Jump to content
 

Peter-036

Leden
  • Content Count

    26
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Peter-036 last won the day on July 25

Peter-036 had the most liked content!

Community Reputation

2 Neutraal

About Peter-036

  • Rank
    Newbie

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Over jezelf
    Pensionado
  • Woonplaats
    Zuidoost Drenthe
  • Hobby's
    Golf
  • Werk
    Niet meer dus!
  • Auto
    een witte E-Soul Exec en een Beige Fabia1.2 Tsi combi.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Allereerst: er stond "tot 22 kW". Maar ik verwachtte toch al niet meer dan 12 tot 14kW over te houden van m'n 3x 25A, vanwege inderdaad een warmtepomp en dat soort zaken. Maar ook nu op die éénfase lader laad ik al 2x zo snel als met de 'grannylader', en ik stekker nu direct, in plaats van eerst een kabeltje naar buiten te moeten gooien.
  2. Tja, ik heb zojuist m'n laadpaal geplaatst gekregen van Eneco mobility...........kost me eenmalig zo'n 2400 euro, en maandelijks 8,41 euro. Maar hij stond er 17 dagen na acceptatie van de offerte! Nu wel voorbereid op laden tot 22 kW , en blijkt dat de E-Soul slechts een 1 fase lader aan boord heeft . Ik had er eerder naar moeten kijken , maar mocht er visite komen met een snellere on board-lader, dan kunnen ze! Tevens binnen een week de bestelde 'Frunk' uit Oostenrijk binnen, dus de kabels kunnen voorin!
  3. Ik heb tot nog toe de Shell recharge pas, de Eneco mobility pas van de ANWB (en die van Eneco mobility zelf, omdat ik zojuist een laadpaal van ze geplaatst gekregen heb), de Fastned app en een nog altijd niet werkende plugsurfing druppel. Maar nu laad ik (wat) sneller thuis!
  4. Een Brit heeft het uitgetest met zijn E-Soul, en op YouTube gezet: Kia Soul EV 2020 Testing Regen and single pedal driving - YouTube spoiler: tot 68% regeneratie!
  5. Hier staan mogelijk wat bruikbare gegevens: The most power efficient electric vehicles - Spritmonitor.de Het komt overeen met wat ze voor brandstofautos doen: een praktijkgemiddelde van meerdere gebruikers, het aantal staat tussen haakjes. Edit: Hierbij moet je wel opmerken dat de mensen die hieraan bijdragen/meewerken waarschijnlijk wel op het verbruik zullen letten!
  6. Correct, maar kennelijk is de E-Soul hier op 't forum nog niet toegevoegd . aanvulling: De keuze voor de E-Soul is er niet, die staat nog niet in het uitrolmenu .
  7. Jammer! Maar niet geschoten is altijd mis .
  8. Dat is er een uit de categorie: Benzine duur? Welnee, ik tank altijd voor 25 piek!
  9. Vaak is er een harde reset mogelijk door de aan/uitknop een poos ingedrukt te houden (het toestel sluit dan af, en start opnieuw op), of dat bij Kia ook zo werkt weet ik (nog) niet, proberen kan geen kwaad....toch?
  10. Auto: KIA Soul EV (2014->Heden) Eigenaar: Peter-036 Toegevoegd op: 2021-07-25 Bekijk deze auto: KIA Soul EV (2014->Heden)
  11. Ook zonder overschot op je zonnepanelen (of zonder zonnepanelen) kost een kWh thuis ongeveer 23 cent. Mijn E-Soul gebruikt tot nog toe 15 kWh/100 km (ik heb er pas 1000 km mee gereden) maar dat kan/zal meer worden denk ik. De ANWB rekent met 17 kWh/100 km, dat komt dan neer op 3,91 euro/100 km. Reken dat door bij een literprijs van 1,75 euro, dan moet je benzineauto minder dan 2,5 liter op 100 km verbruiken. Zelfs bij laden bij Fastned á 70 eurocent per kWh is dat volgens de ANWB 11,90 euro per 100 km, dus minder dan 7 liter op 100 km. Voor mijn E-Soul wordt dat vergelijkbaar me
  12. Het motortje heeft nu al een 'nulstand' (waar de wissers tot stilstand komen) neem ik aan, en dan moet je inderdaad de ruststand van de wisserarmen op het asje aanpassen.
  13. Hier wordt het een en ander over walnutblasting geschreven: https://www.skodaforum.nl/forum/posts/755687/ En hier ook: https://www.skodaforum.nl/forum/i/seat-leon-st-1-4tsi-tijd-om-er-wat-geld-tegenaan-te-gooien-walnutblasting-en-tuning.43491/ Hier gaat het over een 'natte' reiniging: https://www.skodaforum.nl/forum/posts/687611/ Waarbij ik niet weet of alle links in die postings nog nuttig zijn, maar je haalt er wellicht bruikbare info uit. Edit: EGR staat voor Exhaust Gas Recirculation, een deel van de uitlaatgassen wordt opnieuw (via het inlaatspruitstu
  14. Dat verschijnsel is ook bekend bij de TSI motoren van de VW groep. Op skodaforum.nl is erover geschreven, daar vind je wellicht wat meer info. Als je motor nu (nog) lekker loopt, mooi doorrijden en wanneer het minder wordt ( misfires/inhouden en dergelijke) is walnut blasting een heel goede remedie, maar daar hangt een prijskaartje aan. De eventuele vervuiling die er nu zit, zal niet weggaan door andere (betere?) brandstof. Er is een bedrijf dat een vloeistof verneveld in de inlaat spuit, dat is zeker minder duur en ingrijpend dan walnutblasting, en dat zou kunnen helpen. N
×
×
  • Create New...