Jump to content

Melding lage Ev spanning in Uvo app


Aryan Blok
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal, vandaag werd ik geconfronteerd met de melding lage Ev spanning in de Uvo app. Weet iemand waar dit mee te maken heeft? Ben hiermee naar de dealer geweest.  Die dacht dat het te maken had met de actieradius van 78 km. Monteur heeft laadkabel en aansluiting gecontroleerd, maar zag zo geen problemen.  De auto zelf heeft geen enkele foutmelding gegeven. Heb het advies gekregen om vanavond volledig op te laden. Mocht de melding nog voorkomen, dan laten uitlezen bij de dealer. 

Edited by Aryan Blok
Link to comment
Share on other sites

Ik had hem ook afgelopen week, terwijl er nog meer dan 75% in zou moeten zitten. Dat was wel even schrikken. Heb de kabel aangesloten en de app ververst en toen was het gelukkig meteen weer goed.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb het regelmatig als ik de status van de auto update. Dan geeft ie 0%. Nog een keer updaten en het is weer weg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Similar Content

    • By Flying_Dutchman
      Er is iets vreemds aan de hand met mijn PHEV. Ik kan namenlijk niet meer gepland opladen tijdens de daluren.
      Totdat ik de nieuwe UVO-app in gebruik nam werkte het prima: het laden begon op de door mij ingestelde tijd (begin daluren, om 23:00 uur).
      Nu tref ik 's ochtends de auto met een bijna lege accu aan. 
      De instellingen in de auto zijn goed. Het scherm geeft aan dat het dalurenvenster goed is ingesteld en het vinkje "gepland opladen" staat aan. 
      Als ik de Voertuigstatus ophaal met de app zie ik dat "gepland opladen" aan staat, voor een korte tijd. Binnen één minuut valt deze terug naar uit terwijl in de auto deze op het scherm wel op aan staat.
      Resultaat is dat het Gepland opladen niet meer werkt.
      Wordt dit door andere PHEV-rijders ook gezien?
      Totdat dit probleem opgelost is heb ik "gepland opladen"  maar uitgeschakeld. Nu begint het opladen direct nadat de stekker geplaatst is.
    • By Rolies
      Sinds vanochtend werkt mijn Kia public charging app niet meer. Alle inloggegevens zijn verdwenen, evenals mijn voucher met laadtegoed, laadsessies, enz. Hebben meer gebruikers hier last van?
       
    • By unf0rg0tt3n
      Hallo allemaal,
      Ik heb mijn eerste niro gekocht de dynamicline hybrid uit 2019 maar krijg het niet voor elkaar de uvo app te koppelen. Als ik het vin nummer intyp geeft ie aan dat hij de auto niet kan bereiken. Hoe kan ik dit oplossen?
      Ik had ook nog een 2e vraag, scheelt een topic. Is het mogelijk de wanneer ik vooruit rijdt de achteruitrijcamera aan te zetten. 
       
      Groeten,
      Dennis
    • By Joepie
      Zijn er Picanto rijders met een nieuwe picanto, die ook problemen hebben met de bandenspanning?? 
      Bij mijn Picanto brandt regelmatig een lampje van de banden spanning met de vermelding: bandenspanning te laag.
      Echter de bandenspanning is al 2,50 bar. Dus te Laag ??  Vlgs. de dealer moet die op 2,5 gezet worden, ondanks dat op het plaatje bij de deur staat v.2,3 en achter 2,1  ; anders geeft het systeem "te laag"aan !! 
      Nou die 2,5 is wel erg hard, zeker bij warm weer of op snelweg.  Dan kan die spanning nog aanzienlijk oplopen.
      Is er iemand die hier ook problemen mee heeft ??  
    • By GC1
      Hoi,
      Ik heb mijn UVO app geïnstalleerd maar krijg mijn account niet gekoppeld.
      Ik heb mijn gsm nummer verwijderd en opnieuw ingevoerd in de app maar nu zegt UVO dat het geregistreerde nummer niet bekend is bij de UVO app.
      Ik heb dit nu diverse keren herhaald maar niets lukt. Moet er nu iets geresset worden door KIA? Ook mijn KIA dealer weet het antwoord niet en zegt dat ik maar een mailtje naar KIA moet sturen.
      Is er iemand op dit forum die dit ook aan de hand heeft gehad, dan wil ik graag weten hoe hij/zij dit opgelost heeft.
      Alvast bedankt
      Geert
×
×
  • Create New...