Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik vind dat de DAB ontvangst echt slecht is bij de nieuwe sportage en eigenlijk niet acceptabel.

Kanalen die ik moeiteloos bij mijn vorige auto ontving zijn hier gewoon niet te beluisteren en regelmatig wegvallen van bijvoorbeeld radio 2 of andere algemene zenders.

• Sad 1
Geplaatst
1 uur terug, zei R2D2:

Ik vind dat de DAB ontvangst echt slecht is bij de nieuwe sportage en eigenlijk niet acceptabel.

Kanalen die ik moeiteloos bij mijn vorige auto ontving zijn hier gewoon niet te beluisteren en regelmatig wegvallen van bijvoorbeeld radio 2 of andere algemene zenders.

Oh echt, dacht juist dat DAB dat probleem oploste en niet zoals bij FM wegvalt/stoort.
Hoe is het met de rest van de ontvangst? NAV/SAT, 4/5g ?

Geplaatst
22 minuten geleden, zei Rick:

Oh echt, dacht juist dat DAB dat probleem oploste en niet zoals bij FM wegvalt/stoort.
Hoe is het met de rest van de ontvangst? NAV/SAT, 4/5g ?

Bij NAV/SAT, 4/5g heb ik nog geen problemen ondervonden.

Een kennis van mij heeft ook de nieuwe sportage en ervaart ook de DAB ontvangst als slecht.

Geplaatst
4 uur geleden, zei R2D2:

Bij mij valt soms DAB ontvangst weg als ik in de buurt van een bepaalde GSM mast rijdt. Over het algemeen weinig last van, maar wel altijd op hetzelfde stukje weg even geen ontvangst. De vooruitgang zullen we maar zeggen.

Geplaatst
Op 9-8-2022 om 19:25, zei Geer00:

1. Dat de verbrandingsmotor en de elektromotor elkaar afwisselen zoals door mij beschreven is een hard feit.

2. Dat afwisselen kan ik niet beïnvloeden, het systeem regelt dat zelf, ook al zou ik het anders willen (hetgeen duidelijk niet het geval is).

3. Dat de HEV zo zuinig is als hij is, is het gevolg van deze afwisseling, meer in het bijzonder de werking van het elektrisch rijden. Met alleen een verbrandingsmotor is het namelijk op zeker ONMOGELIJK om met een auto van in totaal 1.700 kilo een verbruik van 1:20 tot 25 (zoals jij zegt) te halen.

Dat de HEV zo zuinig is als hij is, is dus ook alleen maar te danken aan de aanwezigheid van de mogelijkheid om elektrisch te rijden (20% van de tijd zoals door mij omschreven) hoe jij dan ook denkt over de vermeende inefficiëntie van het systeem.

Ik denk dat we het hierbij dan ook maar moeten laten. We vermoeien anderen alleen maar met onze discussie, vrees ik. Laat een ieder maar zijn of haar eigen conclusies trekken.

Wat misschien zou kunnen is dat de verbrandingsmotor, door het opladen van de accu, in het meest gunstige deel van het werkingsgebied zit, waardoor er inderdaad toch voordeel behaald wordt. Denk ik zo juist pas aan. Ik heb te weinig kennis van de verbrandingsmotor en ga eens zoeken op het grote wereldwijde web.

Geplaatst
19 minuten geleden, zei Peerke07:

Wat misschien zou kunnen is dat de verbrandingsmotor, door het opladen van de accu, in het meest gunstige deel van het werkingsgebied zit, waardoor er inderdaad toch voordeel behaald wordt. Denk ik zo juist pas aan. Ik heb te weinig kennis van de verbrandingsmotor en ga eens zoeken op het grote wereldwijde web.

Ja, gevonden denk ik: https://www.thomasmore.be/sites/default/files/Eindverslag PWO_RBV Acceleratietesten op hybride voertuigen en testen op energierecuperatie 2.pdf op pagina 8 wordt het mysterie (voor mij althans) uitgelegd. De verbrandingsmotor wordt bij constante snelheid efficiënter ingezet als de accu wordt opgeladen. Dat geeft zo veel voordeel dat het nadeel van laadverliezen ruimschoots wordt gecompenseerd. Dat leer je dan weer niet bij de natuurkundeles op de middelbare school 😳.

• Like 4
Geplaatst

Een ergernisje: Wanneer de passagierstoel onbezet is en ik rijd over een oneffenheid rammelt de rugleuning van deze stoel behoorlijk. Ik ga daar volgende week mee naar de dealer.

Geplaatst
1 uur terug, zei Geer00:

Een ergernisje: Wanneer de passagierstoel onbezet is en ik rijd over een oneffenheid rammelt de rugleuning van deze stoel behoorlijk. Ik ga daar volgende week mee naar de dealer.

Niet zoals het hoort, dus dealer zou dat moeten oplossen. Hier geen bijgeluiden tot nu toe.

Geplaatst

Ik stoor mij aan het geluid/piepjes bij het achteruit rijden en als de elektrische achterklep opengaat.

Vooral in de avond en s'nachts als het stil is op straat.

Geplaatst

OBD Eleven werkt echt alleen maar op auto's uit de VAG groep: VW, Audi, Seat, Skoda, Bentley en Lamborghini. (misschien horen er nog meer bij??)

Bij Kia en Hyundai werkt het in elk geval niet (en ik heb 't wel even geprobeerd in mijn Kia).

Geplaatst

App's als CarScanner (en er zullen er meer zijn) kunnen met een goede OBD dongle wel foutcodes uitlezen en (vaak/soms?) wissen, maar of je daarmee echt in de software van de auto wil gaan 'rommelen'?

Bij VAG auto's gaat dat al vaak genoeg (ernstig) mis, OBD Eleven heeft een aantal 'one click app's' voor VAG, waar het wel veilig mee kan.

Geplaatst
Op 11-8-2022 om 11:36, zei R2D2:

Helemaal met je eens, mijn zoon heeft Dab+ in zijn Clio en verliest nooit signaal, mijn Sportage PHEV Dynamicplus verliest ook met regelmaat zijn Dab+ signaal met haperen en stiltes als gevolg, ik ben dus ook erg benieuwd of een toekomstige update dit kan oplossen want zou anders niet weten wat er verder nog aan gedaan kan worden, laten diegene die dit zelfde probleem hebben elkaar hier op de hoogte houden.😉

Geplaatst

Kunnen we even een lijstje stapelen? :P

- Auto parkeren 

- Nav problemen .... ?

- DAB Probleem

- Adabtive Cuiscontrole was iets mee..

Even overzichtelijk, of kan ik een lijstje bovenaan pinnen wat men kan bijwerken?

Geplaatst

En is er nog iemand waarbij de instellingen zomaar gereset zijn?

Geplaatst

Gisteren mijn Kia Sportage HEV GT-Line opgehaald. Wat een fijne auto in in te rijden. Ik stoor me nu vooral aan de opstart geluidjes als de auto gestart is. Weet niet of dit uitgezet kan worden?

Geplaatst
Op 19-8-2022 om 16:07, zei Geer00:

Ik ervaar hetzelfde met mijn HEV GT-Line. Ook op de snelweg zie ik hem in mijn ooghoek trillen.

Geplaatst
7 minuten geleden, zei bartje885:

Ik ervaar hetzelfde met mijn HEV GT-Line. Ook op de snelweg zie ik hem in mijn ooghoek trillen.

Woensdag 7 september heb ik een afspraak bij de garage. Ik houd jullie op de hoogte.

Geplaatst
Op 30-8-2022 om 11:16, zei Rick:

En is er nog iemand waarbij de instellingen zomaar gereset zijn?

Ja bij mij al 3 keer, even de instellingen via de app (telefoon) terugzetten en alles staat weer goed (kan volgens mij ook komen van je telefoon dat hij reset)

Geplaatst
Op 19-8-2022 om 16:07, zei Geer00:

Klopt dat heb ik ook een paar keer gehad, bleek dat de gordel dwars tussen de rugleuning en afdekkap van de stijl (gordel) te zitten en aldoor tikte. even recht gelegd en weg was het geluid.

Geplaatst

Dat heb ik gecontroleerd, maar dat is het bij dus echt niet. Duidelijk dat de rugleuning vibreert, en dat dat zie je ook, zoals bartje al opmerkte.

Geplaatst
Op 31-8-2022 om 09:04, zei bartje885:

Gisteren mijn Kia Sportage HEV GT-Line opgehaald. Wat een fijne auto in in te rijden. Ik stoor me nu vooral aan de opstart geluidjes als de auto gestart is. Weet niet of dit uitgezet kan worden?

Het scheelt al, als je eerst je gordel om doet, voordat je de auto start.

• Like 1
Geplaatst

Wat volgens mij meer scheelt, is om eerst eens rustig de tijd te nemen om alle instellingen chronologisch door te lopen.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...