Jump to content
 

gjcvro

Leden
  • Content Count

    922
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    49

gjcvro last won the day on July 27

gjcvro had the most liked content!

Community Reputation

166 Excellent

About gjcvro

  • Rank
    Gevorderd Lid

Algemeen

  • Auto

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. s-stand zou voldoende moeten zijn, volgens mij zorgt hij er dan voor dat je accu sneller wordt aangevuld en voller wordt gehouden. Maar ik heb nog nooit zo zwaar getrokken dat ik het nodig had.
  2. nee, 22k kom je gewoon niet aan. max 17k op 3x25 en dan mag er niks aan staan. Je moet dan naar 3x35. maar als straks alles elektrisch wordt, inclusief warmtepomp en koken en zo, komt het wel snel in zicht.
  3. Dan moet je wel een zwaardere 3-fase aansluiting hebben voor 22kW. red je niet met 3x25A
  4. Dat zijn allemaal dingen die ik ws niet zomaar geregeld krijg. Ik heb wel een dikke stroomkabel naar de garage liggen, maar geen signaalkabel, en die is daar ook niet zomaar te krijgen. Voor al het leuke extra's heb je een signaal nodig (en nog meer hardware gok ik) Zonnepanel heb ik inderdaad, net als (nu nog) een overschot aan stroom Zelfbouw heb ik ook overwogen maar levert ook niet echt groot financieel voordeel op, en ws wel weer wat vrustratie en uitzoekwerk als het niet functioneert. En als de laadpaal zelf slim genoeg is, en eventueel een API heeft zou ik zelf ook nog wel k
  5. Bij de HEV werkt het 100% zeker zo, en ik zou het heel erg vreemd vinden als het bij de e-niro niet zo zou werken. Bij de HEV zit er ook een verbruiksmeter, die plus of min uit kan slaan, neem aan dat de e-niro dit ook heeft, dan kun je zien wanneer hij regenereert en wanneer de remmen worden gebruikt.
  6. En ook voor 379 lease je een e-niro comfortline, maar wat wel je nu eigenlijk vertellen?
  7. En ben je niet en beetje appels en peren an het vergelijken? In het ene geval heb je load balancing, met de oplossing die je nu wil niet. Of lees ik het verkeerd? En voor grofweg 500 tot 600 euro heb je ook al een wallbox. meteen met een laadkabel van 5 meter er aan.
  8. Kun je dan niet beter gewoon de rem gebruiken? Lijkt me dat je het nu als handrem gebruikt, dan kun je het toch net zo makkelijk, zo niet makkelijker met je voet doen?
  9. Dus de aansluiting zou moeten passen, alleen lees ik wel wat problemen met de zappi, geen idee of er nog meer laadpalen zijn met problemen, vandaar de vraag of iemand toevallig al een keer zijn my2020/2021 aan een tesla charger heeft gehangen. Aangezien mijn auto pas november komt, maar ik wel komende weken de laadpaal wil plaatsen (vakantieklusje) is het wel lekker om te weten wat wel en niet werkt. De zappi heb ik wel over gedacht, maar ik zie daar voor mezelf nog niet de meerwaarde uit komen om de 500 euro extra aan uit te geven.
  10. De wall connector heeft gewoon een type 2 aansluiting: Eigenschappen Wall Connector Tot 77 km aan bereik per uur opladen bij nieuwe auto's Type 2-kabel Max. 32 A uitgangsvermogen Ondersteunt 400 V drie fasen Y-, 230 V drie fasen Delta- en 230 V één fase Y-elektriciteitsnetten Ondersteunt TT-, TN- en IT-elektriciteitsnetten Ingebouwde RCD Type A + DC 6mA-bescherming Wifi-connectiviteit (2,4 GHz 802.11 b/g/n) 7,3 m (24 ft) kabellengte Goedgekeurd voor installatie binnen en buiten (IP55) Frontplaat van gehard wit glas
  11. Weet iemand of de tesla wall connector werkt icm de e-niro 2021
  12. Lol, was ook het eerste waar wij over klaagden tijdens de proefrit. Ik vermoed dat het bij ons (zelf?) stappen gaat worden.
  13. Vandaag alles rond gemaakt voor onze e-niro. Type : Kia e-Niro 64kWh DynamicPlusLine Kleur : Yacht Blue Metallic Verwachtte levering: week 44. Komt eigenlijk wel mooi uit, kunnen we misschien nog met de HEV op vakantie in oktober.
  14. welke kleur en uitvoering? Wij hebben de dynamicplusline in yacht blue, die was blijkbaar gewild en zeldzaam op voorraad.
  15. Zeker weten dat je de auto eerst in p zet en dan pas uit? Dat ging bij mij in het begin wel eens mis en gaf dit effect.
×
×
  • Create New...