BarneyRubble Geplaatst 3 April Geplaatst 3 April (aangepast) 22 minuten geleden, zei Breeze: Opvallend hoeveel meningen en ervaringen kunnen verschillen. Natuurlijk moet je bij inhalen met een klein snelheidsverschil, b.v. 5 km/h, het andere verkeer niet hinderen. Bij afwezigheid van ander verkeer laat ik hem er gewoon voorbij kruipen. Bij elke kans op hinderen tik ik de ACC even tijdelijk door naar 110 km/h. En als het echt druk is gaat de 'pedal to the metal'. Dan schakelt de robotbak terug en giert de 1,6 dm3 ICE, samen met de e-motor, even op vol vermogen. 't Lijkt dan net zo'n ouderwetse kick down aktie. Adri Maar zolang de benzine prijzen zo blijven voor mij geen kickdown Ik haal met 110km/per uur netjes in en anticipeer pas als in mijn linkerspiegel de auto's nog ver achter mij zijn. Daarna haal ik via de ACC met 110 in en zodra mijn rechterspiegel het wasrschuwingslampje dooft ga ik naar rechts, als er op het moment van inhalen weer zo'n snelheidsduivel met erg hoge snelheid achter me gaat douwen dan zet ik de ACC meteen 10 km lager en wacht hij nog maar even langer, als ik ergens een bloedhekel aan heb dan zijn het die patsers en hebben ze aan mij echt een verkeerde. En trouwens, mijn ACC staat ingesteld op 25 meter van de voorganger, dit voorkomt dat iemand mij inhaalt en hem daarna weer voor mij naar rechts gaat en dan weer zachter gaat rijden omdat hij geen vast voetje heeft, en geen CC gebruikt, de sportage moet dan ook weer inhouden en dat is zeer irritant en met 25 meter duurt bij mij het inhalen een stuk korter dan dat je hem op 100 meter insteld 3 April aangepast door BarneyRubble Quote
asty Geplaatst 3 April Geplaatst 3 April hoe doe je dat, op 25 meter zetten. Ik zie via mijn stuurwiel alleen maar 300-200 en 100 staan... Quote
Breeze Geplaatst 3 April Geplaatst 3 April Daar ben ik ook benieuwd naar. Bij ingeschakelde ACC kan ik kiezen uit 1, 2, 3, of 4 streepjes voor de afstand tot de voorligger. En bovendien is die afstand ook nog eens afhankelijk van de momentane snelheid. Adri Quote
Breeze Geplaatst 3 April Geplaatst 3 April 1 uur terug, zei BarneyRubble: Ik haal met 110km/per uur netjes in Niet met de bedoeling om betweterig over te komen Barney, maar deze eenheid van snelheid doet pijn aan m'n ogen (eenheden zijn een hobby van me). tussen getalwaarde en eenheid hoort een spatie er staat /per, dat betekent per per de eenheid van tijd in dit geval is h (van hora, dus niet van heure of hour)) Adri 1 Quote
asty Geplaatst 3 April Geplaatst 3 April Ook even of topic dan maar: Geen idee waar je die wijsheid vandaan haalt maar 'hora' is volgens mij in het Portugees gewoon 'uur' km/h(our) of km/u(ur) is gewoon gebruikelijk en afgeleid van m/s (SI) Quote
Breeze Geplaatst 3 April Geplaatst 3 April In het SI stelsel is de eenheid van tijd de seconde [s]. De tijdseenheid uur is een afgeleide eenheid met als symbool [h] dat is afgeleid van het Latijnse hora. Adri Quote
asty Geplaatst 3 April Geplaatst 3 April waarom haal jij in godsnaam het Latijnse hora erbij? Eenheid van tijd is gewoon m/s en is wereldwijd overal hetzelfde, afgeleid uit het SI stelsel en dat heeft niets met het Latijns te maken. Misschien héééél vroeger voor het (Franse)SI stelsel de standaard werd. Ga ik verder weer on topic. Quote
Breeze Geplaatst 3 April Geplaatst 3 April 2 minuten geleden, zei asty: Eenheid van tijd is gewoon m/s m/s is een snelheid. Adri Quote
BarneyRubble Geplaatst 3 April Geplaatst 3 April (aangepast) 4 uur geleden, zei asty: hoe doe je dat, op 25 meter zetten. Ik zie via mijn stuurwiel alleen maar 300-200 en 100 staan... dus zal met 110km/per uur netjes wat meer zijn 3 April aangepast door BarneyRubble Quote
BarneyRubble Geplaatst 3 April Geplaatst 3 April 3 uur geleden, zei Breeze: Niet met de bedoeling om betweterig over te komen Barney, maar deze eenheid van snelheid doet pijn aan m'n ogen (eenheden zijn een hobby van me). tussen getalwaarde en eenheid hoort een spatie er staat /per, dat betekent per per de eenheid van tijd in dit geval is h (van hora, dus niet van heure of hour)) Adri Ben je nou echt serieus ik ga hier geeneens op in. 1 Quote
BarneyRubble Geplaatst 3 April Geplaatst 3 April 3 uur geleden, zei Breeze: Niet met de bedoeling om betweterig over te komen Barney, maar deze eenheid van snelheid doet pijn aan m'n ogen (eenheden zijn een hobby van me). tussen getalwaarde en eenheid hoort een spatie er staat /per, dat betekent per per de eenheid van tijd in dit geval is h (van hora, dus niet van heure of hour)) Adri Ben je nou echt serieus ik ga hier geeneens op in. Quote
asty Geplaatst 4 April Geplaatst 4 April 9 uur geleden, zei BarneyRubble: dus zal met 110km/per uur netjes wat meer zijn Als ik hem op stand 1 zet, dus op het display het balkje zo dicht als mogelijk bij mijn eigen voertuig, en ik rijd plm 110km/h zie ik aan de hectometer paaltjes dat de auto bij ruim 100 meter afstand al sterk begint met inhouden en die 100 meter afstand dan vasthoud. Dat is dan natuurlijk te veel. Voor jet het weet duikt er weer een auto tussen en gaat mijn voertuig nog verder in de ankers. Hetzelfde dus wanneer jij bij 100 meter al naar links schuift, vervolgens wordt je rechts ingehaald, voertuig gaat weer naar links en vervolgens gaat mijn voertuig ook dan weer verder in de ankers. Nee hoor, dat acc systeem gaat bij mij nu standaard uit. Niet te doen. Of...kan je die onderlinge afstand op je voorganger in het menu nog aanpassen naar 25 meter?? Quote
Breeze Geplaatst 4 April Geplaatst 4 April 10 uur geleden, zei BarneyRubble: Ben je nou echt serieus ik ga hier geeneens op in. Je mag van mij de eenheid voor snelheid schrijven zoals je wilt. Ik geef alleen maar aan zoals het correct is. Het SI eenhedenstelsel is 48 jaar geleden wereldwijd ingevoerd (alleen de VS vegen hun gat er mee af). Bedankt voor de ACC afstanden. Ik zie nu dat het ook gewoon in het instructieboekje staat. Adri 1 Quote
asty Geplaatst 4 April Geplaatst 4 April Ik heb vanmorgen even mijn menustructuur van mijn sportage doorgenomen maar vooralsnog kan ik niet vinden waar ik die verdoemde 'smart' cc kan uitschakelen naar gewoon cc. Iemand die even de helpende hand kan uitsteken misschien? Is de uitvoering van '25 Quote
BarneyRubble Geplaatst 4 April Geplaatst 4 April 26 minuten geleden, zei asty: Ik heb vanmorgen even mijn menustructuur van mijn sportage doorgenomen maar vooralsnog kan ik niet vinden waar ik die verdoemde 'smart' cc kan uitschakelen naar gewoon cc. Iemand die even de helpende hand kan uitsteken misschien? Is de uitvoering van '25 Quote
asty Geplaatst 4 April Geplaatst 4 April zal morgen eens kijken of dit zo werkt bij mij. Thanks. Quote
asty Geplaatst 5 April Geplaatst 5 April Helaas werkt dit dus niet bij mijn model. Geen 2 sec, geen 5 en ook geen 10. Zal het dan toch in het menu ergens moeten zoeken. Quote
AnneM Geplaatst 6 April Geplaatst 6 April 16 uur geleden, zei asty: Helaas werkt dit dus niet bij mijn model. Geen 2 sec, geen 5 en ook geen 10. Zal het dan toch in het menu ergens moeten zoeken. Volgens mij moet je er mee om leren gaan. Ik denk dat jij het geen kans geeft. 1 Quote
asty Geplaatst 7 April Geplaatst 7 April Wel, ik zou het best een kans willen geven. Ik raak er echter steeds meer van overtuigd dat heel veel nieuwerwetse issues die ze inbouwen niet bijdragen aan de verkeersveiligheid, wel aan extra zinloze afleiding. En dan denk ik dat ik na 45+ jaar schadevrij autorijden in het drukst bevolkte gebied van NL er een mening over mag hebben. Quote
asty Geplaatst 7 April Geplaatst 7 April Heel goed mogelijk...Heb ik toch nog ergens geluk in mijn leven.. 1 Quote
BarneyRubble Geplaatst 7 April Geplaatst 7 April (aangepast) 2 uur geleden, zei AnneM: Misschien heb je wel 45 jaar geluk gehad Echt geloof me, het rijd zeer ontspannend, ik moet helaas stoppen met de sportage omdat de phev maar 1350kg mag trekken en een nieuwe maar 1210kg. Vandaar dat ik begin Mei de nieuwe volkswagen tiguan krijg die mag 1800kg trekken, dit ivm een nieuwe caravan en ook die gebruikt de ACC volautomatisch. 7 April aangepast door BarneyRubble Quote
asty Geplaatst 7 April Geplaatst 7 April inmiddels behoor ik tot de club van pensionado's, maar zou ik deze auto zakelijk moeten rijden, en ook nog over lange afstanden zou het voor mij een reden zijn deze in te ruilen en te zoeken naar iets waarbij IK bepaal wat de auto doet. Voor de rest vind ik het een auto met prima rij eigenschappen. (tsja, het is natuurlijk geen BMW..) Quote
BarneyRubble Geplaatst 7 April Geplaatst 7 April 1 uur terug, zei asty: inmiddels behoor ik tot de club van pensionado's, maar zou ik deze auto zakelijk moeten rijden, en ook nog over lange afstanden zou het voor mij een reden zijn deze in te ruilen en te zoeken naar iets waarbij IK bepaal wat de auto doet. Voor de rest vind ik het een auto met prima rij eigenschappen. (tsja, het is natuurlijk geen BMW..) Dan kom je aan een Auto van 5 jaar of ouder bent ik bang voor Quote
asty Geplaatst 7 April Geplaatst 7 April Nouja, ik heb gister wel inmiddels het knopje gevonden waarbij de vaste flitsers worden gemeld. Dat is wel weer handig natuurlijk. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.