Jump to content

Kia Sportage okt 2022, wie weet dit?

Jantine

Recommended Posts

Ik heb 2 vragen waar ik niet uitkom 

contactloos opladen lukt niet. Ik heb alle oude iPhones en mijn nieuwe iPhone 14 geprobeerd. volgens display staat draadloos opladen ingesteld. maar er gaat geen oranje lampje branden betreft Kia Sportage okt 22, 

En dan de bestuurdershulp. Het bederft echt mijn rijplezier. continu piepjes en getrek aan het stuur. wie weet hoe je dit definitief uitzet? per rit kun je het UIT zetten maar bij opnieuw starten staat het weer op assistent. echt niet blij mee, wie weet een oplossing? 
  • Confused 1

41 minuten geleden, zei Jantine:

Ik heb 2 vragen waar ik niet uitkom 

contactloos opladen lukt niet. Ik heb alle oude iPhones en mijn nieuwe iPhone 14 geprobeerd. volgens display staat draadloos opladen ingesteld. maar er gaat geen oranje lampje branden betreft Kia Sportage okt 22, 

En dan de bestuurdershulp. Het bederft echt mijn rijplezier. continu piepjes en getrek aan het stuur. wie weet hoe je dit definitief uitzet? per rit kun je het UIT zetten maar bij opnieuw starten staat het weer op assistent. echt niet blij mee, wie weet een oplossing? 

Bij mij laad alles gewoon op, gaat wel niet snel.

Nee, elke keer bij herstart staat alles aan, persoonlijk heb ik er geen last van.

• Confused 1

Uw iPhone werkt met Qi-gecertificeerde opladers die beschikbaar zijn als accessoires en in auto's, cafés, hotels, luchthavens en meubilair. Qi is een open, universele standaard voor het opladen van apparaten en is ontwikkeld door het Wireless Power Consortium (WPC).

Nieuw: MagSafe voor iPhone 12 en nieuwer

Vanaf de iPhone 12-serie kun je gebruik maken van MagSafe. Dit is een eigen draadloze oplaadmethode van Apple, die met magneten werkt. Omdat de iPhone altijd juist op de lader is gepositioneerd is het mogelijk om op te laden op een hoger vermogen, namelijk 15 Watt. Bij normale draadloze opladers is het maximum 7,5 Watt. Je leest meer over MagSafe en de speciale MagSafe Charger in aparte artikelen.

Kun je snelladen met een draadloze oplader?

Alleen met een MagSafe Charger kun je laden op een vermogen van 15 Watt. Bij gewone laders die de Qi-standaard ondersteunen is het maximum 7,5 Watt, dus op half zoveel vermogen. Vaak hebben deze laders een hoger vermogen van bijvoorbeeld 15 Watt, maar is draadloos snelladen alleen mogelijk met toestellen die dit ondersteunen, onder andere van Samsung.

Apple heeft vanwege veiligheid gekozen voor een lager vermogen van 7,5 Watt. Dus ongeacht welke draadloze oplader je gebruikt je zult niet hoger komen dan 7,5 Watt tenzij de oplader MagSafe ondersteunt. Dit gaat relatief traag en als je sneller wilt opladen kun je beter een kabel gebruiken, zeker als je kiest voor snelladen van je iPhone met een adapter van minimaal 18 of 20 Watt.

Als je een draadloze laadplank koopt, is het goed om te letten op het maximale vermogen van de laadplaat. Goedkope draadloze laders van 5 Watt zijn ook wel in omloop. In dat geval zal je iPhone nog veel trager worden opgeladen.

ik weet dus niet of de draadloze oplader in de sportage hier geschikt voor is.🤔

Edited by BarneyRubble
  • Confused 1
  • Sad 1