Jump to content

Adrie Koorn

Leden
  • Posts

    69
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Adrie Koorn last won the day on June 25

Adrie Koorn had the most liked content!

About Adrie Koorn

  • Birthday 06/06/1960

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Lelystad
  • Hobby's
    Vakantie, gamen, relaxen.
  • Werk
    Alround Warehouse medewerker
  • Auto
    Kia e-niro 2022, 64KW Executive, donker blauw.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Adrie Koorn's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • One Month Later
  • Collaborator
  • First Post
  • Dedicated Rare
  • Week One Done

Recent Badges

25

Reputation

  1. Waar het sterretje bij staat is je zuinigste rit Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  2. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  3. Gevonden[emoji4] Druk op EV en dan op ECO rijden dan op : geschiedenis brandstof verbruik Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  4. In de Kia connect app op het startscherm. “ mijn ritten” Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  5. Kan je deze ook uit zetten? Of moet je hem er steeds uit halen?
  6. Ik volg ook even, heb geen dongle maar ben wel benieuwd hoe het allemaal werkt. Heb abrp gebruikt op mijn reis naar Z-F maar moest alles steeds invullen/ aanpassen. mijn vragen: welke Dongle, waar stop je die in en hoe verbind je hem?
  7. Adrie Koorn

    Ramen openen

    Ja, leuke optie, vroeger ooit op 1 van mijn Mazda 6 gehad. Tot dat je een keer je sleutel in je zak hebt zitten en zonder het te weten het knopje indrukt. Best vervelend als het regent. Mazda is er weer vanaf gestapt, mijn latere mazda’s hadden het niet meer.
  8. Ik heb ook een drukklepje
  9. Aha, ziet er goed uit, maar ik heb een thuislader, dus het had wel iets geweest voor de vakantie Maar hier heb ik er noet veel aan.
  10. En wat is Bonnet ?? Nog nooit van gehoord, en als ik google zie ik alleen mutesen
  11. ja, klopt, dan moet er geld bij
  12. Alle kosten overzichten van mijn trip naar Z-F zijn binnen en ik heb een aardig overzicht. ik heb 3000 km gereden, als ik het vergelijk met mijn vorige auto, een Mazda 6, 2.0i met een verbruik van 1:16 dan zou ik met de huidige brandstofprijs van € 2,43 ( zojuist gezien langs de snelweg) € 455,62 kwijt zijn geweest. Toch een besparing van zo’n € 164,- je moet er wel een paar keer extra voor stoppen ( als Ionity niet per minuut had gerekend was het nog iets voordeliger geweest) Vakantie ladingen: Kiapas: 3 ladingen, 2 x DC 1 x AC € 47,68 ( 71,64 kWh ) Ionity : 4 ladingen DC, € 28,39- € 39,50- € 26,06- € 30,02= € 123,97 ( 139,35 kWh) Shellpas: 3 ladingen DC,( bij Ionity) € 22,00- € 22,95- € 27,71 = € 72,66 ( 94,54 kWh ) FastNed : 3 ladingen DC, € 9,31- € 11,45- € 11,93 = € 32,69 ( 52,47 kWh) Tesla: : 1 lading DC, € 14,20 ( 20kWh) Totaal : € 291,20 voor 378 kWh = € 0,77 per kWh
  13. Vandaag is eindelijk mijn kabelboom gemonteerd, de trekhaak zat er al bij de aflevering onder. Heb dus 3 maanden op de kanel moeten wachten.
  14. Een kleine aanvulling, de prijs per minuut geld dus alleen bij de Ionity laders in Frankrijk, dit duurt nog tot 04-07-2022 daarna wordt het € 0,69 per kWh Bij FastNed in Frankrijk betaalde ik € 0,59 per kWh
  15. Als vervolg op mijn eerdere topic met deze titel zijn we weer terug thuis na de 3 weken vakantie in Z-F. we hebben zo’n 3000 km gereden met de e-niro 64kw. 1200km heen en 1200 km terugreis. Na aanvankelijk redelijk postief te zijn over de reis met een EV en het aantal laadpunten is het me , nu ik terug ben en terugkijk, toch wel tegengevallen. Ondanks het veelvuldig plannen en uitzoeken waar je goed kan laden ben je er , althans ik, toch de hele reis mee bezig. Allereerst het laden bij normale laders bij tankstations, niet aan beginnen, of ze zijn stuk, of heel traag. Tesla laadstations waar je mag laden zijn schaars en waarschijnlijk haalt de stekker het niet naar je aansluiting. We hebben steeds geluk gehad bij het laden bij de snelladers van FastNed en Ionity, want daar ben je wel op aangewezen langs de snelwegen, wij hebben nooit hoeven wachten maar dat is echt geluk. Bij de FastNed ging het laden steeds perfect, app openen, aangeven bij welk station je bent en welke lader, stekker er in en gaan. Ionity heb ik vaak moeite mee gehad.zeker als ik hun app wilde gebruiken. Dat is slechts 1 keer goed gegaan. Alle andere keren heb ik maar een alternatief betaalwijze gebruikt ( applepay werkte wel goed en gewoon de Shellpass gebruiken gaat ook goed) 3 keer meegemaakt dat er een van de palen buiten gebruik was. Verder ben je ook vaak aangewezen op laadstations bij grote supermarkten met name die van E Leclerc waardoor je van de snelweg af moet en op een zaterdag bij een supermarkt in Frankrijk veel succes. ik heb op de terugreis 5 keer geladen tijdens de 1200 km. Steeds leeggereden tot +/- 30% en weer laden tot 80%. Zo’n 30kw per keer. LET OP: bij de snellader in Frankrijk betaal je per minuut !!! Hij begint netjes met 76kw/u maar zakt na de 70% vrij snel terug tot nog max. 25kw/u en die 30KW die ik steeds heb geladen koste mij zo’n € 30,- (0,79 per minuut) positief waren de vele gespreken met mede EV ( en niet EV rijders) maar de meeste EV rijders stonden er net als ons in: het is nog een flinke onderneming. Bij onze laatste stop vandaag sprak ik een VW rijder die bij zijn vorige stop 2 uur had staan wachten bij een Ionity station. Het was er heel druk en 3 laders buiten werking. En ik ben bang dat dat het beeld gaat worden bij de grote vakantie-uittocht. ik wil niemand ontmoedige maar een goede voorbereiding is heel belangrijk en neem je tijd. Er wordt hard gewerkt aan de uitbreiding van het netwerk maar ze zijn er nog niet. groet Adrie P.S. ook het max 110km/u rijden op een zeer stille tolweg is ook een uitdaging. maar hoe harder je gaat hoe sneller de accu leeg is.
×
×
  • Create New...