Sportage 5
2021 -> heden
Alles over de Kia Sportage 5 vind je hier
354 topics in dit forum
-
- 1 volger
- 6 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hebben jullie ook dat de EV koelvloeistof (de blauwe) steeds schommelt van net tot aan "low" tot eronder, ligt misschien eraan of je een langer of korter stuk gereden hebt, maar mijn koelvloeistof staat eigenlijk nooit goed, soms raakt die net het randje van low, maar meestal eronder. Is al eens bijgevuld en toen was die enkele dagen goed, tot net erover, maar nu is die weer eronder en lijkt zakkend. Beetje vervelend aant worden deze auto.
Laatste antwoord door Rick, -
Helemaal blij dat ik mijn nieuwe auto vlak voor mijn vakantie kon ophalen. Helaas wilde een Fransman de mooie auto op de ring van Parijs ook eens van dichtbij bekijken 😒 Nog geen 3 weken oud, flinke schade, ook elektrisch uitklapbare trekhaak doet het niet meer (wil wel maar lijkt geblokkeerd)
Laatste antwoord door Jim Gubbels, -
Accessoires
door MaikelHer- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hi, hier is de kogel door de kerk, wij hebben geannuleerd. Zijn nu precies 14 maanden aan het wachten En nog geen enig uitzicht op een auto…! Wie van jullie kan ik blij maken met de inlegschalen voor de bakjes in de middentunnel. Beide samen te verzenden. €15,- excl verzending! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door MaikelHer, -
- 1 volger
- 7 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik vind de handleiding zeer onduidelijk en onoverzichtelijk. Het is zo moeillijk om als je iets wilt weten en hoe het werkt, en om dan de instelling te wijzigen. Of ligt dit aan mij. Ik heb al veel meer gehad aan filmpjes op youtube over instellingen dan in de handleiding.
Laatste antwoord door BarneyRubble, -
- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
Sinds afgelopen vrijdag ben ik in het bezit van een zwarte Sportage PHEV in de GT plusline.... Fantastische auto en komende vanuit een C5 aircross was ik toch wel wat kwaliteit gewend Wat mij nog een beetje tegen valt is natuurlijk de kofferbak, maar ja die accu moet toch ergens blijven....... De laadkabel heb ik nu in een kratje liggen en dat is natuurlijk ook niet bevordelijk voor de overblijvende ruimte..... Nu zag ik dit op het internet (en volgens mij zijn het dezelfde producten) https://www.evreel.com/evreel.php en https://webshop.kia.nl/accessoires/comfort/0/EV0002A&modelid=168/ en ik vroeg me af: Heeft iemand een van deze haspels en wat zijn de erv…
Laatste antwoord door SpeedyG, -
- 10 antwoorden
- 5,7k weergaven
Een goedeavond, Sinds kort ben ik in het bezit van Kia Sportage 5 model Dynamic Line. Een fantastisch rijdende auto. Maar er dreigt nu toch een probleempje met het kiezen van de caravanspiegels. De caravanspiegels die ik nu heb zijn van het merk Repusel en die passen niet lekker. Ik heb intussen contact gehad met caravanspiegel.nl. Volgens dit bedrijf worden caravanspiegels per merk/type/model ontworpen en voor mijn Sportage zouden ze pas midden 2023 beschikbaar komen. Daarom nu mijn vraag: wie heeft er ervaring met de juiste caravanspiegel voor dit model Kia Sportage 5. Alvast mijn dank voor het mee denken, Met vriendelijke groet, Ad
Laatste antwoord door Jeroen ter Haar, -
betekenis icoontje
door Wim-A- 3 antwoorden
- 805 weergaven
Weet iemand wat dit icoontje (bij de rode pijl) betekent?
Laatste antwoord door Wim-A, -
- 1 volger
- 1 antwoord
- 544 weergaven
Ben nieuw hier (dag allemaal!) en ik heb misschien een domme vraag: ik heb een full hybride Sportage 5 van 2022 op het oog, moet nog een proefrit doen, maar ik zie op de foto's dat hij geen startknop heeft maar een contactsleutel aan de stuurkolom hangen. Geen dealbreaker lijkt mij maar is dit niet een beetje het stenen tijdperk? Wat zou de reden zijn dat deze auto dat heeft? Gewoon benieuwd.
Laatste antwoord door Juur, -
- 2 volgers
- 17 antwoorden
- 1,2k weergaven
M'n PHEV opgeladen bij een openbare laadpaal; op de afrekening staat dat ik 14,44 kWh heb opgenomen. Da's wel knap, met een accu die een capaciteit van 13,8 kWh heeft. Ik heb een mail gestuurd naar de exploitant (Shell Recharge) maar die heeft, ook na drie weken , niet gereageerd.
Laatste antwoord door BarneyRubble, -
- 1 volger
- 22 antwoorden
- 2,6k weergaven
Bij deze een los topic voor de benoemde problemen her en der op het forum 'problemen' Graag dit topic wat schoon houden zodat we een duidelijk lijstje/overzicht houden. Bij deze zou ik graag de volgende punten willen doorgeven om te melden/navragen bij KIA 1. DAB antenne is niet goed, radio valt uit, zenders niet bereikbaar. Dit is wereldwijd, ook een topic op buitenlandse forums hierover. Hier moet een oplossing voor komen, desnoods andere antenne. > Heeft KIA hiervan kennis genomen en wat hun in gedachten hebben om dit op te lossen? 2. Navigatie kaarten lopen echt '10 jaar achter', ik heb zelf gemerkt dat die me wegen wil insturen di…
Laatste antwoord door Rick, -
Remlichten
door Henri497- 2 antwoorden
- 970 weergaven
Ik zag net op Dumpert een filmpje van een rode Sportage die behoorlijk dwars gezeten werd door een Audi op de A28. Iemand van hier toevallig😳. Lijkt erop dat de Audi de badguy is maar ik weet niet wat er van tevoren is gebeurd dus dat is mijn aanname. Maar wat mij opvalt zijn de remlichten van de sportage, die knipperen heel kort achter elkaar. Is dat standaard, hebben we dat allemaal of waardoor komt dit?
Laatste antwoord door Henri497, -
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hi Forumleden, Ik merkte op vandaag dat ik nooit een melding van de auto heb gekregen om een onderhoudsbeurt te laten verrichten, inmiddels zit ik al op 25k op de teller. Zijn hier meer mensen die dit zijn tegen gekomen of een verklaring hebben toevallig?
Laatste antwoord door fiddler, -
- 4 antwoorden
- 989 weergaven
Het is misschien een rare vraag maar hebben meer mensen met een DynamicPlus last van een 'harde zitting' aan de bestuurderskant? Het is net of er twee harde plekken in zitten, precies onder de billen. Of ligt het aan mij en ben ik na 30 jaar Renault verwend wat meubilair betreft? Ik weet dat de GT-line andere stoelen hebben, vandaar de vraag specifiek aan de Dynamic-kopers.
Laatste antwoord door fiddler, -
- 2 antwoorden
- 627 weergaven
Ik vroeg mij af of ik de enige ben die meer laad dat de batterij groot is . Batterij van plug-in Sporatge GT-line is 13.8 Kwh groot - ik laad met nog 18% in de batterij nog 13.976 Kwh in de batterij. Hoe kan dat ?
- 1 antwoord
- 840 weergaven
Hallo, Ergens heb ik gezien dat men de waarschuwing bij te snelheid rijden kan aanpassen. Maar ik vind dit nergens meer. Ook heb ik problemen op bepaalde autosnelwegen met de snelheid. Het gebeurt dat de gps biiv. 70km/uur aangeeft terwijl men 120 mag rijden. Waar kam men dit melden? De gps wordt automatisch geüpdatet. Groetjes
Laatste antwoord door Kenniani, -
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 3,8k weergaven
Ik had graag een geluidssignaal bij het overschrijden snelheid. Ik zie alleen op het dashboard het snelheidsbord rood worden en kan die optie nergens vinden.
- 5 antwoorden
- 2,7k weergaven
Weet iemand of op de Kia Sportage GT line de Automatische omkeerfunctie zit voor de spiegels?
- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
Vraagje kan je uw eigen profiel foto plaatsen in uw kia Sportage ? Ik dacht dat je standaard 8 ronde foto's zijn voor jou profiel te wisselen, maar zie niet dat je een eigen foto kan uploaden ... Zie onderstaande foto - dat geeft meer duidelijkheid wat ik bedoel ... 🫣
Laatste antwoord door Henri497, -
- 3 antwoorden
- 754 weergaven
Mocht in de toekomst het geluid wegvallen of van slechte kwaliteit zijn. Check dan eerst de luidsprekers.... 😬 Dat er water aan de binnenzijde van de deur kan komen is normaal. Maar is toch best wel een hoeveelheid. Het meest erge het loopt gewoon over de luidsprekers heen. Zowel voor als achter.... Voor had er meer last van.
Laatste antwoord door Justdigit, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Heeft iemand hier ervaring met raamverduistering van SolarPlexius? Ik heb deze besteld, hopelijk komen ze snel binnen (worden vanuit Zweden verzonden). Het zijn kunstof verduisterings "platen" met exact de juiste maat voor specifieke automodellen. Ze hebben filmpjes op Youtube staan (ook dat ze deze monteren op een Sportage 5) en het ziet er mooi uit. Voordeel is de prijs, ik was 165 euro kwijt en ik kan het zelf doen. Folie heb ik nog nooit gedaan en volgens mij moet je een expert zijn om dat perfect aan te brengen zonder luchtbelletjes of vouwen. Het laten doen is 350 euro. (en ze moeten dan de pannelen van de achterdeuren verwijderen om het goed te doen). W…
Laatste antwoord door SportagePas, -
- 3 antwoorden
- 830 weergaven
Een merkwaardige 'fout' sinds een paar dagen: als ik op benzine rijd staat na een paar tellen de toerenteller op 1300 toeren en gaat daar ok niet meer vanaf. Het maakt niet uit hoe hard of zacht ik rijd; pas als de auto naar EV overschakelt gaat de naald naar 0. Ga ik daarna weer over op benzine, dan staat de naald na heel even weer 'vast' op 1300 toeren. Het is begonnen (maar dat is misschien toeval) toen ik een keer de dynamische achtergrond op het dashboard aanzette. Die bleef vast staan op 1.3 (=1300) en ook teruggaan naar een andere achtergrond hielp niet. Herkent iemand dit? Ik ga er sowieso mee naar de dealer.
Laatste antwoord door Marinus 22, -
- 14 antwoorden
- 2,1k weergaven
Bij mijn vorige auto had ik standaard een grannylader die ik vaak in de vakantie gebruikte. kia vraagt €505,- voor zo’n lader . Wie heeft ervaring met een goede universele grannylader alvast dank
- 9 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo, ik heb in januari een nieuw model Sportage uit '22 gekocht. Prima auto maar ik kwam er na 2 weken vliegvakantie achter dat ie niet meer open ging met de elektronische sleutel. Ik kon wel naar binnen met de noodsleutel, waarna ik de booster-knop moest indrukken om de auto tot leven te brengen. Bij de dealer is de auto getest op lekstromen, niet te vinden. De dealer heeft contact gezocht met de importeur en het verhaal nu is dat dit normaal zou zijn! Er zit een heel kleine battery-pack in de auto die na zo'n 17 dagen (of eerder bij lage temperatuur) leeg raakt, waarna je dus met de noodsleutel en boosterknop aan de gang moet. Deze knop is hier speciaal voor bedoeld!!…
Laatste antwoord door GolfTouch, -
- 11 volgers
- 183 antwoorden
- 34,3k weergaven
Hallo allemaal hier graag alle foto's van jullie nieuwe Kia Sportage. Dan houden we het andere Topic voor onze rijervaring.
Laatste antwoord door Justdigit, -
Hier graag jullie rij ervaring en Foto's als jullie de nieuwe Sportage in bezit hebben.
Laatste antwoord door Justdigit,