Jump to content

Flying_Dutchman

Leden
  • Content Count

    49
  • Joined

  • Last visited

  • Country

    Netherlands

Community Reputation

10 Goed

About Flying_Dutchman

  • Rank
    Newbie

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Auto
    Kia Niro DynamicPlusLine PHEV 2020 |
    Dashcam: Viofo 4K A129Pro Duo

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Denk het ook. Als de UVO-app niet werkt, maar daarvoor probleemloos, kun je beter niets doen en het een paar uur later (de volgende dag) weer proberen. Ook ik kon de 15e maar moeizaam contact maken met de auto. Was daarvoor en gisteren ook heel erg traag. Nu, zaterdagavond de 17e, werkt het weer lekker vlot.
  2. Nee, mijn auto is van eind juli.... Krijg wel binnenkort een heel nieuwe displayunit onder garantie (zie zandloper-topic). Hopelijk zit daar de nieuwste software NIET in ....., lijkt mij heel vervelend. Mijn display begint altijd met de waarschuwingstekst. Als je dan op BEVESTIGEN klikt komen de 3 widgets tevoorschijn. Zie jij die waarschuwingstekst ook voor jouw startscherm?
  3. Ik rijd nu bijna 3 maanden in de Niro PHEV modeljaar 2020. In het midden van het dashboard zit daar een groot display (schijnt nieuw te zijn voor dit bouwjaar?). Dit display is "in rust" verdeeld in 3 vakjes welke je zelf van een functie kan voorzien (zgn widgets). Het display in mijn auto werkt zeer slecht. Dit is door de dealer erkend en er wordt een nieuwe gemonteerd zo gauw deze binnen is (bestelling loopt al vele weken, blijkbaar niet op voorraad in Nederland en Korea). Mijn vraag is: hebben meerdere eigenaren van een nieuwe PHEV last van een display die meer niet dan wel functioneert? Of ben ik de enige met domme pech ..... Klachten (niet allemaal): Het is vaak niet mogelijk om het opstartscherm met veiligheidsopmerkingen te bevestigen: ook al sta je stil, het lukt niet. Je kijkt dan vele minuten tegen dit scherm totdat ineens het home-scherm (met de 3 vakjes) zichtbaar wordt. Mocht het home-scherm zichtbaar zijn dan zie ik ongeveer de helft van de keren 3 ronddraaiende cirkels (de zandlopers in nieuwe uitvoering). Dit neemt soms tot 10 minuten in beslag waarna de vakjes gevuld worden met widgets. Het meest linkse vakje is voor de navigatie. Deze is bijna altijd voorzien van een ronddraaiende cirkel, ook als de andere 2 vakjes al wel iets laten zien (de radio en de batterijstatus). Het drukken op de CLIMATE knop doet niets, op een hoge uitzondering na. Mocht ik de temperatuurknoppen in beeld krijgen dan veranderen de waardes niet als ik aan de knoppen draai. Omdat ik een TomTom in gebruik heb, heb ik het meest linkse vakje van een andere widget voorzien: climate. Nadat de auto een nacht geparkeerd is geweest verschijnt de navigatie-widget weer, alsof er niets veranderd was. Via de setup kan ik het wel weer wijzigen, maar de volgende dag is het toch weer de navigatie (als je mazzel hebt, meestal is het de "zandloper"). Na een harde reset via het menu (fabrieksinstellingen) werkt het display prima, voor één keer. Zo gauw je de auto geparkeerd hebt en terugkomt is het weer knudde. Ook de paperclip-reset geeft geen verbetering. Het schermpje recht achter het stuur werkt wel goed! Alleen als de navigatie op het hoofdscherm niet werkt zie je in het stuurscherm ook geen navigatie en maximale snelheid. Het is nu wachten op een vervangend display-unit. Hopelijk gaat dat de monteurs lukken zonder zichtbare beschadigingen te veroorzaken. Ik heb deze klacht over het grote display al eerder gepost. Alleen kan ik daar niet meer in, en velen met mij. Hopelijk werkt deze post wel (nu geen foto's ter illustratie).
  4. De emblemen uit Amerika zijn gemaakt voor Cooltrade General Trading Company. Wie de daadwerkelijke fabrikant is is onbekend. Ik ben afgegaan op feedback van mensen over de kwaliteit van de emblemen. Een paar tientjes duurder boeit me dan niet. De nieuwe emblemen plakken wel veel krachtiger dan de originelen. Het verwijderen van de nieuwe zal eerder tot schade leiden dan bij de originelen: die lagen er binnen een minuut af. Geen beschadiging te zien aan de lak of het embleem. Ik heb ook het embleem "NIRO" en "ECO plug-in" verwijderd. Vooral dat blauwe rondom het woord ECO vloekt nogal met de rode lak. De achterkant ziet er nu perfect uit. #trotsopmijnauto
  5. https://www.carcarenederland.nl/blog/onderhouden/zwarte-pianolak-interieurdelen-schitterend-zolang-er-niemand-aan-komt/
  6. Dank. Even gegoogled op "Getrag 6DCT250" en blij met 7 jaren garantie .... . Op tijd olie en oliefilter vervangen is belangrijk, lees ik. We laten dat de dealer netjes uitvoeren: hopelijk dan geen problemen met deze bak in de Niro.
  7. Wat zijn zo de negatieve ervaringen met de dubbele koppeling bakken? Ik heb net voor het eerst een Niro PHEV, de trekhaak er zelf ondergezet en volgend jaar hopelijk op pad met de caravan. Wat kom ik dan tegen als ik zowel automatisch als handmatig schakel?
  8. Poging 3 - nu zonder foto's Ik rijd nu bijna 2 maanden in de Niro PHEV modeljaar 2020. In het midden van het dashboard zit daar een groot display (schijnt nieuw te zijn voor dit bouwjaar?). Dit display is "in rust" verdeeld in 3 vakjes welke je zelf van een functie kan voorzien (zgn widgets). Het display in mijn auto werkt zeer slecht. Dit is door de dealer erkend en er wordt een nieuwe gemonteerd zo gauw deze binnen is (bestelling loopt al enige weken, blijkbaar niet op voorraad in Nederland). Mijn vraag is: hebben meerdere nieuwe eigenaren last van een display die meer niet dan wel functioneert? Of ben ik de enige met domme pech ..... Klachten (niet allemaal): Het is vaak niet mogelijk om het opstartscherm met veiligheidsopmerkingen te bevestigen: ook al sta je stil, het lukt niet. Je kijkt dan vele minuten tegen dit scherm totdat ineens het home-scherm (met de 3 vakjes) zichtbaar wordt. Mocht het home-scherm zichtbaar zijn dan zie ik ongeveer de helft van de keren 3 ronddraaiende cirkels (de zandlopers in nieuwe uitvoering). Dit neemt soms tot 10 minuten in beslag waarna de vakjes gevuld worden met widgets. Het meest linkse vakje is voor de navigatie. Deze is bijna altijd voorzien van een ronddraaiende cirkel, ook als de andere 2 vakjes al wel iets laten zien (de radio en de batterijstatus). Het drukken op de CLIMATE knop doet niets, op een hoge uitzondering na. Mocht ik de temperatuurknoppen in beeld krijgen dan veranderen de waardes niet als ik aan de knoppen draai. Omdat ik een TomTom in gebruik heb, heb ik het meest linkse vakje van een andere widget voorzien: climate. Nadat de auto een nacht geparkeerd is geweest verschijnt de navigatie-widget weer, alsof er niets veranderd was. Via de setup kan ik het wel weer wijzigen, maar de volgende dag is het toch weer de navigatie (als je mazzel hebt, meestal is het de "zandloper"). Na een harde reset via het menu (fabrieksinstellingen) werkt het display prima, voor één keer. Zo gauw je de auto geparkeerd hebt en terugkomt is het weer knudde. Ook de paperclip-reset geeft geen verbetering. Het schermpje recht achter het stuur werkt wel goed! Het is nu wachten op een vervangend display. Hopelijk gaat dat de monteurs lukken zonder zichtbare beschadigingen te veroorzaken.
  9. Toch fijn voor fabrikanten dat er altijd mensen zijn die alles maar accepteren. Kunnen ze gewoon rotzooi blijven ontwikkelen en verkopen. Klandizie verzekerd. Ik kap er ook mee.
  10. Echt waar? En dat om elektrisch rijden te promoten? Moet niet gekker worden. Ben het eens met @dropje dat dit geen wenselijke ontwikkeling zou zijn ....
  11. Mooie post! Ik was op 1 augustus nog niet zo handig met dit forum, anders had ik de voorgestelde route door Dalfsen (slingerend door de woonstraten met spelende kinderen) en de kortste, snelste en veiligste (gewoon een rechte weg) ook laten zien. Op de plek voor een telefoon, waar de 12V en USB-aansluitingen zitten, heb ik nu een TomTom-houder geplakt. Hoewel wat dieper in de auto ontvangt dit top-apparaat toch voldoende satellieten voor een foutloze werking en prima verkeersinformatie. Jammer dat Kia niet in staat is om over haar eigen schaduw heen te stappen en een goed navigatieapparaat in wil kopen bij de experts.
  12. Gut ja, daar had ik nog niet aan gedacht. Om te onthouden..... Maar vergis je niet, gratis parkeren is het niet wanneer de stroom veel duurder is als thuis. En bij veel palen krijg je een boete als je aangesloten blijft staan zonder dat die bijlaadt omdat de accu vol is.
  13. Ik heb gewoon hard getrokken. De beide plastic houders komen dan mee en er ging niets kapot. Geen garantie .......
  14. Ik rijd nu bijna 2 maanden in de Niro PHEV modeljaar 2020. In het midden van het dashboard zit daar een groot display (schijnt nieuw te zijn voor dit bouwjaar?). Dit display is "in rust" verdeeld in 3 vakjes welke je zelf van een functie kan voorzien (zgn widgets). Het display in mijn auto werkt zeer slecht. Dit is door de dealer erkend en er wordt een nieuwe gemonteerd zo gauw deze binnen is (bestelling loopt al enige weken, blijkbaar niet op voorraad in Nederland). Mijn vraag is: hebben meerdere nieuwe eigenaren last van een display die meer niet dan wel functioneert? Of ben ik de enige met domme pech ..... Klachten (niet allemaal): Het is vaak niet mogelijk om het opstartscherm met veiligheidsopmerkingen te bevestigen: ook al sta je stil, het lukt niet. Je kijkt dan vele minuten tegen dit scherm totdat ineens het home-scherm (met de 3 vakjes) zichtbaar wordt. Mocht het home-scherm zichtbaar zijn dan zie ik ongeveer de helft van de keren 3 ronddraaiende cirkels (de zandlopers in nieuwe uitvoering). Dit neemt soms tot 10 minuten in beslag waarna de vakjes gevuld worden met widgets. Het meest linkse vakje is voor de navigatie. Deze is bijna altijd voorzien van een ronddraaiende cirkel, ook als de andere 2 vakjes al wel iets laten zien (de radio en de batterijstatus). Het drukken op de CLIMATE knop doet niets, op een hoge uitzondering na. Mocht ik de temperatuurknoppen in beeld krijgen dan veranderen de waardes niet als ik aan de knoppen draai. Omdat ik een TomTom in gebruik heb, heb ik het meest linkse vakje van een andere widget voorzien: climate. Nadat de auto een nacht geparkeerd is geweest verschijnt de navigatie-widget weer, alsof er niets veranderd was. Via de setup kan ik het wel weer wijzigen, maar de volgende dag is het toch weer de navigatie (als je mazzel hebt, meestal is het de "zandloper"). Na een harde reset via het menu (fabrieksinstellingen) werkt het display prima, voor één keer. Zo gauw je de auto geparkeerd hebt en terugkomt is het weer knudde. Ook de paperclip-reset geeft geen verbetering. Het schermpje recht achter het stuur werkt wel goed! Het is nu wachten op een vervangend display. Hopelijk gaat dat de monteurs lukken zonder zichtbare beschadigingen te veroorzaken.
  15. Klopt. Daarvoor zit er benzine in de tank. Maar goed, het antwoord op de vraag "waar kun je bijladen" klopt op zich wel. Inderdaad. Thuis kost het je ongeveer 22 cent per kWh. Per kilometer heb je ongeveer 160 Wh nodig, dat is 3,5 cent met thuisstroom. Op benzine rijdt de Niro ongeveer 1 op 20: dat is ongeveer 7,5 cent per kilometer met een literprijs van 1,50 euro. De stroom aan straat is dan al gauw net zo duur als de benzine.
×
×
  • Create New...