Sportage 5
2021 -> heden
Alles over de Kia Sportage 5 vind je hier
354 topics in dit forum
-
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 304 weergaven
Ik heb een paar weken geleden ontdekt dat ik mijn Kia kan instellen om te waarschuwen voor vaste snelheid en/of roodlicht camera's. Hoe verbaast was ik dat ik vandaag deze waarschuwing ook kreeg op een plek waar regelmatig een 50km flexcamera staat. Ik schrijf met nadruk regelmatig, want hij is ook zeer regelmatig niet op die plek aanwezig. Bewuste lokatie is op 500meter van mijn woning dus daar rijd ik zeer regelmatig en ken de situatie. Bewuste camera is op dit moment niet aanwezig. Uit welk systeem haalt Kia deze informatie is dan mijn vraag. Heb recent nergens een update voor gezien in ieder geval.
Laatste antwoord door Ben Wouters, -
Melding ‘roasting’? 1 2 3
door Jim Gubbels- 2 volgers
- 58 antwoorden
- 7,8k weergaven
In mijn Kia Sportage HEV (DynamicPlusLine, 2022) zie ik af en toe, onderaan het scherm, tussen de twee meters, op de plek waar het huidige verbruik met een balk wordt aangegeven, de melding ‘roasting’ met een icoontje erbij (soort ‘voet op een pedaal’). Ik kan nergens iets hierover vinden, kan iemand mij aangeven wat dit betekent?
Laatste antwoord door asty, -
- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
Binnen afzienbare tijd wordt het 2G netwerk definitief uitgezet. Het eCall systeem van o.a de Sportage maakt daar ook gebruik van. Gevolg is dat er niet meer automatisch een 112 melding komt bij een ongeval of druk op de 'sos'knop. Gevolg daarvan is dat met de huidige regelgeving de auto niet meer door de APK komt. Ik ben nieuwsgierig hoe KIA dit gaat oplossen......
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 3 antwoorden
- 465 weergaven
Wat zijn jullie ervaringen wb onderhoud mijn sportage plugin heeft zijn 3 beurt nodig (3 jaar oud) en nog geen 22000 km gelopen waarvan zeker 15000 elektrisch. nu wordt er voor de 3 keer olie vervangen terwijl die olie bij een auto die 30000 per jaar rijdt ook maar 1x wordt vervangen; die olie is dus nog brandnieuw (kijk je zo doorheen) ik vind dit milieutechnisch echt niet kunnen; koop je een plug in om veel elektrisch te kunnen rijden en wordt je op deze manier getild. voor de garantie zeggen ze dan; geloof maar niet dat ze de autos die een jaar in de showroom staan ook van nieuwe olie voorzien. wat zijn jullie ervaringen? overigens e…
Laatste antwoord door Nomen Nescio, -
- 1 volger
- 1 antwoord
- 335 weergaven
Na drie fijne jaren in de Sportage vorige week de knoop doorgehakt. We hebben een EV4-GT-Line gekocht, die a.s. donderdag al afgeleverd wordt. Wij zullen dus niks meer merken van benzine van 2,56 euro; hopelijk blijft het met de stroom voorlopig goed te doen. Dank voor alle tips en oplossingen in de afgelopen drie jaar op dit forum!
- 1 volger
- 1 antwoord
- 623 weergaven
Ik wil graag de Fitcamx dashcam bestellen voor mijn nieuwe Kia EV5. Dit vanwege de positieve ervaringen en de onzichtbare montage. Deze is beschikbaar voor de rechts gestuurde EV5 maar hier hebben we de links gestuurde auto’s (https://fitcamx.com/collections/for-kia) Ik krijg mijn auto echter pas ergens eind april. Nu vraagt Fitcamx om een paar foto’s te mailen van het spiegelkapje achter de binnenspiegel en liefst van het onderdeelnummer dat in de binnenkant van dit kapje moet staan. Kan/wil iemand dit kapje er af klikken om de foto’s te maken? Dank
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Nieuwe MRB…..
door O- 1 volger
- 0 antwoorden
- 371 weergaven
Net de nieuwe mrb binnen… van 84 euro pm maar 113euro… Sportage PHEV GT plusline
Laatste antwoord door O, -
- 1 antwoord
- 494 weergaven
Met 70k+ op de klok, is de OBC ofwel de on board charger in storing gegaan. Storinglampje op dashbord geeft het oranje-motor logo weer, bij het verwijderen van de laadpaalstekker en terugsteken kan weer even geladen worden, maar stopt snel weer. OBD code uitgelezen: P0D3A-11 dat zou “input current sensor circuit high” Het gedrag (laden start een paar seconden en stopt dan) past heel goed bij foutcode P0D3A-11 bij een Kia Sportage Plug‑in Hybrid. Wanneer je de kabel aansluit gebeurt er normaal dit proces: Laadpaal en auto maken communicatie. De on-board charger (interne lader) start. De auto controleert de stroom die binnenkomt. …
Laatste antwoord door PhaseShifter, -
- 1 volger
- 0 antwoorden
- 383 weergaven
Ik heb de premium audio Harman Kardon met sub. Echter voldeed die totaal niet aan m’n verwachting zoals bij iedereen hier. Dus wat heb ik gedaan: Rete simpel, de deuren geïsoleerd, EN WAT EN VERSCHIL! Veel dieper geluid, het klinkt echt alsof er een andere set in zit, tevens dempt t buiten geluid iets waardoor die nog stiller is. En dan met goedkope materialen van internet. Ben ontzettend blij. Heb helaas geen foto’s gemaakt tijdens de montage, maar er staan genoeg voorbeelden op internet. Sportage PHEV GT plusline
- 3 volgers
- 34 antwoorden
- 6,7k weergaven
Hallo Medegebruikers, Wie weet waarom Kia is overgestapt van een AT7 naar een AT6 ? Ik bedoel natuurlijk de automatische versnellingsbak .
- 2 volgers
- 3 antwoorden
- 3,3k weergaven
Heeft er misschien iemand verstand van het inbouwen van een Head-Up Display? De nieuwe Niro en de EV6 hebben deze. Helaas de Sportage niet. Misschien is het mogelijk dit achteraf nog in te bouwen of iets wat erop lijkt? Ik zal het ook es bij de dealer/kia nagaan, maar misschien weet hier iemand wat meer over hoe het is ingebouwd bij de EV6 of Niro
- 2 antwoorden
- 437 weergaven
Hoi, Wat voor advies kunnen jullie mij geven over een dashcam voor de kia sportage 5. Ik wil er 1 met een vaste voeding. Ik zie door de bomen het bos niet meer.Alvast bedankt voor jullie advies.
Laatste antwoord door Wim-A, -
Weet iemand of het mogelijk is om een functie op afstand aan te zetten middels de app, bijv auto starten, verwarmen, stoelverwarming oid? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door Breeze, -
- 2 volgers
- 0 antwoorden
- 304 weergaven
Zoals ieder hier weet heeft t nieuwe model 2026 een HUD en wireless CarPlay. Nu mijn brutale vraag of dit uitwisselbaar is met t pre facelift model 2022>? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 463 weergaven
Beste, in het kort een bijzondere casus; Import auto gekocht bij autohandelaar in nl. Service Boekje van de auto kwijt, Kia heeft geen gedeelde data base, dus problemen bij het weer origineel ingevuld krijgen van de beurten en bij de registratie in NL… Niet alle beurten zijn te achterhalen door Kia maar ook door mijzelf (met name de beurten gebeurt in buitenland) Hoe dit aan te lopen? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door Henri497, -
- 1 volger
- 15 antwoorden
- 1,6k weergaven
Afgelopen middag ben ik mij kapot geschrokken toen de auto onder het rijden een soort van plotselinge noodstop maakte. Hij ging fors op de rem om dan vervolgens weer de snelheid op te pakken. Voor mij reed verkeer, maar op een zodanige afstand dat dit geen probleem mag zijn. Gelukkig reed het verkeer achter mij ook op afstand anders was een aanrijding het onvermijdelijke gevolg geweest. Mijn vraag is of iemand hetzelfde met zijn Kia Sportage HEV ervaren heeft die mij kan vertellen wat dit zou kunnen zijn. In de garage hadden ze hier nog niet niets over vernomen en ze wisten mij ook niet te vertellen waar dit vandaan zou kunnen komen. Hoor het graa…
Laatste antwoord door DuLac, -
Diefstallen
door Yathunder- 1 volger
- 12 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hi allen Ik lees de laatste tijd ontzettend veel diefstallen van de sportage 5. Op filmpjes op Facebook is te zien dat ze vrij makkelijk instappen en wegrijden. Ik maak me zorgen en vraag me af hoe dit zo makkelijk kan, maar belangrijker, wat kan ik er aan doen zonder een extra stuurslot oid. Lees graag jullie ervaringen en tips Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door SpeedyG, -
- 2 antwoorden
- 462 weergaven
Na een updatemelding, en waarschijnlijk door mijn foutieve keuze, is van alles gereset in in mijn multimedia. Ik heb mij mobieltjes opnieuw aangesloten, de presets van de radio weer ingesteld en meerdere persoonlijke instellingen weer terug kunnen zetten. Wel mis ik nu de vermelding van de buitentemperatuur rechtsboven in het scherm en de melding van 'vorst' , e.d. Weet iemand hoe ik dit weer terug kan krijgen?
Laatste antwoord door abhteh, -
Telefoonhouder tips 1 2
door Justdigit- 2 volgers
- 27 antwoorden
- 5,9k weergaven
Ik heb op internet nog even naar het interieur gekeken om te zien waar ik mijn draadloze oplader / houder ga plaatsen. Ik weet er zit een draadloze lader onder de klep. Maar ik weet nu al dat er van alles in komt te liggen behalve een telefoon. Dat hebben ze bij de Ceed toch beter gedaan. Er is dus bijna geen ruimte. Wie heeft er tips? Iemand al.... Ahum proest 🙉 een Tsla🙊 mount geprobeerd? Zoals bv. deze? Support for Tesla Model 3/Y/X/S https://a.aliexpress.com/_EHOH7Y7
Laatste antwoord door surfingjohn, -
- 2 antwoorden
- 381 weergaven
Wil graag een instructie boekje van een Kia sportage uit 2024 HEV.
Laatste antwoord door Henri497, -
- 1 antwoord
- 470 weergaven
Ik heb een kia sportage uit 2022. Deze heeft een probleem met het regenereren van de uitlaatfilter. Je krijgt dan de melding blijf rijden om de uitlaatfilter te regenereren. Heb 126 km gereden met een toerental van 3300 omw/ min. Maar met geen resultaat. Iemand bekend met dit probleem?
Laatste antwoord door JM67, -
- 7 antwoorden
- 669 weergaven
Ik rijdt een Sportage HEV 2023 GT+ en ben op zich prima tevreden met het schakelgedrag in de ECO modus. Ik vind alleen het onderstel/veergedrag in de sportmodus veel prettiger. Is het mogelijk deze instelling van het onderstel ook in de Eco modus te gebruiken? Ik heb al even in de instellingen lopen zoeken maar kan het niet vinden.
Laatste antwoord door Rick O, -
- 2 volgers
- 6 antwoorden
- 522 weergaven
Wie heeft er ook vaak alarmen van een van de voorbumper sensoren wanneer je achter een EV stopt voor het verkeerslicht? Heel vaak is de situatie als volgt: Verkeerslicht staat op rood, je komt aanrijden en sluit met gepaste afstand aan achter de voorganger. Als dit om het even welk merk of type auto een EV is, volgt na een minuut of zo een voorbumper sensor alarm, vaak geel of zelfs rood met daarbij het tonen van de voorcamera beelden. Daar is niets op te zien, genoeg afstand, maar toch alarm. Dat duurt ongeveer 10 seconden en valt dan weer weg. Bij meer dan een meter afstand heb ik deze alarmen niet waargenomen.
Laatste antwoord door elsinga, -
- 3 volgers
- 26 antwoorden
- 5k weergaven
Ik ben ontzettend blij met mijn Sportage PHEV, rijdt als de beste. Nu zijn we vooral op Plug-in Hybride overgestapt zodat we in de buurt elektrische kunnen rijden. Alleen in de winter valt dat niet mee. Het ritje naar de supermarkt is 3 km en eigenlijk schakelt ie nauwelijks over op EV, dat was in de herfst wel anders. Dan rijdt ie meteen elektrische weg. Op langere stukken schakelt ie nu gelukkig uiteindelijk wel over op alleen maar elektrische. Nu is mijn vraag: Waarom werkt EV niet meteen in de winter? Iemand een idee?
Laatste antwoord door Headlong, -
- 1 volger
- 16 antwoorden
- 954 weergaven
Hallo, Nieuwe wagen juni 2025, doet alles behalve "zeilen" en soms ook de start/stop niet Orange waarschuwing in de Kia app..."batterij" Na enkele langere ritten geen waarschuwing meer én, joepie, hij zeilt...maar, niet voor lang, twee dagen later...waarschuwing "batterij" een week niet zeilen nog stoppen, dan plots één dag alles terug. Op andere Kia sites (UK en Polen) al gelezen dat dit veel voorkomt met de MHED en wordt verwezen naar "zwakke Kia batterij". Ik naar de dealer voor een test, resultaat...wat denk je ? Alles is prima in orde meneer Was van plan om een nieuwe AGM 70ah batterij van een gerenommeerd merk te (laten) plaatsen. (aan…
Laatste antwoord door Marc B.,