Sportage 5
2021 -> heden
Alles over de Kia Sportage 5 vind je hier
342 topics in dit forum
-
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Helaas bleef de laadklep een klein stukje open staan en schoot hij bij de wasstraat helemaal open. Het advies van de garage was de deuren op slot te doen maar ook dat hielp niet. Zijn nu door de meneer van de verkoop geholpen en het blijkt een probleem van de klep te zijn, die is misvormd. Het is bij 3 andere auto's bekend in Nederland maar er zullen wel meer volgen
Laatste antwoord door kras, -
alarminstallatie 1 2
door patrick61- 1 volger
- 30 antwoorden
- 5,6k weergaven
zit er standaard een alarminstallatie op de sportage 22 PHEV die heb je volgens mij nodig voor de verzekering
Laatste antwoord door BarneyRubble, -
- 5 antwoorden
- 718 weergaven
Weten jullie toevallig hoe je die verfstippen van de band af verwijderd? Welk spul gebruiken jullie daar voor?
Laatste antwoord door Rubenvdhoek, -
Omdat er her en der best e.e.a. wordt geplaatst over kleine ergernissen, functies die 'ontbreken', foutjes en dingen die nog steeds niet duidelijk zijn heb ik hier een topic gemaakt waar we dit even bij elkaar kunnen laten komen. Graag het probleem/ergernisje hier melden. Leg ook uit wat er precies gebeurt of niet klopt of wat eraan stoort. Geef indien ook een voorbeeld van hoe het volgens jou zou horen of beter zou kunnen. Voorbeeld: Navigatie - Richting aangeven/stem is te laat, afslag al gehad en de stem komt dan pas met "nu rechtsaf slaan". Oplossing - Software update, vorige systemen hadden dit probleem niet. Als we genoeg punten verzamelen waar m…
Laatste antwoord door Wim-A, -
- 4 antwoorden
- 696 weergaven
Goedenavond medegebruikers, Wie is het ook al opgevallen dat de lak van de auto er uit ziet als een sinaasappel !!!
Laatste antwoord door Renzo4000, -
Ik ben benieuwd naar het werkelijke verbruik van de nieuwe Sportage. Van de (mild)Hybride weet ik de beloofde waardes niet. De PHEV zou 77KM elektrisch kunnen rijden en daarmee gemiddeld "1 op 100" verbruiken. Ook erg benieuwd naar het verschil tussen stad en snelweg, en de verschillen tussen de soorten Hybride.
Laatste antwoord door Henri497, -
Instelling optie Navigatie begeleiding Smart Cruis Controle ontbreek Sportage model 2024 HEV Dynamic plus uitvoering
door JosRia- 2 volgers
- 12 antwoorden
- 2,3k weergaven
NSCC-C FUNCTIE PRIJSLIJST.pdf Ik heb een nieuwe (in November 2023) afgeleverde Sportage HEV Dynamic plus model 2023 / 2024. De Sportage beschikt volgens de specificatie uit de prijslijst vanaf de Dynamic uitvoering over een smart cruise controle functie waarbij de snelheid automatisch door het Navigatiesysteem geregeld wordt. Volgens de beschrijving houdt dit in dat de wagen, een keer op de toegestane snelheid ingesteld, automatisch vaart mindert bij bochten en na de bocht weer naar de ingestelde (toegestane) snelheid gaat, ook moet het al;s je een route ingesteld heb voor de afslag snelheid minderen. Verder reageert het systeem op de snelheids…
Laatste antwoord door JosRia, -
- 9 volgers
- 209 antwoorden
- 60,4k weergaven
Kia Connect App – Remote services Een nieuw niveau van comfort en controle Laten we elkaar hier wegwijs maken met de optie's: Kia Connect en Kia Connect Services. Volgens mijn Dealer is dit nu gratis te gebruiken en zullen er hier genoeg vragen en tips over komen. https://www.kia.com/nl/service/onderweg/kia-connect/
- 1 volger
- 7 antwoorden
- 1,1k weergaven
Van de week mijn Sportage gewassen en toen viel me een paar dingen op bij het materiaal van de unit van de mistlampen voor en achter, zie de foto's. Is dit Oxidatie of zoiets dergelijks en hebben meerdere dit nu ook? , mijn Sportage is eind Mei 2 jaar.
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik heb een Kia Sportage 5 DynamicPlus van 2022. Deze heeft een electrische achterklep. Weet iemand hoe ik de werking kan uitschakelen om lange stukken te kunnen vervoeren die een stukje uit de auto steken?
Laatste antwoord door Bert67, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 825 weergaven
Welke spiegel worden door sportage 5 rijders gebruikt? Dit jaar gaan wij ook een sportage 5 rijden en nemen we afscheid van onze skoda octavia. Bij de octavia gebruikten we Milenco spiegels. Zijn deze ook bij de sportage 5 te gebruiken? Gebruikt er iemand een ander merk waar hij/zij erg tevreden over is? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Laatste antwoord door Jan2, -
- 1 volger
- 37 antwoorden
- 18,7k weergaven
Al meerdere keren een verzoek voorbij zien komen voor de Nederlandse handlleiding van de Sportage 5 Dus hierbij toegevoegd Handleiding Sportage HEV MY 2022.pdf
Laatste antwoord door Katja, -
DAB Signaal 1 2
door Rick- 4 volgers
- 33 antwoorden
- 7,5k weergaven
Wegens meerdere berichten over slechte kwaliteit/signaal van de DAB antenne. Ook een topic over op deze site: https://www.kiaownersclub.co.uk/threads/dab-issues-on-gt-line-s-hev.64889/
Laatste antwoord door Peter van der Vlies, -
klep benzine
door Ortu- 13 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo Ik heb vorig jaar april de nieuwe Kia sportage HEV gekocht. Sinds maand 4 heb ik een disfunctioneerden benzine meter, waarvan probleem tot op heden nog niet is opgelost. Daarnaast een deksel van de benzinetank die na verloop van tijd niet meer aansluit op de carrosserie. Met andere woorden de deksel komt aan een zijde van de carrosserie af. Mij wordt gezegd in de garage dat dit een euvel is van de nieuwe Kia Sportage 2022 Zijn er meermensen die dit euvel kennen?
Laatste antwoord door Peter van der Vlies, -
Andere velgen
door gios- 1 volger
- 8 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo medegebruikers, Waarom zitten er foei lelijke velgen op een GT+ Line Hybride ? Wie deelt deze mening
Laatste antwoord door Kenniani, -
Goedemiddag heb sins 5 weken Kia sportage Gt plusline bij het achteruit rijden hoorde je een gepingel maar nu niet meer wat kan dat zijn ?
Laatste antwoord door gjklasens, -
Voice Commands
door Rick- 2 volgers
- 9 antwoorden
- 1,8k weergaven
Wie weet er een lijstje te vinden van Spraak Commando's? Er moet heel veel mogelijk zijn, zoals de ganse airco/temp bedienen e.d. Maar ik heb geen idee welke commando's of worden/termen gebruikt moeten worden.. Kan ook nergens een lijstje vinden. Iemand meer ervaring hierin?
Alarmsysteem Sportage
door raz- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hoi, weet lemand welk beveiligingssysteem de Sportage vanuit de fabriek heeft ? Heeft deze ook een alarm dat afgaat bij de deuren zodra lemand de deuren probeert te forceren ?
- 1 volger
- 1 antwoord
- 758 weergaven
Sporadisch gebruik van dakdragers op vorige auto’s, deed mij beseffen dat ik voor de NQ5 niet teveel wil uitgeven aan een paar dwarsverbinders. Bij Amazon op de gok deze (€105,-) besteld. (Zij hebben heel goede retour-voorwaarden voor als het schroot blijkt te zijn, of niet icm schuifdak toepasbaar blijkt) https://www.amazon.nl/dp/B0C5JRFB8M?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details Passen goed! Ook de schuifpui gaat open als je ze monteert op 26cm van de voorzijde en op max. 32cm aan de achterzijde. Windgeruis valt reuze mee, maar bij 100+ kmu verschijnt er een fluit-toontje. Nu nog een anti-fluitstripje monteren…
Laatste antwoord door PeterZ4, -
- 2 antwoorden
- 710 weergaven
Hey, lk beschik binnenkort over de nieuwe Sportage 5 GT+ en vroeg me af of lk m’n muziek die lk op m’n telefoon afspeel (via Bluetooth gekoppeld met Sportage audiosysteem) tegelijkertijd kan afspelen naast actieve navigatie op de sportage ? Of wordt de Bluetooth audio van m’n telefoon dan tijdelijk geblokkeerd zolang de navigatie nog actief loopt ? ls er dan een alternatieve oplossing om dat te voorkomen / omzeilen en hoe doen jullie dat ?
Laatste antwoord door SpeedyG, -
- 3 antwoorden
- 893 weergaven
Hallo passen de velgen 17 inch van een sportage 4 ook op de nieuwe sportage 5 , alvast bedankt voor het antwoord , Gr Ferdinand
Laatste antwoord door Jim Gubbels, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 712 weergaven
Ja hoor, gistermiddag een beste laag sneeuw in Drenthe, ben daar weer een weekje op vakantie. In principe gebruikt de PHEV tijdens het rijden de 4WD indien nodig, dit zie je dus in je clusterscherm netjes aangegeven, voornamelijk met gasgeven zie je direct dat hij de achterwielen ook direct meepakt. Maar nu ff in een lekker pakje sneeuw, eerst zonder de instelling 4WD ff flink gasgeven en door zijn vermogen hield ie hem niet echt in een rechte lijn en begon weg te slippen, bij normaal gas geven was dit niet gebeurd hoor🤭 Toen de 4WD op Snow gezet en dan zie je in het cluster dat bij het minst geringste gas geven de 4 wielen exact hetzelfde vermogen krijgen,…
- 3 volgers
- 25 antwoorden
- 3,4k weergaven
Zal em meteen installeren via USB, ben benieuwd of het probleem nu eindelijk verholpen is! update.kia.com/EU/NL/updateNoticePopup/lG1GAU
Laatste antwoord door Wim-A, -
Windgeruis
door Kiawar- 1 volger
- 3 antwoorden
- 700 weergaven
Hallo allemaal, Na 3000 km (HEV) vallen mij toch wel een aantal dingen op. Zo hoor ik bij het gaspedaal een lichte klik als ik deze indruk en valt mij op dat er aan de rechter (passagier) zijde (veel) meer windgeruis is dan aan de bestuurders kant. Valt dat iemand ook op en is dit normaal? Windgeruis is vaak bij auto’s maar wel vreemd dat dit aan de ene kant duidelijker hoorbaar is dan aan de andere kant.
Laatste antwoord door Rob18, -
- 2 volgers
- 6 antwoorden
- 1k weergaven
Het valt me op dat elke keer als ik bij de auto kom, er een vochtplek ligt onder de rechterachterkant. Ik geloof niet dat de condens van de airco er achteraan uitkomt, maar wat is het dan? 2023 HEV Dynamic Plus.
Laatste antwoord door Paul12,