Jump to content

gjcvro

Leden
  • Content Count

    813
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    38

gjcvro last won the day on September 23 2020

gjcvro had the most liked content!

Community Reputation

133 Excellent

About gjcvro

Algemeen

  • Auto

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Bij andere merken hoor je nog al eens dat het de afvoer van de opvangbak bij de voorruit (onder je ruitenwissers) is die verstopt raakt, waardoor het water uiteindelijk naar binnen gutst. Maar het lijkt me dat de garage daar dan als eerste naar kijkt. Vocht in de auto kun je altijd wel hebben, zeker als je veel korte stukjes rijdt zonder echt de auto warm te maken, maar echt soppen klinkt alsof er iets goed mis is.
  2. Ik heb de indruk dat je bij langzaam (vooruit of achteruit) rijden in eerste instantie alleen op de elektromotor rijdt. Pas bij wat hogere (meer dan stapvoets) snelheden doet de benzinemotor ook echt mee. Op de lagere snelheden hoor je nl geen enkel verschil in belasting of toeren.
  3. Tsja, soms heb je kortingen die het verschil wel een stuk kleiner maken.
  4. De HEV zit eerder aan de 5 dan aan de 7 liter per 100km. Als je moeite doet zelfs er onder.
  5. Zolang het er niet voor zorgt dat de auto minder waard wordt mag er vaak best nog wat aangepast worden.. En vragen staat vrij..
  6. En een kussentje is een redelijk goedkope oplossing, maar als je het echt onhandig of lelijk vind zijn er ook bedrijven die achteraf een lendensteun in kunnen bouwen.
  7. Klopt, maar er lezen meer mensen mee die er wellicht wel iets aan hebben. Ik noemde het ook in combinatie met aanschaf.
  8. Om nog heel even op de E10 door te gaan: Bij injectie heb je er wat minder snel last van, maar met een carb en sproeiers zoals veel grasmaaiers en dat soort spul gaat het erg vaak mis. Maar ook de injectie schijnt er van dicht te slibben. Maar het is wel een dingetje om rekening mee te houden, stel je zou heel veel puur elektrisch kunnen rijden, dan kan het zijn dat je eigenlijk een duurdere benzine moet gaan tanken om problemen te voorkomen. Helaas weet je dat pas als het eigenlijk te laat is. Buiten dat lijken de ritjes van topicstarter redelijk ideaal voor een phev, allemaal zo
  9. Nadeel van de PHEV (net als de HEV)hij heeft de benzinemotor nodig om warmte voor het interieur te maken. Dus in de winter zal toch ook regelmatig de benzinemotor lopen. Aan de andere kant maar goed, want de rotzooi die ze tegenwoordig E10 noemen moet je ook niet te oud laten worden.
  10. "Het energieverbuik van de Kia e-Niro 64 kWh is ongeveer 17,3 kWh/100km" Een PHEV zal nog wat meer verbruiken.. en dan neem je dus zo rond de 22 cent voor stroom, tenzij je een overschot aan stroom hebt van je zonnepanelen, dan zit je zo op 6 ct per kw/h. Laten we dan zeggen 4 tot 5 cent per KM (17.3/100*0,22) Benzine? zo rond de 8 cent brandstofkosten, dus je bespaart 4 cent per km. Als je dan praat over een meerprijs van 160 euro. 160 / 0,04 = 4000 km. allemaal natte vinger giswerk, vind het zelf ook hoog uitvallen, misschien maak ik een denkfout? .
  11. Ik ben wel benieuwd hoe je aan die 100 euro besparing komt.. Kijk je dan alleen naar benzine, of kijk je dan ook naar het stroomverbruik?
  12. Ik moet ook zeggen dat ik het geluid wel ken, omdat ik in het begin tijdens het wachten de rem te ver op liep komen, maar dat gebeurt me nog zelden. Bij normaal wegrijden of afremmen heb ik het eigenlijk nooit echt ervaren. Waarschijnlijk is het toch een manier van rijden waardoor de 1 er meer last van heeft dan de ander. Volgens mij kun je bij de e-niro de kruipfunctie uitzetten, dat lijkt me wel handig.
  13. beetje inherent aan een automaat met kruipfunctie..
  14. Wat natuurlijk wel is dat de elektromotor niet beschermd hoeft te worden tegen stilvallen, zoals een benzinemotor dat wel moet worden. Daarom hoeft de koppeling tussen elektromotor en versnellingsbak in theorie niet te slippen, en al helemaal niet om de motor op een ideaal toerental te krijgen..
  15. gjcvro

    Ladder!

    Low budget manier en een spin er tussen? https://www.bol.com/nl/p/carpoint-bagagebinder-met-haken-10-mm-rood-200-cm/9200000087021418/?Referrer=ADVNLGOO002066-G-70310137632-S-737397225051-9200000087021418&gclid=CjwKCAiAzNj9BRBDEiwAPsL0d4DW_-fFW5okY5FjEIz_geqzskEPGaXS_TWBDt9yeNHhVS5LqPsSuBoCk_MQAvD_BwE of een sjorbandje https://www.metaltis.nl/900kg-35mm-1-delig-klemgesp-eigen-label.html?gclid=CjwKCAiAzNj9BRBDEiwAPsL0d5dIlLIkO0sXJrlyhzpxF-u0iv0XAcyzAfkxD9v-ApYBA9IdVSG3rhoC06UQAvD_BwE En als het slot niet meewerkt kun je hem wellicht ook aan de ruitenwisser maken? En ik zag net dat d
×
×
  • Create New...