Jump to content

Alles over Kia Connect App en Kia Connect Services

BarneyRubble

Recommended Posts

Kia Connect App – Remote services Een nieuw niveau van comfort en controle

Laten we elkaar hier wegwijs maken met de optie's: Kia Connect en Kia Connect Services. Volgens mijn Dealer is dit nu gratis te gebruiken en zullen er hier genoeg vragen en tips over komen.

https://www.kia.com/nl/service/onderweg/kia-connect/

Edited by BarneyRubble
  • Thanks 1

• BarneyRubble changed the title to Alles over Kia Connect App en Kia Connect Services
  • 2 weeks later...

Ik heb een vraag voor de kenners, ik ga mijn Sportage PHEV thuis enkel via een buitenstopkontakt opladen die ik op een aparte groep heb aangelegd.

Nou ben ik benieuwd of ik straks met de Kia Connect App dit laden ook kan volgen/plannen/ en kijken hoeveel de accu geladen is en evt. Kan stoppen. ? Ben hier erg benieuwd naar, hopelijk heeft iemand hier ervaring of kennis mee.

Gr. Barney

Op 29-3-2022 om 23:13, zei BarneyRubble:

Ik heb een vraag voor de kenners, ik ga mijn Sportage PHEV thuis enkel via een buitenstopkontakt opladen die ik op een aparte groep heb aangelegd.

Nou ben ik benieuwd of ik straks met de Kia Connect App dit laden ook kan volgen/plannen/ en kijken hoeveel de accu geladen is en evt. Kan stoppen. ? Ben hier erg benieuwd naar, hopelijk heeft iemand hier ervaring of kennis mee.

Gr. Barney

Heeft helaas niemand hier kennis of ervaring mee? Dan wordt het Google die hier hopelijk een antwoord op kan geven.

volgens mij kan dat allemaal

Gr. Barney

Als je dit zo leest ( wat ik zelfs zelf eerder heb gepost 😄 ) dan moet dat hopelijk met 220v laden ook kunnen dus:

Kia Connect App – Diensten op afstand
(alleen (PH)EV-modellen)

Laadstatus

Volledig opgeladen: haal het maximale uit jouw batterijpakket door jouw laadvoortgang op afstand te starten, stoppen en plannen. Het is niet alleen een groot pluspunt in comfort, maar minimaliseert ook de kosten en tijd bij elke lading, terwijl de levensduur van de batterij wordt gemaximaliseerd. Van overal vandaan, met gemak. Beschikbaar voor alle plug-in modellen.

Gr. Barney 

Ik laad mijn E soul 2021 ook via een apart stopcontact op, met de grannylader, kan alles volgen via de Kia Connect App. Ook starten en stoppen 

1 uur geleden, zei Rick:

Heeft de KIA Connect App een vaste Bluethoot verbinding nodig als je in de auto bent of is dat via het netwerk?

De Kia's met Kia Connect zijn uitgerust met een modem en een simkaart en gebruiken data van een mobiel netwerk.

Hier een handige FAQ hierover:

https://connect.kia.com/nl/customer-support/faq-general/#:~:text=Hiervoor kun je de onderstaande,gebruiker gestuurd om te informeren

Edited by BarneyRubble
  • Thanks 1

39 minuten geleden, zei Benno:

Ik laad mijn E soul 2021 ook via een apart stopcontact op, met de grannylader, kan alles volgen via de Kia Connect App. Ook starten en stoppen 

Bedankt voor je reactie, top 👍, die Grannylader is dat die modus 2 kabel die je er standaard bij je nieuwe auto bij krijgt ?

En, is ie van een apart merk en zoja welk merk is dat  ?

1 uur terug, zei BarneyRubble:

Bedankt voor je reactie, top 👍, die Grannylader is dat die modus 2 kabel die je er standaard bij je nieuwe auto bij krijgt ?

En, is ie van een apart merk en zoja welk merk is dat  ?

Die kreeg ik bij de auto, 1 kabel voor de laadpaal  type 2 en een 220 lader voor thuis, deze kan je instellen op8A 10A of 12A, neemt veel tijd, maar dat heb ik wel

4 uur geleden, zei Peter-036:

De Grannylader is de kabel met dat kastje er tussen.

#Benno, Peter-036,

Ik zou graag eens een foto van deze 220v granny lader zien, dit ivm de oplaadzuil die ik gemaakt heb, wil je die indien mogelijk hier plaatsen, denk voor andere PHEV leden die hem ook besteld hebben ook handig.

Ik wil ook graag de afstand in de kabel tussen de stekker en het kastje weten.

En zeker niet onbelangrijk, is dat kastje 100% waterdicht. 

Bvb, alvast mijn dank.

Edited by BarneyRubble

1 uur geleden, zei BarneyRubble:

#Benno, Peter-036,

Ik zou graag eens een foto van deze 220v granny lader zien, dit ivm de oplaadzuil die ik gemaakt heb, wil je die indien mogelijk hier plaatsen, denk voor andere PHEV leden die hem ook besteld hebben ook handig.

Bvb, alvast mijn dank.

Deze schijnt voor de EV6 te zijn die er bij geleverd wordt, zal die van de Sportage hetzelfde zijn.🤔

Screenshot_20220402-223046_Edge.jpg

De afstand tussen de(randaarde-)stekker en regelunit is bij mij ongeveer 50 cm.

Maar ik verwacht dat die dingen bij verschillende leveranciers betrokken worden, dus waterdichtheid en exacte maten zul je pas kunnen checken wanneer je de auto met alle kabels hebt.

14 uur geleden, zei BarneyRubble:

#Benno, Peter-036,

Bvb, alvast mijn dank.

35 cm, ik gebruik een verlengsnoer van 1,5 m anders hangt het kastje aan het stopcontact, weet niet of hij waterdicht is, gebruik het binnen, foto lukt mij nog niet

• Like 1

14 uur geleden, zei BarneyRubble:

#Benno, Peter-036,

Bvb, alvast mijn dank.

Screenshot_20220403_110447_com.android.gallery3d.jpg

• Like 1

9 uur geleden, zei Peter-036:

De afstand tussen de(randaarde-)stekker en regelunit is bij mij ongeveer 50 cm.

Maar ik verwacht dat die dingen bij verschillende leveranciers betrokken worden, dus waterdichtheid en exacte maten zul je pas kunnen checken wanneer je de auto met alle kabels hebt.

Super, bedankt voor jou maten, lees net dat het bij Benno 35cm is maar hij heeft het bij de Kia-Soul erbij gekregen.Dus is ook nog is Type verbonden.🤔

6 uur geleden, zei Benno:

Screenshot_20220403_110447_com.android.gallery3d.jpg

Bedankt voor je foto Benno, het is je toch gelukt.

Zover ik aan beide kanten de uiteinden zie lijkt mij deze niet 100% waterproof, hopelijk heb ik dat mis en/of krijgen wij bij de Sportage sowieso een waterdichte.🤔

Wat jou 1.5 M verlengsnoer betreft, je leest overal en hoor je ook bij de Dealer dat een verlengsnoer gebruiken voor het opladen van de ( een ) PHEV of EV een grote " NoGo " is, of is een korte zoals bij jou wel toegestaan 🤔

Edited by BarneyRubble

20 uur geleden, zei BarneyRubble:

Deze schijnt voor de EV6 te zijn die er bij geleverd wordt, zal die van de Sportage hetzelfde zijn.🤔

Screenshot_20220402-223046_Edge.jpg

Dit is em sws niet, laad maar 2.5 a 10 of 13A en dit is 16A

1 uur geleden, zei BarneyRubble:

Zover ik aan beide kanten de uiteinden zie lijkt mij deze niet 100% waterproof,

Hoezo? Ga je de adapter onderdompelen?

Bij mijn Niro PHEV is dezelfde lader geleverd als die van Benno.

Deze wartels worden in de elektro techniek in weer en wind gebruikt. De IP rating van de lader is IP55 (Geen schade indien bespoten (12,5 l/min) onder eender welke hoek ). Kan dus in principe tegen iedere regen- of sneeuwbui :clap:.

Edited by HenkM
  • Like 2

3 uur geleden, zei BarneyRubble:

Bedankt voor je foto Benno, het is je toch gelukt.

Zover ik aan beide kanten de uiteinden zie lijkt mij deze niet 100% waterproof, hopelijk heb ik dat mis en/of krijgen wij bij de Sportage sowieso een waterdichte.🤔

Wat jou 1.5 M verlengsnoer betreft, je leest overal en hoor je ook bij de Dealer dat een verlengsnoer gebruiken voor het opladen van de ( een ) PHEV of EV een grote " NoGo " is, of is een korte zoals bij jou wel toegestaan 🤔

Ik heb dat ook wel gelezen van een verlengsnoer, maar ik vind dat minder een probleem, dan dat het kastje aan het stopcontact hangt. 

1 uur geleden, zei HenkM:

Hoezo? Ga je de adapter onderdompelen?

Bij mijn Niro PHEV is dezelfde lader geleverd als die van Benno.

Deze wartels worden in de elektro techniek in weer en wind gebruikt. De IP rating van de lader is IP55 (Geen schade indien bespoten (12,5 l/min) onder eender welke hoek ). Kan dus in principe tegen iedere regen- of sneeuwbui :clap:.

Goed om te weten Henk, gelukkig had ik het dus verkeerd. Bij mij blijft alles buiten en de fikse regenbuien die we tegenwoordig krijgen zijn soms niet misselijk. Het is dan nog net geen IP65 maar genoeg is genoeg.😉

Nou nog afwachten of deze kabel voor de Soul en Niro, dezelfde als voor de Sportage is.🤔

13 uur geleden, zei BarneyRubble:

Het is bij een verlengsnoer van belang (zeker bij hoge amperages) dat deze VOLLEDIG wordt afgerold. Anders gaat deze zich gedragen als een (inductie) spoel en zal deze al dan niet met een knal sterven. Als op een (fatsoenlijk) verlengsnoer staat dat deze 16A mag hebben dan kan dat ook als deze volledig afgerold is (staat er meestal ook op vermeld). Het maakt voor het verlengsnoer echt niet uit of dit amperage naar een auto of iets anders gaat. Bij een wederom fatsoenlijk verlengsnoer is de draaddikte voldoende om bij zijn lengte de spanningsval beperkt te houden (1,5 mm2 of bij grotere lengten 2,5 mm2). Het serie schakelen van verlengsnoeren is sowieso niet aan te raden). Ik heb het dan wel over in prima staat verkerende exemplaren en niet veel gebruikte en mishandelde verlengsnoeren. Qua weerbestendigheid zou ik me bij verlengsnoeren wel zorgen kunnen maken.

Het afraden van verlengsnoeren is gewoon een voorzorg om claims te voorkomen bij niet juist gebruik of gebruik van "in slechte staat" verkerende snoeren.

• Like 2