tenere Posted November 15, 2023 Posted November 15, 2023 Beste, Ik rijd vanaf juli in een nieuwe Kia Sportage NQ5 PHEV, bj 2023. Nu heb ik het plan om andere velgen onder de auto te laten plaatsen. Met betrekking tot velgen is op internet te vinden welke er geschikt zijn voor deze auto. Gelet op het feit dat de velgen (waar vooralsnog mijn voorkeur naar uitgaat) iets breder zijn, zou het mooi zijn als daar 1 maat bredere banden op gemonteerd zouden kunnen worden (245/45 19). Helaas is over bredere banden, voor specifiek dit model, geen informatie te vinden. Bij het zoeken op internet wordt de standaard maat aangegeven. Bij vragen aan de dealer en/of bandenleveranciers wordt aangegeven dat zij het (nog) niet weten. Bij oudere types (Sportage) worden inmiddels veel verschillende maten genoemd. Is er misschien iemand op dit Forum die al ervaring heeft met het plaatsen van deze bredere band (245/45 19) onder de auto .......... Groet Ton 1 Quote
Recommended Posts