Ga naar inhoud

Motor starten PHEV


MaikelHer

Aanbevolen Berichten

Goedemiddag,

 

Een onduidelijke vraag, voor mij, aan de huidige PHEV rijders.

 

De auto “start” natuurlijk altijd elektrisch begreep ik. Maar kun je de verbrandingsmotor ook handmatig starten? Bijvoorbeeld voor het manoeuvreren van een caravan op zachte ondergrond oid waarbij de auto meer moet werken. Dit lijkt mij net iets beter voor de verbrandingsmotor dan dat je dit op de electro motor doet of start de motor hierbij vanzelf in de praktijk?

Of zit ik er nu flink naast met mijn gedachten.

 

Alvast dank voor jullie eventuele ervaring of antwoord!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 15-9-2022 om 12:51, zei MaikelHer:

 

Goedemiddag,

 

Een onduidelijke vraag, voor mij, aan de huidige PHEV rijders.

 

De auto “start” natuurlijk altijd elektrisch begreep ik. Maar kun je de verbrandingsmotor ook handmatig starten? Bijvoorbeeld voor het manoeuvreren van een caravan op zachte ondergrond oid waarbij de auto meer moet werken. Dit lijkt mij net iets beter voor de verbrandingsmotor dan dat je dit op de electro motor doet of start de motor hierbij vanzelf in de praktijk?

Of zit ik er nu flink naast met mijn gedachten.

 

Alvast dank voor jullie eventuele ervaring of antwoord!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Met de PHEV kan je dan altijd nog de 4 Weel Drive gebruiken toch.😉

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt de benzine motor "forceren" door de stand op "HEV" te zetten (ipv AUTO of EV) dan doet die al wat meer op de motor, wil je nog meer, zet dan de stand in Sport. Dan heb je alleen EV in de 'stad' en uitrollen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...