Jump to content

Recommended Posts

Posted

Weten jullie toevallig hoe je die verfstippen van de band af verwijderd? Welk spul gebruiken jullie daar voor? 

image.png.2ee411399214dc74a9b7e14fb0ab6985.png

Posted

Niet verwijderen! Dit is een z.g. montagestip! Bij nieuwe banden word de stip bij het ventiel gemonteerd, zodat je zo weinig mogelijk onbalans krijgt! Dat beetje wat er nog overblijft (onbalans} word er uitgebalanceerd!

• Like 1
Posted

Tijdens het wassen met de hogedrukspuit weggespoten. Vond de rode stip erg lelijk staan op de band. Is inderdaad om aan te geven wat de beste plek is om ter hoogte van het ventiel te monteren.

Bij een nieuwe band wordt de velg toch altijd opnieuw gebalanceerd. 

Posted

Jammer dat nog weinig technici hiervan op de hoogte zijn. Mijn Sportage was bij aflevering voorzien van all season banden maar op alle 4 velgen staan de stippen op een willekeurige plek en is de velg voorzien van onnodig veel balansgewichten binnen in de velg........

Posted (edited)

Mijn monteur kijkt niet naar die stip zei hij ,hij had een ander werkwijze ,2 banden erop laten leggen bij niet één een loodje ,stond precies op 0.  De andere band maar een paar gram.

Edited by 1500vulcano
Tik fout
Posted

Dank voor de reacties. de stipjes staan bij mij ook niet tegenover het ventiel en trilt de wagen niet in het stuur tijdens het rijden. Ik denk dat hij prima is uitgelijnd.

Ik kies er wel voor om ze te verwijderen maar dat is puur vanwege de looks.