Jump to content
  • Sign Up

gjcvro

Leden
  • Content Count

    575
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    20

gjcvro last won the day on June 16

gjcvro had the most liked content!

Community Reputation

75 Excellent

About gjcvro

  • Rank
    Gevorderd Lid

Algemeen

  • Auto

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. nou, nee. het hoort niet maar volgens kia is het normaal. hier moet je dan 100kg op kunnen hangen.
  2. Was het maar een tomtom, dan was het waarschijnlijk een goed systeem geweest. De navigatie gebrokt de services van tomtom, maar is een ander systeem.
  3. Ah, ok. Die stond toch al niet hoog op mijn favorietenlijstje Lampen is inderdaad wel eens jammer die zouden bij regen wel aan mogen gaan ja.
  4. welk merk was dat? want ik zou me juist daar aan gaan ergeren denk ik.
  5. beter is er op anticiperen en alvast beginnen met gasgeven voordat het nodig is. Ik vind eerlijk gezegd die kickdown een irritant iets, ik wil snel van zijn plek, maar dan gaat hij eerst nog even 2 versnellingen terug, bedenkt nog even of het wel verantwoord is en dan pas gaat het los. Niet echt de indruk dat dat veel sneller gaat dan gewon oppakken in de huidige versnelling, hooguit 1 versnelling terug (die wel klaarstaat). Is wel een beethe inherent aan automaat rijden, die kan nog steeds niet in de toekomst kijken zoals je dat zelf wel kunt.
  6. En je huis wordt continu op een bepaalde temperatuur gehouden. Als je auto pas na een uur warm is heb je ook geen drol aan de verwarming.
  7. volgens mij is de capaciteit daar van 0.. zit hij er niet in, zoals ik begreep is dat bij de meeste hybrides zo.
  8. holy sh*t dat is echt veel. Maar ook daar weer: Die opties maken het extreem. Toen ik keek naar de niro was het verschil tussen businessline en executive ook extreem veel, meer dan het mij waard was.
  9. Niet zo zeer de dealer als wel de markt die dat bepaald. Ik denk ook dat de 'nieuwkoper' sneller geneigd is te betalen voor extra opties dan de shopper voor een 2e hands. Die maakt gewoon andere afwegingen, een jaar nieuwer, of met geventileerde stoelen.. tsja.
  10. Afschrijving gaat op de luxere modellen altijd extra hard, tenminste als ik kijk hoe leasemaatschappijen de tarieven uitrekenen. Ik heb vroeger regelmatig uitgerekend dat de meerprijs van een duurder model voor bijna 100% werd verrekend in de leaseprijs. In theorie betekend dat dat na 4 jaar de standaard uitvoering bijna net zo veel oplevert als de luxere.
  11. in nl gebruik ik de voetrem 2x per jaar, met de bandenwissel als de krik er onder gaat. verder alleen de p stand.
  12. Tsja, ik heb ooit eens gelezen dat je gemiddeld 6 weken echt blij bent met een nieuwe auto, daarna is het nieuwtje er wel een beetje af.. Dus dan moet je het voor die 6 weken doen Rationeel bekeken is het denk ik niet slim, gevoelsmatig moet je het zelf uitzoeken.
  13. Wat is je hoofdzekering? 3 fase is vaak 25A, 1 fase soms 35A
  14. V2x of v@g : https://nederlandelektrisch.nl/technologie/opladen/v2g-vehicle-to-grid Oftewel een laadpaal die ook weer gebruikt kan worden om vanuit de auto je huis te voeden. Dus je auto gebruiken als tesla wall. Als de auto toch de hele dag thuis staat is het (als het salderen stopt) een extra argument om elektrisch te gaan rijden
×
×
  • Create New...