Sportage 5
2021 -> heden
Alles over de Kia Sportage 5 vind je hier
342 topics in dit forum
-
- 4 antwoorden
- 904 weergaven
Het is misschien een rare vraag maar hebben meer mensen met een DynamicPlus last van een 'harde zitting' aan de bestuurderskant? Het is net of er twee harde plekken in zitten, precies onder de billen. Of ligt het aan mij en ben ik na 30 jaar Renault verwend wat meubilair betreft? Ik weet dat de GT-line andere stoelen hebben, vandaar de vraag specifiek aan de Dynamic-kopers.
Laatste antwoord door fiddler, -
- 2 antwoorden
- 561 weergaven
Ik vroeg mij af of ik de enige ben die meer laad dat de batterij groot is . Batterij van plug-in Sporatge GT-line is 13.8 Kwh groot - ik laad met nog 18% in de batterij nog 13.976 Kwh in de batterij. Hoe kan dat ?
Laatste antwoord door Wim-A, -
- 1 antwoord
- 782 weergaven
Hallo, Ergens heb ik gezien dat men de waarschuwing bij te snelheid rijden kan aanpassen. Maar ik vind dit nergens meer. Ook heb ik problemen op bepaalde autosnelwegen met de snelheid. Het gebeurt dat de gps biiv. 70km/uur aangeeft terwijl men 120 mag rijden. Waar kam men dit melden? De gps wordt automatisch geüpdatet. Groetjes
Laatste antwoord door Kenniani, -
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 3,7k weergaven
Ik had graag een geluidssignaal bij het overschrijden snelheid. Ik zie alleen op het dashboard het snelheidsbord rood worden en kan die optie nergens vinden.
- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
Weet iemand of op de Kia Sportage GT line de Automatische omkeerfunctie zit voor de spiegels?
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
Vraagje kan je uw eigen profiel foto plaatsen in uw kia Sportage ? Ik dacht dat je standaard 8 ronde foto's zijn voor jou profiel te wisselen, maar zie niet dat je een eigen foto kan uploaden ... Zie onderstaande foto - dat geeft meer duidelijkheid wat ik bedoel ... 🫣
Laatste antwoord door Henri497, -
- 3 antwoorden
- 691 weergaven
Mocht in de toekomst het geluid wegvallen of van slechte kwaliteit zijn. Check dan eerst de luidsprekers.... 😬 Dat er water aan de binnenzijde van de deur kan komen is normaal. Maar is toch best wel een hoeveelheid. Het meest erge het loopt gewoon over de luidsprekers heen. Zowel voor als achter.... Voor had er meer last van.
Laatste antwoord door Justdigit, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Heeft iemand hier ervaring met raamverduistering van SolarPlexius? Ik heb deze besteld, hopelijk komen ze snel binnen (worden vanuit Zweden verzonden). Het zijn kunstof verduisterings "platen" met exact de juiste maat voor specifieke automodellen. Ze hebben filmpjes op Youtube staan (ook dat ze deze monteren op een Sportage 5) en het ziet er mooi uit. Voordeel is de prijs, ik was 165 euro kwijt en ik kan het zelf doen. Folie heb ik nog nooit gedaan en volgens mij moet je een expert zijn om dat perfect aan te brengen zonder luchtbelletjes of vouwen. Het laten doen is 350 euro. (en ze moeten dan de pannelen van de achterdeuren verwijderen om het goed te doen). W…
Laatste antwoord door SportagePas, -
- 3 antwoorden
- 742 weergaven
Een merkwaardige 'fout' sinds een paar dagen: als ik op benzine rijd staat na een paar tellen de toerenteller op 1300 toeren en gaat daar ok niet meer vanaf. Het maakt niet uit hoe hard of zacht ik rijd; pas als de auto naar EV overschakelt gaat de naald naar 0. Ga ik daarna weer over op benzine, dan staat de naald na heel even weer 'vast' op 1300 toeren. Het is begonnen (maar dat is misschien toeval) toen ik een keer de dynamische achtergrond op het dashboard aanzette. Die bleef vast staan op 1.3 (=1300) en ook teruggaan naar een andere achtergrond hielp niet. Herkent iemand dit? Ik ga er sowieso mee naar de dealer.
Laatste antwoord door Marinus 22, -
- 14 antwoorden
- 1,9k weergaven
Bij mijn vorige auto had ik standaard een grannylader die ik vaak in de vakantie gebruikte. kia vraagt €505,- voor zo’n lader . Wie heeft ervaring met een goede universele grannylader alvast dank
- 9 antwoorden
- 1k weergaven
Hallo, ik heb in januari een nieuw model Sportage uit '22 gekocht. Prima auto maar ik kwam er na 2 weken vliegvakantie achter dat ie niet meer open ging met de elektronische sleutel. Ik kon wel naar binnen met de noodsleutel, waarna ik de booster-knop moest indrukken om de auto tot leven te brengen. Bij de dealer is de auto getest op lekstromen, niet te vinden. De dealer heeft contact gezocht met de importeur en het verhaal nu is dat dit normaal zou zijn! Er zit een heel kleine battery-pack in de auto die na zo'n 17 dagen (of eerder bij lage temperatuur) leeg raakt, waarna je dus met de noodsleutel en boosterknop aan de gang moet. Deze knop is hier speciaal voor bedoeld!!…
Laatste antwoord door GolfTouch, -
- 12 volgers
- 183 antwoorden
- 32,5k weergaven
Hallo allemaal hier graag alle foto's van jullie nieuwe Kia Sportage. Dan houden we het andere Topic voor onze rijervaring.
Hier graag jullie rij ervaring en Foto's als jullie de nieuwe Sportage in bezit hebben.
Hoe kan ik de tpms sensoren van mijn sportage nq5 programmeren? Sensoren werken op 433MHz. Kan ik met een 433MHz apparaat langs het te programmeren tpms ventiel gaan terwijl ik de auto op een of andere manier in aanleer modus breng?
Laatste antwoord door Kia NQ5, -
Tuning & Automatisering 1 2
door Rick- 2 volgers
- 28 antwoorden
- 5,1k weergaven
Is het mogelijk om bepaalde instellingen zelf te wijzigen? Voorbeeld de dagrijverlichting achter lampen.. Uit ander topic: _______________________________________________________________________ In mijn huidige auto (Renault Kadjar; ik wacht nog steeds op mn Sportage) brandden de achterlichten ook niet bij dagrijverlichting. Een slimmerd heeft toen met een laptop een instelling gewijzigd en daarmee was het opgelost. Ik kan me niet voorstellen dat dit bij een Kia anders is." _______________________________________________________________________ Mocht iemand een oplossing vinden, horen we het graag
Laatste antwoord door Headlong, -
- 1 volger
- 11 antwoorden
- 4,7k weergaven
Hi all, Waarschijnlijk is niet iedereen hiervan op de hoogte maar sinds de laatste update van december: https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/999 Heeft Kia eindelijk mogelijk gemaakt om OTA (Over-the-air) update uit te voeren op de Sportage vanaf model jaar MY22. Dus geen gekloot meer met USB klaarmaken via de "navigation software" van Kia op je PC om vervolgens weer in je Sportage via USB te updaten. meer informatie: https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/1130 Ik raad dus iedereen aan om de laatste update via USB te installeren om OTA te unlocken voor je Kia, vergeet na de update trouwens niet om daadwerkelijk OTA aan te zeggen in je ins…
Laatste antwoord door BarneyRubble, -
- 1 antwoord
- 578 weergaven
Ik heb een EV-reel kabelhaspel gekocht (99,00) maar na twee keer gebruiken besloten dat ik hem niet handig vind. Als er iemand is die interesse heeft in overname voor 65 euro (vrijwel)nieuw in doos: stuur even een privébericht.
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
Heeft er al iemand een USB portable harddisk (usb powered) met mp3 muziek aangesloten op de usb poort en werkt dit? Kan deze dan ingeplugged blijven als ik de auto opnieuw start of gebeuren er dan rare dingen in mijn huidige Seat werkt dat namelijk perfect
Laatste antwoord door BarneyRubble, -
- 6 antwoorden
- 980 weergaven
Goedemiddag. Ik heb een Sportage gt+ van december 2022. omdat ik ,zeker als het nat is,regelmatig van mijn rempedaal af schiet heb ik de dealer gevraagd of er een rubber op geplaatst kon worden.Dit bleek niet te kunnen en ik heb zelf provisorisch een ,niet origineel rubber geplaatst. heeft iemand een beter idee? Alvast bedankt voor eeeventuele reactie.
Laatste antwoord door Henri497, -
- 2 volgers
- 29 antwoorden
- 4,2k weergaven
Bij de Sportage GT-Plus line is het zitcomfort van de voorstoelen matig. de achterste twee ribbels van de zitting zorgen voor drukplekken richting stuitje. Zijn hiervoor oplossingen?
- 27 antwoorden
- 7,6k weergaven
Heb probleem is, dat als dak op ontlucht stand staat, dus alleen achter wat omhoog en ik druk op de knop, dat hij dicht gaat naar beneden en gelijk weer omhoog, zie ook filmpje. Dit is wel vervelkend, want je denk ik heb hem dicht gedaan, want op knop gedrukt. Maar als je uitstapt wil de auto niet op slot, kan je vervolgens weer de auto in, kontakt aanzetten pielen met knop zodat dak wel dicht gaat uiteindelijk etc. Heeft iemand anders hier ook last van? Panodak.mp4
- 1 volger
- 12 antwoorden
- 1,9k weergaven
Wanneer ik de Sportage ontvang, ga ik meteen aan de slag met het audiosysteem. Nu was ik wat research aan het doen. En toen stootte ik op twee filmpjes die de deurpanelen hadden verwijderd. Een filmpje kwam uit de USA en de ander uit Italië. Maar van het filmpje uit Italië sprongen de tranen in mijn ogen..... 1mm Vuilniszakken kwaliteit FOLIE!!!! Dit was 30 jaar geleden acceptabel. Maar dit kan echt niet meer anno nu. Vooral in dit prijssegment. Nu hoor ik je zeggen waar maak je je druk om. Maar dit gaat weg/rolgeluiden tegen en ten tweede... Die luidsprekers hebben geen klankkast. Volgens mij niet heel raar dan, dat het HK systeem benede…
- 5 antwoorden
- 3,7k weergaven
Sinds kort ben ik in het bezit van een Sportage 5 PHEV. Voor deze auto heb ik een hybride Passat gereden. In de passat was het mogelijk om in de EV-modus volledig zonder de benzinemotor te rijden. In de Sportage slaat de benzinemotor ondanks de gekozen elektrische modus aan. Ook laad de batterij bij terwijl deze nog lang niet leeg is. De benzinemotor draaint continu op ca 1300 tpm. Is het in de Sportage ook mogelijk om de benzinemotor niet te laten bijspringen en dus volledig elektrisch te rijden.
WIFI Hotspot
door Justdigit- 1 volger
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
Zit er in de Sportage een WiFi Hotspot??
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
De Sportage is vandaag afgeleverd en ik heb een vraagje. Met de knop op het stuur kan ik de Lane keep assist en de lane follow assist aanzetten (en ook uit). Via Setup en rechter scherm kan ik ook de Lane Keep Assist aanzetten en de instelling blijft dan ook in je profiel bewaard. Dus als ik later instap en profiel kiest, dan staat de Lane Keep assist weer aan, echter de lane follow assist staat dan weer uit en moet ik met druk op de knop weer aanzetten. Mis ik ergens een instelling, zodat ik het niet iedere keer moet aanzetten. Soms zitten de dingen op een andere plek dan je verwacht, dus misschien mis ik ergens iets. Verder blij met de auto.
Laatste antwoord door Kenniani,