exc Posted July 6, 2022 Posted July 6, 2022 Beste Forummers, Vandaag mijn e-Niro opgehaald. Ik had natuurlijk bij het zoeken al eens in deze auto gereden, maar nu als eigenaar. Fantastisch, een genot. Nu ben ik bezig om mijn weg te vinden in alle mogelijkheden, waaronder de Kia Connect. Ik zocht of er al een eerder bericht hierover op het forum was verschenen, maar ik kon geen zoekfunctie vinden, dus, moderator, als ik verkeerd bezig ben, stuur mij svp op de goede weg. Dan nu mijn vraag. Ik heb de app gedownload en geinstalleerd, en vervolgens vraagt hij om mijn auto aan te melden, met de vin of met een qr code op het scherm in de auto. Bij de vin zie ik een cirkeltje van "wachten" draaien en na een kwartier stopt die vanwege "running out of time". Bij het inlezen van de qr code hetzelfde verhaal. Ik doe kennellijk iets verkeerd. Kan iemand mij zeggen hoe ik het wel moet doen? Bedankt Quote
SmurfenB Posted July 7, 2022 Posted July 7, 2022 Zo te horen doet u niets fout, mogelijk dat dit een serverfout is geweest. Uw app ontvangt geen reactie, dus ergens tussen vanaf de auto tot en met de telefoon kan er een kink in de kabel zitten. U kunt het vandaag nog eens proberen. (Ik neem hierbij aan dat uw telefoon met het internet verbonden is.) Quote
Peter-036 Posted July 7, 2022 Posted July 7, 2022 @exc Ook volgens mij doe je alles goed, maar probeer het eens in de auto met de navi aan, ik kon destijds mijn (gebruikte) E-Soul middels VIN aanmelden, maar moest dat (of iets anders..) in de auto bevestigen. En af en toe is de server (of de auto) slecht bereikbaar of slecht 'wakker' te krijgen........dan duurt het lang voor je antwoord krijgt. Quote
exc Posted July 7, 2022 Author Posted July 7, 2022 OK, bedankt voor de reacties. Ik zal dat vandaag in de auto proberen. Navigatie aan, is dat als ik de vin wil aanmelden? Want de qr code op het scherm is onder "Connect", dus de nav is dan niet te zien. Quote
Peter-036 Posted July 7, 2022 Posted July 7, 2022 Ik denk dat je de VIN aanmeldt in de app, en dat je dan de QR code moet lezen (in/met de app?) met je telefoon, maar voor mij was dat met een 2020 E-Soul, en ruim een jaar geleden, dus ik weet niet meer hoe dat ging, wel dat het vrij eenvoudig en min of meer 'vanzelf' ging. Waarschijnlijk is de procedure wat 'gemoderniseerd', maar iedereen moet het kunnen, dus heel moeilijk zullen ze het niet gemaakt hebben. Quote
exc Posted July 8, 2022 Author Posted July 8, 2022 Ik ga het vandaag nogmaals proberen, buiten, want mijn garage is een gewapend-betonnen constructie, dus misschien wil het signaal er niet goed door. Ik laat jullie wel weten. Quote
SmurfenB Posted July 8, 2022 Posted July 8, 2022 13 uur geleden, zei exc: Ik ga het vandaag nogmaals proberen, buiten, want mijn garage is een gewapend-betonnen constructie, dus misschien wil het signaal er niet goed door. Ik laat jullie wel weten. Dat zou heel goed het probleem kunnen zijn! Zorg dat de auto in ieder geval even tijd heeft om signaal te vinden, na het naar buiten rijden. 1 Quote
exc Posted July 14, 2022 Author Posted July 14, 2022 Samen met de dealer gefikst. QR code ging er nu vlot in, daarna de code ingevoerd, en toen had ik hem. Klaar! Maar uit een eerste blik op de mogelijkheden zag ik nog niet de mogelijkheid om de warmtepomp aan te zetten in de winter. Zit die functie er niet in? Quote
Arjan Schepers Posted July 16, 2022 Posted July 16, 2022 Nee, de warmtepomp werkt volledig automatisch. Quote
exc Posted July 19, 2022 Author Posted July 19, 2022 Ik kom weer even terug op de Kia Connect. Ik zie in Connect allerlei gegevens, maar als ik de stand van de batterij wil uitlezen, krijg ik ineens 5 hokjes met het verzoek mijn pincode in te voeren. Ik heb geen pincode gezien, hoe kom ik daar aan? Quote
gjcvro Posted July 19, 2022 Posted July 19, 2022 Als het goed is heb je die gewoon zelf ingesteld. Quote
exc Posted July 20, 2022 Author Posted July 20, 2022 O jee, als dat zo is, dan heb ik daar geen weet meer van. Er staat ergens in de site, dat je de pincode kunt resetten, maar dan moet je opnieuw inloggen. Betekent dat, dat ik weer de problemen krijg dat de app de vincode niet wil lezen, noch de qr code, zie eerdere berichten? Quote
gjcvro Posted July 20, 2022 Posted July 20, 2022 Geen idee, ik heb weinig problemen gehad bij het koppelen. En ik weet zelf de pincode ook niet meer, heb hem nu aan de vingerafdruk scanner hangen. Je zou voor jezelf even de meest logische opties kunnen testen? Quote
SmurfenB Posted July 20, 2022 Posted July 20, 2022 18 uur geleden, zei exc: Ik kom weer even terug op de Kia Connect. Ik zie in Connect allerlei gegevens, maar als ik de stand van de batterij wil uitlezen, krijg ik ineens 5 hokjes met het verzoek mijn pincode in te voeren. Ik heb geen pincode gezien, hoe kom ik daar aan? Als je garage het probleem vormde, omdat de auto geen connectie had met de server. Dan moet je het niet in de garage proberen, maar als de auto al even buiten is. bijvoorbeeld als je thuiskomt met de auto. Ik zie niet in waarom het probleem zich voordoet, als je niet in je garage staat. Quote
Beos Posted February 8 Posted February 8 Even doorscrollen tot het eind en dan op Ik ga akkoord drukken. Quote
Dave86 Posted February 8 Posted February 8 Dat lukt waarschijnlijk niet. Ik heb hetzelfde probleem. Datum op 15-7 en blijft oneindig laden… zelfde probleem sinds enkele dagen. kia e-Niro 2021 Quote
Recommended Posts