Jump to content

Start niet in 1x met startknop

Marcel Ouwendijk

Recommended Posts

Hallo, vandaag mijn Kia Niro 2020 met keyless entry opgehaald. Ik moet de start knop 3x indrukken voordat ik de melding krijg dat de auto klaar is om te gaan rijden. Ik trap hierbij op het rempedaal. De sleutel in mijn broekzak.
Ik begrijp uit de handleiding dat dit in 1x zou moeten werken. Zie ik iets over het hoofd?

Ik sluit me aan bij @Peter-036 je moet niet denken knop indrukken en wegrijden.

De auto heeft paar seconden nodig om alles op te starten. Als je te snel het gas intrapt zal er niks gebeuren.

Wat ik doe is na instappen eerst op start knop drukken, daarna gordel om en van P naar D stand schekelen  en dan gas geven.

Gaat wel de auto pingen omdat je eerst geen gordel om hebt maar dat went wel 😁

@Marcel Ouwendijk druk eens op start en tel 10 tellen. De auto meld als hij klaar is om te gaan rijden.

Edited by SpeedyG

Dank voor de reacties. Ik krijg ook een soort gelijk scherm te zien als op de foto's van @SpeedyG echter na de controle van het systeem gebeurt er niets meer (ook na 10 seconden nog niet). Ik moet dan echt een derde keer op de startknop drukken om de melding 'Klaar om te gaan rijden' te krijgen. Ik zal morgen ook wat foto's maken van de situatie.

Wordt vervolgd 🙂

Herkennen doe ik dit ook. gebeurt echter maar zeeeeer zelden. Na indrukken start/stop gaat auto leven maar niet klaar om te rijden (ledje start/stop knop brand dan rood ipv groen).

Nog een keer drukken en "ready to go". Vanwege het incidentele karakter stoort het me eigenlijk niet. Zou dit telkens gebeuren zou ik "gek" worden 🤔.

8 uur geleden, zei Marcel Ouwendijk:

Dank voor de reacties. Ik krijg ook een soort gelijk scherm te zien als op de foto's van @SpeedyG echter na de controle van het systeem gebeurt er niets meer (ook na 10 seconden nog niet). Ik moet dan echt een derde keer op de startknop drukken om de melding 'Klaar om te gaan rijden' te krijgen. Ik zal morgen ook wat foto's maken van de situatie.

Wordt vervolgd 🙂

Dan zou ik eens naar een garage gaan en vragen om de auto uit te lezen.
Misschien dat er ergens een error code staat die verklaart waarom het starten zo stroef verloopt.

• 5 months later...