Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
11 uur geleden, zei Jim Gubbels:

Ik kan ondertussen de Carlinkit Mini Se Wireless CarPlay Dongle aanbevelen. 

Ik heb eerst de Carlinkit 5.0 gebruikt, deze ‘bevroor’ echter té vaak. 

Met de Carlinkit Mini Se Wireless CarPlay Dongle heb ik dit, sinds enkele maanden nog niet een keer gehad! 

Zie https://carlinkitcarplay.com/nl/products/carlinkit-mini-se-wireless-carplay-dongle

Ik ben in januari en maart op wintersport naar Oostenrijk/Italië geweest, 4 ritten van minimaal 10 uur, géén enkele keer is de Carlinkit Mini Se Wireless CarPlay Dongle uitgevallen, vastgelopen of bevroren, kortom, ik ben zeer tevreden over dit artikel en kan het zeker aanraden als optie voor draadloos Apple CarPlay in mijn Kia Sportage DynamicPlusLine HEV 2022.

Wij gebruiken ook een zelfde dongle in de Kia Stonic DynamicPlusLine 2024 van mijn echtgenote, ook hier geen problemen.

Tsja, soms werk ik in Dark mode en dan werkt het leger dus niet met witte letters….😉

Geplaatst
30 minuten geleden, zei Wim-A:

Je tekst staat helemaal in witte letters hier ....

Klopt, heb ik aangepast, ik werk soms in Dark mode en dan kan ik zwarte letters niet lezen op de donkere achtergrond. Hij staat nu op automatisch 😉

• 2 maanden later...
Geplaatst (aangepast)

Sinds 1 week de Carlinkit 5.0 in gebruik, draadloos verbinden werkt prima (zou wel wat sneller mogen opstarten), maar er zijn mij te veel dropouts tijdens het afspelen van Spotify en meldingen van Waze. Bij de instellingen van Carlinkit de Media delay al gewijzigd (1500 en 2000) geen effect. Retour dus.

aangepast door surfingjohn
Geplaatst
12 uur geleden, zei surfingjohn:

Sinds 1 week de Carlinkit 5.0 in gebruik, draadloos verbinden werkt prima (zou wel wat sneller mogen opstarten), maar er zijn mij te veel dropouts tijdens het afspelen van Spotify en meldingen van Waze. Bij de instellingen van Carlinkit de Media delay al gewijzigd (1500 en 2000) geen effect. Retour dus.

Zelfde ervaring. Toen op advies van een andere forumgebruiker de Mini SE Pro gekocht van dezelfde 'fabriek'. Nooit meer een drop-out gehad, start razendsnel op. Echt een gouden tip. 
https://www.carlinkit.com/mini5-pro 

Geplaatst
17 uur geleden, zei Wim-A:

Zelfde ervaring. Toen op advies van een andere forumgebruiker de Mini SE Pro gekocht van dezelfde 'fabriek'. Nooit meer een drop-out gehad, start razendsnel op. Echt een gouden tip. 

Dankjewel voor je bericht, met draadloos opladen zit de usb stick niet in de weg?

• 2 weken later...
Geplaatst
Op 16-6-2025 om 22:16, zei Wim-A:

Dank voor de tip ;-)
Heb hem vandaag binnengekregen en eerste indruk is idd prima.
Kan alleen de OTA update pagina op 192.168.50.100  niet "vinden".
Is het jou wel gelukt?

Geplaatst
2 uur geleden, zei Ben Wouters:

Dank voor de tip ;-)
Heb hem vandaag binnengekregen en eerste indruk is idd prima.
Kan alleen de OTA update pagina op 192.168.50.100  niet "vinden".
Is het jou wel gelukt?

Je telefoon moet wel de wifi van het apparaat gebruiken; heb je daar op gelet?

• Thanks 1
Geplaatst
1 uur terug, zei Wim-A:

Je telefoon moet wel de wifi van het apparaat gebruiken; heb je daar op gelet?

Ja, was hij mee verbonden. Kwam net tegen dat ook pagina 192.168.50.2 in gebruik kan zijn. Ga morgen wel eens verder kijken.

Geplaatst (aangepast)
10 uur geleden, zei Ben Wouters:

Ja, was hij mee verbonden. Kwam net tegen dat ook pagina 192.168.50.2 in gebruik kan zijn. Ga morgen wel eens verder kijken.

Dat staat ook in de handleiding:

Scherm­afbeelding 2025-06-26 om 09.44.58.png

aangepast door Wim-A
Geplaatst (aangepast)
35 minuten geleden, zei Wim-A:

Dat staat ook in de handleiding:

Scherm­afbeelding 2025-06-26 om 09.44.58.png

Ik heb de Carlinkit Mini SE Pro, de bijbehorende gebruiksaanwijzing zou deze moeten zijn:

https://www.carlinkit.com/viewfilebizce/1876887982852653056/CarlinKit_Mini SE pro_manual_English.pdf

Daar heb ik die 192.168.50.100 gevonden.
Maar de gebruiksaanwijzingen uit China zijn niet altijd helemaal correct ;-)

Ik gebruik trouwens Android Auto op een Samsung Galaxy S24

aangepast door Ben Wouters
Geplaatst
Op 26-6-2025 om 10:19, zei Ben Wouters:

Ik heb de Carlinkit Mini SE Pro, de bijbehorende gebruiksaanwijzing zou deze moeten zijn:

https://www.carlinkit.com/viewfilebizce/1876887982852653056/CarlinKit_Mini SE pro_manual_English.pdf

Daar heb ik die 192.168.50.100 gevonden.
Maar de gebruiksaanwijzingen uit China zijn niet altijd helemaal correct ;-)

Ik gebruik trouwens Android Auto op een Samsung Galaxy S24

Is het nu gelukt op 192.168.50.2?

Geplaatst
9 uur geleden, zei Wim-A:

Is het nu gelukt op 192.168.50.2?

Ja, het is toch het 192.168.50.100 IP adres. (Android?)

Ik moest Android Auto niet automatisch laten opstarten. Dan komt blijkbaar de WiFi verbinding vrij voor dit soort dingen,
en kon ik in Chrome simpel die pagina benaderen.

Misschien kan je ook met een 2e telefoon/tablet/laptop de pagina benaderen terwijl Android Auto actief is via de telefoon.
Heb ik nog niet geprobeerd.

Geplaatst
16 uur geleden, zei Ben Wouters:

Ja, het is toch het 192.168.50.100 IP adres. (Android?)

Ik moest Android Auto niet automatisch laten opstarten. Dan komt blijkbaar de WiFi verbinding vrij voor dit soort dingen,
en kon ik in Chrome simpel die pagina benaderen.

Misschien kan je ook met een 2e telefoon/tablet/laptop de pagina benaderen terwijl Android Auto actief is via de telefoon.
Heb ik nog niet geprobeerd.

Kortom gelukt. Mooi.

Geplaatst
Op 17-6-2025 om 16:11, zei surfingjohn:

Dankjewel voor je bericht, met draadloos opladen zit de usb stick niet in de weg?

Had nog wat haakse USB pluggen liggen. Is een prima oplossing om te voorkomen dat de CarLinkit over het hele oplaad matje steekt.

CarLinkit met haakse USB plug.jpg

• Like 1
Geplaatst
Op 29-6-2025 om 21:15, zei Ben Wouters:

Had nog wat haakse USB pluggen liggen. Is een prima oplossing om te voorkomen dat de CarLinkit over het hele oplaad matje steekt.

CarLinkit met haakse USB plug.jpg

Mooie, handige haakse plug, waar heb je die vandaan?

Geplaatst
29 minuten geleden, zei Ben Wouters:

AliExpress. Bijv. hier: https://nl.aliexpress.com/item/1005008585421351.html

Er zijn allerlei varianten, omhoog, omlaag, links, rechts etc.
Even opletten dat je de goede kiest ;-)

Top, thanks, ik had ze ook al bij Bol.com gevonden maar vond € 18,- wel erg veel. De prijzen bij Aliexpress zien er beter uit.

• 1 maand later...
Geplaatst (aangepast)
Op 29-6-2025 om 11:10, zei Wim-A:

Kortom gelukt. Mooi.

Had recent problemen met mijn Carlinkit Mini SE pro. Muziek speelde stotterend, Android Auto (AA) startte regelmatig opnieuw op, kortom onbruikbaar.
Ben er wat dieper ingedoken, en het blijkt dat AA een wifi verbinding gebruikt voor de bulk van het dataverkeer.
USB kabel levert stroom en wat switching/signaal functies.
USB dongle levert alleen die switching/signaal functies. (via bluetooth?)

Het ging bij mij fout wanneer op de telefoon zowel GSM data als wifi actief waren.
Ik heb ook een FitCamX dashcam die ook een eigen wifi verbinding kan opzetten.
Probleem lijkt te zijn dat met actieve wifi tijdens het starten van de auto de FitCamX eerder de wifi connectie "kaapt" en AA het nakijken geeft.

Tot nu toe lijkt de oplossing om de auto te starten met alleen GSM data actief op de telefoon, waarna AA wifi aanzet en meteen verbinding maakt met de CarLinKit en dus de auto.

Iemand vergelijkbare ervaringen?

aangepast door Ben Wouters
Geplaatst
Op 14-8-2025 om 14:36, zei Ben Wouters:

Had recent problemen met mijn Carlinkit Mini SE pro. Muziek speelde stotterend, Android Auto (AA) startte regelmatig opnieuw op, kortom onbruikbaar.
Ben er wat dieper ingedoken, en het blijkt dat AA een wifi verbinding gebruikt voor de bulk van het dataverkeer.
USB kabel levert stroom en wat switching/signaal functies.
USB dongle levert alleen die switching/signaal functies. (via bluetooth?)

Het ging bij mij fout wanneer op de telefoon zowel GSM data als wifi actief waren.
Ik heb ook een FitCamX dashcam die ook een eigen wifi verbinding kan opzetten.
Probleem lijkt te zijn dat met actieve wifi tijdens het starten van de auto de FitCamX eerder de wifi connectie "kaapt" en AA het nakijken geeft.

Tot nu toe lijkt de oplossing om de auto te starten met alleen GSM data actief op de telefoon, waarna AA wifi aanzet en meteen verbinding maakt met de CarLinKit en dus de auto.

Iemand vergelijkbare ervaringen?

Ik heb dezelfde combinatie: FitcamX en Carlinkit. Beiden maken idd een wifi-netwerkje  aan maar Carlinkit weet altijd z'n eigen netwerk te vinden. Maakt het uit dat ik CarPlay gebruik en geen AA?

Geplaatst
7 uur geleden, zei Wim-A:

Beiden maken idd een wifi-netwerkje  aan maar Carlinkit weet altijd z'n eigen netwerk te vinden. Maakt het uit dat ik CarPlay gebruik en geen AA?

CarLinkit maakt juist zelf het wifi netwerk aan, hetzelfde dat je gebruikt om de Carlinkit te updaten.. De telefoon moet verbinden met dat netwerk om data door te kunnen sturen. Daarom zou het kunnen dat de telefoon met het FitCamX wifi netwerk een verbinding maakt, waarna de telefoon wifi "bezet" is voor AA. 

Weet niet of er technische verschillen zijn tussen Carplay en AA.

Geplaatst
9 uur geleden, zei Ben Wouters:

Daarom zou het kunnen dat de telefoon met het FitCamX wifi netwerk een verbinding maakt, waarna de telefoon wifi "bezet" is voor AA. 

Ik stel vast dat het andersom wel gebeurt. Carlinkit koppelt altijd en zonder problemen; als ik naar het FitcamX -netwerk wil moet ik dat handmatig in de telefoon(iPhone) wisselen.

Geplaatst
Op 18-8-2025 om 23:27, zei Ben Wouters:

CarLinkit maakt juist zelf het wifi netwerk aan, hetzelfde dat je gebruikt om de Carlinkit te updaten.. De telefoon moet verbinden met dat netwerk om data door te kunnen sturen.

Ben wat aan het experimenteren met een WiFi Scanner en het blijkt dat bij het naderen van de auto met de sleutel waardoor de spiegel openklapt ook de usb poort waar de CarLinKit in zit al spanning krijgt en het wifi netwerk "in de lucht" komt.
(deurslot hoeft niet open dus) Netwerk heet in mijn geval VehiConn_5740.

Het FitCamX netwerk komt pas tot leven na het opstarten van de auto.

Andere observatie is dat er ook een VehiConn_5740  Bluetooth connectie beschikbaar is, die echter door de "native" Bluetooth (genaamd "Sportage Hybrid")  van de auto wordt weggedrukt.

Geplaatst
4 uur geleden, zei Ben Wouters:

Ben wat aan het experimenteren met een WiFi Scanner en het blijkt dat bij het naderen van de auto met de sleutel waardoor de spiegel openklapt ook de usb poort waar de CarLinKit in zit al spanning krijgt en het wifi netwerk "in de lucht" komt.
(deurslot hoeft niet open dus) Netwerk heet in mijn geval VehiConn_5740.

Het FitCamX netwerk komt pas tot leven na het opstarten van de auto.

Andere observatie is dat er ook een VehiConn_5740  Bluetooth connectie beschikbaar is, die echter door de "native" Bluetooth (genaamd "Sportage Hybrid")  van de auto wordt weggedrukt.

Dat klopt dus met wat ik in mn laatste post vaststelde :-) 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...