Sportage 5
2021 -> heden
Alles over de Kia Sportage 5 vind je hier
342 topics in dit forum
-
- 2 volgers
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Goedemiddag, Een onduidelijke vraag, voor mij, aan de huidige PHEV rijders. De auto “start” natuurlijk altijd elektrisch begreep ik. Maar kun je de verbrandingsmotor ook handmatig starten? Bijvoorbeeld voor het manoeuvreren van een caravan op zachte ondergrond oid waarbij de auto meer moet werken. Dit lijkt mij net iets beter voor de verbrandingsmotor dan dat je dit op de electro motor doet of start de motor hierbij vanzelf in de praktijk? Of zit ik er nu flink naast met mijn gedachten. Alvast dank voor jullie eventuele ervaring of antwoord! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door Rick, -
IK krijg binnenkort de Sportage Plugin. De auto kan men 1 Phase laden, Max 7,4 kW. Ik wil aan mijn wallbox 3 Phase 16 amp en aan openbare snelladers laden. Welke laadkabel kan ik dan gebruiken? Een 1 Phase 7.4 kW of een 22 KW 3 Phase Kabel.? Ik denk beide moet werken maar lees dat sommige problemen hebben met 3 Phase Kabel. Wie helpt?
- 2 volgers
- 11 antwoorden
- 1,3k weergaven
Heeft er hier misschien iemand ervaring of kennis over het plaatsen van een laadpaal die ook gebruikt kan worden door andere bewoners, en dat je dan bijvoorbeeld voor de bewoners een ander/normaal tarief telt en voor de niet bewoners een prijs telt met wat winst erop, zoals dat ook is bij andere openbare laadpalen? Werkt dit dan met een pasje of met een gebruikerscode of hoe gaat dit te werk? (als er al ergens een ander topic over is dan mag deze verplaatst worden)
- 8 antwoorden
- 9,7k weergaven
Hoe zet ik het geluid bij het achteruitrijden zachter of uit. Ik heb gezocht in de gebruikshandleiding maar kan het niet vinden, misschien kijk ik eroverheen wie weet de oplossing? Ik zag al bij de Kia Niro dat er mensen zoeken waar de speaker zit om die te ontkoppelen maar ik denk niet dat dit de bedoeling is.
Laatste antwoord door MaikelHer, -
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
https://www.kia.com/nl/over-kia/nieuwsbrief/2022-07-prijzen-sportage-picanto/ https://nieuws.kia.nl/nieuwe-kia-sportage-scoort-5-sterren-in-euro-ncap-veiligheidstests/ leuk om te weten, heb zelf ook de PHEV.
Laatste antwoord door Patrick T., -
AWD bij lege accu
door jjn- 4 antwoorden
- 2k weergaven
Ik ben op zoek naar een nieuwe auto die bij ons 80% in vakanties gebruikt wordt. Dan wordt er een caravan getrokken (Swift Mondial 420). Het is al meerdere keren voorgekomen dat AWD makkelijk geweest zou zijn, zodat afkoppelen om verder te kunnen niet nodig zou zijn geweest. Vandaar dat de KIA Sportage Plug-in Hybrid op de shortlist staat. Nu mijn vraag. Met een caravan achter de auto zal het aantal elektrisch te rijden kilometers gering zijn. Bij aankomst op een camping zal de accu leeg zijn. Is er dan nog wel AWD beschikbaar?
Laatste antwoord door Headlong, -
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ik weet dat Kia Nederland hier ook meeleest maar nauwelijks reageerd. Ze houden zich altijd op de achtergrond. Maar misschien dat ze toch op deze vraag een antwoord kunnen geven omdat de dealer dit dus namelijk niet kan. Waarom zit er alleen op afstand voor en achteruit rijden op deze Kia Sportage 5. Je gaat een auto toch niet in een te kleine ruimte parkeren zodat diegene die naast jou staat niet meer in zijn auto kan. Maar een mogelijkheid om fileparkeren toe te passen met deze auto is niet mogelijk, terwijl daar toch genoeg sensoren aanwezig zijn. Er zijn genoeg mensen die te weinig ruimtelijk inzicht hebben om te kunnen fileparkeren. …
Laatste antwoord door Pixel, -
- 4 volgers
- 7 antwoorden
- 2,3k weergaven
voor alle Sportage 5 eigenaren is er nu ook een afdeling veel post plezier hier
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 0 antwoorden
- 494 weergaven
Wij kunnen vrijdag, na 4 maanden wachten, onze Sportage PHEV ophalen. Wij zijn daarom aan het kijken wat te doen met onze hond in de kofferbak. Een bench of scheidingsrek. Echter kan ik nergens de afmetingen van de kofferbak vinden en zijn er ook nog geen scheidingsrekken speciaal voor de Sportage 2022. Wie o wie heeft hier al ervaring mee met deze auto en kan ons aan ideeën helpen.
Laatste antwoord door Vanessa, -
- 2 volgers
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
Voor degene die de sportage besteld hebben maar er nog op aan het wachten zijn, hebben jullie ook bericht gekregen over nieuwe verhoogde prijzen die je moet gaan betalen. Ik heb een phev gtplus besteld en moet er nu €1900,— meer voor gaan betalen Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door Bissie, -
- 1 volger
- 0 antwoorden
- 3,6k weergaven
Beste andere Kia rijders, Er zijn natuurlijk meerdere minpunten aan de nieuwe Sportage welke elke nieuwe auto heeft (kinderziektes). De meest vervelende vind ik zelf dat de handrem automatisch bij het uitschakelen van de motor wordt aangezet. Nergens in de instellingen kan ik een functie vinden om dit uit te schakelen? Hebben jullie ook problemen met betrekking tot de voorkeurkeuzes van de radiozenders. De volgorde hiervan kan niet naar wens aangepast worden? Zijn er al andere mensen met de nieuwe Sportage door de wasstraat geweest? Gaat dit goed, autohold moet denk ik handmatig uitgeschakeld worden? De belangrijkste vraag: Worden all…
Laatste antwoord door Kia2022, -
Handleidingen 1 2
door Rick- 8 volgers
- 37 antwoorden
- 13,1k weergaven
Indien iemand al een digitale handleiding heeft weten te bemachtigen, dan mag die em hier plaatsen! Als je de Sportage al hebt, en je hebt em geregistreerd in MijnKIA, dan kan het zijn dat je hier de digitale handleidingen al kunt downloaden RS_Kia_Sportage_PHEV_SUV_2020_5d_Hybrid (Electric).pdf
Laatste antwoord door BarneyRubble, -
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
voor het instappen en uitstappen kun je je stoel programmeren de stoel gaat in de achterste stand om makkelijk in te stappen en uit te stappen nu heb ik dat geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar is er een Kia Sportage rijder die dat al heeft ingesteld zie foto's alvast dank Cees
Laatste antwoord door Auke Riemsma, -
Bescherm folie
door Rick- 3 volgers
- 6 antwoorden
- 1,3k weergaven
Op de KIA site vond ik het volgende: Handgreep beschermfolie transparant vierdelig (kia.nl) Maar bestaat(of danwel niet via Kia) zoiets misschien ook voor op het middenconsole, het zwart glans waar de start en draaiknop op zit? Het zwartglans lijkt me erg krasgevoelig, ook voor op het zwartglans aan de buitenkant van de auto is dit misschien een goed idee..?
Laatste antwoord door BarneyRubble, -
Condenswater
door Luc2- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
Beste allen. eerst wil ik mij even voorstellen.Mijn naam is luc en woonachtig in België.Sedert kort ben ik weer de trotse eigenaar van een Kia sportage.Deze keer is het een hybrideHEV automaat.Daar ben ik heel tevreden over ook omdat het de eerste maal is dat ik een automaat heb(wil nooit nog iets anders) Een vraag die ik heb is de volgende(spijtig kunnen ze mij in de garage geen antwoord geven) Bij al mijn andere wagens had ik steeds ‘s morgens een plasje water onder de wagen van de condensafvoer van de airco.Nu is dit niet meer zo.Is dat normaal?Het condenswater wordt toch steeds in stilstand afgevoerd.De airco op zich werkt perfect.Kan iemand mij hierop …
Laatste antwoord door Luc2, -
- 2 volgers
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Beste, Eindelijk vandaag mijn nieuwe Kia Sportage GT-line plus HEV met de kleur penta metal besteld. Nog meer mensen hier die de nieuwe type hebben besteld?
Laatste antwoord door chris meuleners, -
- 3 volgers
- 9 antwoorden
- 2k weergaven
Ik twijfel voor mijn nieuwe sportage 5 erg over welke banden ik er nu onder wil leggen, de huidige Sportage 2011 heb ik All-Seasons van Vredestein Quatrac Pro. All Seasons scheelt een banden wissel, en past best wel bij het klimaat in NL, maar zijn misschien minder comfortabel dan zomer/winter? De standaard banden bij levering zijn Michelin zomerbanden, met levering gaan we de nazomer/winter waarschijnlijk snel in. Meteen de banden omwisselen/wegdoen is ook zonde, maar als we toch de winter in gaan is een extra set(en andere velgen) ook zonde. Wat doen jullie en waarom?
Laatste antwoord door OttoS,