Jump to content

gjcvro

Leden
  • Content Count

    560
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    19

gjcvro last won the day on March 30

gjcvro had the most liked content!

Community Reputation

73 Excellent

About gjcvro

  • Rank
    Gevorderd Lid

Algemeen

  • Auto

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. gjcvro

    Montage afneembare trekhaak Niro

    Een verloopplugje van 10 euro doet het bij mij ook al jaren prima in de normale 13 polige. De verloop gaat langer mee dan mijn auto's
  2. gjcvro

    Montage afneembare trekhaak Niro

    zie filmpje op de vorige pagina, en kijk naar de ruimte tussen haak en bumper. Duidelijker dan dat kan het niet worden. En ja ook bij die haak staat 100kg als max. kogeldruk.
  3. gjcvro

    echte verbruik Kia Niro

    Ik heb een jaar lang in een renault megane diesel gereden, de 1.5dci die ooit in de 14% bijtelling viel. volgens de boordcomputer reed die 5,1l/100km nagerekend aan de pomp kwam ik daar redelijk op uit. Met de Niro rij ik met nagenoeg hetzelfde verbruik, ook nagerekend aan de pomp, vaak zuiniger dan de diesel. t.o.v. de Nrio heeft een diesel het best moeilijk, kwa verbruik.
  4. gjcvro

    echte verbruik Kia Niro

    Ik heb het een tijdje bijgehouden (op autoweek) en kwam toen zo rond de 1:20 uit, met veel woon werk kilometers over 100km wegen. Tegenwoordig rij ik nauwelijks woon-werk kilometers dus de meeste ritjes zijn kort waardoor het verbruik nu vermoedelijk fors hoger ligt, maar ik meet het ook niet meer, vergat het te vaak om te noteren. Als de tank leeg is moet ik hem weer vullen.
  5. gjcvro

    omschakelpunt hybride rijden (accu/benzine motor)

    bij elke snelheid tot grofweg 100 km werkt die truc, mits de accu vol genoeg is. andersom werkt het in de sportstand zetten er voor dat de accu meer wordt opgeladen.
  6. gjcvro

    omschakelpunt hybride rijden (accu/benzine motor)

    Verbruik en rijden op accu is niet direct 1:1 gerelateerd, want de elektromotor kan ook ingezet worden als hulpmiddel om de benzinemotor te ondersteunen. En ook dat drukt het verbruik. De motortemperatuur (en binnentemperatuur) heeft ook invloed op de keuze elektro of niet, want de enige manier om te verwarmen is de motor laten draaien. En soms is net iets te veel gas geven al reden om de benzinemotor vast paraat te zetten, maar die gaat dan snel weer uit als blijkt dat het niet nodig was. Je zult ook zien dat de elektromotor vooral gebruikt wordt tussen de 50 en 75% accucapaciteit. Ik ga er maar vanuit dat het systeem slimmer is dan ik. (alhoewel ik het ook niet altijd eens ben met de keuze) Maar je kunt het systeem wel verleiden om op elektro over te schakelen door heel even van het gas af te gaan, zeker bij lagere snelheden schakelt hij dan snel over.
  7. gjcvro

    Aftellen is begonnen

    wat ik tot nog toe gezien heb op leaseofferte's is dat het gewoon de aanschafprijs van de accessoires is gedeeld door het aantal leasetermijnen. En vaak was het wel mogelijk om dingen nog zelf te laten installeren, maar als dat niet zonder schade verwijderd kon worden moest het blijven zitten. Zo ook trekhaken.
  8. gjcvro

    Verbruik Niro

    Ik stond toevallig een keer op de pomp te kijken, maar ook op blue one zit een E5 sticker.. Kan natuurlijk een foutje zijn.
  9. gjcvro

    Verbruik Niro

    Dan heb je de laatste tijd slecht opgelet bij de pomp.
  10. gjcvro

    Op weg naar 2030

    omringende landen? In DLD betaalde ik laatst meer dan bij de pomp hier net om de hoek, alleen was dat een snelweg tankstation.
  11. gjcvro

    Op weg naar 2030

    Ik kan het momenteel niet meer vinden, maar een motorrijder (met dus een range van max 150 km) heeft meegereden in een toertocht voor brandstofmotoren door Europa. En dan geen gezellig keutelritje met elk half uur een stop, maar met serieus kilometers maken. De grootste problemen die hij had was het zoeken van een geschikt laadstation in, of all places, Duitsland. De palen waren er wel, maar de service niet, of het kaartje werkte niet enz.. De motor was aangepast, met speciale laders waardoor hij wel sneller dan standaard (8hr) kon laden. maar nog steeds niet vergelijkbaar met het superchargen zoals b.v. Tesla dat kan. De grootste beperkingen verzinnen we zelf (ik ook) en ligt niet zo zeer in de techniek. Zoals dat je niet ineens 1000 km in een stuk kunt rijden. Nee klopt, maar kun je dat zelf wel? En hoe vaak doe je dat dan?
  12. gjcvro

    Op weg naar 2030

    Als automobilist ben je ook steeds minder welkom in de stad, Komt er een geweldig transferium aan de rand van de stad met allemaal laadpalen. En inderdaad zal het voor lang niet iedereen een oplossing zijn om elektrisch te gaan rijden, voor mij nu ook nog niet, maak nog te veel gebruik van de trekhaak. En om nou elke rit met aanhanger met de trekker te doen is ook weer zo iets. Neemt niet weg dat ik wel hoop dat er binnen korte tijd iets betaalbaars op de markt komt met trekhaak, zoals de https://sonomotors.com/en/sion/
  13. gjcvro

    Op weg naar 2030

    Als je accu toch de volgende ochtend maar (voldoende) vol zit zal het je toch aan je derriere oxideren wanneer dat dat gebeurt? En niet iedereen zal met een compleet lege accu thuiskomen dus het gros zal in een uurtje of 2 - 3 opgeladen zijn. En in mijn geval juist andersom: overdag kan de auto mooi volgetankt worden door de zon (overschot) en als ik dan uit mijn werk kom met de fiets kan ik de auto pakken, staat dan netjes volgetankt klaar. Mensen die problemen kunnen roepen hebben we meer dan genoeg, ik hoor liever mensen die oplossingen geven.
  14. gjcvro

    Op weg naar 2030

    Dat bedoel ik dus, eerst moet er vraag komen dan komen de oplossingen ook..
  15. gjcvro

    Op weg naar 2030

    Daarom dus worden laders slimmer, niet iedereen gaat meteen volle mep laden, maar het wordt verdeeld over de tijd die je hebt tot de volgende rit enz enz, of als er toevallig wel stroom over is. Er gaan ook ale berichten rond van lokale (wijk) opslag van energie. Eerst maar eens iedereen aan de stekker, dan kommen de oplossingen ook wel, er moet eerst behoefte zijn.
×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.