Jump to content

Recommended Posts

Posted

Onlangs de UVO app. geinstalleerd op mijn telefoon, (en geactiveerd in de auto uiteraard) alles werkte ook naar behoren.
Maar nu (paar dagen later) krijg ik bij het opstarten van mijn telefoon app. een bericht dat er een netwerk fout is en dat ik de dealer moet contacten (zie bijlage)
Volgens chat bericht met KIA moest ik in de auto op de reset knop drukken naast de volumeknop.

Dat heb ik gedaan (paar keer, lang en kort , contact aan en uit , geen verandering, app. werkt niet.

Telefoon opnieuw opgestart gehad. Ook geen resultaat.

En mijn telefoon werkt verder prima (netwerk en wifi)

Heeft iemand nog een idee? Of moet ik de app verwijderen en weer helemaal opnieuw beginnen ??
Of zou de dealer bellen echt de oplossing zijn?

foutmelding.jpg

Posted

Ik gebruik Kia Connect. Werkt prima.

Maar die fout melding zie ik ook af en toe op mijn telefoon. Druk op ok en alles werkt gewoon.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Posted

Ik had een gelijkaardige ervaring.  Wanneer mijn smartphone een wifi verbinding had dan werkte de Kia-Connect app. Was geen wifi verbinding dan kreeg ik de netwerk fout die u krijgt.  Op het zelfde moment werkt ook de app Kia Charge niet meer en ook Firefox vind geen netwerk.

Normaal moet dan alles via 4G werken maar dat doen ze niet.  Het probleem zat in de 4G instellingen.

Ik heb dit probleem kunnen oplossen door een nieuwe APN toe te voegen in de "instellingen voor mobiel netwerk", onder "Namen en toegangspunten", met volgende inhoud:
p.s. Ik woon in Spanje en mijn provider is Movistar.

• Nombre: Movistar
  • APN: movistar.es
  • Proxy: No definido
  • Puerto: No definido
  • Nombre de usuario: MOVISTAR
  • Contraseña: MOVISTAR
  • Servidor: No definido
  • MMSC: http://mms.movistar.com
  • Proxy MMS: No definido
  • Puerto MMS: No definido
  • MCC: 214
  • MNC: 7
  • Tipo autentificación: No definido
  • Tipo APN: default
  • Protocolo APN: IPv4
  • Protocolo Itinerancia APN: IPv4
  • Activar/desactivar APN
  • Portadora: Sin especificar
  • Tipo de operador de red móvil virtual: Ninguno
  • Valor del operador de red móvil virtual: No definido

Bij mij werkt nu alles prima met of zonder wifi :)

Posted

De enige keren dat de Kia connect app bij mij niet werkt, is wanneer de telefoon middels USB aan de pc aangesloten is (zo laad ik mijn telefoon).

WiFi of (Vodafone) netwerk maakt verder niet uit.

Ik update trouw de Kia Connect app (de meeste -niet alle- apps, trouwens), wanneer ik daar een melding over krijg.

Posted

Ik heb toch maar een mail gestuurd naar Kia Account kia-account@kia-connect.eu  Die gaan daar over....

En wat denk je ... een uur later doet hij het weer. Zij kunnen dus iets kunnen resetten blijkbaar.

Als het niet zou werken, werd verteld, dan moest ik de connect app opnieuw installeren.

Nu maar hopen dat dit sporadisch zo is.

Hovel; ik zal eens kijken naar een vaste Wifi verwijzing, bedankt.

Posted
Op 12-9-2022 om 20:36, zei Derksen:

Onlangs de UVO app. geinstalleerd op mijn telefoon, (en geactiveerd in de auto uiteraard) alles werkte ook naar behoren.
Maar nu (paar dagen later) krijg ik bij het opstarten van mijn telefoon app. een bericht dat er een netwerk fout is en dat ik de dealer moet contacten (zie bijlage)
Volgens chat bericht met KIA moest ik in de auto op de reset knop drukken naast de volumeknop.

Dat heb ik gedaan (paar keer, lang en kort , contact aan en uit , geen verandering, app. werkt niet.

Telefoon opnieuw opgestart gehad. Ook geen resultaat.

En mijn telefoon werkt verder prima (netwerk en wifi)

Heeft iemand nog een idee? Of moet ik de app verwijderen en weer helemaal opnieuw beginnen ??
Of zou de dealer bellen echt de oplossing zijn?

foutmelding.jpg

Uvo is toch ook achterhaald door de connect app?

• Like 1
Posted (edited)

Op mijn iphone 2020 se werkt de app ALLEEN als ik wifi uit zet..

Dus via mobiele data werkt ie perfect...

Edited by SatJunk
typo
Posted
20 uur geleden, zei gjcvro:

Uvo is toch ook achterhaald door de connect app?

Ja, dat dacht ik ook. UVO is gestopt, achterhaald, dood, etc ....

Maar veel mensen noemen de Connect app nog UVO, dus wie weet is hier sprake van naamsverwarring.

Posted
27 minuten geleden, zei Flying_Dutchman:

Ja, dat dacht ik ook. UVO is gestopt, achterhaald, dood, etc ....

Maar veel mensen noemen de Connect app nog UVO, dus wie weet is hier sprake van naamsverwarring.

Beide apps werken, alleen bij beide MOET wifi uit staan, dus werken alleen met mobiele data..

uvo.jpg

Posted
3 uur geleden, zei SatJunk:

Op mijn iphone 2020 se werkt de app ALLEEN als ik wifi uit zet..

Dus via mobiele data werkt ie perfect...

Dat heb ik ook last van, ik moet ook de WiFi uitzetten 

Posted

Op mijn iPhone 8+ (nu met iOS 16) werkt KIA Connect vanaf het begin met WiFi ingeschakeld  ...

Posted

Vandaag getest wat er gebeurd als ik wifi uit zet (dus alleen netwerk)

Resultaat ... Geen verbinding (weer dat Netwerk probleem) 

Al rokend en briezend poosje gewacht, wifi ook weer aan en de app gestart

Reslutaat, duur even maar blijkbaar heeft de app zichzelf opnieuw ingesteld, wat mijn menu was weer als oorspronkelijk en in het engels :(

Het blijven Koreanen :(

Maar het werkt nu wel weer.

Posted

Ik heb nul problemen met de Kia Connect. Ik werk over wifi en mobiele data (Vodafone), beiden doen het prima.
Telefoon is een Sony Xperia 10 iv met Android 12, updates tot 1 september 2022.

De UVO app wordt volgens mij niet meer ge-update, niet meer ondersteund, dus dat lijkt mij een doodlopende weg. Daarom heb ik deze ook verwijderd.

De Connect app wordt in Duitsland ontwikkeld bij Kia Connect GmbH ......., 🙄

Posted
Op 15-9-2022 om 17:59, zei Benno:

Dat heb ik ook last van, ik moet ook de WiFi uitzetten 

Vandaag doe hij het zomaar weer via de WiFi 

• 2 weeks later...
Posted

Raar, mijn kia connect werkt ineens niet meer.tot op heden geen problemen gehad, zowel met als zonder wifi. De App probeerd te openen maar blijft dat hangen en na een poosje krijg je de network error. Zelfs als je de app op een ander toestel wilt installeren lukt het niet. Verder dan het zwarte Kia Connect scherm kom je niet, en bij het andere toestel stopt het bij het inloggen nog voor dat je iets kan invullen.

70F5726F-4233-4783-A40F-58E58108C206.png

Posted

Het werkt weer, na een paar pogingen kreeg ik verbinding en moest ik opnieuw inloggen. Na 2 pogingen was ik weer ingelogd en stond alles weer op Engels.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk