Jump to content

Flying_Dutchman

Leden
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

  • Country

    Netherlands

Community Reputation

2 Neutraal

About Flying_Dutchman

  • Rank
    Newbie

Algemeen

  • Auto
    Kia Niro DynamicPlusLine PHEV
    Dashcam: Viofo 4K A129Pro Duo

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Blijft onverlet dat het anno 2020 niet te accepteren is dat autofabrikanten zulk baggerspul in de auto monteren. Als Kia een licentie van TomTom had genomen hadden ze nu een prima werkende navigatietool in hun auto's. Ik ga dit met Kia Nederland opnemen.
  2. Beste mensen, als je niet snapt waarom er mensen zijn die een TomTom willen gebruiken, prima! Maar laat ik je vertellen dat een vaste navigatie erg handig is als er meerdere mensen gebruik maken van de auto, zeker wanneer die niet zo handig zijn met een smartphone. Ieder zijn of haar voorkeur. Snappen jullie het nu?
  3. Aanvulling: Grote stekker: - zwart is massa - rood is 12V constant - geel is niets - geel/bruin geeft tussen de 7 en 9 volt, schommelt, geen idee of dit gelijkspanning is of gepulst.
  4. Oh..., welke is dan de geschakelde? Ik heb met een multimeter alle kabels t.o.v. het chassis gemeten. Bij het éénmaal indrukken van de start-knop (radio gaat dan spelen) vond ik geen verandering op de aansluitingen, ook niet na 2x (auto klaar om te rijden).
  5. Ik rijd Dalfsen in, vanuit Nieuwleusen. De snelste en kortste weg is de weg vervolgen, is gewoon een rechte weg, recht op mijn bestemming af. De navigatie stuurt je de woonwijk in, om al slingerend een stuk verderop weer op die eerdere "rechte weg" uit te komen. Waarom is de navigatie zo "intelligent" om je een route door een woonwijk voor te schotelen, die langer is qua tijd en km? TomTom noem ik soms DommeTom, maar toen kende ik de navigatie van de Niro nog niet: deze laatste slaat alles. Ik ga een mooi plekje voor de TomTom zoeken
  6. Wie verwacht er nu onder dit topic iets over dashcams ... Dank je wel voor de verwijzing. Ik had zelf de spare zekering linker rij 2e van onderen gepakt voor constant 12V. Deze 10A zekering vervangen door zo'n kabel met ingebouwde zekering van 5A (van Viofo).
  7. Gisteren voor het eerst met de Niro-navigatie naar mijn dochter gereden. Stond ingesteld op snelst. Nou, de gekozen route was echt een drama. I.p.v.25 km werd die 38 km, ipv 30 minuten werd het 35 minuten..... Omdat ik eigenwijs was kreeg ik de opmerking van de Niro-navigatie "om beter naar de kaart te kijken". Ze werd er hopeloos van ..... Mijn "oude" TomTom Premium Go is vele malen slimmer en geeft gewoon de snelste route. Ga die toch maar niet verkopen .. De vraag is: hebben meerdere gebruikers van deze Niro-navigatie (model 2020) dit soort problemen? Is het een instelling? Ik heb alle instellingen nagelopen maar zie niets vreemd.
  8. Het is gelukt! Dwars over het midden van het dak. Deze info bleek onmisbaar! Ik heb een plastic strip gebruikt die je voor de hoeken toepast bij het tegelen. Deze is lekker stevig, tordeert niet. Aan de voorkant heb ik 20 cm 2,5 mm2 electradraad getaped (ducktape) en deze draad in een rond oog gebogen. Deze electradraad gaat vanzelf onder de dakstijlen door. Ik eindigde tegen de koudschuime kraag bij de verlichtingsunit bij de binnenspiegel. Deze verlichtingsunit had ik er eerst uitgehaald. Met wat duwwerk krijg je het schuim wel aan de kant en hun je de strip verder naar je toetrekken. De USB-kabel voor de achterste dashcam vastgemaakt aan de electradraad en toen de strip voorzichtig laten teruggetrokken terwijl ik het koudschuim opzij duwde (anders wil de USB-kabel echt niet glijden). De USB-kabel verscheen even later bij de achterklep. De rubberen afdichting kun je gemakkelijk losmaken, de pin in het midden die het binnendak vastzet aan het buitendak gaf wat meer tegenstand ...... . De USB-kabel heb ik door de rechter tule naar de klep geleid. De camera zit nu direct op de achterruit, de kabel gaat direct onder de sierkap bovenaan het raam. Alles mooi weggewerkt! Je ziet niet dat ik aan een 3 dagen oude auto gerommeld heb. En nu maar hopen dat de kabel niet rammelt ..... .
  9. Dat is onmogelijk. Er zit een stevige koudschuim kraag rondom het gat voor de verlichtingsunit. Er zit wel een constante 12V aan die unit maar geen geschakelde (ACC). Dus ik haal de spanning vanaf de zekeringskast links onder het dashboard. Toch bedankt voor de tip.
  10. Dat is slim!! Niet aan gedacht..... Dank je wel voor de tip. Ga direct uitzoeken of dit wat is (ik heb de 3-aderige hardwire kit om ook tijdens parkeren op te nemen zonder dat de accu leeg loopt).
  11. Voor de achtercamera van mijn dashcam moet ik een kabel leggen. Ik zou deze graag over het binnendak willen laten lopen, ver weg van de botsgordijnen (airbags aan de zijkant). Nu wil ik dit dak lekker laten zitten en er "met iets" overheen gaan waarna ik de usb-kabel kan trekken. Is mijn aanname correct dat je geen kabel direct achter de deurrubbers mag leggen? Ik heb er één losgetrokken en dan zie je de airbag al zitten. Die wil je niet blokkeren met een kabel..... Is er iemand die een slimme methode weet om de USB-kabel van voor naar achteren te trekken? Zou heel fijn zijn om dat met mij te delen. Dank je wel alvast.
  12. Ik zoek de constante 12V, de geschakelde 12V (en massa), voor aansluiting van een dashcam. Na bestudering van de service manual blijk je relatief gemakkelijk in de linker hoek te kunnen komen, bij het zekeringskastje. Ik hoop daar de aansluitingen te vinden. Ben dat nu aan het bestuderen. In mijn vorige auto haalde ik dat achter de radio weg, maar dat is met deze auto een bijna onbegonnen actie, en ook niet nodig.
  13. Ik heb het gevonden! Niet voor het 2020 model maar zeker goed genoeg voor wat ik wil. http://www.kniro.net/crash_pad-1434.html
  14. Hoi, Ik ben net de trotse eigenaar van een nieuwe PHEV 2020. Nu wil ik wat inbouwen en daarvoor moet ik onder/in het dashboard zijn. Is er ergens documentatie die duidelijk laat zien hoe het dashboard open kan, hoe je bijvoorbeeld achter de displays kan komen? Dank je wel.
  15. Exact dit probleem trad een paar jaar geleden op bij Mercedes touringcars (Tourismo). Daar bleek het aan de computer te liggen die het schakelen verzorgt, in combinatie met sensoren. Bij maar iets versleten koppelingsplaten begon de touringcar te bokken. Nieuwe platen hielpen maar even. Wijs je dealer op deze mogelijkheid: het uitwisselen van de computer kan jouw probleem misschien oplossen. Ze kunnen het in ieder geval proberen. PS: ik weet dat de Niro geen touringcar is, maar de oorzaak kan soms heel ergens anders liggen dan op het eerste gezicht lijkt.
×
×
  • Create New...