Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Ik rij nu sinds februari 2015 een Hyundai Matrix 1.6 Coolaction met inmiddels dik 270K op de teller, motorisch nog steeds als een rollende trein, alleen zijn jasje is het probleem.
Op het Hyundai Forum heb ik een uitgebreide review gemaakt waar alles vanaf aanschaf tot de vandaag is bijgehouden.
Vorige maand in Kroatië nog de opkomende roest bij de rechter kokerbalk en terugkomende roest achter bij de beide wielkasten voor het oog weg laten halen, maar weet dat er nu een vervanger moet komen en zeg het gewoon eerlijk, de Hyundai ix20 is mijn eerste keus, maar .... je vind ze niet voor 5000 euro.
Wel de Kia Venga waar de Hyundai ix20 vanaf is geleid. De Kia Venga was al veel eerder op de markt.
Kijk je op de Nederlandse Marktplaats staan er genoeg voor onder de 6000 euro (hoop toch wel 1000 euro voor de Matrix terug te krijgen.
Dat is de reden van mijn lidmaatschap, ik wil de Venga verkennen voordat ik tot aanschaf over ga.
Heb ik er dan één, dan hou ik alles bij in een review hier net als ik dat deed op het Hyundai Forum.

Ik ben ook nog een motorrijder, rij al vanaf mijn 19e jaar motor.
Was altijd zeer actief daarin, veel naar buitenland geweest met de motor, toen al! Voorbeeld: rondtoer door Groot-Brittannië, kustweg van vroegere Joegoslavië afgereden tot Albanese grens.
Sinds 2019 heb ik de motor verruild voor een Suzuki Burgman 650 motorscooter omdat ik actrose en rugslijtage heb en niet mijn been over de motor meer kon gooien met opstappen zonder de richting aanwijzers er vanaf te trappen. Nu neem ik de Burgman mee op de trailer, mee naar Kroatië achter de auto, dus een vlotte Venga (1.6) zal de trekker worden. Mijn oude toercaravan staat al in Kroatië op een depot. Zo hou je de vakanties actief en betaalbaar. Over een aantal jaren gaat een campertje de trailer trekken.

Afgelopen maandag (10 oktober) officieel met pensioen gegaan, behoor tot de 'grijze duiven' groep en met al mijn beperkingen is een compacte MPV als de Venga de juiste keuze.
Ik heb drie beroepen gehad (eigenlijk veel meer) waar ik nu pensioen van krijg, de Grafische, Zorg & Welzijn en Transport.
In 2004 gescheiden en eigenlijk nooit meer de ware tegengekomen, maart volgend jaar word ik Opa van mijn enigste kind (dochter).

Misschien kennen sommige mij van internet, ben ook artiest onder de nick van EL-Jay al vroeg als Uplifting Trance DJ met TranceStoned radioshow op DI.fm, vanaf 2015 geswitched naar Psytrance & Goa met de inmiddels net zo succesvolle PsyStoned radioshow op DI.fm Goa Psytrance Channel, 3 uur lang op de eerste zaterdag van de maand. Daarnaast compileer ik nog verzamel albums voor de Amerikaanse Geomagnetic Label Group. Klinkt heel interessant, maar het is allemaal underground en financieel kost het meer dan wat het oplevert, altijd als hobby gezien en ook zo benaderd.
Je kan mijn werk nog steeds gratis beluisteren via de stream-on-demand op mijn website UrDance4u.com, daar staan ook alle vroegere radioshows net tracklistings, voor zover dat is bijgehouden.

Andere hobby is het verfilmen van mijn reisavonturen, met de auto, vrachtwagen, camper of op de motor. gebruik daar meerdere actioncams voor en een drone. Mijn YouTube kanaal staat al in mijn profiel, maar hier even herhaalt, staan al dik 150 video's van de winter komt daar nog meer bij van afgelopen 6 weken Kroatië vakantie. Daarnaast beheer ik ook nog op Facebook, meerdere informatieve bezienswaardigheden landen groepen van Balkanlanden (Places of Interest), want dat is mijn reisgebied. Ben geen vlogger als velen, want ik hou er niet van om mij zelf in de camera te zetten, ik ondertitel in het Engels waar dat noodzakelijk is.

Ben geen saaie muis, hahaha

Edited by LucW
  • Like 1
  • 2 months later...
Posted

Het wordt toch een Hyundai ix20 i-catcher en geen Venga, maar het zijn feitelijk dezelfde auto's, de Hyundai heeft net iets meer mijn smaak.