Ga naar inhoud

Navigatie Update Juni 2023


Robert de Niro

Aanbevolen Berichten

Heb daar vorige week KIA NL over gebeld. Zij zeggen van wel, en dat je moet wachten tot er een pop up in de auto komt. Er werd zelfs bij gezegd dat men liever heeft dat je daar op wacht in plaats van met een USB-stick aan de slag te gaan. Waarom dat is werd er dan weer niet bij gezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb vandaag de update geïnstalleerd, duurde ongeveer 35-40 minuten. Wat opviel was dat de bestanden op de USB aanzienlijk kleiner waren dan eerdere versies die ik via de Kia Updater heb geïnstalleerd, 25 GB i.t.t. 40 GB.

Los van een toegevoegde optie, Soundcloud (zie andere topic), en de opmerking op tankstations, heb ik nog niet ontdekt wat er nog meer vernieuwd is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb vandaag geprobeerd de update te installeren. Op 'n stikkie gezet en naar de auto, maar het deed helemaal niets. Hij zag de USB en de update niet. Hiervoor ook al regelmatig problemen met Android Auto, 9 van de 10 keer geen of wegvallende  verbinding. Opladen heeft wel altijd gewerkt via de poort, maar data niet of niet goed. Omdat ik toch naar de garage moest om het bestelde zonnescherm/winterscherm op te halen gelijk maar even gevraagd. Ook met de eigen stick van de garage geen verbinding. Toevallig stond er een nieuwe nog klaar te maken Sportage in de garage. Even snel de gehele USB/draadloze laadunit omgewisseld van de nieuwe nog uit te leveren auto, maar ook toen nog geen herkenning van de USB helaas. Probleem zit hem dus in de (radio) unit achter het scherm. Volgens de monteur stonden er 2 andere meldingen in het systeem met vergelijkbare problemen. Nu zijn alle gegevens (software/firmware) doorgegeven aan Kia en wordt er een ruilradio aangevraagd. Wordt vervolgd :)  Ik had alwel de softwareversie met OTA erop staan maar daar vertrouw ik ook niet zo op, zeker niet als dat bijna 30GB moet dowloaden.

aangepast door JvdW
Link naar reactie
Delen op andere sites


Is er iemand die na de update van juni sportage phev dat de lay-out van het navigatie scherm anders is. 
heb nog wel 3D maar ben de horizon kwijt dus in de diepte kijken met de horizon op de achtergrond krijg hem met geen eene instelling meer terug dealer zegt komt door de update 

  • Confused 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Mogelijk niet helemaal on topic, maar is er een mogelijkheid de routebegeleiding op snelwegen uit te zetten. Alsof de navigatie een kleuter aan het begeleiden is. Zou mij helpen wat minder naar een systeem te moeten luisteren als ik de afslag niet moet nemen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Deze week de update geïnstalleerd. Voornamelijk omdat tijdens onze vakantie in Noorwegen er weinig poi’s zichtbaar weren tijdens navigeren. Geen pompstations of parkeerplaatsen worden weergegeven op de kaart.

Als je zoek naar een poi in de buurt of route zie je een hele waslijst.
Het probleem van de oude versie en nieuwe update doorgegeven aan Kia.
Ze zullen het doorgeven naar de software ontwikkelaar.

Vreemd is dat het lijkt dat de navigatie van here is? In de KIA connect app zijn wel de juiste poi’s te zien.

Verder was de vorige versie soms een beetje van zijn padje af. Navigeren naar camping aan doorgaande route en dan de laatste 500mtr opeens binnendoor over onverhard.?.?.?  Of in Amsterdam naar een crematie. Vooraf op de kaart naar de route gekeken. Deze leek te kloppen en dan voor de Zeeburger tunnel opeens aangeven om te keren. Bestemming op de kaart kwam niet meer overeen met adres. Doorgereden op google navigatie.

Ik had hiervoor een Mazda CX-5 met TomTom. Al verklaarde ik deze regelmatig als DomDom.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Ik hoop dat er ook snel is een " recente " navigatie update komt.

De toegestane kilometersnelheid overdag voor 19.00 klopt nog steeds van geen kanten. Gisteren op de A44 om 17.32 mocht ik volgens de navi 120 km/pu 🤭, was het maar weer zo .🤔

IMG-20230929-WA0001.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden, zei BarneyRubble:

kilometersnelheid overdag voor 19.00

Ik vrees dat dit ook met een update niet op te lossen is. De navigatie ziet wel de snelheidsborden, maar het 'onderbord' waarop de tijden staan kan het systeem volgens mij gewoon niet lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uur geleden, zei Wim-A:

Ik vrees dat dit ook met een update niet op te lossen is. De navigatie ziet wel de snelheidsborden, maar het 'onderbord' waarop de tijden staan kan het systeem volgens mij gewoon niet lezen.

Dat is wel weer jammer want dan hoef je de AAC in combinatie met de Navigatie snelheidsborden herkenning ook niet meer aan te zetten.

Nou werkt dat ook niet perfect want heb al een paar keer gehad dat de ACC netjes op 100 reed omdat de navigatie dit ook aangaf en plots schoot ie door naar de 120, op de Navi stond op dat moment dus ook een snelheidsbord met plots 120, schrok me rot al die keren.🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb laatst een leenwagen gehad met verkeersbordherkenning en daarbij viel mij op dat het systeem wel herkent DAT er een onderbord is, maar niet wat er op staat.

En echt vreemd vind ik dat niet, want de onderborden kunnen heel veel verschillende informatie bevatten en ook nog eens in verschillende talen...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn ervaring met verkeersborden herkenning is dat het op de Nederlandse wegen niet goed werkt, in het buitenland werkt het vaak wel gewoon prima.

In Nederland heb je ook absurd veel snelheids wijzigingen per weg.

Er zou eigenlijk een soort van signaal uitgezonden moeten worden wat de auto kan oppakken en zo de juiste snelheid weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 uur geleden, zei Kenniani:

Mijn ervaring met verkeersborden herkenning is dat het op de Nederlandse wegen niet goed werkt, in het buitenland werkt het vaak wel gewoon prima.

In Nederland heb je ook absurd veel snelheids wijzigingen per weg.

Er zou eigenlijk een soort van signaal uitgezonden moeten worden wat de auto kan oppakken en zo de juiste snelheid weet.

Ja precies, mee eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 2-10-2023 om 13:24, zei Kenniani:

Mijn ervaring met verkeersborden herkenning is dat het op de Nederlandse wegen niet goed werkt, in het buitenland werkt het vaak wel gewoon prima.

In Nederland heb je ook absurd veel snelheids wijzigingen per weg.

Er zou eigenlijk een soort van signaal uitgezonden moeten worden wat de auto kan oppakken en zo de juiste snelheid weet.

Ik had laatst in Duitsland toch wel het idee dat er af en toe een bordje gemist werd.  Dat mijn navi zei dat ik 100 mocht en dat ik dan echt de enige was die ook 100 reed?  Maar inderdaad minder ergernis dan hier in Nederland. 

Signaal uitzenden?  Breng ze maar niet op ideeën, dan hebben we straks een signaal die automatisch de speedlimit op die snelheid instelt. En even zonder gekheid, dat zie ik er binnen tien jaar nog wel van komen dat er zoiets ingevoerd wordt. En nee dat werkt dan natuurlijk niet voor oudere auto's, zover reikt onze techniek nog niet ;-) 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo allemaal,

Heb gisteren de update 2023 zitten downloaden.

Voor HEV 2022.

Helaas heeft garage dat ondanks verzoek bij eerste beurt eventjes vergeten uit te voeren.

Ondanks verzoek en 4 uur wachttijd.

Omdat ik om de haverklap melding ontvang dat ik de update moet laten doen en in Rotterdam volgens de routeplanner steeds in de Rotterdamse binnenstad tegen het verkeer inrijd,(de nieuwe situatie bestaat al 2 jaar maar KIA weet blijkbaar van niets) wil ik de update in het weekeinde installeren.

Alleen heb ik geen update voor HEV kunnen ontdekken, wel voor PHEV en heb die nu op de stick staan.

Zou dat groot verschil maken is nu mijn vraag?

Zelf denk ik van niet, maar graag jullie mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites


12 minuten geleden, zei John 2310:

Hallo allemaal,

Heb gisteren de update 2023 zitten downloaden.

Voor HEV 2022.

Helaas heeft garage dat ondanks verzoek bij eerste beurt eventjes vergeten uit te voeren.

Ondanks verzoek en 4 uur wachttijd.

Omdat ik om de haverklap melding ontvang dat ik de update moet laten doen en in Rotterdam volgens de routeplanner steeds in de Rotterdamse binnenstad tegen het verkeer inrijd,(de nieuwe situatie bestaat al 2 jaar maar KIA weet blijkbaar van niets) wil ik de update in het weekeinde installeren.

Alleen heb ik geen update voor HEV kunnen ontdekken, wel voor PHEV en heb die nu op de stick staan.

Zou dat groot verschil maken is nu mijn vraag?

Zelf denk ik van niet, maar graag jullie mening.

Allereerst,

Van welke datum is deze update ?  Het is namelijk een Navigatie + Software update en de datum is op dit moment erg belangrijk🤔

aangepast door BarneyRubble
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...