waardoor deze onbruikbaar wordt. Ik kan de spiegels er onderdoor duwen, maar dit lijkt mij niet goed om dit telkens te doen, de elektrische verstelling doet het dan ook niet meer. Bij Emuk en Oppi leverancier nog geen passen model beschikbaar. ik gebruik nu Proplus spiegels maar die passen ook niet goed en moet ik extra tapen, maar zijn dan nog steeds onstabiel. Weet iemand mogelijk een type die wel goed past?
Laatste antwoord door KiaPicantoVriend, -
- 3 volgers
- 16 antwoorden
- 3,2k weergaven
Ik heb zo vlak voor mijn vakantie een thuiskomer reserve wiel + krik voor mijn Sportage HEV besteld. In mijn vorige Niro was deze nog standaard aanwezig. Ik vind het toch wel zo prettig om bij langere afstanden over een thuiskomertje te beschikken. De aanwezige luchtpomp reparatiesetje heb je meestal niets aan. Meestal moet je je lekke band, die vooral op snelwegen toch aan gort gaan, vervangen.
- 1 antwoord
- 787 weergaven
Aan de zijkant van het voorraam zitten twee zwarte siersyrippen. 1 van deze strippen is wit uitgeslagen, zijn er meer mensen die hier last van hebben, zoja wat is er mee gedaan doir de dealer?
Laatste antwoord door Keesd515, -
Sportage 5
door Luc65- 2 antwoorden
- 891 weergaven
Beste allen, Ik wil mij eerst even voorstellen.Mijn naam is Luc uit België en heb sedert februari 2022 de Kia sportage 5 gt line. sedert het begin heb ik reeds problemen met de software(uur op het scherm klopt soms niet,geen mogelijkheid tot navigatie,geen klimaatisatie,niet kunnen bellen,…)ik heb reeds een nieuwe module gekregen maar dit brengt geen soelaas.Blijkbaar zit er een fout in de software die dit alles veroorzaakt.Dit moet blijkbaar opgelost worden door de leverancier van de gps.Tot op heden nog geen nieuws over een oplossing. zijn er nog mensen die hetzelfde probleem ondervinden?En zijn er die daar wel al een oplossing over ontvangen hebben? …
Laatste antwoord door Luc2,