Vicus Posted March 14 Share Posted March 14 Vandaag nog eens nagevraagd via de chat of er nog dakdragers komen voor de nieuwe Niro. Dit was het antwoord "Goedemorgen, dakdragers zijn helaas niet mogelijk voor de Kia Niro 2023 in verband met dat het dak er helaas niet geschikt voor is." Het lijkt er op dat Kia niet met dakdragers gaat komen. Dit is voor mij een zware tegenvaller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piet65 Posted March 14 Author Share Posted March 14 Goeiemorgen, in een eerdere post heb ik aangegeven dat ik dus passende en naar mijn mening veilige dakdragers heb gevonden voor de Niro EV. Juist op de vaste bevestigingspunten. Dit dus omdat de nieuwe Niro slechts plastic dakrails heeft en de oude metalen had. Op die oude kon je ècht iets vast klemmen. Dat voelt nu gewoon onveilig. Verstuurd vanaf mijn LE2123 met Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hippe lip Posted March 20 Share Posted March 20 Op 3-3-2023 om 15:25, zei Vicus: Sinds kort ben rij ik een Niro PHEV. Tot mijn verbazing is hier geen dakdrager voor beschikbaar, zo als jullie hier boven al hebben besproken. Ik heb aan de importeur gevraagd of deze nog komen. Het antwoordt was ja, maar men weet niet wanneer. Heeft iemand ven jullie iets gehoord over het termijn dat de dakdragers verwacht worden? Ik snap je reactie niet helemaal. Heb je hierboven gelezen? Daar staat toch heel duidelijk en ondubbelzinnig dat er Yakima dakdragers zijn voor de MY23 en dat die goed passen? Ik snap je probleem dus niet helemaal… Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vicus Posted March 23 Share Posted March 23 Op 20-3-2023 om 14:30, zei Hippe lip: Ik snap je reactie niet helemaal. Heb je hierboven gelezen? Daar staat toch heel duidelijk en ondubbelzinnig dat er Yakima dakdragers zijn voor de MY23 en dat die goed passen? Ik snap je probleem dus niet helemaal… Mijn auto is een lease auto. Dan is het makkelijker om een originele dak drager mee te leasen. Als er geen originele drager beschikbaar is, moet je dit zelf regelen. Dat is de rede dat ik het jammer vindt dat er geen originele is. Tevens is het vreemd dat in het ontwerp van de auto hier geen rekening mee is gehouden. Maar ik heb nu een drager, zie foto. Die bevalt goed. Het is alleen wat meer werk om hem te monteren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scott Posted March 28 Share Posted March 28 Beste allen, Bij dakdragerwinkel zijn 4 typen dakdragers te koop voor een Kia Niro vanaf 2022. Ik wil een van de twee onderstaande dragers aanschaffen: https://www.dakdragerwinkel.nl/yakima-dakdragers-kia-niro-vanaf-2022-met-geintegreerde-rails-flushbar (hebben ze onlangs op een Niro gemonteerd, zie foto's) https://www.dakdragerwinkel.nl/yakima-dakdragers-kia-niro-vanaf-2022-thrubar/ Wordt gratis gemonteerd in Zevenhuizen. Dus dat scheelt weer. Kia zelf komt zelf nog steeds niet met een passende dakdrager. Heel bijzonder. En mijn Kia delaer wist niet eens waar de uitsparingen (met klepje) op de rails voor dient. Ik zei vorig jaar al, vast en zeker voor dakdragers. Dat wisten ze niet. Ik had gelijk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janvanwijhe Posted May 25 Share Posted May 25 Bij Dakdragerwinkel.nl geven ze aan dat de bovenstaande dakdragers voor de KIA Niro tijdelijk niet leverbaar zijn en pas in september 2023 weer worden verwacht. Heeft iemand nog een ander adresje waar je deze dakdragers kunt kopen? Ik ga namelijk in augustus op vakantie... Gr. Jan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laredo Posted May 25 Share Posted May 25 Op 3-10-2022 om 23:59, zei Piet65: Bedankt voor je tip! Ik ga zeker kijken of deze wel passen. Heb jij de nieuwe Niro of het vorige model? En heb je dit merk en type dakdrager geprobeerd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piet65 Posted May 25 Author Share Posted May 25 Hoi! Ik heb het laatste model Niro EV met de plastic dakrails. Verstuurd vanaf mijn LE2123 met Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted May 25 Share Posted May 25 Bij Dakdragerwinkel.nl geven ze aan dat de bovenstaande dakdragers voor de KIA Niro tijdelijk niet leverbaar zijn en pas in september 2023 weer worden verwacht. Heeft iemand nog een ander adresje waar je deze dakdragers kunt kopen? Ik ga namelijk in augustus op vakantie... Gr. JanMisschien kun je ze ergens huren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laredo Posted May 29 Share Posted May 29 Ik moet zeggen dat door de reacties hier ik inderdaad het niet aandurf om mijn huidige dakdragers te gebruiken op mijn nieuwe Niro. Toch maar even zoeken naar een andere optie dan zodat ik wel van de zomer mijn koffer kan meenemen. Hopelijk komt er nog wat beschikbaar voor eind juli en anders ga ik eens kijken naar huren (en dat terwijl ik nota bene zelf mijn dakdragers en koffer verhuur haha) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markicks Posted May 31 Share Posted May 31 Uit de reacties lees ik dat het volgens het boekje van Kia het wel mogelijk is, maar dat het dan verstandig is om de klemmen te positioneren op de fixed point bevestiging vanwege het zachte materiaal. Liever een fixed point bevestiging, maar die zijn niet voorradig overal of komen pas in september weer. Ik ga eind juni al weg, dus zoek ook op korte termijn een verantwoorde oplossing. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jesussaves Posted June 2 Share Posted June 2 Is er iemand die zijn dakdragers van de niro ev 23 wil verhuren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andy Niro Posted June 2 Share Posted June 2 Ik heb dezelfde uitdaging met het vinden van een dakdrager. Mochten mensen een dakdrager kunnen verhuren of een adres weten hoor ik het graag. Alvast bedankt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andy Niro Posted June 2 Share Posted June 2 Op 31-5-2023 om 19:52, zei Markicks: Uit de reacties lees ik dat het volgens het boekje van Kia het wel mogelijk is, maar dat het dan verstandig is om de klemmen te positioneren op de fixed point bevestiging vanwege het zachte materiaal. Liever een fixed point bevestiging, maar die zijn niet voorradig overal of komen pas in september weer. Ik ga eind juni al weg, dus zoek ook op korte termijn een verantwoorde oplossing. Ik heb vandaag nog de Kia dealer gesproken uit Ede en die heeft verhalen waar de railing al van af is gebroken. Dit omdat deze niet op de fixed points waren bevestigd. Een gewaarschuwd mens telt voor 2 denk ik maar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laredo Posted Sunday at 05:47 PM Share Posted Sunday at 05:47 PM Ja ik ga de gok niet nemen zeg maar door mijn universele dakdragers te gebruiken op mijn nieuwe Niro. Dan maar zonder koffer op vakantie of alsnog zoeken naar de juiste dragers (huur of koop). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RikKia Posted Thursday at 07:41 AM Share Posted Thursday at 07:41 AM Hoi, Wil iemand misschien eens een foto erop zetten van de 'klepjes/dopjes' die je los moet halen om de dakdragers te bevestigen? En hoe de dakdragers dan bevestigd worden? Zitten achter deze klepjes schroefdraad of haak je er een klem van de dakdragers is? (Ik probeer even een beeld ervan te krijgen) Mijn Niro komt volgende maand en een week later gaan we op vakantie waarvoor ik dus een dakkoffer nodig heb. Dus ook ik ben opzoek naar een oplossing groet Rik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HillyS Posted 13 hours ago Share Posted 13 hours ago Op https://www.yakima.nl/vehicle-finder/product/view/id/3534/make/100331/model/113513/year/2023/variant/151777/combination/277219/type/Y/ vind je bij details de handleiding voor de voetjes (K892). Hier staat ook hoe de installatie specifiek voor de Kia niro zou moeten zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laredo Posted 11 hours ago Share Posted 11 hours ago Nu nog een winkel waar ze leverbaar zijn haha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts