Jump to content

Flying_Dutchman

Leden
  • Content Count

    118
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Flying_Dutchman last won the day on April 9

Flying_Dutchman had the most liked content!

Community Reputation

25 Excellent

About Flying_Dutchman

  • Rank
    Lid
  • Birthday November 19

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Over jezelf
    Elektrotechnisch Ingenieur, Touringcarchauffeur
  • Woonplaats
    De Wijk
  • Hobby's
    Elektronica, alles met computerhardware en -netwerken, radio
  • Auto
    Kia Niro DynamicPlusLine PHEV MY21 |
    Dashcam: Viofo 4K A129Pro Duo

Recent Profile Visitors

748 profile views
  1. @SatJunk, dank voor het delen van het bestaan van het Boliden.de forum. Erg interessante informatie en software. Blij met 1Gb/s download: de ruim 23 GB grote file komt dan nog redelijk snel binnen. Ga proberen of ik mijn auto kan updaten!
  2. Op de Canadese website van Kia kwam ik interessante documentatie tegen voor First Responders. Na een heftig ongeluk met jouw Niro (HEV, PHEV of E) moet de brandweer weten waar ze wel of niet mogen knippen om levensreddende handelingen uit te voeren. De documenten (link) staan rechts onderaan. Klik de vraag over de provincie gewoon weg. Zeer interessant om dat alles te weten (vind ik). Misschien jullie ook
  3. Ik heb de Service Manual, welke hier wordt aangeboden, gekocht. Best een hele aardige (pdf) manual met veel detailinformatie over hoe je iets uit elkaar haalt (en weer samenbouwt). Ze hebben ook zo'n manual voor de HEV-uitvoering. De eerstvolgende actie wordt het demonteren van het dashboard zodat ik wat apparatuur kan inbouwen. Moet het eerst wel wat warmer worder ......
  4. Niet alleen in een tunnel, maar ook op gewone wegen heb je regelmatig dat de auto spontaan hard begint te remmen. In een bocht naar links (N-weg) met rechts een fietspad waar bromfiets je tegemoet rijdt. Hartkloppingen krijg je daarvan.....
  5. Niet kopen. Je haalt je misschien wel veel problemen en kosten op je hals, of ze moeten minimaal 1, liefst 2 jaar garantie geven op dit probleem.
  6. Er is een nieuwe handleiding uit: kies voor type 2 als je de update gehad hebt.
  7. Als je met gesplitst scherm werkt kun je het rechter (1/3) deel scrollen door naar onderen of boven te vegen. Daar komt ergens ook de weersverwachting naar voren.
  8. Onzin. Xenon lampen kun je vervangen als H4 / H7 lampen, gewoon aan straat. Ik heb er diverse vervangen, liggend in de meest onmogelijke positie. Eerst aarden, anders krijg je een schok vanwege de hoge spanning die nog op een van de draden kan staan. En dat ze lang meegaan is ook een fabeltje. Ze gaan al heel snel terug in lichtsterkte en op een gegeven moment lijken het wel stadslichten ..... . Maar terugkomend op de originele vraag: Ik heb mijn Niro gekocht op 1 augustus 2020. En zowaar, een doosje gekregen met een H7 lamp die ik nergens heb, met zekeringen die niet passen (te groot
  9. De voorkeurzenders zijn nu als een retro-radio uitgevoerd, waar je vroeger die drukknoppen had. Inderdaad wat klein om tijdens het rijden te bedienen. Het went, die layout-verandering. Hopelijk keren ze bij de volgende grote wijziging weer terug naar de layout van 2019-2020. De navigatie rekent nog steeds met de nacht maximum snelheid om de verwachte aankomsttijd te berekenen. 130 km/u is overdag niet de bedoeling maar dat weet de navigatie nog steeds niet. Mijn TomTom doet dat wel (en geeft dat ook in het scherm aan). Blijkbaar lastig te implementeren.
  10. Update laten uitvoeren. Inderdaad is de kleurstelling wat paarsig, maar niet storend. De kleur is het probleem niet. Wel het feit dat je niet meer het scherm in 3 delen kan instellen. Het is nu altijd 2/3 en 1/3.
  11. Interessante discussie. Ook ik heb de hardware kit, ingesteld op 12,4V. Een tijd lang heb ik de constante 12V van deze kit op de ACC aangesloten gehad omdat er veel te veel werd opgenomen. Nu de instellingen wat beter voor elkaar .... . Accu geeft wel vaak orange aan in de app maar nog nooit leeg geweest. Auto staat soms een hele week stil en als die rijdt enkel op e (PHEV in electrische mode, minder dan 50 km). Mooie foto van het zekeringskastje ! Ik heb het precies zo aangesloten (al blijven de zekering-stekkers niet altijd goed zitten).
  12. Bij mijn PHEV branden de achterlichten (helaas) niet wanneer alleen de dagrijlichten aan zijn. Daarom rijd ik altijd met dimlichten aan: doen de achterlichten het wel .
  13. Zie de vele antwoorden van vele Kia rijders in dit draadje. - Gewoon leuk -
  14. Ik heb in de telecomindustrie gewerkt, met accu's. Alle cellen worden apart door electronica bewaakt. Bij een te lage lading wordt de cel losgekoppeld om schade te voorkomen. Diezelfde electronica zorgt voor een stop op laden wanneer de cel vol is. En beschermt tegen ontbranding door te hoge temperaturen. Dit geldt ook allemaal voor accu's in auto's, en vele andere apparaten (e-bikes). Is een verplichting vanwege veiligheid. Anders zouden er geen e-auto's per trein, boot of trailer vervoerd mogen worden. Als consument kun je een e-auto gerust aan een laadpaal laten hangen. Vol is vol en h
  15. Mijn ervaring met lease is dat vervangend vervoer al voor de deur staat terwijl de lease-auto nog aan het afkoelen is..... Maar dat was bij Leaseplan en ik werkte bij een multinational. QiaKi, jij hebt vast een boekhouder. Kan die daar niet induiken? Ik lees in de Aanvullende voorwaarden van Kia Lease het volgende: 17. Heb ik eerder recht op vervangend vervoer dan na 72 uur? Dit artikel is een afwijking op artikel 39 van de Algemene Voorwaarden Keurmerk Private Lease. Ja, u krijgt kosteloos de beschikking over een vervangend voertuig nadat de reparatie of het
×
×
  • Create New...