Ga naar inhoud

Olie lampje bij lage toeren.


Matthew

Aanbevolen Berichten

Hallo mede Kia rijders! 

Ik heb een vaag probleempje met mijn olielamp waarvan ik maar niet kan achterhalen wat het probleem is. Ik hoop hier wijsheid te kunnen vinden. 
Mijn Kia Rio (2013/Benzine) start bij een koude start normaal op en kan de eerste +/-15 min normaal rijden. 
Nadat deze wat warmer is krijg ik bij lage toeren, dus als ik bij een stoplicht sta of in de file langzaam rij, een rood olie lampje. 
Deze rode olie lamp verdwijnt weer als ik een klein beetje gas geef. Mocht ik geen gas geven, komt er een ratelend/zagend geluid onder mijn motorkap vandaan. 
Sommige automobilisten denken dat ik ze aan het uitdagen ben bij een stoplicht. Dit terwijl ik ze (en vooral mij) daadwerkelijk wil besparen van een ratelend/zagend geluid. :')
Ik heb meerdere garages geprobeerd waarvan 1 de sensor heeft vervangen, de andere de filters, en weer een andere de oliepomp. Begint nu een beetje een duur grapje te worden :(
Heeft iemand van jullie een soort gelijke probleem gehad, en mij wat tips/advies kan geven? 

Alvast bedankt! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De vraag stellen is 'm beantwoorden; de distributieketting en spanner zitten IN het blok, olie-dicht verwerkt, dat kun je zelf niet zomaar even checken.

En ik kan ook niet garanderen dat dat het probleem is, maar met de beschreven symptomen is DAT waar ik meteen aan denk. Maar ik ben GEEN monteur, ik lees veel en ben geïnteresseerd in techniek.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...