Sportage 5
2021 -> heden
Alles over de Kia Sportage 5 vind je hier
342 topics in dit forum
-
KIA Connect Store
door Rick- 1 volger
- 7 antwoorden
- 2,5k weergaven
Het is zover, nieuwe functies kopen voor je auto. Als je nu je KIA Connect APP update krijg je toegang tot de KIA Connect Store. Hierin zou je dan je auto kunnen upgraden/uitbreiden met nieuwe functies.
Laatste antwoord door Rick, -
- 16 antwoorden
- 2,3k weergaven
Ik kan (vooralsnog) geen beschikbare upgrades zien in de Kia Connect Store voor mijn DynamicPlusLine HEV. Heeft er iemand info of er voor deze uitvoering überhaupt upgrades beschikbaar komen?
Laatste antwoord door Rick, -
- 1 volger
- 14 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo Kia rijders. Ik ga een nieuwe auto bestellen en overweeg een 1.6 T-GDi MHEV DynamicLine 5D 110kW. Nu rijd ik sinds 2011 al in Skoda Octavia's en nu sinds dat diesel niet meer mag in de lease blijkt dat het criteria opeens anders zijn en dus een ruimere keus qua type autos. Ik twijfel tussen dus deze Kia en eventueel weer een Octavia (ik had de T-roc ook op het lijstje maar die is wel een stuk kleiner) Kia Sportage Voordelen - Weer eens wat anders, iets nieuws. Nu ben ik vrij conservatief (ik hoef niet perse het nieuwste van het nieuwste) - Trekgewicht 1650kg grote plus!! Nadelen - Af fabriek slechte/geen keuze in opties Oct…
Laatste antwoord door J du Mortier, -
Koffer Sportage PHEV
door T T- 0 antwoorden
- 483 weergaven
Zou er geen oplossing bestaan zodat je een lagere 12v batterij in de PHEV kan monteren? De afscherming in de koffer zou dan omlaag kunnen, wat een hoop meer ruimte zou betekenen. Ik zou daar zeker extra voor willen betalen.
Laatste antwoord door T T, -
- 1 volger
- 17 antwoorden
- 4,8k weergaven
sinds april de sportage gt plus met dus de harman kardon de auto is super en heel tevreden ermee wat alleen heel teleurstellend is is de harman kardon installatie Er komt totaal geen basgeluid uit de installatie Heeft iemand ideeen om dit te verbeteren? misschien een losse basspeaker achterin die via blue tooth aangestuurd wordt?, 12v heb je in de kofferbak of andere ideeen; laat maar horen
Laatste antwoord door MisterBenkie, -
- 7 antwoorden
- 2,1k weergaven
Als ik mijn stoel naar achteren wil verstellen gaat hij eigenlijk schuin omlaag, naar voren schuin naar beneden. Het lijkt mij niet te lukken om de stoel gewoon rechtstandig naar achteren of naar voren te laten bewegen.
Laatste antwoord door Henri497, -
- 2 volgers
- 11 antwoorden
- 2,5k weergaven
Komende week krijg ik, na 13 maanden, eindelijk mijn PHEV Sportage GTplusline. Ni heb ik een vraag over de veiligheidsklasse. Standaard wordt de auto uitgerust met een SCM klasse 1 veiligheid. Van mijn verzekeringsmaatschappij ANWB kreeg ik de opmerking dat ik de auto moet uitrusten met een klasse 2 veiligheid, omdat ze anders niet verzekeren. Wat is jullie ervaring? En rusten jullie daadwerkelijk de auto uit met een SCM klasse 2 alarm? Graag jullie reactie. B.v.d.
Laatste antwoord door Martinus1957, -
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 3,8k weergaven
Uit autoweek: De motorrijtuigenbelasting voor een plug-in hybride auto is in 2023 en 2024 nog de helft van die van een benzinemodel. In 2025 ga je het volledige bedrag betalen. Wat zou je gaan betalen? Een Sportage PHEV weegt 1.805 kg.
Laatste antwoord door Marinus 22, -
Bandenspanning PHEV
door Rick- 2 volgers
- 10 antwoorden
- 6,8k weergaven
Volgens de gegevens op de Sportage staat dat de bandenspanning voor en achter 2.4 moet zijn. Echter bij veel belading/in kofferbak moet achter 2.75 zijn. Nu vraag ik mij af, de PHEV heeft toch een zware batterij daar liggen, moeten we dan 2.7 aanhouden voor achter?
Laatste antwoord door HB2309, -
- 1 volger
- 7 antwoorden
- 1,9k weergaven
Sinds iets meer dan een maand in het bezit van een Sportage PHEV. Hij rijd over het algemeen heel fijn. Ik ontdek nog steeds met enige regelmaat handige instellingen, onder andere met dank aan dit en andere fora. Op een aantal punten mis ik wel het "simply clever" van de Skoda. Het punt waar ik nog steeds mee worstel is het laden bij publieke laadpalen. Tot nu toe heb ik voor een volledige lading bijna altijd tussen de 3 1/2 en 4u nodig. De palen worden aangegeven als 11 of 22 KWh. Ik weet dat dat 3 fase is en de Kia 1 fase is. En dus de waarde door 3 moet worden gedeeld. Echter blijft ie meestal op max 3.5 KWh steken. Er zullen vast palen ten onrechte in de verschi…
Laatste antwoord door NilsG, -
- 1 antwoord
- 715 weergaven
Hallo, na een wachtperiode van 6 maanden rij ik sinds een week in een nieuwe sportage HEV Dynamicline. Vooralsnog ben ik tevreden, maar loop tegen 1 ding op die ik eigenlijk wel zou willen: Het lijkt onmogelijk voor telefoneren een lijst met favoreiten te maken. (ik kan bellen vanuit contactlijst en vanuit recente bellijst). zie ik iets over het hoofd, of is dit helemaal niet mogelijk?
Laatste antwoord door Kenniani, -
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
Goed nieuws voor de 2023 modellen, (met een P op de 10e positie van het chassisnummer) Deze hebben namelijk een slapende sleutel. Wat dus inhoud dat je code niet gescant kan worden als dese na een bepaalde tijd niet bewogen wordt. Dit is bevestigd op een Engels forum. Je kan dit testen door de sleutel op de band te leggen. Na een tijdje de deur proberen te openen.... Dit lukt dus niet. Dan heb je een "slapende sleutel"
Laatste antwoord door Rob18, -
- 4 volgers
- 17 antwoorden
- 2,2k weergaven
Bij deze een topic voor informatie over laadpasjes en apps.
-
- 2 volgers
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Positief verrast door de navigatie en meldingen voor flits locaties icm een te harde snelheid. Maar… op traject controles krijg je een continu gepiep bij 1 km overschrijding. En nog lulliger mijn km teller lijkt 4 km afwijking te hebben waardoor ik eigenlijk vanaf 97 kmh onophoudelijk gepiep krijg. Nu kan ik natuurlijk alle piepjes uitzetten. Maar dat is juist een ideale optie voor flitsers en start punten van traject controle of échte overschrijding. Of 96 kmh rijden wat ook niet ideaal is. Iemand een idee of verstopte instelling gevonden? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door Jpheuvel, -
- 0 antwoorden
- 631 weergaven
Met de nieuwe Sportage 5 in aantocht, nog een aantal maanden, ben ik benieuwd hoe jullie je auto verzekerd hebben, particulier. Waarom hebben jullie voor een bepaalde verzekeraar gekozen. Welke voorwaarden heeft voor jou de doorslag gegeven? Ging je alleen maar voor de prijs? Omdat ik het een beste uitgave vindt, zou ik een nieuwwaarderegeling van 5 jaar aantrekkelijk vinden... Maar ja als je zo een polis kiest, wat laat je dan op andere punten? Voor mij gaat het niet om de prijs, maar de prijs icm de voorwaarden. Als je meer betaald krijg je in de regel meer, ook al is dat ook weer niet altijd waar. En uiteraard heeft de dealer een aanbieding gedaan …
Laatste antwoord door Wilmar, -
- 1 antwoord
- 695 weergaven
Waarde Kianouten, Na vandaag een stuk achter een Sportage V te hebben gereden heb ik besloten om de einddemper te voorzien van hittebestendige zwarte lak. Over zinnig of onzinnig valt te twisten, ik vind het in ieder geval een stuk beter uit zien. Dit in tegenstelling tot de mat metalen knal pot/eindemper. Bijgevoegd een paar foto’s Net of het zo hoort😉🤭
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 2 volgers
- 10 antwoorden
- 2,2k weergaven
Bij deze de vraag of het volgende normaal is: Als ik de elektrische achterklep sluit met de (smart)sleutel dan moet ik het knopje voor de achterklep ingedrukt blijven houden. Vanaf volledig geopend tot volledig gesloten. Houdt in dat ik het knopje een aantal seconden moet blijven vasthouden. Als ik de knop los laat voordat de klep geheel is gesloten dan stopt de achterklep en blijft deze stil staan. Als ik de achterklep wil openen dan hoef ik het knopje op de sleutel maar 1 seconde in te drukken en dan gaat de klep verder geheel open. Ik vind dit vreemd omdat ik bij mijn vorige auto (Hyundai Tucson) bij openen en sluiten het ik knopje in beide gevallen maar 1 …
Laatste antwoord door ldzwolle, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 860 weergaven
Ik ben aan het rondkijken voor een hondendeken maar had graag de breedte van de achterbank geweten , iemand wat deze eens kan opmeten ? Of er zijn er hier misschien wat al eentje hebben .
Laatste antwoord door Kiawar, -
15-2 een Kia sportage phev Gt-Plusline besteld, deze zat in de pijplijn volgens de verkoper. Bijna 3 kwart jaar verder en bij de dealer durven nog niet eens terug te bellen. Wat een waardeloze service van Kia.
Laatste antwoord door Wilmar, -
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
Als ik het panoramadak open heb en ik wil het sluiten gaat ook de hemel dicht. Bestaat er een instelling of mogelijkheid dat alleen het panoramadak sluit? Of gaat het niet anders?
Laatste antwoord door beatrix, -
- 2 antwoorden
- 760 weergaven
hello all, I hope you don't mind me posting in English, I'm still working on Dutch. Last February, we ordered Kia Sportage HEV GT Plusline with indication of delivery of 8 months. We haven't heard anything from Kia except auto emails stating that car is not produced yet (no chassis number). In the meantime, I see other opportunities rising in auto market with good price deals and quick delivery times. I'm thinking whether it's wise to cancel the order. Has anyone gone through it or give me any advice? - I know that according to BOVAG terms and conditions, I need to pay 15% penalty if I cancel my order. - However, I can't wait the car forever. If i…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 5 antwoorden
- 2,7k weergaven
Ik zoek nog eigenlijk nog wat inspiratie voor de instellingen van het dashboard, ik vind het lastig om een goede keuze te maken en vraag mij af wat nuttig is en wat niet Zelf heb ik deze nog vrij standaard staan maar vroeg mij af wat jullie voorkeur heeft. Een foto van het dashboard is natuurlijk ook altijd fijn ter inspiratie.
Laatste antwoord door Kenniani, -
- 4 volgers
- 38 antwoorden
- 8,4k weergaven
Leuk topic waar je snel je Weetjes kan zeggen. Weet je # Dat als je met Draaiende Motor/Accu de bestuurdersdeur opent dat de Auto dan direct in de P stand gaat. Weet je # Dat als je in het Clusterscherm bij instellingen het Thema Dynamische kiest dat het beeld zich dan vanzelf aanpast aan de weersomstandigheden. Zowel bij Zon/Bewolkt/Regen ( je ziet dan regendruppels in je Clusterscherm naar beneden lopen.,)😉
Laatste antwoord door BarneyRubble, -
Iemand in de omgeving van Sittard een Sportage in de kleur Infra Red? Zou hem graag eens live willen zien [emoji12] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door gjklasens, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Onze Kia Sportage Gt line hybride automaat heeft soms een storing. Auto staat aan maar krijg je niet in een versnelling en je krijgt hem niet uit. Geeft op dat moment soms kort aan dat de bandenspanning TMPS gecheckt moet worden in de P stand. Dit doet de auto vervolgens dan niet. De auto uitzetten doet hij dan ook niet.
Laatste antwoord door Kenniani,