Jump to content

Recommended Posts

Posted

Van de week mijn Sportage gewassen en toen viel me een paar dingen op bij het materiaal van de unit van de mistlampen voor en achter, zie de foto's.

Is dit Oxidatie of zoiets dergelijks en hebben meerdere dit nu ook? , mijn Sportage is eind Mei 2 jaar. 

20240131_204707.jpg

20240131_204732.jpg

20240129_151701.jpg

20240131_204803.jpg

20240129_151537.jpg

Posted

De foto's zijn wat lastig te beoordelen. Zie ik bijv. ook water oid nog op de lak op je foto's? Zoals hier:

image.png.ddfbce4865763ce2fa80a57b9a171e0b.png

Of zit dit echt in de lak? Want dan is dit heel erg slecht en gewoon een lakdefect wat m.i. onder garantie opgelost moet worden.

Als je dit soort plekjes bedoelt:

image.png.287ace14e509a39dfd65a6caf91509ba.png

Dat lijkt me eerder te komen door ingevreten zout/pekel. Als dit niet door de blanke laklaag heen is gegaan kan je dat nog wel weg krijgen. Je kan eerst eens proberen te "kleien" (let wel op dat je kans op marring hebt) en lukt dat niet dan zou je kunnen polijsten.

Posted
32 minuten geleden, zei Renzo4000:

De foto's zijn wat lastig te beoordelen. Zie ik bijv. ook water oid nog op de lak op je foto's? Zoals hier:

image.png.ddfbce4865763ce2fa80a57b9a171e0b.png

Hoi Renzo,

Of zit dit echt in de lak? Want dan is dit heel erg slecht en gewoon een lakdefect wat m.i. onder garantie opgelost moet worden.

Als je dit soort plekjes bedoelt:

image.png.287ace14e509a39dfd65a6caf91509ba.png

Dat lijkt me eerder te komen door ingevreten zout/pekel. Als dit niet door de blanke laklaag heen is gegaan kan je dat nog wel weg krijgen. Je kan eerst eens proberen te "kleien" (let wel op dat je kans op marring hebt) en lukt dat niet dan zou je kunnen polijsten.

De foto die jij omcirkeld hebt is zeker ook geen water meer, ik was alles netjes aan het droogzemen en toen zag ik dit over bleef en als je er over heen voelt dan voelt het ook als ruw aan en zit dus echt in de lak, die foto is van de mistlampen voor op dezelfde plekken links en rechts, dit moet een materiaal fout zijn zoals jij ook beweerd.

Posted
2 uur geleden, zei BarneyRubble:

De foto die jij omcirkeld hebt is zeker ook geen water meer, ik was alles netjes aan het droogzemen en toen zag ik dit over bleef en als je er over heen voelt dan voelt het ook als ruw aan en zit dus echt in de lak, die foto is van de mistlampen voor op dezelfde plekken links en rechts, dit moet een materiaal fout zijn zoals jij ook beweerd.

Dan is het een zeer ernstig lakdefect, waarschijnlijk ergens tijdens het spuitproces niet goed gegaan. Snel even langs de dealer gaan en (kosteloos) onder garantie laten herstellen.

Posted
4 uur geleden, zei PhaseShifter:

Slecht ontvet alvorens het mat-chroom (kunststof) laagje er op ging vermoed ik!?

Klein garantie claimpje voor je dealer vinnik!

Ga er zeker eerdaags mee naar de dealer, ik laat weten hoe dit afloopt.😉

• 4 weeks later...
Posted
5 minuten geleden, zei PhaseShifter:

En? Opgelost?🙄

Door omstandigheden ben ik er nog niet voor bij de Dealer geweest, wordt zeker vervolgd, .