Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Elektrische achterklep

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb een Kia Sportage 5 DynamicPlus van 2022. Deze heeft een electrische achterklep. Weet iemand hoe ik de werking kan uitschakelen om lange stukken te kunnen vervoeren die een stukje uit de auto steken? 

Geplaatst

Dit staat in de handleiding, die hier trouwens gewoon op het forum is gedeeld.🤭

Werking:
Druk 1 seconde op de toets elektrisch bedienbare achterklep openen/sluiten in het voertuig of met de smart key. De elektrisch bedienbare achterklep opent met een waarschuwingsgeluid. Houd de toets elektrisch bedienbare achterklep openen/sluiten in het voertuig of met de smart key 1 seconde ingedrukt om de achterklep te sluiten. • Druk terwijl de achterklep opengaat opnieuw op de toets elektrisch bedienbare achterklep openen/sluiten om de achterklep stil te zetten.

Volgens mij kan je zelfs softwarematig instellen hoever de klep sowieso open zou moeten gaan, maar dan moet dat na het vervoer van je lading weer naar de juiste stand aangepast worden.

Hier wordt het stilzetten tijdens openen beschreven maar ik ga er gemakshalve vanuit dat dat bij het sluiten ook zo is.  Dus klep elektrisch laten sluiten en op het juiste moment de sleutel of het knopje nog een keer indrukken en de klep stopt.  Als het stopt met regenen ga ik het wel een keer proberen, ;-)

• Like 1
Geplaatst

Hou er wel rekening mee dat de automatische autohold/handrem staat uitgeschakeld.

Ik ben al eens met een achterklep weggereden die niet helemaal dicht was , vanwege uitstekende lading.

alle alarmbellen gingen af in de auto omdat de klep niet gesloten was. 

bij de eerste kruispunt waar ik stopte , ging de autohold/handrem er niet meer af.

melding dat de achterklep openstond en deze moest eerst worden gesloten voordat de autohold/handrem eraf gaat.

Niet handig met een uitstekende lading en een rij auto's achter je die de kruising over willen.

Geplaatst
17 uur geleden, zei Bert67:

Niet handig met een uitstekende lading en een rij auto's achter je die de kruising over willen.

Aai dat klinkt vervelend.  Hoe los je dat dan zo snel op in alle consternatie?

Geplaatst

Tja  Dat kon ik inderdaad in de consternatie niet snel oplossen.

auto's achter mij gingen inmiddels al om heen.

ik kon in het instellingen menu in het systeem zo snel niet de uitschakeling voor de handrem vinden.

Dit bleek dus gewoon de drukknop autohold op de middenconsole te zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...