Jump to content

Peter-036

Leden
  • Posts

    296
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

Peter-036 last won the day on April 12

Peter-036 had the most liked content!

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Over jezelf
    Pensionado/Drentenier
  • Woonplaats
    Zuidoost Drenthe
  • Hobby's
    Golf, auto's en computers.
  • Werk
    Niet meer dus!
  • Auto
    Een (erg) witte E-Soul Executiveline 2020

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Peter-036's Achievements

Rising Star

Rising Star (9/14)

  • Dedicated Rare
  • First Post
  • Collaborator
  • Reacting Well
  • Conversation Starter

Recent Badges

97

Reputation

  1. Of ze nu in Rotterdam of Antwerpen de EU binnenkomen is niet heel belangrijk, die liggen slechts een ( met de vrachtauto) uurtje uit elkaar.
  2. Probleem met alle losse apps is dat ze niet zonder meer (dus zonder dongle in de OBD poort of mogelijk een andere connectie met de auto) het momentane verbruik van de auto kunnen meenemen in de berekening, en dan wordt die berekening zelfs nog minder waard dan de waarde die door de GuessO'Meter vermeldt wordt. Die baseert dan toch nog op 'resultaten uit het verleden', wellicht zelfs een recent verleden .
  3. Wat het, en niet alleen voor de dealer, ook niet makkelijker maakt, is dat er diverse foutcodes dezelfde oorzaak kunnen hebben, en dat er storingen zijn die meerdere foutcodes kunnen opleveren. Wie verzint zoiets?
  4. @binky11Ik heb de laadpaal laten plaatsen voor mijn gemak..... ........ En natuurlijk het thuis laden omdat ik flink overschot heb van de zonnepanelen, dat dan weer wel.
  5. Of de Kia pas bij veel andere laadpalen werkt, is me niet bekend, maar je kunt natuurlijk een paar app's op je telefoon zetten, of enkele gratis passen aanvragen (dat laatste kost hooguit wat aan verzendkosten, en beter mee, dan om, verlegen).
  6. Op https://laadpastop10.nl/ kun je een aantal 'gratis' laadpassen (dus zonder abo) vinden, ik heb plugsurfing, ANWB, Shell recharge en een stuk of wat app's op de telefoon. Ik laad, net als @Adrie Koorn, bijna altijd thuis, maar onderweg wil ik liever geen onprettige verrassingen, en een gratis pas neemt alleen een heel klein beetje ruimte in .
  7. Houd, zeker wanneer je naar 100% laadt, rekening met een "laadverlies" van 10-20%. Daarover is bij 'tweakers.net al veel discussie over in de desbetreffende fora. Dat je Homewizard nu een waarde geeft die met je verwachting overeenkomt, is hoogstwaarschijnlijk toeval. Je Zappi zou de opbrengst van de zonnepanelen wel, en je homewizard niet, mee kunnen nemen in de berekening van wat er de accu ingegaan is.
  8. Peter-036

    Acc en flippers

    Vanaf stand 2 gaan de remlichten aan, althans, bij mijn E Soul.
  9. Die vraag is voor je dealer, of beter nog, voor Kia Nederland. Wij weten daarvan/daarover evenveel als jijzelf.
  10. Dit komt uit de manual bij mijn Soul: De spiegel klapt uit wanneer u het voertuig nadert (en alle portieren zijn gesloten en vergrendeld) als u de Smart Key bij u heeft wanneer de "Driver approach" (bestuurder nadert) geactiveerd is in de gebruikersinstellingen. (indien van toepassing) Dat heb ik dus kunnen uitschakelen.
  11. Dat (zinloos) uitklappen kon ik bij mijn Soul uitzetten, lijkt me sterk dat dat dan bij de Niro niet in te stellen is. Ze gaan nu bij mij open wanneer de auto open gaat, en dicht bij afsluiten van de auto. Toch maar eens (opnieuw) de handleiding lezen, of alle menu's doorkijken?
  12. That's just the gist of it . It's no use to try and fastcharge when you 're just started driving a cold car. But on long(er) trips, and especially if you started with a full (80%+) battery, your battery will heat up enough during your trip to allow for fast(er) charging. Each fast DC charging in itself wiil assist in keeping the batterytemperature up. For long trips I can have the luxury of charging (at home) overnight, and thus pre-heating the cabin to start with a comfy car and warm battery.
  13. Can't add anymore to previous message, but in E-Niro (they use the same technics) topic you could read this:
  14. I use car scanner and a OBD-dongle to check on battery-temperature and it will charge at 60-70 kW if that temperature is in the range of 25-30 degree Celcius. Mine is a 2020 E-Soul too, but I have only 'fastcharged' it about 6 times until now. When I did that on my only trip over 750 km (late februari) it charged on average over 60 kW ( I started @ 100% and pre-heated, first chargestop was @ 25-30% and batterytemperature was over 20 C ). On shorter trips I (fast-)charge only as much I need to get home, and usually that stays under 50 kW too, but no errors ( yet, fingers crossed).
  15. Afhankelijk van waar je woont kan KMS in Apeldoorn je misschien helpen. Die wordt voor dit soort reparaties regelmatig genoemd in een Skoda-forum.......(geen eigen ervaring).
×
×
  • Create New...