Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

van onze Rio van 2013 werkt de centraal vergrendeling niet helemaal goed. Na bediening van sleutel gaan enkel de bestuurders deur en beide achterdeuren van het slot. Het rechter voorportier en kofferbak blijven op slot. De kofferbak zelf  is nog wel te ontgrendelen door op de sleutel de middelste toets te drukken (slot is dus wel oké).

iemand suggesties??

dank voor het reageren,

Peter

Posted

Gaat de rechter deur wel OP slot met de remote, of dat ook niet?
Als dat ook niet gebeurt is waarschijnlijk het motortje of de bedrading in/naar de deur niet goed.

Vwb de kofferbak; hoort die wel mee te gaan met de rest? Ik ben niet bekend met jouw auto, maar er zijn zat wagens waarbij de kofferbak apart ontgrendeld moet worden.

Posted

Dank voor je reactie,

De rechter deur gaat wel weer mee terug op slot na bediening sleutel. Vermoed zelf dat er iets niet goed zit in de aansturing. Kofferbak deed voorheen wel altijd mee en was onafhankelijk van de deuren te open.

Posted

Dus wel OP slot, maar niet VAN slot?
Dan zou het de interne sensor in de motor kunnen zijn.

Gaan de deuren wel samen op en van slot als je dat met de bediening in de auto doet ipv met de remote?

Posted

Na een paar keer rommelen met die schakelaar op het dashboard gaat de rechter deur ook niet meer op slot met de rest. Lekker handig ook dat de deuren niet mechanisch van binnenuit op slot gedaan kunnen worden. Krijg steeds meer het gevoel dat de storing uit een stuurmodule komt. Maar welke is dat…. (Vandaar mijn vraag bij werkplaatsboeken of iemand schemas heeft 😉)

Posted

Ik kan de stuurmodule niet uitsluiten, maar meestal zitten alle motortjes parallel aangesloten, dus als een relais in zo'n module het begeeft doen ALLE deuren het niet meer.

Dus ik zou toch eerder naar de onderdelen in/aan de deur zelf kijken.