Kenniani Geplaatst 24 Augustus, 2023 Geplaatst 24 Augustus, 2023 Ik weet hoe de verlichting werkt en wat high beam is. Zonder high beam rijkt de verlichting gewoon niet ver genoeg, waardoor de belijning niet goed te zien is, met high beam aan uiteraard wel, maar elke keer als er een tegenligger aankomt is alleen de berm en verkeersborden nog duidelijk zichtbaar, en dat klopt ook je mag je tegenligger natuurlijk niet verblinden. Maar had toch graag meer licht en met name een verdere bereik gezien in de normale stand. Quote
BarneyRubble Geplaatst 26 November, 2023 Topic Starter Geplaatst 26 November, 2023 (aangepast) Nog even over de "HighBeam" gesproken, we zijn net terug van 4 daagjes Drenthe en heb erg veel in het donker gereden, vanaf 17.00 was het echt al pikdonker, gelukkig heeft de sportage de optie om de "HighBeam" te activeren en te gebruiken dus gisteravond dacht ik hem weer fijn aan te zetten, maar alleen even de linkerhendel naar voren te duwen zou de HB al activeren, mits je hem bij de instellingen geactiveerd heb van te voren. Maar bij mij kwam alleen de extra blauwe lamp in beeld en werkte de HB voor letterlijk geen meter, het HB teken liet zich ook echt niet zien, doordat we erg veel door bagger en nat gras moesten rijden ( gelukkig kon ik de optie mud bij de 4WD activeren ) kwamen we daar goed doorheen maar spatte de bagger alle kanten op, eureka, ik dacht het euvel gevonden te hebben, bagger op de sensoren van de HB en lampen, ik dus gestopt en alles schoongemaakt, nu moest het werken dat kon niet anders, hup de hendel weer naar voren en helaas weer alleen het extra blauwe lampje van het grootlicht in het display en toekomende automobilisten die naar me aan het seinen waren, conclusie de HighBeam ( HB ) defect. Toen ik een half uurtje verder aan het rijden was kreeg ik een ingeving!!!, de dag ervoor reden we overdag ook heel wat kilometers en was het erg heiig en was het veiliger om met " normale verlichting" te rijden ipv alleen dagrijverlichting maar de automatische verlichting deed dat op dat moment niet zelf dus heb ik hem zelf van automatisch naar altijd aan verlichting gezet., de bovenste stand dus. En nu komt het: DAN DOET DE HB (HighBeam) het dus niet en hij stond nog steeds op de Altijd Aan stand, ik zette hem nu op dat pikdonker baggerige landweggetje meteen weer op de Automatische Verlichting Stand en JaHoor, de HighBeam deed het weer Dus beste Forumgenoten, de HB werkt alleen als de verlichting op de stand Automatisch staat. 26 November, 2023 aangepast door BarneyRubble 3 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.