Markoes Posted November 25, 2023 Posted November 25, 2023 Bij het uitzetten van de auto wordt automatisch de parkeerrem aangetrokken. Ik heb ontdekt dat ik dat kan voorkomen door de P-knop ingedrukt te houden terwijl ik de start/stop knop indruk om de auto uit te zetten. Wel uiteraard de P-stand geactiveerd voordat ik de auto uitzet. Maar volgens mij is er een connectie met de Autohold functie. Als deze aanstaat wordt bij het uitzetten van de auto de parkeerrem automatisch aangetrokken. Als de Autohold uit staat en ik activeer de P-stand dan wordt de parkeerrem niet geactiveerd als ik de auto uitzet. Ik kon daar niets over teruglezen in de handleiding of in YouTube filmpjes. Klopt bovenstaande? 1 Quote
Jim Gubbels Posted November 27, 2023 Posted November 27, 2023 Op 25-11-2023 om 20:50, zei Markoes: Bij het uitzetten van de auto wordt automatisch de parkeerrem aangetrokken. Ik heb ontdekt dat ik dat kan voorkomen door de P-knop ingedrukt te houden terwijl ik de start/stop knop indruk om de auto uit te zetten. Wel uiteraard de P-stand geactiveerd voordat ik de auto uitzet. Maar volgens mij is er een connectie met de Autohold functie. Als deze aanstaat wordt bij het uitzetten van de auto de parkeerrem automatisch aangetrokken. Als de Autohold uit staat en ik activeer de P-stand dan wordt de parkeerrem niet geactiveerd als ik de auto uitzet. Ik kon daar niets over teruglezen in de handleiding of in YouTube filmpjes. Klopt bovenstaande? Ik ben ook benieuwd naar de daadwerkelijke werking van de automatische parkeerrem. Ik merk immers dat deze ‘bijna’ altijd werkt, echter soms niet en moet ik hem zelf inschakelen. De reden hiervoor is mij niet bekend. De Autohold staat bij mij altijd ingesteld, ik heb dus nog geen link hiermee onderkend. Quote
Wim-A Posted November 27, 2023 Posted November 27, 2023 Voor alle zekerheid: Wat jij bedoelt is de Parkeerrem, deze kan je zelf indrukken op de ronde schakelknop of deze wordt idd geactiveerd door het openen van je bestuurdersdeur, dit is echter niet de Handrem, deze moet je met de aparte trekknop links van je stuur op het dashbord activeren. Quote
Markoes Posted November 27, 2023 Author Posted November 27, 2023 Dank Wim-A, Auto-hold geactiveerd => Automatisch elektrische handrem wordt automatisch geactiveerd bij uitzetten auto. Dit kun je voorkomen (bv bij vorst) door de grote P-knop achter het stuur ingedrukt te houden terwijl je de auto uitzet. Auto-hold niet geactiveerd => Elektrische handrem eventueel zelf activeren met de grote P-knop achter het stuur. 1 Quote
Recommended Posts