Sportage 5
2021 -> heden
Alles over de Kia Sportage 5 vind je hier
354 topics in dit forum
-
- 3 antwoorden
- 804 weergaven
In mijn kia sportage gt-line van 2019 kan ik geen cordinaten in het navigatie systeem zetten. Vul ik coordinaten in krijg ik de boodschap niet gevonden. Wel staat er dan onder 3 mogelijkheden poi, adres, coordinaten. Geen van deze optie kan je aanklikken. Dealer weet het ook niet. Wie kan mij helpen? Vast bedankt. groet Berend
Laatste antwoord door elsinga, -
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 2,8k weergaven
Op autoweek zijn foto’s geplaatst van de ge-update Hyundai Tucson. Weliswaar nog gecamoufleerd. Autoweek artikel Zal de Sportage volgen? Het is wel het directe zusje van de Tucson ook al zou het wel erg snel zijn na het huidige model.
Laatste antwoord door PhaseShifter, -
- 2 volgers
- 39 antwoorden
- 9,3k weergaven
Update navigatie is beschikbaar sinds 14 juni. Benieuwd of hij ook OTA gaat. Update juni 2023
Laatste antwoord door BarneyRubble, -
- 0 antwoorden
- 935 weergaven
Gisteravond ging mijn Sportage niet meer uit en kon ook geen drivemode selecteren en ambiant verlichting branden rood, dat is niet fijn als je half uit een parkeervak steek. Kreeg ook waarschuwingen over het uitschakelen van componenenten ivm ontladen 12 volt accu en die was ook redelijk ontladen zij de app. Na een half uur op allerlei knoppen indrukken ben ik uit gestapt en met key in mijn hand van de auto gelopen en dat leek te helpen. Heeft iemand dit al eens meer gehad en is daar een soort reset voor?? Kia hulpdient gaf aan 10 sec startknop ingedrukt houden . Groet Ruud Ps hebben jullie ook last van netwerkfouten is de Kia conect app?
Laatste antwoord door Ruud Alblas, -
Benzine meter
door Ortu- 2 volgers
- 19 antwoorden
- 2,5k weergaven
Ik heb een sportage HEV april 2022. Sinds juni 22 problemen met disfunctionerende benzine meter. Garage geeft vandaag aan dat dit een producteigenschap is en dat het niet verholpen kan worden. Als het een produkteigenschap is dan zou dit probleem bekend moeten zijn bij anderen. Wie heeft ook problemen met de brandstofmeter???
Laatste antwoord door Edwin-HEV, -
- 11 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo allemaal ik heb sinds kort een sportage 1.6 T-GDI HYBRID GT-PLUSLINE Weet iemand of ik Tv/ Dvd kan laten uitschakelen / vrijschakelen ?
Laatste antwoord door Kenniani, -
- 0 antwoorden
- 729 weergaven
Hè hè, eindelijk ben ik erachter hoe je de ruimteventilatie in kunt schakelen ZONDER dat de verbrandingsmotor gaat draaien 🤔 Op vochtige dagen ff een boodschap doen (korte afstand) was een uitdaging om de voorruit en zijruiten droog te houden als je op EV modus rijden wil. Gewoon de ventilatie draaiknop voor de gewenste temperatuur op standje LO draaien en de AC-uitschakelen. Op de ventilator snelheid toetsen de gewenste verversings-flow van buitenlucht regelen van 1 t/m 8 en je ramen blazen gewoon droog😝
- 1 antwoord
- 734 weergaven
Ik heb nu al twee keer de rode koelvloeistof moeten laten bijvullen op 26.000 km en 31.000 km. Beide keren ca halve liter, peil zat onder min. . Volgens de dealer is dit normaal. Ik heb dit bij andere (nieuwe) auto’s nog nooit hoeven doen. Het motor-koelsysteem is toch een gesloten systeem, lijkt me niet ok. Iemand dezelfde ervaring? PHEV GT-Plusline 03-2023.
Laatste antwoord door ldzwolle, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 849 weergaven
Collega Sportage rijders Heeft 1 van jullie ervaring met een fietsendrager en de veiligheid functies van de auto. Zoals adaptive cruise controle en dodehoek detectie? Bij diverse Kia/Hyundai modellen wordt dit uit geschakeld omdat de auto denkt dat er een aanhanger/caravan achter de auto hangt en dan snap ik dat. Maar een fiesten drager is een ander geval. In de Niro is hiervoor een update geweest en de dealer geeft aan dat dit bij de sportage niet voorkomt. Maar ik was benieuwd of er iemand ervaring had met een fietsen drager Groet Ruud
Laatste antwoord door KiAuke, -
- 6 antwoorden
- 3,1k weergaven
Ik heb begin 2023 een nieuwe Sportage GT-Plusline HEV aangeschaft. Inmiddels 15.000 km gereden en een afspraak gemaakt voor de eerste (olie)beurt. De dealer geeft aan hier 1:15u voor nodig te hebben, en berekent het naar hun zeggen door Kia verplichte tarief van 296 EUR. Ik vind dat extreem, en denk dat het eerder de helft zou mogen kosten. Maar ik heb geen keus: wanneer ik ooit een beroep op garantie wil doen moet ik de auto door een dealer laten onderhouden. Eigenlijk betaal je de 7-jaars garantie waar ze bij aankoop mee pronken dus gewoon zelf middels de onderhoudstarieven. Ik vraag me af of Kia deze verplichting wel op mag leggen aan dealers, en wat mijn rechten …
Laatste antwoord door Mave, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 526 weergaven
Beste kia rijders Ik heb een kia sportage gt uit 2023 Kom ik van de week bij onze auto zit er een ster in me linker achterlicht maar je voelt niks aan de buitenkant is van binnenuit lijkt het. Heel apart ben ik bij de kia dealer geweest om te vragen hoe het kon ik zeg fabrieks misschien hun zeggen geen andere meldingen gekregen met dezelfde situatie misschien iemand een idee vervangen kost mij bij de dealer €1.100,00 voor dat driehoekje op me kofferbak omdat het led is zijn ze gek . Gr menno
Laatste antwoord door Kiawar, -
Velgen Poederlakken
door gios- 0 antwoorden
- 429 weergaven
Hallo, Wie van jullie heeft de velgen laten poeder coaten ? En wat waren hier de kosten van ,evt. een adresje in Limburg?
Laatste antwoord door gios, -
Drivetrain
door AdV- 1 antwoord
- 891 weergaven
Ik hou van techniek. En ik heb een Sportage HEV besteld. Nu probeer ik uit te zoeken hoe het apparaat in elkaar zit. Van Toyota bijvoorbeeld staat het hybridesysteem uitgebreid op het www. Maar deze Kia niet. Heeft iemand deze gegevens? Ben met name geïnteresseerd in de koppeling (nat/droog/koppelomvormer etc) en hoe de electromotor daar tussen is gezet
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
Helaas bleef de laadklep een klein stukje open staan en schoot hij bij de wasstraat helemaal open. Het advies van de garage was de deuren op slot te doen maar ook dat hielp niet. Zijn nu door de meneer van de verkoop geholpen en het blijkt een probleem van de klep te zijn, die is misvormd. Het is bij 3 andere auto's bekend in Nederland maar er zullen wel meer volgen
Laatste antwoord door kras, -
alarminstallatie 1 2
door patrick61- 1 volger
- 30 antwoorden
- 6k weergaven
zit er standaard een alarminstallatie op de sportage 22 PHEV die heb je volgens mij nodig voor de verzekering
- 5 antwoorden
- 827 weergaven
Weten jullie toevallig hoe je die verfstippen van de band af verwijderd? Welk spul gebruiken jullie daar voor?
Laatste antwoord door Rubenvdhoek, -
Omdat er her en der best e.e.a. wordt geplaatst over kleine ergernissen, functies die 'ontbreken', foutjes en dingen die nog steeds niet duidelijk zijn heb ik hier een topic gemaakt waar we dit even bij elkaar kunnen laten komen. Graag het probleem/ergernisje hier melden. Leg ook uit wat er precies gebeurt of niet klopt of wat eraan stoort. Geef indien ook een voorbeeld van hoe het volgens jou zou horen of beter zou kunnen. Voorbeeld: Navigatie - Richting aangeven/stem is te laat, afslag al gehad en de stem komt dan pas met "nu rechtsaf slaan". Oplossing - Software update, vorige systemen hadden dit probleem niet. Als we genoeg punten verzamelen waar m…
Laatste antwoord door Wim-A, -
- 4 antwoorden
- 753 weergaven
Goedenavond medegebruikers, Wie is het ook al opgevallen dat de lak van de auto er uit ziet als een sinaasappel !!!
Laatste antwoord door Renzo4000, -
Ik ben benieuwd naar het werkelijke verbruik van de nieuwe Sportage. Van de (mild)Hybride weet ik de beloofde waardes niet. De PHEV zou 77KM elektrisch kunnen rijden en daarmee gemiddeld "1 op 100" verbruiken. Ook erg benieuwd naar het verschil tussen stad en snelweg, en de verschillen tussen de soorten Hybride.
Laatste antwoord door Henri497, -
Instelling optie Navigatie begeleiding Smart Cruis Controle ontbreek Sportage model 2024 HEV Dynamic plus uitvoering
door JosRia- 2 volgers
- 12 antwoorden
- 2,5k weergaven
NSCC-C FUNCTIE PRIJSLIJST.pdf Ik heb een nieuwe (in November 2023) afgeleverde Sportage HEV Dynamic plus model 2023 / 2024. De Sportage beschikt volgens de specificatie uit de prijslijst vanaf de Dynamic uitvoering over een smart cruise controle functie waarbij de snelheid automatisch door het Navigatiesysteem geregeld wordt. Volgens de beschrijving houdt dit in dat de wagen, een keer op de toegestane snelheid ingesteld, automatisch vaart mindert bij bochten en na de bocht weer naar de ingestelde (toegestane) snelheid gaat, ook moet het al;s je een route ingesteld heb voor de afslag snelheid minderen. Verder reageert het systeem op de snelheids…
Laatste antwoord door JosRia, -
- 8 volgers
- 209 antwoorden
- 62,8k weergaven
Kia Connect App – Remote services Een nieuw niveau van comfort en controle Laten we elkaar hier wegwijs maken met de optie's: Kia Connect en Kia Connect Services. Volgens mijn Dealer is dit nu gratis te gebruiken en zullen er hier genoeg vragen en tips over komen. https://www.kia.com/nl/service/onderweg/kia-connect/
- 1 volger
- 7 antwoorden
- 1,2k weergaven
Van de week mijn Sportage gewassen en toen viel me een paar dingen op bij het materiaal van de unit van de mistlampen voor en achter, zie de foto's. Is dit Oxidatie of zoiets dergelijks en hebben meerdere dit nu ook? , mijn Sportage is eind Mei 2 jaar.
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik heb een Kia Sportage 5 DynamicPlus van 2022. Deze heeft een electrische achterklep. Weet iemand hoe ik de werking kan uitschakelen om lange stukken te kunnen vervoeren die een stukje uit de auto steken?
Laatste antwoord door Bert67, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 908 weergaven
Welke spiegel worden door sportage 5 rijders gebruikt? Dit jaar gaan wij ook een sportage 5 rijden en nemen we afscheid van onze skoda octavia. Bij de octavia gebruikten we Milenco spiegels. Zijn deze ook bij de sportage 5 te gebruiken? Gebruikt er iemand een ander merk waar hij/zij erg tevreden over is? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Laatste antwoord door Jan2, -
- 1 volger
- 37 antwoorden
- 19,7k weergaven
Al meerdere keren een verzoek voorbij zien komen voor de Nederlandse handlleiding van de Sportage 5 Dus hierbij toegevoegd Handleiding Sportage HEV MY 2022.pdf
Laatste antwoord door Katja,