Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Ik heb de volledige kofferbak bescherming mee besteld, is echt super, kwam tot de ontdekking dat ook de achterkanten van de 3 achterleuningen bescherm zijn met kunstof, deze zitten met klitterband vast en zijn eenvoudig er ook af te halen en schoon te maken, zie alle geel gemarkeerde kunstof onderdelen.😉

Perfect voor onze hondenkar.👌

20220530_173448.jpg

20220530_173500.jpg

20220530_173436.jpg

Edited by BarneyRubble
  • Like 1
Posted
Op 1-6-2022 om 18:19, zei BarneyRubble:

Ik heb de volledige kofferbak bescherming mee besteld, is echt super, kwam tot de ontdekking dat ook de achterkanten van de 3 achterleuningen bescherm zijn met kunstof, deze zitten met klitterband vast en zijn eenvoudig er ook af te halen en schoon te maken, zie alle geel gemarkeerde kunstof onderdelen.😉

20220530_173448.jpg

20220530_173500.jpg

20220530_173436.jpg

En deze kar voor Banjer past er ingevouwen zonder de 3 wielen af te halen makkelijk in, bij de Niro lukt dat echt niet. ( voor de hondenliefhebbers, dit is een fietskar en een wandelkar in 1 ) onze Banjer wordt in November 10 en vooral bij warm weer kan hij niet echt meer langere kilometers lopen, dus wil ie halverwege in de kar.😏

De complete kofferbak bescherming is hiervoor dus echt idiaal.

20220531_141952.jpg

20220531_141151.jpg

20220531_141004.jpg

• 1 month later...
Posted

Ik ben op zoek naar een goeie Dashcam, kia bied er verschillende aan, heeft iemand misschien ervaring met één van deze of een tip over een andere, ik lees het graag.

Screenshot_20220724-213622_Edge.jpg

• Like 1
  • 2 weeks later...
Posted

Ben ik ff blij dat ik meteen bij de aankoop de zonnewering/sneeuwwering nu met de komende hittegolf heb aangeschaft, ik kan deze mooi voor me voorraam en 2 voorste zijramen monteren aan de buitenkant, de binnenkant van de sportage blijft dan opmerkelijk koel.

20220808_202435.jpg

20220808_202503.jpg

Posted
2 uur geleden, zei Rick:

@BarneyRubblehad jij nu zon bakje besteld voor in de bak naast de bestuurder? hahah 
Hoe bevalt dat?
En iets van screenfolie toevallig voor de beeldschermen?

Idd een handig bakje voor in de middenarmsteun van me zoon gekregen met me verjaardag, onmisbaar, had hem ook in me Niro

• Like 1
Posted
en wat is hier het verschil tussen de stylen? I e F? en het aantal mm. staat geen uitleg bij..

Als je de millimeters omrekent kom je op 13 of 15 inch uit.
Mijn gok zou dan zijn dat het gaat om cockpits met een 8 of 10 inch navigatiescherm.
Posted

Haha, ik zou mijn auto er niet aan toevertrouwen.
Moet zo te zien worden vastgezet op de grond, ook al tonen ze dat niet en echt eenvoudig of licht is het ding niet.

Dan lijkt een auto-parasol me praktischer... (minder onpraktisch)
https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/4289881/auto-onder-afdak
Posted
Op 9-8-2022 om 14:12, zei Murcielaygo:

Als je de millimeters omrekent kom je op 13 of 15 inch uit.
Mijn gok zou dan zijn dat het gaat om cockpits met een 8 of 10 inch navigatiescherm.

Dus dan moeten we degeen met de langste mm hebben neem ik aan :P 

Posted
Op 9-8-2022 om 14:17, zei Murcielaygo:

Haha, ik zou mijn auto er niet aan toevertrouwen.
Moet zo te zien worden vastgezet op de grond, ook al tonen ze dat niet en echt eenvoudig of licht is het ding niet.

Dan lijkt een auto-parasol me praktischer... (minder onpraktisch)
https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/4289881/auto-onder-afdak

Hahah grappig. 
Maar ik zoek iets qua bescherming tegen et buitenstaan in weer en wind en tegen marters..

Posted (edited)
13 minuten geleden, zei Rick:

Hahah grappig. 
Maar ik zoek iets qua bescherming tegen et buitenstaan in weer en wind en tegen marters..

Ze zeggen dat auto's na 2019 geen kabels meer hebben met "vis geur", maar ik heb voor de zekerheid toch onderstaande verschrikker op de accu aangesloten.

Kemo M100N Marterverschrikker 12 V

Ik gebruikte deze ook bij mijn vorige autos en heb daarna geen hinder meer ervaren van marters.

Voor bescherming van de auto zou ik de auto af en toe in de was zetten met bijvoorbeeld collinite 845 en als er vogelpoep op zit er altijd gelijk af halen.
Heb van de action een mini plantenspuiter hiervoor in de auto liggen met water en een microvezel doek.

Edited by R2D2
Posted
Op 11-8-2022 om 13:20, zei R2D2:

Ze zeggen dat auto's na 2019 geen kabels meer hebben met "vis geur", maar ik heb voor de zekerheid toch onderstaande verschrikker op de accu aangesloten.

Kemo M100N Marterverschrikker 12 V

Ik gebruikte deze ook bij mijn vorige autos en heb daarna geen hinder meer ervaren van marters.

Voor bescherming van de auto zou ik de auto af en toe in de was zetten met bijvoorbeeld collinite 845 en als er vogelpoep op zit er altijd gelijk af halen.
Heb van de action een mini plantenspuiter hiervoor in de auto liggen met water en een microvezel doek.

Oeh zon ding kan ik zelf niet tegen, dan blijf ik ook uit de buurt van de auto :P

• Haha 1
  • 1 month later...
Posted
Op 1-6-2022 om 18:19, zei BarneyRubble:

Ik zit de twijfelen tussen deze of de onderstaande anti slip bak eventueel aangevuld met uitbreiding voor de achterbank (is dan 2x 69,-)

Op de foto lijkt mij de bak die jij hebt erg glad? Schuiven de spullen niet heen en weer ?

3438.jpg

Posted

Hmm .. op deze is alleen de bodem maar beschermd. Op die andere ook de zijkanten en de achterkant van de stoelen.

Posted
2 uur geleden, zei JvdW:

Ik zit de twijfelen tussen deze of de onderstaande anti slip bak eventueel aangevuld met uitbreiding voor de achterbank (is dan 2x 69,-)

Op de foto lijkt mij de bak die jij hebt erg glad? Schuiven de spullen niet heen en weer ?

3438.jpg

Dit klopt, voor ons gebruik geeft dit geen probleem, met de hondenkar zet ik deze op de rem en met boodschappen ligt er een kleedje overheen. 

Posted
22 uur geleden, zei JvdW:

3438.jpg

Deze heb ik ook, hij is erg glad. In mijn vorige auto, heb ik er een gekocht bij Winparts deze beviel prima, hij was wel van rubber. Ga ik waarschijnlijk weer bestellen. 

Posted (edited)
Op 14-10-2022 om 12:59, zei BarneyRubble:

Dit klopt, voor ons gebruik geeft dit geen probleem, met de hondenkar zet ik deze op de rem en met boodschappen ligt er een kleedje overheen. 

Het is wel zeer prettig dat met mijn kofferbakbescherming de zijkanten een behoorlijke hoogte meteen beschermd zijn en wat ik in eerste instantie niet wist is dat meteen de volledige achterkant van de achterbank ook volledig beschermd is tegen stoten of krassen of wat dan ook, deze zitten bevestigd met klitterband en zijn indien nodig snel te verwijderen😉

20220530_173448.thumb.jpg.cbef43f314a898e38402ac6a87b63f5e.jpg

Edited by BarneyRubble
Posted

Beste Forumgenoten,

Zoals denk iedereen hier ben ik erg geschrokken door het dramatische einde van het leven van Hebe🌹 en Sanne⚘️🌷. En daarbij dat er blijkbaar geen beelden zijn van dit tragische ongeluk.

Nou was ik een paar maanden geleden al bezig met een dashcam maar mede door dit gebeuren wil ik er nu snel 1 aanschaffen, uitleg zal vast niet nodig zijn.

Nou heeft Kia zijn eigen webcam en ben ik benieuwd of iemand hier deze al in gebruik heeft ( zie de foto ) of heeft iemand een goede tip voor een ander model.

✝️ RIP

Screenshot_20221020_182541.jpg

Posted

Ik heb de 4K versie van 70Mai 800s

https://www.70mai.com/dashcams/

Aangesloten met zowel camera voor als ook achter, incl de accu voor parking mode. Hierbij blijft de camera gewoon met sensor opnemen als die geparkeerd staat....bots dan iemand kun je dat mooi terug zien op beelden achteraf.

Koop dan ook meteen de polarisatie filter erbij en je hebt een super top apparaat voor de fraktie van de originele camera.

Tip....alieexpres