Jump to content

Automatisch inparkeren PHEV

Pixel

Recommended Posts

Iemand met een PHEV die weet of je automatisch kunt inparkeren met de Sportage 5 net zoals de EV6 door de camera-knop ingedrukt te houden. Ik weet dat deze wel met de sleutel beperkt bediend kan worden? Maar kan deze bijvoorbeeld ook automatisch fileparkeren met behulp van de sensoren en automatisch sturen? 

• Like 1

Goeie vraag.

Dit zou RSPA moet zijn dat is beschikbaar op de uitvoeringen GT-Plusline.

Maar ik heb nog geen voorbeeld gezien waarop ook te zien is dat het werkt met de sportage.

7 uur geleden, zei R2D2:

Goeie vraag.

Dit zou RSPA moet zijn dat is beschikbaar op de uitvoeringen GT-Plusline.

Maar ik heb nog geen voorbeeld gezien waarop ook te zien is dat het werkt met de sportage.

Zover ik weet alleen de Amerikaanse versie, zelfde geld voor de NFC Chip in de deur en lader om de auto open te maken met je telefoon..

Op 20-5-2022 om 09:36, zei Pixel:

Iemand met een PHEV die weet of je automatisch kunt inparkeren met de Sportage 5 net zoals de EV6 door de camera-knop ingedrukt te houden. Ik weet dat deze wel met de sleutel beperkt bediend kan worden? Maar kan deze bijvoorbeeld ook automatisch fileparkeren met behulp van de sensoren en automatisch sturen? 

Correctie, volgens mijn dealer is het hetzelfde systeem als de EV6.
Dus, de GT Plus Line zou het moeten kunnen als de EV6 EU het ook kan.

1 uur terug, zei Rick:

Correctie, volgens mijn dealer is het hetzelfde systeem als de EV6.
Dus, de GT Plus Line zou het moeten kunnen als de EV6 EU het ook kan.

De RSPA functionaliteit (slim parkeren) heeft alleen betrekking op het vanaf afstand (via de afstandsbediening) laten voor en achteruit rijden van de auto. Dat werkt overigens (heb ik uitgeprobeerd). Het automatisch in parkeren zit niet op deze auto. Althans, ik heb het niet kunnen vinden.   

9 uur geleden, zei kras:

De RSPA functionaliteit (slim parkeren) heeft alleen betrekking op het vanaf afstand (via de afstandsbediening) laten voor en achteruit rijden van de auto. Dat werkt overigens (heb ik uitgeprobeerd). Het automatisch in parkeren zit niet op deze auto. Althans, ik heb het niet kunnen vinden.   

ik kreeg dit van de dealer:

"De Kia Sportage heeft hetzelfde systeem als de Kia EV6, dus volledig automatisch inparkeren, zowel op afstand met de sleutel als met de knop in de auto. (RSPA systeem)"

13 uur geleden, zei Rick:

ik kreeg dit van de dealer:

"De Kia Sportage heeft hetzelfde systeem als de Kia EV6, dus volledig automatisch inparkeren, zowel op afstand met de sleutel als met de knop in de auto. (RSPA systeem)"

Hallo Rick,

In de film kan ik niet goed zien welke knop er nu precies gebruikt wordt maar ik zal het later in de week nader onderzoeken. 

Dankjewel voor de reacties, het is in ieder geval nog niet helemaal duidelijk. Wachten op GT+ rijders die het kunnen testen.

21 uur geleden, zei kras:

Hallo Rick,

In de film kan ik niet goed zien welke knop er nu precies gebruikt wordt maar ik zal het later in de week nader onderzoeken. 

Hij drukt de camera knop met de P in.

Deze heeft de sportage ook.

Volgens de dealer kon de gt plusline ook automatisch inparkeren (Ook file).

Ik heb er alleen nog geen filmpjes van kunnen vinden.

2022_kia_sportage_walkaround_review_aust

Volgens mijn dealer kun je met GEEN enkele Sportage inparkeren, dat valt mij ook tegen.

Het enige wat je kunt is een Sportage GT-plusLine vooruit en achteruit laten rijden met je afstandsbediening.

En dat noemen ze bij Kia Slimme parkeerassistentie.

Ik heb zelf nog een MB  "B' klasse uit 2015 die kan dus wel inparkeren dus superslim!

23 uur geleden, zei Marinus 22:

Volgens mijn dealer kun je met GEEN enkele Sportage inparkeren, dat valt mij ook tegen.

Het enige wat je kunt is een Sportage GT-plusLine vooruit en achteruit laten rijden met je afstandsbediening.

En dat noemen ze bij Kia Slimme parkeerassistentie.

Ik heb zelf nog een MB  "B' klasse uit 2015 die kan dus wel inparkeren dus superslim!

Ik heb de vraag maar ook weer eens gesteld bij mijn dealer. Mijn Renault Kadjar uit 2015 kon het ook al... Ze zijn bij Kia niet echt goed op de hoogte van wat hij nou wel of niet kan.

Alleen dom voor of achtuit rijden heeft weinig nut. Ga dat ding echt niet krap tussen andere auto's zetten om vervolgens een poffertjes pan te krijgen.

• Like 1

Op 25-5-2022 om 20:24, zei R2D2:

Hij drukt de camera knop met de P in.

Deze heeft de sportage ook.

Volgens de dealer kon de gt plusline ook automatisch inparkeren (Ook file).

Ik heb er alleen nog geen filmpjes van kunnen vinden.

2022_kia_sportage_walkaround_review_aust

Met de P-knop activeer je het slim parkeren. Dat houdt in alleen vooruit  en achteruit rijden. Zo staat het ook beschreven in de handleiding. Vandaag nog even uitgeprobeerd en dat geeft niet de functionaliteit zoals bij de EV6.

6 uur geleden, zei kras:

Met de P-knop activeer je het slim parkeren. Dat houdt in alleen vooruit  en achteruit rijden. Zo staat het ook beschreven in de handleiding. Vandaag nog even uitgeprobeerd en dat geeft niet de functionaliteit zoals bij de EV6.

dat had ik al verwacht anders hadden we al genoeg filmpjes ervan voorbij zien komen.

Erg zonde, beetje een faal want alle sensoren ervoor zitten erop en eraan...
Firmware update? denk het niet helaas.

18 uur geleden, zei R2D2:

Volgens mijn dealer zit het er wel op.

Hij gaat van de week een filmpje maken.

Ben bang dat dat een saai filmpje wordt :P  
Op de buitenlandse forums zeggen ze dat die het niet kan.

Zelfde geld voor het voorverwarmen of koelen van de auto.

• Haha 1

Op 28-5-2022 om 15:57, zei R2D2:

Ik ben ook benieuwd 😊

Hebben we al nieuws? of is het een blooper filmpke geworden? :P 

Op 2-6-2022 om 19:32, zei Rick:

Hebben we al nieuws? of is het een blooper filmpke geworden? :P 

De dealer appte me dat de demo auto bij een evenement was en dat het dus volgende week wordt. Ik blijf nog even stiekem hoop houden dat het er wel op zit 🙈

Dit hebben wij ook allemaal niet erop...

NFC Chip in de deur, bewegingsalarm etc etc. 
Niet gezien op de Connect App screenshots. De US heeft veel meer erop zitten.

Mocht er iemand in de buurt van Roermond met een GT Plus zijn dan wil ik er ook wel eens naar kijken, als IT-er moet ik het wel vinden als het erop zit 😅 

Volgens mij gaat dit filmpje niet komen.

Volgens mijn dealer gaat hij alleen maar voor en achteruit, jammer eigenlijk zoals een een vorige bericht alle sensoren zitten er op.

gemiste kans.

1 uur geleden, zei Marinus 22:

Volgens mij gaat dit filmpje niet komen.

Volgens mijn dealer gaat hij alleen maar voor en achteruit, jammer eigenlijk zoals een een vorige bericht alle sensoren zitten er op.

gemiste kans.

Jup, puur softwarematig, dus beetje bewust weggelaten..

Dit, en andere kleine 'missertjes' zoals ook het AR HUD, worden allemaal 'bewaard' voor de volledige EV versie van de Sportage die in 2024/2025 komt.

Heb al iemand ontmoet die een KIA sportage PHEV GT-Plusline wou kopen, maar omdat file parkeren er niet op zit een MB GLA gekocht heeft daar zit het gewoon op. Net zoals bij mijn B klasse uit 2015