Jump to content

Flying_Dutchman

Leden
  • Content Count

    87
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Flying_Dutchman last won the day on January 11

Flying_Dutchman had the most liked content!

Community Reputation

19 Goed

About Flying_Dutchman

  • Rank
    Newbie

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Auto
    Kia Niro DynamicPlusLine PHEV 2020 |
    Dashcam: Viofo 4K A129Pro Duo

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Flying_Dutchman

    Remschijven

    Persoonlijk vind ik deze open velgen lelijk. Verder zorgen ze voor een iets hoger verbruik dan de originele (winter)velgen. En roest op de velgen is 100% normaal. Met mijn eigen auto gebruik ik de remmen bijna niet (ik rem op de recuperatie/regeneratie van energie waarmee de accu's worden opgeladen). Dan zijn zelfs de grote glimmende zijkanten soms iets verroest. Heb je ook als de auto een paar dagen stilstaat met regen.
  2. Dat weet ik niet... . Die Golf was splinternieuw en de garage vond niets........ . Als je het snel opgelost wilt hebben is enig eigen onderzoek vaak goed. En "leuk" om te doen. Ik zou het zo weer doen met mijn 6 mnd oude Niro. Succes!
  3. @QiaKi, Ik heb ooit een Golf gehad die precies dit probleem had (een laagje water bij de bijrijder). De oorzaak heb ikzelf ontdekt. Iemand spoot met de waterslang tegen de auto en ik lag erin om te kijken of het natter werd.. Pas toen ik de motorkap had geopend en de waterstraal in de hoek van het schutbord met de zijkant (links achterin als je voor de auto staat) had gericht vulde de auto zich heel rap. Met kneedbare gum heb ik de kleine opening afgedicht en vele jaren geen natte voeten meer gehad. Ik zou je willen adviseren om deze test uit te voeren. Het kan natuurlijk ook de ai
  4. Na een handmatige interventie van Kia Nederland is het goedgekomen. UVO-app werkt nu prima met de nieuwe unit in de auto. Na nog net geen 6 maanden na aankoop kan het boek dicht betreffende de DOA van de display-unit. En nu weer alle aandacht voor de weg
  5. Vandaag (19-jan 2021) is dan eindelijk mijn 10 inch display vervangen door een andere. Wat me opviel: De software DE_P_PE etc is van versie 191223 veranderd in 200923 De firmware van 02.191220.MICOM naar 02.200720.MICOM Ik had een "type 1" display volgens de GEN5W-handleiding. De nieuwe is van het "type 2" (paarsachtige symbolen). Het radio-scherm heeft nu de voorkeurzenders onder in beeld staan: het oproepen van de favorietenlijst is nu ingewikkelder geworden. Die rij voorkeurzenders is juist handiger. Er kunnen nu 2 bestuurders toegevoegd worden met ieder z'n eigen voorkeuren. B
  6. Omdat mijn Niro PHEV in reparatie was (vervangen display) kreeg ik een e-Niro mee. Wat een feest, wat een power. In één woord: zalig. Ik reed op de limiter door Staphorst (30 km) en schakelde die uit bij einde 30-zone. Mijn rechtervoet was blijkbaar ongemerkt naar beneden gegaan want ik kreeg me daar een felle acceleratie. Oeps. Bij het begin van de rijbaan naar de A28 dacht ik: wat gebeurt er bij plank gas ...... . Ik heb 15 jaar een turbo diesel gehad en die kon erg snel accelereren. Maar deze e-Niro doet het nog veel feller. Wat een kracht! Het is jammer dat de auto geen ca
  7. Komende dinsdag 19 januari wordt eindelijk, na praktisch 6 maanden, een vervangend display gemonteerd. Mijn eerste Kia, mijn eerste aanraking met de service van Kia Nederland, pfffffff. En nu de vingers gekruist houden of ik dinsdag in de middag mijn auto mag ophalen met een soepel werkend display.
  8. Ik wilde elektrisch gaan rijden en mijn caravan kunnen trekken. Keuze is dan heel beperkt. Mijn PHEV voldoet prima. Vast niet de minst dure oplossing maar ik heb wat over voor een betere luchtkwaliteit in de steden en dorpen. Tot nu toe de caravan nog niet aangekoppeld gehad, vandaar de goede cijfers. Wordt hopelijk in 2021 een heel ander verhaal
  9. De standaard velgen (16 inch).
  10. @gjklasens, goed idee om de update over te slaan. Zou ik ook willen maar ik krijg deze of volgende week eindelijk mijn nieuwe displayunit (dan "maar" 6 maanden met een defecte unit rondgereden) die af fabriek al de laatste firmware bevat. Elke dag resetten? Dan garantie claimen!
  11. Mijn nieuwe Niro PHEV kent geen wifi hotspot. Waarschijnlijk heeft Kia deze functie verwijderd uit UVO van oudere modellen.
  12. Hangt, denk ik, sterk af van wat voor route je rijdt (snelweg, 80 km wegen, 60 km wegen, 30 km wegen). Hoe langzamer hoe meer km uit 1 kWh. Dit effect is sterker op stroom dan op benzine. Het voordeligst is om aan het einde van de rit de accu leeg te hebben. Thuis opladen doe ik voor 22 cent/kWh. Ik rijd altijd op EV en laat de rest over aan de auto (jouw optie 1) Ik schreef net in een ander topic mijn energieverbruik vanaf 1-8 t/m 31-12. Komend weekend rijd ik (weer) naar mijn zoon in Ruurlo, vanuit Drenthe. Ik zal de auto thuis al in HEV zetten en kijken wat er gebeurt. In de
  13. Mijn PHEV is even oud als die van jou @woutdeheer. Het is mijn eerste automaat. Ik ervaar ook die geluiden die jij hoort/voelt. Niet storend. De auto remt eerst op de "dynamo", dan recupereert de auto en laadt de accu bij. Pas als je steviger remt gaan de schijven meedoen. Maar bij een volle accu werkt de recupereermode niet en gaan direct de remschoenen hun werk doen. Dat voel ik doordat dit wat minder gladjes gaat dan "op de dynamo remmen". Daarnaast rem ik bijna nooit met de voetrem maar gebruik de flippers. De remschoenen slijten dan niet maar het nadeel is dat de remschijf r
  14. Klopt, maar de snelheidsmeter van de Niro wijkt teveel af. Als je op de meter van de auto 59 rijdt doe je in het echt maar 53 km/h, wel wat langzaam voor een 60 km weg. Deze afwijking tussen echte en weergegeven snelheid is groter geworden sinds ik op winterbanden rijd. Gemeten met GPS-snelheidsmeter (TomTom) en erg nauwkeurige snelheidsmeter langs de weg (Isala-Meppel)). Dus @gjklasens, ik rijd niet te hard en toch rijdt de assistent met me mee door de auto van de kant weg te duwen.
  15. Ik rijd PHEV, privé, en heb op 31-12 de balans opgemaakt. Ik rijd de auto vanaf 1 augustus. 441 kWh 76 liter E10 3939 km gereden (doet Xmoo in een week ). Auto rijdt 1 op 52 (puur naar de benzine kijkend), stoot per km 46 gram CO2 uit, en heeft me per 100 km 5,60 euro gekost (benzine plus stroom). Mijn PHEV rijdt rond de 70 km afstand op de accu als ik maximaal 80 km/h rijdt. Ik stekker thuis altijd.
×
×
  • Create New...