Jump to content

gjcvro

Leden
  • Content Count

    773
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    34
  • Country

    Netherlands

gjcvro last won the day on August 7

gjcvro had the most liked content!

Community Reputation

126 Excellent

About gjcvro

  • Rank
    Gevorderd Lid

Algemeen

  • Auto

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. aah, sorry die had ik gemist. ik reageerde meer op het tmc en live verhaal. als je wifi kwijt raakt dan krijg je die irritante melding, die is het dus ook niet. de vrijloopbegelijding? die zou bij mij moeten werken, maar daar heb ik nog nooit wat van gezien of gehoord, dus ken de melding daarvan niet. verder ken ik niet zo veel piepjes anders dan van de sensors aan de voorkant, die zijn aftermarket, geven dus niks in de display. En dan ook alleen onder de 20km/h
  2. ik heb ook nog zoiets: https://www.gereedschapcentrum.nl/stayhold-classic-kofferbakorganizer-oranje.html?gclid=CjwKCAjw4MP5BRBtEiwASfwAL94YfGYdmhcdciT1sZ5mlffyhNOU8GzxMqJrn5IWCH6UwcLxSr7_nRoCL48QAvD_BwE maar zet ze niet altijd vast omdat ze bijna niet meer los te krijgen zijn
  3. mg, interessante auto, jammer geen trekgewicht. 600kg was al genoeg geweest.
  4. blijkbaar is dan het materiaal aangepast, want in mijn mj 2018 heb ik klitteband houders staan die bijna de vloer scheuren als ik ze loshaal. Ook staat er standaard een vouwkrat achterin die bijna niet schuift met daarin een losse deken die ja makkelijk ergens tussen propt.
  5. Uit de normale lease kreeg ik de auto vaak voor de handelsprijs aangeboden. Maar steeds meer leasemaatschappijen bieden de auto's ook aan via hun eigen website dus de prijzen zullen wel meer richting verkoopprijzen gaan. Ben eigenlijk ook wel benieuwd waar de lm mee komt, maar mijn contract loopt nog ruim een jaar.
  6. Goed lezen: vanaf modeljaar 2018 zit er geen loodaccu meer in..
  7. En uit de link geknipt: "A unique aspect of the Niro is that instead of using a regular 12-volt battery for starting the car and powering the accessories, Kia decided to install a small lithium-ion battery underneath the rear seat, alongside the hybrid system’s 1.56-kWh battery pack. If the small battery runs out of juice, the owner can simply press on a dash-mounted button labeled BATT RESET, and the bigger battery will transfer a portion of its energy to the smaller one." Ik betwijfel alleen of die 1,56 kWh correct is.. dat zou een 1.56*1000/12=130Ah accu zijn.. (als ik goed reken)
  8. https://www.kianiroforum.com/threads/should-i-be-using-a-battery-tender-on-my-12-volt-battery.7701/page-2 https://dwb.moditech.com/nl/testmailing
  9. Ik ging ook ineens terug in kilometers, maar het loont niet echt om naar een lager tarief te gaan, het betekend alleen dat je aan het einde van je contract geld terug krijgt. Ongeveer net zo veel als je nu extra betaald voor de kilometers. Je kunt altijd vrijblijvend informeren, je krijgt dan een nieuw voorstel. Achteraf is het voor mij denk ik goed geweest om het niet aan te passen, want komend jaar gaat de auto juist weer meer kilometers maken.
  10. Dat is dus wat ik al een paar keer aanhaal.. Er zit waarschijnlijk een ander type accu in, en daarmee is waarschijnlijk ook de minimale spanning van de dashcam waardeloos.. De dashcam is bedoeld voor een normale loodaccu, die met iets andere spanningen werkt waardoor wellicht het minimale van 12,4 volt al 'dood/plat/leeg' betekend voor de accu.. Maar zeker weten doe ik dat niet, dan moet je een accu expert hebben.
  11. Ik denk dat je het prima kunt missen in Nederland. En de winst van een soepele doorgang van wegen zal groter zijn.
  12. Misschien moet je eens buiten je auto gaan staan en iemand achteruit later rijden.. Ik weet alleen niet zeker of het aan te zetten is, maar geluid maakt hij wel.
×
×
  • Create New...