Sportage 5
2021 -> heden
Alles over de Kia Sportage 5 vind je hier
342 topics in dit forum
-
Wie heeft wireless Carplay met een dongel ? zo ja werkt het goed of zonden van het geld ? Carlinkit 4.0 of andere modellen
Laatste antwoord door Ben Wouters, -
Nieuwe mappen?
door Wim-A- 8 antwoorden
- 536 weergaven
Ik weet niet of het sinds kort is, maar ik zie nu opeens dat er twee mappen zijn: Sportage 5 HEV en Sportage 5 PHEV. Dat betekent dat ik eigelijk nu drie mappen moet nakijken om alles van de Sportage 5 te lezen. Als het een recente verandering is: hierbij het verzoek dit terug te draaien.
Laatste antwoord door JeroenvL, -
- 2 volgers
- 4 antwoorden
- 594 weergaven
Sinds een aantal dagen krijg ik bij de navigatie steeds de melding dat deze niet beschikbaar is omdat ik in de Offline modes zou zitten van KIA Connect. DIt klopt echter niet. In het systeem en in de app staat kia connect gewoon aan. Ik kan het zelfs niet eens in de offline modes zetten dan krijg ik ook een foutmelding. Zijn er meer mensen die problemen hebben met kia connect services of live services?
Laatste antwoord door Wim-A, -
Nu beschikbaar voor download https://update.kia.com/EU/NL/Main
Laatste antwoord door ldzwolle, -
- 0 antwoorden
- 221 weergaven
Goedemiddag, Ik voel dat er in de bestuurderstoel speling zit die vanuit het lende gedeelte lijkt te komen. Met name bij sportief optrekken en het nemen van een rotonde is deze speling voelbaar. Ik heb nu 2x door mijn Kia dealer de situatie laten bekijken, en 2x krijg ik het antwoord dat ze een 'filmpje' hebben opgestuurd naar Kia Nederland, maar dat de 'speling' binnen de norm valt. Op de vraag wat dan de marge is, krijg ik geen duidelijk antwoordt, als ik vraag om het afschrift van Kia Nederland en het filmpje dan kunnen ze dit niet doen omdat dit voor intern gebruik is. Iemand soortgelijke ervaring met z'n Kia Sportage?
Laatste antwoord door JduMortier, -
In de auto krijg ik een melding dat er een update (datum 2 april) zou zijn voor navigatie en systeem. Maar op de 'update-site' staat alleen een update voor de ccnc modellen (EV 9 en dergelijke). Best gek, toch ?
Laatste antwoord door BarneyRubble, -
- 1 volger
- 9 antwoorden
- 759 weergaven
Sinds kort heb ik een Sportage 5 GT-Plusline uit 2023. Heel fijne auto. Bediening werkt zo goed als gelijk aan mijn vorige auto, dat was een Niro MY2020, Executiveline. Alles vertrouwd dus. Ik loop echter tegen het volgende aan. In de Niro kon ik de knop voor de cruise-control even ingedrukt houden. Dan schakelde hij van adaptive cruise control (met de 4 verschillend te kiezen afstanden) naar normale cruise control. Tot mijn grote verbazing werkt dit in de Sportage niet. Bijzonder irritant op de snelweg, waar de auto zelfs met afstand 1 (de kortste) al veel te vroeg begint met afremmen voor iemand die langzamer rijdt voor je uit. Zo kun je echt niet vloeiend r…
Laatste antwoord door Breeze, -
- 1 antwoord
- 908 weergaven
De meest gestolen auto van Nederland blijft de Toyota RAV4. Dat is geen verrassing, maar helaas al jaren het geval. Deze auto is wereldwijd populair, dus je hebt een lekkere grote afzetmarkt. Er is wel een enorme concurrent op komst in de vorm van de Kia Sportage, eveneens een auto die overal aanslaat. Deze komt met stip binnen op 2. Het kan misschien komen doordat de RAV4’s beter beveiligd worden en de boeven een alternatief hebben gevonden in de Sportage. Positie Merk en model Generatiecode Aantal gestolen Verschil …
Laatste antwoord door PhaseShifter, -
- 1 antwoord
- 307 weergaven
Eigenlijk weet ik niet zo goed waar ik dit op dit forum moet plaatsen. Maar aangezien ik nu in een Sportage NQ5 rijd, dacht ik het hier eerst maar eens te plaatsen. Ik heb nu al voor de tweede keer meegemaakt dat een nauwelijks merkbare remactie van een EV voor mij ertoe leidde dat mijn auto volledig in de ankers vloog. De eerste keer was ongeveer een jaar geleden. Ik stond bij het stoplicht en een, ik meen, Nissan Leaf voor mij trok op omdat het licht op groen was gesprongen. Ik reed rustig weg in de ECO stand, maar opeens sloeg de emergency braking aan. Ik vermoed omdat de Leaf voor mij te dicht op zijn voorganger aankwam en even vaart minderde. Er zat tussen mij e…
Laatste antwoord door Kiawar, -
Hier kunnen vragen en adviezen worden gesteld en gegeven, inzake trekken caravan/ aanhanger
Laatste antwoord door BarneyRubble, -
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 466 weergaven
De voorruit en beide voorste zijruiten van mijn Kia Sportage 5 HEV DynamicPlusline laten het zonlicht onbelemmerd door. Daardoor wordt het bloedheet in de auto als de zon schijnt. In mijn vorige auto's had ik niet zoveel last van. De achterzijruiten en achteruit hebben privacyglass waardoor het minder is. Heeft iemand in zijn Sportage zon- of warmtewerende folie aanbrengen en wat zijn de ervaringen? Als deze positief zijn, door wie is het gemonteerd en wat zijn de kosten?
Laatste antwoord door Jan2, -
- 9 antwoorden
- 888 weergaven
Allen, binnenkort ga ik op vakantie en zal mijn Kia Sportage HEV MY2024voor langere tijd geparkeerd staan. Om het eventuele diefstal iets lastiger te maken wil ik de keyless entry graag uitschakelen. De via Google vindbare manier (vergrendelen plus ontgrendelen knop op de sleutel tegelijk indrukken) werkt niet. Ik kan het ook niet in de handleiding of in het infotainment systeem vinden. Kan dit bij mijn NQ5 MY2024 wel of toch niet? Andere tips zijn ook welkom. Ik heb al geprobeerd wat zekeringen (o.a. de brandstofpomp) te verwijderen, maar ook daar geen oplossing. Fysiek alternatief is een kabelslot door het linker voorwiel. Ik heb een neon oranje variant, …
Laatste antwoord door Henri497, -
Hoi, Ik heb kia sportage hev gt-line 2025 na een heel debacle met mijn vorige kia, de niro met trekhaken, zal ik het maar gelijk vragen. Ik wil graag zelf er een trekhaak opzetten zonder teveel knip en snijwerk in de bumper. zit altijd wel verschil in de merken welk type heeft het minste aanpassing nodig in de bumper. en weten jullie wat de orginele auto wegklapbare trekhaak is, die kia installeert
Laatste antwoord door Syrrah, -
- 7 antwoorden
- 1,1k weergaven
Ik heb Kia sportage 5 besteld, heeft iemand alarm klasse 3 erop gezet en hoe is de ervaring met de autorisatiezender van het alarm? sommige verzekeringsmaatschappijen gaan bij diefstal niks vergoeden als er geen alarmklasse 3 opzit Mijn vraag dus of iemand achteraf alarm klasse 3 heeft laten installeren? hoe werkt het met de autorisatiezender van het alarm? is het een vervelend systeem? wat zijn jullie tips betreft dit Bedankt, groetjes mede Sportage drivers
Laatste antwoord door Kiawar, -
- 8 antwoorden
- 1,4k weergaven
Goedemiddag allen, Het is me opgevallen dat als je via de Kia connect app kijkt naar de locatie van de auto, deze aangeeft waar ik de voorlaatste keer geparkeerd stond. Ik heb inmiddels de Kia connect app verwijderd op zowel de telefoon als van de auto, deze opnieuw weer aangemaakt en geactiveerd, echter nog steeds hetzelfde resultaat. Mijn vrouw heeft hetzelfde probleem met haar Kia connect app van haar Picanto, dus je zou zeggen dat het een server synchronisatie dingetje zou kunnen zijn. Herkent iemand anders dit probleem?
Laatste antwoord door Henri497, -
- 4 volgers
- 22 antwoorden
- 4k weergaven
Onze garage bevindt zich tussen 2 woningen maw tussen 2 muren. Dikwijls is het handig om gebruik te maken van het de 'slimme sleutel' voor het in- en uitrijden van de garage. Op zich lukt dit prima voor het binnenrijden maar om de wagen er terug voorwaarts uit te laten rijden is er altijd het probleem dat het stuur naar links wordt gedraaid en de wagen, eens deels uit de garage, richting muur van mijn buurman rijdt en weliswaar stopt maar de zijkant van de wagen zo dicht (parallel) bij de muur staat dat instappen ook niet meer lukt. Mijn vraag is dan ook of er misschien iemand een gelijkaardige situatie heeft of, er iemand weet heeft van het automatisch draaien van …
Laatste antwoord door elsinga, -
- 1 volger
- 9 antwoorden
- 2k weergaven
Ik weet dat het de laatste paar dagen nog heeft is geweest, maar ik krijg het idee dat mijn warmtewerende voorruit niet zo goed de warmte weert. Vanwege de inval van het zonlicht door de voorruit wilde mijn telefoon niet meer laden, omdat het te heet was. En ja, de airco stond aan. Ik voelde zelf de zon ook behoorlijk op mijn benen, Mijn vorige auto (Opel Grandland) had ook een warmtewerende voorruit en die heeft mij nog niet dit soort problemen opgeleverd. Heeft iemand die probleem ook vastgesteld? (ik heb overigens ook even een melding bij de dealer gemaakt, om te horen of er sprake is van een fout)
Laatste antwoord door Jan2, -
- 9 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo allen, Ik heb een Dynamic PlusLine HEV, bouwjaar 2023, met net 30.000 op de teller. Vandaag bij de dealer geweest voor de 1e (kleine) onderhoudsbeurt. Op de factuur staat: Onderhoud Plus. Ik moet zeggen dat ik toch wel schrok van de kosten. Ik mocht 633 euro aftikken. Op de specificatie kan ik ook niet echt ontdekken waar deze hoge kosten op zijn gebaseerd. Volgens mij zijn de hoogste kosten het vervangen van de olie en de interieurfilter. Daarbij ook nog een hele lijst van wat ze allemaal gecontroleerd hebben (waarvan ik mij overigens afvraag of dat werkelijk ook zo in detail gebeurt....maar dat is een ander verhaal). Al met al is mijn vraag dus of julli…
- 14 antwoorden
- 1,2k weergaven
Na een aantal jaren BMW te hebben gereden ben ik weer terug op dit forum omdat ik sinds vorige week een Sportage GT Plusline heb. Wat een upgrade sinds mijn Rio zeg. Je merkt dat Kia een leveltje hoger is geworden. Vraagje; ik zoek omgeving Rotterdam een bedrijf dat de chrome delen op mijn zwarte Sportage kan wrappen. Uiteraard een bedrijf dat een nette prijs rekent. Want een nier ervoor overhebben lijkt me niet echt een goeie deal 😆
Laatste antwoord door Syrrah, -
- 0 antwoorden
- 330 weergaven
In de sterk verbeterde KIA app kan je ook een PDF downloaden met het users manual. Iig voor mijn Sportage van nov 24 (MY 25) krijg ik nu de 2024 versie van het manual. Is daarmee gelijk aan mijn papieren versie. Enige jammere is dat interne links in de PDF (nog?) niet werken.
- 1 antwoord
- 426 weergaven
Het blijkt dat er maar 1 USB-A in de Sportage 5 zit, naast een aantal USB-C . Nu wilde ik , zoals in mijn Ford, de iPhone aansluiten voor CarPlay én tegelijk een USB stick met mp3 bestanden. De USB-C is dus alleen voor opladen geschikt, dus hoopvol een kleine 4-poorts USB-hub (geen USB splitter dus) aangesloten op de enkele USB-A. Helaas pindakaas, zodra de iPhone en de USB stick samen aangesloten zijn is de iPhone enkel nog aan het laden, er komt ook een melding van het infotainment systeem. Toch een gemiste kans van Kia denk ik, totaal 4 USB connecties, maar slechts één geschikt voor data. Zal de mp3 bestanden dan maar op de telefoon gaan zetten…
- 5 antwoorden
- 537 weergaven
Ik rij nu al geruime tijd met een Kia Sportage 5 van 2022. Het valt me op hoe snel de accu wordt bijgeladen als ik van huis wegrijd terwijl er nog ruim voldoende voorraad in de hybrid-accu zit. Nog geen 10 meter gereden en de motor slaat aan. Als ik parkeer en even de radio wil blijven luisteren of wat in de instelling wil veranderen, dan start de motor ook erg snel. Zit er een te krappe accu in?
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 524 weergaven
Mijn Sportage PHEV (bouwjaar mei 2024) kon tot twee keer toe niet worden geopend met de elektrische sleutel. Na handmatige opening wilde deze niet rijden/starten. Bericht op Kia app: "12V-batterij waarschuwing". Beide keren heeft de hulpdienst de auto gestart. Dealer zegt niets te kunnen vinden en heeft de 2de keer de accu vervangen. Hij meldde dat waarschijnlijk de achterklep lange tijd heeft open gestaan. Ik kan u verzekeren dat wij de auto zorgvuldig afsluiten en dagelijks de auto opladen. Wij rijden +/- 23 % op benzine en de rest elektrisch. KM stand 15.000. Heeft iemand soortgelijke ervaring?
Laatste antwoord door gjklasens, -
- 0 antwoorden
- 180 weergaven
Goedendag, Ik voel al een tijdje met het optrekken en het nemen van een rotonde een speling vanuit het lende gedeelte in de bestuurderstoel, en heb het gevoel dat dit steeds erger wordt Ik heb hier melding gemaakt en men zou dit tijdens het uitvoeren van een kleine beurt onderzoeken, ik kreeg als bericht dat ze inderdaad een speling waarnemen maar dat dit niet voldoende is om een garantie claim te doen bij Kia . Op mijn vraag wanneer ze dan wel een claim kunnen doen en wat dan de marge zou moeten zijn van deze speling, kreeg ik geen helder antwoord. Ik verwacht een dezer dagen een kwaliteit beoordeling mail van Kia en ben geneigd om een cijfer lager dan een…
Laatste antwoord door J du Mortier, -
- 1 volger
- 7 antwoorden
- 594 weergaven
Onlangs toch maar een Dongle gekocht en geïnstalleerd, ik was het zat om iedere keer de iPhone aan te sluiten met een kabel. Helaas zie ik maar 10 seconden het oplaad icoontje branden, dit herhaald zich om de 20 minuten. Resultaat is dat de telefoon niet opgeladen wordt, tijdens een rit van 1.5 uur loopt mijn batterij percentage terug met 45%. Op de terugweg IPhone 14 verbonden met de Dongle, exact hetzelfde resultaat. iPhone 16 is voorzien van een speciaal hoesje geschikt voor draadloos opladen (wat thuis prima gaat met de draadloze oplader) ook zonder hoesje in de auto heeft geen effect. Werkt het zo slecht of is de draadloze oplader defect?
Laatste antwoord door surfingjohn,