Jump to content

Recommended Posts

Posted

Sinds vandaag krijg ik wanneer ik net vertrek de melding dat de voorwaarden zijn gewijzigd met de optie ja/nee.

Als ik ja doe mekkert hij dat ik niet mag rijden en als ik nee doe dan krijg ik de volgende keer weer meteen de melding. Dus ik dacht ik ga stilstaan, doe ja en dan zal het vast weg zijn. Nou echt niet, de optie ja deed niks en vanmiddag weer dezelfde melding.

Is het doel van Kia mensen gestressed te krijgen? Ik vind die eerste melding al heel irritant dat je die steeds moet accepteren, als dit er ook iedere keer bij komt.

Kan iemand me uitleggen wat het proces is om de voorwaarden te accepteren en ervoor te zorgen dat die melding niet terug komt?

Posted

Ik had dat vandaag ook. Twee keer, want de eerste keer ging ik rijden (het is wat.... het is een auto! ;) ). De tweede keer duurde het wat langer totdat ik daadwerkelijk in beweging was en heb ik op Ja gedrukt. Daarna moest ik nog wat gewijzigde voorwaarden accepteren, ik gok dat als je dat niet doet de melding terugkomt.

Posted

EN heel handig een melding die je krijgt tijdens het rijden, maar die je onder het rijden niet kunt aanklikken 😠
Snel even geparkeerd op lezen geklikt en daarna doorgereden. Overige meldingen kun je wil tijden srijden wegklikken 🤫

Posted

Ik las al ergens dat je de auto in Park mode moet zetten. Blijf het bijzonder vinden dat het pas omhoog komt wanneer je gaat rijden 😄

Posted

Is idd een zieke geest bij KIA die dit bedacht heeft!

Vanmorgen weggereden, 100 m verderop gestopt, P stand ; niets in display, dan 10 meter verdergereden; pop-up van melding…..

…..is bijna net zo ergerlijk als die verdomde reklame pop-up’s op dt forum, naast die pop’s blijft er ook maar 60% van je forumpagina over door de opgedrongen banner vol reklame onderop.

Posted
1 uur terug, zei PhaseShifter:

is bijna net zo ergerlijk als die verdomde reklame pop-up’s op dt forum, naast die pop’s blijft er ook maar 60% van je forumpagina over door de opgedrongen banner vol reklame onderop.

Installeer eens Ghostery; blokkeert dit soort zooi.

Posted
11 uur geleden, zei Wim-A:

Installeer eens Ghostery; blokkeert dit soort zooi.

Dank voor de tip, niet eerder aan gedacht 👍

Posted (edited)
Op 4-2-2025 om 19:58, zei Borland:

Sinds vandaag krijg ik wanneer ik net vertrek de melding dat de voorwaarden zijn gewijzigd met de optie ja/nee.

Als ik ja doe mekkert hij dat ik niet mag rijden en als ik nee doe dan krijg ik de volgende keer weer meteen de melding. Dus ik dacht ik ga stilstaan, doe ja en dan zal het vast weg zijn. Nou echt niet, de optie ja deed niks en vanmiddag weer dezelfde melding.

Is het doel van Kia mensen gestressed te krijgen? Ik vind die eerste melding al heel irritant dat je die steeds moet accepteren, als dit er ook iedere keer bij komt.

Kan iemand me uitleggen wat het proces is om de voorwaarden te accepteren en ervoor te zorgen dat die melding niet terug komt?

Ik begrijp het probleem niet, vandaag (na instappen en druk op startknop) kreeg ik de melding dat de voorwaarden waren aangepast. Na 2 keer op akkoord drukken, kreeg ik controle van mijn KIA-Connect gegevens (of die nog correct zijn). Op OK gedrukt en daarna over tot de orde van de dag. Heeft al met al 2 a 3 minuten in beslag genomen.

Edited by AnneM
correctie/verduidelijking
  • Thanks 1
Posted
2 uur geleden, zei Dave86:

Wat ik ook doe, hoe ik het ook doe, het scherm blijft oneindig op “laden” staan. Er is daardoor geen mogelijkheid om te accepteren… zoals francien eerder ook al aangaf. Heb gisteren in de telefoon app waarschuwingen uit & aan gezet. Benieuwd of dat iets veranderd op de auto…

Dan zou ik de dealer ermee opzadelen, garantie tenslotte

Posted
2 uur geleden, zei Dave86:

Wat ik ook doe, hoe ik het ook doe, het scherm blijft oneindig op “laden” staan. Er is daardoor geen mogelijkheid om te accepteren… zoals francien eerder ook al aangaf. Heb gisteren in de telefoon app waarschuwingen uit & aan gezet. Benieuwd of dat iets veranderd op de auto…

Heeft niets opgeleverd, helaas. Nog steeds hetzelfde probleem. Volgende stap is idd contact met dealer. Maar ervaring leert dat alles wat te maken heeft met “Kia Connect” wordt afgeschoven :(

Posted

Vandaag bij de dealer geweest. (Zonder afspraak) ik was inmiddels nr3 of 4 die zich meld voor dit probleem.

dealer is overtuigd dat het een software issue moet zijn. (Toevallig klaagt de auto ook al een paar weken dat de navigatie geüpdatet moet worden) Daar wil ik best in mee gaan.

Maandag krijgt mijn Kia e-Niro 2021 de nieuwste update. Benieuwd of dat de oplossing is.

huidige software is van 13-6-2023

Posted

Vandaag de gewijzigde voorwaarden ook maar eens  geaccepteerd

Melding kwam ieder keer pas na 1 à 2 minuten rijden, hoe verzin je het.

Als  Waze actief staat wordt het scherm om te accepteren weggedrukt door Waze.

Met deze wetenschap is het uiteindelijk na een paar keer toch nog gelukt.

Benieuwd wat er eigenlijk gewijzigd is in het systeem, behalve dan de voorwaarden en privacy.

Posted
Op 8-2-2025 om 14:42, zei AnneM:

Ik begrijp het probleem niet, vandaag (na instappen en druk op startknop) kreeg ik de melding dat de voorwaarden waren aangepast. Na 2 keer op akkoord drukken, kreeg ik controle van mijn KIA-Connect gegevens (of die nog correct zijn). Op OK gedrukt en daarna over tot de orde van de dag. Heeft al met al 2 a 3 minuten in beslag genomen.

Probleem is dat hij pas met die melding komt als je auto in drive staat en je een paar meter hebt gereden. Dan moet de auto aan de kant in parkingmode en de voorwaarden accepteren. Beetje onlogisch. Lijkt me dat wanneer je de auto start en nog geparkeerd staat deze melding komt die je dan moet accepteren. Sowieso geef die melding gewoon in de app. Wie gaat dit lezen? Dus ja ik vond het een ergenis.

• Like 1
Posted
Op 12-2-2025 om 12:54, zei Borland:

Probleem is dat hij pas met die melding komt als je auto in drive staat en je een paar meter hebt gereden. Dan moet de auto aan de kant in parkingmode en de voorwaarden accepteren. Beetje onlogisch. Lijkt me dat wanneer je de auto start en nog geparkeerd staat deze melding komt die je dan moet accepteren. Sowieso geef die melding gewoon in de app. Wie gaat dit lezen? Dus ja ik vond het een ergenis.

Ik kreeg de melding direct na het starten, en hoefde dus niet eerst gereden te hebben.....

Posted
Op 10-2-2025 om 12:38, zei Dave86:

Vandaag bij de dealer geweest. (Zonder afspraak) ik was inmiddels nr3 of 4 die zich meld voor dit probleem.

dealer is overtuigd dat het een software issue moet zijn. (Toevallig klaagt de auto ook al een paar weken dat de navigatie geüpdatet moet worden) Daar wil ik best in mee gaan.

Maandag krijgt mijn Kia e-Niro 2021 de nieuwste update. Benieuwd of dat de oplossing is.

huidige software is van 13-6-2023

Vandaag was de dag van de software update bij de dealer. TL;DR na de update kan ik de voorwaarde wel accepteren.

het viel mij eerder op dat de voorwaarden die ik niet kon accepteren waren van “15 juli 2024”. Met de nieuwste update zijn de nieuwe voorwaarden van “10 januari 2025”

dat kan dus een indicatie zijn als het iemand ook niet lukt om ze te accepteren.

vandaag is de auto’s software geüpdatet van DE_E_20.EUR.S5W_L.001.001.221223 naar  DE_E_20.EUR.S5W_L.001.001.240726

en de firmwareversie van DE_E_20.EUR.02.221208.MICOM naar DE_E_20.EUR.02.240710.MICOM

ik ben vooral blij dat de melding van de voorwaarden nu wel geaccepteerd kon worden, maar hoop met bovenstaande info toch nog mensen te helpen.

@francien is het jou inmiddels gelukt? Anders ook de software update doorvoeren, denk ik.

• Like 1
Posted
On 2/9/2025 at 9:00 AM, Dave86 said:

Dit probleem heb ik sinds een poosje ook in mijn Proceed. Na een minuut of vijf krijg je de foutmelding dat de voorwaarden niet geladen kunnen worden vanwege een verbindingsfout of zo. In de tussentijd kun je je scherm niet gebruiken. Ideaal..

On 2/17/2025 at 4:58 PM, Dave86 said:

ik ben vooral blij dat de melding van de voorwaarden nu wel geaccepteerd kon worden, maar hoop met bovenstaande info toch nog mensen te helpen.

Goed om te weten dat er een oplossing is, maar moet je daarvoor langs de dealer of kun je ook op een andere manier de software updaten?

Posted (edited)
16 uur geleden, zei Fps Doug:

Goed om te weten dat er een oplossing is, maar moet je daarvoor langs de dealer of kun je ook op een andere manier de software updaten?

Dealer kan, maar volgens mij kun je het ook zelf op https://update.kia.com/EU/NL/Main

hier kun je het nieuwste verdient zien voor jouw auto.

https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticePopup/PXilV8

Volgende keer zou ik het eerst zelf proberen.

Edited by Dave86
URL vergeten
  • 2 weeks later...
Posted

Gisteren wederom de melding om gewijzigde voorwaarden te accepteren.

En net als voorgaande keer pas na 1 á 2 minuten rijden, hoe verzin je het.

Akkoord geven kan alleen als je echt volledig stil staat.

Iedere vorm van logica ontgaat mij.

Posted

Van de week met een oliebeurt (aka basisbeurt) is alle programmatuur weer volgens de laatste stand van zaken bijgewerkt. Bij het starten kreeg ik dus weer de mededeling of ik de gewijzigde voorwaarden wilde aanvaarden ja of nee. Bij ja liep hij dit keer door tot het einde, dus ik hoop dat het nu wegblijft. 't Zal mij benieuwen.

Adri