ldzwolle Posted November 5, 2023 Posted November 5, 2023 Net een melding gekregen of ik een ota update wil doen. Nou ja als je een software probleem phev hebt dan vooruit dan maar ben benieuwd Quote
Andre078 Posted November 5, 2023 Posted November 5, 2023 Deze update vandaag ook ontvangen. Zal denk ik alleen voor navigate zijn. Quote
R2D2 Posted November 6, 2023 Posted November 6, 2023 Volgens mij een update voor alle modellen. https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/lG1GAU Quote
Kenniani Posted November 6, 2023 Posted November 6, 2023 Hier zit draadloos Android Auto in, dat zou wel vet zijn heb het nu met een losse kastje ertussen Quote
Kenniani Posted November 6, 2023 Posted November 6, 2023 Ik lees helaas dat wireless Android Auto alleen voor de nieuwere ccNC schermen zijn en niet voor de Gen5W. Quote
Wim-A Posted November 6, 2023 Posted November 6, 2023 10 minuten geleden, zei Kenniani: Ik lees helaas dat wireless Android Auto alleen voor de nieuwere ccNC schermen zijn en niet voor de Gen5W. Waar heb je dat gelezen? Quote
Kenniani Posted November 6, 2023 Posted November 6, 2023 Ik zag dit filmpje En als je goed kijkt hier https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/lG1GAU dan zie je ook dat het voor ccNC scherm is. Ik ben bezig met de update dus zal het later weten of het echt zo is. Quote
ldzwolle Posted November 6, 2023 Author Posted November 6, 2023 5 uur geleden, zei R2D2: Volgens mij een update voor alle modellen. https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/lG1GAU op https://www.carexpert.com.au/car-news/kia-to-address-key-infotainment-gripe-with-upcoming-models. staat het volgende Speaking with CarExpert, Kia Australia’s product planning boss Roland Rivero confirmed the brand’s next-generation infotainment system will support wireless smartphone mirroring and over-the-air (OTA) software updates, and will debut with the updated Sorento as well as the all-new EV9 electric SUV before the end of the year. “Our rollout of the sixth-generation Connected Car Navigation Cockpit (ccNc) will commence with the EV9 later this year, followed by the updated Sorento and Carnival,” Mr Rivero said. “This next-generation infotainment system will have the hardware to facilitate OTA updates and wireless smartphone mirroring for models with built-in satellite navigation.” Mr Rivero noted that backwards compatibility with existing vehicles will not be possible, as the fifth-generation infotainment system fitted to the current range lacks the hardware for both confirmed new features maar ja dat is dan de Australische versie en dus wellicht de Europese versie wellicht wel.... maar ik ga er niet van uit Quote
Patrick T. Posted November 6, 2023 Posted November 6, 2023 In de lijst van voertuigen staat de Sportage 5 PHEV in ieder geval niet vermeld... Heb zelf nog geen OTA gezien (staat aangevinkt) maar wel vorige week langdurige foutmelding 'batterij hybride fout' met motoricoon dat bleef staan. Na de wagen 2x uit en aan, met 2 verschillende bestuurders was plots de motor(hybride) foutmelding verdwenen. Straf dat het probleem voor de PHEV nog niet van de baan is en er wel een update is voor alle andere PHEV modellen. Quote
ldzwolle Posted November 6, 2023 Author Posted November 6, 2023 37 minuten geleden, zei Patrick T.: In de lijst van voertuigen staat de Sportage 5 PHEV in ieder geval niet vermeld... Heb zelf nog geen OTA gezien (staat aangevinkt) maar wel vorige week langdurige foutmelding 'batterij hybride fout' met motoricoon dat bleef staan. Na de wagen 2x uit en aan, met 2 verschillende bestuurders was plots de motor(hybride) foutmelding verdwenen. Straf dat het probleem voor de PHEV nog niet van de baan is en er wel een update is voor alle andere PHEV modellen. Ik kreeg dus wel de update voor de PHEV via OTA en zag hem voor de rest ook nergens tussen staan... had al per ongeluk op de update knop gedrukt.... tja we zullen zien of het een verbetering is Quote
Wim-A Posted November 6, 2023 Posted November 6, 2023 2 uur geleden, zei Wim-A: Mmm... misschien wel voor CarPlay: Nee dus. Ik heb de update gedaan, maar geen draadloze CarPlay. Maar ook 'automatisch ramen dicht in tunnel' is niet te vinden. Er staat "Ga naar [Instellingen] > [Voertuig] > [Klimaat] > [Buitenlucht blokkeren] " maar die optie Klimaat staat er niet in. De enige wijziging die ik heb gevonden is dat de knop "annuleer route" (wanneer je een route ingesteld hebt staan) nu geen tekst meer, maar een symbooltje is. Ik zie bij info wel dat het Quote
Kenniani Posted November 6, 2023 Posted November 6, 2023 (edited) Jammer, heb je telefoon wel eerst verwijderd en daarna opnieuw verbonden? Edited November 6, 2023 by Kenniani Quote
Wim-A Posted November 6, 2023 Posted November 6, 2023 Nee, daar ben ik niet eens meer aan begonnen toen ik ook de andere 'verbeteringen' niet kon vinden. Quote
Patrick T. Posted November 6, 2023 Posted November 6, 2023 3 uur geleden, zei ldzwolle: Ik kreeg dus wel de update voor de PHEV via OTA en zag hem voor de rest ook nergens tussen staan... had al per ongeluk op de update knop gedrukt.... tja we zullen zien of het een verbetering is Vrijdag a.s. moeten voor ons eerste jaarlijks onderhoud maar heb ondertussen al de vraag in mail vooraf gestuurd. Ben benieuwd wat men er allemaal zal vertellen. Wel ideaal dat er een update is voor alle andere maw de Sportage PHEV bezitters zullen nu toch aan de bel gaan trekken als er voor hen/ons geen oplossing komt. Quote
Wim-A Posted November 6, 2023 Posted November 6, 2023 Ik heb de update gedaan, maar er is geen 'automatisch ramen dicht in tunnel'. Er staat "Ga naar [Instellingen] > [Voertuig] > [Klimaat] > [Buitenlucht blokkeren] " maar die optie Klimaat staat er niet in. Quote
Murcielaygo Posted November 6, 2023 Posted November 6, 2023 Voor Wireless CarPlay en ramen sluiten zal wel de hardware aanwezig moeten zijn. Als die er niet is kan de software ondersteunen wat hij wil, maar er IS dan niets om te ondersteunen... Quote
R2D2 Posted November 6, 2023 Posted November 6, 2023 (edited) Net even snel gekeken na de update. Volume indeling is anders geworden bij de harman kardon uitvoering. Morgen maar ervaren of ik het beter vind klinken. Geen AA trouwens maar had ook niet anders verwacht. Misschien komt dit in de store als optie. Edited November 6, 2023 by R2D2 Quote
Willem68 Posted November 6, 2023 Posted November 6, 2023 Zoals ik het zie, zijn de opties draadloos carplay of android auto en ramen sluiten in tunnel alleen beschikbaar bij de ccNC versie van de software/navigatie. Momenteel heeft alleen de nieuwe EV9 deze versie. Dus bij de EV9 zal het wel lukken. Quote
R2D2 Posted November 6, 2023 Posted November 6, 2023 (edited) 1 uur geleden, zei Wim-A: Ik heb de update gedaan, maar er is geen 'automatisch ramen dicht in tunnel'. Er staat "Ga naar [Instellingen] > [Voertuig] > [Klimaat] > [Buitenlucht blokkeren] " maar die optie Klimaat staat er niet in. Heb ik wel bij gt plus uitvoering volgens mij. Zal morgen even checken. Edited November 6, 2023 by R2D2 Quote
Rick Posted November 6, 2023 Posted November 6, 2023 update.kia.com/EU/NL/updateNoticePopup/lG1GAU Geen nieuwe versie voor de PHEV, op de site iig. Quote
Rick Posted November 6, 2023 Posted November 6, 2023 57 minuten geleden, zei Willem68: Zoals ik het zie, zijn de opties draadloos carplay of android auto en ramen sluiten in tunnel alleen beschikbaar bij de ccNC versie van de software/navigatie. Momenteel heeft alleen de nieuwe EV9 deze versie. Dus bij de EV9 zal het wel lukken. Indd alleen voor nieuwe EV modellen Quote
Rick Posted November 6, 2023 Posted November 6, 2023 (edited) Op 5-11-2023 om 16:52, zei ldzwolle: Net een melding gekregen of ik een ota update wil doen. Nou ja als je een software probleem phev hebt dan vooruit dan maar ben benieuwd Die heb ik ook gekregen en is NIET de nieuwste update, zie lijst met firmware versie. PHEV doet niet mee met de nieuwste software update > L.001.001.231102 Wat mijn punt meer en meer bevestigd, het is niet de software waar een fout in zit, maar de hardware/auto zelf. Edit: De US software eindigt op 230919 update.kia.com/US/EN/updateNoticePopup/oQuJ3U het wordt steeds gekker. Edited November 6, 2023 by Rick Quote
Kenniani Posted November 6, 2023 Posted November 6, 2023 2 uur geleden, zei Murcielaygo: Voor Wireless CarPlay en ramen sluiten zal wel de hardware aanwezig moeten zijn. Als die er niet is kan de software ondersteunen wat hij wil, maar er IS dan niets om te ondersteunen... De hardware is er, het is een licentie kwestie. Zou mooi zijn als iemand ontdekt hoe je dit kan enablen. Quote
Recommended Posts